Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza nákupního chování spotřebitele na trhu s bytovým nábytkem

Analýza nákupního chování spotřebitele na trhu s bytovým nábytkem

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Iveta Kališová
Šetření:17. 01. 2013 - 16. 02. 2013
Počet respondentů:190
Počet otázek (max/průměr):21 / 19.58
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:48,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den.

Prosím o Vaši pomoc při výzkumu zaměřeném na nákupní názory a preference spotřebitelů při volbě nákupních metod při pořizování bytového nábytku. Důraz je kladen především na potvrzení/vyvrácení teorie o preferenci nákupu s využitím internetu, tedy internetového obchodu. Výzkum je zaměřený na zákazníky, kteří již mají nějakou zkušenost s nakupováním nábytku, nebo se nakupovat nábytek chystají. Výsledky výzkumu využiji do své diplomové práce a budou taktéž přístupné veřejnosti.

Vyplňování dotazníku by Vám nemělo zabrat více jak 15 minut.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

 V otázkách požadujících "oznámkování" faktorů použijte prosím stupnici jako ve škole: 1 - nejdůležitější, nejčastější faktor, 5 - nejmíň důležitý, nejméně častý. Děkuji za pochopení.

Odpovědi respondentů

1. Jak přibližně často nakupujete nábytek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou za 2-5 let9952,11 %52,11 %  
každý rok4322,63 %22,63 %  
po víc jak 10 letech189,47 %9,47 %  
jednou za 10 let189,47 %9,47 %  
zatím jsem žádný nábytek nekoupil/a126,32 %6,32 %  

Graf

2. Jakým způsobem nakupujete nábytek nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
prodejna nábytku1.5841.096
e-shop3.0161.731
designové studio3.7631.16
na zakázku od truhláře2.8791.317
jiné3.7581.52

