Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Vážená respondentko, vážený respondente, dovoluji oslovit vzdělavatele dospělých se žádostí o vyplnění krátkého dotazníku, jenž je součástí práce s názvem "Analýza certifikace lektorů ve vzdělávání dospělých v České republice". Práce se snaží primárně zmapovat přístup samotných lektorů k vlastnímu vzdělávání a zjišťuje, zda a jak lektor své dovednosti průběžně rozšiřuje. Cílem práce je dále ukázat, jestli se v dnešní době zaměstnavatelé, případně odborná veřejnost ve vzdělávání, zabývají přípravou lektora, jeho průběžným hodnocením i vzděláváním a připraveností reagovat na aktuální situaci na trhu. Mimo jiné se snaží také odpovědět na otázku, jaká je v současné době nabídka, resp. poptávka po certifikovaném vzdělávání lektorů v ČR ze strany lektorů. Dotazník by Vám neměl zabrat více jak 10 minut. V případě Vaší potřeby mne můžete kontaktovat, rád Vaše dotazy zodpovím.
Děkuji za Váš čas při vyplňování.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
75
58,59 %
58,14 %
muž
53
41,41 %
41,09 %
2. Jaký je Váš věk?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď.
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha
Hodnota
Průměr:
7.66
Minimum:
2
Maximum:
16
Variační rozpětí:
14
Rozptyl:
13.86
Směrodatná odchylka:
3.72
Medián:
7
Modus:
6
5. Pracujete jako lektor (zvolte, prosím, z následujících možností):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaměstnanec instituce vzdělávání dospělých
51
39,53 %
39,53 %
podnikatel
49
37,98 %
37,98 %
manažer - specialista, který vzdělávací činnost provádí jako součást své profesní náplně nebo vedle ní
38
29,46 %
29,46 %
lektor v neziskové sféře rozvíjející veřejně prospěšnou činnost na dobrovolnickém principu
18
13,95 %
13,95 %
majitelka a lektorka vzdělávací agentury ASTERIA Jihočeský kraj, odborný lektor a metodik PFJU, EU JU a VŠERS České Budějovice, VOŠ sociální a SPgŠ Prachatice, lektor a poradce firem
1
0,78 %
0,78 %
učitel na střední škole - dálkové studium pro dospělé
1
0,78 %
0,78 %
zaměstnanec v soukromém sektoru
1
0,78 %
0,78 %
PŘÍLEŽITOSTNĚ
1
0,78 %
0,78 %
nepracuji
1
0,78 %
0,78 %
vedlejší prac.činnost
1
0,78 %
0,78 %
lektor na volné noze
1
0,78 %
0,78 %
nepracuji jako lektorka
1
0,78 %
0,78 %
Besedy na téma zdraví a zelené potraviny
1
0,78 %
0,78 %
zaměstnanec instituce v počátečním vzdělávání
1
0,78 %
0,78 %
6. Projevil-a jste v minulosti zájem o studium dovedností ve vzdělávání dospělých?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
107
82,95 %
82,95 %
ne
22
17,05 %
17,05 %
7. Účastnil-a jste se někdy dílčího školení vzdělavatelů dospělých? Např.:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
komunikační dovednosti, rétorika, technika řeči, řeč těla apod.
91
70,54 %
70,54 %
prezentační dovednosti
65
50,39 %
50,39 %
rozvoj osobnostních dovedností (např. zvládání trémy, řešení nedorozumění, aj.)
59
45,74 %
45,74 %
přípravu metodiky kurzu, didaktických technik
40
31,01 %
31,01 %
práce s pomůckami, technikou vč. vytváření PC prezentace apod.
