Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Propagace biopotravin

Propagace biopotravin

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tereza Knoppova
Šetření:17. 02. 2015 - 05. 03. 2015
Počet respondentů:87
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.92
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění dotazníku, který se týká propagace biopotravin v ČR. Výsledky budou sloužit k vypracování praktické části semestrálního projektu.

Děkuji za Vás čas.

Odpovědi respondentů

1. Víte, co znamená biopotravina?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8395,4 %95,4 %  
Ne44,6 %4,6 %  

Graf

2. Co Vás první napadne, když se řekne biopotravina?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zdraví1213,95 %13,79 %  
zdravá strava55,81 %5,75 %  
zdravé jídlo44,65 %4,6 %  
Zdravá výživa33,49 %3,45 %  
podvod22,33 %2,3 %  
zdravá potravina 22,33 %2,3 %  
chemicky neošetřené22,33 %2,3 %  
chemicky neošetřené ídlo11,16 %1,15 %  
farmarske trhy11,16 %1,15 %  
Bez chemikálií11,16 %1,15 %  
ostatní odpovědi ze se hnoji v noci
zdravi,kvalita,peníze
Předražený
Zdravejsi potravina
uměle vyprodukované
značka
jídlo
zdraví neškodlivá potravina. Dnes prakticky neexistuje vzhledem k znečištění životního prostředí
potravina,která nebyla upravena za pomocí chemických preparátů
Podobná uměle vylávaná máníe jako před pár lety globální oteplování
suroviny pro výrobu potravin, které byly vypěstovány bez chemikálií na neznečištěném pozemku
Potravina vypěstovaná přirozeným způsobem v přirozeném prostředí, bez užití chemických hnojiv, postřiků, přídatných syntetických látek (barviv, aromat, konzervantů) a s maximálním zachováním živin.
státní trademark
pěstovaná na farmě
Že je to něco zdravého, ale taky drahého
podvod na hlupáky
kedlubna
zdravé, bez chemikálií
strava při jejíž výrobě nebylo poškozeno životní prostřední nebo nebyla porušena práva zvířat
čistota
zdravé jídlo, žádná chemie
hnus
Zdravější životní styl
Potravina bez chemických přísad, přípravků na postřik atd.
ekologie
zdravější strava
Potravina nezasažena chemikáliemi, pouze přírodní cestou.
farma
vysoká cena, mnoho podvodů
Pestovani bez chemikalii
potravina bez chemie
marketingová nálepka
zelenina, cerálie
Zvýšené rodinné výdaje.
je to drahé
zbytečně nadsazené slovo
předraženost
predrazeny podvod
potravina
nepoživatelné jídlo
Potravina bez umělých přídavků
drahost
často zbytečný "hype", lidé si myslí, že jsou zdravější než "nebio", ale nezavrhuji je
V Evropě a vlastně kdekoliv na světě je biopotravina utopie, když vidím BIO z Ukrajiny, po Černobylu, musím se tomu usmát
předražené jídlo
kvalita
něco zdravého a drahého
bez chemie
non-genetically modified
Drahé
Zelena
biopotravina, co by mě asi tak mělo jiného napadat
zelenina
5361,63 %60,92 % 

Graf

3. Nakupujete biopotraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4450,57 %50,57 %  
Ano4349,43 %49,43 %  

Graf

4. Pokud ano, zaškrtněte které:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mléčné výrobky2865,12 %32,18 %  
Zelenina1944,19 %21,84 %  
Ovoce1534,88 %17,24 %  
Vajíčka1227,91 %13,79 %  
Cereálie1023,26 %11,49 %  
Těstoviny920,93 %10,34 %  
Maso818,6 %9,2 %  
Pečivo716,28 %8,05 %  
Nápoje613,95 %6,9 %  
Káva, Čaj511,63 %5,75 %  
Marmelády49,3 %4,6 %  
Sladkosti36,98 %3,45 %  

