Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřeba vína a jeho falšování

Spotřeba vína a jeho falšování

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Kyněrová
Šetření:22. 06. 2016 - 29. 06. 2016
Počet respondentů:187
Počet otázek (max/průměr):25 / 20.67
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
studuji Provozně ekonomickou fakultu Mendelovy univerzity a tímto Vás, prosím o pomoc při vyplnění krátkého dotazníku zaměřeného na problematiku falšování vína. Jeho vyplnění zabere jen pár minut a velmi mi to pomůže při zpracování výzkumu potřebného ke své bakalářské práci.

Odpovědi respondentů

1. 1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena12566,84 %66,84 %  
Muž6233,16 %33,16 %  

Graf

2. 2. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-40 let13069,52 %69,52 %  
41-60 let3418,18 %18,18 %  
Do 20 let136,95 %6,95 %  
61 let a výše105,35 %5,35 %  

Graf

3. 3. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec9349,73 %49,73 %  
Student6534,76 %34,76 %  
OSVČ189,63 %9,63 %  
Důchodce105,35 %5,35 %  
Nezaměstnaný52,67 %2,67 %  
na mateřské10,53 %0,53 %  
v domácnosti10,53 %0,53 %  
herec10,53 %0,53 %  
Obzp10,53 %0,53 %  
Materska dovolena10,53 %0,53 %  

Graf

4. 4. Váš čistý měsíční příjem je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 9 000,-Kč7137,97 %37,97 %  
9 001 - 18 000,-Kč6132,62 %32,62 %  
18 001 - 26 000,-Kč3719,79 %19,79 %  
26 001,- Kč a více189,63 %9,63 %  

Graf

5. 5. Váš rodinný stav je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
svobodný/á11662,03 %62,03 %  
ženatý/vdaná5629,95 %29,95 %  
rozvedený/á94,81 %4,81 %  
ovdovělý/á63,21 %3,21 %  

Graf

6. 6. Z jakého kraje pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihomoravský kraj9651,34 %51,34 %  
hl. město Praha189,63 %9,63 %  
Moravskoslezský kraj115,88 %5,88 %  
kraj Vysočina105,35 %5,35 %  
Jihočeský kraj84,28 %4,28 %  
Ústecký kraj73,74 %3,74 %  
Zlínský kraj73,74 %3,74 %  
Královehradecký kraj73,74 %3,74 %  
Středočeský kraj52,67 %2,67 %  
Olomoucký kraj52,67 %2,67 %  
Pardubický kraj42,14 %2,14 %  
Liberecký kraj31,6 %1,6 %  
Plzeňský kraj31,6 %1,6 %  
Karlovarský kraj31,6 %1,6 %  

Graf

7. 7. Spotřebováváte víno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, ale jen pro svoji vlastní konzumaci.otázka č. 9, Ano, ale jen za účelem obdarování někoho druhého.otázka č. 8, Ano, pro svoji konzumaci i jako dar.otázka č. 9, Ne.otázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, pro svoji konzumaci i jako dar.11159,36 %59,36 %  
Ano, ale jen pro svoji vlastní konzumaci.5629,95 %29,95 %  
Ne.168,56 %8,56 %  
Ano, ale jen za účelem obdarování někoho druhého.42,14 %2,14 %  

Graf

8. 8. Pokud víno nekonzumujete, z jakého důvodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem abstinent.942,86 %4,81 %  
nechutná mi628,57 %3,21 %  
Nechutná mi.29,52 %1,07 %  
Zdravotní.14,76 %0,53 %  
do 16 se nesmí14,76 %0,53 %  
Mam rada jen pivo14,76 %0,53 %  
Nepiji víno, nechutná mi14,76 %0,53 %  

Graf

9. 9. V případě, že jste jeho spotřebitelem, jaký je Váš hlavní zdroj vína?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nakupuji.9455,95 %50,27 %  
Dostávám ho od ostatních k různým příležitostem.4426,19 %23,53 %  
Vyrábím si vlastní.1911,31 %10,16 %  
-10,6 %0,53 %  
nakupuji jej i dostávám darem10,6 %0,53 %  
v rodině máme vinaře10,6 %0,53 %  
Manžel vyrábí vlastní víno. 10,6 %0,53 %  
Rodina vyrábí vlastní víno.10,6 %0,53 %  
vyrábíme doma vlastní10,6 %0,53 %  
víno vyrábí můj otec10,6 %0,53 %  
vyrábí bratr10,6 %0,53 %  
vyrábí otec10,6 %0,53 %  
Dostávám i nakupuji.10,6 %0,53 %  
vyrábíme víno v rodině10,6 %0,53 %  

