Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Přístup lidí k jazykovému vzdělávání a nutnost znalosti jazyka

Přístup lidí k jazykovému vzdělávání a nutnost znalosti jazyka

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marie Kolářová
Šetření:19. 01. 2021 - 23. 01. 2021
Počet respondentů:98
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.87
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

 

jsem studentkou UJAK, obor Vzdělávání dospělých. V rámci své bakalářské práce Vás chci poprosit o vyplnění dotazníku, který bude sloužit k výzkumu v mojí práci.

Výzkum se jedná jazykového vzdělávání dospělých v rámci zaměstnání i mimo něj.

Děkuji předem za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Věk

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2988,16 %8,16 %  
2577,14 %7,14 %  
2777,14 %7,14 %  
2666,12 %6,12 %  
3955,1 %5,1 %  
3555,1 %5,1 %  
2855,1 %5,1 %  
2244,08 %4,08 %  
3044,08 %4,08 %  
2444,08 %4,08 %  
ostatní odpovědi 32
31
40
20
33
51
45
47
36
23
54
38
42
49
52
17
64
43
67
56
16
21
50
55
15
19
4343,88 %43,88 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:31.89
Minimum:20
Maximum:54
Variační rozpětí:34
Rozptyl:72.1
Směrodatná odchylka:8.49
Medián:29
Modus:29

Graf

2. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7172,45 %72,45 %  
muž2727,55 %27,55 %  

Graf

3. Je pro Vás znalost cizího jazyka důležitá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Samozřejmá3636,73 %36,73 %  
Důležitá3636,73 %36,73 %  
Středně důležitá2020,41 %20,41 %  
Méně důležitá66,12 %6,12 %  

Graf

4. Jaký cizí jazyk nejvíce ovládáte? Pokud nevyhovuje výběr, doplňte.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Anglický8182,65 %82,65 %  
Německý1515,31 %15,31 %  
Ruský33,06 %3,06 %  
ruština22,04 %2,04 %  
Španělský22,04 %2,04 %  
trochu rusky a estonsky11,02 %1,02 %  
Italský 11,02 %1,02 %  
Polský 11,02 %1,02 %  
Francouzský11,02 %1,02 %  
Anglický, Francouzský, Německý11,02 %1,02 %  

Graf

5. Jaká je úroveň znalosti cizího jazyka, který ovládáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
B13535,71 %35,71 %  
B22929,59 %29,59 %  
C11616,33 %16,33 %  
A299,18 %9,18 %  
C266,12 %6,12 %  
A133,06 %3,06 %  

Graf

6. Od kolika let se učíte cizímu jazyku?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
101818,37 %18,37 %  
91818,37 %18,37 %  
81212,24 %12,24 %  
61010,2 %10,2 %  
1299,18 %9,18 %  
1166,12 %6,12 %  
1344,08 %4,08 %  
1444,08 %4,08 %  
744,08 %4,08 %  
533,06 %3,06 %  
ostatní odpovědi 4
16
1
43
15
36
1010,2 %10,2 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:9.36
Minimum:4
Maximum:15
Variační rozpětí:11
Rozptyl:5.65
Směrodatná odchylka:2.38
Medián:9
Modus:10

Graf

7. Používáte cizí jazyk denně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6566,33 %66,33 %  
ano3333,67 %33,67 %  

Graf

8. Používáte cizí jazyk v osobním životě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5556,12 %56,12 %  
ano4343,88 %43,88 %  

Graf

9. Používáte cizí jazyk ve své profesi?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5354,08 %54,08 %  
ano4545,92 %45,92 %  

Graf

10. Pokud by znalost cizího jazyka pro Vás znamenalo povýšení, učili byste se novému jazyku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6263,27 %63,27 %  
nevím2929,59 %29,59 %  
ne77,14 %7,14 %  

Graf

11. Máte možnost učení se cizího jazyka ve vašem zaměstnání?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6263,27 %63,27 %  
ano3636,73 %36,73 %  

