Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Proč nakoupíte na určitém e-shopu a ne u konkurence?

Proč nakoupíte na určitém e-shopu a ne u konkurence?

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Hruboš
Šetření:11. 04. 2011 - 17. 04. 2011
Počet respondentů:135
Počet otázek (max/průměr):8 / 8
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:87,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážené dámy a pánové,

rád bych Vás požádal o vyplnění krátkého dotazníku, který je posledním krokem k dokončení mé diplomové práce na téma Marketing a obchodování v oblasti e-commerce.

Mnohokrát děkuji za Váš čas,

Petr Hruboš
 

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alespoň 1x čtvrtletně6548,15 %48,15 %  
Méně než čtvrtletně nebo vůbec3525,93 %25,93 %  
Minimálně 1x měsíčně3425,19 %25,19 %  
Každý týden10,74 %0,74 %  

Graf

2. Zboží v jaké hodnotě obvykle nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 5.000 Kč7757,04 %57,04 %  
do 1.000 Kč4835,56 %35,56 %  
do 20.000 Kč96,67 %6,67 %  
nad 20.000 Kč10,74 %0,74 %  

Graf

3. Využil/a jste někdy 14-ti denní lhůtu na vrácení zboží?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11081,48 %81,48 %  
ano2518,52 %18,52 %  

Graf

4. Máte obavy o své osobní údaje, které poskytujete internetovému obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6951,11 %51,11 %  
Nepřemýšlím nad tím4130,37 %30,37 %  
Ne2518,52 %18,52 %  

Graf

5. Dáváte přednost nákupu na specializovaném internetovém obchodu oproti obchodu se širokým sortimentem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6749,63 %49,63 %  
Neřeším to5339,26 %39,26 %  
Ne1511,11 %11,11 %  

Graf

6. Označte 4 nejvýznamnější důvody, kvůli kterým nakoupíte v konkrétním internetovém obchodu raději než v konkurenčních obchodech:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 4).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena nakupovaného produktu11786,67 %86,67 %  
Dostatečné informace o produktech a jejich fotografie6447,41 %47,41 %  
Doprava (způsob dopravy a její cena)6447,41 %47,41 %  
Důvěryhodnost obchodu (kompletní kontakty, název domény, platné obchodní podmínky)6346,67 %46,67 %  
Skladová dostupnost (nakupované zboží je v obchodu skladem)5037,04 %37,04 %  
Opakovaný nákup (vlastní nebo zprostředkovaná zkušenost, doporučení)4130,37 %30,37 %  
Výdejní místo (možnost osobního vyzvednutí)3828,15 %28,15 %  
Platební možnosti (obchod nabízí platbu, kterou preferuji)3122,96 %22,96 %  
Nákup bez registrace1914,07 %14,07 %  
Způsob reklamace (rychlá výměna zboží, informace o servisních střediscích, atd.)1611,85 %11,85 %  
Nadstandardní servis (jako montáž, školení, odvoz obalu, atd.)139,63 %9,63 %  
Značka obchodu (nákup v obchodech, které mám v povědomí nebo znám z reklamy)139,63 %9,63 %  
Vzhled a struktura stránek118,15 %8,15 %  

Graf

7. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8160 %60 %  
Muž5440 %40 %  

Graf

8. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 – 34 let6648,89 %48,89 %  
35 – 44 let3022,22 %22,22 %  
16 – 25 let2417,78 %17,78 %  
45 – 59 let118,15 %8,15 %  
60 + více let42,96 %2,96 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete na internetu?

2. Zboží v jaké hodnotě obvykle nakupujete?

3. Využil/a jste někdy 14-ti denní lhůtu na vrácení zboží?

4. Máte obavy o své osobní údaje, které poskytujete internetovému obchodu?

5. Dáváte přednost nákupu na specializovaném internetovém obchodu oproti obchodu se širokým sortimentem?

6. Označte 4 nejvýznamnější důvody, kvůli kterým nakoupíte v konkrétním internetovém obchodu raději než v konkurenčních obchodech:

7. Vaše pohlaví:

8. Váš věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete na internetu?

2. Zboží v jaké hodnotě obvykle nakupujete?

3. Využil/a jste někdy 14-ti denní lhůtu na vrácení zboží?

4. Máte obavy o své osobní údaje, které poskytujete internetovému obchodu?

5. Dáváte přednost nákupu na specializovaném internetovém obchodu oproti obchodu se širokým sortimentem?

6. Označte 4 nejvýznamnější důvody, kvůli kterým nakoupíte v konkrétním internetovém obchodu raději než v konkurenčních obchodech:

7. Vaše pohlaví:

8. Váš věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hruboš, P.Proč nakoupíte na určitém e-shopu a ne u konkurence? (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://proc-nakoupite-na-urcitem-e.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.