Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Baví tě UČIT?

Baví tě UČIT?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:petr svoboda
Šetření:09. 02. 2017 - 23. 02. 2017
Počet respondentů:25
Počet otázek (max/průměr):26 / 26
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:33,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím o vyplnění, určitě i tebe bude výsledek zajímat (bude zde zveřejněný).

Odpovědi respondentů

1. Kolik let učíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3312 %12 %  
1312 %12 %  
228 %8 %  
1228 %8 %  
2628 %8 %  
728 %8 %  
3314 %4 %  
4014 %4 %  
1714 %4 %  
2514 %4 %  
ostatní odpovědi 5
6
39
16
9
30
44
728 %28 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:14.13
Minimum:1
Maximum:40
Variační rozpětí:39
Rozptyl:163.85
Směrodatná odchylka:12.8
Medián:9
Modus:3

Graf

2. Baví Vás práce stále stejně jako dřív?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou ano2184 %84 %  
většinou ne416 %16 %  

Graf

3. Máte myšlenky, že byste některé dny raději nešel do práce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne1872 %72 %  
často728 %28 %  

Graf

4. Míváte poslední dobou pocit naprostého fyzického a psychického vyčerpání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1768 %68 %  
ano832 %32 %  

Graf

5. Přibývá Vám poslední dobou více dnů, které byste raději strávil(a) doma?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1456 %56 %  
ne1144 %44 %  

Graf

6. Chodíte do některé třídy učit s nechutí a obavami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1560 %60 %  
ne1040 %40 %  

Graf

7. Patří dle Vás mezi největší problémy s žáky nekázeň?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1560 %60 %  
ne1040 %40 %  

Graf

8. Máte v případě potřeby podporu svých kolegů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z části1144 %44 %  
ano1040 %40 %  
ne416 %16 %  

Graf

9. Máte podporu u vedení při nějaké konfliktní situaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1352 %52 %  
z části728 %28 %  
ne520 %20 %  

Graf

10. Uvažujete někdy o změně Vaší profese?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1456 %56 %  
ano1144 %44 %  

Graf

11. Jakým nejčastějším konfliktům ve škole čelíte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nekázeň28 %8 %  
nemam konflikty14 %4 %  
nepozornost, agrese, verbální ponižování14 %4 %  
arogance14 %4 %  
chybějící podpora ze strany vedení14 %4 %  
na to vám tato rubrika nestačí14 %4 %  
vyrušování, nenošení pomůcek potřebných k výuce, nechuť žáků dělat úkoly vlastními silami - nespolupráce14 %4 %  
Nevychovanost zaměňovaná za ADHD14 %4 %  
pasivita studentů14 %4 %  
roztěkanost14 %4 %  
ostatní odpovědi nezájem žáků o učivo, těžká motivace, nekázeň, narušování hodiny, zbytečné papírování,
vadí mi podvádění v neúnosné míře, za každou cenu a bez kapky studu a pokory
nepřipravenost, hluk ve třídě
nekázeň v hodinách
Špatné vztahy mezi žáky
.
vnitřním - ělám věci,které musím a úplně s nimi neesouhlasím
podvádění
nepozornost
nechuť žáků ke spolupráci
žák nepracuje
nezájem studentů, nedostatek času na práci
jako speciální pedagog řeším hlavně výukové problémy a spory rodičů s učiteli ohledně přístupu k jejich dětem
nadbytečná administrativa
1456 %56 % 

Graf

12. Jste spokojen/a s vybavením učeben na Vaší škole?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1872 %72 %  
ne728 %28 %  

Graf

13. Co Vás motivuje k tomu, setrvávat v pozici učitele?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
baví mne to28 %8 %  
bavi me ucit, co zaroven delam v praci14 %4 %  
je to práce, kterou jsem vždy chtěla dělat14 %4 %  
miluji tuto profesi, ale ne na této škole14 %4 %  
setrvačnost, dynamické prostředí, stále nová technika a věci, které se dají učit, velký zájem žáků o vyučování14 %4 %  
prázdniny, výhled jiného zaměstnání14 %4 %  
Ráda učím a od žáků dostávám "po letech" pozitivní zpětnou vazbu.14 %4 %  
miluju svoje studenty, jsou to kočičky :-)14 %4 %  
stereotyp14 %4 %  
vlastní věk14 %4 %  
ostatní odpovědi chci změnit pohled žáků na školu
Ráda se poslouchám :-) a vydržím to celé hodiny... baví mě sledovat pokrok studentů.
Kvalitní výběrová škola, vysoce talentovaní a motivovaní studenti
plat
práce mě baví, kobtakt s mladými lidmi
Oboustranné obohacování (žák - učitel, učitel - žák...)
baví mě to
pracovní doba, žáci
žáci
pracovní doba
prázdniny
rozmanitost, energie mladých lidí, smysl práce
vždy jsem učila ráda, postoje žáků k životu mne zajímají, cítím se důležitá a často i oblíbená
vděčnost většiny studentů
1456 %56 % 

