Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Proč nakoupíte na určitém e-shopu a ne u konkurence?

Proč nakoupíte na určitém e-shopu a ne u konkurence?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Hruboš
Šetření:11. 04. 2011 - 17. 04. 2011
Počet respondentů:135
Počet otázek (max/průměr):8 / 8
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:87,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:19
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážené dámy a pánové,

rád bych Vás požádal o vyplnění krátkého dotazníku, který je posledním krokem k dokončení mé diplomové práce na téma Marketing a obchodování v oblasti e-commerce.

Mnohokrát děkuji za Váš čas,

Petr Hruboš
 

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Alespoň 1x čtvrtletně6548,15 %48,15 %  
Méně než čtvrtletně nebo vůbec3525,93 %25,93 %  
Minimálně 1x měsíčně3425,19 %25,19 %  
Každý týden10,74 %0,74 %  

Graf

2. Zboží v jaké hodnotě obvykle nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 5.000 Kč7757,04 %57,04 %  
do 1.000 Kč4835,56 %35,56 %  
do 20.000 Kč96,67 %6,67 %  
nad 20.000 Kč10,74 %0,74 %  

Graf

3. Využil/a jste někdy 14-ti denní lhůtu na vrácení zboží?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11081,48 %81,48 %  
ano2518,52 %18,52 %  

Graf

4. Máte obavy o své osobní údaje, které poskytujete internetovému obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6951,11 %51,11 %  
Nepřemýšlím nad tím4130,37 %30,37 %  
Ne2518,52 %18,52 %  

Graf

5. Dáváte přednost nákupu na specializovaném internetovém obchodu oproti obchodu se širokým sortimentem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6749,63 %49,63 %  
Neřeším to5339,26 %39,26 %  
Ne1511,11 %11,11 %  

Graf

6. Označte 4 nejvýznamnější důvody, kvůli kterým nakoupíte v konkrétním internetovém obchodu raději než v konkurenčních obchodech:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 4).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena nakupovaného produktu11786,67 %86,67 %  
Dostatečné informace o produktech a jejich fotografie6447,41 %47,41 %  
Doprava (způsob dopravy a její cena)6447,41 %47,41 %  
Důvěryhodnost obchodu (kompletní kontakty, název domény, platné obchodní podmínky)6346,67 %46,67 %  
Skladová dostupnost (nakupované zboží je v obchodu skladem)5037,04 %37,04 %  
Opakovaný nákup (vlastní nebo zprostředkovaná zkušenost, doporučení)4130,37 %30,37 %  
Výdejní místo (možnost osobního vyzvednutí)3828,15 %28,15 %  
Platební možnosti (obchod nabízí platbu, kterou preferuji)3122,96 %22,96 %  
Nákup bez registrace1914,07 %14,07 %  
Způsob reklamace (rychlá výměna zboží, informace o servisních střediscích, atd.)1611,85 %11,85 %  
Nadstandardní servis (jako montáž, školení, odvoz obalu, atd.)139,63 %9,63 %  
Značka obchodu (nákup v obchodech, které mám v povědomí nebo znám z reklamy)139,63 %9,63 %  
Vzhled a struktura stránek118,15 %8,15 %  

Graf

7. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8160 %60 %  
Muž5440 %40 %  

Graf

8. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 – 34 let6648,89 %48,89 %  
35 – 44 let3022,22 %22,22 %  
16 – 25 let2417,78 %17,78 %  
45 – 59 let118,15 %8,15 %  
60 + více let42,96 %2,96 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete na internetu?

2. Zboží v jaké hodnotě obvykle nakupujete?

3. Využil/a jste někdy 14-ti denní lhůtu na vrácení zboží?

4. Máte obavy o své osobní údaje, které poskytujete internetovému obchodu?

5. Dáváte přednost nákupu na specializovaném internetovém obchodu oproti obchodu se širokým sortimentem?

6. Označte 4 nejvýznamnější důvody, kvůli kterým nakoupíte v konkrétním internetovém obchodu raději než v konkurenčních obchodech:

7. Vaše pohlaví:

8. Váš věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete na internetu?

2. Zboží v jaké hodnotě obvykle nakupujete?

3. Využil/a jste někdy 14-ti denní lhůtu na vrácení zboží?

4. Máte obavy o své osobní údaje, které poskytujete internetovému obchodu?

5. Dáváte přednost nákupu na specializovaném internetovém obchodu oproti obchodu se širokým sortimentem?

6. Označte 4 nejvýznamnější důvody, kvůli kterým nakoupíte v konkrétním internetovém obchodu raději než v konkurenčních obchodech:

7. Vaše pohlaví:

8. Váš věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Hruboš, P.Proč nakoupíte na určitém e-shopu a ne u konkurence? (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://proc-nakoupite-na-urcitem-e.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.