Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Propagace a reklama v hotelnictví

Propagace a reklama v hotelnictví

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Netopil
Šetření:24. 04. 2013 - 26. 04. 2013
Počet respondentů:98
Počet otázek (max/průměr):22 / 22
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:49
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Tento dotazník bude sloužit jako zdroj dat pro výzkum týkající se mé bakalářské práce. Prosím odpovídejte zodpovědně.

Odpovědi respondentů

1. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž5960,2 %60,2 %  
žena3939,8 %39,8 %  

Graf

2. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16-25 let6465,31 %65,31 %  
26-35 let1919,39 %19,39 %  
36-50 let1010,2 %10,2 %  
méně než 16let22,04 %2,04 %  
65 a více let22,04 %2,04 %  
51-65 let11,02 %1,02 %  

Graf

3. Z kterého kraje jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Olomoucký kraj5859,18 %59,18 %  
Zlínský kraj1111,22 %11,22 %  
Hlavní město Praha77,14 %7,14 %  
Jihomoravský kraj77,14 %7,14 %  
Královehradecký kraj44,08 %4,08 %  
Moravskoslezský kraj33,06 %3,06 %  
Ústecký kraj22,04 %2,04 %  
Pardubický kraj22,04 %2,04 %  
Středočeský kraj22,04 %2,04 %  
Jihočeský kraj11,02 %1,02 %  
Karlovarský kraj11,02 %1,02 %  

Graf

Týká se především produktů a služeb hotelnictví.

4. Dokáže Vás reklama ovlivnit při výběru produktu či služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6566,33 %66,33 %  
ne3333,67 %33,67 %  

Graf

5. Jaká forma reklamy vás nejvíce osloví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
reklama na internetu3131,63 %31,63 %  
televizní reklama2626,53 %26,53 %  
letáková reklama1515,31 %15,31 %  
propagační předměty1010,2 %10,2 %  
venkovní reklama (např. billboardy, štíty domů, ploty…)66,12 %6,12 %  
alternativní média (např. reklama za letadlem, lavičky…)66,12 %6,12 %  
reklama v tisku33,06 %3,06 %  
reklama v rádiu11,02 %1,02 %  

Graf

6. Jaká forma reklamy vás naopak vůbec neosloví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televizní reklama2323,47 %23,47 %  
reklama v rádiu1818,37 %18,37 %  
alternativní média (např. reklama za letadlem, lavičky…)1515,31 %15,31 %  
propagační předměty1212,24 %12,24 %  
letáková reklama99,18 %9,18 %  
mobilní reklama (např. reklama na autech, autobusech…)66,12 %6,12 %  
světelná reklama (např. neony, prosvětlené vývěsní štíty…)66,12 %6,12 %  
reklama v tisku44,08 %4,08 %  
reklama na internetu33,06 %3,06 %  
venkovní reklama (např. billboardy, štíty domů, ploty…)22,04 %2,04 %  

Graf

7. Jakou vlastnost by reklama měla mít, aby vás zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
originalitu3636,73 %36,73 %  
vtipnost2828,57 %28,57 %  
důvěryhodnost2121,43 %21,43 %  
snadnou zapamatovatelnost1313,27 %13,27 %  

Graf

8. Který styl reklamy vás nejvíce osloví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
informativní reklama7879,59 %79,59 %  
připomínající reklama1212,24 %12,24 %  
přesvědčovací reklama88,16 %8,16 %  

Graf

9. Kde vyhledáváte ubytování, pokud se chystáte mimo domov?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu8586,73 %86,73 %  
ptám se přátel99,18 %9,18 %  
katalogy s ubytovacími zařízeními44,08 %4,08 %  

Graf

10. Rezervujete si ubytování přímo u poskytovatele ubytování či pomocí zprostředkovatele (cestovní kancelář, rezervační servery...)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
u poskytovatele ubytování6566,33 %66,33 %  
u zprostředkovatelů3333,67 %33,67 %  