Graf

14. Jaký důvod by byl, abyste se rozhodl opustit svoje povolání?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pokud bych dostal praci na fulltime nebo me vyhodili ze skoly :-)14 %4 %  
asi psychické vyčerpání14 %4 %  
nemoc14 %4 %  
není14 %4 %  
vždy se důvod najde, stačí maličkost a je šmytec14 %4 %  
zasahování mé práce do mého soukromého života - časově, psychické vyčerpání14 %4 %  
Finance14 %4 %  
mateřská, jinak nic14 %4 %  
peníze14 %4 %  
stěhování14 %4 %  
ostatní odpovědi naprosté vyčerpání
Asi nic, baví mě to.
Snížení kvality studentů, špatná dohoda s vedením, snížení rozpočtu na pomůcky
lepší nabídka práce
nemožnost najít práci
špatné vztahy na pracovišti, vyčerpání
nevím
finanční zajištění
vyhazov
práce co mě naplňuje
finanční nabídka
finanční
ztráta smyslu
převálcuje mne technika- interaktivní tabule, tablety, tabulky v Bakaláři, elektronické vyplňování třídnic, "vážené ůznámkování přes počítač, úplné odlidštění
nemám důvod
1560 %60 % 

Graf

15. S jakými nejčastějšími překážkami se ve škole denně potýkáte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezájem žáků28 %8 %  
denne asi s nicim14 %4 %  
neklid14 %4 %  
nejednotnost, nedůslednost14 %4 %  
nekázeň, mobily v hodině14 %4 %  
stále přesvědčovat vedení, že je zapotřebí pořídit něco moderního pro výuku, nemožnost se účastnit školení a zvyšování kvalifikace, atd. atd.14 %4 %  
nekázeň, administrativa na úkor učení14 %4 %  
Neochota žáků používat mozek a nesoudnost rodičů.14 %4 %  
krátké přestávky14 %4 %  
blbost14 %4 %  
ostatní odpovědi drobnosti
málo financí, byrokracie, mnoho hodin přímé práce oproti nepřímé práci
Nezájem.
Byrokratická zátěž, papírování
práce s rodiči
nesmyslné rozkazy ředitele
nekázeň, nedostatečná a nevčasná informovanost
povinné přesčasy
nadměrné papírování
testy
systém
byrokracie, administrativa
s nejasnými prioritami, nestejným metrem pro všechny(žáky), se zaváděním moderních metod....
běžné,se kterými se musí počítat v každé profesi
1456 %56 % 

Graf

16. Co Vám brání v tom, abyste se mohl své profesi věnovat podle svých představ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic28 %8 %  
venuji se ji dle svych predstav, takhle mi to staci, vic bych ucit nechtel14 %4 %  
vysoký počet žáků ve třidách, a neklidní vyrušující žáci14 %4 %  
síly14 %4 %  
podpora vedení, nevychovaní žáci14 %4 %  
větší vstřícnost vedení k modernizaci výuky, škrcení a přihlouplé zbytečné povinnosti14 %4 %  
počet žáků ve třídě, hodně administrativy, celkové nastavení společnosti, výchova v rodině k nekomunikaci14 %4 %  
Administrativa a časová náročnost kvalitní přípravy na výuku (musím se věnovat i vlastním dětem).14 %4 %  
potřeba připravovat studenty na státní maturitu14 %4 %  
vybavení a zájem studentů14 %4 %  
ostatní odpovědi mnoho hodin přímé práce
Administrativa, neskutečně přerostlá.
Finanční situace (za méně náročnou práci dostanu až o třetinu více pěněz a tento poměr se s věkem zvyšuje)
změny, novinky ve školství
nevím
celý náš školský systém
povinné přesčasy
administrativa přebujelá
motivace žáků
plnění předepsaných povinností
možnost vybírat si žáky
jiné povinosti
viz výše- především naprosté rozmetání původních priorit. dnes chodí děti do školy se bavit, dbá se na bezpečné prostředí, přátelské ke všem, ale zcela chybí mantinely a ŠVP jsou už úplně nesmyslné- jako by si uklízečky samy tkaly hadry na podlahu
neprofesionální nařízení z nejvyšších míst
1456 %56 % 

