Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Pro studenty VUT obor E

Pro studenty VUT obor E

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavla karníková
Šetření:11. 10. 2008 - 06. 12. 2008
Počet respondentů:70
Počet otázek (max/průměr):22 / 21.23
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:7,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.12:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj všichni

Prosím o vyplnění dotazníku, jehož cílem je zjistit jaký mají studenti vztah ke studiu, ambice pro budoucí zaměstnání a popřípadě jaké změny by navrhli ke zlepšení motivace ze strany školy ke studentům.

Jedná se o mou bakalářskou práci a vyplnění Vám nezabere moc času :-)
Délka vyplnění dotazníku je cca 10 minut.


Děkuji za čas, který strávíte vyplněním dotazníku
Pája

Odpovědi respondentů

1. Jaký ročník studujete?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
44057,14 %57,14 %  
51724,29 %24,29 %  
31318,57 %18,57 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.06
Minimum:3
Maximum:5
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.38
Směrodatná odchylka:0.61
Medián:4
Modus:4

Graf

2. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [mužotázka č. 3, ženaotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4158,57 %58,57 %  
muž2941,43 %41,43 %  

Graf

3. část1 Motivace: Co Vás motivovalo k tomu, vybrat si obor E?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

1) pokračování ve studiu, které jsem měla už na střední škole 2) láká mě spíše ekonomika, ale právě v technickém zaměření.

baví mě účetnictví

Baví mě vše kolem ekonomie a financí.

Bolo mi to doporucované od mojich známych

budoucí možnost uplatnění na trhu práce

Díky zkušenostem z brigád jsem k němu měla nejblíže, také podle mého názoru dobré uplatnění v budoucnu

Dobrá možnost se uplatnit na pracovním trhu a slušné platové ohodnocení

dorbá nabídka zaměstnání

Ekonomika me bavi vic nez ostatni obory.

ekonomika mě zajímá

Flexibilita mezi stavebním a ostatními sektory, chut po poznani ekonomie.

chci řídit peníze a lidi,v tom chci být dobrý. zatím nejsem, proto to studuji.

chodila jsem na střední průmyslovou školu stavební, obor Management ve stavebnictví, už když jsem se hlásila na střední, chtěla jsem školu se stavebním, ekonomickým a jazykovým zaměřením, proto Management stavebnictví

Chtěla jsem stuovat stavebnictví, ale ne se zabývat výkrasy ani výpočty. Chtěla jssem jít na tento obor již od 1. ročníku na FAST

Je to obor, který není tolik zaměřný na rýsování a počítání... to mě motivovalo

jeho perspektivita, možnost uplatnění se v oboru po studiích

Již na střední škole jsem studovala na stavební průmyslovce obor E, proto jsem se rozhodla v oboru pokačovat.

kamarádi

Kamarádi a představa, že to bude jiný než to je.

koloběh peněz ve světě.

kombinace ekonomiky a stavitelství

Kombinované studium,bavili mě základy ekonomie.Přišlo mi do práce potřebné vědet neco o vedení firmy.

lehci nez ostatni obory, vice se zajimam o management nez primo o stavebnictvi

Lepší uplatnění na vedoucí pozici, touha po ekonomickém vzdělání

lepší uplatnění v praxi a možnosti najít zaměstnání

management a e konomika

marketing a řízení

Měl jsem tento obor na střední škole a chtěl v něm pokračovat, osatani obory se mi nezamlouvaly

Moje motivace spočívala v tom, že jsem si představil to co bych chtěl dělat a mít po škole. Zjistil jsem, že k tomu abych si mohl všechno splnit, budu potřebovat docela dost peněz. Ečko zahrnuje dost toho co k vzdělání potřebuji a navíc mě to opravdu baví a zajímá. Je to perspektivní obor, s daleko větší mírou uplatnění i v jiných pracovních odvětvích než specializovaný technický stavební obor, zajímavé propojení finanční sféry a stavebnictví. Studium na Ecku mi k mým snům pomůže daleko výrazněji než jiné obory na FASTu.

Mojí motivací byla kombinace technického a ekonomického oboru, kdy absolvent není zaměřený pouze na úzkou část svého oboru, ale orientuje se v problematice technického i ekonomického charakteru

Motivovali mě rodiče. Táta je soukromý podnikatel a já bych chtěl jednou řídit rodinnou firmu.

motivovalo mě k tomu to, že jsem nechtěla jít na pozemní stavitelství a věnovat se rýsovaní, ale právě věnovat se financím, které jsou v oboru hodně důležíté, řekla bych i nejdůležitější, když nebudou peníze...ani stavět se nebude!!a také jsem se chtěla naučit rozpočtování.

možnodt uplatnění po škole

návaznost na střední školu

nechtelo se mi moc rysovat a eko mi prisla jedna z nejlepsich variant i do budoucna

Pracovní příležitosti, již předtím zvolený obor na SPŠ

predmety - mene betonu, statiky,... jsem z gymplu - na S jsem si netroufla

predmety na oboru E mi njvice vyhovovaly

Projektové řízení staveb

pry by to melo byt lehci jak ostatni obory :)

předchozí studium na Obchodní akademii

přišlo mi to zajímavější jak ostatní obory, a myslíms i že uplatnění bude snadnější

Původně jsem chtěla jít na S, ale odradil mně přístup vyučujících i vedoucího katedry ("stejně vás k nám většina půjde, tak proč bych vás lákal"). Tak jsem si řekla, že pořádně projektovat bych se stejně naučila až v praxi, a koneckonců ekonomika a management bude hodit, ať už budu v životě dělat cokoli.

