Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Příprava do školy
Příprava do školy
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Tereza Jozífková |
---|---|
Šetření: | 13. 01. 2011 - 27. 01. 2011 |
Počet respondentů: | 81 |
Počet otázek (max/průměr): | 25 / 21.83 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 51,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:27 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Ahoj,
tento dotazník jsem vytvořila v rámci úkolu na IVT - statistické šetření. Jako téma jsem si vybrala "přípravu do školy", chci zjistit, jak se mění příprava do školy s věkem a jak se liší i mezi vrstevníky. Je určen pro středoškoláky. Děkuji vám předem za vyplnění.
Odpovědi respondentů
1. Děláš domácí úkoly?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas (třeba ve škole) | 52 | 64,2 % | 64,2 % |
Ano, vždy | 23 | 28,4 % | 28,4 % |
Nikdy | 6 | 7,41 % | 7,41 % |
2. Kde nejčastěji děláš domácí úkoly?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ve škole | 42 | 51,85 % | 51,85 % |
Doma | 35 | 43,21 % | 43,21 % |
Někde jinde | 4 | 4,94 % | 4,94 % |
3. Kolik hodin denně se obvykle učíš, děláš úkoly nebo se jinak připravuješ do školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Půl hodiny až hodinu | 29 | 35,8 % | 35,8 % |
Méně než půl hodiny | 27 | 33,33 % | 33,33 % |
Hodinu až dvě hodiny | 20 | 24,69 % | 24,69 % |
více než dvě hodiny | 5 | 6,17 % | 6,17 % |
4. Jak se většinou učíš na testy a písemky, nárazově či spíš průběžně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nárazově → otázka č. 6, Průběžně → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nárazově | 70 | 86,42 % | 86,42 % |
Průběžně | 11 | 13,58 % | 13,58 % |
5. Jak často si tedy látku průběžně opakuješ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Alespoň jednou týdně | 5 | 45,45 % | 6,17 % |
Dvakrát až třikrát týdně | 3 | 27,27 % | 3,7 % |
Každý nebo skoro každý den | 3 | 27,27 % | 3,7 % |
6. Děláš si při učení přestávky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, dělám, přestávky jsou důležité → otázka č. 7, Jak kdy, někdy ano, někdy ne → otázka č. 7, Ne, přestávky nedělám → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jak kdy, někdy ano, někdy ne | 36 | 44,44 % | 44,44 % |
Ano, dělám, přestávky jsou důležité | 35 | 43,21 % | 43,21 % |
Ne, přestávky nedělám | 10 | 12,35 % | 12,35 % |
7. Proč a jaké si většinou děláš přestávky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jen krátké, abych se najedl/a nebo došel/a na záchod | 34 | 47,89 % | 41,98 % |
Dělám si přestávky kvůli tomu, že mi něco odvádí pozornost | 34 | 47,89 % | 41,98 % |
Spíše delší na odpočinek, sledování televize apod. | 20 | 28,17 % | 24,69 % |
Kvůli něčemu jinému a jiné, pokaždé jinak | 12 | 16,9 % | 14,81 % |
8. Proč si neděláš přestávky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Z jiného důvodu | 4 | 40 % | 4,94 % |
Neučím se tak dlouho, abych potřeboval/a přestávky | 4 | 40 % | 4,94 % |
Nepotřebuji přestávky, umím se učit dlouhou dobu v kuse | 2 | 20 % | 2,47 % |
9. Jakým způsobem se většinou snažíš zapamatovat látku test nebo písemku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Látku si přeříkávám a čtu nahlas | 32 | 39,51 % | 39,51 % |
Používám většinou kombinaci čtení a přepisování | 31 | 38,27 % | 38,27 % |
Používám jiné způsoby k zapamatování látky | 12 | 14,81 % | 14,81 % |
Přepisuji si látku, abych si ji zapamatoval/a | 6 | 7,41 % | 7,41 % |
10. Za kým jdeš, když si nevíš s něčím rady?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Za kamarádem, kamarádkou (spolužákem, spolužačkou) | 42 | 51,85 % | 51,85 % |
Za rodičem, sourozencem apod. | 17 | 20,99 % | 20,99 % |
Za nikým nechodím | 15 | 18,52 % | 18,52 % |
Za někým jiným | 4 | 4,94 % | 4,94 % |
Za profesorem či profesorkou | 3 | 3,7 % | 3,7 % |
11. Z čeho se většinou učíš?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ze svých vlastních poznámek či výpisků | 59 | 72,84 % | 72,84 % |
Z cizích poznámek či výpisků | 11 | 13,58 % | 13,58 % |
Z učebnice | 11 | 13,58 % | 13,58 % |
12. Používáš taháky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, vždy - bez taháku ani ránu → otázka č. 13, Občas ho používám → otázka č. 13, Nikdy ho nepoužívám → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas ho používám | 53 | 65,43 % | 65,43 % |
Nikdy ho nepoužívám | 22 | 27,16 % | 27,16 % |
Ano, vždy - bez taháku ani ránu | 6 | 7,41 % | 7,41 % |
13. Proč tahák používáš?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Používám ho, abych si byl/a jistý/á | 39 | 66,1 % | 48,15 % |
Nechce se mi ztrácet čas učením | 23 | 38,98 % | 28,4 % |
Nestihám se látku učit a nic jiného mi nezbývá | 17 | 28,81 % | 20,99 % |
Ani nevím | 6 | 10,17 % | 7,41 % |
Nerozumím látce | 5 | 8,47 % | 6,17 % |
14. Změnila se tvoje příprava do školy za poslední cca 4 roky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, věnuji jí více času | 40 | 49,38 % | 49,38 % |