Graf

10. 10. Konzumujete častěji vína:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od tuzemských vinařů12373,21 %65,78 %  
původ nerozlišuji3118,45 %16,58 %  
od zahraničních vinařů148,33 %7,49 %  

Graf

11. 11. Jaká je Vaše přibližná spotřeba vína za 1 měsíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0,3 – 0,7 litru7645,24 %40,64 %  
0,8 – 1,5 litru2514,88 %13,37 %  
0 – 0,2 litru2414,29 %12,83 %  
1,6 – 3 litry1810,71 %9,63 %  
3,1 – 5 litrů158,93 %8,02 %  
Víc jak 5 litrů105,95 %5,35 %  

Graf

12. 12. Kde obvykle víno nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vinotéky8248,81 %43,85 %  
obchodní řetězce (markety)6136,31 %32,62 %  
přímo u vinaře4627,38 %24,6 %  
nenakupuji4325,6 %22,99 %  
restaurační zařízení2313,69 %12,3 %  
malé obchody s potravinami (popřípadě večerky, malé prodejny zeleniny, řeznictví...)84,76 %4,28 %  
eshop10,6 %0,53 %  
travel free shop10,6 %0,53 %  
Obchody s nepotravinovým zbožím - trafiky, květinářství, benzinové pumpy…10,6 %0,53 %  
dostávám z rodiny10,6 %0,53 %  
dostávám10,6 %0,53 %  
Nenakupuji,mám je doma.10,6 %0,53 %  
vyrábíme v rodině10,6 %0,53 %  
v rodině10,6 %0,53 %  

Graf

13. 13. Následující faktory seřaďte podle toho, jak Vás při nákupu vína ovlivňují od 1 do 5 (1 = nejvíce, 5 = nejméně):

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
cena3.3041.914
kvalita1.7020.959
jeho výrobce3.5541.426
odrůda2.6791.67
země původu3.7621.265

Graf

14. 14. Uveďte, zda máte nějaké špatné zkušenosti s nákupem vína.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

...

ano

ano

ano, Makedonie

Ano, mám.

Ano, ochutnávka super, dodávka nic moc.

ano,nedalo se pít

cena neodpovídá kvalitě

Gracie, Sklepmistr, Hradní svíce nebrat. V mé oblíbené vinotéce paní ráda a dobře poradí.

Jen v hospodách pančované. V čechách pančovaný burčák i na severní moravě.

Jo, babě Fráňový nechutnalo Klášterní tajemství za třicet Korun z Kauflandu.

mám

mám rád výběr z krabic

Mám špatné zkušenosti s nákupem levného stáčeného vína. Někdy po něm dost bolí břicho či hlava i při malé konzumaci, protože je nekvalitní.

My to pijem s colou takze na chuti nezalezi

myslím si, že ne. Pouze špatným výběrem - suché víno bylo opravdu velmi suché, oproti jiným značkám...Nebo bylo cítit.

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

Ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne, nemám špatné zkušenosti.

Ne.

Ne.

někdy koupené víno ve vinárně či obchodu není dobré

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

Nemám

Nemám

Nemám

Nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

nemám

Nemám špatné zkušenosti.

Nemám, protože víno nenakupuji.

Nemám.

Nemám.

Nemám.

Nemám.

Nemám.

nevím o žádných

nevzpomínám si

Nevzpomínám si na žádnou vyloženě negativní zkušenost.

vadné víno z důsledku špatného skladování

výjmečně - na dně láhve jsou zbytky korku

15. 15. Jakému vínu dáváte častěji přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [v lahvíchotázka č. 18, sudovému (rozlévanému)otázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v lahvích8148,21 %43,32 %  
sudovému (rozlévanému)7142,26 %37,97 %  
lahvové127,14 %6,42 %  
sudové42,38 %2,14 %  

Graf

16. 16. Co Vás vede k odběru sudového vína?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-známý vinař má svůj vinohrad

beru od rodinného vinaře

cena

cena

Cena

Cena a možnost ve vinotéce ochutnat, nekupovat zajíce v pytli.

