Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Přírodovědné obory VŠ

Přírodovědné obory VŠ

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Magda Petrášková
Šetření:25. 08. 2017 - 06. 09. 2017
Počet respondentů:24
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.08
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:22,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, pro své studenty - budoucí maturanty oboru biologie - se snažím sehnat informace o přírodovědných VŠ oborech přímo od absoloventů. Mnoho maturantů má sice představu, co je baví, častokrát ale vůbec nevědí, jak si VŠ obor vybrat a co je čeká. Pokud jim chcete trochu ulehčit, vyplňte prosím informace o svém absolovovaném přírodovědném oboru VŠ.

Odpovědi respondentů

1. Na jaké univerzitě jste studoval/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
UK28,33 %8,33 %  
Veterinární a farmaceutická univerzita Brno28,33 %8,33 %  
VFU Brno28,33 %8,33 %  
Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta14,17 %4,17 %  
Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta14,17 %4,17 %  
Karlově 14,17 %4,17 %  
Česká zemědělská univerzita14,17 %4,17 %  
Masarykova14,17 %4,17 %  
MU, Mendelu14,17 %4,17 %  
Mendelu14,17 %4,17 %  
ostatní odpovědi Upol
Masarykova, Brno; Ostravská univerzita
Jihočeská univerzita
Mendelova univerzita v Brně
Masarykova univerzita
Ostravská univerzita
Univerzita Palackého
UP Olomouc
Univerzita Palackeho v Olomouci
JČU
všrr
1145,83 %45,83 % 

Graf

2. Jak se nazývá obor, který jste absolovoval/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
veterinární lékařství312,5 %12,5 %  
Obecná botanika14,17 %4,17 %  
Lékařství14,17 %4,17 %  
Fyzika14,17 %4,17 %  
Environmentální dopad 14,17 %4,17 %  
Živočišná produkce14,17 %4,17 %  
Geologie14,17 %4,17 %  
Molekularni biologie a genetik, Zivocisne biotechnologie14,17 %4,17 %  
Zahradní a krajinářské realitace14,17 %4,17 %  
Ochrana a tvorba zivotniho prostredi14,17 %4,17 %  
ostatní odpovědi Farmacie
geografie; aplikovaná informatika
Biologie a ochrana přírody
zootechnika
Analytická chemie
ČS právo
Experimentální biologie
Aplikovaná chemie
Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy v kombinaci s učitelstvím výtvarné výchovy
Molekularni a bunecna biologie
Zeměpis - společenské vědy
regionální rozvoj
1250 %50 % 

Graf

3. Připravil vás obor na praxi/zaměstnání?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1354,17 %54,17 %  
ne625 %25 %  
nevím520,83 %20,83 %  

Graf

4. Mohli jste si vytvářet vlastní rozvrh z výběru nabídek nebo jste dostali pevný od univerzity?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní313,04 %12,5 %  
Pevný 28,7 %8,33 %  
ne14,35 %4,17 %  
Rozvrh byl pevně dán, pouze malý podíl volitelných předmětů - ovšem těch by14,35 %4,17 %  
Velmi volná pravidla sestavování rozvrhu.14,35 %4,17 %  
Byla jsem na kombinovaném, takže pevný.14,35 %4,17 %  
ze začátku spíš povinné, později možnost volby14,35 %4,17 %  
Pul napul, prednasky pevne, cviceni vyber14,35 %4,17 %  
mohli jsme vytvářet vlastní14,35 %4,17 %  
Vytvareni vlastniho14,35 %4,17 %  
ostatní odpovědi bylo na výběr několik vytvořených variant rozvrhů, v 1.ročníku rozvrh přidělěn
Mohli jsme si vybrat určitý rozvrh z asi 12 variant
část předmětů povinných, část možný výběr
Pevný rozvrh - s řadou chyb
vlastní rozvrh
Ano, mohl
ano i ne, tzv. áčkové předměty byly povinné a tzv. béčkové a céčkové předměty byly nepovinné, každý předmět měl jen jeden čas, proto jsme si nemohli vybírat mezi různými dny či hodinami
Ano v rámci kreditového systému bylo možno si volit některé předměty. Většina předmětů však byla stejně povinných. Termín předmětu v rozvrhu byl zpravidla jeden, případně dva.
Částečně pevný, částečně vytvářet
pevný a k tomu pár volitelných předmětů
1043,48 %41,67 % 