Graf

3. Chystáte se v blízké budoucnosti pořídit nějaký nábytek? (Pokud ano, uveďte prosím jaký)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE7740,53 %40,53 %  
postel105,26 %5,26 %  
skříň52,63 %2,63 %  
stůl31,58 %1,58 %  
obývací stěna31,58 %1,58 %  
kuchyn21,05 %1,05 %  
skříně21,05 %1,05 %  
pohovka21,05 %1,05 %  
PC stůl21,05 %1,05 %  
komodu21,05 %1,05 %  
Noční stolek21,05 %1,05 %  
židle, úložný, dvoulůžko10,53 %0,53 %  
větší postel10,53 %0,53 %  
regál10,53 %0,53 %  
jídelní stůl a židle, zařízení dětského pokoje10,53 %0,53 %  
skříně do dětského pokoje10,53 %0,53 %  
Obývací pokoj komplet10,53 %0,53 %  
obývací stěnu, postel, noční stolky, rošty, šatní skříň10,53 %0,53 %  
knihovnu10,53 %0,53 %  
Ratanové křeslo10,53 %0,53 %  
kancelářský nábytek10,53 %0,53 %  
sestava do koupelny10,53 %0,53 %  
vybavení pracovny10,53 %0,53 %  
šatní skříň10,53 %0,53 %  
jídelní sestava, sedací souprava, tv sestava, kuchyňská linka10,53 %0,53 %  
pro osobní kancelář10,53 %0,53 %  
Koupelnovou skříňku10,53 %0,53 %  
polici10,53 %0,53 %  
vestavné skříně, sedačku, stůl, kuch.linku10,53 %0,53 %  
Nábytek do ložnice a šatny10,53 %0,53 %  
komplet nábytek do nového domu. 10,53 %0,53 %  
jídelní soupravu10,53 %0,53 %  
nábytek do ložnice10,53 %0,53 %  
Skříně dle vlastních požadavků10,53 %0,53 %  
obývací stěnu10,53 %0,53 %  
sedačku10,53 %0,53 %  
na miru policky10,53 %0,53 %  
šatní skříně10,53 %0,53 %  
šatní skříň, komoda, jídelní stůl10,53 %0,53 %  
regál na CD a pohovku10,53 %0,53 %  
celý nový dům budeme zařizovat10,53 %0,53 %  
kuchyňskou linku, jídelní stůl s židlemi10,53 %0,53 %  
celou ložnici10,53 %0,53 %  
postel, stůl, gauč10,53 %0,53 %  
koupelnový10,53 %0,53 %  
Skříň - policová na knihy bez dveří, spíše tedy regál, dřevěný pěkný design10,53 %0,53 %  
komoda10,53 %0,53 %  
komodu, později skříně10,53 %0,53 %  
úložné prostory10,53 %0,53 %  
budu vybavovat byt, takže je toho dost10,53 %0,53 %  
šatnu 10,53 %0,53 %  
postel a skřín10,53 %0,53 %  
obývací stěna, pohovka10,53 %0,53 %  
je to různé10,53 %0,53 %  
skrine10,53 %0,53 %  
kosmetický stolek10,53 %0,53 %  
Ano, komodu.10,53 %0,53 %  
Postel, šatní skříň, pohovka, knihovna10,53 %0,53 %  
Botník10,53 %0,53 %  
toaletní stolek, komody, nábytek do koupelny10,53 %0,53 %  
knihovna, psací stůl10,53 %0,53 %  
komplet (stavíme byrák)10,53 %0,53 %  
všechen10,53 %0,53 %  
stolek pod tv10,53 %0,53 %  
psací stůl10,53 %0,53 %  
kuch.linku10,53 %0,53 %  
žídle10,53 %0,53 %  
Vybavení celého domu, hlavně obývacího pokoje a ložnice.10,53 %0,53 %  
botník a skříň na chodbu10,53 %0,53 %  
TÉMĚŘ VEŠKERÝ10,53 %0,53 %  
polička10,53 %0,53 %  
sedací souprava10,53 %0,53 %  
kuchyně10,53 %0,53 %  
křeslo k pracovnímu stolu10,53 %0,53 %  
stand na dvd10,53 %0,53 %  
kresilko na cteni10,53 %0,53 %  
Chodici stul!!!10,53 %0,53 %  
dětský nábytek10,53 %0,53 %  
psací stůl do dětského pokoje10,53 %0,53 %  
Konferenční stolek, noční stolky, komodu10,53 %0,53 %  
televizní stolek10,53 %0,53 %  
zahradni10,53 %0,53 %  
křeslo nebo sedací vak10,53 %0,53 %  
kancelářská židle, postel10,53 %0,53 %  
židle, skříň10,53 %0,53 %  
Jídelní stůl10,53 %0,53 %  
stolek a zidlicku pro dite, truhlu na hracky10,53 %0,53 %  
židle, postel, poličky10,53 %0,53 %  
skříně, postele10,53 %0,53 %  
sedačka10,53 %0,53 %  
ano, sedací taburety10,53 %0,53 %  

Graf

4. Co všechno je součástí vašeho rozhodování o nákupu a předchází tak jeho uskutečnění?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobní průzkum prodejen nábytku15481,05 %81,05 %  
průzkum internetové nabídky (weby výrobců, e-shopy )12867,37 %67,37 %  
konzultace s neodborníky – přátelé, rodina apod.8544,74 %44,74 %  
četba online recenzí produktů psaných ostatními zákazníky7539,47 %39,47 %  
četba odborných článků a magazínů o nábytku a bydlení5730 %30 %  
průzkum bazarů, výprodejů a aukčních portálů (např. Aukro)4724,74 %24,74 %  
konzultace s výrobcem (náb. na zakázku, opravy)4222,11 %22,11 %  
návštěva designového (specializovaného) studia2010,53 %10,53 %  
návštěva specializovaného veletrhu/výstavy (Mobitex, Designblok , ForInterior atd.)178,95 %8,95 %  
konzultace s designérem/architektem/bytovým aranžérem136,84 %6,84 %  

Graf

5. Co myslíte, že vás ovlivňuje při rozhodování o koupi, a nakolik? (použijte prosím stupnici jako ve škole: 1 - nejdůležitější, nejčastější faktor, 5 - nejmíň důležitý, nejméně častý)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena1.7680.904
Kvalita1.4890.629
Značka (design)3.1631.505
Reklama (poutavá)4.2261.049
Cena dopravy3.31.442
Montáž v ceně3.4741.881
Web - vzhled, ovládání3.2111.777
Prodejna - vzhled2.81.371
Obsluha (personál prodejny, infolinka e-shopu)2.7471.305