Ano, věnuji jí méně času | 24 | 29,63 % | 29,63 % |
Ne, připravuji se stále stejně | 17 | 20,99 % | 20,99 % |
15. Jak myslíš, že se připravují tví spolužáci ze třídy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Přibližně stejně já | 24 | 29,63 % | 29,63 % |
Spíše méně, než já | 22 | 27,16 % | 27,16 % |
Spíše více, než já | 20 | 24,69 % | 24,69 % |
Rozhodně více, než já | 11 | 13,58 % | 13,58 % |
Rozhodně méně, než já | 4 | 4,94 % | 4,94 % |
16. Máš na přípravu do školy dost času?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, mám spoustu volného času → otázka č. 18, Většinou ano → otázka č. 18, Většinou ne → otázka č. 17, Ne, nemám na přípravu skoro vůbec čas → otázka č. 17].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Většinou ano | 37 | 45,68 % | 45,68 % |
Většinou ne | 24 | 29,63 % | 29,63 % |
Ano, mám spoustu volného času | 13 | 16,05 % | 16,05 % |
Ne, nemám na přípravu skoro vůbec čas | 7 | 8,64 % | 8,64 % |
17. Jaký důvod má tvůj nedostatek času na přípravu do školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kroužky (hra na hudební nástroj, kreslení, keramika apod.) | 15 | 48,39 % | 18,52 % |
Zábava (počítač, televize apod.) | 12 | 38,71 % | 14,81 % |
Můj společenský život, přátelé | 10 | 32,26 % | 12,35 % |
Sportovní aktivity (tréninky, časté závody, zápasy apod.) | 9 | 29,03 % | 11,11 % |
Práce či brigáda | 9 | 29,03 % | 11,11 % |
Jiný důvod | 7 | 22,58 % | 8,64 % |
Špatné domácí prostředí na učení | 6 | 19,35 % | 7,41 % |
Přítel, přítelkyně | 5 | 16,13 % | 6,17 % |
18. Jakým způsobem si ověřuješ, jestli už látku umíš?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Požádám někoho ze svého okolí, aby mě vyzkoušel → otázka č. 20, Opakuji si látku sám/a → otázka č. 19, Nijak si to neověřuji → otázka č. 20].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Opakuji si látku sám/a | 47 | 58,02 % | 58,02 % |
Nijak si to neověřuji | 22 | 27,16 % | 27,16 % |
Požádám někoho ze svého okolí, aby mě vyzkoušel | 12 | 14,81 % | 14,81 % |
19. Jak si sám/sama zkoušíš, že látku umíš?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Odříkám si zpaměti téma a pak zjišťuji, na co jsem zapomněl/a | 33 | 70,21 % | 40,74 % |
Vlastně si jen látku znovu čtu nebo něco jiného | 15 | 31,91 % | 18,52 % |
Zkusím si zodpovědět otázky (spočítat příklady...) z učebnice | 13 | 27,66 % | 16,05 % |
Dávám si otázky a odpovídám si na ně | 11 | 23,4 % | 13,58 % |
Jinak | 1 | 2,13 % | 1,23 % |
20. Jak moc vnímáš rozdíly mezi přípravou na různé školní předměty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velmi, požadavky a formy úkolů a písemek se liší | 44 | 54,32 % | 54,32 % |
Rozdíly celkem vnímám | 26 | 32,1 % | 32,1 % |
Všechno se mi zdá stejně otravné | 11 | 13,58 % | 13,58 % |
21. Jak jsi na tom se zapamatováním látky po písemce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jak kdy a jak co | 38 | 46,91 % | 46,91 % |
Většinu zapomenu | 31 | 38,27 % | 38,27 % |
Učivo, ze kterého jsem napsal písemku, skoro ihned zapomenu | 8 | 9,88 % | 9,88 % |
Vše si pamatuji | 4 | 4,94 % | 4,94 % |
22. Jsi spokojen/a se svými výsledky ve škole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 38 | 46,91 % | 46,91 % |
Ano, jsem spokojen/a | 16 | 19,75 % | 19,75 % |
Spíše ne | 12 | 14,81 % | 14,81 % |
Je mi to skoro jedno | 8 | 9,88 % | 9,88 % |
Nejsem spokojen/a | 7 | 8,64 % | 8,64 % |
23. Jakého jsi pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 57 | 70,37 % | 70,37 % |
muž | 24 | 29,63 % | 29,63 % |
24. Kolik je ti let?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 | 25 | 30,86 % | 30,86 % |
17 | 18 | 22,22 % | 22,22 % |
19 | 15 | 18,52 % | 18,52 % |
15 | 9 | 11,11 % | 11,11 % |
20 | 3 | 3,7 % | 3,7 % |
16 | 2 | 2,47 % | 2,47 % |
14 | 2 | 2,47 % | 2,47 % |
65 | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
25 | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
34 | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
ostatní odpovědi | 4 | 4,94 % | 4,94 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 17.77 |
Minimum: | 15 |
Maximum: | 23 |
Variační rozpětí: | 8 |
Rozptyl: | 2.15 |
Směrodatná odchylka: | 1.47 |
Medián: | 18 |
Modus: | 18 |
25. Jaký typ střední školy navštěvuješ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Gymnázium | 40 | 49,38 % | 49,38 % |
osmileté gymnázium | 6 | 7,41 % | 7,41 % |
Obchodní akademie | 4 | 4,94 % | 4,94 % |
víceleté gymnázium | 2 | 2,47 % | 2,47 % |
Všeobecné gymnázium | 2 | 2,47 % | 2,47 % |
konzervatoř | 2 | 2,47 % | 2,47 % |
stejný jako ty :-P | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
blbost | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
gympl | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
italské gymnázium | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
ostatní odpovědi | 21 | 25,93 % | 25,93 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.