Graf

5. Stačily vám kredity povinných a povinně volitelných předmětů nebo jste si museli přidávat volně volitelné předměty?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stačily313,04 %12,5 %  
irelevantní14,35 %4,17 %  
Stačily.14,35 %4,17 %  
Volitelné předměty 14,35 %4,17 %  
Tato škola na kredity primárně nehledí.14,35 %4,17 %  
asi stačily14,35 %4,17 %  
Stacily14,35 %4,17 %  
museli jsme přidávat volitelné předměty14,35 %4,17 %  
Ne, nutno bylo mit i predmety C14,35 %4,17 %  
nestačily14,35 %4,17 %  
ostatní odpovědi Kredity stačily
na MU ještě kredity nebyly, na Ostravské kredity stačily
Nebylo to nutné, ale je to žádoucí pro to, aby člověk nabyl odborné znalosti (mnoho podstatných předmětů tam chybělo).
Přidávala jsem volitelné
neměli jsme žádné kredity
volně volitelné = ano
nestačily, museli jsme si zvolit i volitelné (céčkové) předměty
za celé studium pouze 2 céčkové, jinak splnit všechny co bylo potřeba.
musel jsem si pridavat
Stačily, ale čistě ze zájmu jsem chodil i na volitelné, většinou na sport.
museli jsme si přidat
1147,83 %45,83 % 

Graf

6. Nabízela vaše univerzita Erasmus?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1875 %75 %  
nevím416,67 %16,67 %  
ne28,33 %8,33 %  

Graf

7. Co hodnotíte jako nejtěžší/nejhorší a nejlepší/nejlehčí na vašem oboru?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

Biotechnologie- v oboru nas bylo 10, rodinna atmosfera, perfektni parta, lehke ucivo i zkousky, zadne nachvaly ze stran ucitelu Genetika- tovarna studentu, velke mnozstvi lidi na prednaskach, nezajem ucitelu, uceni se zastaralych veci a hlavne jen biflovani, mala praxe

časová náročnost, složité zkoušky neodpovídající charakteru studia učitelství pro 2. stupeň základních škol. Náročnost spíše pro přírodovědně zaměřené absolventy a specialisty v oborech. Všeobecný přehled. Vysoká "úmrtnost studentů" v průběhu studia. Nic lehkého jsem nezažil. oddechové byly terénní praktika botaniky a zoologie.

geografie - obor je relativně lehký, chyběla matematika a fyzika, záleželo na vyučujícím aplikovaná informatika - výborná organizace studia, těžká byla logika

Nejhorší - chov prasat.

Nejhorší a současně nejsnazší: Velmi slabá úroveň ve smyslu příliš povrchního obsahu většiny kurzů. Nejlepší: Možnost zapisovat si jako volitelné předměty kvalitní předměty z nabídky povinných předmětů pro matematiky, chemiky a biology.

nejhorší/nejtěžší - přístup některých pedagogů (zejména těch, kteří k výuce měli i vlastní firmy a se studenty jednali stylem "pardon, ale nemůžu si vychovávat konkurenci) nejlepší - praxe

Nejlehčí je teorie, nejtěžší je praxe. Zejména extrémní nestabilita prostředí, tedy neustálé zasedání padlamentu a jeho střečkovská aktivita.

nejlehčí: jednoznačně matematika (jsem absolventka gymnázia, takže to pro mě byla procházka růžovou zahradou) nejtěžší: nemám (bylo to více předmětů) nejtěžší: napsat bakalářskou práci

Nejlepsi - siroky zaber temat a siroka nabidka predmetu umoznujici profilaci podle zajmu (rostlinna biologie/biomedicinske zamereni); predmetu a zkousek v prubehu studia ubyvalo, coz mi umoznilo venovat stale vice casu vlastnimu vyzkumu

Nejtěžší asi chování některých pracovníků na klinice, kdy to mají být naší mentorové a spíše nás zesměšňovali a házeli nám klacky pod nohy, odmítali nás učit, krom přidělených hodin. Nejlepší asi přímý styk s "pacienty", dostatek praktického vzdělání a velká knihovna pro teoretické studium.

nejtěžší byla chemie, nejlehčí marketing

Nejtěžší byla planetární a fyzická geografie - nejlepší (nikoliv nejlehčí) byla sociální geografie a politologie.