Graf

5. Pokud ne, prosím uveďte důvod:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena410,26 %4,6 %  
drahé25,13 %2,3 %  
Jsou moc drahé25,13 %2,3 %  
vysoká cena25,13 %2,3 %  
je to finančně náročnější 12,56 %1,15 %  
nenašel jsem si k nim prozatím cestu12,56 %1,15 %  
drahé, nedůvěra12,56 %1,15 %  
Nevěřím tomu, že sortiment, který je v prodejnách a na farmářských trzích je skutečně bio, tedy bez jakýchkoli škodlivých látek. Nakupuji potraviny na farmách, které sice bio v názvu nemají, ale věřím, že potraviny jsou více méně v pořádku. 12,56 %1,15 %  
Viz bod 212,56 %1,15 %  
jsou i 2-3x dražší a vůbec není garantováno, že se nejedná o podvod 12,56 %1,15 %  
ostatní odpovědi nemám zatím důvod je nakupovat
je to nesmysl
drahy
Nevěřím, že jsou bio
Bio potraviny jsou často dost drahé. A také dnes už některé tzv. "bio potraviny" bio nejsou a jen si je tak nazývají.
Ráda bych je kupovala, ale nejsou peníze.
jsou drahé a přijde mi to zbytečné
Stojí to víc peněz a často je to podvod.
Pocit, ze to je podvod
vysoké ceny, časté podvody
Vyssi cena, neregistruji v obchode
nedůvěra v to, že se skutečně jedná o biopotravinu
Nákup těchto potravin pro starodůchodce, přesahuje jejich finanční možnosti.
Je to jen marketingový tah, nevěřím biopotravinám, které jsou předražené a přesto rostou na stejné půdě jako jiné rostliny...
zbytecne predrazene, nevidim rozdil
finanční
nechutná mi a je to drahé
Nejsem dostatečně přesvědčený o blahodárných účincích.
často jsou podle mě oproti srovantelným produktům předražené, nemám výběr v místě bydliště
Nevěřím tomu BIO
vyšší cena, kterou si jako samoživitelka na rodičovské nemohu dovolit
Příliš vysoká cena, žádná jistota, že jde ipravdu o bio, bio je jen tahák na dotace z rozpočtu a marketingový tah
je to zbytečné
2358,97 %26,44 % 

Graf

6. Jaké biopotraviny byste si v obchodě s největší pravděpodobností zakoupili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zelenina3641,86 %41,38 %  
Mléčné produkty3338,37 %37,93 %  
Ovoce3136,05 %35,63 %  
Vajíčka2933,72 %33,33 %  
Maso2529,07 %28,74 %  
Pečivo1315,12 %14,94 %  
Cereálie1213,95 %13,79 %  
Káva, čaje910,47 %10,34 %  
Těstoviny66,98 %6,9 %  
Nápoje66,98 %6,9 %  
žádné66,98 %6,9 %  
Sladkosti55,81 %5,75 %  
tofu11,16 %1,15 %  
Vzhledem k otázce č. 5 žádné. 11,16 %1,15 %  
Viz bod 211,16 %1,15 %  
mouku, luštěniny atd. 11,16 %1,15 %  
Všechny, pokud by byly cenově srovnatelné s ostatními11,16 %1,15 %  
nic bio neznamena kvalita11,16 %1,15 %  
Med11,16 %1,15 %  
luštěniny, obiloviny, koření11,16 %1,15 %  
Luštěniny11,16 %1,15 %  
bezlepkové - celiakie11,16 %1,15 %  
jakékoliv, pokud bych měla pocit, že jsou v něčem lepší než "nebio" ekvivalenty11,16 %1,15 %  

Graf

7. Kde jste se o biopotravině dozvěděli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obchod2427,59 %27,59 %  
Internet1921,84 %21,84 %  
Média (tv, tisk,rádio)1416,09 %16,09 %  
Farmářské trhy910,34 %10,34 %  
Specializovaná prodejna89,2 %9,2 %  
Škola78,05 %8,05 %  
Drogerie22,3 %2,3 %  
Od přátel22,3 %2,3 %  
Práce11,15 %1,15 %  
Ochutnávka11,15 %1,15 %  

Graf

Oznámkujte jako ve škole (1=výborný, 5=nedostačující)

