Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Krátký dootazník o 22 jednoduchých uzavřených otázkách se věnuje problematice přírodní kosmetiky a BIO kosmetiky. V dnešní společnosti si začínájí lidé uvědomovat důležitost těchto faktorů. Dotazník je primárně určen lidem, kteří znají firmu Botanicus, ale není to podmínkou, 2/3 dotazníku jsou tvořeny obecnými otázkami.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Pozor - u některých otázek je nutno zvolit více odpovědí - tento fakt bude uveden u každé z nich. V ostatních případech volte vždy pouze 1 odpověď.
Odpovědi respondentů
1. Záleží Vám na tom, z čeho jsou vyrobeny produkty nebo potraviny, které nakupujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
124
92,54 %
92,54 %
ne
10
7,46 %
7,46 %
2. Zajímáte se o přírodu a životní prostředí, které Vás obklopuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
121
90,3 %
90,3 %
ne
13
9,7 %
9,7 %
3. Zajímáte se o přírodní/BIO produkty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
89
66,42 %
66,42 %
ne
45
33,58 %
33,58 %
4. Jaká věta Vás vystihuje lépe?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nakupuji raději dražší, ale kvalitnější výrobky
114
85,07 %
85,07 %
nakupuji raději levnější, byť méně kvalitní výrobky
20
14,93 %
14,93 %
5. Který faktor je pro Vás při nákupu důležitější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
kvalita
108
80,6 %
80,6 %
cena
26
19,4 %
19,4 %
6. Kde nejčastěji kupujete kosmetiku? (zvolte 2 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 2).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
drogerie
107
79,85 %
79,85 %
značkové/specializované prodejny
46
34,33 %
34,33 %
internetové stránky/e-shopy
40
29,85 %
29,85 %
supermarket/hypermarket
33
24,63 %
24,63 %
lékárny
24
17,91 %
17,91 %
prostřednictvím katalogu/dealerů
18
13,43 %
13,43 %
7. Jaká forma obdržení tištěného katalogu kosmetiky by pro Vás byla nejlepší?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
volně na prodejnách s produkty (prodejny, lékárny apod.)
66
49,25 %
49,25 %
periodické zasílání na určenou adresu
37
27,61 %
27,61 %
na objednání přes internet (poštou přímo domů)
18
13,43 %
13,43 %
ke každé objednávce z e-shopu
13
9,7 %
9,7 %
8. Kterou možnost byste u nabídky kosmetiky uvítal/a více?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
tištěný katalog produktů
79
58,96 %
58,96 %
katalog zaslaný jako newsletter (email)
55
41,04 %
41,04 %
9. Kde Vás nejčastěji zaujme reklama? (zvolte 2 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 2).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
tiskoviny (noviny, časopisy)
88
65,67 %
65,67 %
televize
81
60,45 %
60,45 %
billboardy a ostatní reklamní plochy u silnic/dálnic
34
25,37 %
25,37 %
prostředky veřejné dopravy
24
17,91 %
17,91 %
outdoorová reklama (lavičky, lampy apod.)
22
16,42 %
16,42 %
rozhlas (rádio)
19
14,18 %
14,18 %
10. Které formy podpory prodeje by pro Vás byly nejzajímavější? (zvolte 3 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 3).
slevové poukázky (za nákupy, k věrnostnímu programu apod.)
51
38,06 %
38,06 %
sleva při odběru většího množství kosmetiky
50
37,31 %
37,31 %
dárkové balíčky k narozeninám
45
33,58 %
33,58 %
sleva při nákupu produktů přesahující určitou finanční částku
39
29,1 %
29,1 %
soutěže
21
15,67 %
15,67 %
další poukázky k uplatnění (vstupenky, permanentky apod.)