40
31,01 %
31,01 %
informační a komunikační technologie ve vzdělávacím procesu
17
13,18 %
13,18 %
analýza vzdělávacích potřeb a plánování kurzu
12
9,3 %
9,3 %
ne, neúčastnil-a
10
7,75 %
7,75 %
vzdělávání lektorů UNIV2Kraje České Budějovice, realizované na na FF Olomouc
1
0,78 %
0,78 %
samostudium odborné literatury
1
0,78 %
0,78 %
mám pedagogické vzdělání a praxi vysokoškolského učitele
1
0,78 %
0,78 %
předávám teoretické a praktické zkušenosti
1
0,78 %
0,78 %
8. Jak často se lektorského vzdělávání účastníte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
1 x ročně
38
29,46 %
29,46 %
1 x za dva roky
33
25,58 %
25,58 %
2 x ročně
15
11,63 %
11,63 %
1 x za čtyři roky a méně
14
10,85 %
10,85 %
3 x ročně
9
6,98 %
6,98 %
1 x za tři roky
6
4,65 %
4,65 %
4 x ročně
4
3,1 %
3,1 %
4 x ročně a více
4
3,1 %
3,1 %
neúčastním se
1
0,78 %
0,78 %
nepravidelně
1
0,78 %
0,78 %
sama se průběžně sebevzdělávám - čerpám z literatury a internetu
1
0,78 %
0,78 %
jednou a stačilo, něco tak mizerného už fakt ne
1
0,78 %
0,78 %
neúčastním
1
0,78 %
0,78 %
dle potřeby a nepravidelně
1
0,78 %
0,78 %
9. Absolvoval-a jste se někdy celý cyklus vzdělávání lektorů?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
92
71,32 %
71,32 %
ano
37
28,68 %
28,68 %
10. V čem je podle Vás, nebo případně by mohl být, jeho největší přínos?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zvýšení své hodnoty a profesionality na trhu práce
59
45,74 %
45,74 %
získání stability a sebedůvěry, rozvinutí osobního potenciálu
55
42,64 %
42,64 %
získání odbornosti, resp. nových vědomostí a dovedností i aktuálních, moderních poznatků
54
41,86 %
41,86 %
v signálu event. garanci lektora vůči veřejnosti i zaměstnavateli, že poskytuje kvalitní služby v oblasti vzdělávání
45
34,88 %
34,88 %
ve zvyšování kvality nabídky vzdělávacích služeb
38
29,46 %
29,46 %
získání kvalifikace lektora
37
28,68 %
28,68 %
dosažení a udržení konkurenceschopnosti, zaměstnatelnosti, ekonomick. rozvoje
26
20,16 %
20,16 %
informační, metodická a didaktická podpora
22
17,05 %
17,05 %
ve zvyšování kvantity v portfoliu nabídky vzdělávacích služeb
13
10,08 %
10,08 %
nevím
3
2,33 %
2,33 %
toto vzdělávání pro mne nemá žádný přínos
1
0,78 %
0,78 %
11. U jaké instituce jste se vzdělával nebo vzděláváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
komerční (soukromé)
103
79,84 %
79,84 %
státní
29
22,48 %
22,48 %
o.p.s.
6
4,65 %
4,65 %
žádné
3
2,33 %
2,33 %
o.s.
3
2,33 %
2,33 %
AIVD
1
0,78 %
0,78 %
komerční: DAP services
1
0,78 %
0,78 %
UNIV
1
0,78 %
0,78 %
Manager Consulting
1
0,78 %
0,78 %
CONEO, s.r.o.,
1
0,78 %
0,78 %
KANU system
1
0,78 %
0,78 %
zahraniční: např. Boston business school, EPTP USA, EIN USA, EBNE USA
můžete uvádět zkratky: např. AIVD, ATKM, EMPRETEC, CIMA, UNIV, AISIS
1
0,78 %
0,78 %
12. Jak jste byl-a spokojen s celkovou úrovní vzdělávacího programu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
chvalitebný
59
45,74 %
45,74 %
dobrý
39
30,23 %
30,23 %
výborný
27
20,93 %
20,93 %
dostatečný
3
2,33 %
2,33 %
nedostatečný
1
0,78 %
0,78 %
13. Jaké úrovně jste dosáhl-a v oblasti přípravy lektora-ky vzdělávání dospělých?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
osvědčení o účasti
76
58,91 %
58,91 %
certifikátu potvrzující dílčí dovednosti
29
22,48 %
22,48 %
jiné certifikace a osvědčení
26
20,16 %
20,16 %
žádné
25
19,38 %
19,38 %
VŠ diplomem - obor andragogika, pedagogika dospělých
5
3,88 %
3,88 %
certifikace lektora dle normy ČSN EN ISO/IEC 17024
2
1,55 %
1,55 %
zahraniční osvědčení
1
0,78 %
0,78 %
UNIV2- Kvalifikovaný lektor vzdělávání dospělých
1
0,78 %
0,78 %
Licence pro trenéry enneagramu, USA
1
0,78 %
0,78 %
ICF coaching program, USA
1
0,78 %
0,78 %
SAT I, II,III, IV, Italie
1
0,78 %
0,78 %
zahraniční certifikát
1
0,78 %
0,78 %
14. Skládal-a jste po absolvování kurzu-ů zkoušku?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
46
77,97 %
35,66 %
ano
12
20,34 %
9,3 %
závěrečné lektorské vystoupení
1
1,69 %
0,78 %
15. Organizuje Váš zaměstnavatel, pracujete-li jako zaměstnanec, kurzy lektorských dovedností?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
96
74,42 %
74,42 %
ano
26
20,16 %
20,16 %
nevím
7
5,43 %
5,43 %
16. Jestli-že jste odpověděl- a „ANO“ uveďte krátce jaký je podle Vás jejich cíl:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
inovace, podpora vzdělávání
komunikativnost, odborný přehled
navýšení lektorských dovednosté
navýšit konkurenceschopnost a flexibilitu lektorů
Nevim
odborná kvalifikace zaměstnanců
Ovlivnění výkonu zaměstnanců prostřednictvím kvalitního vzdělávání.