Cena, ale i kvalita je slušná

cena, výběr, netahám lahve

cena, vypadá víc jako dělané přímo tím výrobcem

domácí,je z hroznů

Dostávám jej

dostávám od vinaře

dostávám od vinaře

Chuťově mi přijde lepší než lahvové.

je

Je levne

je levnější

Je levnější. Můžu je ochutnat. Nejsou v něm konzervanty.

je to pravděpodobnější,že je z hroznů

je z hroznů

je z hroznů

je ze sklípku známého vinaře

Jsem více jistá,jaké víno v sudech rodina má.

kupuji u vinaře

láce

lepší chuť, levnější

lepší kvalita

mám k němu větší důvěru

Mám víno od známého vinaře,proto vím,jaké to víno je.

Mám vinotéku blízko domova.

Mám vlastní

Mám vlastní víno.

máme známého vinaře

Manžel vyrábí sudové víno a máme vinohrad.

Mohu ho ve vinárně nejprve ochutnat, tudíž vím do čeho jdu a ve výsledku je většinou nejen levnější, ale i chutnější.

Mohu ho ve vinotéce ochutnat.

mohu okoštovat kvalitu, u lahvového často dochází ke zklamání- např. špatná kvalita vlivem špatného skladování v obchodě

možnost volby objemu lahve, vím přesně od koho je

neberu,máme víno ve sklípku

Není problém si vzít jen půl lirt, je v plastové lahvy, takže se nerozbije a je lehčí

od známého vinaře

Pokud nakupuji ve vinotéce, načepují mi do pet lahve požadované množství.

Protože si vyrábíme vlastní.

předpoklad,že je z hroznů

přímo od viaře.

Snadná dostupnost, cena, kvalita.

sudová vína jsou většinou tuzemská a mám možnost před nákupem ochutnat

účastním se výroby

věřím mu

věřím otci

věřím vinaři

věřím vinaři

věřím vinaři v rodině

věřím známým vinařům

více mu věřím

více mu věřím

více mu věřím

více věřím,že je hroznové

vím,co tam je

vím,co v sudech je

vím,co v sudech máme

vím,jaké mají víno v sudech

vím,z čeho manžel víno dělá

vím,z čeho se víno dělá

víno mám od známého vinaře

Víno mohu ve většině případů v prodejně lehce ochutnat. většinou nenabízí tolik druhů - tedy jednodušší výběr, než u lahvového vína. Plus mám nějaké oblíbence, které kupuji pravdelně

Vlastní víno v sudech a demižonech

vyrábíme víno z hroznů

známý dělá víno z hroznů

známý vinař

známý vinař dělá víno z hroznů

známý vinař má vína sudová

známý vinař má víno v sudech

Známý vinař vyrábí víno ze svých hroznů.

zvyk

17. 17. Jaké nedostatky má podle Vás prodej sudového vína?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

asi horší manipulace

Boli pak hlava

Co vím z médií i od známých, bývají častěji nastavovaná levnějším vínem nebo jablečnou složkou.

dá se falšovat

dá se ředit,sladit

dovážené sudové víno může být pančované

Hlídání kvality

horší manipulace

horší práce

horší práce

horší práce

hůře se udržuje

Chybí pěkná "kulturní" lahev, takže je nevhodné jako dar.

je s ním horší práce

Krátkodobé skladování

menší trvanlivost v pet lahvi

moc je neznám

musí se ošetřovat

musí se ošetřovat

Musí se ošetřovat.

musí se rozlévat,stáčet

musí se stále hlídat

může být falšované

Může být nekvalitní.

Náročnější na uchování a udrženíkvality.

Nedokážu posoudit kvalitu vína, většinou nemají prodejci o tom co prodávají moc ponětí.

nejsou my známy

nemá

nemusí to být čisté víno

není jistý jeho původ

není tak kvalitní jako v lahvích

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevím o ničem

Nevím.

neznám je

neznám je

Neznám je.

Neznám původ vína a jeho kvalitu.

Obsluhu, nestálost chuti

plastové lahve, ve kterých se sudová vína prodávají nevypadají moc dobře a v očích zákazníků pak působí jako méně kvalitní vína

potřebuje stálé ošetřování

Problém s uchováním a udržením kvality v některých prodejnách i přímo mezi vinaři.

při nestáčení lehce zoxiduje

rychleji se kazí

S vínem v sudech je těžší manipulace a musí být stále ošetřováno.