Graf

6. Jak velký vliv má cena a kvalita nábytku na vaše rozhodování o nákupu? (vyber 1 možnost)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nábytek kupuji, když potřebuji, za kvalitu si rád/a připlatím14978,42 %78,42 %  
na nábytek dlouho šetřím, vyhledávám proto slevy, kvalitu kontroluji okrajově3820 %20 %  
nábytek kupuji jen v případě nejvyšší nutnosti, jen ten nejlevnější, kvalitu neřeším21,05 %1,05 %  
na cenu nehledím, chci nejvyšší kvalitu, špičkový design10,53 %0,53 %  

Graf

7. Koupili jste si někdy nábytek v prodejně nábytku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 8, NEotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO18295,79 %95,79 %  
NE84,21 %4,21 %  

Graf

8. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v prodejně a nakolik?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Vzhled a čistota prodejny2.2910.965
Rozložení zboží (přehled)2.1430.98
Značení - info o materiálu1.7251.078
Značení – info o ceně/slevě1.6040.865
Personál – vzhled a upravenost2.7860.971
Personál – komunikativnost (rady)2.1761.035
Personál – ochota řešení problémů1.8520.907
Služby – doprava zboží (cena)2.5711.311
Služby – montáž (cena)3.0491.783
Servis a reklamace (vztah po prodeji)1.9011.034

Graf

9. Byli jste s nákupem spokojeni? (Pokud ne, uveďte, prosím, proč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO, nakoupím zde příště13875,82 %72,63 %  
ANO, ale příště asi nakoupím jinde3318,13 %17,37 %  
NE,jednání -klamání prodavačkou10,55 %0,53 %  
ne, dlouhá dod. lhůta, chybná dodávka, reklamace10,55 %0,53 %  
2 z 3 produktu jsme museli reklamovat10,55 %0,53 %  
Zalezi na jinych okolnostech a faktorech.10,55 %0,53 %  
začal jsem si nábytek vyrábět sám, ani jsem netušil jaká je to zábava a podílí se na tom celá rodina10,55 %0,53 %  
při přesycenosti trhu nakupuji nárazově, pokaždé jinde10,55 %0,53 %  
nevím10,55 %0,53 %  
nakoupená věc vypadala jinak, než vystavená- kvalita materiálu10,55 %0,53 %  
Ano, ale kde nakoupím příště uvidím podle nabídky.10,55 %0,53 %  
nic jsem zde nekoupila, tak proč je zde otázka, zda jsem byla s nákupem spokojena???? Je to pouze dotaznik a ne info pro e-shop, ne? Nebo že by to byl skrytý shop, ktery chce recenze??10,55 %0,53 %  
NE, kvalita, funkcnost, material10,55 %0,53 %  

Graf

10. Koupili jste si někdy nábytek pomocí e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 11, NEotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE12666,32 %66,32 %  
ANO6433,68 %33,68 %  

Graf

11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Vzhled a aktuálnost stránky1.8590.902
Jednoduchost ovládání21.125
Informace o materiálu1.5630.902
Informace o ceně/slevě1.5631.027
Možnost vrácení zboží1.9531.67
Rychlost vyřízení dotazu/objednávky1.8911.035
Doprava zboží – cena2.1091.504
Doprava – kvalita (dopravce zboží neponičí, zavolá před příjezdem, pomůže s přenášením)1.7810.921

Graf

12. Byli jste s nákupem spokojeni? (Pokud ne, uveďte, prosím, proč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO, nakoupím zde příště4468,75 %23,16 %  
ANO, ale příště asi nakoupím jinde1218,75 %6,32 %  
rozbité, nekompletní zboží11,56 %0,53 %  
Ne, nábytek nedorazil kompletní a reklamace nebyla po více než půl roce vyřešena11,56 %0,53 %  
ne zcela, zboží vypadá na fotce lépe, nepřišla celá objednávka11,56 %0,53 %  
Někdy ano, někdy ne. opět hloupě položený dotaz.11,56 %0,53 %  
nedoručeno11,56 %0,53 %  
eshop využívám především ke konzultaci, vlastní nákup pak většinou v kamenné prodejně11,56 %0,53 %  
bylo to v pořádku, možná se k nim zas vrátím, možná si najdu něco jinde11,56 %0,53 %  
moc ne, nesrozumitelný návod11,56 %0,53 %  

