Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Privátní značky na drogistickém trhu
Privátní značky na drogistickém trhu
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Polina Syrtsova |
---|---|
Šetření: | 21. 05. 2012 - 31. 05. 2012 |
Počet respondentů: | 42 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 15.4 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 41,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:14 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den vážení respondenti,
obracím se na Vás s prosbou o vyplnění dotazníku, který se týká problematiky privátních značek na drogistickém trhu. Pro ty z Vás, kdo neví, co jsou privátní značky, níže uvádím definici a příklady.
Produkty označené privátní značkou zahrnují zboží, prodávané pod značkou maloobchodníka. Tato značka nese jméno maloobchodníka nebo název, vytvořený speciálně pro něho. Privátní značka je charakteristická svou příslušností ke konkrétnímu obchodnímu řetězci, ve kterém je nabízená. Ceny výrobků pod privátní značkou se nejčastěji pohybují v nižší relaci (15-20% pod cenami klasických výrobních značek). Na etiketě takových výrobku vždy nalezněte logo maloobchodního řetězce, kde byl výrobek zakoupen.
Z drogistického trhu lze uvést následující příklady:
Dm drogerie Markt: značky Balea, Alverde, Ebelin, Jessa, S-he stylezone, Sundance, Sanft&Sicher aj.
Rossmann: značky Alterra, Babydream, Cerrus, Domol, Ideen Welt, Isana, Lilibe, Rival de loop, Prokudent aj.
Schlecker: značky Basic, Rilanja, AS, Doucelyn, Babysmile aj.
TETA: značky Q-power, Q-soft, Q-clean.
Albert: značky Albert Quality, Euroshopper .
Tesco: značky Tesco Value, Resco Standard.
Globus: značky Globus, Nejnižší cena.
Kaufland: značka K-Classic.
Odpovědi respondentů
1. Do jaké míry Vás následující faktory ovlivňují při výběru drogistického zboží? (1 - nejdůležitější, 2 – důležitý, 3 – neutrální, 4 – spíše nedůležitý, 5 – vůbec neberu v úvahu)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Cena | 1.976 | 0.452 |
Kvalita | 1.833 | 0.853 |
Značka | 2.81 | 1.297 |
Obal | 3.286 | 0.918 |
Ekologičnost\použité suroviny | 3.119 | 1.438 |
Vůně | 1.881 | 0.629 |
Předchozí zkušenosti | 1.333 | 0.603 |
Reference od známých | 2.31 | 0.928 |
Výhodné balení | 2.381 | 0.712 |
Slevy\akce | 2.119 | 0.724 |
Slevy\akce | 2.119 | 0.772 |
Výrobce\země původu | 3.333 | 1.46 |
2. 2. Kupoval (a) jste nebo kupujete Vy nebo někdo z Vaší rodiny drogistické výrobky pod privátní značkou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, kupoval (a). → otázka č. 5, Ne → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, kupoval (a). | 30 | 71,43 % | 71,43 % |
Ne | 12 | 28,57 % | 28,57 % |
3. Proč jste nikdy nekupoval (a) produkty pod privátními značkami?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mám o nich málo informaci | 6 | 50 % | 14,29 % |
Nedůvěřuji jim | 3 | 25 % | 7,14 % |
párkrát jsem je vyzkoušela, ale nijak zvlášť mě nezaujali. Taky mi vadí, že je lze koupit vždy jen v jednom řetězci drogerií, když pak jdu nakupovat do jiného obchodu, stejný výrobek tam neseženu | 1 | 8,33 % | 2,38 % |
Nejsou k dispozici tam, kde nakupuji | 1 | 8,33 % | 2,38 % |
Jsou příliš levné, pochybuji o jejich kvalitě | 1 | 8,33 % | 2,38 % |
4. Co by mohlo změnit Váš názor na privátní značky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Více informací o značce | 4 | 33,33 % | 9,52 % |
Lepší propagace | 3 | 25 % | 7,14 % |
Viditelnější označení výrobce a země původů | 2 | 16,67 % | 4,76 % |
asi nic | 1 | 8,33 % | 2,38 % |
Vyšší kvalita | 1 | 8,33 % | 2,38 % |
Vylepšení obalu | 1 | 8,33 % | 2,38 % |
5. Jak často kupujete drogistické výrobky pod privátní značkou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Příležitostně (méně než 1x měsíčně) | 10 | 33,33 % | 23,81 % |
Cca 1x měsíčně | 8 | 26,67 % | 19,05 % |
Několikrát měsíčně | 7 | 23,33 % | 16,67 % |
Cca 1x týdně | 3 | 10 % | 7,14 % |
Několikrát týdně | 2 | 6,67 % | 4,76 % |
6. Které privátní značky na drogistickém trhu kupujete?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
Alverde, Alterra, Balea
Alverde, Balea
Alverde, S-he, Balea
Amway
babylove
Balea
balea
Balea
Balea
Balea,
balea,
balea, alverde
Balea, Globus
Balea, Isana
Balea, Tesco (All about shine)
Denkmit
DM
Essence
Hlavně Balea
K-Clasik, babylove,
mamka
něco v DM a něco v Rossmanovi, ale názvy si nepamatuju
nevím
Od firmy DM
Or
pár jsem jich zkusila v všechny byly na prd
privatni znacky dm drogerie
Rossmen,
tovar v DM - rozne znacky
7. Které privátní značky drogistických výrobků považujete za nejkvalitnější?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
alverde
Alverde
Alverde, Alterra
AMway
babylove
Balea
Balea
Balea
Balea
Balea
balea
cien, alverde, babylove
Denkmit
DM
dm drogerie
Essenc
mamka
nedokážu posoudit
Netroufám si odhadnout, tyto značky kupuji jen příležitostně.
nevím
nevim, asi vsechno stejne
Nivea
O.