Ráda bych se v budoucnu věnovala odhadům a oceňování nemovitostí,proto jsem chtěla jak technické vzdělání tak i ekonomické.

rozpočty a nejen samé rýsování...pro holku lukrativnější...

Spolužáci a taky se říkalo že je to nejjednodušší obor na škole ;o)

Střední nemám stavárnu ale gympl a bála jsem se, že pozemákům bych na S oboru nestačila. Ostatní obory mě nelákaly. Říkala jsem si, když já a na stavárně, tak asi ekonomii...

studium na Obchodní akademii

Studovala jsem už tento obor na střední škole...za prvé me to bavilo a za druhé si myslím s tímto vzděláním seženu dobře placené povolání

široká možnost uplatnění

široká možnost uplatnění v praxi

Uplatnim se s nim vic, nez v jinych oborech. Muzu zasahovat jak do stavebniho oboru, tak i do ekonomicko oblasti.

Uz jsem to studovala na stredni skole a bavilo mne to, tak jsem se rozhodla v tom pokracovat.

volnej čas a vidina dodělat tuto školu a samozřejmě kamarádi

všestrannost zaměření

Vybíral jsem podle dvou kritérií...Stavby a peníze které se kolem nich točí.

Vybrala jsem si obor E, protože myslím, že tento obor je dobře uplatitelný v praxi. Člověk se orientuje jak ve stavebnictví, tak v ekonomii, a kdyby se v budoucnu nechtěl věnovat přímo tomuto oboru, který kombinuje oboje, má možnost si vybrat, že se bude věnovat samotné ekonomii nebo pozemnímu stavitelství.

Vyplynulo to ze situace

Vzhledem k tomu, že jsem jako střední školu studovala ekonomické lyceum, měla jsem v plánu směřovat se dál k ekonomice. Nechtěla jsem čistou ekonomii, tudíž jsem si obor zvolila na Stavební fakultě.

Vždy jsem chtěl studovat ekonomii, ale díky špatné znalosti jazyků jsem se nedostal. Když se dalo volit zaměření, tak jsem zvolil to, co jsem chtěl vždy dělat.

zajem o ekonomii

zájem o oblast financí

Zajímá mě ekonomie a její směry. původně jsem chtěla jít na ekonomickou školu, ale nakonec jsem usoudila, že bude lepší vydat se touto cestou přes stavařinu.

Zajima me ekonomie a spojeni se stavarinou je zajimave

zajímá mě více pohled na stavebnictví z hlediska finančního: rozpočotování,oceňování apod.

Zajímalo mě to a bavilo

Zajímaly mě stavby a jejich hodnota (oceňování)

zajímavost oboru, široké uplatnění

Zajímavý obor který není zaměřen pouze na stavařinu a hlavně spousta kamarádů

Ze stavařských oborů mi, jelikož jsem z gymnázia, byla nejbližší.

4. část1 Motivace: Myslíte si, že jste si obor E vybrali dobře?Nebo zjišťujete, že jste si měli vybrat jiný obor?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5882,86 %82,86 %  
ne710 %10 %  
nevím57,14 %7,14 %  

Graf

5. část1 Motivace: Pokud si myslíte, že jste si nevybrali dobře napište proč?a jaký jiný směr byste si vybrali raději?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

hodně zbytečných a nic nedávajících předmětů (řízení jakosti, právo, informatiky,...) a opakující se učivo (problematika) v předmětech

Jsem s oborem E spokojen. Nemam co dodat.

Měla jsem jít na S. Obor je to dobrý, vedí mi někteří lidé co ho učí a naprostá nemožnost zvolit si někoho jiného na výuku.

mno...otázka 4 je špatně postavená... protože jsou dvě otázky a já fakt nevím na kterou vlastně odpovídám.

Nejde ani tak o směr ale o uplatnění v praxi , myslím že jsme ze škole nedostatečně připraveni pr praxi ( alespoň my co jsme první bakaláři)

Neměnila bych

pozemní stavitelství...

pozn. k otazce č. 4. : Na prvni otazku odpovidam Ano, na druhou Ne!

