Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Privátní značky na drogistickém trhu

Privátní značky na drogistickém trhu

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Polina Syrtsova
Šetření:21. 05. 2012 - 31. 05. 2012
Počet respondentů:42
Počet otázek (max/průměr):20 / 15.4
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:41,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den vážení respondenti,  

obracím se na Vás s prosbou o vyplnění dotazníku, který se týká problematiky privátních značek na drogistickém trhu. Pro ty z Vás, kdo neví, co jsou privátní značky, níže uvádím definici a příklady.

Produkty označené privátní značkou zahrnují zboží, prodávané pod značkou maloobchodníka. Tato značka nese jméno maloobchodníka nebo název, vytvořený speciálně pro něho. Privátní značka je charakteristická svou příslušností ke konkrétnímu obchodnímu řetězci, ve kterém je nabízená. Ceny výrobků pod privátní značkou se nejčastěji pohybují v nižší relaci (15-20% pod cenami klasických výrobních značek). Na etiketě takových výrobku vždy nalezněte logo maloobchodního řetězce, kde byl výrobek zakoupen.

Z drogistického trhu lze uvést následující příklady:

Dm drogerie Markt: značky Balea, Alverde, Ebelin, Jessa, S-he stylezone, Sundance, Sanft&Sicher aj.
Rossmann: značky Alterra, Babydream, Cerrus, Domol, Ideen Welt, Isana, Lilibe, Rival de loop, Prokudent aj.
Schlecker: značky Basic, Rilanja, AS, Doucelyn, Babysmile aj.
TETA: značky Q-power, Q-soft, Q-clean.
Albert: značky Albert Quality, Euroshopper .
Tesco: značky Tesco Value, Resco Standard.
Globus: značky Globus, Nejnižší cena.
Kaufland: značka K-Classic.

Odpovědi respondentů

1. Do jaké míry Vás následující faktory ovlivňují při výběru drogistického zboží? (1 - nejdůležitější, 2 – důležitý, 3 – neutrální, 4 – spíše nedůležitý, 5 – vůbec neberu v úvahu)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena1.9760.452
Kvalita1.8330.853
Značka2.811.297
Obal3.2860.918
Ekologičnost\použité suroviny3.1191.438
Vůně1.8810.629
Předchozí zkušenosti1.3330.603
Reference od známých2.310.928
Výhodné balení2.3810.712
Slevy\akce2.1190.724
Slevy\akce2.1190.772
Výrobce\země původu3.3331.46

Graf

2. 2. Kupoval (a) jste nebo kupujete Vy nebo někdo z Vaší rodiny drogistické výrobky pod privátní značkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, kupoval (a).otázka č. 5, Neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, kupoval (a).3071,43 %71,43 %  
Ne 1228,57 %28,57 %  

Graf

3. Proč jste nikdy nekupoval (a) produkty pod privátními značkami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám o nich málo informaci650 %14,29 %  
Nedůvěřuji jim325 %7,14 %  
párkrát jsem je vyzkoušela, ale nijak zvlášť mě nezaujali. Taky mi vadí, že je lze koupit vždy jen v jednom řetězci drogerií, když pak jdu nakupovat do jiného obchodu, stejný výrobek tam neseženu18,33 %2,38 %  
Nejsou k dispozici tam, kde nakupuji18,33 %2,38 %  
Jsou příliš levné, pochybuji o jejich kvalitě18,33 %2,38 %  

Graf

4. Co by mohlo změnit Váš názor na privátní značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více informací o značce433,33 %9,52 %  
Lepší propagace325 %7,14 %  
Viditelnější označení výrobce a země původů216,67 %4,76 %  
asi nic18,33 %2,38 %  
Vyšší kvalita18,33 %2,38 %  
Vylepšení obalu18,33 %2,38 %  

Graf

5. Jak často kupujete drogistické výrobky pod privátní značkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příležitostně (méně než 1x měsíčně)1033,33 %23,81 %  
Cca 1x měsíčně826,67 %19,05 %  
Několikrát měsíčně723,33 %16,67 %  
Cca 1x týdně310 %7,14 %  
Několikrát týdně26,67 %4,76 %  

Graf

6. Které privátní značky na drogistickém trhu kupujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

Alverde, Alterra, Balea

Alverde, Balea

Alverde, S-he, Balea

Amway

babylove

Balea

balea

Balea

Balea

Balea,

balea,

balea, alverde

Balea, Globus

Balea, Isana

Balea, Tesco (All about shine)