Skladování, uchovávání

snadnější klamání zákazníka

stálé ošetřování

těžší manipulace

věřím vinaři

Vinárny jsou v noci zavřené :-)

vzhled

žádné

Žádné

žádné

žádné

Žádné.

žádný

18. 18. Víte o problému falšování vína?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale nezajímám se o to.9154,17 %48,66 %  
Ano a zajímá mě to.4727,98 %25,13 %  
Ne, nikdy jsem o tom neslyšel.3017,86 %16,04 %  

Graf

19. 19. Označte praktiky při falšování vína, o kterých jste slyšeli.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ředění vodou12473,81 %66,31 %  
přídavek barviv9556,55 %50,8 %  
přídavek nepovolených sladidel9455,95 %50,27 %  
nesprávné označení původu vína nebo použitých hroznů7745,83 %41,18 %  
nadlimitní přídavek kyseliny sorbové4124,4 %21,93 %  
přídavek denaturovaného lihu2615,48 %13,9 %  
neslyšel jsem o žádných2414,29 %12,83 %  
přídavek syntetického glycerolu127,14 %6,42 %  
přidávání aromat10,6 %0,53 %  
uplne falsovani vinet a puvodu10,6 %0,53 %  
Nastavování levnějším vínem, v horším případě i jablečnou složkou10,6 %0,53 %  
nesprávné označení10,6 %0,53 %  
padělání původu nebo výrobce, např. moravské známé vinařství vydává víno z maďarských nezralých hroznů za své10,6 %0,53 %  

Graf

20. 20. Může podle Vás mít falšované víno negativní vliv na zdraví jeho konzumenta? Uveďte, jaké zdravotní rizika může přinášet.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

Ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano

ano - glycerol by mohl ve větším množství a dlouhodobém požívání mít vliv na zdraví člověka. Stejně tak vyšší síra ve víně. Sorban taky je jednou z nejhorších variant stabilizace vína.

ano = chemikálie

Ano může

ano může

ano, hodně rizik

ano, ale nenapadá mě jaký

ano, bolesti hlavy

Ano, může, myslím, že hrozí slepota stejně jako u destilátů.

Ano, např. problémy související s krevním oběhem

Ano, např. překyselení žaludku.

ano, nevím - trávicí obtíže

ano, nevím jaké

Ano, nevolnost, otrava

Ano, poškození zdraví, zažívací potíže.

Ano, vliv je podle způsobu falšování.

ano,mohou nastat zdrav komplikace

ano,může

Ano,může vyvolat bolesti,slepotu.

Ano,může.

Ano,může.

ano,různé bolesti

ano; různá

Ano. Otrava

asi ano

asi ano - příměsi chemikálií

Asi ano, ale nevím jaké.

Asi ano, při časté konzumaci takového vína, ale rizika neznám.

Asi ano.

Asi ano. Zažívací potíže.

Asi je to možné, přesná rizika mě nenapadají.

bolest hlavy,břicha

Bolest hlavy,břicha.

bolest hlavy,slepota

bolesti břicha,hlavy

bolesti,koliky

Dej si jeste decku zacina se stmivat

Falšování může mít většinou vliv leda tak na naši chuť a tím i následný výběr dalších vín. V případě umělých sladidel pak nad ránem větší bolesti hlavy. Celkově trh s vínem funguje systémem nabídka-poptávka. Je tedy pouze na nás, zda budeme kupovat kvalitní víno, či nikoliv. A navíc, nemyslím si, že v dnešní době je u našich vinařů, či renomovaných vinařství problém s falšováním vín. Víno se musí vyrábět s láskou a většina vinařů a malovinařů si na kvalitu potrpí, včetně těch z rozvojových zemí.

Když se to s přidáním nepolvolených látek přežene, tak asi ano.

můýe

může

může

může

může

může

může

může

může vzniknout kolika,různé bolesti

může způsobit i slepotu

Myslím, že ano. Konkrétní rizika neznám.

Myslím, že ano.Ryzika neznám.

Myslím, že úprava vína je v takové míře, že nemá pro běžného spotřebitele vliv na zdraví. Jedná se pouze o klamání ve zmněně kvality vína.

