Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Problematika pirátství značek na českém trhu

Problematika pirátství značek na českém trhu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Kučerová
Šetření:18. 04. 2012 - 27. 04. 2012
Počet respondentů:131
Počet otázek (max/průměr):24 / 21.52
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

v současné době jsem studentkou posledního ročníku Vysoké školy ekonomické v Praze. Děkuji Vám za spolupráci při vyplnění níže předloženého dotazníku, který poslouží jednat veřejnosti, ale i ke  zpracování mé diplomové práce na aktuální téma „Problematika pirátství značek“. Dotazník je anonymní a jeho výsledky budou prezentovány komplexně za celou skupinu dotazovaných respondentů.
Otázky se týkají padělání zboží se zaměřením na český trh. Jejich vyplňování věnujte, prosím, náležitou pozornost. Vždy zaškrtněte jen jednu odpověď, s kterou se ztotožňujete, popřípadě zaškrtněte odpovědí více či čitelně vepište jinou možnost, pokud tak otázka připouští.
Předem Vám velice děkuji za poskytnuté odpovědi.

Lenka Kučerová
 

Odpovědi respondentů

1. Jak vnímáte celosvětově problém padělání zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Závažný7658,02 %58,02 %  
Méně významný2720,61 %20,61 %  
Velmi závažný2015,27 %15,27 %  
Bezvýznamný86,11 %6,11 %  

Graf

2. Jak vnímáte problém padělání zboží v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stejně závažný jako ve světě9068,7 %68,7 %  
Méně závažný než ve světě2015,27 %15,27 %  
Závažnější než ve světě139,92 %9,92 %  
Daleko méně závažný než ve světě86,11 %6,11 %  

Graf

3. Koupil/a jste někdy padělaný (neoriginální) výrobek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Neotázka č. 9, Nevímotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6650,38 %50,38 %  
Nevím3728,24 %28,24 %  
Ne2821,37 %21,37 %  

Graf

4. Vzpomenete si, o jaký druh výrobku šlo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení5481,82 %41,22 %  
Obuv2131,82 %16,03 %  
Kabelka1725,76 %12,98 %  
Parfém či kosmetika1319,7 %9,92 %  
Tabákový výrobek57,58 %3,82 %  
Elektronika57,58 %3,82 %  
Jiný 57,58 %3,82 %  
Hodinky57,58 %3,82 %  
Alkohol34,55 %2,29 %  
Šperk34,55 %2,29 %  

Graf

5. Vzpomenete si, o jakou imitaci značky šlo?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Adidas1218,18 %9,16 %  
Nike46,06 %3,05 %  
Adidas, Nike34,55 %2,29 %  
Puma34,55 %2,29 %  
louis vuitton23,03 %1,53 %  
gucci11,52 %0,76 %  
nike, puma, adidas11,52 %0,76 %  
Marlboro, LM11,52 %0,76 %  
sportovni obuv, plazova obuv11,52 %0,76 %  
méně známá, obchod Praha JIndřišská:-)11,52 %0,76 %  
ostatní odpovědi Bvlgari, Kingston
Dior
Gucci, Louis Vuitton
Nevzpomenu
PRIM
TĚCH BYLO..............
nevim
DKNY
Adidas, PUMA, Lacosta
adidas,rado
myslím že NIKE a GUCCI
sportovní kalhoty
Tomy Hilfiger
ano
L&M
adidas, nike, marlobro
lacoste
Guess Baby Phat, DC Shoes Co., Playboy
adidas, puma, esprite, lacoste
Už ne
adidas, puma
Chanel
dc
LV, Diesel
CD
Nuget
Adidas, Luis Vuiton, Gucci
ne
gucci, nike, luis vuitton
lacnu
Addidas, Nike
bohužel ne
Tru-spec
Diesel, salvatore feragamo, pepe jeans
nike, adidas, bench,
-
puma, addias. nike
3756,06 %28,24 % 

Graf

6. Kde jste výrobek zakoupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tržiště3959,09 %29,77 %  
Kamenný obchod1319,7 %9,92 %  
Internet913,64 %6,87 %  
večerka11,52 %0,76 %  
v bytě u kamarádky11,52 %0,76 %  
zboží nabídla známá11,52 %0,76 %  
jiná11,52 %0,76 %  
od pouličních prodejců11,52 %0,76 %  