pouze pro potřebu proejktu EU
zdokonalování
zdokonalování v lektorských kompetencích
získání profesní kvalifikace
získání stability a sebedůvěry, rozvinutí osobního potenciálu
zlepšení dovedností
zlepšení komunikačních dovedností
Zlepšení lektorských dovedností
zvýšení kvalifikace, udržování odbornosti personálu
zvýšení kvality
Zvýšení nabídky služeb
zvýšení pedagogické úrovně
zvýšit kvalitu
zvýšit svou odbornost
Zvyšování úrovně kurzů, které zajišťují odborníci bez lektorských zkušeností
17. Přispívá Vám na tato školení Váš zaměstnavatel finanční částkou?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
98
75,97 %
75,97 %
ano
31
24,03 %
24,03 %
18. Odměňuje jakýmkoliv jiným způsobem Váš zaměstnavatel Vaše další vzdělávání?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
110
85,27 %
85,27 %
ano
19
14,73 %
14,73 %
19. Jestli-že jste odpověděl-a „ANO“, můžete uvést více z nabízených benefitů:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vzdělávání – např. jazykové vzdělávání, kurzy počítačové gramotnosti
8
40 %
6,2 %
penzijní připojištění
5
25 %
3,88 %
kombinace výše uvedených
3
15 %
2,33 %
dovolená
3
15 %
2,33 %
zdraví a relaxace
2
10 %
1,55 %
volná jízdenka nebo příspěvek na dopravu
2
10 %
1,55 %
životní pojištění
2
10 %
1,55 %
sportovní aktivity – vstup do aquaparku, nebo na tenis či squatch, spinning, či jiné pohybové aktivity
2
10 %
1,55 %
kulturní akce – vstupenky do divadla, na muzikály a koncerty
1
5 %
0,78 %
Odmeny k platu
1
5 %
0,78 %
20. Jak je prováděna evaluace Vašich pracovních, vzdělávacích aktivit a výsledků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
příležitostně a nahodile
47
36,43 %
36,43 %
často, ale nepravidelně
26
20,16 %
20,16 %
zřídka, spíše ne
19
14,73 %
14,73 %
vůbec ne
19
14,73 %
14,73 %
pravidelně a systematicky
18
13,95 %
13,95 %
21. Kdo Vaše hodnocení provádí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vyučované osoby
66
51,16 %
51,16 %
autoevaluace
48
37,21 %
37,21 %
zaměstnavatel
38
29,46 %
29,46 %
kolegové
22
17,05 %
17,05 %
nikdo
21
16,28 %
16,28 %
externí osoba či instituce
18
13,95 %
13,95 %
pouze autoevaluace
1
0,78 %
0,78 %
22. Vaše dosavadní vzdělání je pro Vaše uplatnění v oblasti lektorství:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vyhovující
75
58,14 %
58,14 %
nedostatečné
39
30,23 %
30,23 %
zcela dostačující
14
10,85 %
10,85 %
mým současným potřebám dostačující
1
0,78 %
0,78 %
23. Vaše dosavadní vzdělání je pro kvalitu Vaší lektorské práce:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vyhovující
76
58,91 %
58,91 %
nedostatečné
36
27,91 %
27,91 %
zcela dostačující
16
12,4 %
12,4 %
nyní vyhovující
1
0,78 %
0,78 %
24. Vaše dosavadní vzdělání je pro Vaši osobní spokojenost:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nedostatečné
67
51,94 %
51,94 %
vyhovující
52
40,31 %
40,31 %
zcela dostačující
9
6,98 %
6,98 %
stále se snažím vzdělávat a zdokonalovat
1
0,78 %
0,78 %
25. Vaše pedagogické (andragogické) dovednosti jste z větší části nabyl(a):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
praxí
83
64,34 %
64,34 %
zájmovým vzděláváním
61
47,29 %
47,29 %
samostudiem
49
37,98 %
37,98 %
formálním vzděláváním
25
19,38 %
19,38 %
jako lektorka jsem se narodila... to jako fakt :-)
1
0,78 %
0,78 %
