Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Proč čeští studenti podvádějí při studiích?

Proč čeští studenti podvádějí při studiích?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Karel Trnka
Šetření:23. 11. 2012 - 27. 11. 2012
Počet respondentů:174
Počet otázek (max/průměr):21 / 18.41
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:57,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

jsem studentem Vysoké školy ekonomické . Prosím vás o vyplnění dotazníku, který je součástí mé seminární práce, zaměřující se na téma - proč čeští studenti podvádějí při studiích.

Předem děkuji za vyplnění.

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11566,09 %66,09 %  
Muž5933,91 %33,91 %  

Graf

2. Vaše věková kategorie:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 25 let14683,91 %83,91 %  
25 - 35 let179,77 %9,77 %  
15 - 18 let63,45 %3,45 %  
35 - 4531,72 %1,72 %  
45+ let10,57 %0,57 %  
12 - 15 let10,57 %0,57 %  

Graf

3. Momentálně:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Studuji VŠ14482,76 %82,76 %  
Pracuji137,47 %7,47 %  
Studuji střední školu116,32 %6,32 %  
Jsem nezameěstnaný42,3 %2,3 %  
Studuji ZŠ21,15 %1,15 %  

Graf

4. Jaký je váš názor na podvody při studiích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neutrální - každý občas trochu podvádí.8951,15 %51,15 %  
Rozumim tomu, ale nelíbí se mi to.4324,71 %24,71 %  
V dnešní době to jinak nejde.1810,34 %10,34 %  
Odsuzuji to.148,05 %8,05 %  
Nevadí mi to.105,75 %5,75 %  

Graf

5. Byl/a jste někdy svědkem nějakého podvodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, byl/a.15488,51 %88,51 %  
Ano, byl.105,75 %5,75 %  
Nevšiml/a jsem si.63,45 %3,45 %  
Ne, nebyl/a.42,3 %2,3 %  

Graf

6. Jak často se s tímto jevem setkáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občasně. (několikrát do měsíce)6235,63 %35,63 %  
Poměrně často. (každý týden)5933,91 %33,91 %  
Moc často ne. (několikrát do roka)3218,39 %18,39 %  
Dnes a denně.1810,34 %10,34 %  
Nikdy jsem se nesetkal/a.31,72 %1,72 %  

Graf

7. Podváděl jste někdy vy sám/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano a dělám to doteď.otázka č. 8, Ano, občas podvádim.otázka č. 8, Ano, ale byla to ojedinělá záležitost.otázka č. 8, Ne, nikdy jsem nepodváděl/a.otázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, občas podvádim.7844,83 %44,83 %  
Ano, ale byla to ojedinělá záležitost.5531,61 %31,61 %  
Ne, nikdy jsem nepodváděl/a.2112,07 %12,07 %  
Ano a dělám to doteď.1910,92 %10,92 %  
Ne, nikdy jsem nepodváděl.10,57 %0,57 %  

Graf

8. Pokud ano, co vás k tomu vedlo?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

...

"S poctivostí nejdřív pojdeš"

Absolutně nesmyslný test :)

absolvování zkoušky, která byla těžko zvládnutelná, několikrát mě k tomu vedl i fakt, že se ,podle informací ostatních studentů, dalo opisovat snadno :)

absurdnost testu

baví mě to a nechci se zbytečně učit něco, co stejně hned zapomenu

Beznadej

časová tíseň

Člověk se nemůže naučit všechno, když se má naučit mnoho věci najednou...

Debilni forma vyucovani; chemie/biologie na stredni je k nicemu, mohlo by se to zredukovat a nahradit necim uzitecnejsim do zivota - ekonomii. Na VSE (a obecne v teto republice) managament? dalsi podvod jak hrob - zadna tvorba teamu a soupereni, naucit se strukturu testu a opsat!

hodně jsem se učila na těžký test, ale stejně jsem nevěděla všechny odpovědi, když vyučující záměrně na několik minut odešel, všichni se rychle podívali do materiálů, tak jsem tu příležitost využila také

hodně jsem se učila, ale v nekterých otázkách jsem si nebyla jistá a věděla jsem, že spolužáci budou podvádět určitě a neučili se tolik jako já

jistota, záloha, jednoduchost, menší příprava na zkoušku

Jsou předměty, kde student, který podvádí, dopadne mnohem lépe než ten, který se poctivě připravoval - špatně koncipované testy (např. Management).

Látka nebyla podle mého úsudku důležitá, zajímavá, užitečná a obohacující, proto jsem čas, který bych vynaložila k jejímu studiu, využila jinak, podle mého názoru lépe, a u testu jsem podváděla.

Lenost

Lenost

lenost

Lenost učit se věci, které považuji za naprosto zbytečné. Nedostatek času na studium. Příliš mnoho látky nutné naučit se nazpaměť.

Lenost učit se, nepřipravenost.

Lepší výsledek

Lepší výsledek testu.

Lepší výsledek za menší úsilí

lepší známka

Lepší známka

málo času na přípravu k testu

Málo času na účení

málo času, obavy z toho že nejsem dostatečně připraven

mno látky a málo času na učení nebo látka, která "nelezla" do hlavy

moc látky najednou

Moje vlastní nepřipravenost na test

Moje znalosti nebyly rozhodujícím faktorem pro úspěšnost v testu, proto jsem si "pomohla" aby výsledek testu opravdu odpovídal tomu, jak jsem problematiku ovládala.

motivací byl lepší výsledek

Moznosti. Kdyz si o to dana situace rika a okoli opisuje jedna basen, tak bych ze sebe delal blbce, kdych se takto pripravil o postup. Lektorum to ocividne nevadi, ba s tim snad i pocitaji . ..

na SŠ bylo u mě opisování v podstatě na denním pořádku. Zejména v některých předmětech. Od studia na soukromé VŠ, kde to nešlo, neopisuji a jsem za to ráda. Studuji teď ČZU a přijde mi to až nechutné, jak moc se tam opisuje. A co mě k tomu vedlo: lenost, ulehčení práce

Na střední škole jsem musela absolvovat předměty, které mě nebavily (Bi, Ch, Fy) a někdyx mi přišlo zbytečné učit se nazpamět definice.

Naprosto stupidní postavení testů, které byly bez pomoci v podstatě neabsolvovatelné. Konkrétně se jednalo o průběžné testy z předmětu 2PR101 na VŠE.

Naprosto stupidní systém testů, kde v případě důkladné přípravy na průběžný test se mi povedlo udělat výsledek 17,5 %, přičemž lidi, kteří měli pozdější termín se bez snahy dostali na 97% atd. Proto jsem se u závěrečného testu ani trochu nestyděl něco opsat.

náročnost studia

Nebudu se ucit to, co k zivotu stejne nepotrebuju.

Nebyl jsem dostatečně připraven na test

Nebyla jsem schopna si zapamatovat vzorečky na fyziku/matiku.

nebyla jsem si jistá, jestli zvládnu test

nedokonalé naučení učiva

nedostatečná příprava

nedostatečná příprava na test

nedostatečná připravenost

nedostatečná připravenost a neochota ke vzdělání v době puberty - tlak školy a rodičů

nedostatečná připravenost na test

Nedostatečná připravenost na test

nedostatek casu na uceni

Nedostatek času

nedostatek času

Nedostatek času na domácí přípravu

Nedostatek času na přípravu a pohodlnost

nedostatek času na přípravu ke zkoušce

Nedostatek času na studiu.

Nedostatek času na učení

nedostatek času se naučit kvatna materiálu,

nedostatek času učit se věci, které jsou pro mě do budoucna stejně nepoužitelné

Nechuť naučit se látku, která mi nepřišla zajímavá nebo užitečná.

neistota

Nemela jsem cas na to se drtit bezcenne veci.

nemusím se tak dlouho učit

Nenaučení látky

Nenaučila jsem se na nějaký test

nepripravenost

Nepřipravenost

Nerozuměla jsem danému předmětu, ačkoliv jsem týdny strávila tím, že jsem se snažila danou látku pochopit a docházela jsem i na doučování. (účetnictví, controlling)

neschopnost naučit daný vzoreček

Neschopnost naučit se 100 stránek do detailu na test.

nesmyslné učivo, málo času

Nesmyslnost otázek v testu v návaznosti na látku, která byla jinak zajímavá.

nesmyslnost vlastního předmětu + předem dosažitelné modelové testy k němu

Nesoulad požadavků učitelů s tím, co se po nás požaduje v testech.