Nejtěžší se učit to, co člověk nepotřebuje a nezajímá ho. A naopak.

nejtěžší zjistit diagnozu pacienta, nejlehčí preventivní ošetření

Nejtěžší: Velký objem nezbytných znalostí, které je třeba vstřebat a přesto utřídit v hlavě. Nejlepší: Těžká varianta aplikovaného biologického oboru.

Pokud se jedna o samotne predmety, potom nejtezsi byly populacni ekologie a biostatistika Nejlehci vyjezdy a predmety C

Studium bylo velmi těžké hlavně z hlediska množství teoretických znalostí, které obsahovalo.

Učení

8. Na co byste upozornili budoucí zájemce o obor?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

Bez aktivity samotneho studenta a jeho mimoskolnich aktivit (vyzkum, mimoskolni kurzy, atd.), nema samotne absolvovani oboru takovou vahu. Na obor bych doporucil jit pouze tem, ktere laka veda a radi by ji delali v budoucnu (napr. pokracovali na PhD).

Dávejte si pozor, kdo bude váš vedoucí závěrečné práce. Pokud je to vedoucí něčeho (př. katedry), nebude mít na vás tolik času.

důkladně zvážit rozhodnutí pro daný obor

Genetika bc - zajimavy obor, velmi zalezi na vyberu vedouciho bakalarky, hodne uceni, nutnost porozumneni obsahu uciva, lepsi i samostudium veci navic Biotechnologie ing - pohodove studium, kantori starsi, nekteri nemaji nejnovejsi poznatky

geografie má velký záběr, ale nejde moc do hloubky aplikovanou informatiku (nebo IT obecně) mohu doporučit

je to časově náročné studium i práce, člověk se stále vzdělává za vlastní peníze i po dokončení studii a majitelé zvířat vyžadují vaši stálou pozornost i mimo pracovní dobu

Je to k ničemu

Minimální možnost pracovního uplatnění, a pokud nějaké uplatnění najdete je tam témř vždy směsné platové ohodnocení!

na nic

Na velmi obsáhlé znalosti a odbornost a výbornou průpravu pro práci pedagoga.

Poptejte se absolventů kteří mají zkušenosti s danou školou a katedrou. Nevybírat podle sylabu oboru a motivačních videí a celkové prezentace školy.

Radši cokoli jiného.

Snazit se ziskavat kontakty behem studia pro budouci moznost uplatneni... sehnat si i praxi

Studenti bez schopnosti přemýšlet nejsou vítáni. Bohužel zatím jen na některých pracovištích, ale odklon od prostého memorování ke kritické práci s informacemi je patrný.

Zájemcům o fyziku silně doporučuji preferovat MFF UK nebo FJFI ČVUT.

Že to není lehké studium a jen mít rád zvířátka nestačí, člověk opravdu musí stát o to se stát veterinářem a během studia potí i krev a na nemoci se nehraje. Je to spíše životní povolání, kde téměř neexistuje pevná pracovní doba a s lidmi je někdy opravdu těžké vyjít.

9. Které oblasti biologie jsou pro váš obor nejdůležitější? (např. fyziologie, botanika, ...)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zoologie29,09 %8,33 %  
botanika14,55 %4,17 %  
Makroskopická i mikroskopická anatomie, buněčná biologie, biochemie, normální a patologická fyziologie.14,55 %4,17 %  
-14,55 %4,17 %  
Mineralogie 14,55 %4,17 %  
bakterie a biodegradace14,55 %4,17 %  
Molekularni biologie, genetika, fyziologie, slechteni, ekologie, zemedelstvi14,55 %4,17 %  
botanika, dendrologie, květinářství, pedologie, geologie, ..14,55 %4,17 %  
Tezko napsat... zalezi na naslednem uplatneni... ale botanika, zoologie, geologie, geomorfologie... 14,55 %4,17 %  
chemie, fyziologie14,55 %4,17 %  
ostatní odpovědi anatomie a fyziologie, histologie
Anatomie, choroby a jejich terapie, chirurgie, zobrazovací diagnostiky, fyziologie
geografie - botanika
Je to jedno stačí na něco specializovat a umět skvěle statistiku a anglický jazyk.
fyziologie, genetika
Všechny. Není nic, co by dnes nebylo reglementováno.
mikrobiologie
biochemie
Environmentální výchova, geologie, botanika, zoologie, antrapologie, genetika, molekulární biologie, didaktika přírodopisu
molekularni biologie, bunecna biologie, genetika
anatomie, histologie, fyziologie, biochemie, patologie, farmakologie
1150 %45,83 % 