Od firmy DM
přijde mi to jedno
Rossmen
žádná
žádné
8. V jaké roli vystupujete při nákupu drogistických výrobků pod privátní značkou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Samostatně produkt nakupuji | 14 | 46,67 % | 33,33 % |
Rozhoduji o koupi | 10 | 33,33 % | 23,81 % |
Pouze produkt užívám | 4 | 13,33 % | 9,52 % |
Dávám podnět k nákupu | 1 | 3,33 % | 2,38 % |
Svými názory ovlivňuji nákup | 1 | 3,33 % | 2,38 % |
9. Důvěřujete obecně privátním značkám drogistického zboží?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 20 | 66,67 % | 47,62 % |
Spíše ne | 8 | 26,67 % | 19,05 % |
Určitě ano | 1 | 3,33 % | 2,38 % |
Určitě ne | 1 | 3,33 % | 2,38 % |
10. Vyberte tvrzení, se kterým souhlasíte
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vždy záleží na druhu výrobku, nelze zobecnit. | 12 | 40 % | 28,57 % |
Kvalita výrobků pod privátní značkou je srovnatelná s kvalitou produktů pod výrobní značkou. | 10 | 33,33 % | 23,81 % |
Kvalita výrobků pod privátní značkou je nižší než kvalita produktů pod výrobní značkou. | 6 | 20 % | 14,29 % |
Kvalita výrobků pod privátní značkou je vyšší než kvalita produktů pod výrobní značkou. | 2 | 6,67 % | 4,76 % |
11. Doporučil (a) byste drogistické výrobky pod privátními značkami svým známým?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 18 | 60 % | 42,86 % |
Spíše ne | 5 | 16,67 % | 11,9 % |
Určitě ano | 4 | 13,33 % | 9,52 % |
Určitě ano | 2 | 6,67 % | 4,76 % |
Určitě ne | 1 | 3,33 % | 2,38 % |
12. Plánujete i nadále kupovat drogistické výrobky pod privátní značkou?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 21 | 70 % | 50 % |
nevím | 8 | 26,67 % | 19,05 % |
ne | 1 | 3,33 % | 2,38 % |
13. Souhlasíte s tím, že hlavním faktorem při koupi drogistických výrobků pod privátní značkou je pro Vás CENA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše souhlasím | 17 | 56,67 % | 40,48 % |
Zcela souhlasím | 9 | 30 % | 21,43 % |
Spíše nesouhlasím | 3 | 10 % | 7,14 % |
Nesouhlasím | 1 | 3,33 % | 2,38 % |
14. Označte, souhlasíte-li s následujícími tvrzeními či nikoli.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)
15. Kde nejčastěji nakupujete drogistické výrobky pod privátními značkami?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Drogistický řetězec DM | 20 | 66,67 % | 47,62 % |
Drogistický řetězec Rossmann | 5 | 16,67 % | 11,9 % |
Hypermarket TESCO | 3 | 10 % | 7,14 % |
Drogistický řetězec TETA | 1 | 3,33 % | 2,38 % |
Hypermarket Kaufland | 1 | 3,33 % | 2,38 % |
16. Souhlasíte s tvrzením, že vyšší cena produktů pod výrobní značkou znamená lepší kvalitu těchto výrobků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 21 | 50 % | 50 % |
Spíše ano | 17 | 40,48 % | 40,48 % |
Určitě ne | 4 | 9,52 % | 9,52 % |
17. Váš hrubý měsíční příjem pohybuje v rozmezí:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Do 10 000 Kč | 14 | 33,33 % | 33,33 % |
21 000 – 30 000 Kč | 12 | 28,57 % | 28,57 % |
11 000 – 20 000 Kč | 11 | 26,19 % | 26,19 % |
31 000 – 40 000 Kč | 3 | 7,14 % | 7,14 % |
41 000 Kč a více | 2 | 4,76 % | 4,76 % |
18. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou | 20 | 47,62 % | 47,62 % |
Vysokoškolské | 18 | 42,86 % | 42,86 % |
Základní | 4 | 9,52 % | 9,52 % |
19. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-25 let | 18 | 42,86 % | 42,86 % |
26-35 let | 16 | 38,1 % | 38,1 % |
36-50 let | 7 | 16,67 % | 16,67 % |
51-60 let | 1 | 2,38 % | 2,38 % |
20. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 37 | 88,1 % | 88,1 % |
Muž | 5 | 11,9 % | 11,9 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.