26. Domníváte se, že je patrný nějaký trend v nabídce vzdělávání lektorů v ČR?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
stagnující
54
41,86 %
41,86 %
nevím, neumím posoudit
41
31,78 %
31,78 %
rozšiřující
20
15,5 %
15,5 %
zhoršující se
14
10,85 %
10,85 %
27. Co Vás vedlo k tomu, aby jste se jako lektor-ka vzdělával-a ve své profesi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zlepšení sebevědomí z osobnostního rozvoje, sebevzdělávání
49
37,98 %
37,98 %
udržení kroku s dobou
49
37,98 %
37,98 %
rozšiřování obzorů a otevírání možností
49
37,98 %
37,98 %
již si nevystačíte s tím, co umíte ze školy
41
31,78 %
31,78 %
aktualizace Vaší ekonomické pozice
35
27,13 %
27,13 %
udržení konkurenceschopnosti na trhu
21
16,28 %
16,28 %
lepší přizpůsobivost na trhu, flexibilita
18
13,95 %
13,95 %
aktualizace informací a jejich doplňování
18
13,95 %
13,95 %
dosáhnout na lepší pozoci ve Vašem kariérním růstu
12
9,3 %
9,3 %
udržení se v celkově dobré mentální pozici
11
8,53 %
8,53 %
získání nebo upevnění společenské hodnoty
9
6,98 %
6,98 %
zvýšení jakékoliv gramotnosti v každodenním životě
9
6,98 %
6,98 %
kolegové na podobné pozici Vás méně ohrožují
3
2,33 %
2,33 %
prostě být lepší ve své práci
1
0,78 %
0,78 %
kombinace předešlých, zejména 2,7,9,10,11,12,13
1
0,78 %
0,78 %
28. Setkal-a jste se v průběhu Vašeho vzdělávání s nějakými bariérami pro vzdělávání v lektorských dovednostech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nedostatek financí, resp. finanční náročnost vzdělávání
68
52,71 %
52,71 %
nedostatek času
63
48,84 %
48,84 %
neatraktivní formy vzdělávání
33
25,58 %
25,58 %
nekvalitní vzdělávací programy
26
20,16 %
20,16 %
nízká informovanost o nabídkách vzdělávání
18
13,95 %
13,95 %
nízká motivace
18
13,95 %
13,95 %
snížená časová flexibilita lektorů
16
12,4 %
12,4 %
nedostatek nabídky
15
11,63 %
11,63 %
kombinace výše uvedených
10
7,75 %
7,75 %
špatná dopravní dostupnost ke vzdělání
5
3,88 %
3,88 %
nedůvěra v efektivnost dalšího vzdělávání
4
3,1 %
3,1 %
náročnost vzdělávání (přetížení a vysoké studijní požadavky)
4
3,1 %
3,1 %
problémy s uvolňováním ze zaměstnání
1
0,78 %
0,78 %
zatím nesetkala
1
0,78 %
0,78 %
nesetkaL
1
0,78 %
0,78 %
29. Má podle Vás vzdělávání lektorů v ČR mezery? V Jaké oblasti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
je zde absence legislativního rámce a roztříštěnost nástrojů měření kvality poskytovaných služeb
52
40,31 %
40,31 %
v oblasti vzdělávání lektorů neexistuje žádný systém
42
32,56 %
32,56 %
různorodá kvalita nabídky – s tím souvisí i neexistence uceleného informačního systému
42
32,56 %
32,56 %
převažuje kvantita nad kvalitou
39
30,23 %
30,23 %
nevím, neumím posoudit
22
17,05 %
17,05 %
struktura nabídky, v níž je problém se orientovat, je nepřehledná (zvláště pro jednotlivce bývá nepřehledná)
17
13,18 %
13,18 %
současný rozsah a úroveň nabídky nelze jednoznačně hodnotit, další vzdělávání totiž zahrnuje velmi širokou škálu rozdílných aktivit
14
10,85 %
10,85 %
nabídky vzdělávacích organizací postrádají vizi
10
7,75 %
7,75 %
v nabídce chybí vzdělávací aktivity zaměřené na odbornost a aktivity s ohledem na budoucí potřeby
9
6,98 %
6,98 %
vzdělávání lektorů je na dobré, vyhovující úrovni
3
2,33 %
2,33 %
pojem "lektor" a jeho naplňování v podstatě žádná kritéria nemá
1
0,78 %
0,78 %
V naší profesi bez systému.