Graf

12. Využíváte možnost učení cizího jazyka ve svém volném čase?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5051,02 %51,02 %  
ano4848,98 %48,98 %  

Graf

13. Preferujete studium cizího jazyka v rámci skupiny nebo soukromě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
soukromě7172,45 %72,45 %  
v rámci skupiny2727,55 %27,55 %  

Graf

14. Hraje pro Vás důležitou roli lektor a jeho přístup k výuce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3434,69 %34,69 %  
Motivace22,04 %2,04 %  
Rodilý mluvčí 22,04 %2,04 %  
Je to velmi důležité 11,02 %1,02 %  
Musí mi lektor sednout, umět vysvětlit látku.11,02 %1,02 %  
lektor je klíčový faktor, utváří výuku, motivuje, zkušenosti s výukou nezbytné11,02 %1,02 %  
Lépe se učí11,02 %1,02 %  
Přístup lektora je pro mne při výuce to nejdůležitější, lektor má různé formy výuky ,kterými se lépe jazykům příručím . 11,02 %1,02 %  
motivace, rady11,02 %1,02 %  
Lektor mi musí lidsky sedět a musí umět učit 11,02 %1,02 %  
Ano11,02 %1,02 %  
Měl by umět zaujmout a předat znalosti zabavnou formou11,02 %1,02 %  
Má zkušenosti (většinou), opraví tě když uděláš chybu, poradí, apod.11,02 %1,02 %  
Jiné metody, mám poruchu učení a poučkám nerozumím 11,02 %1,02 %  
Schopnost naučit, vysvětlit 11,02 %1,02 %  
jak dokáže látku podat a vysvětlit11,02 %1,02 %  
Musí znát cizí jazyk velice dobře k vysvětlení a pochopení učiva 11,02 %1,02 %  
záleží jaké zvolí metody a jaký je11,02 %1,02 %  
Ano, protože nesnesu povyšující lidi11,02 %1,02 %  
Je to pro mě důležité11,02 %1,02 %  
obvykle mám největší problém se rozmluvit, musí být tedy extrovert11,02 %1,02 %  
Se špatným lektorem se nic nenaucite, nebude vás to motivovat a bavit11,02 %1,02 %  
potřebuji osobní přístup11,02 %1,02 %  
Lepší metodika, konverzace11,02 %1,02 %  
Nadšení pro studium11,02 %1,02 %  
Individuálnost11,02 %1,02 %  
Příjemný, komunikativní, kreativní11,02 %1,02 %  
didaktický přístup a osobnost hraje primární roli v tom, zda člověka výuka zaujme či nezaujme - což ví každý, kdo se někdy účastnil jakékoli výuky11,02 %1,02 %  
strategický postup11,02 %1,02 %  
forma výuky, jeho metody11,02 %1,02 %  
Styl výuky je přeci stěžejní...11,02 %1,02 %  
musí být zajímavý, mít nápady, jak zaujmout. Výrazný hlas.11,02 %1,02 %  
každý žák i lektor je naprosto jiný, proto nemám rád ani skupinové lekce, kde každý potřebuje něco jiného a vyjde z toho kompromis, který je v zásadě špatně pro všechny. Lektor musí mít cit pro potřebu žáka a umět změnit přístup nebo styl výuky, tak aby byla opravdu na tělo a byla efektivní. 11,02 %1,02 %  
Tak samozřejmě, když je to hlupák, který neumí učit nebo neumí pořádně daný jazyk, je to k ničemu.11,02 %1,02 %  
sympatie11,02 %1,02 %  
Měl by umět zaujmout, schopnost konverzace na zajímavá a rozdílná témata, elán 11,02 %1,02 %  
Je to ten,kdo umí předat znalosti11,02 %1,02 %  
osobní přístup 11,02 %1,02 %  
špatný učitel, to je katastrofa11,02 %1,02 %  
ne každý umí učit 11,02 %1,02 %  
chci aby mě učil rodilý mluvčí11,02 %1,02 %  
musí mít didaktické schopnosti11,02 %1,02 %  
Sympatie, schopnost naučit 11,02 %1,02 %  
blbý učitel, blbé znalosti11,02 %1,02 %  
Musí ho učeni bavit a musí to umět podat11,02 %1,02 %  
charakter lektora11,02 %1,02 %  
Každý lektor má jiné kvality a je důležité najít takového, který mne posune dál.11,02 %1,02 %  
Potřebná je zpětná vazba, jinak si člověk vytváří vlastní odchylky od standardu jazyka, kterých se nezbaví11,02 %1,02 %  
Jaký dokážete motivovat, vést lekce 11,02 %1,02 %  
lepší lektor víc naučí11,02 %1,02 %  
ano samozřejmě, ale preferuji spíše studium bez lektora11,02 %1,02 %  
přístup je důležitý, musí to lektora bavit učit11,02 %1,02 %  
je to jeden z nejdůlěžitějších faktorů, ne-li úplně nejdůležitější11,02 %1,02 %  
roli hraje ne/sympatičnost lektora, vstřícnost, zodpovědnost (např. v přípravě na výuku)11,02 %1,02 %  
Individualizace výuky, ihned oprava chyb a vysvětlení11,02 %1,02 %  
Mluvím se sestřenicí a bratrancem, nemám zábrany.11,02 %1,02 %  
lektora si nemohu dovolit11,02 %1,02 %  
lektor musí zaujmout a umět vyučovat, jinak nemá přínos11,02 %1,02 %  
styl učení, povaha....11,02 %1,02 %  
Někdo naučí lépe11,02 %1,02 %  
Způsob vedení výuky pro lepší zapamatování slovíček a gramatiky, využívání konverzace11,02 %1,02 %  
lepší učitel víc naučí11,02 %1,02 %  
Vedení ve vzdělání, určí směr a danou oblast která se má naučit11,02 %1,02 %  