20
14,93 %
14,93 %
11. Znáte výrobce přírodní BIO kosmetiky Botanicus?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 12, ne → otázka č. 17].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
106
79,1 %
79,1 %
ano
28
20,9 %
20,9 %
12. Nakoupil/a jste někdy výrobky od této společnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
17
53,13 %
12,69 %
ano
15
46,88 %
11,19 %
13. Co si myslíte, že je hlavní předností kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 3).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ryze přírodní BIO kosmetika
20
71,43 %
14,93 %
Český výrobek
19
67,86 %
14,18 %
netestováno na zvířatech
15
53,57 %
11,19 %
používání rostlin z vlastních zdrojů k výrobě
15
53,57 %
11,19 %
poměr cena/kvalita
9
32,14 %
6,72 %
široký sortiment
6
21,43 %
4,48 %
14. Co si myslíte, že je hlavním nedostatkem kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
málo prodejních míst
22
78,57 %
16,42 %
absence reklamy
16
57,14 %
11,94 %
nemají vlastní e-shop
15
53,57 %
11,19 %
absence katalogu
13
46,43 %
9,7 %
pouze omezený sortiment zboží
5
17,86 %
3,73 %
cena
5
17,86 %
3,73 %
15. Uvítal/a byste, kdyby společnost Botanicus měla vlastní online e-shop?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, začal/a bych produkty kupovat touto cestou
17
60,71 %
12,69 %
ne
6
21,43 %
4,48 %
ano, ale přes ně bych produkty nekupoval/a
5
17,86 %
3,73 %
16. Navštívil/a jste někdy webové stránky společnosti Botanicus?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
19
67,86 %
14,18 %
ano
9
32,14 %
6,72 %
17. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
101
75,37 %
75,37 %
muž
33
24,63 %
24,63 %
18. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
21-30
89
66,42 %
66,42 %
31-40
17
12,69 %
12,69 %
41-50
15
11,19 %
11,19 %
20 a méně
10
7,46 %
7,46 %
51-60
3
2,24 %
2,24 %
19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
střední škola/gymnázium s maturitou
60
44,78 %
44,78 %
vysokoškolské
32
23,88 %
23,88 %
vyučena
19
14,18 %
14,18 %
vyšší odborné
16
11,94 %
11,94 %
základní
4
2,99 %
2,99 %
vyučena s maturitou
3
2,24 %
2,24 %
20. Jaká je Vaše současná pozice ve společnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaměstnanec na nižším postu
52
38,81 %
38,81 %
student
40
29,85 %
29,85 %
zaměstnanec na vyšším postu
27
20,15 %
20,15 %
podnikatel/OSVČ (bez zaměstnanců)
14
10,45 %
10,45 %
podnikatel/OSVČ (se zaměstnanci)
1
0,75 %
0,75 %
21. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 10 000,- Kč
50
37,31 %
37,31 %
10 000 - 20 000,- Kč
39
29,1 %
29,1 %
20 000 - 30 000,- Kč
30
22,39 %
22,39 %
30 000 - 40 000,- Kč
9
6,72 %
6,72 %
40 000 - 50 000,- Kč
3
2,24 %
2,24 %
70 000 - 100 000,- Kč
2
1,49 %
1,49 %
50 000 - 70 000,- Kč
1
0,75 %
0,75 %
22. Jaký je počet obyvatel v místě bydliště, kde žijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
10 tis. - 50 tis. obyvatel
49
36,57 %
36,57 %
do 10 tis. obyvatel
39
29,1 %
29,1 %
více než 500 tis. obyvatel (Praha)
23
17,16 %
17,16 %
100 tis. - 300 tis. obyvatel
9
6,72 %
6,72 %
300 tis. - 500 tis. obyvatel
7
5,22 %
5,22 %
50 tis. - 100 tis. obyvatel
7
5,22 %
5,22 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi netestováno na zvířatech na otázku 13. Co si myslíte, že je hlavní předností kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
8. Kterou možnost byste u nabídky kosmetiky uvítal/a více?
odpověď tištěný katalog produktů:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 2. Zajímáte se o přírodu a životní prostředí, které Vás obklopuje?
9. Kde Vás nejčastěji zaujme reklama? (zvolte 2 odpovědi)
odpověď tiskoviny (noviny, časopisy):
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi absence katalogu na otázku 14. Co si myslíte, že je hlavním nedostatkem kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
10. Které formy podpory prodeje by pro Vás byly nejzajímavější? (zvolte 3 odpovědi)
odpověď zdarma vzorky kosmetiky:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi absence katalogu na otázku 14. Co si myslíte, že je hlavním nedostatkem kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
11. Znáte výrobce přírodní BIO kosmetiky Botanicus?
odpověď ano:
4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 12. Nakoupil/a jste někdy výrobky od této společnosti?
