Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Prodej nábytku v ČR

Prodej nábytku v ČR

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Šárka Šťástková
Šetření:06. 11. 2012 - 06. 12. 2012
Počet respondentů:99
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 

studuji na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně, obor Obchod a marketing. V rámci marketingového šetření Vás žádám o vyplnění tohoto dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete nábytek? (Pokud jste odpověděli ne, dotazník dále nevyplňujte.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9797,98 %97,98 %  
ne22,02 %2,02 %  

Graf

2. U jakého prodejce nábytku jste naposledy nakupovali? (Pokud jste odpověděli jiný, dotazník dále nevyplňujte.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Askootázka č. 3, Ikeaotázka č. 3, Scontootázka č. 3, Kikaotázka č. 3, Möbelixotázka č. 3, Jinýotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ikea3535,35 %35,35 %  
Sconto2020,2 %20,2 %  
Möbelix1616,16 %16,16 %  
Jiný1616,16 %16,16 %  
Asko88,08 %8,08 %  
Kika44,04 %4,04 %  

Graf

3. Nakupujete nábytek vždy u stejného prodejce? (Pokud ano, jaký je název Vašeho prodejce? Pokud ne, z jakého důvodu?)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ikea1010,1 %10,1 %  
ne99,09 %9,09 %  
ano Ikea22,02 %2,02 %  
ne, dle akce11,01 %1,01 %  
design a cena potřebného nábytku11,01 %1,01 %  
ne, podle reklamy11,01 %1,01 %  
nenakupuji vždy u stejného, záleží mi na celkovém vzhledu, ne na značce.11,01 %1,01 %  
Proč nenakupuji u stejného výrobce? Není všude dobrá kvalita za dobrou či alespoň solidní cenu.11,01 %1,01 %  
Ne. Vzhledem k designu a cenám.11,01 %1,01 %  
Ne - vybíráme podle kvality,ceny 11,01 %1,01 %  
ostatní odpovědi Ceny a rozmanitost výrobků
Ne. Před nákupem si porovnám nabídku u různých prodejců, pak si vyberu.
Ne, rozhoduji se podle nabídky a cen.
podle aktuální nabídky
Ne. Nakupuji nábytek dle akční nabídky.
zalezi na nabidce urciteho prodejce vuci me poptavce
Ne. Orientuji se podle vkusu, designu, dostupnosti a ceny.
ne, kupuji kde mi něco padne do oka
Ano Asko
Ne, při nákupu se rozhoduji podle aktuální nabídky jednotlivých prodejců, ceny (akce, slevy) a předchozích zkušeností
Ustohal
podle nabídky a cen
ELBEN interiéry s.r.o.
ne,nakupuji podle ceny a kvality nabízeného naábytku
ne, nakupuju co kde potřebuju, všichni prodejci nabízejí podobný shit a nikde nemají vše
ne, záleží na věci, kterou kupuji a na její kvalitě
ne, ne vždy mají to co sháním za rozumné peníze
Lákají mě ceny nakupuji, kde je levnější zboží
ano, Ikea
Důvodem je cena a současná nabídka prodejce.
ne.Kupuji co mě zrovna upoutá
nakupuji pouze v případě potřeby a byt mám již zařízený
ne zajima mne cena a kvalita a ne jméno prodejce
U každého prodejce se mi líbí něco jiného
ne, nakupuji co potřebuji a co se mi líbí
Ne, protože určité zboží mají u jiného prodejce levnější.
ano - líbí se mi
Ne, pokud stejné, nebo podobné to mají blíže za stejnou cenu
Ne, možnost širší nabídky.
ne. Vybírám si soritment podle toho, co se mi hodí, roli hraje kvalita i cena a přístup prodávajících
Ne, preferujeme konkrétní kus nábytku před prodejcem
podle ceny
ne , každý prodejce má něco pěkného.
RŮZNÝ
Möbelix
Nejčastěji nakupuji v Ikeii ale často i v Jysku ( dekorace, polštářky...)
nakupuji podloe ceny
Ne, podle sortimentu a ceny.
Každý nabízí jiný sortiment a jiné dekorační předměty
ne, protože se mi líbí věci od různých prodejců
designoutlet.cz
ne, záleží na akčním zboží
ne, nelze vše koupit od jednoho výrobce - to co se mi líbí
Ne,dle nabídky.
ne, nakupuji podle nabídky a ceny
Ne - mám více oblíbených obchodů s nábytkem /Kika, Ikea/
cena, výběr
ano
nejsem tak zabedněná,abych nakupovala jen u jednoho a nedívala se i na konkurenci
ne, abych neměla vše stejné... za druhé kvůli tomu, že v každém obchodě se vyplatí něco jiného
ne, podle toho, kde mají nábytek, který chci koupit
ne, záleží na konkrétní nabídce, rozhodujícím faktorem bývá mimo kvality cena
ne, hledám nejvýhodnější nabídku a zároveň desing, který mi vyhovuje
obykle ano. protoze je to jednoduche.
ne, sháním, kde mají co chci
Různý poměr cena / kvalita
Většinou v Ikea
Ne, zleží na nabídce a na cenách, porovnávám
Ne, hledám takovou variantu, kde mě nábytek vyjde levně a zároveň mi bude vyhovovat i po designové stránce
ne, všude je přibližně stejná kvalita i cena
Ne, chci si vybrat to nejlepší, takže když se mi něco nelíbí v jednom obchodu, jedu do dalšího :)
Ne. Nenarazila jsem dosud na výrobce, jehož všechny výrobky by odpovídali mým představám.
Ne, nerozhoduje prodejce, ale výběr nábytku a jeho cena a kvalita
Ne, žádný prodejce nemá vše, co sháním a proto je nezbytně nutné neustále obíhat všechny nábytkové řetězce.
Sconto
cena, gesign výrobku, dostupnot
ne, koukám po letácích
ne, u jednoho prodejce nenajdu, to co by mi vyhovovalo
Nábytek Jamal
protože se mi pokaždé líbí něco od někoho jiného
Asko
7171,72 %71,72 % 