Graf

11. Jaké využíváte zprostředkovatele ubytování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevyužívám zprostředkovatele ubytování4141,84 %41,84 %  
cestovní kanceláře3131,63 %31,63 %  
rezervační servery (booking.com apod.)1717,35 %17,35 %  
jiné99,18 %9,18 %  

Graf

12. Jaký rezervační server využíváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevyužívám rezervační servery6162,24 %62,24 %  
booking.com1616,33 %16,33 %  
jiné1414,29 %14,29 %  
bookit.com44,08 %4,08 %  
hotelreservations.com11,02 %1,02 %  
hotels.com11,02 %1,02 %  
hoteltravel.com11,02 %1,02 %  

Graf

13. Jaký bývá nejčastější účel vaší cesty mimo domov, kdy musíte využít ubytovacích zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rekreační6667,35 %67,35 %  
pobyt při příležitosti speciální akce (např. koncert, sportovní událost…)1313,27 %13,27 %  
poznávací1212,24 %12,24 %  
pracovní55,1 %5,1 %  
jiný22,04 %2,04 %  

Graf

14. Který faktor vás nejvíce ovlivní při výběru hotelu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena4545,92 %45,92 %  
poloha hotelu (v rámci města)1616,33 %16,33 %  
recenze1313,27 %13,27 %  
kvalita ubytování (klasifikace hotelů pomocí „hvězdiček“)1313,27 %13,27 %  
doplňkové služby (wellness, minigolf…)88,16 %8,16 %  
vzhled hotelu33,06 %3,06 %  

Graf

15. Jak si nejčastěji zajišťujete stravování, pokud jste na cestách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v restauracích4444,9 %44,9 %  
v ubytovacím zařízení, kde jsem ubytován3535,71 %35,71 %  
z vlastních surovin1919,39 %19,39 %  

Graf

16. Slyšeli jste někdy o hotelu Trinity v Olomouci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5960,2 %60,2 %  
ano3939,8 %39,8 %  

Graf

17. Pokud ano, odkud jste o hotelu Trinity slyšeli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neslyšel/a jsem o hotelu Trinity5859,18 %59,18 %  
chodím okolo2323,47 %23,47 %  
od přátel77,14 %7,14 %  
jinde33,06 %3,06 %  
z reklamy v rádiu33,06 %3,06 %  
z reklamy na internetu22,04 %2,04 %  
z reklamy v tisku11,02 %1,02 %  
sponzoring (akcí...)11,02 %1,02 %  

Graf

18. Využili jste někdy služeb hotelu Trinity?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9394,9 %94,9 %  
ano55,1 %5,1 %  

Graf

19. Pokud ano, které služby jste využili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevyužil/a jsem žádné služby9192,86 %92,86 %  
ubytovací44,08 %4,08 %  
stravovací22,04 %2,04 %  
cateringové11,02 %1,02 %  

Graf

20. Jak jste byli se službami hotelu spokojeni?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nenavštívil/a jsem hotel9091,84 %91,84 %  
spíše spokojeni55,1 %5,1 %  
velmi spokojeni22,04 %2,04 %  
nespokojeni11,02 %1,02 %  

Graf

21. Navštívili jste hotel po zhlédnuté reklamě či náhodně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nenavštívil/a jsem hotel9293,88 %93,88 %  
náhodně55,1 %5,1 %  
po doporučení od přátel11,02 %1,02 %  

Graf

22. Víte, že hotel Trinity byl dříve známý pod názvem hotel Gemo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6869,39 %69,39 %  
ano3030,61 %30,61 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Z kterého kraje jste?

  • odpověď Olomoucký kraj:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi chodím okolo na otázku 17. Pokud ano, odkud jste o hotelu Trinity slyšeli?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 22. Víte, že hotel Trinity byl dříve známý pod názvem hotel Gemo?