Graf

15. Používá vaše nejbližší okolí cizí jazyk?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5556,12 %56,12 %  
ne4343,88 %43,88 %  

Graf

16. Kolik času věnujete studiu cizího jazyka ve svém volném čase?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nestuduji4343,88 %43,88 %  
1x týdně2020,41 %20,41 %  
1x denně1616,33 %16,33 %  
1x týdně (1h)77,14 %7,14 %  
1x denně (1h)55,1 %5,1 %  
1x měsíc (1h)44,08 %4,08 %  
1x měsíc33,06 %3,06 %  

Graf

17. Máte zájem o studium dalšího jazyka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5253,06 %53,06 %  
španělština66,12 %6,12 %  
Italština 55,1 %5,1 %  
německý22,04 %2,04 %  
Anglicky 22,04 %2,04 %  
Angličtina22,04 %2,04 %  
Němčina22,04 %2,04 %  
Ruský jazyk11,02 %1,02 %  
Arabština francouzština 11,02 %1,02 %  
Holandština 11,02 %1,02 %  
Španělstina11,02 %1,02 %  
francouzština, němčina, ruština11,02 %1,02 %  
Angličtina, španělština11,02 %1,02 %  
francouzština, italština, španělština, ruština, latina11,02 %1,02 %  
Ruský, španělský, polský 11,02 %1,02 %  
Japnský11,02 %1,02 %  
Unmím plynule španělsky, německy a anglicky.11,02 %1,02 %  
ruský, italský11,02 %1,02 %  
z těch, kterým jsem se ještě nevěnovala: švédský a polský11,02 %1,02 %  
Italština, němčina, polština11,02 %1,02 %  
V létě bych měla navštěvovat kurz anglického jazyka pro začátečníky, protože jsem za par let nepouziti angličtiny skoro všechno zapomněla 11,02 %1,02 %  
ideálně všechny. Momentálně se aktivně věnuji studiu cca 7 jazyků.11,02 %1,02 %  
ruský, srbochorvatský a polský11,02 %1,02 %  
Přemýšlím nad němčinou...11,02 %1,02 %  
Němčina nebo italština11,02 %1,02 %  
Francouzsky, portugalsky, rusky, polsky 11,02 %1,02 %  
hebrejština11,02 %1,02 %  
španělština, zdokonalovat se v angličtině11,02 %1,02 %  
nj11,02 %1,02 %  
zvýšení úrovně finštiny a italštiny11,02 %1,02 %  
šj, fj, rj, severské jazyky, ugrofinské... nebráním se ničemu11,02 %1,02 %  
Fj11,02 %1,02 %  
latina11,02 %1,02 %  
Němčina, korejština/japonština11,02 %1,02 %  