Graf

4. Jak často nakupujete nábytek či bytové doplňky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou za rok5757,58 %57,58 %  
jednou za půl roku3030,3 %30,3 %  
jednou za měsíc88,08 %8,08 %  
nenakupuju44,04 %4,04 %  

Graf

5. Jaké služby prodejce nábytku využíváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doprava4444,44 %44,44 %  
servis3737,37 %37,37 %  
prodej na splátky1313,13 %13,13 %  
montáž55,05 %5,05 %  

Graf

6. Doporučili byste prodejce nábytku svým známým?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8080,81 %80,81 %  
ne1919,19 %19,19 %  

Graf

7. Změnili jste prodejce nábytku v poslední době? (Pokud ano, doplňte z jakého důvodu)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Ano

ano - desing, cena

ano jelikož se mi líbilo něco od někoho jiného

Ano, jelikož nenakupuji u stále stejného prodejce (viz. otázka 3)

ano, levnější a snad i kvalitnější výrobky a větší nabídka

ano, nakupuji pokaždé někde jinde

Ano, nelíbil se nám jeho přístup a nevstřícnost k zákazníkům

Ano, podle toho kde se nacházím. nejsem závislá na jednom obchodě. Bohu dík

Ano, viz. důvody z otázky č. 3

ano, z vůbodu nekvalitního produktu

ano. Záleží na nanídce jednotlivých prodejců, ne na názvu prodejny.

celý sortiment mi nevyhovuje

dostupnost, cena

jen kvůli ceně

KVALITA A DESING VYHRÁVÁ

Měl přesně to co jsem sháněla

měním ho vzhledem k nabídce a cenám.

Měním je pořád, záleží na cenách nabízených produktů

Nabídka a kvalita je dle mého nározu všude stejná. Nakupuji tedy dle akční nabídky.

nakupuji pokaždé jinde

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

NE

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

Ne

NE

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

ne

ne

NE

Ne

ne, nemá "vlastního", vybírám podle konrkténího výrobku, ne podle prodejce

Ne.