8. Jaký máte názor na propagaci biopotravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
33843,68 %43,68 %  
51921,84 %21,84 %  
21213,79 %13,79 %  
11112,64 %12,64 %  
478,05 %8,05 %  

Graf

9. Spojíte si nákup biopotravin s nějakou známou osobností, která například biopotravinu propagovala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8698,85 %98,85 %  
Ano11,15 %1,15 %  

Graf

10. Považujete biopotraviny za drahé?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8091,95 %91,95 %  
Ne78,05 %8,05 %  

Graf

11. Uvítali byste více slevových akcí na nákup biopotravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6878,16 %78,16 %  
Ne1921,84 %21,84 %  

Graf

12. Doporučili byste nákup biopotravin svým blízkým?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
11719,54 %19,54 %  
51719,54 %19,54 %  
31213,79 %13,79 %  
41213,79 %13,79 %  
101011,49 %11,49 %  
766,9 %6,9 %  
855,75 %5,75 %  
644,6 %4,6 %  
233,45 %3,45 %  
911,15 %1,15 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.59
Minimum:1
Maximum:10
Variační rozpětí:9
Rozptyl:6.68
Směrodatná odchylka:2.58
Medián:4
Modus:1

Graf

13. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6068,97 %68,97 %  
Muž2731,03 %31,03 %  

Graf

14. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-306271,26 %71,26 %  
31-451618,39 %18,39 %  
46-6089,2 %9,2 %  
61 a více11,15 %1,15 %  

Graf

15. Vaše pozice

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student4147,13 %47,13 %  
Zaměstnaný3641,38 %41,38 %  
Podnikatel66,9 %6,9 %  
Nezaměstnaný33,45 %3,45 %  
Důchodce11,15 %1,15 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Nakupujete biopotraviny?

  • odpověď Ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mléčné výrobky na otázku 4. Pokud ano, zaškrtněte které:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vajíčka na otázku 4. Pokud ano, zaškrtněte které:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zelenina na otázku 4. Pokud ano, zaškrtněte které:
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce na otázku 4. Pokud ano, zaškrtněte které:
  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 8. Jaký máte názor na propagaci biopotravin?

4. Pokud ano, zaškrtněte které:

  • odpověď Mléčné výrobky:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vajíčka na otázku 4. Pokud ano, zaškrtněte které:
  • odpověď Zelenina:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce na otázku 4. Pokud ano, zaškrtněte které:

6. Jaké biopotraviny byste si v obchodě s největší pravděpodobností zakoupili?

  • odpověď Zelenina:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ovoce na otázku 6. Jaké biopotraviny byste si v obchodě s největší pravděpodobností zakoupili?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Víte, co znamená biopotravina?

2. Co Vás první napadne, když se řekne biopotravina?

3. Nakupujete biopotraviny?

4. Pokud ano, zaškrtněte které:

6. Jaké biopotraviny byste si v obchodě s největší pravděpodobností zakoupili?

7. Kde jste se o biopotravině dozvěděli?

8. Jaký máte názor na propagaci biopotravin?

9. Spojíte si nákup biopotravin s nějakou známou osobností, která například biopotravinu propagovala?

10. Považujete biopotraviny za drahé?

11. Uvítali byste více slevových akcí na nákup biopotravin?

12. Doporučili byste nákup biopotravin svým blízkým?

13. Pohlaví

14. Věk

15. Vaše pozice

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Víte, co znamená biopotravina?

2. Co Vás první napadne, když se řekne biopotravina?

3. Nakupujete biopotraviny?

4. Pokud ano, zaškrtněte které:

6. Jaké biopotraviny byste si v obchodě s největší pravděpodobností zakoupili?

7. Kde jste se o biopotravině dozvěděli?

8. Jaký máte názor na propagaci biopotravin?

9. Spojíte si nákup biopotravin s nějakou známou osobností, která například biopotravinu propagovala?

10. Považujete biopotraviny za drahé?

11. Uvítali byste více slevových akcí na nákup biopotravin?

12. Doporučili byste nákup biopotravin svým blízkým?

13. Pohlaví

14. Věk

15. Vaše pozice

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Knoppova, T.Propagace biopotravin (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://propagace-biopotravin.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.