Graf

18. Myslíte si, že učení cizího jazyka v zahraničí je efektivnější než v ČR?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7475,51 %75,51 %  
ne2424,49 %24,49 %  

Graf

19. Využili jste někdy cizí jazyk v zahraničí?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1214,12 %12,24 %  
Na dovolené910,59 %9,18 %  
Dovolená 910,59 %9,18 %  
Cestování 33,53 %3,06 %  
pracovní příležitost, dovolená11,18 %1,02 %  
Pracovně 11,18 %1,02 %  
Pobyt v zahraničí jako au pair, dovolená11,18 %1,02 %  
v anglicky mluvící zemi, práce dobrovolníka, studijní praxe - krátkodobý pobyt11,18 %1,02 %  
Při ubytovåni11,18 %1,02 %  
letiště, hotel, restaurace...11,18 %1,02 %  
pobyt11,18 %1,02 %  
Výměnné pobyty v Itálii, němčina v Německu během dovolených 11,18 %1,02 %  
týdenní pobyt v anglické rodině na ZŠ, při cestování11,18 %1,02 %  
Při výletu se základní školou do Německa a Rakouska11,18 %1,02 %  
Nákupy 11,18 %1,02 %  
Restaurace, ubytování, práce11,18 %1,02 %  
Cestování, jazykový pobyt, au pair 11,18 %1,02 %  
Nákup práce Studium 11,18 %1,02 %  
Práce 11,18 %1,02 %  
Dovolená - domluva ohledně pobytu, jídla, výletů11,18 %1,02 %  
Stáž v UK, dovolená, pracovní cesta11,18 %1,02 %  
jen na dovolené11,18 %1,02 %  
dovolená, pracovní cesta11,18 %1,02 %  
v restauraci, obchodě11,18 %1,02 %  
Výlet, dovolená11,18 %1,02 %  
5 x Erasmus - Rumunsko (týde), Itálie (týden), Maďarsko (týden), Španělsko (2 měsíce), Řecko (měsíc). Žila jsme ještě dva roky v zahraničí - půl rok Nizozemsko, půl rok Skotsko a rok Island. Vždy využita angličtina. 11,18 %1,02 %  
Žila jsem na Novém Zélandu11,18 %1,02 %  
dovolená, výměnný pobyt11,18 %1,02 %  
Žiji v Anglii11,18 %1,02 %  
Dovolená, studijní pobyt11,18 %1,02 %  
Cestování z jakékoli důvodu11,18 %1,02 %  
dovolená, zahraniční výlety11,18 %1,02 %  
Dovolená, výlety, au pair11,18 %1,02 %  
soukromě na dovolených, pracovně při diskusích s kolegy a poslechu jejich vystoupení11,18 %1,02 %  
dovolená; zahraniční cesta v rámci zaměstnání11,18 %1,02 %  
dovolená, zaměstnání11,18 %1,02 %  
Dovolená, výlet11,18 %1,02 %  
při návštěvách, dcera žije a pracuje v zahraničír11,18 %1,02 %  
Nákup 11,18 %1,02 %  
turistika11,18 %1,02 %  
v restauraci, na letišti apod.11,18 %1,02 %  
co je to za otázku? Každá dovolená, výlety, nákupy...11,18 %1,02 %  
odborně i soukromě11,18 %1,02 %  
Objednávka v restauraci 11,18 %1,02 %  
Zájezd se školou do Londýna11,18 %1,02 %  
Dovolené11,18 %1,02 %  
Cestování - výlety, služební cesty11,18 %1,02 %  
cestování, škola11,18 %1,02 %  
v obchodě, hotelu, na letišti...11,18 %1,02 %  
semináře, stáže, dovolená11,18 %1,02 %  
dovolená, poznávací výlet11,18 %1,02 %  
Pracuji často v zahraničí11,18 %1,02 %  
Běžná komu11,18 %1,02 %  
služební cesta, dovolená, studijní pobyt11,18 %1,02 %  
Při různých soukromých cestách pro komunikaci11,18 %1,02 %  
studijní pobyt, dorozumívání se11,18 %1,02 %  