Nespravedlivé a velmi obtížné testy, které nekontrolují znalosti ale nabichlování.

nestíhání termínů

Nestihla jsem se na zkoušku připravit nebo jsem si nebyla ve všech otázkách jistá.

Nestihla jsem se naučit na test, nechtěla jsem se učit na test ("zbytečný" předmět, nenaučitelné poučky apod.)

Nestihnul jsem se naučit na zkoušku

Neucila jsem se

Neučila jsem se na test.

neutrální vyučující, bylo mu to jedno a ostatní spolužáci rovněž měli tahák

nevedomost

nevím, asi nechut se učit a nejistota při testu

Nezájem o předmět (chemie), poslední písemná práce a rozhodující známka

nezájem učitelů o podvádění, vidina lepšího výsledku

Nezájem ze strany vyučujícího. Jeho práce nebaví = moje motivace je nulová

Nezáujem o predmet, neschopný učiteľ.

nezáživnost předmětu

Nezáživný a pro můj studijní obor naprosto nepotřebný předmět.

neznalost

Neznalost

neznalost látky

Neznlost učiva

Nudnost předmětu na střední a fakt, že jsem ho chtěl mít za sebou aniž bych se mu musel víc věnovat a aniž bych propadl

Nutnost udělat nějakou zkoušku, která je například celoškolsky povinná, ale absolutně nesouvisí s mým oborem (jako studentka informatiky jsem musela dělat zkouky z povinnych predmetu jako prave, filozofie atp)

Občas se v životě vyskytne překážka v cestě, na jejíž zdolání není čas, energie, odhodlání, je to pouze zbytečnost, kterou je ale nutno překonat, aby se mohlo pokračovat v další cestě. Nejedná se pouze o školní záležitosti.

obtížnost testu

Plný počet bodů

pocit, že neumím nic a ten test udělat musím.

pohodlnost

Pojistění se, když mám okno

prilis vzorcu ve ctvrtletni praci v matematice

prospěch

Protože se nechci učit věci, které jsou totálně nesmyslné.

předmět byl sračka a bylo toho hodně

předmět k ničemu

Přehnaná nutnost "biflovat se" na některých předmětech.

přehnané nároky profesorů a učivo, které je pro praxi nepoužitelné - např. znát nazpaměť paragrafy - to nezná ani právník - ví pouze kde hledat

přes moji připravenost, naročnost testu

příležitost

Příležitost, lepší skóre.

Příliš mnoho učiva.

Příliš velký objem informací, a malo času na to, abych se je všechny naučila.

Přílišná náročnost předmětu (příliš mnoho věcí na zapamatování, nejasné otázky a odpovědi, atp.)

Sex

snaha o to uspět

Spatne polozene otazky v testu, podceneni testu

Strach z neúspěchu

strach z neúspěchu

Strach ze selhání/opakování testu/špatné známky/neprojítí u zkoušky

strach ze špatné známky

Strach ze špatné známky/z neuspění u testu

Strach.

stres, nedostatek casu

špatná paměť, tendence mít lepší známku, nebo dokonce zvládnout předmět (když je jedena možnost bez opravy)

těžké učivo, tzv. přepadovka

touha být nejlepší

Touha neučit se věci, které považuji za hloupé, nezajímavé. Touha "splnit" těžkou zkoušku při nedostatku času.

touha po dobrém výsledku, ale zároveň neschopnost se látku naučit

Touha po úspěchu, zdařilé práci, dobré známce

Ucel sveti prostredky

učení na průběžný test mi zabralo 14 dní, ve kterých jsem poctivě přečetla celou 200 stránkovou učebnici práva. Můj výsledek ( o 1 bod neuspěla ) mě demotivoval k poctivému učení se po konstatování, že někteří spolužáci si pouze přečetli zjištěné otázky ze stduentských serverů.

učení zaměřené na biflování místo na pochopení látky

Ujištění, jestli si to myslím dobře

úspora času a nesmyslnost látky, kterou bych se měla učit

ušetřit síly při učení kvant materiálů

Věci, které mi přišlo zbytečné si pamatovat nebo jsem nebyl schopný si je zapamatovat si často někam napíšu.

vidina lepší známky

Vidina lepších výsledků.

Vysoká očekávání, Náročnost studia

Vysoká studijní náročnost, nezajímavé pojmy k učení

x

X

Zaboha jsem do hlavy nedostal nějakej "telefonní seznam" konkrétních čísel a vzorců.

zanedbaná příprava

zisk lepšího ohodnocení

získání lepšího výsledku

Získání zápočtu nebo zkoušky.

způsob zadání testu - nesmyslný, odečítání bodů, vyjmenovávací otázky, nemožnost opravy

Že podváděli i ostatní. V tu chvíli mi to přišlo jako jediná možnost.

9. Jakým způsobem jste podváděl/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tahák3120,39 %17,82 %  
opisování117,24 %6,32 %  
tahaky31,97 %1,72 %  
tahák, opisování31,97 %1,72 %  
x21,32 %1,15 %  
taháky, opisování21,32 %1,15 %  
opisování z taháku21,32 %1,15 %  
internet10,66 %0,57 %  
Lžu lidem, o kterých vím, že se navzájem nepustíme blíž k tělu. Při těžkém testu nehorázné pavědy, která by se neměla ani vyučovat a její existence by měla celoplošně zaniknout, jsem použil el. text, učil se pouze z testových variant předešlých. 0 znaků10,66 %0,57 %  
Potichu jsem se zeptala sousedky.10,66 %0,57 %  
ostatní odpovědi tahík
Dělal si taháky při testech
mobil, tahák
VŠEborec
Taháky, opisování...
Opisování, tahák.
tahák na malém papíru
Tahak, verblani komunikace
Mobil, tahák.
tahák v rukávu
smartphone
použití chytrého telefonu
Opisování (taháky)
Taháky,opisování,radění se sousedem/spolužákem
Vytisknute tahaky mini pismem.
opisování, tahák
tahák, opis
Opisoval jsem správné odpovědi z vypracovaných otázek při testu v ISISu.
omluvou a výmluvou na závažnou situaci, která k tomu vedla (ne vždy byla daleko od pravdy)
Radeni si vzajemne
radili jsme si s kamarádem
tahák, rada se spolužákem
mobil, papírky
Ujistil jsem se, zda sousedka se stejnou skupinou sdílí stejný názor na odpovědi :)
Tahák jsem měla v mobilu.
taháky, opisování,
Taháky, otázky do předu...
psaný tahák
použití zjištěných otázek
soused
Opisoval
Mobil.
strýček Google
otevření učebnice(sešitu)
Napsané vzorečky na lavici.
pomocný papír
Googloval jsem, bavil se s lidmi okolo a procházel testy z minulých let přímo při psaní testu. V kombinaci tohoto všeho jsem stejně dostal jen 10 z 20 bodů, což bylo nejnižší minimum.
nahlédnutí do materiálů (ne taháku) během testu
nahlídla jsem do svých poznámek
Opisování (ze sešitu, z učebnice, od sousedů, internet v telefonu).
opisování, rada souseda
Vepsání vzorců do kalkulačky, sehnání zadání pís. práce, opsání od spolusedícího
Taháky, sešit v lavici apod.
Tahák, posílání odpovědí přes sms
opisování z taháků nebo od spolužáků
.
Tahak, opisovani, z mobilu, z netu
Tahák, internet v mobilu
Tahák (papírky) při testu
papírové taháky, mobil, opisování, přepisování, focení
Tahák, opisování, tichá domluva
Normální tahák, schovaný na co nejlepším místě.
Opisování, internet, taháky
zjistila si předem zadání a správné odpovědi u zkoušky + využití profesorovy slabosti pro něžné pohlaví
staré testy, taháky
Tahák při zkoušce.
přítel na telefonu
opisování od spolužáka, ze skript pod lavicí
Sváděním mladých kantorek
uz nevim
zakladne informacie na tahaku
taháky, internet
taháky, napovídání, falšování..
získala jsem otázky testu předem, naučila jsem se tedy jen na ně (popř. některé věci napsala na tahák)
Druhé okno prohlížeče při testu na počítači.
při písemném testu jsem měla s sebou zápisky a občas jsem do nich nahlížela na osvěžení paměti
taháky, opisování, hledání odpovědní na internetu, SMS
opisování z taháku, spolupráce při "individuálním" testu
tahák při písemce
tahák na desítkách malých papírech, mnou předem zpracovaný jako výtah nezapamatovatelných informací
tahak(papirovy, ci v telefonu)
...
Tahák.
opisování, požívání taháku
napsaný na papírku
učení testových otázek z předchozích testů nazpaměť
Ťahák - písomný prípadne vytlačený.
taháky, opisování, napovídání
Tahák na papíře
tahák, nápověda spolužáka
Odpovedi mi u testu nápověděl spolužák
Nahlédla jsem do sešitu při testu.
tahák, otevřený sešit pod lavicí, opis od souseda
opisoval z taháku
klasických
použila tahál
opisování při testech z taháků, radění spolužákům,opisování úkolů
na zš - opis z učebnice chemie
kopírováním
taháky, opisování od jiných atd
papírový tahák
Tahák v telefonu, papírek se vzorci, ...
Tahák - nápis na lavici
vzala jsem si z domu krome papiru na vypracovani i par uz s poznamkami
opisoáním
9562,5 %54,6 % 