Předměty, které máme ekonomicky zaměřené, mě ne všechny baví. Raději mám ty, ve kterých je ekonomika propletená se stavitelstvím.

stejně zajímavé jsou i obory Konstrukce a Voda

tak zatim si myslim ze je to vsude stejne uvidime dal

Techické předměty na E jsou vyučovány trochu povrchně-u ničeho se nejde alespoň trochu do hloubky, Technologie a PST nenavazují někdy na sebe, dva semestry na technologie jsou málo, letem se přeběhne něco jen aby to už bylo "za náma"

vybral jsem si dobře

vybral jsem si dobře, ale možná jsem měl jít přímo na vysokou ekonomickou ...

vybrala jsem si dobře

Zjistil jsem, že mě ekonomika, finance, účetnictví a podobné předměty vůbec nebaví!

6. část1 Motivace: Motivuje škola studenty ke studiu dostatečně?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3347,14 %47,14 %  
ano2231,43 %31,43 %  
nevím1521,43 %21,43 %  

Graf

7. část1 Motivace: Čím byste motivaci studentů zvýšili?(stipendia, jiné hmotné motivace, duševní motivace, jiné...)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Asi ničím, student musí vědět sám, co chce a čeho chce dosáhnout.

Co největší informování o "reálních" potřebách praxe.

dobra motivace je prijeti na magisterske studium na prumer nebo na B z bakalarky......ale ne do 1,8

Hlavně záleží na studentech samých. Jestli budou mít zájem o studium, je to v pořádku. Možnost stipendií existuje, takže nevidím důvod, motivaci studentů zvyšovat.

Hlavně zkvalitněním výuky některých předmětů a lepším uspořádáním studijního programu. Mně osobně to někdy dost odrazuje...

hmotne motivace

já bych se rozhodně nechala motivovat tím, že bych byla jako absolvent aspoň z části připravena na praxi, teď je to bohužel ve většině předmětů jen teorie, a myslím, že v našem oboru je mnoho předmětů pro nás zbytečných.

jednak stipendia a lepsi pristup nekterych vyucujicich

jiné hmotné motivace, více ukázky z praxe

jiné...

kdyby se učení zaměřilo více na praktické věci a kdyby jsme měli povinnou praxi, viděli bysme ve studiu větší smysl a uplatnění

Lepší než zvyšovat svoji motivaci, je najít pro sebe (studenta) tu správnou motivaci. Je to dost o individuálním přístupu a to při takovém počtu studentů jako má fast prostě a jednoduše moc nejde. A je to rozhodně škoda. Pokud jde o motivaci aby studenty vůbec bavilo chodit na přednášky, tak by to rozhodně chtělo víc kreativity ze strany některých přednášejících. Přednáška, po které se mi chce spát a jsem unavený, jak kdybych skládal vlečku uhlí, mě nemotivuje k nějaké aktividě a udržení pozornosti i kdyby byl obsah sebevíc zajímavý, to si mohu nastudovat sám a nemusím tam chodit. Kdybych sem napsal to co mě teď napadá jak by se dala motivace zvýšit, bylo by to na docela velký kus papíru.

lepší přístup profesorů ke studentům, určitě by pomohli zajímavější přednášky

Motivace by se dala zvýšit povinnými stážemi u firem, abychom měli představu, naše budoucí povolání obnáší, pak různé semináře nebo soutěže, kde by se daly uplatnit získané zkušenosti

motivace ulevami pri pozadavcich k zapoctu, nebo u zkousky pro ty, co splni pozadavky aktivity

Motivaci bych zvýšil zajištěním potencionálního zájmu ze strany stavebních firem v průběhu studia.

motivaci studentů bych zvýšila větší zapojení studentů do praxe..kurzy, ukazky jak to chodí ve firmách a tak

možná bych do toho nějak začlenila zaměstnání...firmy pořád někoho hledají a a nejspíš chtějí něhoko s vědomostmi...tak by třeba bylo motivující dát na konec nějakého toho úsilí zkontaktování nějaké zpřátelené stavební firmy, která hledá dalšího do týmu a nabídnutí mu někoho z těch nej studentů...No ale kdyby bylo stipko vyšší, taky bysme se nezlobili... :-)

možností sestavit si sami rozvrh, vybrat si vyučující, věčí propagací odborných soutěží a odměnami za mimoškolní aktivitu, vyšší stipendia, praxí - kontaktem s firmami popř. doporučení

Myslím, že studium na VŠ je otázkou chtění každého studenta. Lidé by tu měli být dobrovolně za účelem dalšího vzdělávání, takže si myslím, že učitelé na tom takový vliv nemají. i když si myslím, že dělají vše pro to, aby nám to zde zpříjemnili a vycházejí nám vstříc.

např. v rámci výuky zařídit pro studenty nějakou praxi ve firmě (alespoň na týden)

neměnil bych

nevím

nevím

nic mě nenapadá

Ničím. Mylslím, že jsou dostatečně motivovaní.

poznávací zájezdy, exkurze, přednášky z praxe

praxe

pridala by som povinne exkurzie a viac zatiahla ludi do praxe

pro mě je důležitejší motivace hmotná,tudíž bych zvolil stipendia,atd.