Např. alergickou reakci na příměs něčeho, co by ve vínu vůbec nemělo být.

ne

ne

Ne

Ne

nemůže

Nemyslím, že má vliv na zdraví.

nevím

nevím

nevím

nevím

Nevím.

pálení žáhy, překyselení žaludku, bolest hlavy

Pokud je např. přidáno více sladidel, než je uvedeno, člověku s cukrovkou či jinými zdravotními problémy podobného rázu může přivodit komplikace. Stejně tak lidé citliví na určité látky, o kterých neví, že jsou ve vínu obsaženy.

pokud se bolest následná bolest hlavy bere jako riziko:)

při malé konzumaci ne

při malém množství ne

reakce organismu na chemické látky

různé bolesti,koliky

Řekla bych že může, ale samozřejmě záleží jakým způsobem se víno falšuje. O konkrétních zdravotních rizicích nevím.

Se pobleje.

Spíš ne.

Spíše ne

Spíše ne.

tak asi to uplne koser nebude, ale zdravotne nevim

Určitě ano, ale žádná konkrétní zdravodní rizika mě nenapadají

určitě může mít vliv, ale netuším

v malém množství ne

vliv na játra

21. 21. Znáte způsob označování domácích vín zaručující jejich původ v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne12373,21 %65,78 %  
značka s českou vlajkou21,19 %1,07 %  
národní barvy na známkách21,19 %1,07 %  
vlaječky ČR21,19 %1,07 %  
logo v národních barvách10,6 %0,53 %  
loho skleničky v národních barvách10,6 %0,53 %  
moravské a české zemské víno, vína s CHOP a CHZO i evidenční číslo jakosti je jedním z pomocníků. Vlaječky ČR na vrchu uzávěru.10,6 %0,53 %  
nahoře na obalu (korunce) je v obchodech česká vlajka10,6 %0,53 %  
vína z moravy a čech10,6 %0,53 %  
Ochranné známky10,6 %0,53 %  
Vína z Moravy, vína z Čech10,6 %0,53 %  
Etiketa10,6 %0,53 %  
Česká kvalita10,6 %0,53 %  
na zátce je česká vlajka 10,6 %0,53 %  
etiketa a ověřené zdroje 10,6 %0,53 %  
Chráněné zeměpisné označení - Zemské víno, Víno s chráněným označením původu - Jakostní víno (dále děleno na odrůdové, známkové)10,6 %0,53 %  
xD ses baba ze?10,6 %0,53 %  
Uvedená vinice10,6 %0,53 %  
Je tam napsáno, že je z Moravy. Což už teda skoro neni ČR, ale tak cajk.10,6 %0,53 %  
Czech Made 10,6 %0,53 %  
barva víčka, etiketa10,6 %0,53 %  
kolek10,6 %0,53 %  
logo vína z moravy,vína z čech10,6 %0,53 %  
Klasa10,6 %0,53 %  
kupuji pouze vína přívlastková, ta musí mít původ v ČR10,6 %0,53 %  
vlajkou na vrchu lahve10,6 %0,53 %  
česká vlaječka ve tvaru skleničky na etiketě nebo obalu zátky10,6 %0,53 %  
Česká vlaječka na etiketě10,6 %0,53 %  
Vlajka na etiketě10,6 %0,53 %  
xxx10,6 %0,53 %  
Vlaječky v národních barvách.10,6 %0,53 %  
vlaječka v národních barvách10,6 %0,53 %  
vlajky ČR na známkách10,6 %0,53 %  
vlajka ČR na etiketě10,6 %0,53 %  
vlaječky ČR na zátce10,6 %0,53 %  
česká vlajka na etiketě nebo shora na zátce10,6 %0,53 %  
označení v národních barvách ČR10,6 %0,53 %  
vlajka ČR10,6 %0,53 %  
vlaječky10,6 %0,53 %  
zemské víno10,6 %0,53 %  
víno ČR10,6 %0,53 %  
Zátky s barvami ČR.10,6 %0,53 %  
barvy ČR10,6 %0,53 %  

Graf

22. 22. S jakým typem reklamy na víno se setkáváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
letáky6840,48 %36,36 %  
nesetkávám se5331,55 %28,34 %  
plakáty4727,98 %25,13 %  
billboardy4727,98 %25,13 %  
reklama na automobilech a ve výlohách prodejen3017,86 %16,04 %  
televizní a rozhlasová reklama2816,67 %14,97 %  
internetová reklama2414,29 %12,83 %  
reklama v tisku2213,1 %11,76 %  
reklamní stánky137,74 %6,95 %  