Denkmit

DM

Essence

Hlavně Balea

K-Clasik, babylove,

mamka

něco v DM a něco v Rossmanovi, ale názvy si nepamatuju

nevím

Od firmy DM

Or

pár jsem jich zkusila v všechny byly na prd

privatni znacky dm drogerie

Rossmen,

tovar v DM - rozne znacky

7. Které privátní značky drogistických výrobků považujete za nejkvalitnější?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

alverde

Alverde

Alverde, Alterra

AMway

babylove

Balea

Balea

Balea

Balea

Balea

balea

cien, alverde, babylove

Denkmit

DM

dm drogerie

Essenc

mamka

nedokážu posoudit

Netroufám si odhadnout, tyto značky kupuji jen příležitostně.

nevím

nevim, asi vsechno stejne

Nivea

O.

Od firmy DM

přijde mi to jedno

Rossmen

žádná

žádné

8. V jaké roli vystupujete při nákupu drogistických výrobků pod privátní značkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Samostatně produkt nakupuji1446,67 %33,33 %  
Rozhoduji o koupi1033,33 %23,81 %  
Pouze produkt užívám413,33 %9,52 %  
Dávám podnět k nákupu13,33 %2,38 %  
Svými názory ovlivňuji nákup13,33 %2,38 %  

Graf

9. Důvěřujete obecně privátním značkám drogistického zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano2066,67 %47,62 %  
Spíše ne826,67 %19,05 %  
Určitě ano13,33 %2,38 %  
Určitě ne13,33 %2,38 %  

Graf

10. Vyberte tvrzení, se kterým souhlasíte

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vždy záleží na druhu výrobku, nelze zobecnit.1240 %28,57 %  
Kvalita výrobků pod privátní značkou je srovnatelná s kvalitou produktů pod výrobní značkou.1033,33 %23,81 %  
Kvalita výrobků pod privátní značkou je nižší než kvalita produktů pod výrobní značkou.620 %14,29 %  
Kvalita výrobků pod privátní značkou je vyšší než kvalita produktů pod výrobní značkou.26,67 %4,76 %  

Graf

11. Doporučil (a) byste drogistické výrobky pod privátními značkami svým známým?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano1860 %42,86 %  
Spíše ne516,67 %11,9 %  
Určitě ano 413,33 %9,52 %  
Určitě ano 26,67 %4,76 %  
Určitě ne13,33 %2,38 %  

Graf

12. Plánujete i nadále kupovat drogistické výrobky pod privátní značkou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2170 %50 %  
nevím826,67 %19,05 %  
ne13,33 %2,38 %  

Graf

13. Souhlasíte s tím, že hlavním faktorem při koupi drogistických výrobků pod privátní značkou je pro Vás CENA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše souhlasím1756,67 %40,48 %  
Zcela souhlasím 930 %21,43 %  
Spíše nesouhlasím 310 %7,14 %  
Nesouhlasím13,33 %2,38 %  

Graf

14. Označte, souhlasíte-li s následujícími tvrzeními či nikoli.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

15. Kde nejčastěji nakupujete drogistické výrobky pod privátními značkami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Drogistický řetězec DM2066,67 %47,62 %  
Drogistický řetězec Rossmann516,67 %11,9 %  
Hypermarket TESCO310 %7,14 %  
Drogistický řetězec TETA13,33 %2,38 %  
Hypermarket Kaufland13,33 %2,38 %  

Graf

16. Souhlasíte s tvrzením, že vyšší cena produktů pod výrobní značkou znamená lepší kvalitu těchto výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne2150 %50 %  
Spíše ano 1740,48 %40,48 %  
Určitě ne49,52 %9,52 %  

Graf

17. Váš hrubý měsíční příjem pohybuje v rozmezí:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 10 000 Kč1433,33 %33,33 %  
21 000 – 30 000 Kč1228,57 %28,57 %  
11 000 – 20 000 Kč1126,19 %26,19 %  
31 000 – 40 000 Kč37,14 %7,14 %  
41 000 Kč a více24,76 %4,76 %  

Graf

18. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou2047,62 %47,62 %  
Vysokoškolské1842,86 %42,86 %  
Základní49,52 %9,52 %  

Graf

19. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let1842,86 %42,86 %  
26-35 let1638,1 %38,1 %  
36-50 let716,67 %16,67 %  
51-60 let 12,38 %2,38 %  

Graf

20. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3788,1 %88,1 %  
Muž511,9 %11,9 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Plánujete i nadále kupovat drogistické výrobky pod privátní značkou?