16. Slyšeli jste někdy o hotelu Trinity v Olomouci?

  • odpověď ano:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi chodím okolo na otázku 17. Pokud ano, odkud jste o hotelu Trinity slyšeli?
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 22. Víte, že hotel Trinity byl dříve známý pod názvem hotel Gemo?
  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi neslyšel/a jsem o hotelu Trinity na otázku 17. Pokud ano, odkud jste o hotelu Trinity slyšeli?

17. Pokud ano, odkud jste o hotelu Trinity slyšeli?

  • odpověď neslyšel/a jsem o hotelu Trinity:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 16. Slyšeli jste někdy o hotelu Trinity v Olomouci?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vaše pohlaví?

2. Do jaké věkové skupiny patříte?

3. Z kterého kraje jste?

4. Dokáže Vás reklama ovlivnit při výběru produktu či služby?

5. Jaká forma reklamy vás nejvíce osloví?

6. Jaká forma reklamy vás naopak vůbec neosloví?

7. Jakou vlastnost by reklama měla mít, aby vás zaujala?

8. Který styl reklamy vás nejvíce osloví?

9. Kde vyhledáváte ubytování, pokud se chystáte mimo domov?

10. Rezervujete si ubytování přímo u poskytovatele ubytování či pomocí zprostředkovatele (cestovní kancelář, rezervační servery...)?

11. Jaké využíváte zprostředkovatele ubytování?

12. Jaký rezervační server využíváte nejčastěji?

13. Jaký bývá nejčastější účel vaší cesty mimo domov, kdy musíte využít ubytovacích zařízení?

14. Který faktor vás nejvíce ovlivní při výběru hotelu?

15. Jak si nejčastěji zajišťujete stravování, pokud jste na cestách?

16. Slyšeli jste někdy o hotelu Trinity v Olomouci?

17. Pokud ano, odkud jste o hotelu Trinity slyšeli?

18. Využili jste někdy služeb hotelu Trinity?

19. Pokud ano, které služby jste využili?

20. Jak jste byli se službami hotelu spokojeni?

21. Navštívili jste hotel po zhlédnuté reklamě či náhodně?

22. Víte, že hotel Trinity byl dříve známý pod názvem hotel Gemo?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vaše pohlaví?

2. Do jaké věkové skupiny patříte?

3. Z kterého kraje jste?

4. Dokáže Vás reklama ovlivnit při výběru produktu či služby?

5. Jaká forma reklamy vás nejvíce osloví?

6. Jaká forma reklamy vás naopak vůbec neosloví?

7. Jakou vlastnost by reklama měla mít, aby vás zaujala?

8. Který styl reklamy vás nejvíce osloví?

9. Kde vyhledáváte ubytování, pokud se chystáte mimo domov?

10. Rezervujete si ubytování přímo u poskytovatele ubytování či pomocí zprostředkovatele (cestovní kancelář, rezervační servery...)?

11. Jaké využíváte zprostředkovatele ubytování?

12. Jaký rezervační server využíváte nejčastěji?

13. Jaký bývá nejčastější účel vaší cesty mimo domov, kdy musíte využít ubytovacích zařízení?

14. Který faktor vás nejvíce ovlivní při výběru hotelu?

15. Jak si nejčastěji zajišťujete stravování, pokud jste na cestách?

16. Slyšeli jste někdy o hotelu Trinity v Olomouci?

17. Pokud ano, odkud jste o hotelu Trinity slyšeli?

18. Využili jste někdy služeb hotelu Trinity?

19. Pokud ano, které služby jste využili?

20. Jak jste byli se službami hotelu spokojeni?

21. Navštívili jste hotel po zhlédnuté reklamě či náhodně?

22. Víte, že hotel Trinity byl dříve známý pod názvem hotel Gemo?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Netopil, P.Propagace a reklama v hotelnictví (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://propagace-a-reklama-v-hoteln.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.