Graf

17. Vidíte na své práci v současné době více negativ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1976 %76 %  
ano624 %24 %  

Graf

18. Pokud by se Vám snížil plat o 3000 Kč, setrval(a) byste ve svém povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1456 %56 %  
ne1144 %44 %  

Graf

19. Jste spokojen(a) se svým finančním ohodnocením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1456 %56 %  
ano1144 %44 %  

Graf

20. Najdete si čas na Vaše záliby, sport, nebo relaxaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2080 %80 %  
ne520 %20 %  

Graf

21. Chodíte domů většinou s pocitem dobře vykonané práce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1976 %76 %  
ne624 %24 %  

Graf

22. Ovlivňuje práce často náladu ve vašem soukromém životě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1768 %68 %  
ne832 %32 %  

Graf

23. Míváte problém s kvalitou spánku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1768 %68 %  
ano832 %32 %  

Graf

24. Zdá se Vám, že volno dva dny v týdnu je málo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1560 %60 %  
ne1040 %40 %  

Graf

25. Co by bylo nutné změnit změnit, aby se Vám učilo lépe?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obcas vice studentu, napr. ranni cviceni jsou pomerne prazdna, ale zas je cas na reseni detailu14 %4 %  
výchova doma, větší respekt pro učitele14 %4 %  
méně žáků ve třídě14 %4 %  
vedení, přístup rodičů k výchově dětí- škola jim je v 15 letech nepřevychová14 %4 %  
legislativu, kázeň žáků a pravomoci vyučujících, průběžné modernizovat vyučování a vybavení 14 %4 %  
viz ot. 1614 %4 %  
Přístup žáků a rodičů k povinnostem - nepřehazovat výchovu na instituci.14 %4 %  
delší přestávky, menší počet žáků ve třídě, změna učebnic14 %4 %  
vybavení14 %4 %  
výměna dětí i rodičů14 %4 %  
ostatní odpovědi méně žáků ve třídách, více času nepřímé práce - důslednější příprava materiálů
Zrušit soukromé SŠ.
Méně papírování, zodpovědnosti za studenty, více kvalitních pomůcek, učit dál na výběrové škole
školský zákon
vybavenost školy, ředitel
systém
časové rozvržení
odstranit administrativu,příliš mnoho dohledů na chodbě, méně žáků ve třídě
nevím
mít žáky se zájmem
.
financování škol - možnost vybírat si žáky
více času na učení, méně času na administrativu
vše zásadním způsobem zjednodušit a stanovit jasné cíle- jednotně
kvalitnější příprava žáků z nižších stupňů škol
1560 %60 % 

Graf

26. Co pokládáte za největší příčinu nekázně žáků a jejich nezájem o učivo?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rodiče28 %8 %  
nevim, mozna to, ze dane tema umi z vlastni prace14 %4 %  
výchovu, nedostatečnou starost o žáky ze strany rodičů 14 %4 %  
doba, společnost14 %4 %  
chybí jim respekt k autoritám a neznají své povinnosti 14 %4 %  
vrozený charakter, vychování z nižších stupňů škol, špatné kamarády; také je špatná výuka nebo učitelé nudí a prudí14 %4 %  
Výchova v rodině14 %4 %  
Neustále ustupování a kult dítěte.14 %4 %  
náročná situace doma14 %4 %  
nedefinované požadavky14 %4 %  
ostatní odpovědi podpora u rodičů, ztráta motivace se něco učit
Rodinu.
Výchovu v rodině (více kvalitní komunikace, přístup jako k dospělým), demotivaci v prvních letech školní docházky (je příliš zaměřená na biflování pravidel a opakování stereotypních úkolů)
trendy, novinky ve společnosti
zájem mají, ale nevydrží být v klidu
Školský systém jak za Rakouska-Uherska, nalejvárna, minimum zážitků
nevím
malá možnost netradičních metod- přes 30 žáků ve třídě - nelze
přebytek škol
rodinné zázemí a podpora
výchova v rodině - nezájem rodičů o budoucnost dětí
nizká vnitřní motivace
příšernou roztříštěnost všeho- požadavků, učebnic, cílů, postupů...děti potřebují rituály a jasno
rodinná výchova
1456 %56 % 

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

svoboda, p.Baví tě UČIT? (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://pro-ucitele-bavi-te-tva-prac.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.