Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum nákupního chování při pořizování nábytku

Průzkum nákupního chování při pořizování nábytku

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Iveta Kališová
Šetření:12. 02. 2013 - 09. 03. 2013
Počet respondentů:26
Počet otázek (max/průměr):22 / 20
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:54 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den.
Prosím o Vaši pomoc při výzkumu zaměřeném na nákupní názory a preference spotřebitelů při volbě nákupních metod při pořizování bytového nábytku.

Důraz je kladen především na potvrzení/vyvrácení teorie o preferenci nákupu s využitím internetu. Výzkum je zaměřený na zákazníky, kteří již mají nějakou zkušenost s nakupováním nábytku, nebo se nakupovat nábytek chystají. Výsledky výzkumu využiji do své diplomové práce a budou taktéž přístupné veřejnosti.

Vyplňování dotazníku by Vám nemělo zabrat více jak 10 minut.

Jako odměnu za vyplnění můžete využít slevy na nákup nábytku na serveru ketyban.cz. Více info na konci dotazníku.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

 U škálových otázek platí hodnocení jako ve škole:
1 = nejčastěji, nejvíce
5 = nejméně často (nikdy), nejméně

Odpovědi respondentů

1. Jak přibližně často nakupujete nábytek? (vyber 1 možnost)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou za 2-5 let1453,85 %53,85 %  
jednou za 10 let519,23 %19,23 %  
každý rok311,54 %11,54 %  
po víc jak 10 letech27,69 %7,69 %  
zatím jsem žádný nábytek nekoupil/a27,69 %7,69 %  

Graf

2. Jakým způsobem preferujete nákup nábytek nejčastěji? (1= nejčastěji, 5= nikdy)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
prodejna nábytku1.6541.303
e-shop3.7311.966
designové studio4.1541.899
na zakázku od truhláře3.6151.544
bazar4.0381.499
jiné3.8082.001

Graf

3. Chystáte se v blízké budoucnosti pořídit nějaký nábytek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano934,62 %34,62 %  
NE623,08 %23,08 %  
Postel27,69 %7,69 %  
pohovku 13,85 %3,85 %  
pohovk, koupelnový13,85 %3,85 %  
asi knihovnu13,85 %3,85 %  
vybavení obyvaciho pokoje13,85 %3,85 %  
konferenční stolek, předsíňovou stěnu13,85 %3,85 %  
skříň13,85 %3,85 %  
vešák na oblečení, vestavěná skříň13,85 %3,85 %  
ložnice13,85 %3,85 %  
teď13,85 %3,85 %  

Graf

4. Co všechno je součástí vašeho rozhodování o nákupu a předchází tak jeho uskutečnění? (vyber více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobní průzkum prodejen nábytku2180,77 %80,77 %  
průzkum internetové nabídky (weby výrobců, e-shopy )1869,23 %69,23 %  
konzultace s neodborníky – přátelé, rodina apod.1453,85 %53,85 %  
četba odborných článků a magazínů o nábytku a bydlení934,62 %34,62 %  
návštěva designového (specializovaného) studia623,08 %23,08 %  
četba online recenzí produktů psaných ostatními zákazníky519,23 %19,23 %  
konzultace s výrobcem (náb. na zakázku, opravy)519,23 %19,23 %  
konzultace s designérem/architektem/bytovým aranžérem415,38 %15,38 %  
průzkum bazarů, výprodejů a aukčních portálů (např. Aukro)311,54 %11,54 %  
návštěva specializovaného veletrhu/výstavy (Mobitex, Designblok , ForInterior atd.)311,54 %11,54 %  

Graf

5. Co myslíte, že vás ovlivňuje při rozhodování o koupi a nakolik? (hodnocení stupně důležitosti: 1 – nejdůležitější, 5- nejméně důležitý faktor)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena1.8461.13
Kvalita1.7310.966
Značka (design)3.3461.765
Reklama (poutavá)4.3851.083
Cena dopravy3.2691.197
Montáž v ceně3.5381.633
Web – vzhled, jednoduchost ovládání3.0382.575
Vzhled e-shopu/prodejny3.0772.225
Ochotný personál2.3851.314

Graf

6. Jak velký vliv má cena a kvalita nábytku na vaše rozhodování o nákupu? (vyber 1 možnost)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nábytek kupuji, když potřebuji, za kvalitu si rád/a připlatím2076,92 %76,92 %  
na nábytek dlouho šetřím, vyhledávám proto slevy, kvalitu kontroluji okrajově311,54 %11,54 %  
nábytek kupuji jen v případě nejvyšší nutnosti, jen ten nejlevnější, kvalitu neřeším27,69 %7,69 %  
na cenu nehledím, chci nejvyšší kvalitu, špičkový design13,85 %3,85 %  