Ne.

Nemám stáleho prodejce nábytku, vždy si vybírám dle aktuálního požadavku.

nemám stálého vzhledem k malé frekvenci nákupů

nemám žádného konkrétního prodejce

neměnili

Nezměnila, jsem spokojená

nezměnili

Nezměnili jsme spokojeni

objíždím více prodejců, nemohu vybrat to pravé

Přešel jsem na Sconto a Möbelix, za kterými jsem jezdil do Německa.

střídám dle volby

špatně udělaný dotazník... nemůžeš zadat povinnou ot když není povinná

V posledni dobe jsem nakupoval u vsech, je mi jedno kdo prodava dulezity je pomer cena/vykon.

v poslední době jsem nic menakupovala

z dřívějších odpovědí vyplývá, že nenakupuji vždy u stejné firmy

8. Co je pro Vás při nákupu nábytku nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita výrobku6161,62 %61,62 %  
cena výrobku3535,35 %35,35 %  
příjemné prostředí obchodního domu22,02 %2,02 %  
ochotný personál11,01 %1,01 %  

Graf

9. Jak na Vás působil personál při nákupu? (Napiště vlastní názor.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

aaa

bez odbornosti

Byl celkem ochotny.

Byl milý, ráda se tam vracím.

Byl ochotný

byl ochotný

Dobrý

dobře

Dobře

dobře

dobře

Dobře ,profesionálně.

Docela příjemně, ochotný tak akorát

DOTĚRNĚ

ikea-skoro žádný personál sconto-na každém rohu někdo

irituje mě to jejich věčné zdravení a vnucování se (ale chápu,nudí se,já bych si nedovedla představit být 8 hodin na nohou a čekat,jestli někdo nebude něco chtít)

Jak kde, někde je zbytečně aktivní, jinde jsou zase neochotní. Také vidím problém ve malé znalosti nabízených produktů.

jak kdy.

k předchozí otázce: nejdůležitější je pro mě vzhled nábytku personál byl ochotný a sympatický

kladně, personál pokud mám dotaz, je ocjhotný

kvalifikovaně

Lazy

malý zájem o informování

Mile, ochotně

mile, vstřícně, vše v pořádku

Mile, vše mi byli ochotni vysvětlit a pomoc vybrat ten nejvhodnější :-)

nakupuji pres internet a rozhoduji se na zaklade skvelych fotek a videi a jeste se mi nestalo zebych byla sklamana

Nakupuji u sebe tak dobře!!

Nápomocní, příjemní...

Nejochotnější a nejproškolenější je dle mého názoru personál ve Scontu.

Někdy ochodtný, někdy by se Vás už zbavili

neměla jsem problém

Neochotně, neinformovaně

nepřístupně

nesnáším, když mi něco nutí

Neutrálně, vůbec si na personál nepamatuji.

neutrální

nevím

nevim

nevšimla jsem si ho

nijak

nijak

nijak specificky

normalne

ochota

ochotně

ochotně a byl schopen mě informovat

Ochotně a mile.

ochotně, mile, vstřícně

ochotně, na všechny dotaze mile odpověděli

ochotný

ochotný

Ochotný

ochotný

Ochotný

ochotný poradit

ochotný prodavač i prodavačka, oba rychlí

Ochotný, milý

Ochotný, milý, zdvořilý

ochotný, pomohl při výběru

Ochotný, příjemný.

ochotný, užitečný

ok

Personál byl milý, usměvavý a nápomocný.

Personál byl vštřícný, ochotný.

personál je příjemný

Prijemne a ochotne

Profesionálně, ochotně.

Profesionálně.

Profesionální jednání. Přehledné obchodí prostory.

Protože nenakupuji u jednoho prodejce, je to různé. Většinou se však prodavači snaží výrobek prodat, jsou příjemní, ne vždy jsou ale schopni podat podrobné informace o výrobku (materiál, čištění, údržba apod.)