Pro mě osobně je motivace dostačující. Tento obor je pro mě dostatečně zajímavý.

Předměty by měli víc řešit a blížit se problémům v praxi.

přístupem učitelů

Rozhodně bych změnila systém výuky. Zaměřila bych pozornost na předměty, které mají pro studenta vzhledem k praxi smysl. Pokud student vidí uplatnění teoreticky nabytých informací v praxi, toto studium ho rozhodně více motivuje. To znamená odstranit z výuky zbytečné předměty. Dále pak bych rozhodně zavedla při studiu na VŠ i praxi. I to může studenta do určité míry motivovat, protože si dokáže lépe představit své budoucí možné uplatnění. Naváže kontakty.

rozsáhlejší spolupráce školy s praxí (stáže, zaměstnání, atd.)

řešením problémů z praxe, podáváním více informací ohledně toho co nás v práci čeká, co k tomu můžeme využít,atd. Studenty nejvíce odrazují předměty,které pro nás jako ekonomy nejsou k ničemu a místo toho by jsme se měli věnovat našim předmětům,na které pak není dostatek času

Spíše by bylo lepší zdůrazňovat uplatnění po studium, více zvidielnit statistiky kde se uplatnili bývalí absoloventi.

stipendia

stipendia

stipendia

stipendia

stipendia

stipendia

stipendia

stipendia a usnadnění pro studenty pracující poctivě po celou dobu studia

Stipendia budou vzdy na prvnim miste. Dale by stacilo, kdyby byl lepsi pristup vyucujicih k vysvetleni dane problematiky. Zavody nejsou na miste.

Stipendia jistě ne, ty jsou nastavena správně. Určitě bych ale znásobil spolupráci s externímy pracovníky či firmami s možností vyzkoušet si na vlastní kůži některé z profesí. To z důvodu, aby si studenti mohli lépe představit svoji budoucnost.

Stipendia na VUT fungují, ale rekla bych že by se dal známkový průměr pro dosažení stipendia zvýšit na 2,0.

stipendia, praxí - aby zjistili,že věci,které probíráme využijeme v budoucím povolání

stipendia,vice dostupnější výměnný pobyty...

škola nemotivuje, motivují profesoři, ale je těžké donutit staré ostřílené profesory z dob Stalina, aby taky byli dobrými motivátormi, usmívali se na přednáškách a pod ...

Škola studenty zatěžuje zbytečnými předměty, jako jsou několikatery betony, matika, statika ... Samozřejmě o nich musíme mít přehled, ale nemyslím, že až takový. Místo toho by radši studenty měla seznamovat s praxí v jejich oboru. A rozhodně by škola měla více motivovat studenty ve studiu cizích jazyků.

Určitě výše stipendii. Dále více praktických předmětů, než teoretických.

Vetsi kontakt s praxi. Ne jen prednasky s lidma z praxe, ale i exkurze a podobne.

větší stipendium lepší komunikace mezi učitelem a studentem hmotná motivace

větší ukázka aplikace naučených poznatků v praxi

vic odbornych predmetu!!

vic praktickych veci a nejenom teoreticke liti uciva do hlavy...

Více možností pro studenty s dobrými výsledky, od stipendií přes různé programy.

více možností spojení teorie s praxí, aby si to člověk dokázal více představit o co jde

Více praxe... ted se akorat drtime teorii a nevime jak ji konkretne uplatnime, kdyby studenti videli jak to vpraxi chodi a co z naucenych latek uplatni, mozna by studovali pilneji...jinak jeste jako motivace by se mi libily výměnné pobyty na univerzity v zahraničí

vyšší odměny za dobré diplomové práce

vyšší spolupráce školy s firmami

Vyšší stipendia

z mého pohledu je většina věcí ok, jediné co mi vadí je prostředí výuky (třídy), které má náš obor (=budova R) jedny z nejhorších

zajímavou náplní učiva spojenou s hmotnou motivací

zajištěním budoucí praxe

zaměstnáním většího počtu pedagogů. mám na mysli pedagogů, ne techniků bez pedagogického vzdělání

zvýšení stipendia, zlepšení přístupu ze strany vyučujících

zvýšit stipendia, nabídnout úspěšným studentům spolupráci se stavebními firmami

8. část1 Motivace: Je pro Vás důležitější motivace duševní nebo hmotná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [duševníotázka č. 9, hmotnáotázka č. 9, obě na stejnootázka č. 9, není pro mě důležitá žádnáotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obě na stejno3651,43 %51,43 %  
duševní2535,71 %35,71 %  
hmotná710 %10 %  
není pro mě důležitá žádná22,86 %2,86 %  