Graf

10. Jak hodnotíte vaše konání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ve výsledku se mi to vyplatilootázka č. 11, Vyplatilo se to, ale nebylo to správné.otázka č. 11, Nevyplatilo se podvádět. Byl jsem odhalen/a.otázka č. 11].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyplatilo se to, ale nebylo to správné.7549,34 %43,1 %  
Ve výsledku se mi to vyplatilo7549,34 %43,1 %  
Nevyplatilo se podvádět. Byl jsem odhalen/a.21,32 %1,15 %  

Graf

11. Jaké ponaučení jste si z toho vzal/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádné ponaučení jsem si nevzal/a.11374,34 %64,94 %  
Příště musim být opatrnější.1912,5 %10,92 %  
Už nikdy nebudu podvádět.149,21 %8,05 %  
Žádné ponaučení jsem si nevzal.63,95 %3,45 %  

Graf

12. Proč si myslíte, že Čeští studenti podvádějí?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- jelikož nemá dost píle na své studium a jako národ se snažíme vše obejít a ve všem trochu podvádět (viz. Poslanecká sněmovna)

- podvádění je jim umožněno, tudíž toho využívají - snaha o dosažení lepších výsledků nejjednodušším způsobem

.

...

1.) Buď nemajú záujem o školu a vzdelanie 2.) Alebo nezáujem o predmet 3.) Časové vyťaženie inými predmetmi

absurdnost školského systému a testování

aby měli lepší výsledek

Aby měli lepší výsledky

aby si ušetřili čas

Aby si vše ulehčili.

ad ot. 11 - jsem si vědom svých činů, ponaučení nikdy nepříjde. Podvádějí ze stejného důvodu, jako ostatní národnosti. Lidé jsou od počátku líní, dělají pouze to, co je baví, co je nebaví, to flákají. Proto se krade, zabíjí, atp. V souhrnu by člověk byl úžasný živočich, kdyby to nebyla líná kurva, co se potřebuje mít lépe, nežli ostatní.

Asi je to trend tehle spolecnosti, obejit pravidla za kazdou cenu a vzdycky. A vsude. Od zakonu, pres vyhlasky, narizeni...az po pravidla u psani testu.

asi také ze strachu z neúspěchu

Buď jsou méně inteligentní a školou chtějí nějak projít, nebo jsou naopak inteligentní a soustředí se na věci, které je baví a kterým věnují svůj čas, ale občas se musí učit i blbosti, aby mohli pokračovat ve studiu. Pak opisují

Buď se jim nechce učit, nebo je neláká představa rvát si do hlavy detaily, které stejně druhý den nebudou vědět, nebo jsou zoufalí ze systému a neví, jak jinak ve studiích uspět.

češi jsou remcalové a podvodníci, ale asi je to všude

Čeští studenti nepodvádějí. Podvádění všichni studenti na světě.

Domnívám se, že učení se kvant knih nazpaměť je naprosto neefektivní a nepraktické. Užitek z toho je velmi nízký. Podle mého názoru je efektivnější si věci zkoušet v praxi, což "bichlování se" v žádném případě neumožňuje. Když je něco naprosto nesmyslně nastavené, lidé mají tendenci to nedodržovat.

důvody jsou u každého různé..někdo je líný, jiný nemá čas na učení kvůli jiným prioritám a školu studuje jen kvůli diplomu, někdo se snaží danou věc naučit, ale neleze mu do hlavy. Cílem je uspět např. u zkoušky.

hledaji cestu jak si studium co nejvice usnadnit

hodně to usnadňuje

Chtějí dosáhnout dobrých výsledků kvůli pozdějšímu snadnějšímu získání uplatnění v oboru, který si vyberou

chtějí mít lepší studijní výsledky

Chtějí více bodů. Jsou požadované nesmyslné tabulky zpaměti...

Já podvádím, protože se odmítám učit kvanta informací, které mi jsou k ničemu (u určitých předmětů)

jak kdo - od lenosti po ušetření času

je lehčí si napsat tahák než se něco naučit

je to dáno výchovou. Podvodným jednáním většinou nic neriskují.

Je to mnohem jednodušší a míň časově náročné, než se poctivě učit a když jsou k tomu ve školách nastavené podmínky...

Je to snazší než se učit... Ačkoliv ten, kdo stále podvádí, se nikdy nic nenaučí.

jednoduše: protože mohou, je jim to na školách tolerováno, někteří lektoři to i ví a očividně jim to nevadí a když někoho chytnou - neprojde z testu. No a když je to v podstatě s tichým souhlasem dovoleno, tak proč toho nevyužít. Z vlastní zkušenosti ze školy, kde se kontrolovalo, hlídalo ( a to jak testy, tak plagiáty apod.) pod výhružkou vyhození ze školy, tak se prostě neopisovalo. A studenti prvotně chtějí udělat školu a pak až získávat vědomosti.

jsme líní a víme, že to jde touto snazší cestou, myslím si také, že tyto informace nejsou v praktickém životě podstatné a využitelné..

jsou donuceni společností

Jsou líní

jsou líní

jsou líní

jsou líní

jsou líní a nechtějí se učit, nebo je dané učivo nad jejich síly

Jsou líní nebo se nestihnou na test/zkoušku připravit, ovšem nepodvádějí jen čeští studenti

Jsou líní se něco naučit

Jsou liní se učit a nevidí v tom smysl. ani nemají motivaci něco umět.

jsou líní si to sami nalejt do hlavy

Jsou líní.

Jsou mazani a nejsou za to hned vylouceni.

jsou nejistí a líní

Jsou stále hloupější

Jsou vyčůraní :-)

K dosažení lepšího výsledku

kašlou na domácí učení

lenivost

lenivst

Lenost

Lenost

Lenost

lenost

Lenost a asi i stejné důvody jako jsem psal výše.

Lenost a nejistota, nepochopení látky

lenost, ale spíše krátkozrakost jednání, neuvědomění si toho, že ve výsledku podvádím sám sebe

lenost, nechávání věcí na pozdější dobu a časovou tíseň

Lenost, nesprávná motivace - lidé studují za účelem získání titul a ne proto, aby se něco dozvěděli a naučili.

Lenost, přehnané nároky ucitelu...

Lenost.

mají hodně aktivit a nestíhají se učit

málo času, velká studijní zátěž

malo terminu a moznosti zkousky, student se chce pojistit

mame to v krvi

Máme to v povaze, byli jsme utiskovaní a tak máme zakódováno bojovat, ale bohužel i nečestně.

mnohdy jsou zadávány zbytečné úkoly, je třeba trávit čas na naprosto neužitečných seminářích, které znemožňují věnovat čas i energii pro studium, které by k něčemu bylo. Mnoho studentů při škole pracuje a pak je času ještě méně

Musí se učit i to, co nikdy nebudou potřebovat a tedy si zjednodušují "práci".

Myslím si, že někteří podvádějí, protože je to pro ně jednodušší, než se učit. Ostatní potom podvádějí proto, že to vidí u ostatních (ikdyž se učím, nestihnu se např. naučit všechno - ale nechci mít horší známku než někdo, kdo se neučil vůbec a vše opsal).

myslím, že nejen česští studenti, hlavní důvody můžou být, že je velká obtížnost testu a pro ty, co to nezvládají, to může být "záchrana" před propadnutím, někdo podvádí proto, že se mu to nechce učit a nebo to nepotřebuje do budoucna(to si obvykle spousta lidí říká)

Myslím, že někdy podvedl každý student, strach ze selhání atd.. Hlavně bych ráda upřesnila, že za podvod jako takový beru taháky, nikoli např. aféru na Právnické fakultě..

myslím, že podvádějí studenti bez ohledu na národnost

nebaví je se učit teoreticky.Při řešení problému v realnem zivote jsou dostupne veskere zdroje.