Graf

7. Z jakého důvodu jste si koupil/a neoriginální zboží (padělek)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena2436,36 %18,32 %  
Atraktivita výrobku (líbil se mi)2233,33 %16,79 %  
Originál bych si nemohl/a dovolit1015,15 %7,63 %  
Nevěděl/a jsem, že jde o padělek812,12 %6,11 %  
Značka na výrobku23,03 %1,53 %  

Graf

8. Jak jste poznal/a, že nejde o originál?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Podle ceny2233,33 %16,79 %  
Výrobek jsem koupil/a na místě, kam značka nedistribuuje2030,3 %15,27 %  
Podle kvality1522,73 %11,45 %  
Nedostal/a jsem doklad o zaplacení23,03 %1,53 %  
Zjistil jsem, že v oficiální modelové řadě podobné hodinky neexistují.11,52 %0,76 %  
byla jsem dopředu informována11,52 %0,76 %  
podle obalu11,52 %0,76 %  
Nepoznal/a11,52 %0,76 %  
všechny uvedené možnosti současně11,52 %0,76 %  
podle ceny, kvality, výrobek sena místě nedistribuuje11,52 %0,76 %  
pravdive informacie od predajcu11,52 %0,76 %  

Graf

9. Seřaďte dle Vašeho názoru produkty podle podílu padělaného zboží na českém trhu (1= nejvíce padělané, 5= nejméně)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Oblečení, doplňky, kabelky, obuv1.2370.654
Elektronika3.2441.04
Parfémy a kosmetika2.6030.636
Léky4.4270.764
Tabákové výrobky3.4891.303

Graf

10. Vyjmenujte alespoň 5 značek, které jsou podle Vás nejčastěji padělané, anebo jste se s nimi osobně setkal/a

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

00

Addidas, Nike, Louis Vuitton, Reebok, Guess

Addidas, Nike, Rolex, Sony, Tag Hauer

addidas,nike,lakosta,malborro,levis..

Adidas Nike Puma Apple

Adidas

adidas

Adidas, Hugo Boss, Luis Vuiton, Rolex, Nike

Adidas, jéé já nevim, ani neznám pět značek.

Adidas, Louis Vuitton, Guess, Gucci, Ed Hardy

Adidas, Nike

adidas, nike

adidas, nike - oblečení

adidas, nike,

adidas, nike,

Adidas, Nike, Giorgio Armani, Puma, Louis Vuitton

adidas, nike, D and G

Adidas, Nike, Dolce&Gabana, Quicksilver, Puma

Adidas, Nike, Guess, Luis Vuitton, Lacoste

Adidas, Nike, Chanel, Gucci

adidas, nike, lacoste, replay, diesel

ADIDAS, NIKE, LAKOSTE, VERSACE,

Adidas, Nike, Louis Vuitton, Dolce&Gabana, Gucci

adidas, nike, louis vuitton, gucci, hugo boss

adidas, nike, Louis Vuitton, Rolex, puma

adidas, nike, LV, DC, puma

adidas, nike, puma

Adidas, Nike, Puma - prostě značky textilu a obuvy

Adidas, Nike, Puma (obecně tyhle sportovní značky), pak spousta parfémů, konkrétní značka... tak třeba Bvlgari, s jiným jsem se osobně nesetkal, ale prý je jich celá řada, dále Calvin Klein, z elektroniky Kingston

Adidas, nike, puma,

adidas, nike, puma, apple, LM

Adidas, Nike, Puma, Calvin Klein, Converse

adidas, nike, puma, disel, lacoste

Adidas, Nike, Puma, Hugo Boss, Dolce Gabana

adidas, nike, puma, hugo boss, gucci

Adidas, Nike, Puma, Luis Vuiton, Gucci, Guess

Adidas, Nike, Puma, Marlboro, L and M (cigatery)

