Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Problematika parfémů

Problematika parfémů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Dušan Vystrčil
Šetření:14. 04. 2011 - 15. 04. 2011
Počet respondentů:34
Počet otázek (max/průměr):14 / 12.56
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:37,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.09:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
obracíme se na Vás s prosbou o vyplnění tohoto dotazníku, jehož smyslem je zmapovat povědomí spotřebitelů o problematice parfémů, jejich dělení, ceně a kvalitě. Zároveň nás budou zajímat vaše preference a názory na jednotlivé značky parfémů. Zjištěná data se pokusíme zpracovat a vytvořit plán, který by pomohl rozšířit základnu spotřebitelů společnosti Prestige Products ČR, s.r.o., která se zabývá distribucí právě této kosmetiky.
 

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Pro zodpovězení některých otázek je nutné, abyste si byli vědomi příslušnosti jednotlivých značek parfémů k jednotlivým kategoriím. Dále uvádíme, jaká jsou kritéria pro zařazení jednotlivých značek do jednoho ze tří segmentů.
Parfémy jsou rozděleny do tří základních kategorií, a sice:

  • Mass (nižší kvalita, nižší cena) – např. Adidas, Puma,…,
  • Lifestyle (vyšší kvalita, vyšší cena) – např. David Beckham, Esprit, Naomi Campbell,...
  • Luxury & Premium (nejkvalitnější, nejdražší) - Hugo Boss, Dior, Chanel, Armani, Gucci,…
     

Odpovědi respondentů

1. Jste si vědom(a) skutečnosti, že se parfémy rozdělují do několika kategorií podle specifických kritérií? Víte co znamená Mass, Lifestyle a Luxury&Premium?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, mám povědomí o určité odlišnosti parfémů, ale jednotlivé kategorie neznám1647,06 %47,06 %  
Ne, parfémy nerozlišuju1544,12 %44,12 %  
Ano, parfémy rozlišuju a jsem seznámen s jejich dělením do kategorií Mass, Lifestyle a Luxury&Premium38,82 %8,82 %  

Graf

2. Jestliže jste v minulé otázce zatrhli třetí možnost, vnímáte jako spotřebitel markantní rozdíl mezi jednotlivými kategoriemi?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, jsem si vědom(a) značných rozdílů mezi jednotlivými kategoriemi457,14 %11,76 %  
Ne, rozdíly považuji za nepodstatné342,86 %8,82 %  

Graf

3. Napište prosím, proč jsou podle vás vůně takto rozděleny (respektive, podle kterého kritéria (kritérií) se rozhoduje o zařazení parfému do jedné z těchto tří skupin).

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

?

Asi kvůli značce...možná i podle těch ingrediencí, ale dohoví :)

Asik podle zákaznického segmentu

Co já vím, asi podle ceny..

co je drah je dobré...ale když hold není cash tak aj mass musia existovat

Dle konzistence obsahu, nasledne vune, dle vyhovujich predpokladu testovanych osob, dle ceny a prestize :)

Hlavním kritériem je dle mého názoru hlavně složení, díky kterému má pak parfén typickou a odlišnou vůn. V případě použití kvalitních surovin je stanovena i vyšší cena parfému.

ja neviem, asi aby sa oddelili tie lacnejšie od tých drahších a mohli si prasce plniť vrecká

je to business

kvalita

množství vonné látky

nejspíš podle "jména" každého parfému.. Přeci jen Armani je mnohem prestižnější značka než třeba Adidas.

netuším

Nevím

nevim

Nevím

nevím

no myslím si,že s hlediska věkové hranice,stylu lidí a tak

oobsah vonných látek, délka vůně

Podle ceny

podle ceny?