Graf

23. 23. Který z uvedených typů reklam Vás nejvíce oslovuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
letáky4828,57 %25,67 %  
internetová reklama4124,4 %21,93 %  
televizní a rozhlasová reklama2816,67 %14,97 %  
plakáty2716,07 %14,44 %  
billboardy2414,29 %12,83 %  
reklamní stánky2414,29 %12,83 %  
reklama v tisku2414,29 %12,83 %  
reklama na automobilech a ve výlohách prodejen148,33 %7,49 %  

Graf

24. 24. Co by Vás na první dojem zaujalo v reklamě propagující kvalitní vína z Čech a Moravy, která má zároveň upozornit spotřebitele na problematiku výskytu falšovaných vín na našem trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
krajina s vinohradem7745,83 %41,18 %  
láhev dobrého vína a hrozny7343,45 %39,04 %  
vtipný slogan5432,14 %28,88 %  
slepec s holí2112,5 %11,23 %  
známá osobnost169,52 %8,56 %  
krásný muž/krásná žena137,74 %6,95 %  
erotický námět95,36 %4,81 %  

Graf

25. 25. Který slogan Vás osloví nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen z hroznů je dobré víno!5029,76 %26,74 %  
Aby vína byla sama sebou!4828,57 %25,67 %  
Víno sbližuje.2313,69 %12,3 %  
Víno nás baví.1911,31 %10,16 %  
To je vínečko!105,95 %5,35 %  
Víno dle Vaší chuti!95,36 %4,81 %  
Ať pití vína nepřináší riziko!95,36 %4,81 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 8 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. 3. Jste:

  • odpověď Student:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 20 let na otázku 2. 2. Do jaké věkové kategorie patříte?

4. 4. Váš čistý měsíční příjem je:

  • odpověď Do 9 000,-Kč:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 20 let na otázku 2. 2. Do jaké věkové kategorie patříte?

5. 5. Váš rodinný stav je:

  • odpověď svobodný/á:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 20 let na otázku 2. 2. Do jaké věkové kategorie patříte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi země původu=1 na otázku 13. 13. Následující faktory seřaďte podle toho, jak Vás při nákupu vína ovlivňují od 1 do 5 (1 = nejvíce, 5 = nejméně):
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 3. 3. Jste:

6. 6. Z jakého kraje pocházíte?

  • odpověď Jihomoravský kraj:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyrábím si vlastní. na otázku 9. 9. V případě, že jste jeho spotřebitelem, jaký je Váš hlavní zdroj vína?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nenakupuji na otázku 12. 12. Kde obvykle víno nakupujete?

9. 9. V případě, že jste jeho spotřebitelem, jaký je Váš hlavní zdroj vína?

  • odpověď Nakupuji.:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi od zahraničních vinařů na otázku 10. 10. Konzumujete častěji vína:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi hl. město Praha na otázku 6. 6. Z jakého kraje pocházíte?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi země původu=2 na otázku 13. 13. Následující faktory seřaďte podle toho, jak Vás při nákupu vína ovlivňují od 1 do 5 (1 = nejvíce, 5 = nejméně):
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi obchodní řetězce (markety) na otázku 12. 12. Kde obvykle víno nakupujete?

15. 15. Jakému vínu dáváte častěji přednost?

  • odpověď sudovému (rozlévanému):
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 17. 17. Jaké nedostatky má podle Vás prodej sudového vína?
  • odpověď v lahvích:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi krásný muž/krásná žena na otázku 24. 24. Co by Vás na první dojem zaujalo v reklamě propagující kvalitní vína z Čech a Moravy, která má zároveň upozornit spotřebitele na problematiku výskytu falšovaných vín na našem trhu?

18. 18. Víte o problému falšování vína?

  • odpověď Ne, nikdy jsem o tom neslyšel.:
    • 6.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi neslyšel jsem o žádných na otázku 19. 19. Označte praktiky při falšování vína, o kterých jste slyšeli.

19. 19. Označte praktiky při falšování vína, o kterých jste slyšeli.