Graf

7. Koupili jste si někdy nábytek v prodejně nábytku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 8, NEotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO2284,62 %84,62 %  
NE415,38 %15,38 %  

Graf

8. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v prodejně a nakolik? (hodnocení stupně důležitosti: 1 – nejdůležitější, 5- nejméně důležitý faktor)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Vzhled a čistota prodejny2.51.432
Rozložení zboží (přehled)2.4091.151
Značení - info o materiálu1.8640.663
Značení – info o ceně/slevě1.6360.686
Personál – vzhled a upravenost2.9551.316
Personál – komunikativnost (rady)2.0450.862
Personál – ochota řešení problémů1.8180.512
Služby – doprava zboží (cena)2.5451.43
Služby – montáž (cena)3.1821.785
Servis a reklamace (vztah po prodeji)1.8180.785

Graf

9. Jak jste (byli) s nákupem v prodejně spokojeni? Pokud ne, uveďte prosím proč.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO, nakoupím zde příště1777,27 %65,38 %  
ANO, ale příště asi nakoupím jinde522,73 %19,23 %  

Graf

10. Koupili jste si někdy nábytek pomocí e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 11, NEotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE2284,62 %84,62 %  
ANO415,38 %15,38 %  

Graf

11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Vzhled a aktuálnost stránky1.750.688
Jednoduchost ovládání2.250.688
Informace o materiálu20.5
Informace o ceně/slevě1.250.188
Možnost vrácení zboží1.250.188
Rychlost vyřízení dotazu/objednávky1.50.25
Doprava zboží – cena10
Doprava – kvalita (neponičí, zavolá)1.250.188

Graf

12. Jak jste (byli) s nákupem na e-shopu spokojeni? Pokud ne, uveďte prosím proč.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO, nakoupím zde příště250 %7,69 %  
ne,spatna barva postele125 %3,85 %  
ANO, ale příště asi nakoupím jinde125 %3,85 %  

Graf

13. Zaujala vás v poslední době nějaká reklama na nábytek natolik, abyste si dané zboží koupili? Pokud ano, uveďte prosím jaká a proč.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE2492,31 %92,31 %  
sbírám tipy v časopisech o bydlení13,85 %3,85 %  
VYPADALA LUXUSNĚ13,85 %3,85 %  

Graf

14. Máte oblíbenou značku/výrobce/designéra/prodejnu nábytku/e-shop? Prosím uveďte.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE1869,23 %69,23 %  
IKEA623,08 %23,08 %  
ano, truhláře v okolí13,85 %3,85 %  
BoConcept13,85 %3,85 %  

Graf

15. Sledujete akční nabídky na nábytek (např. v letácích, na internetu)? Prosím uveďte.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE1765,38 %65,38 %  
ANO311,54 %11,54 %  
sleduji okrajově13,85 %3,85 %  
ano - letáky13,85 %3,85 %  
občas13,85 %3,85 %  
ano-občas13,85 %3,85 %  
Ano, na internetu13,85 %3,85 %  
letáky13,85 %3,85 %  

Graf

16. Upřednostňujete při nákupu nábytku české výrobce oproti zahraničním?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2284,62 %84,62 %  
ano415,38 %15,38 %  

Graf

17. Koupili byste si dům na klíč již kompletně zařízený nábytkem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1869,23 %69,23 %  
nevím519,23 %19,23 %  
ano311,54 %11,54 %  

Graf

18. Šli byste se před nákupem poradit s designérem/architektem/bytovým dekoratérem, kdyby tato konzultace byla zdarma?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1661,54 %61,54 %  
ne726,92 %26,92 %  
nevím311,54 %11,54 %  

Graf

19. Používáte/Použili jste někdy tzv. „chytrý“ telefon pro hledání informací v souvislosti s prodejem nábytku (např. pomocí QR kódů obsahujících informace o nábytku, lokace obchodů, prohlížení webových stránek výrobců, nákupu na e-shopu apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne a ani bych nepoužil(a)1869,23 %69,23 %  
Zatím Ne, ale tato možnost by mě zaujala519,23 %19,23 %  
Ano a použiji znovu311,54 %11,54 %  

Graf

20. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2076,92 %76,92 %  
muž623,08 %23,08 %  

Graf

21. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 301350 %50 %  
30 – 40519,23 %19,23 %  
40 – 50311,54 %11,54 %  
nad 6027,69 %7,69 %  
do 20 let27,69 %7,69 %  
50 – 6013,85 %3,85 %  

Graf

22. Jaké je vaše zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec1142,31 %42,31 %  
student623,08 %23,08 %  
nezaměstnaný415,38 %15,38 %  
OSVČ311,54 %11,54 %  
v důchodu13,85 %3,85 %  
na mateřské dovolené13,85 %3,85 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kališová, I.Průzkum nákupního chování při pořizování nábytku (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://prodej-nabytku-pomoci-netu2.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.