Nebaví je učit se

nedostatečná autorita vyučujících, studenti se zajímají spíše o výsledky než o to, co doopravdy umí, především rodiče se zajímají o známky, a když jsou špatné, trestají

Nedostatečná příprava a společenský, či jiný tlak na dosažení určitých výsledků.

nedostatečná připravenost, vysoké nároky

Nedostatek casu na pripravu, lenost, zbytecna latka.

nechce se jim učit

nechce se jim učit

nejenom Čeští, zaleží taky na škole, pokud člověk studuje například na Muni, ma 3 pokusy na zkošku, na VSE jsou vsichni vynervení ze strhavani kreditů a moznýho neuspechu

Nejsou dostatečně připraveni a spoléhají na ostatní

Někdo je líný se učit, ale spousta studentů pracuje a nemají čas ani náladu se učit doma.

Někdy jsou studenti nadrtit se věci, které je nebaví a které zároveň v budoucnu potřebovat nebudou. Takže si podváděním ušetří čas a nezkazí si tak průměr známek. Výsledky ve "svých" předmětech mohou mít výborné, může jim to zkazit třeba jeden jediný předmět.

Někdy jsou testy nastaveny tak stupidním způsobem, že podporují samotné podvádění...Protože díky sdílení oněch testů mezi studenty, kantoři přistoupili na tak těžká zadání testů, že i sebelepší příprava může být díky naprostým detailům zbytečná až marná.

Nemají motivaci nepodvádět

Nemyslím si, že to je problém pouze českých studentů. A proč nepodvádět, když sankce jsou povětšinou k smíchu a ulehčí to cestu k titulu, maturitě apod.

není to jen o českých studentech

není tu nastavená kultura nepodvádění. Platí: kdo nepodvádí, je blbec, mohl získat víc bodů, lepší známku, ... Nepodvádění se vnímá jako nevyužitá příležitost. P.S: ad otázka 11: moje ponaučení je, že to nestojí za to. Ale to neznamená, že nebudu nikdy podvádět. Někdy to snad ani jinak nejde. ad otázka 13: snad jsem vysvětlila, že Ano, v zahraničí je to (snad) jinak, protože je jinak nastavená kultura, ale ne vždy to platí. Není to ale specificky česká povaha, spíše relikt z komunismu.

Nepřipravují se dostatečně

neřekl bych, že jde pouze o české studenty

neučí se

neumí se učit

neumí to

neviem

nevim

neznalost učiva

Občas není čas na učení, občas jsou přednější zájmy :)

opisování patří k místnímu folklóru

podceňují přípravu na test, neuvědomují si důležitost vzdělání pro budoucí život, že bez práce nejsou kolače :-)

podvádějí všichni studenti - nechápu zdůraznění ČEŠTÍ

Podvádějí všichni studenti na celém světě.

pro ulehčení práce

Pro zodpovězení bych nejdřív musela vidět studii, podle které čeští studenti podvádějí více než studenti jiné národnosti.

protoze jsou lini a nechapou, ze znamka je ohodnoceni jejich znalosti, ne cislo pro rodice

Protoze mohou

protoze muzou

protoze se nechteji ucit neco co dale nevyuziji.. a protoze ksou vynalezavi a radeji stravi cas vymyslenim kam shcovaji tahak nez ucenim.

Protoze ta skola neni postavena na selsky rozum [do zivota 90% z toho je k nicemu]. Nauc se, budes zkousen.

Protože české vysoké školství je fraška, neberou to vážně ani učitelé ani studenti.

protože chtějí dokončit školu, a protože studijní látky je mnoho, tak se to někdy nedá všechno naučit za krátkou dobu

Protože je někdy lehké to uskutečnit a někdy dost lákavé. A protože jsme taky dost nevěřící, takže nás u toho bůh nemůže vidět - jak třeba v Americe :D

protože je nikdo nehlídá

Protože je to jednoduší, než se učit.

Protože je to snadné a studenti jsou líní nebo neschopní naučit se látku nazpaměť.

Protože je to umožněno podmínkami při testech.

Protože jim to ulehčí život

Protože jsou liní se cokoliv naučit, je pro ně jednodušší si napsat tahák, stahnout soubory z borce nebo vyzvídat od ostatních co bylo v testu než si sednou na zadek a tu knížku si přečíst... Problém je v tom, že tihle lidé většinou bez problém projdou celým studie a ti co opravdu otevřou tu knížku, tak mají horší výslekdy... A kde je potom ta "spravedlenost"??

Protože jsou líní se učit, ale chtějí mít dobré výsledky

Protože jsou pohodlní stejně jako učitelé

Protože jsou to Češi.

protože jsou vychcaný a kolikrát mají učitelé hloupé nároky - blbosti chteji do podrobna a pritom hlavni veci unikaji

protože mají ve většině případů málo času ke studiu

Protože můžou, systém to umožňuje, ba přímo usnadňuje. Zkouška nezkoumá pochopení tématu, ale schopnost se něco naučit, mechanicky si osvojit činnost.

Protože napsat si tahák, nebo opsat to od souseda, je pro české studenty méně pracné a mají více času na své aktivity.

protože podvádění je alespoň mezi studenty považováno za standard a není považováno za něco špatného, nečestného apod. a neexistuje tlak na omezení podvádění ze strany vrstevníků

Protože podvádí celý svět, nejen čeští studenti.

Protože postihy jsou minimální, pořád se dělá jenom tytyty a přitom většina hlídajících třeba malé podvody vidí a toleruje. A HLAVNĚ je tolerují i spolužáci, často se mezi sebou navzájem chlubí, kdo to víc ochcal.

protože se na školách učí spousta věcí, které studenti v životě nebudou potřeobvat

Protože se neučí.

protože se snaží si vše co nejvíce zjednodušit

protože se to stalo tak normální, že si studenti ani neuvědomují, že to není správné

protože si chtějí ulehčit studium

Protože svůj čas vyplňují jinými věcmi než učení

protože tak jsou nastavená pravidla, ten kdo nepodvádí, tak je na tom hůř

protože to je daleko pohodlnější než se vše učit (a nezobecňovala bych, všichni studenti podvádějí, možná jen ne v takové míře)

protože to je jednodušší než se učit. možná také proto, že jsou testy špatně koncipované - dlouho se učíte a stejně se vás zeptají na něco jiného

protože to lze a je to dlouhodobá záležitost zakořeněná v mnoha generacích, špatně odhalitelné

Protože to školy a učitelé nejen tolerují, ale přímo podporují. VŠE svým systémem studia studenty přímo navádí, aby podváděli - příkladem jsou předměty, ve kterých učitelé díky serveru vseborec.cz úplně ztratili jakoukoli zpětnou vazbu a soudnost. Příkladem je 2PR101 nebo teoretická část závěrečného testu ze 4ST101 a pár dalších. Tyto testy jsou NEABSOLVOVATELNÉ bez přípravy z materiálů na vseborec. Poctivým studiem látky se člověk přes tyto testy nedostane.

protože v České Republice podvádějí všichni (viz. česká politická scéna)

Protože velmi často jsou kladeny nesmyslné podmínky ze strany vyučujících a zároveň jde o zvýšení efektivity využití času ze strany studentů.

Příliš mnoho učiva, které je občas k ničemu respektive něco, co se dá jednoduše najít na internetu či se v reálu nepříliš používá.

snaha zjednodušit si studium

snaží se dosáhnout svého cíle (např. spnění zkoušky) za jakoukoli cenu

snaží se získat lepší známky, maskují svou neznalost, možná z lenosti se pořádně učit

strach z neudělání testu. Touha po lepší známce.

špatně koncipované předměty, spousta "biflování"

tlak okolí, nedostatečná motivace ke vzdělání, špatný systém školství apelující na "šprtání", místo aby podněcoval k myšlení

To opravdu netuším. Na to snad přijdeš Ty ve svém průzkumu ne?

touha po dobrém výsledku, ale zároveň neschopnost se látku naučit...stejně jako jiní studenti, nemyslím si, že bychom byli výrazně jiní

Touží mít co nejlepší známku za co nejmenší práci s učením.

Ulehcuji si praci

Ulehčení studia

V dnešní době jde více o to, získat titul než o samotné znalosti. Jak nám někteří učitelé sami říkají, zaměstnavatele vůbec nezajímá, co jste na škole dělali, ale co opravdu umíte a jaké již máte zkušenosti. A pokud se rozhodneme podnikat, tak k tomu nás škola stejně nic nenaučí.