4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Český výrobek na otázku 13. Co si myslíte, že je hlavní předností kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi netestováno na zvířatech na otázku 13. Co si myslíte, že je hlavní předností kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi používání rostlin z vlastních zdrojů k výrobě na otázku 13. Co si myslíte, že je hlavní předností kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ryze přírodní BIO kosmetika na otázku 13. Co si myslíte, že je hlavní předností kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi absence katalogu na otázku 14. Co si myslíte, že je hlavním nedostatkem kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi absence reklamy na otázku 14. Co si myslíte, že je hlavním nedostatkem kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi málo prodejních míst na otázku 14. Co si myslíte, že je hlavním nedostatkem kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemají vlastní e-shop na otázku 14. Co si myslíte, že je hlavním nedostatkem kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, začal/a bych produkty kupovat touto cestou na otázku 15. Uvítal/a byste, kdyby společnost Botanicus měla vlastní online e-shop?
4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 16. Navštívil/a jste někdy webové stránky společnosti Botanicus?
20. Jaká je Vaše současná pozice ve společnosti?
odpověď student:
3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi 20 a méně na otázku 18. Jaký je Váš věk?
21. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?
odpověď do 10 000,- Kč:
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 20. Jaká je Vaše současná pozice ve společnosti?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Záleží Vám na tom, z čeho jsou vyrobeny produkty nebo potraviny, které nakupujete?
2. Zajímáte se o přírodu a životní prostředí, které Vás obklopuje?
3. Zajímáte se o přírodní/BIO produkty?
4. Jaká věta Vás vystihuje lépe?
5. Který faktor je pro Vás při nákupu důležitější?
6. Kde nejčastěji kupujete kosmetiku? (zvolte 2 odpovědi)
7. Jaká forma obdržení tištěného katalogu kosmetiky by pro Vás byla nejlepší?
8. Kterou možnost byste u nabídky kosmetiky uvítal/a více?
9. Kde Vás nejčastěji zaujme reklama? (zvolte 2 odpovědi)
10. Které formy podpory prodeje by pro Vás byly nejzajímavější? (zvolte 3 odpovědi)
11. Znáte výrobce přírodní BIO kosmetiky Botanicus?
12. Nakoupil/a jste někdy výrobky od této společnosti?
13. Co si myslíte, že je hlavní předností kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
14. Co si myslíte, že je hlavním nedostatkem kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
15. Uvítal/a byste, kdyby společnost Botanicus měla vlastní online e-shop?
16. Navštívil/a jste někdy webové stránky společnosti Botanicus?
17. Jste:
18. Jaký je Váš věk?
19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
20. Jaká je Vaše současná pozice ve společnosti?
21. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?
22. Jaký je počet obyvatel v místě bydliště, kde žijete?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Záleží Vám na tom, z čeho jsou vyrobeny produkty nebo potraviny, které nakupujete?
2. Zajímáte se o přírodu a životní prostředí, které Vás obklopuje?
3. Zajímáte se o přírodní/BIO produkty?
4. Jaká věta Vás vystihuje lépe?
5. Který faktor je pro Vás při nákupu důležitější?
6. Kde nejčastěji kupujete kosmetiku? (zvolte 2 odpovědi)
7. Jaká forma obdržení tištěného katalogu kosmetiky by pro Vás byla nejlepší?
8. Kterou možnost byste u nabídky kosmetiky uvítal/a více?
9. Kde Vás nejčastěji zaujme reklama? (zvolte 2 odpovědi)
10. Které formy podpory prodeje by pro Vás byly nejzajímavější? (zvolte 3 odpovědi)
11. Znáte výrobce přírodní BIO kosmetiky Botanicus?
12. Nakoupil/a jste někdy výrobky od této společnosti?
13. Co si myslíte, že je hlavní předností kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
14. Co si myslíte, že je hlavním nedostatkem kosmetiky Botanicus? (zvolte 3 odpovědi)
15. Uvítal/a byste, kdyby společnost Botanicus měla vlastní online e-shop?
16. Navštívil/a jste někdy webové stránky společnosti Botanicus?
17. Jste:
18. Jaký je Váš věk?
19. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
20. Jaká je Vaše současná pozice ve společnosti?
21. Jaký je Váš hrubý měsíční příjem?
22. Jaký je počet obyvatel v místě bydliště, kde žijete?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.