  • odpověď ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhoduji o koupi na otázku 8. V jaké roli vystupujete při nákupu drogistických výrobků pod privátní značkou?

14. Označte, souhlasíte-li s následujícími tvrzeními či nikoli.

  • odpověď Mám o privátních značkách málo informací=ANO:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vadí mi u privátních značek neznalost výrobce=ANO na otázku 14. Označte, souhlasíte-li s následujícími tvrzeními či nikoli.
  • odpověď Značka nakupovaného zboží je pro mě velice důležitá, vyjadřuje můj image=NE:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Drogistický řetězec DM na otázku 15. Kde nejčastěji nakupujete drogistické výrobky pod privátními značkami?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 11. Doporučil (a) byste drogistické výrobky pod privátními značkami svým známým?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše souhlasím na otázku 13. Souhlasíte s tím, že hlavním faktorem při koupi drogistických výrobků pod privátní značkou je pro Vás CENA?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vadí mi u privátních značek neznalost výrobce=ANO na otázku 14. Označte, souhlasíte-li s následujícími tvrzeními či nikoli.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Do jaké míry Vás následující faktory ovlivňují při výběru drogistického zboží? (1 - nejdůležitější, 2 – důležitý, 3 – neutrální, 4 – spíše nedůležitý, 5 – vůbec neberu v úvahu)

2. 2. Kupoval (a) jste nebo kupujete Vy nebo někdo z Vaší rodiny drogistické výrobky pod privátní značkou?

5. Jak často kupujete drogistické výrobky pod privátní značkou?

8. V jaké roli vystupujete při nákupu drogistických výrobků pod privátní značkou?

9. Důvěřujete obecně privátním značkám drogistického zboží?

10. Vyberte tvrzení, se kterým souhlasíte

11. Doporučil (a) byste drogistické výrobky pod privátními značkami svým známým?

12. Plánujete i nadále kupovat drogistické výrobky pod privátní značkou?

13. Souhlasíte s tím, že hlavním faktorem při koupi drogistických výrobků pod privátní značkou je pro Vás CENA?

14. Označte, souhlasíte-li s následujícími tvrzeními či nikoli.

15. Kde nejčastěji nakupujete drogistické výrobky pod privátními značkami?

16. Souhlasíte s tvrzením, že vyšší cena produktů pod výrobní značkou znamená lepší kvalitu těchto výrobků?

17. Váš hrubý měsíční příjem pohybuje v rozmezí:

18. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

19. Váš věk:

20. Jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Do jaké míry Vás následující faktory ovlivňují při výběru drogistického zboží? (1 - nejdůležitější, 2 – důležitý, 3 – neutrální, 4 – spíše nedůležitý, 5 – vůbec neberu v úvahu)

2. 2. Kupoval (a) jste nebo kupujete Vy nebo někdo z Vaší rodiny drogistické výrobky pod privátní značkou?

5. Jak často kupujete drogistické výrobky pod privátní značkou?

8. V jaké roli vystupujete při nákupu drogistických výrobků pod privátní značkou?

9. Důvěřujete obecně privátním značkám drogistického zboží?

10. Vyberte tvrzení, se kterým souhlasíte

11. Doporučil (a) byste drogistické výrobky pod privátními značkami svým známým?

12. Plánujete i nadále kupovat drogistické výrobky pod privátní značkou?

13. Souhlasíte s tím, že hlavním faktorem při koupi drogistických výrobků pod privátní značkou je pro Vás CENA?

14. Označte, souhlasíte-li s následujícími tvrzeními či nikoli.

15. Kde nejčastěji nakupujete drogistické výrobky pod privátními značkami?

16. Souhlasíte s tvrzením, že vyšší cena produktů pod výrobní značkou znamená lepší kvalitu těchto výrobků?

17. Váš hrubý měsíční příjem pohybuje v rozmezí:

18. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

19. Váš věk:

20. Jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Syrtsova, P.Privátní značky na drogistickém trhu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://privatni-znacky-na-drogistic.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.