Velký tlak škol a neschopnost donutit se k učení

Většina je asi opravdu jen líná nebo neschopná se něco naučit, ale někdy jsou předměty a výuky tak strašně hloupé a hloupě dělané (a to je slabé slovo), že ti, co podvádějí z toho nakonec vyjdou mnohem lépe, než ti, co se poctivě učí, či to bez podvádení ani pořádně nejde.

Většinou chtějí za málo peněz hodně muziky. V mém případě se ale jednalo o stav nouze.

Vidí vždy snadnější cestu a snaží se vyhnout tomu udělat něco poctivě, když to mohou udělat jednodušeji za zlomovou část času než normálním způsobem

Vidina lepších výsledků.

Viz otazka c8

viz předchozí rozepisování, + studium je nebaví

viz. odpověď na ot. č. 8

vynalézavost

vyplatí se to

vyplatí se to, studium je příliš zaměřeno na pouhé memorování

Vypočítavost Snaha něčeho dosáhnout

x

X

Z duvodu jako jakykoli jini

začínají být leniví. Je to pohodlnější než se učit jsou ve stresu

Ze strachu

zjednoduší a zrychlí to dosažení výsledků

Zlepseni prospechu, lenost naucit se latku, snadnejsi cesta k cili

13. Myslíte si, že je to v zahraničí jinak?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, Češi to mají v povaze.otázka č. 14, Ne, jde o obecnou lidskou vlastnost.otázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, jde o obecnou lidskou vlastnost.14885,06 %85,06 %  
Ano, Češi to mají v povaze.2614,94 %14,94 %  

Graf

14. Proč si myslíte, že to maji Češi v povaze?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

13. otázka je špatně položená, chybí tam třetí možnost "nevím", "nedokážu posoudit", to bych zaškrtla

Ano v zahraničí je to jinak. Ale nesouhlasím s tím, že to mají Češi v povaze. Jde spíše o jinak fungující školství (hlavně UK a US)

Delalo se to v historii nasi zeme a ani ted nam predstavitele zeme nejak zrovna nejdou prikladem :-D Nehlede na to, ze je absence trestu za takove jednani. Pak obejit pravidla a zakony budou chtit samozrejme vsichni.

Díky velké lhostejnosti poslední dobou v naší společnosti

Je to jednodussi :)

Mám kamarády z USA a VB, kteří nemohli uvěřit tomu, že se u nás ve školách podvádí. U nich se to neděje.

Myslím si, že Češi nejsou odmala vedeni k tomu, aby byli féroví. I ve světě jsou Češi považováni za ,,zlodějíčky, podvodníčky".

nechtějí se vzdělávat a když, tak jen to,co je baví. Cílem není mít dobré výsledky,ale udělat školu.

Nejjednoduší cesta, nemaj důvod dělat to jinak, z historického hlediska se nevyplácelo dělat věci poctivě

nemají. Není to ale specificky česká povaha, spíše relikt z komunismu. V Čechách není pevně nastavený morální kodex, není jasně daná hranice toho, co už není správné. Češi jsou zvyklí všechno relativizovat, neumějí si jasně stanovit hranici, za kterou nevkročí. Je to ale obecně vlastnost nevyspělých lidí, opravdu si nemyslím, že je správné to spojovat s národem.

Nemyslím si že jde vyloženě o povahu, spíš nejsou kantoři tak přísní jako v zahraničí.

Prostě to tak je..

Protože je to naučili rodiče.

Težko říct.

to by mě taky zajímalo... prostě je v povaze Čechů, že podstatnější je dosáhnout žádaného výsledku než způsob, jakým se k cíli dostaneme, účel světí prostředky, osobní hrdost a čest jsou až na dalším místě

Učitelé nehlídají tolik během písemek a testů. Absolvovala jsem půl roku výuky ve Švýcarsku a myslím, že tam nebal nejmenší šance něco někde nebo od někoho opsat. I v USA jsou postihy přísnější (opíšeš = vyhodí tě ze školy)

Vidím to každý den ve škole

Vidím to kolem sebe přes základní školu až na vysokou...

Zakořeněná socialistická minulost.

15. Mají podle vás tresty nějaký vliv na počet podvodů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano.6337,5 %36,21 %  
Ne, tresty studenty neodradí.6337,5 %36,21 %  
Ano, určitě počet snižují.4225 %24,14 %  

Graf

16. Jak by se podle vašeho názoru mělo postupovat při přistižení opisujícího studenta v závěrečném testu na VŠ?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- po prvé ústní napomenutí (již někde zaznamenané), druhé napomenutí by již bylo písemné s upozorněním na možné následky a při třetím opisování by již student byl vyhozen ze studií a už by nikdy nemohl studovat VŠ

.

...

0 bodů z testu, možnost osobního přezkoušení

automaticky předmět za F(4)

dát mu druhou šanci

Dát výrazné varování že jestli ještě jednou, je vyhozen (z VŠ).

dát za test nula bodů

Disciplinární komise či vyhození ze studia je hloupost. Podvádění ke studiu patří, ovšem raných fázích, kdy je student nucen absolvovat nepodstatné předměty pro jeho zaměření, v předmětech, které jsou pro něj důležité, ty vědomosti má, pokud nemá, pak nemá být studentem VŠ - viz. plagiátorství, atd. Výborné řešení by bylo anulovat test, tedy dát 0 bodů a dát možnost napsání nového testu, s tím, že pokud bude opět přistižen, pak se jedná o čůrákovinu a má jít do prdele, nebo přezkoušení, to je možná úplně nejlepší varianta.

F

failed z predmětu

hodnoceni neuspel a povinnost opakovat predmet

Chtít po něm zaplatit finanční pokutu.

individuálně podle způsobu podvodu. V krajním případě propadnutí prvního pokusu, nesplnění zkoušky.

Já bych mu zlomila ruku, pak by se to neopakovalo

Jako doted, jen blbec se necha nachytat...

Je-li podvod v menší míře dal by se ještě zvládnout velkým napomenutím a zabráněním v dalším podvody. Ovšem je-li podvod většího rázu student by měl být od testu vyhozen.

Ještě k otázce 13.: Myslím, že tolik nezáleží na tom, jestli je to v Čechách nebo ne, myslím, že hlavně záleží na systému zkoušení. Záleží na tom, jaký význam závěrečný test ve studiích má. (Jestli se jedná o relevantní nebo vycpávkový předmět. Pokud by šlo o předmět relevantní a k dalšímu studentovu působení nezbytný (k jeho budoucí práci), myslím, že je třeba studenta potrestat. Například vyloučením ze zkoušky, ale s fakultativní možností nápravy a napsáním nové zkoušky. K otázce 18: tohle nejsem schopná relevantně posoudit, vzhledem k tomu, že byl jiný politický systém, jiný systém mezilidských vztahů a já jsem v té době navíc nežila, takže nemůžu říct.

K této otázce se nevyjadřuji, neboť nesouhlasím se systémem školství.

konec

Měl by jít k disciplinární komisi, je již plně v její kompetenci rozhodnout s přihlédnutím k okolnostem, jaký by měl být trest.

měl by si test zopakovat, sám

Možná dvacet lískovkou - buď na zadek a nebo ještě spíš přes prsty. To musí docela bolet :-)

Musel by zkoušku složit ještě jednou, celou

musí test zopakovat

Nabídnout náhradní termín a snížit výslednou známku z nového testu o stupeň

Napomenout a dát varování,že ještě jednou a konec...Pro mě osobně by byla ta ostuda a zahambení největší trest

napomenout a po druhé sebrat

napomenout, podruhé vyloučit ze zkoušky

napomenutí a při druhem pristizeni pak vyhození z testu

napomenutí, ale asi by měli být přísnější kontroly

napomenuti, pokud žádna změna, vyloučení ze zkoušky, nechat si dotyčného napsat test v konzultačních hodinách

Napomenutí...

napomenutím

napomenutím

Napoprvé varovat, popř. mu odebrat materiály/elektronické přístroje, ze kterých opisoval. Napodruhé vykázat a z testu mu dát 0 bodů.

Napsat test znova o jiném zadání.

Nechat ho napsat ten test znovu a dohlídnout na to, aby to již bylo bez opisování. Všichni jsme lidé, a když opisoval, tak jistě k tomu měl důvod. Zvlášť na VŠ, je těžké, spíš nemožné naučit se úplně všechno.

Nechat ho opakovat předmět

Nechat ho to samostatně opakovat při důkladné kontrole aby mohl prokázat své případné znalosti bez šance podvádět

Nechat ho vysvětlit důvod podvádění a podle toho ho od zkoušky vyhodit nebo mu dát šanci to opakovat.