1
0,78 %
0,78 %
30. Pozorujete v praxi nějaké rozdílnosti v regionálních nabídkách vzdělávání lektorů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím, neumím posoudit
58
44,96 %
44,96 %
regionální rozdíly určitě existují
36
27,91 %
27,91 %
nezaregistroval-a jsem rozdíly v nabídkách
14
10,85 %
10,85 %
největší nabídka je v univerzitních městech
12
9,3 %
9,3 %
ve větších, resp. krajských městech je větší nabídka
5
3,88 %
3,88 %
pro některé specializace jsou regionálně patrné problémy s jejich menší dostupností
4
3,1 %
3,1 %
31. Jak Vy osobně hodnotíte současný rozsah a úroveň nabídky dalšího vzdělávání pro osoby vykonávající lektorskou činnost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
je celorepublikově považována rozsahem za dostatečnou
74
57,36 %
57,36 %
je nedostatečná
38
29,46 %
29,46 %
je nadměrná
7
5,43 %
5,43 %
nevím
2
1,55 %
1,55 %
kdo opravdu chce vzdělání, najde si ho
1
0,78 %
0,78 %
neím
1
0,78 %
0,78 %
Neexistuje systém
1
0,78 %
0,78 %
nadměrná nabídka, mizená úroveň
1
0,78 %
0,78 %
největší nabídka je v Praze a to je pro Ne-pražany z ruky
1
0,78 %
0,78 %
nevím, neumím posoudit
1
0,78 %
0,78 %
neumím posoudit
1
0,78 %
0,78 %
viz bod 28
1
0,78 %
0,78 %
32. Jaký je Váš postoj k výroku, že globální ekonomická recese ovlivnila negativním způsobem oblast dalšího vzdělávání lektorů v ČR?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spíše souhlasím
54
41,86 %
41,86 %
nevím
40
31,01 %
31,01 %
souhlasím
23
17,83 %
17,83 %
spíše nesouhlasím
8
6,2 %
6,2 %
nesouhlasím
4
3,1 %
3,1 %
33. Je tato recese podle Vás pro rozvoj vzdělávání lektorů dospělých motivující?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nevím
46
35,66 %
35,66 %
spíše nesouhlasím
34
26,36 %
26,36 %
nesouhlasím
23
17,83 %
17,83 %
spíše souhlasím
20
15,5 %
15,5 %
souhlasím
6
4,65 %
4,65 %
34. Kdo je podle Vás za rozvoj lektorských dovedností odpovědný?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zásadní je role jednotlivce
62
48,06 %
48,06 %
rozvoj by měl organizovat jednotlivec, stát by měl zajistit legislativní rámec, který určuje základní pravidla
55
42,64 %
42,64 %
na rozvoji vzdělávání dospělých se jednoznačně musejí podílet všechny zainteresované subjekty
28
21,71 %
21,71 %
rozvoj lektora by měla být v kompetenci vzdělávací organizace
16
12,4 %
12,4 %
vše by měl určovat pouze trh, resp. principy tržního mechanismu poptávky a nabídky