  • odpověď přídavek barviv:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyrábím si vlastní. na otázku 9. 9. V případě, že jste jeho spotřebitelem, jaký je Váš hlavní zdroj vína?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi přídavek syntetického glycerolu na otázku 19. 19. Označte praktiky při falšování vína, o kterých jste slyšeli.
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi přídavek denaturovaného lihu na otázku 19. 19. Označte praktiky při falšování vína, o kterých jste slyšeli.
  • odpověď přídavek nepovolených sladidel:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyrábím si vlastní. na otázku 9. 9. V případě, že jste jeho spotřebitelem, jaký je Váš hlavní zdroj vína?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nadlimitní přídavek kyseliny sorbové na otázku 19. 19. Označte praktiky při falšování vína, o kterých jste slyšeli.
  • odpověď ředění vodou:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyrábím si vlastní. na otázku 9. 9. V případě, že jste jeho spotřebitelem, jaký je Váš hlavní zdroj vína?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi přídavek syntetického glycerolu na otázku 19. 19. Označte praktiky při falšování vína, o kterých jste slyšeli.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. 1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. 2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. 3. Jste:

4. 4. Váš čistý měsíční příjem je:

5. 5. Váš rodinný stav je:

6. 6. Z jakého kraje pocházíte?

7. 7. Spotřebováváte víno?

9. 9. V případě, že jste jeho spotřebitelem, jaký je Váš hlavní zdroj vína?

10. 10. Konzumujete častěji vína:

11. 11. Jaká je Vaše přibližná spotřeba vína za 1 měsíc?

12. 12. Kde obvykle víno nakupujete?

13. 13. Následující faktory seřaďte podle toho, jak Vás při nákupu vína ovlivňují od 1 do 5 (1 = nejvíce, 5 = nejméně):

14. 14. Uveďte, zda máte nějaké špatné zkušenosti s nákupem vína.

15. 15. Jakému vínu dáváte častěji přednost?

17. 17. Jaké nedostatky má podle Vás prodej sudového vína?

18. 18. Víte o problému falšování vína?

19. 19. Označte praktiky při falšování vína, o kterých jste slyšeli.

20. 20. Může podle Vás mít falšované víno negativní vliv na zdraví jeho konzumenta? Uveďte, jaké zdravotní rizika může přinášet.

21. 21. Znáte způsob označování domácích vín zaručující jejich původ v ČR?

22. 22. S jakým typem reklamy na víno se setkáváte nejčastěji?

23. 23. Který z uvedených typů reklam Vás nejvíce oslovuje?

24. 24. Co by Vás na první dojem zaujalo v reklamě propagující kvalitní vína z Čech a Moravy, která má zároveň upozornit spotřebitele na problematiku výskytu falšovaných vín na našem trhu?

25. 25. Který slogan Vás osloví nejvíce?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. 1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. 2. Do jaké věkové kategorie patříte?

3. 3. Jste:

4. 4. Váš čistý měsíční příjem je:

5. 5. Váš rodinný stav je:

6. 6. Z jakého kraje pocházíte?

7. 7. Spotřebováváte víno?

9. 9. V případě, že jste jeho spotřebitelem, jaký je Váš hlavní zdroj vína?

10. 10. Konzumujete častěji vína:

11. 11. Jaká je Vaše přibližná spotřeba vína za 1 měsíc?

12. 12. Kde obvykle víno nakupujete?

13. 13. Následující faktory seřaďte podle toho, jak Vás při nákupu vína ovlivňují od 1 do 5 (1 = nejvíce, 5 = nejméně):

14. 14. Uveďte, zda máte nějaké špatné zkušenosti s nákupem vína.

15. 15. Jakému vínu dáváte častěji přednost?

17. 17. Jaké nedostatky má podle Vás prodej sudového vína?

18. 18. Víte o problému falšování vína?

19. 19. Označte praktiky při falšování vína, o kterých jste slyšeli.

20. 20. Může podle Vás mít falšované víno negativní vliv na zdraví jeho konzumenta? Uveďte, jaké zdravotní rizika může přinášet.

21. 21. Znáte způsob označování domácích vín zaručující jejich původ v ČR?

22. 22. S jakým typem reklamy na víno se setkáváte nejčastěji?

23. 23. Který z uvedených typů reklam Vás nejvíce oslovuje?

24. 24. Co by Vás na první dojem zaujalo v reklamě propagující kvalitní vína z Čech a Moravy, která má zároveň upozornit spotřebitele na problematiku výskytu falšovaných vín na našem trhu?

25. 25. Který slogan Vás osloví nejvíce?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kyněrová, P.Spotřeba vína a jeho falšování (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://problematika-falsovani-vina.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.