Nechat to byt

nejprve napomenutí a pokud by nepřestal, tak zřejmě to vyhození, ikdyž mohlo by se i zavést, že ho přesadí jinam a dají mu jinou variantu testu

Nekompromisně vyhodit z místa konání. A po omluvě studenta či zájmu o nápravu kývnout na druhou možnost. Člověk dělá hlouposti.

Nekompromisně: neuspěl.

Nemohu se objektivně vyjádřit.

neplatny pokus - dat novy

Neprospěl

nepřipustit k závěrečné zkoušce

Netusim. Ale spis se tomu nicim neda zabránit. Vždycky si clovek. najde moznost jak podvádět a kam schovat tahak.

Neudělení zápočtu nebo zkoušky

neuznání testu

neuznání zkousky a vyloučení

neuznat mu test

neuznat mu test a bud si ho napsat znovu, pokud je opravný termín, nebo si musí přihlásit předmět v dalším semestru

neuznat studentovy získané body

Neuznat test, přijít na opravný termín.

nevim

nevím

nevim

nevim

nevím

nevím

Nevím, nedokáži posoudit.

Nevyhověl

nevyhověl

Nevyhověl předmětu, při opakování přistížení návrh na vyloučení

nijak

Normalne - vyhodit od zkousky.

odevzdání testu a hodnocení F

odložit si to na podzim

odobratie testu

Ohodnocení neprospěl a případně posouzení disciplinární komisí

okamžité sebrání testu a hodnocení 0%

Opakoval předmět v dalším semestru. (Na VŠE ztráta kreditů)

opakování testu

Opakování zkoušky

Opakování zkoušky

opakováním předmětu

opakováním předmětu - jeho dosavadní výsledky tedy nemohou být věryhodné, podminečné vyloučení

Podle toho kdy se na to přijde

Podmínečné vyloučení ze studia, podruhé vyloučení.

Podmínečné vyloučení, základem je však, že bude mít někdo z vedení školy zájem na to, aby se nepodvádělo a aby byly podvody odhaleny. To např. na VŠE není.

Podmínečné vyloučení.

podminene vylouceni

Pokud by to bylo při závěrečném testu, tak samozřejmě neuznat tento test.

Pokud bych ho načapala jednou, strhla bych mu třeba 10% bodů, když dvakrát, sebrala bych mu test.

Pri zavercenm testu mu test sebrat a nedovolit dokoncit zkousku. Doporucoval bych pote, pokud mozno ihned, ci ve velmi brzke dobe, ustni prezkouseni.

Prvotne by melo byt vice sanci si napsat test, pokud bychom ho napoprve nezvladli. Snizil bys se stres studentu a oni by byli naoplatku poctivejsi, kdyz by vedeli, ze kdyby neco, jeste maji dalsi pokus

přerušení zkoušky, možná oprava v náhradním termínu

přezkoušení

Přísnější podmínky k vykonání testu.

rozhodně klasifikací nevyhověl

Rozhodně ne vyhazovem ze školy. Třeba opakování předmětu či testu

Sebráním testu a nulovým hodnocením.

Sebrat mu test vypracovaný z taháku a dát mu možnost ještě jednou bez taháku

sebrat test a nehodnotit jej.. dál nevím

současný stav mi přijde dobrý.

správné by bylo vyhodit studenta, ale když mi to ulehčí práci a vím, kdy tahák použít,tak proč ne

Student by měl být pokárán, měl by opakovat test, případně absolvovat "těžší" ústní zkoušku. Především by ale měl pedagog přemýšlet, proč student opisoval - jestli jsou nutné (a k něčemu dobré) hromadné testy, jestli je nenahradit ústní zkouškou, která narozdíl od testu skutečně ověří znalosti.

Tahák je vlastně přípravou na studium, na přednášku (prezentačka v práci) taktéž jdete s poznámkami a podklady a nejdete něco prezentovat pouze z hlavy. Základní znalosti ano, ale nemělo by se řešit 1000 věcí, kt. hned po testu student zapomene. A učit se ke všemu deset různých definic nazpaměť???? Na co mi to bude?

tak jak se postupuje- vyhodit od testu - možná i disciplinární řízení ale nemyslím, že vyhodit uplně ze studia je správné

test opakovat, žádný jiný trest netřeba

Těžká otázka... Mám odpovědět z pohledu studenta nebo nezávislého pozorovatele? :-)

To bych nechal na posouzení profesora..

to zálezí na predmetu a velikosti provinení. vždy je to individualni.

Trest smrti oběšením

Ubrat body nebo rovnou klasifikovat za 4. Zalezi, jak je to zavazne. Jestli opisuje z nekolika tahaku pod lavici, nebo jen obcas koukne k sousedovi :-)

Učitelů je mnoho, a majoritní část si v tomto případě bude ukájet své vlastní nezdary a léčit si komplexy právě na studentech.

Ukončení pokusu a nemožnost opravy.

ukončit mu studium

Ústní zkoušení, nechat pokračovat. Na VŠ už je to trochu jinak.

ústní zkouška příští hodinu

V závěrečném testu už by se to mělo trestat vyloučením ze zkoušky...

varování a následně vyhození od testu

Varování, následné opakování testu.

velmi striktně - nutnost opakování předmětu/státnic, záleží, o jaký test jde

Vyhazov

vyhazov od testu, odklad terminu s podminkou vylouceni ze studia

Vyhazov ze školy

Vyhodenie zo skúšky.

Vyhodit

vyhodit a dát mu možnost opravy v příštím termínu

vyhodit ho od testu a příště ho zkoušet ústně

Vyhodit od testu

Vyhodit od testu

vyhodit od testu a nechat ho napsat pod přísnějším dohledem a třeba težší variantu, ale nevyhaozavt hned ze školy, někdy někdo podvádí z nouze..

vyhodit od zkoušky

vyhodit od zkoušky

vyhodit od zkoušky

Vyhodit od zkoušky.

vyhodit z tohoto termínu

Vyhodit ze zkoušky

vyhodit ze zkoušky++

vyhození od testu, kárné řízení s možností vyhození ze školy (individuálně rozhodnout zda vyhodit či ne)

Vyhození od zkoušek.

Vyhození od zkoušky

vyhození od zkoušky

vyhození od zkoušky

Vyhození od zkoušky a předvedení před disciplinární komisi.

vyhození od zkoušky s možností zapsat se na další termín

vyhození od zkoušky, nesplněno

Vyhození od zkoušky, popř. znemožnění opravného pokusu.

Vyhození od zkoušky.

vyhození z testu a nemít možnost náhrady

vyhození ze zkoušky

Vyhození ze zkoušky, odebrání kreditů, potrestání - např. nachytat 2x a poté vyloučit z VŠ

Vyhozením ze zkoušky

vykopnout z terminu

vyloucenim od zkousky s jedinou moznosti opakovani pristi rok

Vyloucit ze zkousky

vyloučení z testu

vyloučení ze studia

vyloučení ze školy

vyloučení ze třídy

vyloučení ze zkoušky

vyloučit a pokus nepočítat

vysvětlit a dát případně druhou šanci

vzít test

x

X

zalezi predmet od predmetu hlavni predmety - vyhazov manesi - neudelani

Zalezi, jestli je to medicina nebo ekonomka.

záleželo by na celkových studijních výsledcích studenta.

záleželo by na konkrétní situaci - může se jinak jednat o kvalitního studenta, který pouze ztratí nervy...

Záleželo by na předmětu - jak moc důležitý je předmět pro studenta daného oboru.

