Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Prodává obal či obsah?

Prodává obal či obsah?

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Stejskalová
Šetření:11. 05. 2010 - 18. 05. 2010
Počet respondentů:97
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.15
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník byl vytvořen k mé bakalářské práci na téma „Prodává obal či obsah“. Jak název napovídá, jde o studii vlivu obalu výrobku na nákupní chování spotřebitelů. Výsledky by mohly být podkladem pro mnohem ekonomičtější a ekologičtější balení potravin. Byla bych velmi ráda, kdybyste věnovali pár minut vyplnění následujících otázek. Následující obrázek si, prosím dobře prohlédněte, budou se ho týkat otázky 5 a 6. 

     

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Není-li uvedeno jinak, označte prosím křížkem jednu odpověď. U odpovědí „jiné“, prosím, vypište.

Odpovědi respondentů

1. Co je pro Vás při nákupu pochutin rozhodující?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chuť7981,44 %81,44 %  
Cena99,28 %9,28 %  
Značka22,06 %2,06 %  
obsah cukru11,03 %1,03 %  
cena, chuť, vzhled, značka 11,03 %1,03 %  
Objem11,03 %1,03 %  
píčo11,03 %1,03 %  
toho je vic asi se neda zamerit jen na jedno11,03 %1,03 %  
energetická hodnota11,03 %1,03 %  
Chuť, cena, vzhled11,03 %1,03 %  

Graf

2. Všímáte si při nakupování designu potravinových obalů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano a ovlivňují mne4950,52 %50,52 %  
Ano ale neovlivňují mne3536,08 %36,08 %  
Ne99,28 %9,28 %  
Nevím44,12 %4,12 %  

Graf

3. Co je pro Vás u obalu podstatné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Informace na obalu3536,08 %36,08 %  
Vzhled obalu2424,74 %24,74 %  
Ochranná funkce obalu1313,4 %13,4 %  
Snadná otevíratelnost1313,4 %13,4 %  
Co nejmenší množství odpadu66,19 %6,19 %  
Snadná recyklovatelnost / možnost třídění odpadu22,06 %2,06 %  
nic11,03 %1,03 %  
píčo11,03 %1,03 %  
ochranná funkce a zaroven i informace na obalu11,03 %1,03 %  
slouží jako obal a nikoli billboard11,03 %1,03 %  

Graf

4. Máte nějaký názor na současné obaly pochutin? Pokud ano, vypište, prosím, jaký?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kuásné16,67 %1,03 %  
dal bych tam LSD obrazky,at nam to vic chutna ;o))16,67 %1,03 %  
v pohodě16,67 %1,03 %  
Pestré, nápadité, pelší než dříve.16,67 %1,03 %  
delaji je moc desigenove...16,67 %1,03 %  
píčo16,67 %1,03 %  
barevné jsou hezčí16,67 %1,03 %  
obaly sou moc velke vzhledem k obsahu 16,67 %1,03 %  
ne16,67 %1,03 %  
mám16,67 %1,03 %  
ostatní odpovědi Obaly jsou několikanásobně větší než jejich obsah
zbytečně přeplácané
příliš mnoho vrstev obalů, papír místo plastů
špatná recyklovatelnost
Spotřebuje se na ně zbytečně moc materiálu.
533,33 %5,15 % 

Graf

5. Kterému výrobku na obrázku byste dali přednost? (Jde o stejné složení i kvalitu výrobku.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše B4344,33 %44,33 %  
Spíše A1919,59 %19,59 %  
Rozhodně B1212,37 %12,37 %  
Nevím1212,37 %12,37 %  
Rozhodně A1111,34 %11,34 %  

Graf

6. Kterému výrobku byste si v případě A: 40 g / 8 Kč, B: 21,5 g / 8 Kč dali přednost? (Jde o stejné složení i kvalitu výrobku.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rozhodně A6162,89 %62,89 %  
Spíše A1818,56 %18,56 %  
Spíše B99,28 %9,28 %  
Nevím55,15 %5,15 %  
Rozhodně B44,12 %4,12 %  