Graf

13. Zaujala vás v poslední době nějaká reklama na nábytek natolik, abyste si dané zboží koupili? (Pokud ano, uveďte, prosím, jaká a proč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE18295,79 %95,79 %  
inspiroval mě10,53 %0,53 %  
slevy-výprodej10,53 %0,53 %  
ikea dobré ceny a vzhled10,53 %0,53 %  
leták o nábytku s borovice za velice přijatelnou cenu10,53 %0,53 %  
chtěli jsme předělávat kuchyn ale posouvali jsme to až bude víc peněz, potom byly levné židle, tak jsme si na to půjčili, abychom si je mohli koupit v době kdy jsou levnější10,53 %0,53 %  
Ano, křeslo z Kika v časopise10,53 %0,53 %  
sleva na obývací systémy v IKEA10,53 %0,53 %  
Ano, DEDON10,53 %0,53 %  

Graf

14. Máte oblíbenou značku/výrobce/designéra/prodejnu nábytku/e-shop? (Pokud ano, uveďte, prosím)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE12666,32 %66,32 %  
Ikea3417,89 %17,89 %  
truhlář21,05 %1,05 %  
asko10,53 %0,53 %  
prodejna JYSK a náš známý truhlář10,53 %0,53 %  
IKEA, KARE10,53 %0,53 %  
ketyban.cz10,53 %0,53 %  
soukromého výrobce na zakázku10,53 %0,53 %  
řemeslník v okolí10,53 %0,53 %  
bo concept10,53 %0,53 %  
několik10,53 %0,53 %  
tu svojí :)10,53 %0,53 %  
ikea ale jsem limitována, je totiž 80km daleko.10,53 %0,53 %  
Koryna10,53 %0,53 %  
Philipe Starck10,53 %0,53 %  
ikea, kika, boconcept, jysk10,53 %0,53 %  
svého truhláře10,53 %0,53 %  
ATOM, Lochotín, Plzeň10,53 %0,53 %  
např. ikea10,53 %0,53 %  
Dřevotvar Jablonné n.O.10,53 %0,53 %  
Merito10,53 %0,53 %  
sconto, jena10,53 %0,53 %  
Ikea, zakázkové truhlářství10,53 %0,53 %  
boconcept10,53 %0,53 %  
ton10,53 %0,53 %  
Ikea, TON10,53 %0,53 %  
IKEA, Maxim Velčovský, Dr. House10,53 %0,53 %  
ikea, la patio10,53 %0,53 %  
Dedon, Presotto, Poggenpohl10,53 %0,53 %  
Snel Furniture10,53 %0,53 %  
Ano, Aukro, Ikea, různé bazary10,53 %0,53 %  

Graf

15. Sledujete akční nabídky na nábytek (např. v letácích, na internetu)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10454,74 %54,74 %  
ne8645,26 %45,26 %  

Graf

16. Upřednostňujete při nákupu nábytku české výrobce oproti zahraničním?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne12063,16 %63,16 %  
ano7036,84 %36,84 %  

Graf

17. Koupili byste si dům na klíč již kompletně zařízený nábytkem?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13269,84 %69,47 %  
nevím4423,28 %23,16 %  
ano136,88 %6,84 %  

Graf

18. Používáte/Použili jste někdy tzv. „chytrý“ telefon pro hledání informací v souvislosti s prodejem nábytku (např. pomocí QR kódů obsahujících informace o nábytku, lokace obchodů, prohlížení webových stránek výrobců, nákupu na e-shopu apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE a ani bych nepoužil9248,42 %48,42 %  
zatím NE, ale taková možnost by mě zaujala7740,53 %40,53 %  
ANO a použiji znovu1910 %10 %  
ANO ale už znovu nepoužiji21,05 %1,05 %  

Graf

19. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13269,47 %69,47 %  
muž5830,53 %30,53 %  