Adidas, Nike, Puma, Reebok, Hi-Tech

adidas, nike, reebok, hugo boss, gucci, dior

Adidas, Nike, Samsung

Adidas, Puma, Gambrinus, Mattoni, Albatros

Adidas, PUMA, Lacosta, Boss, Nike

Adidas, puma, luis vitton, chanel, dior

Adidas, Puma, LV, Diesel, Nike

adidas, puma, LV, malboro, nike

Adidas, Puma, Nike, Giorgio Armani, Bulgari, Louis Vuitton, Viagra

adidas, puma, nike, ipod, cd

Adidas, Puma, Nike, Luis Vuitton, dále nedokážu jmenovat, protože padělky nevyhledávám

adidas, puma, nike, marlboro, camel

adidas, puma, sony, DG, channel,

adidas, rolex, nike, crox, converse

Adidas, sony, nokia, nike, rum

adidas,nike,rado

ADIDAS,PUMA,NIKE

adiddas, dolce a gabana, lacoste,

Diesel,

Diesel, Gucci, Armani, Lacoste, Nike, Adidas

Gucci, D&G, Vuitton, Nike, Prada

Gucci, Luise Vuitton, Lancome, YSL

gucci, vuitton, prada, lacoste, nike

Guess, Dolce Gabbbana, Playboy, Versace, Replay, DC

Chanel, Gucci

iphone, levis, adidas, puma, element

Jak to kdo může vědět ? To je dost nesmyslná otázka.

k k k k k k

la coste, puma, nike, adidas, dolce n gabana

Lacoste, Armani, Nokia, Nike, Viagra

Lacoste, Louis Vuitton, Dolce a Gabbana, Gucci, Diesel

Lacoste, Tomy Hilfiger, DKNY, Versace, D&G, DC, GUESS,

Louis Viutton, Lancome, Adidas, Nike, Lacoste.

louis vuitton, adidas, armani, blanca matragi, chanel

Louis Vuitton, cigarety, parfémy,Gucci

Louis Vuitton, D&G, Chanel

Louis Vuitton, Diesel, Prada, Hermes, Chanel, Dior, Lacoste

Louis Vuitton, Dolce a Gabbana, Ed Hardy, Guess, Diesel, Puma, Nike

Louis Vuitton, Gucci, Adidas, Nike

Louis Vuitton, Gucci, DC, Nike, Adidas

Louis Vuitton, Gucci, Dolce Gabbana, Guess, Hermes

Louis Vuitton, Guess, Adidas, Dior, Dolce&Gabbana

Louis Vuitton, Nike, Adidas, Prada, Replay

Louis Vuitton, Nike, Adidas, Quicksilver, Armani

Louise Vuitton, Prada, Burberry, Gucci, Apple

Luis Vuitton, Burbery, Prada, Dior, Chanel

Luis Vuitton, Guess, Marlboro, Nike, Prada

LV, Gucci, Lacoste, Nike, Adidas

m

malboro, camel, milka, puma, adidas

Malboro, Nike, Adidas,

Marlbora, Gucci, Armani, Lacoste, Luis Vuitton

Marlboro, LM

napr. Louis Vuitton. Kedze inde nie je miesto pre takyto komentar, napisem to sem: stat sa nema co miesat do dobrovolnych transakcii medzi ludmi, aj keby si vymienali tovar napodobnujuci alebo podobajuci sa na velke drahe znacky. Som za zrusenie vsetkych statnych regulacii. Napodobnovanie vyrobkov chvalim a podporujem za predpokladu, ze nedochadza ku klamaniu kupujuceho.

Nepamatuji si názvy značek

nevim

Nevím

nevím

nevím, sportovní značky např. Nike

nevzpomenu si

Nike D&G Puma Tommy Hilfinger Gucci

nike

Nike,

nike, addidas,

nike, addidas, puma, LV, DG

Nike, Adidas

NIKE, Adidas, PUMA, Gucci,

Nike, Adidas, Gucci, Diesel

nike, adidas, guci, armany, puma

Nike, Adidas, Louis Vuitton, Guess, Lacoste

Niké, Adidas, Luis Vuton,

Nike, Adidas, Puma, DC, Dior, LV

nike, adidas, puma, LV, diesel

nike, adidas, rebook, ..