Graf

9. čás1 Motivace: Myslíte si, že na oboru E chybí výuka co se týká věcí z praxe?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5578,57 %78,57 %  
ne811,43 %11,43 %  
nevím710 %10 %  

Graf

10. část1 Motivace: Chtěli byste, aby byla zavedena povinná praxe pro studenty oboru E?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5071,43 %71,43 %  
ne1217,14 %17,14 %  
nevím811,43 %11,43 %  

Graf

11. část1 Motivace: Motivovalo by Vás k dalšímu studiu, (například studium cizích jazyků) nabídka vyšší pracovní pozice?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5172,86 %72,86 %  
nevím1115,71 %15,71 %  
ne811,43 %11,43 %  

Graf

12. část1 Motivace: Bylo by pro Vás při výběru zaměstnání důležité to, jak firma motivuje pracovníky?(například služební automobil mobilní telefon, odměny, stravenky a jiné)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5984,29 %84,29 %  
nevím710 %10 %  
ne45,71 %5,71 %  

Graf

13. část2 Uplatnění: Myslíte si, že se absolventi oboru E na trhu práce lehce uplatní?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4462,86 %62,86 %  
nevím1927,14 %27,14 %  
ne710 %10 %  

Graf

14. část2 Uplatnění: Myslíte si, že je pro absolventa lehké sehnat si první zaměstnání?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3042,86 %42,86 %  
nevím2130 %30 %  
ano1927,14 %27,14 %  

Graf

15. část2 Uplatnění: Chcete po ukončení studia hledat první zaměstnání ve svém oboru?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5680 %80 %  
nevím1217,14 %17,14 %  
ne22,86 %2,86 %  

Graf

16. část2 Uplatnění: Chtěli byste se uplatnit spíše ve velkoměstě, v maloměstě nebo v cizině?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velkoměsto4564,29 %64,29 %  
maloměsto1521,43 %21,43 %  
nevím je mi to jedno1217,14 %17,14 %  
cizina1014,29 %14,29 %  

Graf

17. část2 Uplatnění: Pracovali byste raději ve velké nebo malé firmě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [velkáotázka č. 18, maláotázka č. 18, nevím, je mi to jednootázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velká2535,71 %35,71 %  
nevím, je mi to jedno2535,71 %35,71 %  
malá2028,57 %28,57 %  

Graf

18. část2 Uplatnění:Máte nějakou brigádu v oboru, ve které byste případně pokačovali po absolvování studia?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4564,29 %64,29 %  
ano2535,71 %35,71 %  

Graf

19. část2 Uplatnění: Je podle Vás úřad práce hodně nápomocen při hledání prvního zaměstnání?Nebo je lepší sehnat si práci jiným způsobem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 20, neotázka č. 20, nevímotázka č. 20, sehnat si práci jiným způsobemotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sehnat si práci jiným způsobem4767,14 %67,14 %  
nevím1927,14 %27,14 %  
ano34,29 %4,29 %  
ne11,43 %1,43 %  

Graf

20. část2 Uplatnění: Jakým způsobem byste hledali první práci?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- kontaktoval bych přímo firmy, ve kterých bych chtěl pracovat, zda u nich mohu nastoupit - já osobně bych spíše radši měl vlastní firmu

Abych pravdu řekla, mě nejspíš zaměstná taťka...

doporučením přes známé

Hledala bych na internetu.

Hledání inzerátů v inzertních novinách nebo na internetu

chci pracovat sám na sebe

internet

internet

Internet

internet

internet

internet, noviny, ...

internet, známosti, inzeráty

Inzeráty, doporučení známých, internet, rozesílání životopisů

inzeraty, rozesilanim e-mailu, kontakty znamych

inzerce

inzerce, web - seznam firem co se mi líbí ,napsat jim, nabídky úřadu práce

inzerce, známosti, reference, poté selekce firem, následné pohovory

jakýmkoliv možným, inzeráty, známí

Jelikož jsem už začal v oboru pracovat, potkávat se s lidmi z branže, kontakty se začnou nabalovat a touhle cestou ...

Jelikož mám brigádu, kde budu pokračovat ve své práci i po studiu, tuto otázku neřeším. Každopádně bych zkusila rozeslat životopisy do firem a aktivně bych práci hledala (obvolávání, schůzky,...)

Jelikož už druhým rokem mám brigádu v jedné stavební firmě, tak to asi nejdřív zkusim tam. když to nevyjde tak asi budu zkoušet přes známé nebo internet

mam moznost pracovat v rodinne firme, ale pokud by nebyla hledal bych bych sam v nabídce firem.

na internetu

na internetu na stránkách firem

na internetu,znami

návštěvy ve firmách, internetové potrály, pracovní agentury

nejpsíše přes známé a poté na internetu,úřad práce....

nevím

Oslovoval bych firmy přes mail.