Graf

20. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 3011258,95 %58,95 %  
30 – 404021,05 %21,05 %  
40 – 502211,58 %11,58 %  
50 - 60115,79 %5,79 %  
do 20 let42,11 %2,11 %  
nad 6010,53 %0,53 %  

Graf

21. Jaké je vaše zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec8142,86 %42,63 %  
student6132,28 %32,11 %  
OSVČ2010,58 %10,53 %  
na mateřské dovolené168,47 %8,42 %  
nezaměstnaný42,12 %2,11 %  
v důchodu21,06 %1,05 %  
studující/pracující10,53 %0,53 %  
budouci OVSC10,53 %0,53 %  
zaměstnanec + OSVČ10,53 %0,53 %  
zamestnany student a OSVC10,53 %0,53 %  
v domácnosti10,53 %0,53 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Co myslíte, že vás ovlivňuje při rozhodování o koupi, a nakolik? (použijte prosím stupnici jako ve škole: 1 - nejdůležitější, nejčastější faktor, 5 - nejmíň důležitý, nejméně častý)

  • odpověď Cena=1:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Personál – vzhled a upravenost=5 na otázku 8. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v prodejně a nakolik?
  • odpověď Reklama (poutavá)=5:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi jiné=1 na otázku 2. Jakým způsobem nakupujete nábytek nejčastěji?
  • odpověď Web - vzhled, ovládání=5:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prodejna - vzhled=5 na otázku 5. Co myslíte, že vás ovlivňuje při rozhodování o koupi, a nakolik? (použijte prosím stupnici jako ve škole: 1 - nejdůležitější, nejčastější faktor, 5 - nejmíň důležitý, nejméně častý)

8. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v prodejně a nakolik?

  • odpověď Personál – komunikativnost (rady)=1:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Personál – vzhled a upravenost=1 na otázku 8. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v prodejně a nakolik?
  • odpověď Personál – ochota řešení problémů=1:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Personál – vzhled a upravenost=1 na otázku 8. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v prodejně a nakolik?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Personál – komunikativnost (rady)=1 na otázku 8. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v prodejně a nakolik?
  • odpověď Služby – montáž (cena)=5:
    • 5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Služby – doprava zboží (cena)=5 na otázku 8. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v prodejně a nakolik?

10. Koupili jste si někdy nábytek pomocí e-shopu?

  • odpověď ANO:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doprava – kvalita (dopravce zboží neponičí, zavolá před příjezdem, pomůže s přenášením)=1 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doprava – kvalita (dopravce zboží neponičí, zavolá před příjezdem, pomůže s přenášením)=2 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doprava zboží – cena=1 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doprava zboží – cena=2 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doprava zboží – cena=3 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informace o ceně/slevě=1 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informace o ceně/slevě=2 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informace o materiálu=1 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Informace o materiálu=2 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednoduchost ovládání=1 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednoduchost ovládání=2 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednoduchost ovládání=3 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost vrácení zboží=1 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost vrácení zboží=2 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlost vyřízení dotazu/objednávky=1 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlost vyřízení dotazu/objednávky=2 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlost vyřízení dotazu/objednávky=3 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vzhled a aktuálnost stránky=1 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vzhled a aktuálnost stránky=2 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vzhled a aktuálnost stránky=3 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO, ale příště asi nakoupím jinde na otázku 12. Byli jste s nákupem spokojeni? (Pokud ne, uveďte, prosím, proč)
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO, nakoupím zde příště na otázku 12. Byli jste s nákupem spokojeni? (Pokud ne, uveďte, prosím, proč)

11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?

  • odpověď Informace o materiálu=1:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednoduchost ovládání=1 na otázku 11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?

15. Sledujete akční nabídky na nábytek (např. v letácích, na internetu)?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama (poutavá)=2 na otázku 5. Co myslíte, že vás ovlivňuje při rozhodování o koupi, a nakolik? (použijte prosím stupnici jako ve škole: 1 - nejdůležitější, nejčastější faktor, 5 - nejmíň důležitý, nejméně častý)

20. Do jaké věkové kategorie patříte?

  • odpověď 20 – 30:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 21. Jaké je vaše zaměstnání?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak přibližně často nakupujete nábytek?