Nike, Adidas, Reebok, Lacoste, Philips

Nike, Adidas,Armani, Pepe Jeans, Rolex, Diesel, Puma, Chanel, Burbbery, Levis, Lacoste, Replay a Hugo Boss

nike, adiddas, puma, sony, panasinic, koss

nike, fishbone, guess, reebook, adidas

Nike, Gucci, adidas, apple, luis vuitton, puma, coach

nike, chanel,umbro,HRT, malrboro

nike, LV

NIKE,ADDIDAS,REEBOCK a další sport.značky

nike,adidas, gucci, louis vitton,prada

nike,adidas,louis vuitton,versace, klasa

Podle doslechu Adidas, Nike, Doce Gabana, Element, Marlboro Test není správně postaven. Jak mohu odpovědět na níže položené 2otázky kdy se ptáte "Jste spokojeni s kvalitou neoriginálních výrobků?" a "Měl/a jste někdy při užívání neoriginálního produktu zdravotní komplikace?" ano nebo ne když jsem výrobky neměla a přitom je to povinná otázka. Odpovím ne ale i odpověď ne je špatně a nevyjadřuje pravdu.

Prada, Adidas, Luis Vuiton, Nuget, Hugo Boss

Puma, Adidas, Celvin Klain, Luis Vuitton, Playboy

Puma, Adidas, Nike, Guess, DG

puma, gucci, adidas, dior, nike

puma, nike, adidas,

Puma,adidas , mitec

sportovní oblečení a obuv - značky neznám

versace, adidas, nike, dolce gabbana, diesel, replay

známé a sportovní značky - kabelky Dolce a Gabana. Oblečení Adidas, Puma

11. Z jakého kontinentu podle Vás nejčastěji pochází padělané zboží prodávané v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Asie12998,47 %98,47 %  
Evropa10,76 %0,76 %  
Afrika10,76 %0,76 %  

Graf

12. Kde se podle Vašeho názoru můžete nejčastěji v ČR setkat s padělaným zbožím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tržnice11184,73 %84,73 %  
Internet1511,45 %11,45 %  
večerka10,76 %0,76 %  
Internet, konkrétně inzertní servery (nikoli Aukro, tam si to kluci docela slušně hlídají) - následuje odpověď na otázku 13, kterou nemám možnost rozvést - nekoupil bych si ani jedno, protože je (pro mě) oboje totální blbost10,76 %0,76 %  
kdekoliv10,76 %0,76 %  
všude10,76 %0,76 %  
Kamenný obchod10,76 %0,76 %  

Graf

13. Kdybyste si měl/a vybrat mezi značkovým Nike tričkem v hodnotě 1 000 Kč a jeho věrnou imitací v hodnotě 150 Kč. Čemu byste dal/a přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Originálu6751,15 %51,15 %  
Levnější imitaci6448,85 %48,85 %  

Graf

14. Myslíte si, že padělky mají negativní vliv na reputaci originální značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ano3929,77 %29,77 %  
Spíše ano3728,24 %28,24 %  
Spíše ne3627,48 %27,48 %  
Určitě ne1410,69 %10,69 %  
Nevím53,82 %3,82 %  

Graf

15. Jaký postoj k padělanému zboží Vás nejvíce charakterizuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše negativní - padělky většinou nekupuji ani nevyhledávám, ale beru je jako součást globálního prostředí7254,96 %54,96 %  
Spíše pozitivní - padělky občas kupuji, v zásadě mi nevadí2922,14 %22,14 %  
Negativní - padělky zásadně nekupuji, velmi mi vadí a měly by se stáhnout z prodeje2821,37 %21,37 %  
Pozitivní - padělané zboží vyhledávám a cíleně jej nakupuji, za nízkou cenu dostanu odpovídající kvalitu21,53 %1,53 %  

Graf

16. Jste spokojeni s kvalitou neoriginálních výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9370,99 %70,99 %  
Ano3829,01 %29,01 %  

Graf

17. Měl/a jste někdy při užívání neoriginálního produktu zdravotní komplikace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne12897,71 %97,71 %  
Ano32,29 %2,29 %  

Graf

18. Jaká je podle Vás hlavní příčina rozšíření padělaného zboží v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Globalizace5441,22 %41,22 %  
Nedostatečná regulace5441,22 %41,22 %  
Jiná4433,59 %33,59 %  
Rozšíření technologií2922,14 %22,14 %  

