Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Propagace internetového obchodu - lyžařské a snb. vybavení
Propagace internetového obchodu - lyžařské a snb. vybavení
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Zbyněk Konvičný |
---|---|
Šetření: | 23. 03. 2010 - 31. 03. 2010 |
Počet respondentů: | 121 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 14.95 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 74,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:05 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
tento dotazník slouží jako podklad k mé bakalářské práci na ekonomické fakultě VŠB-TU. Cílem je zjištění, zda je pro podnik výhodné založit k provozovanému kamennému obchodu s lyžařským a snowboardovým vybavením internetový obchod. A následně jaké jsou nejvhodnější formy propagace internetových obchodů tohoto typu.
Proto bych Vás chtěl požádat pár minut volného času a předem Vám poděkovat za odpovědi, které mi pomohou dokončit mou práci.
Odpovědi respondentů
1. Nakupujete v internetových obchodech (alespoň jednou)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 100 | 82,64 % | 82,64 % |
ne | 21 | 17,36 % | 17,36 % |
2. Z jakého důvodu nenakupuje v internetových obchodech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kvůli obavám z potíží s budoucími reklamacemi a zárukou zboží. | 9 | 42,86 % | 7,44 % |
Kvůli oblibě kamenných obchodů nebo jiných způsobů nakupování. | 8 | 38,1 % | 6,61 % |
Kvůli obavě, že zboží vůbec nedorazí. | 3 | 14,29 % | 2,48 % |
Kvůli špatné zkušenosti s internetovými obchody. | 1 | 4,76 % | 0,83 % |
3. Dáváte přednost nakupování lyžařského a snowboardového vybavení (lyže, snowboardy, vázání, snowboardové boty, lyžařské boty, přilby, brýle, chrániče, oblečení aj.) v internetových obchodech nebo v kamenných obchodech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v kamenných obchodech | 89 | 89 % | 73,55 % |
v internetových obchodech | 11 | 11 % | 9,09 % |
4. Jak často nakupujete lyžařské a snowboardové vybavení v kamenných obchodech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 35 | 35 % | 28,93 % |
zřídka | 33 | 33 % | 27,27 % |
vůbec nenakupuji | 22 | 22 % | 18,18 % |
často | 9 | 9 % | 7,44 % |
velmi často | 1 | 1 % | 0,83 % |
5. Jak často nakupujete lyžařské a snowboardové vybavení v internetových obchodech?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [velmi často → otázka č. 7, často → otázka č. 7, občas → otázka č. 7, zřídka → otázka č. 7, vůbec nenakupuji → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vůbec nenakupuji | 51 | 51 % | 42,15 % |
zřídka | 32 | 32 % | 26,45 % |
občas | 13 | 13 % | 10,74 % |
často | 3 | 3 % | 2,48 % |
velmi často | 1 | 1 % | 0,83 % |
6. Proč nenakupujete lyžařské a snowboardové vybavení přes internetové obchody?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Musím výrobek vidět (osahat, vyzkoušet) než ho koupím. | 35 | 68,63 % | 28,93 % |
nic | 11 | 21,57 % | 9,09 % |
Potřebuji informace přímo od prodejce (prodavače) v kamenném obchodě. | 4 | 7,84 % | 3,31 % |
Chci zboží ihned, a ne až po několika dnech. | 1 | 1,96 % | 0,83 % |
7. Co je pro Vás nejdůležitější při nákupu lyžařského a snowboardového vybavení v internetovém obchodu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spolehlivost při dodání a kvalita zboží | 16 | 32,65 % | 13,22 % |
cena zboží | 13 | 26,53 % | 10,74 % |
informace o výrobcích | 8 | 16,33 % | 6,61 % |
okamžitá dostupnost zboží (zboží je na skladě) | 5 | 10,2 % | 4,13 % |
značka zboží | 3 | 6,12 % | 2,48 % |
dobrá komunikace s prodejcem při nákupu (prostřednictvím e-mailů, telefonicky) | 2 | 4,08 % | 1,65 % |
nic | 2 | 4,08 % | 1,65 % |
8. Jak si obecně vybíráte internetový obchod se zbožím, které požadujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
podle ceny | 56 | 56 % | 46,28 % |
podle toho zda má firma i kamenný obchod | 25 | 25 % | 20,66 % |
podle přehlednosti webové stránky | 23 | 23 % | 19,01 % |
podle vzhledu webové stránky | 9 | 9 % | 7,44 % |
Podle hodnocení zákazníků | 1 | 1 % | 0,83 % |
zda je o prověřený a certifikovaný obchod APEK | 1 | 1 % | 0,83 % |