Osobním, popř internetovým stykem ve všech známých i neznámých firmách v dané lokalitě.

podívala bych se na internet po stavebních firmách a poslala bych jim svuj životopis jeslti nemají zájem...koukala bych ne inzeráty kde schánejí pracovníky...dal bych se poptala po známích jeslti o necem nevím...způsobů je hodně

pomocí internetu

pomocí internetu, inzeraty, pripadne by som oslovila sama nejake firmy ci nehladaju novych zamestnancov

Pomocí inzerátů, osobně si dojít do firmy a zeptat se, zda hledají zaměstnance. Ale hlavně formou odpovědi na inzerát.

Pomocí úředu práce, internetu, tisku... všemi pro mě dostupnými způsoby

poptávala bych se v různých stavebních firmách, zasílala jim svůj životopis

poptávkou u firem

Pravděpodobně přes známé.

pres internet, noviny, znamych, pratel,nahodne vo firmach v danom odbore...

pres zprostredkovatelskou spolecnost (manpower apod.jine)

prostrednictvim lidi, u kterych je poptavana moje pracovni sila (clen rodiny)

První možností je, že bych si vytipoval několik firem v mém oboru. Ty bych si předem prověřil, poté bych jim zaslal své CV a očekával pozvání na pohovor. Druhou možností je, že bych vymyslel podnikatelský záměr, který bych se s pomocí obchodního partnera snažil zrealizovat.

První práci bych hledal v nabídce pracovních míst na internetových stránkách firmy, kde bych chtěl pracovat.

předně prostřednictvím známých a kamarádů

Přes doporučené kontakty, rozhodně ne přes ÚP

přes internet a známé...ptát se ve firmách

přes internet, agenturu

přes inzerci

přes nabídky ve škole, popř.přes své známé pracující ve stejnem oboru

přes pracovní porátly na internetu, přímo oslovit firmy

přes rodiče a jejich kontakty nebo kamarády

přes známé a kamarády

přes známé a když by to nevyšlo tak rozeslání žádostí o místo emailem nebo osobní návštěva ve firmě..., pokud by ani to nevyšlo pak úřad práce :-(

přes známe nebo rozesíláním životopisů do firem

přes známé, přes inzeráty na internetu a v tisku

psaním motivačních dopisů do firem, i pokud třeba pracovníky nehledají, ale v budoucnu mohou a také na různých internetových stránkách, které se zabývají nabídkou prací

Ptát se, hledat na internetu, za pomoci lidí z oboru které znám

rozesíláním životopisů nebo přes agentury,které s hledáním práce pomáhají

Rozeslala bych životopisy, nebo bych přímo obešla firmy o které byhc měla zájem...Dále bych četla inzeráty

rozeslání životopisu do stavebních firem, přihlášení na pohovory nabízené st.firmami

Rozeslat zivotopis do firem, ve kterych bych chtel pracovat, pripadne oslovit nejakou pracovni agenturu.

šla bych se do nějaké firmy zeptat, určitě bych nechtěla jako p rivní jít na úřad práce

Určitě bych rozeslal emaily do velkých podniků a nebo zkoušel nějáká místa obvolat.

už jsem to udělala...Napsala jsem životopis, rozeslala do několika vhodných firem a čekala, kdo se ozve...a mám práci !

vlastní iniciativitou nebo přes známé

z nabidky inzeratu

z protekce od znamych

zeptat se známých, podívat se na inzerci zaměstnání v tisku a na internetu

Zkusil bych obejít pár firem v místě kde bydlím

21. část2 Uplatnění: Jaká by byla priorita při výběru prvního zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zajímavost práce4868,57 %68,57 %  
plat3448,57 %48,57 %  
kolektiv2941,43 %41,43 %  
vzdálenost od bydliště2130 %30 %  
různé výhody912,86 %12,86 %  
jiná priorita68,57 %8,57 %  

Graf

22. část2 Uplatnění: Jaká je Vaše představa o budoucím zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

aby bola praca zaujimava a roznoroda, dobry kolektiv a dobre pracovne a platove podmienky

aby mě práce bavila a byla v oboru který nyní studui dobrá pracovní doba, kolektiv a plat vyšší pozice ve firmě

budu sedět v kanceláři - dělat rozpočty

byt spokojen v zamestnani, jak po platove strance, tak i po dusevni. A musi me to bavit pri vykonu prace

byt ve vybornem kolektivu, dobre platove ohodnocen+ruzne bonusy v podobe stravenek, dovolenych, ruzne vyhody apod..a hlavne aby mne prace bavila

dobrá dostupnost, příjemné pracoviště, kolektiv

Dobra praca, skvely kolektiv, vyhodne postevenie vo firme a rozne benefity...

dobrý plat, zajímavá práce, která nebude stereotypní

dostatečné ohodnocení, dobrý kolektiv,odpovědná pozice mému vzdělání a schopnostem

Doufám, že nebude jednotvárné, a že se člověk bude moci profesionálně rozvíjet.

fondy z EU, rozpočty,...

hodne penez, zajimava prace, dobre prostredi, ...

chci být rozpočtářkou

chci dal rozvijet rodinnou firmu, aby se stala konkurenci schopnou velkym stavebnim firmam.

chci práci, která má smysl, nebojím se práce odpovědné, ale jestli budu mít odpovědnost, tak to chci poznat při výplatě...

chci pracovat sám na sebe

Chci zůstat ve stavebnictví a být v blízkosti stavby, nechci skončit ve 4hranné místnosti s monitorem uprostřed a 8-9 hodinovou pracovní dobou.

chtel bych delat to co me bavi!