Podle jejich marketingového zařazení - podle cílové skupiny zákazníků, kterým má být daný parfém určen a od toho se odvíjí samozřejmě i jeho cena ;)

podle kvality

Podle kvality - podle toho jak dlouho vydrží a určitě podle značky (slavných jmen a prestižních značek)

podle kvality použitých materiálů na výrobu, a samozřejmě značka přidá hodně na ceně

podle síly aromatu, podle ceny

podle vydrze, esenci, znacky

Prestiž značky

rozdělení parfémů do těchto skupin jsem do této chvíle neznala a nikdy jsem tomu nevěnovala pozornost

síla vůně - koncentrace, délka trvání vůně, typ vůně - těžká, lehká, kořeněná a pod.

tradice, značka, "výdrž" vůně

Značka, kvalita provedeni, doba trvani vune

Známost značky - např. Dior byl vždycky známkou luxusu, to platí i u parfémů, kategorie Luxury je kvalitnější, je to znát nejen na výdrži, ale i na samotné vůni, luxusní vůni prostě prostě rozeznáte od drogeriových vodiček.

zřejmě z cenového hlediska, dále pro zákazníky, aby věděli, co vybírat - kořeněné, květinové, sladké, ...

4. Kterou kategorii nejvíce preferujete a proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

?

Asi lifestyle

asi tu nejnižší, protože je nejlevnější

je mi to jedno

jemnou, nevtíravou

K rozdělení do skupin jsem nikdy nepřihlížela. Nyní po seznámení s nimi je to skupina Mass z důvodu příjemné vůně.

Když ně to voní a mám na to, tož si to zeberu

Lifestyle

Lifestyle či luxury. Vydrží dlouho a jsou mi nejpříjemnější

Lifestyle pro běžné nošení- přijatelná cena a docela dlouhá doba, po kterou na sobě parfém cítím a luxury pro výjimečné příležitosti

lifestyle ptž ostatní za moc nestojí z hlediska kvality

lifestyle, dobrý poměr ceny a kvality

Lifestyle. Mladistvá vůně a přijatelná cena.

Luxury - sice je dražší, ale dá se na určitých serverech koupit velmi výhodně a pak se to vyplatí, tyto parfémy totiž dlouho vydrží. A je to jeden z mála "luxusů", který si můžu dopřát...

Luxury & Premium- Pouzivam parfemy od firmy Hugo Boss vice nez 5 let a jsem stale vice a vice spokojen. Svezest a vune trva dlouho, dokonce pri kazdem dotyku impregnovane kuze s vodou, potem je vune intenzivnejsi. A taky trosicku svou roli hraje znacka:)

luxury, pro jejich vydrz

Mass - stačí mi

Mass nebo Lifestyle. Není nutné mít nejdražší a nejkvalitnější.

mass, lifestyle - stačí mi

Miluju DKNY - Be delicious, takze Luxury a Premium?

nepreferuji žádnou, kupuju si, co mi voní

nevim

Nevím

nevím

nevím - ale preferuji ovocné a svěží vůně, jemně nasládlé

Preferuji kategorii Lifestyle, neboť se jedná o parfémy, jejichž cena není příliš vysoká a přitom odpovídá kvalitě.

premium, dlouho drží

sladké, protože mi a mému příteli nejvíce voní. dále mám ráda kořeněné

Tož kdyby byly love tak tu třetí, ale nejsú, takže tu první...

žádnou

žádnou nepreferuji

žádnou, nerozumím tomu

Žádnou, správný chlap má takovou přirozenou vůni, že když mu mucha sedne na žalud, tak omdlí smradem.

žádnou, vybírám čichem

5. Je segment, který preferujete, odlišný od toho, jehož parfémy v současné době nakupujete?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3088,24 %88,24 %  
ano411,76 %11,76 %  

Graf

6. Parfémy jakého segmentu v současnosti nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lifestyle1235,29 %35,29 %  
Mass823,53 %23,53 %  
nevím411,76 %11,76 %  
žádné25,88 %5,88 %  
Luxury25,88 %5,88 %  
nekupujem parfémy12,94 %2,94 %  
Luxury & Premium12,94 %2,94 %  
netuším12,94 %2,94 %  
puma(nevím kam patří)12,94 %2,94 %  
premium12,94 %2,94 %  
ostatní odpovědi sladké 12,94 %2,94 % 

Graf

7. Proč nakupujete parfémy jiného segmentu než toho, který preferujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

kvůli ceně

Kvůli ceně - 50 ml za 2000,- přece jenom nemůžu dát, když jsem studentka

Kvůli vůni

Nakupuji to, co preferuji.

nenakupujem parfémy :( mamička tvrdí, že správny chlap má smrdieť

Nenakupuju

nevim

nevím. Asi na to není vata

Protoze si DKNY nemůžu pokaždé dovolit...

protože Dušan je gay

řešení nechávám na přítelkyni

šak říkám, že není cash...