Graf

20. Zdá se Vám učení jazyka v dospělosti náročnější než v období dospívání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4545,92 %45,92 %  
méně času44,08 %4,08 %  
Časová vytíženost22,04 %2,04 %  
učení mi jde pomaleji11,02 %1,02 %  
Méně času, horší paměť.11,02 %1,02 %  
záleží na motivaci11,02 %1,02 %  
Ani, protože mám děti a už nemám tolik času a energie na učení.11,02 %1,02 %  
horší zapamatování, méně času11,02 %1,02 %  
Mene času, iz to zkrátka nejde tak rychle11,02 %1,02 %  
Méně času, více jiných povinnosti11,02 %1,02 %  
Již ne tak bystrá paměť, delší odmlka od předešlého učení se11,02 %1,02 %  
Pro děti je to formou hry, dospělý člověk má tendenci si to ric český a pak v cizím jazyce. Dospělý neumí přemýšlet v cizím jazyce 11,02 %1,02 %  
Čas, motivace11,02 %1,02 %  
Nemám tolik volného času 11,02 %1,02 %  
z důvodu nedostatku času11,02 %1,02 %  
Méně casu11,02 %1,02 %  
přinutit se, je to naročnější na zapamatování, nedostatek volného času při péči o rodinu11,02 %1,02 %  
Člověk už se celkově hůře učí11,02 %1,02 %  
méně času a soustředění11,02 %1,02 %  
Bylo to jednodušší, více času 11,02 %1,02 %  
Líný mozek 11,02 %1,02 %  
Ano vůbec si nic už nedokážu spojit11,02 %1,02 %  
Vše je v mládí jednodušší.11,02 %1,02 %  
člověk se učí pomaleji a má méně času11,02 %1,02 %  
pomalejší učení a přijímání informací, horší paměť11,02 %1,02 %  
Není na něj tolik času11,02 %1,02 %  
nemám dostatek času a hůře se člověk s přibývajícím věkem pamatuje11,02 %1,02 %  
ne jako takové, ano z pohledu času - jde o náročný úkon, který je potřeba rozvíjet každý den. Což při zaměstnání leckdy nejde 11,02 %1,02 %  
V mládí je člověk přizpůsobivější11,02 %1,02 %  
.11,02 %1,02 %  
horší paměť 11,02 %1,02 %  
prostě to tak je11,02 %1,02 %  
není tolik volného času11,02 %1,02 %  
mladý člověk se snáze přinutí k učení11,02 %1,02 %  
atherosclerosis universalis11,02 %1,02 %  
jako všechno učení11,02 %1,02 %  
měl jsem je jako školní předměty, takže nebylo tak těžké se donutit do učení11,02 %1,02 %  
Určitě to vyžaduje více času a odhodlání11,02 %1,02 %  
S věkem si člověk méně pamatuje, až v mém věku jen zpomaluje zapomínání11,02 %1,02 %  
v dětství je učení se nového jazyka jednodušší11,02 %1,02 %  
může být těžší nalézt dostatek času, může být zhoršená paměť11,02 %1,02 %  
Snížená kognice i mnesticita11,02 %1,02 %  
Čas, 11,02 %1,02 %  
paměť už tolik neslouží11,02 %1,02 %  
je nadšení, ale není čas a síla na samostudium11,02 %1,02 %  
méně času, člověk není zvyklý se učit11,02 %1,02 %  
Myslím, že pro mozek dospělého už není tak snadné ukládat nové informace, také mívají dospělí problém si na učení najít čas.11,02 %1,02 %  
X11,02 %1,02 %  
Méně volného času11,02 %1,02 %  
Horší paměť a kognitivni funkce mozku, plus není čas kvůli zaměstnání a spoustu dalším starostem, není škola kde by výuka probíhala denně pod vedením lektora včetně testů apod., jazykové kurzy či doučování je příliš drahé11,02 %1,02 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věk

