Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum nákupního chování při pořizování nábytku
Průzkum nákupního chování při pořizování nábytku
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Iveta Kališová |
---|---|
Šetření: | 12. 02. 2013 - 09. 03. 2013 |
Počet respondentů: | 26 |
Počet otázek (max/průměr): | 22 / 20 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 52,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:57 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den.
Prosím o Vaši pomoc při výzkumu zaměřeném na nákupní názory a preference spotřebitelů při volbě nákupních metod při pořizování bytového nábytku.
Důraz je kladen především na potvrzení/vyvrácení teorie o preferenci nákupu s využitím internetu. Výzkum je zaměřený na zákazníky, kteří již mají nějakou zkušenost s nakupováním nábytku, nebo se nakupovat nábytek chystají. Výsledky výzkumu využiji do své diplomové práce a budou taktéž přístupné veřejnosti.
Vyplňování dotazníku by Vám nemělo zabrat více jak 10 minut.
Jako odměnu za vyplnění můžete využít slevy na nákup nábytku na serveru ketyban.cz. Více info na konci dotazníku.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
U škálových otázek platí hodnocení jako ve škole:
1 = nejčastěji, nejvíce
5 = nejméně často (nikdy), nejméně
Odpovědi respondentů
1. Jak přibližně často nakupujete nábytek? (vyber 1 možnost)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednou za 2-5 let | 14 | 53,85 % | 53,85 % |
jednou za 10 let | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
každý rok | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
po víc jak 10 letech | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
zatím jsem žádný nábytek nekoupil/a | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
2. Jakým způsobem preferujete nákup nábytek nejčastěji? (1= nejčastěji, 5= nikdy)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
prodejna nábytku | 1.654 | 1.303 |
e-shop | 3.731 | 1.966 |
designové studio | 4.154 | 1.899 |
na zakázku od truhláře | 3.615 | 1.544 |
bazar | 4.038 | 1.499 |
jiné | 3.808 | 2.001 |
3. Chystáte se v blízké budoucnosti pořídit nějaký nábytek?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 9 | 34,62 % | 34,62 % |
NE | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
Postel | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
pohovku | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
pohovk, koupelnový | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
asi knihovnu | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
vybavení obyvaciho pokoje | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
konferenční stolek, předsíňovou stěnu | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
skříň | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
vešák na oblečení, vestavěná skříň | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
ložnice | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
teď | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
4. Co všechno je součástí vašeho rozhodování o nákupu a předchází tak jeho uskutečnění? (vyber více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
osobní průzkum prodejen nábytku | 21 | 80,77 % | 80,77 % |
průzkum internetové nabídky (weby výrobců, e-shopy ) | 18 | 69,23 % | 69,23 % |
konzultace s neodborníky – přátelé, rodina apod. | 14 | 53,85 % | 53,85 % |
četba odborných článků a magazínů o nábytku a bydlení | 9 | 34,62 % | 34,62 % |
návštěva designového (specializovaného) studia | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
četba online recenzí produktů psaných ostatními zákazníky | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
konzultace s výrobcem (náb. na zakázku, opravy) | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
konzultace s designérem/architektem/bytovým aranžérem | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
průzkum bazarů, výprodejů a aukčních portálů (např. Aukro) | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
návštěva specializovaného veletrhu/výstavy (Mobitex, Designblok , ForInterior atd.) | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
5. Co myslíte, že vás ovlivňuje při rozhodování o koupi a nakolik? (hodnocení stupně důležitosti: 1 – nejdůležitější, 5- nejméně důležitý faktor)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Cena | 1.846 | 1.13 |
Kvalita | 1.731 | 0.966 |
Značka (design) | 3.346 | 1.765 |
Reklama (poutavá) | 4.385 | 1.083 |
Cena dopravy | 3.269 | 1.197 |
Montáž v ceně | 3.538 | 1.633 |
Web – vzhled, jednoduchost ovládání | 3.038 | 2.575 |
Vzhled e-shopu/prodejny | 3.077 | 2.225 |
Ochotný personál | 2.385 | 1.314 |
6. Jak velký vliv má cena a kvalita nábytku na vaše rozhodování o nákupu? (vyber 1 možnost)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nábytek kupuji, když potřebuji, za kvalitu si rád/a připlatím | 20 | 76,92 % | 76,92 % |
na nábytek dlouho šetřím, vyhledávám proto slevy, kvalitu kontroluji okrajově | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
nábytek kupuji jen v případě nejvyšší nutnosti, jen ten nejlevnější, kvalitu neřeším | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
na cenu nehledím, chci nejvyšší kvalitu, špičkový design | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
7. Koupili jste si někdy nábytek v prodejně nábytku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 8, NE → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 22 | 84,62 % | 84,62 % |
