Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Proč nenakupujete online (prosím pouze ti, co nikdy nenakoupili online

Proč nenakupujete online (prosím pouze ti, co nikdy nenakoupili online

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Ondřej Bárta
Šetření:09. 10. 2014 - 07. 11. 2014
Počet respondentů:53
Počet otázek (max/průměr):9 / 9
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hezký den,

věnujte mi prosím 2 minuty času a vyplňte mi dotazník, proč nenakupujete online..

UPOZORNĚNÍ:

Prosím pouze Vás, co jste nikdy nezakoupili žádný produkt po internetu.

Děkuji za pochopení

Odpovědi respondentů

1. Jak často využíváte internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Každý den4279,25 %79,25 %  
Několikrát týdně815,09 %15,09 %  
Méně často23,77 %3,77 %  
Několikrát měsíčně11,89 %1,89 %  

Graf

2. K připojení na internet využívám:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

3. Jakým činnostem se nejčastěji věnujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
K připojení k sociálním sítím (např. Facebook, Twitter)3973,58 %73,58 %  
Emailová komunikace3871,7 %71,7 %  
Zjišťování aktuálního dění na zpravodajských portálech3362,26 %62,26 %  
Hraní her2241,51 %41,51 %  
K poslechu radia / písniček a sledování filmů1935,85 %35,85 %  
Zjišťování informací o produktech1324,53 %24,53 %  
různé informace z Google kvůli práci11,89 %1,89 %  
stránky11,89 %1,89 %  
skola11,89 %1,89 %  
práci se školním informačním systémem11,89 %1,89 %  

Graf

4. Proč nenakupujete po internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Absence kontaktu se zbožím a prodejcem3566,04 %66,04 %  
Obavy z neseriozního jednání obchodníků3056,6 %56,6 %  
Placení dopravy2547,17 %47,17 %  
Složitější reklamační řízení2037,74 %37,74 %  
Obavy z posílání osobních údajů přes internet1833,96 %33,96 %  
Nerad(a) čekám na dodání zboží916,98 %16,98 %  
Nakupování přes internet je komplikované815,09 %15,09 %  
ráda produkty vidím "na vlastní oči"11,89 %1,89 %  
je mi 1311,89 %1,89 %  

Graf

5. Uvažujete v budoucnosti o nákupu zboží přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3260,38 %60,38 %  
ne2139,62 %39,62 %  

Graf

6. Věk:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
24611,32 %11,32 %  
2059,43 %9,43 %  
2359,43 %9,43 %  
2147,55 %7,55 %  
1847,55 %7,55 %  
1935,66 %5,66 %  
1523,77 %3,77 %  
2623,77 %3,77 %  
2923,77 %3,77 %  
4323,77 %3,77 %  
ostatní odpovědi 28
39
27
33
45
13
25
41
17
44
76
46
2
16
54
50
22
1833,96 %33,96 % 

Graf

7. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4279,25 %79,25 %  
Muž1120,75 %20,75 %  

Graf

8. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské - s maturitou (včetně vyššího odborného)1833,96 %33,96 %  
Vysokoškolské - bakalařské1222,64 %22,64 %  
Základní1018,87 %18,87 %  
Vysokoškolské - inženýrské a magisterské713,21 %13,21 %  
Středoškolské - bez maturity59,43 %9,43 %  
Vysokoškolské - doktorské11,89 %1,89 %  

Graf

9. Velikost obce, kde žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od 10 000 do 100 0001630,19 %30,19 %  
1 000 000 a více1324,53 %24,53 %  
od 1 000 do 10 0001222,64 %22,64 %  
od 100 000 do 1 000 000611,32 %11,32 %  
od 250 do 1 00059,43 %9,43 %  
méně než 25011,89 %1,89 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Uvažujete v budoucnosti o nákupu zboží přes internet?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hraní her na otázku 3. Jakým činnostem se nejčastěji věnujete na internetu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často využíváte internet?

2. K připojení na internet využívám:

3. Jakým činnostem se nejčastěji věnujete na internetu?

4. Proč nenakupujete po internetu?

5. Uvažujete v budoucnosti o nákupu zboží přes internet?

7. Pohlaví:

8. Nejvyšší dosažené vzdělání:

9. Velikost obce, kde žijete:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často využíváte internet?

2. K připojení na internet využívám:

3. Jakým činnostem se nejčastěji věnujete na internetu?

4. Proč nenakupujete po internetu?

5. Uvažujete v budoucnosti o nákupu zboží přes internet?

7. Pohlaví:

8. Nejvyšší dosažené vzdělání:

9. Velikost obce, kde žijete:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bárta, O.Proč nenakupujete online (prosím pouze ti, co nikdy nenakoupili online (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://proc-nenakupujete-online-pro.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.