Graf

10. Jaké další vědy jste potřebovali při studiu svého oboru? (chemie, biochemie, fyzika, statistika, atd…)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
statistika14,55 %4,17 %  
Chemie, fyzika. Hodí se matematika a statistika, ale tyto znalosti nebývají explicitně vyžadovány.14,55 %4,17 %  
-14,55 %4,17 %  
Psychologie 14,55 %4,17 %  
chemie, matematika, genetika14,55 %4,17 %  
chemie14,55 %4,17 %  
Fyzika, matematika, chemie14,55 %4,17 %  
chemie, matematika, ekonomika...14,55 %4,17 %  
Statistika, chemie14,55 %4,17 %  
botanika14,55 %4,17 %  
ostatní odpovědi chemie, biochemie, fyzika, biologie, botanika, toxikologie, statistika, fyziologie, histologie, anatomie....
chemie, biochemie, patofyziologie, patologie, parazitologie, ...
u geografie by se hodila VŠ matematika
Anglický jazyk a statistika - dobrý statistik a angličtinář se může stát úspěšným vědcem. Biologické znalosti jsou vedlejší.
chemie, biochemie, genetika, anatomie, fyziologie
matematika, fyzika, statistika
Matematika, fysika, chemie, biologie a jejich podobory jako statistika, medicina, psychologie...
biofyzika, biochemie, chemie, fyzika, statistika, mikrobio, mol. bio
fyzika, fyzikální chemie, statistika, matematika
ano, vsechny zminene
biogeografie, zoologie, fyzika, matematika, meteorologie
biochemie, ekologie, zoologie, statistika, informatika,bifyzika, chemie, botanika, ekonomika, fyziologie, anatomie, histologie, biologie, genetika, mikrobiologie, zootechnika, farmakologie, parazitologie, patologie
1254,55 %50 % 

Graf

11. Museli jste mít v závěrečné práci vlastní výzkum?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1463,64 %58,33 %  
ne836,36 %33,33 %  

Graf

12. Dostali jste nabídku témat závěrečných prací, nebo jste si museli vymyslet vlastní téma?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dostali14,55 %4,17 %  
závěrečné práce nejsou zvykem14,55 %4,17 %  
Témata se vypisují předběžně, možnost domluvy vlastního téma.14,55 %4,17 %  
Vlastní 14,55 %4,17 %  
Dostali jsme nabídku. Možnost vymyslet vlastní téma byla také k dispozici.14,55 %4,17 %  
Dostal jsem téma, nebylo z čeho vybírat.14,55 %4,17 %  
U bc jsme dostali, u ing moznost vyberu14,55 %4,17 %  
nabídku jsme dostali, ale naštěstí byla možnost výběru vlastního tématu14,55 %4,17 %  
Ano byly nabidky, ale byla i moznost prijit s vlastnim tematem14,55 %4,17 %  
nabídka témat je široká, je ale možné i vymyslet vlastní téma14,55 %4,17 %  
ostatní odpovědi nabídka témat veliice malá, spíše vymyslet vlastní
Nemáme povinnou závěrečnou práci, je pouze volitelná
byly obě možnosti
Obojí bylo možné.
bylo možné vybírat z nabízených témat, ale většina studentů si zvolila vlastní
Výběr
Dostali jsme nabídku pro ty, kdo nebyli schopni sami si své téma vymyslet.
dostala jsem nabídku
Diplomovou práci jsem zpracovával na katedře výtvarné výchovy na vlastní téma, kde bylo zpracování jednodušší. Na katedře biologie ne z důvodu velkých nároků na odborný text práce a rozsáhlost výzkumu. a přílišnému vědeckému přístupu který nepovažuji za podstatný pro učitelský obor.
dostal jsem nabidku
Bylo možné obojí..
mohli jsme si vybrat jestli budeme dělat závěrečnou práci nebo rigorozní zkoušku navíc
1254,55 %50 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Petrášková, M.Přírodovědné obory VŠ (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://prirodovedne-obory-vs.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.