NE | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
8. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v prodejně a nakolik? (hodnocení stupně důležitosti: 1 – nejdůležitější, 5- nejméně důležitý faktor)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Vzhled a čistota prodejny | 2.5 | 1.432 |
Rozložení zboží (přehled) | 2.409 | 1.151 |
Značení - info o materiálu | 1.864 | 0.663 |
Značení – info o ceně/slevě | 1.636 | 0.686 |
Personál – vzhled a upravenost | 2.955 | 1.316 |
Personál – komunikativnost (rady) | 2.045 | 0.862 |
Personál – ochota řešení problémů | 1.818 | 0.512 |
Služby – doprava zboží (cena) | 2.545 | 1.43 |
Služby – montáž (cena) | 3.182 | 1.785 |
Servis a reklamace (vztah po prodeji) | 1.818 | 0.785 |
9. Jak jste (byli) s nákupem v prodejně spokojeni? Pokud ne, uveďte prosím proč.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO, nakoupím zde příště | 17 | 77,27 % | 65,38 % |
ANO, ale příště asi nakoupím jinde | 5 | 22,73 % | 19,23 % |
10. Koupili jste si někdy nábytek pomocí e-shopu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 11, NE → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NE | 22 | 84,62 % | 84,62 % |
ANO | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
11. Co je pro vás důležité při kupování nábytku v e-shopu?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Vzhled a aktuálnost stránky | 1.75 | 0.688 |
Jednoduchost ovládání | 2.25 | 0.688 |
Informace o materiálu | 2 | 0.5 |
Informace o ceně/slevě | 1.25 | 0.188 |
Možnost vrácení zboží | 1.25 | 0.188 |
Rychlost vyřízení dotazu/objednávky | 1.5 | 0.25 |
Doprava zboží – cena | 1 | 0 |
Doprava – kvalita (neponičí, zavolá) | 1.25 | 0.188 |
12. Jak jste (byli) s nákupem na e-shopu spokojeni? Pokud ne, uveďte prosím proč.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO, nakoupím zde příště | 2 | 50 % | 7,69 % |
ne,spatna barva postele | 1 | 25 % | 3,85 % |
ANO, ale příště asi nakoupím jinde | 1 | 25 % | 3,85 % |
13. Zaujala vás v poslední době nějaká reklama na nábytek natolik, abyste si dané zboží koupili? Pokud ano, uveďte prosím jaká a proč.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NE | 24 | 92,31 % | 92,31 % |
sbírám tipy v časopisech o bydlení | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
VYPADALA LUXUSNĚ | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
14. Máte oblíbenou značku/výrobce/designéra/prodejnu nábytku/e-shop? Prosím uveďte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NE | 18 | 69,23 % | 69,23 % |
IKEA | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
ano, truhláře v okolí | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
BoConcept | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
15. Sledujete akční nabídky na nábytek (např. v letácích, na internetu)? Prosím uveďte.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NE | 17 | 65,38 % | 65,38 % |
ANO | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
sleduji okrajově | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
ano - letáky | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
občas | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
ano-občas | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Ano, na internetu | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
letáky | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
16. Upřednostňujete při nákupu nábytku české výrobce oproti zahraničním?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 22 | 84,62 % | 84,62 % |
ano | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
17. Koupili byste si dům na klíč již kompletně zařízený nábytkem?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 18 | 69,23 % | 69,23 % |
nevím | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
ano | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
18. Šli byste se před nákupem poradit s designérem/architektem/bytovým dekoratérem, kdyby tato konzultace byla zdarma?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 16 | 61,54 % | 61,54 % |
ne | 7 | 26,92 % | 26,92 % |
nevím | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
19. Používáte/Použili jste někdy tzv. „chytrý“ telefon pro hledání informací v souvislosti s prodejem nábytku (např. pomocí QR kódů obsahujících informace o nábytku, lokace obchodů, prohlížení webových stránek výrobců, nákupu na e-shopu apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne a ani bych nepoužil(a) | 18 | 69,23 % | 69,23 % |
Zatím Ne, ale tato možnost by mě zaujala | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
Ano a použiji znovu | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
20. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 20 | 76,92 % | 76,92 % |
muž | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
21. Do jaké věkové kategorie patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 – 30 | 13 | 50 % | 50 % |
30 – 40 | 5 | 19,23 % | 19,23 % |
40 – 50 | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
nad 60 | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
do 20 let | 2 | 7,69 % | 7,69 % |
50 – 60 | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
22. Jaké je vaše zaměstnání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnanec | 11 | 42,31 % | 42,31 % |
student | 6 | 23,08 % | 23,08 % |
nezaměstnaný | 4 | 15,38 % | 15,38 % |
OSVČ | 3 | 11,54 % | 11,54 % |
v důchodu | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
na mateřské dovolené | 1 | 3,85 % | 3,85 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.