Graf

19. Myslíte si, že je trh s padělaným zbožím v ČR dostatečně regulován?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne5945,04 %45,04 %  
Určitě ne3224,43 %24,43 %  
Spíše ano1914,5 %14,5 %  
Nevím1612,21 %12,21 %  
Určitě ano53,82 %3,82 %  

Graf

20. Kdybyste věděl/a o nějaké nelegální činnosti v této souvislosti, obeznámil/a byste o tom příslušné orgány?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne7355,73 %55,73 %  
Určitě ne3123,66 %23,66 %  
Spíše ano2619,85 %19,85 %  
Určitě ano10,76 %0,76 %  

Graf

21. Jak se bude podle Vašeho názoru vyvíjet podíl padělaného zboží na českém trhu v budoucnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Budu růst7456,49 %56,49 %  
Bude stagnovat4937,4 %37,4 %  
Bude klesat86,11 %6,11 %  

Graf

22. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8665,65 %65,65 %  
Muž4534,35 %34,35 %  

Graf

23. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 256247,33 %47,33 %  
26 - 404332,82 %32,82 %  
41 - 551813,74 %13,74 %  
56 - 7064,58 %4,58 %  
Více než 7021,53 %1,53 %  

Graf

24. Do jaké skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný6348,09 %48,09 %  
Student5642,75 %42,75 %  
Podnikatel86,11 %6,11 %  
V důchodu32,29 %2,29 %  
Nezaměstnaný10,76 %0,76 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Koupil/a jste někdy padělaný (neoriginální) výrobek?

  • odpověď Ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kabelka na otázku 4. Vzpomenete si, o jaký druh výrobku šlo?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obuv na otázku 4. Vzpomenete si, o jaký druh výrobku šlo?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Parfém či kosmetika na otázku 4. Vzpomenete si, o jaký druh výrobku šlo?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Adidas na otázku 5. Vzpomenete si, o jakou imitaci značky šlo?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kamenný obchod na otázku 6. Kde jste výrobek zakoupil/a?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena na otázku 7. Z jakého důvodu jste si koupil/a neoriginální zboží (padělek)?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Originál bych si nemohl/a dovolit na otázku 7. Z jakého důvodu jste si koupil/a neoriginální zboží (padělek)?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podle kvality na otázku 8. Jak jste poznal/a, že nejde o originál?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výrobek jsem koupil/a na místě, kam značka nedistribuuje na otázku 8. Jak jste poznal/a, že nejde o originál?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tržiště na otázku 6. Kde jste výrobek zakoupil/a?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Atraktivita výrobku (líbil se mi) na otázku 7. Z jakého důvodu jste si koupil/a neoriginální zboží (padělek)?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podle ceny na otázku 8. Jak jste poznal/a, že nejde o originál?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oblečení na otázku 4. Vzpomenete si, o jaký druh výrobku šlo?

4. Vzpomenete si, o jaký druh výrobku šlo?

  • odpověď Oblečení:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výrobek jsem koupil/a na místě, kam značka nedistribuuje na otázku 8. Jak jste poznal/a, že nejde o originál?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Parfém či kosmetika na otázku 4. Vzpomenete si, o jaký druh výrobku šlo?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Adidas na otázku 5. Vzpomenete si, o jakou imitaci značky šlo?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena na otázku 7. Z jakého důvodu jste si koupil/a neoriginální zboží (padělek)?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Atraktivita výrobku (líbil se mi) na otázku 7. Z jakého důvodu jste si koupil/a neoriginální zboží (padělek)?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tržiště na otázku 6. Kde jste výrobek zakoupil/a?

9. Seřaďte dle Vašeho názoru produkty podle podílu padělaného zboží na českém trhu (1= nejvíce padělané, 5= nejméně)

  • odpověď Léky=5:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tabákové výrobky=4 na otázku 9. Seřaďte dle Vašeho názoru produkty podle podílu padělaného zboží na českém trhu (1= nejvíce padělané, 5= nejméně)

13. Kdybyste si měl/a vybrat mezi značkovým Nike tričkem v hodnotě 1 000 Kč a jeho věrnou imitací v hodnotě 150 Kč. Čemu byste dal/a přednost?

  • odpověď Levnější imitaci:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše pozitivní - padělky občas kupuji, v zásadě mi nevadí na otázku 15. Jaký postoj k padělanému zboží Vás nejvíce charakterizuje?