Chtěla bych, aby mě bavila, abych kolem sebe měla dobrý kolektiv a aby byla dobře ohodnocená.

ještě nemám konkrétní představu

jooo...tak nad tím jsem ještě nepřemýšlel

mlhava :-D

Moje představa o budoucím zaměstnání je, že bych chtěla pracovat ve svém oboru nejlépe jako rozpočtář a později po získání praxe bych se třeba chtěla osamostatnit a dělat například odhady..

musí mě stále nutit se rozvíjet, aspoň trošku mě bavit

Musí mě vnitřně uspokojovat. i tá práce musí být flexibilní,stejně tak jak já a když potřebuju vypnu. Musí být časově náročná, jinak se znám a když mám dělat málo, nedělám nic, když mám dělat hodné dělám ještě víc. O penězích ani nemluvím, musí vynášet více než jsem schopen utratit a chci pracovat s lidmi. Nechci se potíkat s problémi na trhu takže to bude práce, která právě frčí....

Najít zajímavou práci(pro mě) s dobrým kolektivem okolo sebe a přijatelným šéfem a učit se nové věci a poznávat jak to v té praxi je doopravdy

např. stavbyvedoucí či projektový manažer (v oboru stavitelství), práce s realitami

nechci být zaměstnaný, chci mít firmu v oboru, který mě baví

nejlépe v oboru, velká prosperující firma, kde je možné zvyšovat kvalifikaci

nemám konkrétní představu

nemám představu

nemám přesnou představu, člověk by mohl být zklamán, takhle může být překvapen

nevim

oceňování nemovitostí, realitní kancelář, popř.rozpočtář

práce v oboru

prace v oboru, blizko bydliste, dobre placena s dobrym kolektivem

práce ve stavebním podniku zřejmě se týkající rozpočtování

Práce, která mě bude bavit a zároveň bude dostatečně finančně ohodnocena.

pracovat v oboru, nejlépe blízko svého bydliště, mít dobrý plat a i kolektiv. A hlavně, aby mě práce bavila

Představ je několik, ale po zapracování v oboru by bylo zajímavé organizovat stavební práce, chod společnosti a vše, co souvisí s komunikací s lidmi a prací v kolektivu. Rozhodně nechci dělat rozpočování apod.

Příjemné prostředí, příjemní spolupracovníci ochotni pomoci, práce, která mě bude bavit

Rád bych získal místo ve státní správě.

Ráda bych pracovala ve firmě, která zpracovává projekty a zprostředkovává čerpání dotací.

Ráda bych se věnovala oceňování staveb a do jisté míry i rozpočtování

Ráda bych se věnovala odhadům a oceňování.

ráda bych si našla takovou práci, která by mě bavila, ráda bych se podílela na přípravě projektů např. výkup pozemků, příprava k stavebnímu povolení....

relativně dobře placené, příjemný kolektiv, hlavně něco v oboru, protože by mě vcelku štvalo, že jsem se za něčím pachtila a bylo to jen o titulu, když to ani nevyužiji

rozpočtář, oceňování nemovitostí,...

soukromé podnikání

Spíše aktivnější nestereotypní práce, kde mohu projevit tvůrčí schopnosti, dobře finančně ohodnocená, dobrý kolektiv spolupracovníků

spokojenost v různých směrech

spokojenost v zaměstnání a časová flexibilita práce

Stále dost nejasná.

Stat se soucati vetsi firmy s moznosti karierniho postupu

Tak to děvče netuším. Ale představa - první tři roky jako stavbyvedoucí, abych si osahal praxi. Následně pak byl v přípravě a nakonec...se uvidí

uplatnění získání vědomostí na VŠ a ochota zaškolení

určitě uplatnění ve stavebnictví, obor a naplň prace zatím nevím..sem teprve ve třetáku a tak mi toho škola z oboru ještě moc nenabídla..a doufám že se to časem zmení

V kolektivu milých lidí, kde bych cítil, že se něco naučím a jsem užitečný.

v oboru, v Českých Budějovicích, alespoň průměrný plat, slušné zacházení :-)

v tuto chvíli je má představa taková, vydělat pár korun a vyrazit vandrovat do světa

varianta A: velká mezinárodní firma. varianta B:vlastní malá firma

vedoucí pozice

Zacatek na nizsi pozici v priprave ve stredni firme, pripadne se zajimat o misto stavbyvedouciho. Pozdeji se dostat na pozici vedouciho, kde by se zurocili zkusenosti ziskane behem predesle pracovni pozice.