2. Jakým způsobem nakupujete nábytek nejčastěji?

3. Chystáte se v blízké budoucnosti pořídit nějaký nábytek? (Pokud ano, uveďte prosím jaký)

4. Co všechno je součástí vašeho rozhodování o nákupu a předchází tak jeho uskutečnění?

5. Co myslíte, že vás ovlivňuje při rozhodování o koupi, a nakolik? (použijte prosím stupnici jako ve škole: 1 - nejdůležitější, nejčastější faktor, 5 - nejmíň důležitý, nejméně častý)

6. Jak velký vliv má cena a kvalita nábytku na vaše rozhodování o nákupu? (vyber 1 možnost)

7. Koupili jste si někdy nábytek v prodejně nábytku?

8. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v prodejně a nakolik?

9. Byli jste s nákupem spokojeni? (Pokud ne, uveďte, prosím, proč)

10. Koupili jste si někdy nábytek pomocí e-shopu?

11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?

12. Byli jste s nákupem spokojeni? (Pokud ne, uveďte, prosím, proč)

13. Zaujala vás v poslední době nějaká reklama na nábytek natolik, abyste si dané zboží koupili? (Pokud ano, uveďte, prosím, jaká a proč)

14. Máte oblíbenou značku/výrobce/designéra/prodejnu nábytku/e-shop? (Pokud ano, uveďte, prosím)

15. Sledujete akční nabídky na nábytek (např. v letácích, na internetu)?

16. Upřednostňujete při nákupu nábytku české výrobce oproti zahraničním?

17. Koupili byste si dům na klíč již kompletně zařízený nábytkem?

18. Používáte/Použili jste někdy tzv. „chytrý“ telefon pro hledání informací v souvislosti s prodejem nábytku (např. pomocí QR kódů obsahujících informace o nábytku, lokace obchodů, prohlížení webových stránek výrobců, nákupu na e-shopu apod.)?

19. Jaké je vaše pohlaví?

20. Do jaké věkové kategorie patříte?

21. Jaké je vaše zaměstnání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak přibližně často nakupujete nábytek?

2. Jakým způsobem nakupujete nábytek nejčastěji?

3. Chystáte se v blízké budoucnosti pořídit nějaký nábytek? (Pokud ano, uveďte prosím jaký)

4. Co všechno je součástí vašeho rozhodování o nákupu a předchází tak jeho uskutečnění?

5. Co myslíte, že vás ovlivňuje při rozhodování o koupi, a nakolik? (použijte prosím stupnici jako ve škole: 1 - nejdůležitější, nejčastější faktor, 5 - nejmíň důležitý, nejméně častý)

6. Jak velký vliv má cena a kvalita nábytku na vaše rozhodování o nákupu? (vyber 1 možnost)

7. Koupili jste si někdy nábytek v prodejně nábytku?

8. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v prodejně a nakolik?

9. Byli jste s nákupem spokojeni? (Pokud ne, uveďte, prosím, proč)

10. Koupili jste si někdy nábytek pomocí e-shopu?

11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?

12. Byli jste s nákupem spokojeni? (Pokud ne, uveďte, prosím, proč)

13. Zaujala vás v poslední době nějaká reklama na nábytek natolik, abyste si dané zboží koupili? (Pokud ano, uveďte, prosím, jaká a proč)

14. Máte oblíbenou značku/výrobce/designéra/prodejnu nábytku/e-shop? (Pokud ano, uveďte, prosím)

15. Sledujete akční nabídky na nábytek (např. v letácích, na internetu)?

16. Upřednostňujete při nákupu nábytku české výrobce oproti zahraničním?

17. Koupili byste si dům na klíč již kompletně zařízený nábytkem?

18. Používáte/Použili jste někdy tzv. „chytrý“ telefon pro hledání informací v souvislosti s prodejem nábytku (např. pomocí QR kódů obsahujících informace o nábytku, lokace obchodů, prohlížení webových stránek výrobců, nákupu na e-shopu apod.)?

19. Jaké je vaše pohlaví?

20. Do jaké věkové kategorie patříte?

21. Jaké je vaše zaměstnání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kališová, I.Analýza nákupního chování spotřebitele na trhu s bytovým nábytkem (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://prodej-nabytku-pomoci-netu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.