Záleželo by, jak důležitý by to byl test a z čeho. Navíc jsou i horší formy podvodů, než opisování.

záleží na důležitosti předmětu

Záleží na důležitosti předmětu. Pokud by šlo o volitelný předmět, volila bych vyloučení ze zkoušky nebo z kurzu. Pokud by to byl důležitý, povinný předmět, poslala bych studenta před disciplinární komisi.

záleži na jednotlivych pripadoch

záleží na okolnostech

Záleží na situaci - od domluvy, přes známku "neprospěl" až po (podmínečné) vyloučení

zhoršení známky

znemožnění dokončení studia

17. Jsou podle vás profesoři/učitelé příliš benevolentní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Řekl bych, že akorát.12471,26 %71,26 %  
Spíše ano.2816,09 %16,09 %  
Ano, někdy až příliš.179,77 %9,77 %  
Ne, jsou příliš přísní.52,87 %2,87 %  

Graf

18. Myslíte si, že tomu bylo např. před 30 lety jinak?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Určitě ano.otázka č. 19, Myslím si, že je to stejné.otázka č. 20, Ne, tenkrát se podvádělo více.otázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Myslím si, že je to stejné.10660,92 %60,92 %  
Určitě ano.6235,63 %35,63 %  
Ne, tenkrát se podvádělo více.63,45 %3,45 %  

Graf

19. Proč si myslíte, že byli studenti před 30 lety poctivější?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Báli se.

byla větší kázeň, učitelé měli větší respekt, když se už lidé na studia dostali, tak si toho více vážili a snažili se na studiích udržet

Byli poctivější, protože k tomu byli vychováni. Ani k rodičům si nedovolili tolik, co si dovolí dnešní mládež. Je jiná doba.

bylo jich méně a lektoři byli přísnější - si myslím

Dá se říct, že byly rozumnější. A nezničeni moderní dobou.

Dnešní mládež je jiná

jiná doba

jiná doba

jiná doba, tvrdší

jiná výchova

jina vychova

jiná výchova, jiné nároky

JIná výchova. Byl jim vštipovány jiné morální hodnoty.

Komunisté.

Měli větší motivaci se učit.. a i učitelé byli přísnější.

měli větší obavy a na VŠ jich bylo méně= lepší kontrola

měli větší respekt

měli větší respekt, ale taky moc nedovedu posoudit, v této otázce by se hodila škála o pěti možnostech

Měli větší strach z autorit.

Měli z pedagogů větší respekt než v dnešní době.

Méně benevolentní učitelé, větší disciplína.

Méně otevřený svět, více tolerance.

Myslím si, že lidé byli konzervativnější a disciplinovanější. A byli zvyklý se spíše s věcmi smířit.

Myslím si, že velkou roli hraje technologie.

nebyl takový tlak na vyšší stupeň vzdělání popř. titulů

Nebyla tak dostupná výpočetní technika - počítače na vytištění miniaturních taháků, smartphony s taháky apod.

nebyla vyspělá technologie a nezbývalo jim nic jiného než se to naučit

Nebyli naučeni podvádět

Nebyli poctivější, jen tvrději trestaní.

nebyli tak líní a šlo jim o vzdělání

nebylo tolik vymožeností

Nemam zdani.

Neměli možnost používat mobily atd.. Obecně byla morálka studentů lepší.

Neměli tolik možností jako dnes

nemyslím si to

Nemyslím, že byli poctivější, ale neměli k podvádění takovou techniku jako my nyní.

pac si myslim, ze byli testy prisnejsi

Podvod nebyl jen vůči škole, ale bral se potažmo i vůči systému...

Pokora

Prísnejšie podmienky.

Protože je prostě jiná doba.Lidi jsou dnes zvrhlejší,zlejší,závistivější,všechno by chtěli jen pro sebe.

protože ještě nebyla tolik oslabená celková morálka ve společnosti, také se učitelé těšili větší úctě (tedy se nepodvádělo z respektu k nim). Je ale pravda, že ve filmu Cestra do hlubin študákovy duše se opisovalo až hrůza...

Protože studium nebylo tak masové.

protože učitelé byli přísnější a dávali větší pozor

přísnější řád, větší respekt ke starším obecně, tedy i k vyučujícím a zkoušejícím

Studenti byli více zoodpovědnější a váželi si toho, že třeba na vysoké škole mohli studovat...

Tak především tehdy to bylo naopak... dnes když dítě propadá nebo má špatné známky, "moderní" výchova rodičů je taková, že si stěžují na učitele. To před 30 lety bylo nemyslitelné. Navíc pokud se člověk dostal na vysokou, tak jen díky konexím a spojením s komunistickou stranou. Samotné studium tedy bylo už jednoduché. Vždy záleželo na učiteli, zda si studenta oblíbí a jak je na tom jeho rodina z pohledu dělnické třídy.

tvrdší režim

ucitele byli prisnejsi a meli vetsi autoritu

učitel měl větší autoritu

Učitelé byli přísnější, důslednější. Děti znaly i povinnosti, ne jen práva.

Učitelé byli přísnější, morální hodnoty byly jiné.

větší morálka

více dbaly na školu

Více se báli.

x

20. Seřaďte prosím podle toho, kde podle vás dochází nejvíce k podvodům(1 - Nejménně , 6 - nejvíce):

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Základní škola2.9714.281
Učiliště4.2643.505
Střední odborná škola3.8911.339
Střední odborná škola s maturitou3.581.094
Gymnázium3.0292.039
V\soká škola3.2643.942

Graf

21. Máte nějaké osobní doporučení pro snížení počtu podvodů?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- bohužel nemám žádné osobní doporučení

...

Ano, nenutit studenty učit se telefonní seznamy a pak psát do testů konkrétní čísla nebo slova, ale nutit je psát raději eseje, ve kterých prokážou porozumění.

Ano. Pri psani testu na PC (VIZ SB19) hlidat zasadne "pred monitoem", aby student nevidel, kam se dozor diva. Pri psani testu na papire je jeden dozor na 100 lidi veru malo. Staci v kazdem rohu mistnosti jeden dozor a opisovat se veru neda.

Autorita vyučujícího.

Dávat testy u kterých není prostor podvádět. Různá zadání, časová omezení, otázky u kterých nejde jen o naučené informace, ale musí se u nich znalost aplikovat.

Dávat větší pozor,co žáci při hodině dělají.

Dělat rozumné testy, které se nesnaží člověka nachytat na detailech, ale dělat testy takové, které vystihují danou problematiku v rozumné šíři.

Důslednost, nedůvěřivost

jako student raději nebudu nic doporučovat :D

Jistě, zredukovat prostor pro podvádění. A samozřejmě srozumitelnou a přesvědčivou formou vysvětlovat, že podvádět je špatné. Zároveň být takový učitel, aby se studentni styděli mě podvádět.

každoroční obměňování testů, ústní zkoušky

Ke snížení počtu podvodů nic nepomůže - je to nereálné

Koncipovat předmět tak, aby byli studenti motivování dané problematice porozumět z vlastního zájmu a ne "prostě proto"

Kontrola.

Mlátit rákoskou!

motivace studentů k víře, že informace jsou důležité pro formování osobnosti a pro všeobecný přehled

motivovat studenty, aby se lépe učili.. změnit styl výuky... tupé zírání do projektoru málo komu pomůže při studiu.

motivovat studenty, že nejde o získání známky, kreditů, zápočtu, ale především o jejich osobní zisk informací

myslím, že kdyby tolik nezáleželo na počtu bodů z testu, bylo více testů, otázky dávaly smysl a nebyly jen vytržené z kontextu z učebnice a nebo to nebyl jediný způsob zkoušení. Myslím, že ústní zkouška může být objektivnější, ale to hodně závisí na zkoušejícím - ani ti často nejsou objektivní.

Na to si musí žáci přijít sami.

ne

NE

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

Ne, byl bych sám proti sobě :)

Ne, podvádělo se, podvádí se a podvádět se bude...

ne, podvádění je nejzábavnější část celého studia

ne, tresty by musely být neúměrně přísné, protože spousta studentů je zoufalých, aby zkoušky udělali, snížení počtu podvodů musí vycházet jedině z vnitřních pohnutek, z mentality studentů

ne,podvádět se bude pořád,lidé jsou nepoučitelný

Ne.

nekompromisní tresty - kárné řízení, podmínečné vyloučení, vyloučení

Nemám

Nemyslím si, že by to bylo nějak hrozné.

Neoznamovat test z látky o cca 50 stranách pouze 2-4 dny předem.

Nevidím důvod, proč by se mělo usilovat o snížení podvodů, i učitelů by se měli občas zamyslet, nechtějí toho moc...

No tak hlavne stejna pravidla vsem a jasne zadany test. V pripade, ze se uci A, v materialech se doucime jeste B a u testu po nas chteji C a D, tak je to pak tezky :-D Jinak asi zavedeni nejakych trestu za poruseni pravidel. Ale taky spravedlive pro vsechny. Taky neni spravne, kdyz nekomu to projde v pohode a jiny s tim ma pak velky problem (za to same)

Normálně a lidsky dělaná výuka. Žádné naschvály a chytáky, vhodné rozčlenění učiva jednotlivých předmětů.

Odsuzovat lidi, kteří se jich dopouští, a nepodporovat takové prostředí, které k nim systémově nabádá.