Zajímavá práce v oboru...rozpočtování, oceňování nemovitostí, odhadce pro realitní kanceláře

zajímavá práce za přiměřené ohodnocení

Zajistit sebe, zajistit rodinu, mít kolem sebe dobrý kolektiv, tvořit nové věci, být uznávaný ve svém oboru, být nadprůměrně aktivní. Konkrétní plány zde uvádět nebudu, aby my moje myšlenky někdo neukradl.

zatím je hlavně hodně vzdálená, studium mě baví. Rád bych ale sehnal zaměstnání, které mě bude bavit, ze začátku ani neočekávám nějaké astronomické výše platu, ale spíš pestrost dané práce

znalec v oboru, rozpočtář, hodně úspěšná...:)


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký ročník studujete?

2. Jaké je Vaše pohlaví?

4. část1 Motivace: Myslíte si, že jste si obor E vybrali dobře?Nebo zjišťujete, že jste si měli vybrat jiný obor?

6. část1 Motivace: Motivuje škola studenty ke studiu dostatečně?

8. část1 Motivace: Je pro Vás důležitější motivace duševní nebo hmotná?

9. čás1 Motivace: Myslíte si, že na oboru E chybí výuka co se týká věcí z praxe?

10. část1 Motivace: Chtěli byste, aby byla zavedena povinná praxe pro studenty oboru E?

11. část1 Motivace: Motivovalo by Vás k dalšímu studiu, (například studium cizích jazyků) nabídka vyšší pracovní pozice?

12. část1 Motivace: Bylo by pro Vás při výběru zaměstnání důležité to, jak firma motivuje pracovníky?(například služební automobil mobilní telefon, odměny, stravenky a jiné)

13. část2 Uplatnění: Myslíte si, že se absolventi oboru E na trhu práce lehce uplatní?

14. část2 Uplatnění: Myslíte si, že je pro absolventa lehké sehnat si první zaměstnání?

15. část2 Uplatnění: Chcete po ukončení studia hledat první zaměstnání ve svém oboru?

16. část2 Uplatnění: Chtěli byste se uplatnit spíše ve velkoměstě, v maloměstě nebo v cizině?

17. část2 Uplatnění: Pracovali byste raději ve velké nebo malé firmě?

18. část2 Uplatnění:Máte nějakou brigádu v oboru, ve které byste případně pokačovali po absolvování studia?

19. část2 Uplatnění: Je podle Vás úřad práce hodně nápomocen při hledání prvního zaměstnání?Nebo je lepší sehnat si práci jiným způsobem?

21. část2 Uplatnění: Jaká by byla priorita při výběru prvního zaměstnání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký ročník studujete?

2. Jaké je Vaše pohlaví?

4. část1 Motivace: Myslíte si, že jste si obor E vybrali dobře?Nebo zjišťujete, že jste si měli vybrat jiný obor?

6. část1 Motivace: Motivuje škola studenty ke studiu dostatečně?

8. část1 Motivace: Je pro Vás důležitější motivace duševní nebo hmotná?

9. čás1 Motivace: Myslíte si, že na oboru E chybí výuka co se týká věcí z praxe?

10. část1 Motivace: Chtěli byste, aby byla zavedena povinná praxe pro studenty oboru E?

11. část1 Motivace: Motivovalo by Vás k dalšímu studiu, (například studium cizích jazyků) nabídka vyšší pracovní pozice?

12. část1 Motivace: Bylo by pro Vás při výběru zaměstnání důležité to, jak firma motivuje pracovníky?(například služební automobil mobilní telefon, odměny, stravenky a jiné)

13. část2 Uplatnění: Myslíte si, že se absolventi oboru E na trhu práce lehce uplatní?

14. část2 Uplatnění: Myslíte si, že je pro absolventa lehké sehnat si první zaměstnání?

15. část2 Uplatnění: Chcete po ukončení studia hledat první zaměstnání ve svém oboru?

16. část2 Uplatnění: Chtěli byste se uplatnit spíše ve velkoměstě, v maloměstě nebo v cizině?

17. část2 Uplatnění: Pracovali byste raději ve velké nebo malé firmě?

18. část2 Uplatnění:Máte nějakou brigádu v oboru, ve které byste případně pokačovali po absolvování studia?

19. část2 Uplatnění: Je podle Vás úřad práce hodně nápomocen při hledání prvního zaměstnání?Nebo je lepší sehnat si práci jiným způsobem?

21. část2 Uplatnění: Jaká by byla priorita při výběru prvního zaměstnání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

karníková, P.Pro studenty VUT obor E (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://pro-studenty-vut-obor-e.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.