Při nákupu byl personál ochotný a vyšel nám vstříc při našem požadavku např. na jinou barvu látky apod.

přijatelně

příjemně

Příjemné chování, ochotně poradili

příjemně, ochotně

příjemný

Příjemný

příjemný a profesionální

příjemný personál

Příjemný, vstřícný.

Působil příjemně, někdy až "vlezle".

Rozhodně odborně, vstřícně a ochotně. Jakmile působí personál jakkoliv neochotně, zvažuji důvod k nákupu.

rozporuplně, někteří jsou velmi ochotní a erudovaní a někteří jsou neochotní a nedokážou odpovědět na otázky

Řekla bych, že podle toho jak je ve firmě spokojený. Člověk, který dostane min. mzdu není důvod šířit dobrou náladu. Je to zavislé na podmínkách zaměstnavatele.

spíše znuděně (Asko, Teplce)

To je už dlouho, to si nepamatuji

Uspokojivě.

v poslední době špatně - neochota personálu.

Vcelku dobře, ale občas byli až moc přeochotní

Ve většině případů byl personál vstřícný, zatím jsem se nikdy nesetkala s nevhodným nebo snad hrubým jednáním

velmi dobre, prijemna obsluha se znalostmi o vyrobcich

většinou dobře

většinou si mě nikdo nevšímá, musím si pro ně dojít, že něco chci

Většinou strašně neochotní lidé.

vstřícně, ochotně

vstřícný, příjemný, ochotný

Záleží jak u jakého prodejce, a samozřejmě záleží na daném prodejci, nikdy sem se nestkala s firemní kulturou

zkušený

10. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8282,83 %82,83 %  
muž1717,17 %17,17 %  

Graf

11. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-35 let6464,65 %64,65 %  
36-65 let3535,35 %35,35 %  

Graf

12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou5454,55 %54,55 %  
vysokoškolské2727,27 %27,27 %  
střední bez maturity99,09 %9,09 %  
základní66,06 %6,06 %  
vyšší odborné33,03 %3,03 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. U jakého prodejce nábytku jste naposledy nakupovali? (Pokud jste odpověděli jiný, dotazník dále nevyplňujte.)

  • odpověď Ikea:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ikea na otázku 3. Nakupujete nábytek vždy u stejného prodejce? (Pokud ano, jaký je název Vašeho prodejce? Pokud ne, z jakého důvodu?)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete nábytek? (Pokud jste odpověděli ne, dotazník dále nevyplňujte.)

2. U jakého prodejce nábytku jste naposledy nakupovali? (Pokud jste odpověděli jiný, dotazník dále nevyplňujte.)

3. Nakupujete nábytek vždy u stejného prodejce? (Pokud ano, jaký je název Vašeho prodejce? Pokud ne, z jakého důvodu?)

4. Jak často nakupujete nábytek či bytové doplňky?

5. Jaké služby prodejce nábytku využíváte nejčastěji?

6. Doporučili byste prodejce nábytku svým známým?

7. Změnili jste prodejce nábytku v poslední době? (Pokud ano, doplňte z jakého důvodu)

8. Co je pro Vás při nákupu nábytku nejdůležitější?

10. Jakého jste pohlaví?

11. Do jaké věkové kategorie patříte?

12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete nábytek? (Pokud jste odpověděli ne, dotazník dále nevyplňujte.)

2. U jakého prodejce nábytku jste naposledy nakupovali? (Pokud jste odpověděli jiný, dotazník dále nevyplňujte.)

3. Nakupujete nábytek vždy u stejného prodejce? (Pokud ano, jaký je název Vašeho prodejce? Pokud ne, z jakého důvodu?)

4. Jak často nakupujete nábytek či bytové doplňky?

5. Jaké služby prodejce nábytku využíváte nejčastěji?

6. Doporučili byste prodejce nábytku svým známým?

7. Změnili jste prodejce nábytku v poslední době? (Pokud ano, doplňte z jakého důvodu)

8. Co je pro Vás při nákupu nábytku nejdůležitější?

10. Jakého jste pohlaví?

11. Do jaké věkové kategorie patříte?

12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šťástková, Š.Prodej nábytku v ČR (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://prodej-nabytku-v-cr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.