22. Jakého jste pohlaví?

  • odpověď Žena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kabelka na otázku 4. Vzpomenete si, o jaký druh výrobku šlo?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak vnímáte celosvětově problém padělání zboží?

2. Jak vnímáte problém padělání zboží v ČR?

3. Koupil/a jste někdy padělaný (neoriginální) výrobek?

4. Vzpomenete si, o jaký druh výrobku šlo?

5. Vzpomenete si, o jakou imitaci značky šlo?

6. Kde jste výrobek zakoupil/a?

7. Z jakého důvodu jste si koupil/a neoriginální zboží (padělek)?

8. Jak jste poznal/a, že nejde o originál?

9. Seřaďte dle Vašeho názoru produkty podle podílu padělaného zboží na českém trhu (1= nejvíce padělané, 5= nejméně)

11. Z jakého kontinentu podle Vás nejčastěji pochází padělané zboží prodávané v ČR?

12. Kde se podle Vašeho názoru můžete nejčastěji v ČR setkat s padělaným zbožím?

13. Kdybyste si měl/a vybrat mezi značkovým Nike tričkem v hodnotě 1 000 Kč a jeho věrnou imitací v hodnotě 150 Kč. Čemu byste dal/a přednost?

14. Myslíte si, že padělky mají negativní vliv na reputaci originální značky?

15. Jaký postoj k padělanému zboží Vás nejvíce charakterizuje?

16. Jste spokojeni s kvalitou neoriginálních výrobků?

17. Měl/a jste někdy při užívání neoriginálního produktu zdravotní komplikace?

18. Jaká je podle Vás hlavní příčina rozšíření padělaného zboží v ČR?

19. Myslíte si, že je trh s padělaným zbožím v ČR dostatečně regulován?

20. Kdybyste věděl/a o nějaké nelegální činnosti v této souvislosti, obeznámil/a byste o tom příslušné orgány?

21. Jak se bude podle Vašeho názoru vyvíjet podíl padělaného zboží na českém trhu v budoucnosti?

22. Jakého jste pohlaví?

23. Kolik je Vám let?

24. Do jaké skupiny patříte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak vnímáte celosvětově problém padělání zboží?

2. Jak vnímáte problém padělání zboží v ČR?

3. Koupil/a jste někdy padělaný (neoriginální) výrobek?

4. Vzpomenete si, o jaký druh výrobku šlo?

5. Vzpomenete si, o jakou imitaci značky šlo?

6. Kde jste výrobek zakoupil/a?

7. Z jakého důvodu jste si koupil/a neoriginální zboží (padělek)?

8. Jak jste poznal/a, že nejde o originál?

9. Seřaďte dle Vašeho názoru produkty podle podílu padělaného zboží na českém trhu (1= nejvíce padělané, 5= nejméně)

11. Z jakého kontinentu podle Vás nejčastěji pochází padělané zboží prodávané v ČR?

12. Kde se podle Vašeho názoru můžete nejčastěji v ČR setkat s padělaným zbožím?

13. Kdybyste si měl/a vybrat mezi značkovým Nike tričkem v hodnotě 1 000 Kč a jeho věrnou imitací v hodnotě 150 Kč. Čemu byste dal/a přednost?

14. Myslíte si, že padělky mají negativní vliv na reputaci originální značky?

15. Jaký postoj k padělanému zboží Vás nejvíce charakterizuje?

16. Jste spokojeni s kvalitou neoriginálních výrobků?

17. Měl/a jste někdy při užívání neoriginálního produktu zdravotní komplikace?

18. Jaká je podle Vás hlavní příčina rozšíření padělaného zboží v ČR?

19. Myslíte si, že je trh s padělaným zbožím v ČR dostatečně regulován?

20. Kdybyste věděl/a o nějaké nelegální činnosti v této souvislosti, obeznámil/a byste o tom příslušné orgány?

21. Jak se bude podle Vašeho názoru vyvíjet podíl padělaného zboží na českém trhu v budoucnosti?

22. Jakého jste pohlaví?

23. Kolik je Vám let?

24. Do jaké skupiny patříte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kučerová, L.Problematika pirátství značek na českém trhu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://problematika-piratstvi-znace.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.