Graf

7. Ocenili byste u výrobce snahu o co nejnižší náklady na výrobu obalů a snadnou recyklovatelnost obalu, což by znamenalo menší zátěž pro životní prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5657,73 %57,73 %  
Spíše ano2929,9 %29,9 %  
Nevím, nezajímám se77,22 %7,22 %  
Spíše ne33,09 %3,09 %  
Ne22,06 %2,06 %  

Graf

8. Podíl ceny obalu činí průměrně 40 % z celkové ceny výrobku, tedy například z uvedených 8 Kč za 21,5 g tyčinku platíte 3, 20 Kč za její obal. Co si o tom myslíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi drahé5758,76 %58,76 %  
Spíše drahé3232,99 %32,99 %  
Nemám názor77,22 %7,22 %  
Velmi levné11,03 %1,03 %  

Graf

9. Byl jste někdy požádán o zodpovězení otázek průzkumu na nějaký potravinový výrobek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano a zúčastnil jsem se3738,14 %38,14 %  
Ne, ale zúčastnil bych se 2424,74 %24,74 %  
Nevím1717,53 %17,53 %  
Ne a nezúčastnil jsem se1616,49 %16,49 %  
Ano a nezúčastnil jsem se33,09 %3,09 %  

Graf

10. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 26 let8486,6 %86,6 %  
26 - 60 let99,28 %9,28 %  
nad 60 let44,12 %4,12 %  

Graf

11. Pracujete jako:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student7577,32 %77,32 %  
Zaměstnanec1717,53 %17,53 %  
Brigádník1010,31 %10,31 %  
Podnikatel22,06 %2,06 %  
Jiné22,06 %2,06 %  
V domácnosti22,06 %2,06 %  
Důchodce11,03 %1,03 %  

Graf

12. V jaké obci, městě žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100 000 obyvatel4142,27 %42,27 %  
od 10 000 do 50 000 obyvatel2323,71 %23,71 %  
do 3 000 obyvatel1818,56 %18,56 %  
od 3 000 do 10 000 obyvatel99,28 %9,28 %  
od 50 000 do 100 000 obyvatel66,19 %6,19 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co je pro Vás při nákupu pochutin rozhodující?

2. Všímáte si při nakupování designu potravinových obalů?

3. Co je pro Vás u obalu podstatné?

5. Kterému výrobku na obrázku byste dali přednost? (Jde o stejné složení i kvalitu výrobku.)

6. Kterému výrobku byste si v případě A: 40 g / 8 Kč, B: 21,5 g / 8 Kč dali přednost? (Jde o stejné složení i kvalitu výrobku.)

7. Ocenili byste u výrobce snahu o co nejnižší náklady na výrobu obalů a snadnou recyklovatelnost obalu, což by znamenalo menší zátěž pro životní prostředí?

8. Podíl ceny obalu činí průměrně 40 % z celkové ceny výrobku, tedy například z uvedených 8 Kč za 21,5 g tyčinku platíte 3, 20 Kč za její obal. Co si o tom myslíte?

9. Byl jste někdy požádán o zodpovězení otázek průzkumu na nějaký potravinový výrobek?

10. Do jaké věkové kategorie patříte?

11. Pracujete jako:

12. V jaké obci, městě žijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co je pro Vás při nákupu pochutin rozhodující?

2. Všímáte si při nakupování designu potravinových obalů?

3. Co je pro Vás u obalu podstatné?

5. Kterému výrobku na obrázku byste dali přednost? (Jde o stejné složení i kvalitu výrobku.)

6. Kterému výrobku byste si v případě A: 40 g / 8 Kč, B: 21,5 g / 8 Kč dali přednost? (Jde o stejné složení i kvalitu výrobku.)

7. Ocenili byste u výrobce snahu o co nejnižší náklady na výrobu obalů a snadnou recyklovatelnost obalu, což by znamenalo menší zátěž pro životní prostředí?

8. Podíl ceny obalu činí průměrně 40 % z celkové ceny výrobku, tedy například z uvedených 8 Kč za 21,5 g tyčinku platíte 3, 20 Kč za její obal. Co si o tom myslíte?

9. Byl jste někdy požádán o zodpovězení otázek průzkumu na nějaký potravinový výrobek?

10. Do jaké věkové kategorie patříte?

11. Pracujete jako:

12. V jaké obci, městě žijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Stejskalová, L.Prodává obal či obsah? (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://prodava-obal-ci-obsah.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.