Otázku 17 nejsem schopna posoudit vzhledem k tomu, že jsem teprve v 1. ročníku 1. semestru a ještě jsem nebyla na žádné zkoušce. Otázku 20 taktéž nejsem schopna relevantně odpovědět. Mám zkušenosti vždy jen s jedním typem školy a to vždy jen s jednou školou, tudíž se mé hodnocení odvíjí na základě dohadů a předsudků. Myslím, že tato otázka je položena nepřesně a obecně na to, aby mohla o něčem ve skutečnosti vypovídat. (Jestli Vám do toho můžu kecat. - Omlouvám se) Změnu systému zkoušení jako zjišťování úrovně znalosti studentů. A vůbec celého systému školství a přístupu ke vzdělání. Podle mého názoru to v dnešní době neprobíhá vůbec efektivně.

Otázky, které budou odpovídat probírané látce a nebudou nutit studenty se je papouškovat, ale půjdou logicky odvodit na základě navštěvování přednášek, psaní poznámek a čtení literatury.

podle mě jsou podvody přiměřené, aspoň v mém okolí, ale stejně, kdo chce podvádět, bude podvádět, vždycky se najde nějaká cesta

Povolit opisování. Člověk musí být spíše schopen vědět, kde danou informaci může v budoucnu najít a poté se jí dopodrobna zabývat, než-li mít jí nadrcenou kvůli testu a poté ji zapomenout.

prisnejsi kontrola, nehlasene testy

Proč?

při přistižení zabavit a dát kuli.

Připravit studenty na to, co v testu má být, dát jim k tomu správné podklady.

Přísnější kontroly, zabavení všech mobilů před testem.

přísnější postihy

přísnější tresty

psaní testů bez veškerých osobních věcí, včetně propisek, matematických tabulek (nebo jiné povolené literatury), kalkulačky, daleko od sebe a pod dohledem. Také by bylo dobré nedávat záludné testy typu žádná až všechny odpovědi jsou správně a že se za špatnou odpověď strhávají body. U obhajob písmených prací být více šťoura, aby se odhalil případný podvodník, který si práce nehcal napsat. Nicméně je dobré zamyslet se, jestli u všech oborů na VŠ je povinnost psát bakalářské/diplomové práce vůbec nutnost vzhledem k reálné praxi...

reformace školství, aby studium připravovalo na budoucí život a nešloo pouhé biflování termínů, který každý do druhého dne zapomene.

Různé testové varianty, proházení zasedacího pořádku, krátké rukávy,

se ucit....se ucit.....se ucit

Skôr nie. Jedine aby sa každý sám seba spýtal k čomu je to vlastne dobré.

Snížit počet vyučovaných hovadin či motivovat k učení, úplně nejlepší je ústní zkouška, tam se podvádět nedá (pokud na potítku není použit tahák). Bohužel to je časově náročné. Osobně bych se podvodům nesnažil zabránit (ukazovat, že se snažím) a to proto, protože student má určité důvody k podvodu. Využít podvádění ku prospěchu, např. dovolit knihu při testu, pustit prezentaci s určitými osnovami odpovědí, říct odpověď k jedné, dvoum otázkám.

striktní dodržování pravidel. Pro všechny žáky ve všech předmětech

Studenti musí vědět proč se to učí, proč píšou testy a musí mít důvod dělat to poctivě, ve chvíli kdy píšou např. test na dokonalou konkurenci, která jim k ničemu nebude tak radši budou podvádět ať si to ulehčí, totéž teorie managementu

Takové snad ani neexistuje :)

Ten problém je složitější, lidi by museli přestat chodit na školy, které je nebaví, nebo by se musel změnit systém výuky a vyučovat se více prakticky namísto spousty teorie, která stejně zastarává.

testování, které dává smysl, změna školského systému (je potřeba, abychom se učili převážně to, co budeme nadále v našem životě potřebovat, nemělo by se zakládat na absurditách a zbytečném memorování různých definic, ale měl by se klást důraz na použití "selského rozumu", v dnešní době je myslím i zapotřebí rozvíjet schopnost vyhledávání informací u studentů, která je na velice špatné úrovni)

Trest, tresty a ještě větší tresty ;)

trestat

Udelat latku poutavejsi a ne drceni.. Prakticke predmety jsem nikdy nepodvadela

V některých zahraničních zemích si studenti nedovolí opisovat, protože by je čekal vyhazov ze školy.

větší motivace studentů, aby je to bavilo a nebrali to jen jako povinnost se to naučit, ale že to může být užitečné, co se mají učit

Více hlídat při testech, nechtít po studentech nesmyslné definice slovo od slova.

více hlídat studenty

Více kontrolorů

Vice moznych pokusu na test

Více praktické výuky, ale to je drahé a hůře hodnotitelné

vychovejte pořádně své děti ;-). a "walk your own talk".

vypisovani dostatecneho poctu terminu v dobe dane skolnim zakonikem

vyučovat to co je opravdu potřebné a zaměřit výuky spíše na praktické věci

Zakázala bych při testech mobilní telefony, kdyby se našel tahák, tak žádné varování, ale ihned nesplníno, měli by se občas testy měnit...

zařídit to tak, aby byl podvod co nejméně možný - testy a,b,c,d, rozdat na test čisté papíry, přesadit jednotlivé žáky na písemky do jiných lavic, učebnice a sešity položit na zem a nenechat v lavici (ale děcka vždycky vymyslí nějaký nový fígl :) )

Zaveďte diskuze, kde bude možné projednat samotný test se studenty. Zpětnou vazbu. A ne, že "takto je test udělán, vypořádejte se s tím"... "Já vím, že je to blbost, ale co naděláte"- (komentář učitele)

Zpřísnění trestů. Správnější by samozřejmě bylo, kdyby si děti odmala vžily, že podvod je něco nedůstojného, ale obávám se, že tato cesta by byla v ČR příliš náročná, protože děti vidí podvody všude kolem sebe.

Zvětšit den alespon na 30h

Zvýšit smysluplnost předmětů, snížit míru potřebného memorování na testy a naopak zavést otázky, u kterých se musí samostatně přemýšlet

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Jaké ponaučení jste si z toho vzal/a?

  • odpověď Žádné ponaučení jsem si nevzal/a.:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi opisování na otázku 9. Jakým způsobem jste podváděl/a?

20. Seřaďte prosím podle toho, kde podle vás dochází nejvíce k podvodům(1 - Nejménně , 6 - nejvíce):

  • odpověď Střední odborná škola s maturitou=3:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní škola=5 na otázku 20. Seřaďte prosím podle toho, kde podle vás dochází nejvíce k podvodům(1 - Nejménně , 6 - nejvíce):

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Vaše věková kategorie:

3. Momentálně:

4. Jaký je váš názor na podvody při studiích?

5. Byl/a jste někdy svědkem nějakého podvodu?

6. Jak často se s tímto jevem setkáváte?

7. Podváděl jste někdy vy sám/a?

9. Jakým způsobem jste podváděl/a?

10. Jak hodnotíte vaše konání?

11. Jaké ponaučení jste si z toho vzal/a?

13. Myslíte si, že je to v zahraničí jinak?

15. Mají podle vás tresty nějaký vliv na počet podvodů?

17. Jsou podle vás profesoři/učitelé příliš benevolentní?

18. Myslíte si, že tomu bylo např. před 30 lety jinak?

20. Seřaďte prosím podle toho, kde podle vás dochází nejvíce k podvodům(1 - Nejménně , 6 - nejvíce):

21. Máte nějaké osobní doporučení pro snížení počtu podvodů?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Vaše věková kategorie:

3. Momentálně:

4. Jaký je váš názor na podvody při studiích?

5. Byl/a jste někdy svědkem nějakého podvodu?

6. Jak často se s tímto jevem setkáváte?

7. Podváděl jste někdy vy sám/a?

9. Jakým způsobem jste podváděl/a?

10. Jak hodnotíte vaše konání?

11. Jaké ponaučení jste si z toho vzal/a?

13. Myslíte si, že je to v zahraničí jinak?

15. Mají podle vás tresty nějaký vliv na počet podvodů?

17. Jsou podle vás profesoři/učitelé příliš benevolentní?

18. Myslíte si, že tomu bylo např. před 30 lety jinak?

20. Seřaďte prosím podle toho, kde podle vás dochází nejvíce k podvodům(1 - Nejménně , 6 - nejvíce):

21. Máte nějaké osobní doporučení pro snížení počtu podvodů?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Trnka, K.Proč čeští studenti podvádějí při studiích? (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://proc-cesti-studenti-podvadej.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.