8. Jaká skutečnost by vás přiměla přejít z parfému segmentu Mass (méně kvalitní a levnější) na parfémy segmentu Lifestyle (kvalitnější a dražší)?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

--

0

déle vydrží

kdyby byl cash

Kdybych se sama přesvědčila o jejich vyšší kvalitě.

Koncentrovanější smrad

lacnejší chlieb v pekárňach :)

lepší vůně

málo peněz

Mezi těmito kategoriemi snad přecházet nemusím, ale asi by to byla hlavně cena a pak taky určitě dotyčná vůně

musely by mi víc vonět

nepotřebuji nikam přecházet, prostě si koupím to, co se mi líbí a co mi voní, na penězích nezáleží

nevim

nevim

nevim asi polovička kdyby to vyžadovala

nijak to nerozděluji je to pouze marketingová otázka

Nižší cena.

peníze

Segment Mass nepoužívám, přijdou mi parfémi nekvalitní.

skutečnost kvality v poměru k ceně

skutečnost, že bych měla víc peněz

Skutečnost, že v případě Lifestyle se jedná o parfém kvalitnější, déle vydrží.

slevy, akce, možnost vyzkoušení

typ vůně, který by mě opravdu zaujal...a vydržel déle než půl hodiny

větší množství parfému

vlastní zkušenost

Voňavost a nevědění co s prachama

Vůně

zaujala by me vune

zdraví

Zkusenost :)

zlevnění Lifestyle parfému

Zvýšení platu

žádná

9. Existuje možnost, že byste přešel (přešla) z parfémů segmentu Luxury & Premium na parfémy segmentu Lifestyle a proč?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ano

ano, konkretní důvod nemám

Ano, kvůli financím ;)

Ano, kvůli vůni

ano, pokud by mne vůně zaujala

ano, pokud by mne zaujala vune

Ano, pokud by se mi líbíla vůně nižší kategorie, proč ne.

ano, v případě že bych neměla na parfém ze segmentu Luxury a Premium dostatek peněžních prostředků. Nebo v případě,že bych došla i na skutečnost, že parfémy Lifestyle nejsou zase až tak nekvalitní a hezky voní.

asi ano, pokud bych nepoznal rozdíl a kvalitativní zhoršení

až budu milionářka tak klidně

Existuje, záleží hlavně jak mi parfém sedne po vůni.

kdyby nebyl cash

Kdyby se zhorsila kvalita luxusnich parfemu, uvazoval bych o tom .

kdybych ho dostal jako dárek tak ano ;)

Kdybych si oblíbila značku (vůni) v kategorii Lifestyle

Koncentrovanější smrad

na domácí uklízení stačí levnější, prachy

ne

ne

ne

ne

Ne, tyhle druhy mi nesedí.

Neexistuje.

nerozlišuji tyto segmenty

Nevím

nevím

nevim

nevím

Nevím...asi ani ne

no asi finanční stránka,ono není pravidlem že nejdražší je nejlepší

pokud bych se navoněla ráno a ještě odpoledne na sobě vůni cítila, proč ne

tá možnosť určite existuje, len ju ešte musím nájsť..je to ako hľadanie ihly v kope sena

to si piš, nevim

V případě, že bych si vůni vyzkoušela a zaujala mě, pak bych si ji koupila, ať je z jakékoliv kategorie. Levné neznamená nutně šunt.

10. Kde nakupujete parfémy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Parfumerie1235,29 %35,29 %  
Drogistické řetězce926,47 %26,47 %  
Hypermarkety514,71 %14,71 %  
e-shop514,71 %14,71 %  
Tradiční drogerie38,82 %8,82 %  

Graf

11. Napište prosím, proč nakupujete parfémy právě ve vámi zvoleném obchodu.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Cenově dostupnější.

je mi vcelku jedno kde nakupuji

je to levný

Je to o dost levnější než v kamenných obchodech.