zda vlastní značku Česká kvalita, reklam. řád - OK | 1 | 1 % | 0,83 % |
reference známých, | 1 | 1 % | 0,83 % |
podle referencí | 1 | 1 % | 0,83 % |
recenze | 1 | 1 % | 0,83 % |
podle zboží | 1 | 1 % | 0,83 % |
podle doporučení a zkušeností | 1 | 1 % | 0,83 % |
podle recenzí | 1 | 1 % | 0,83 % |
zda má odběrné místo dostupné v mém městě | 1 | 1 % | 0,83 % |
podle referencí o dodávkách | 1 | 1 % | 0,83 % |
podle toho co potřebuji | 1 | 1 % | 0,83 % |
podle referencí od jiných uživatelů | 1 | 1 % | 0,83 % |
přes heureka.cz | 1 | 1 % | 0,83 % |
vyberu první, na který narazím | 1 | 1 % | 0,83 % |
podle toho jestli jsou zaregostrovaní na ministers | 1 | 1 % | 0,83 % |
9. Používáte pro výběr jakéhokoliv hledaného zboží na Internetu vyhledávače (Google, Seznam, Atlas aj.)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 96 | 96 % | 79,34 % |
ne | 4 | 4 % | 3,31 % |
10. Jakým způsobem se nejčastěji dozvídáte o internetovém obchodě, kde následně koupíte zboží?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pomocí internetového vyhledávače (Google, Seznam, Yahoo, Centrum atd.) | 57 | 57 % | 47,11 % |
doporučením od přátel, příbuzných, spolupracovníků, spolužáků, z diskusí a blogů na Internetu atd.) | 37 | 37 % | 30,58 % |
pomocí reklamy na Internetu (bannery, odkazy, e-maily aj.) | 5 | 5 % | 4,13 % |
pomocí klasické reklamy (rádio, televize, tisk, billboardy aj.) | 1 | 1 % | 0,83 % |
11. Jaký typ pobídky (stimulu) by Vás přesvědčil k nákupu v internetovém obchodu s lyžařským a snowboardovým vybavením?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
snížené ceny (např. sleva 20 %) | 48 | 39,67 % | 39,67 % |
poštovné a dopravné zdarma | 32 | 26,45 % | 26,45 % |
speciální nabídky (sleva při nákupu více výrobků, sleva starších modelů) | 18 | 14,88 % | 14,88 % |
výhody pro stálé zákazníky (slevy, poukázky, zasílání novinek atd.) | 6 | 4,96 % | 4,96 % |
dárky a slevy za překročení určité cenové hranice | 5 | 4,13 % | 4,13 % |
nabídka mimokatalogového zboží pro stálé zákazníky | 5 | 4,13 % | 4,13 % |
nic | 4 | 3,31 % | 3,31 % |
reklamní oblečení zdarma (trika, kšiltovky, batohy aj.) | 3 | 2,48 % | 2,48 % |
12. Bylo by pro Vás zajímavé si lyžařské a snowboardové vybavení nejprve prohlédnout na webových stránkách prodejce, získat o něm informace (o ceně, vzhledu, složení aj.), a teprve až poté si ho jít případně zakoupit do kamenného obchodu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 62 | 51,24 % | 51,24 % |
spíše souhlasím | 41 | 33,88 % | 33,88 % |
nevím | 10 | 8,26 % | 8,26 % |
spíše nesouhlasím | 5 | 4,13 % | 4,13 % |
nesouhlasím | 3 | 2,48 % | 2,48 % |
13. Myslíte, že na Vás působí reklama na Internetu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 36 | 29,75 % | 29,75 % |
spíše nesouhlasím | 28 | 23,14 % | 23,14 % |
nevím | 24 | 19,83 % | 19,83 % |
souhlasím | 23 | 19,01 % | 19,01 % |
nesouhlasím | 10 | 8,26 % | 8,26 % |
14. Pokud Vám přijde reklamní e-mail, upoutá Vás natolik, abyste navštívili stránky, na které odkazujete?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 37 | 30,58 % | 30,58 % |
spíše souhlasím | 33 | 27,27 % | 27,27 % |
nesouhlasím | 28 | 23,14 % | 23,14 % |
souhlasím | 16 | 13,22 % | 13,22 % |
nevím | 7 | 5,79 % | 5,79 % |
15. Všímáte si reklamních bannerů (proužková reklama) umístěných na webových stránkách?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 64 | 52,89 % | 52,89 % |
ano | 57 | 47,11 % | 47,11 % |
16. Obtěžují Vás vyskakující reklamní okna na Internetu (tzv. pop-ups)?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 106 | 88,33 % | 87,6 % |
ne | 14 | 11,67 % | 11,57 % |
17. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 78 | 64,46 % | 64,46 % |
muž | 43 | 35,54 % | 35,54 % |
18. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 35 let | 84 | 69,42 % | 69,42 % |
méně než 18 let | 16 | 13,22 % | 13,22 % |
36 - 49 let | 12 | 9,92 % | 9,92 % |
50 let a více | 9 | 7,44 % | 7,44 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (78,8 %)
- facebook.com (12,9 %)
- spoluzaci.cz (4 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.