13
10,08 %
10,08 %
stát by měl zajistit legislativní rámec, který určuje základní pravidla
13
10,08 %
10,08 %
na rozvoji by se měli podílet odborníci např. vytvořením nástrojů měření kvality
12
9,3 %
9,3 %
rozvoj by měl zajišťovat stát
10
7,75 %
7,75 %
odpovědný je ten, kdo si najme lektora
5
3,88 %
3,88 %
V našem případě i zaměstnavatel
1
0,78 %
0,78 %
35. Jaké lektorské dovednosti pokládáte za nejvíce potřebné?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.
Kritérium
Škála
Průměr*
Rozptyl
Vlastní specializace vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.698
0.723
Lektorská didaktika vzdělávání dospělých vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.891
0.484
Základy psychologie učení vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.86
0.57
Organizační schopnosti vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.791
0.569
Znalosti nástrojů hodnocení vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
2.116
0.738
Znalosti z oblasti ICT (práce s informacemi) vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
2.085
0.915
Komunikace, řečnictví vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.295
0.239
Prezentace vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.279
0.248
Motivační faktor vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.636
0.387
Asertivní jednání a empatie vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.682
0.573
Sebereflexe vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.667
0.718
Etika práce lektora vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.659
0.581
Charisma vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.605
0.518
Autorita vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.744
0.578
Vyrovnání se se stresem vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.651
0.475
Tvořivost, kreativita vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.566
0.525
Pečlivost a spravedlivost vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.853
0.684
Široký rozhled (trh práce, legislativa, ekonomika, vzdělávací soustava atd.) vs. 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím
1-2-3-4-5
1.698
0.614
* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
13. Jaké úrovně jste dosáhl-a v oblasti přípravy lektora-ky vzdělávání dospělých?
odpověď osvědčení o účasti:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi stát by měl zajistit legislativní rámec, který určuje základní pravidla na otázku 34. Kdo je podle Vás za rozvoj lektorských dovedností odpovědný?
31. Jak Vy osobně hodnotíte současný rozsah a úroveň nabídky dalšího vzdělávání pro osoby vykonávající lektorskou činnost?
odpověď je celorepublikově považována rozsahem za dostatečnou:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ( 44 - 45 > na otázku 2. Jaký je Váš věk?
35. Jaké lektorské dovednosti pokládáte za nejvíce potřebné?
odpověď Etika práce lektora [1-2-3-4-5] 1: souhlasím, 2: spíše souhlasím, 3: nevím, 4:spíše ne, 5: nesouhlasím: 1:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi dosáhnout na lepší pozoci ve Vašem kariérním růstu na otázku 27. Co Vás vedlo k tomu, aby jste se jako lektor-ka vzdělával-a ve své profesi?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Pohlaví?
2. Jaký je Váš věk?
3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
4. Jak dlouho pracujete jako lektor–ka ve vzdělávání dospělých? (roky)
5. Pracujete jako lektor (zvolte, prosím, z následujících možností):
6. Projevil-a jste v minulosti zájem o studium dovedností ve vzdělávání dospělých?
7. Účastnil-a jste se někdy dílčího školení vzdělavatelů dospělých? Např.:
8. Jak často se lektorského vzdělávání účastníte?
9. Absolvoval-a jste se někdy celý cyklus vzdělávání lektorů?
10. V čem je podle Vás, nebo případně by mohl být, jeho největší přínos?
11. U jaké instituce jste se vzdělával nebo vzděláváte?
12. Jak jste byl-a spokojen s celkovou úrovní vzdělávacího programu?
13. Jaké úrovně jste dosáhl-a v oblasti přípravy lektora-ky vzdělávání dospělých?
14. Skládal-a jste po absolvování kurzu-ů zkoušku?
15. Organizuje Váš zaměstnavatel, pracujete-li jako zaměstnanec, kurzy lektorských dovedností?
17. Přispívá Vám na tato školení Váš zaměstnavatel finanční částkou?
18. Odměňuje jakýmkoliv jiným způsobem Váš zaměstnavatel Vaše další vzdělávání?
20. Jak je prováděna evaluace Vašich pracovních, vzdělávacích aktivit a výsledků?
21. Kdo Vaše hodnocení provádí?
22. Vaše dosavadní vzdělání je pro Vaše uplatnění v oblasti lektorství:
23. Vaše dosavadní vzdělání je pro kvalitu Vaší lektorské práce:
24. Vaše dosavadní vzdělání je pro Vaši osobní spokojenost:
25. Vaše pedagogické (andragogické) dovednosti jste z větší části nabyl(a):
26. Domníváte se, že je patrný nějaký trend v nabídce vzdělávání lektorů v ČR?
27. Co Vás vedlo k tomu, aby jste se jako lektor-ka vzdělával-a ve své profesi?
28. Setkal-a jste se v průběhu Vašeho vzdělávání s nějakými bariérami pro vzdělávání v lektorských dovednostech?
29. Má podle Vás vzdělávání lektorů v ČR mezery? V Jaké oblasti?
30. Pozorujete v praxi nějaké rozdílnosti v regionálních nabídkách vzdělávání lektorů?
31. Jak Vy osobně hodnotíte současný rozsah a úroveň nabídky dalšího vzdělávání pro osoby vykonávající lektorskou činnost?
32. Jaký je Váš postoj k výroku, že globální ekonomická recese ovlivnila negativním způsobem oblast dalšího vzdělávání lektorů v ČR?
33. Je tato recese podle Vás pro rozvoj vzdělávání lektorů dospělých motivující?
34. Kdo je podle Vás za rozvoj lektorských dovedností odpovědný?
35. Jaké lektorské dovednosti pokládáte za nejvíce potřebné?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Pohlaví?
2. Jaký je Váš věk?
3. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:
4. Jak dlouho pracujete jako lektor–ka ve vzdělávání dospělých? (roky)
5. Pracujete jako lektor (zvolte, prosím, z následujících možností):
6. Projevil-a jste v minulosti zájem o studium dovedností ve vzdělávání dospělých?
7. Účastnil-a jste se někdy dílčího školení vzdělavatelů dospělých? Např.:
8. Jak často se lektorského vzdělávání účastníte?
9. Absolvoval-a jste se někdy celý cyklus vzdělávání lektorů?
10. V čem je podle Vás, nebo případně by mohl být, jeho největší přínos?
11. U jaké instituce jste se vzdělával nebo vzděláváte?
12. Jak jste byl-a spokojen s celkovou úrovní vzdělávacího programu?
13. Jaké úrovně jste dosáhl-a v oblasti přípravy lektora-ky vzdělávání dospělých?
14. Skládal-a jste po absolvování kurzu-ů zkoušku?
15. Organizuje Váš zaměstnavatel, pracujete-li jako zaměstnanec, kurzy lektorských dovedností?
17. Přispívá Vám na tato školení Váš zaměstnavatel finanční částkou?
18. Odměňuje jakýmkoliv jiným způsobem Váš zaměstnavatel Vaše další vzdělávání?
20. Jak je prováděna evaluace Vašich pracovních, vzdělávacích aktivit a výsledků?
21. Kdo Vaše hodnocení provádí?
22. Vaše dosavadní vzdělání je pro Vaše uplatnění v oblasti lektorství:
23. Vaše dosavadní vzdělání je pro kvalitu Vaší lektorské práce:
24. Vaše dosavadní vzdělání je pro Vaši osobní spokojenost:
25. Vaše pedagogické (andragogické) dovednosti jste z větší části nabyl(a):
26. Domníváte se, že je patrný nějaký trend v nabídce vzdělávání lektorů v ČR?
27. Co Vás vedlo k tomu, aby jste se jako lektor-ka vzdělával-a ve své profesi?
28. Setkal-a jste se v průběhu Vašeho vzdělávání s nějakými bariérami pro vzdělávání v lektorských dovednostech?
29. Má podle Vás vzdělávání lektorů v ČR mezery? V Jaké oblasti?
30. Pozorujete v praxi nějaké rozdílnosti v regionálních nabídkách vzdělávání lektorů?
31. Jak Vy osobně hodnotíte současný rozsah a úroveň nabídky dalšího vzdělávání pro osoby vykonávající lektorskou činnost?
32. Jaký je Váš postoj k výroku, že globální ekonomická recese ovlivnila negativním způsobem oblast dalšího vzdělávání lektorů v ČR?
33. Je tato recese podle Vás pro rozvoj vzdělávání lektorů dospělých motivující?
34. Kdo je podle Vás za rozvoj lektorských dovedností odpovědný?
35. Jaké lektorské dovednosti pokládáte za nejvíce potřebné?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.