2. Pohlaví

3. Je pro Vás znalost cizího jazyka důležitá?

4. Jaký cizí jazyk nejvíce ovládáte? Pokud nevyhovuje výběr, doplňte.

5. Jaká je úroveň znalosti cizího jazyka, který ovládáte?

6. Od kolika let se učíte cizímu jazyku?

7. Používáte cizí jazyk denně?

8. Používáte cizí jazyk v osobním životě?

9. Používáte cizí jazyk ve své profesi?

10. Pokud by znalost cizího jazyka pro Vás znamenalo povýšení, učili byste se novému jazyku?

11. Máte možnost učení se cizího jazyka ve vašem zaměstnání?

12. Využíváte možnost učení cizího jazyka ve svém volném čase?

13. Preferujete studium cizího jazyka v rámci skupiny nebo soukromě?

14. Hraje pro Vás důležitou roli lektor a jeho přístup k výuce?

15. Používá vaše nejbližší okolí cizí jazyk?

16. Kolik času věnujete studiu cizího jazyka ve svém volném čase?

17. Máte zájem o studium dalšího jazyka?

18. Myslíte si, že učení cizího jazyka v zahraničí je efektivnější než v ČR?

19. Využili jste někdy cizí jazyk v zahraničí?

20. Zdá se Vám učení jazyka v dospělosti náročnější než v období dospívání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věk

2. Pohlaví

3. Je pro Vás znalost cizího jazyka důležitá?

4. Jaký cizí jazyk nejvíce ovládáte? Pokud nevyhovuje výběr, doplňte.

5. Jaká je úroveň znalosti cizího jazyka, který ovládáte?

6. Od kolika let se učíte cizímu jazyku?

7. Používáte cizí jazyk denně?

8. Používáte cizí jazyk v osobním životě?

9. Používáte cizí jazyk ve své profesi?

10. Pokud by znalost cizího jazyka pro Vás znamenalo povýšení, učili byste se novému jazyku?

11. Máte možnost učení se cizího jazyka ve vašem zaměstnání?

12. Využíváte možnost učení cizího jazyka ve svém volném čase?

13. Preferujete studium cizího jazyka v rámci skupiny nebo soukromě?

14. Hraje pro Vás důležitou roli lektor a jeho přístup k výuce?

15. Používá vaše nejbližší okolí cizí jazyk?

16. Kolik času věnujete studiu cizího jazyka ve svém volném čase?

17. Máte zájem o studium dalšího jazyka?

18. Myslíte si, že učení cizího jazyka v zahraničí je efektivnější než v ČR?

19. Využili jste někdy cizí jazyk v zahraničí?

20. Zdá se Vám učení jazyka v dospělosti náročnější než v období dospívání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kolářová, M.Přístup lidí k jazykovému vzdělávání a nutnost znalosti jazyka (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://pristup-lidi-k-jazykovemu-vz.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.