Je to pohodlné a všeci mně to tam cpů pod nos

Je zde většinou odborník, který mi najde přesně vůni jakou hledám.

jistota originalu

Jsem si jistá, že v parfumeriích je zajištěna kvalita parfému.

jsou levnější

kupuju si parfémy v různých obchodech, ale v tradičních drogeriích asi nejčastěji, protože jsou pro mě nákupy u nic nejvýhodnější

kvůli cenové relaci

levnější, rychlý výběr JO A NESNÁŠÍM TY PODVODNÍKY (RÁDOBY PRODAVAČE PARFÉMŮ) NA ULICI!

Mám tam klid na nakupování

mám to blízko

Možnost otestovat parfém a velký výběr.

největší výběr zboží, velké sezonní slevy

nevim

Odborné doporučení.

pekná predavačka s bujným poprsím

pohodlné

poměrně velký výběr

pro mne nejjednodušší způsob, oblíbené parfémy jsou i zde dostupné

protože to je nejjednodušší

Protože tyto obchody vypadají nejlíp

Protože vím, že tam mají ten, co si kupuju furt dokola

při hromadném nákupu

příjemná obsluha, slevové karty a akce.

snadno dostupné

Stručný výběr

Široký sortiment, je v blízkosti mého pobytu

Tescocotiny z Tesca

Velký výběr, snadná dostupnost.

větší výběr, kvalifikace personálu

výhodnější cena, lepší dostupnost

12. Napište prosím konkrétní značku parfému, který používáte a důvod, proč používáte právě tuto značku.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

adidas protože mi to postě voní

Adidas, příjemná vůně

Armani - libi se mi

Azzaro, Hugo Boss, Calvin Klein. Protože jsou kvalitní a příjemné na vůni.

B.U., David Beckham - voní mi jejich vůně

Bi-es - příjemné vůně, příznivá cena.

Bruno Banani, kvůli vůni

Bvlgari- Omnia crystaline

Calvin Klein, vůně, která mne hned zaujala, dávám hodně na první dojem.

co já vim

Davidoff - voní

Eau de Hnojolé

Esprit, cenově dostupné, pěkná vůně

Esprit.. voní :)

Givenchy blue label, líbí se mi

Hugo Boss - velmi se mi libi vune, proste mi sedii .

chanel madmeseile - líbí se mi issey miyake Léau Díssey - zavoněl mi paco rabanne ultraviolet - mám ho ráda a líbí se mi balení

Christina Aguilera- Night

Lacoste, protože dárky na Vánoce občas aj využiju

Lacoste, voní mi

Lancome (Hypnose, Magnifique..) - jejich vůně jsou osobité, dlouho vydrží a dobře působí i na okolí.

Lanvin - Éclat d'arpege, ptž jsem ho dostala k Vánocům TAK AT SE SEMINARKA POVEDE DUSO A TESIM SE NA PONDELNI VYLET ;) J.

Naomi Cambell - dostala jsem ji jako dárek

Naomi Campbell, voní mi všechny její kolekce, nenásilná a dlouhotrvající vůně, cena přijatelná.

nevim

nevzpomínám si, je jich více

oriflame S8 ptž se to velmi ujalo u žen

Oriflame soul (dárek)

playboy, lebo sa rád hrám, hlavne sám zo sebou

pokaždé jinou

Puma -,animagical/ going/ , Avon - little black dress, Kate moss, Mex, vyhovující vůně i cena

různé

Tom Tailor. Má vůni, která mi maximálně vyhovuje,odpovídá mému stylu a cena není zase až tak vysoká.

versace krásně voní

13. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2058,82 %58,82 %  
Muž1441,18 %41,18 %  

Graf

14. Věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
211029,41 %29,41 %  
23617,65 %17,65 %  
2038,82 %8,82 %  
1938,82 %8,82 %  
2525,88 %5,88 %  
2225,88 %5,88 %  
2625,88 %5,88 %  
2425,88 %5,88 %  
1812,94 %2,94 %  
712,94 %2,94 %  
ostatní odpovědi 35
47
25,88 %5,88 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:22.25
Minimum:18
Maximum:35
Variační rozpětí:17
Rozptyl:9.55
Směrodatná odchylka:3.09
Medián:21
Modus:21

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Vystrčil, D.Problematika parfémů (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://problematika-parfemu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.