Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Proč kupují lidé knihy?

Proč kupují lidé knihy?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Nová
Šetření:08. 10. 2012 - 10. 10. 2012
Počet respondentů:40
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:80,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Účelem tohoto dotazníku, je získat údaju pro zpracování  seminární práce z německé marketingové komunikace.

Cílem je zjistit, jaké jsou nejčastější důvody, proč lidé kupují knihy.

Dotazník je určen pro všechny respondenty, hlavním tématem jsou knihy.

Odpovědi respondentů

1. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3690 %90 %  
muž410 %10 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23615 %15 %  
2637,5 %7,5 %  
2437,5 %7,5 %  
2237,5 %7,5 %  
1737,5 %7,5 %  
2025 %5 %  
1825 %5 %  
2725 %5 %  
2925 %5 %  
1925 %5 %  
2125 %5 %  
2825 %5 %  
ostatní odpovědi 25.6
38
16
41
25
15
33
32
820 %20 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:23.46
Minimum:17
Maximum:33
Variační rozpětí:16
Rozptyl:16.77
Směrodatná odchylka:4.1
Medián:23
Modus:23

Graf

3. Proč kupujete knihy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Abych si je přečetla25 %5 %  
zábava, poučení, dárky12,5 %2,5 %  
Rád čtu.12,5 %2,5 %  
pro odreagování, doplnění slovní zásoby12,5 %2,5 %  
Ráda čtu a ráda se kdykoli vracím ke knihám, které mě zaujaly12,5 %2,5 %  
Protože je ráda čtu. :)12,5 %2,5 %  
ráda čtu12,5 %2,5 %  
ráda vlastním něco nového, miluji tu vůni12,5 %2,5 %  
naplňují mě12,5 %2,5 %  
miluju čtení a příběhy a chci je držet v ruce, mít ten pocit z toho12,5 %2,5 %  
ostatní odpovědi informace, zábava, forma relaxace
Ráda čtu a když vím, že se mi bude nějaká líbit, tak si chci občas přečíst jen části a chci ji mít vždy k dispozici a nemuset chodit do knihovny...
Protože je čtu :D
některé tituly chci ve své knihovně
protoze rada vlastnim knihy, ktere se mi libili, abych je mohla opakovane cist, kdyz mam vecer cas, naladu, jsem nemocna a mohu tak po dobre knize sahnout kdykoli bez otviraci doby knihovny... kdyz prijedou netere a je destivo, tak si taky vyberou
abych se něco zajímavého dověděl o cizích zemích
jako dárek; sobě kupuji to,co chci mít doma, učebnice a další knihy ke vzdělávání, nebo takové knihy, které jsou od mého oblíbeného autora a nebo si myslím, že je kniha natolik dobrá, že ji chci mít doma a třeba se k ní někdy vrátím.
jako dárek, protože musím
Ráda je čtu, relaxuju při jejich čtení
zábava, odpočinek, poznání
relax
Ráda čtu, miluji vůni knih
protože nemůžu mít všechno v elektronické formě
protože je sbírám
Jako prostředníky poznání a potěšení.
Ráda čtu, relaxuji u toho.
Ke čtení
Baví mě číst a v knihovně většinou nemají knihy, který chci popř. jsou v dezolátním stavu a mám omezený čas na jejich přečtení.
..
Odborná literatura - studim vysoké školy, ostatní kvůli radosti, témata která mě zajímají si chci ponechat (tu knihu)
Mám ráda pocit, že si koupím knihu. Vypadám, že se o něco zajímám.
kdysi jsem knihy hodně kupovala, ptž nebyla jiná možnost, dneska si je stáhnu z netu
abych je měla doma a mohla si je přečíst
Abych se něco dozvěděla.
většinou kupuji jen knihy doporučené ke studiu na VŠ - odborné knihy
miluji knihy a jejich příběhy
Baví mě četba
Protože je ráda čtu a vlastním
kvůli intelektuálnímu obohacení
2972,5 %72,5 % 

Graf

4. Kupujete knihy, abyste je darovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2050 %50 %  
Někdy1742,5 %42,5 %  
Ne37,5 %7,5 %  

Graf

5. Kupujete knihy, protože se chcete bavit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2767,5 %67,5 %  
Někdy1025 %25 %  
Ne37,5 %7,5 %  

Graf

6. Kupujete knihy, protože hledáte dárek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1947,5 %47,5 %  
Někdy1537,5 %37,5 %  
Ne615 %15 %  

Graf

7. Kupujete knihy, protože se chcete dále vzdělávat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2665 %65 %  
Někdy1025 %25 %  
Ne410 %10 %  

Graf

8. Kupujete knihy, protože je sbíráte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2357,5 %57,5 %  
Ano1127,5 %27,5 %  
Někdy615 %15 %  

Graf

9. Kupujete knihy, protože se zajímáte o určité téma?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3280 %80 %  
Někdy615 %15 %  
Ne25 %5 %  

Graf

10. Kupujete knihy, protože se zajímáte o určitého autora?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2357,5 %57,5 %  
Někdy922,5 %22,5 %  
Ne820 %20 %  

Graf

11. Kupujete knihy, protože Vám na ně někdo daroval poukaz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2255 %55 %  
Někdy922,5 %22,5 %  
Ano922,5 %22,5 %  

Graf

12. Kupujete knihy, protože jste si už dlouho žádné nekoupili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2357,5 %57,5 %  
Ano922,5 %22,5 %  
Někdy820 %20 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

4. Kupujete knihy, abyste je darovali?

5. Kupujete knihy, protože se chcete bavit?

6. Kupujete knihy, protože hledáte dárek?

7. Kupujete knihy, protože se chcete dále vzdělávat?

8. Kupujete knihy, protože je sbíráte?

9. Kupujete knihy, protože se zajímáte o určité téma?

10. Kupujete knihy, protože se zajímáte o určitého autora?

11. Kupujete knihy, protože Vám na ně někdo daroval poukaz?

12. Kupujete knihy, protože jste si už dlouho žádné nekoupili?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaké je Vaše pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

4. Kupujete knihy, abyste je darovali?

5. Kupujete knihy, protože se chcete bavit?

6. Kupujete knihy, protože hledáte dárek?

7. Kupujete knihy, protože se chcete dále vzdělávat?

8. Kupujete knihy, protože je sbíráte?

9. Kupujete knihy, protože se zajímáte o určité téma?

10. Kupujete knihy, protože se zajímáte o určitého autora?

11. Kupujete knihy, protože Vám na ně někdo daroval poukaz?

12. Kupujete knihy, protože jste si už dlouho žádné nekoupili?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Nová, E.Proč kupují lidé knihy? (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://proc-a-kdy-kupuji-lide-knihy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.