Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Propagace internetového obchodu - lyžařské a snb. vybavení

Propagace internetového obchodu - lyžařské a snb. vybavení

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zbyněk Konvičný
Šetření:23. 03. 2010 - 31. 03. 2010
Počet respondentů:121
Počet otázek (max/průměr):18 / 14.95
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

tento dotazník slouží jako podklad k mé bakalářské práci na ekonomické fakultě VŠB-TU. Cílem je zjištění, zda je pro podnik výhodné založit k provozovanému kamennému obchodu s lyžařským a snowboardovým vybavením internetový obchod. A následně jaké jsou nejvhodnější formy propagace internetových obchodů tohoto typu.

 

Proto bych Vás chtěl požádat pár minut volného času a předem Vám poděkovat za odpovědi, které mi pomohou dokončit mou práci.

 

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete v internetových obchodech (alespoň jednou)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 3, neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10082,64 %82,64 %  
ne2117,36 %17,36 %  

Graf

2. Z jakého důvodu nenakupuje v internetových obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvůli obavám z potíží s budoucími reklamacemi a zárukou zboží.942,86 %7,44 %  
Kvůli oblibě kamenných obchodů nebo jiných způsobů nakupování.838,1 %6,61 %  
Kvůli obavě, že zboží vůbec nedorazí.314,29 %2,48 %  
Kvůli špatné zkušenosti s internetovými obchody.14,76 %0,83 %  

Graf

3. Dáváte přednost nakupování lyžařského a snowboardového vybavení (lyže, snowboardy, vázání, snowboardové boty, lyžařské boty, přilby, brýle, chrániče, oblečení aj.) v internetových obchodech nebo v kamenných obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v kamenných obchodech8989 %73,55 %  
v internetových obchodech1111 %9,09 %  

Graf

4. Jak často nakupujete lyžařské a snowboardové vybavení v kamenných obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas3535 %28,93 %  
zřídka3333 %27,27 %  
vůbec nenakupuji2222 %18,18 %  
často99 %7,44 %  
velmi často11 %0,83 %  

Graf

5. Jak často nakupujete lyžařské a snowboardové vybavení v internetových obchodech?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [velmi častootázka č. 7, častootázka č. 7, občasotázka č. 7, zřídkaotázka č. 7, vůbec nenakupujiotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vůbec nenakupuji5151 %42,15 %  
zřídka3232 %26,45 %  
občas1313 %10,74 %  
často33 %2,48 %  
velmi často11 %0,83 %  

Graf

6. Proč nenakupujete lyžařské a snowboardové vybavení přes internetové obchody?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Musím výrobek vidět (osahat, vyzkoušet) než ho koupím.3568,63 %28,93 %  
nic1121,57 %9,09 %  
Potřebuji informace přímo od prodejce (prodavače) v kamenném obchodě.47,84 %3,31 %  
Chci zboží ihned, a ne až po několika dnech.11,96 %0,83 %  

Graf

7. Co je pro Vás nejdůležitější při nákupu lyžařského a snowboardového vybavení v internetovém obchodu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spolehlivost při dodání a kvalita zboží1632,65 %13,22 %  
cena zboží1326,53 %10,74 %  
informace o výrobcích816,33 %6,61 %  
okamžitá dostupnost zboží (zboží je na skladě)510,2 %4,13 %  
značka zboží36,12 %2,48 %  
dobrá komunikace s prodejcem při nákupu (prostřednictvím e-mailů, telefonicky)24,08 %1,65 %  
nic24,08 %1,65 %  

Graf

8. Jak si obecně vybíráte internetový obchod se zbožím, které požadujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podle ceny5656 %46,28 %  
podle toho zda má firma i kamenný obchod2525 %20,66 %  
podle přehlednosti webové stránky2323 %19,01 %  
podle vzhledu webové stránky99 %7,44 %  
Podle hodnocení zákazníků11 %0,83 %  
zda je o prověřený a certifikovaný obchod APEK11 %0,83 %  
zda vlastní značku Česká kvalita, reklam. řád - OK11 %0,83 %  
reference známých, 11 %0,83 %  
podle referencí11 %0,83 %  
recenze11 %0,83 %  
podle zboží11 %0,83 %  
podle doporučení a zkušeností11 %0,83 %  
podle recenzí11 %0,83 %  
zda má odběrné místo dostupné v mém městě 11 %0,83 %  
podle referencí o dodávkách11 %0,83 %  
podle toho co potřebuji11 %0,83 %  
podle referencí od jiných uživatelů11 %0,83 %  
přes heureka.cz 11 %0,83 %  
vyberu první, na který narazím11 %0,83 %  
podle toho jestli jsou zaregostrovaní na ministers11 %0,83 %  

Graf

9. Používáte pro výběr jakéhokoliv hledaného zboží na Internetu vyhledávače (Google, Seznam, Atlas aj.)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9696 %79,34 %  
ne44 %3,31 %  

Graf

10. Jakým způsobem se nejčastěji dozvídáte o internetovém obchodě, kde následně koupíte zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pomocí internetového vyhledávače (Google, Seznam, Yahoo, Centrum atd.)5757 %47,11 %  
doporučením od přátel, příbuzných, spolupracovníků, spolužáků, z diskusí a blogů na Internetu atd.)3737 %30,58 %  
pomocí reklamy na Internetu (bannery, odkazy, e-maily aj.)55 %4,13 %  
pomocí klasické reklamy (rádio, televize, tisk, billboardy aj.)11 %0,83 %  

Graf

11. Jaký typ pobídky (stimulu) by Vás přesvědčil k nákupu v internetovém obchodu s lyžařským a snowboardovým vybavením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
snížené ceny (např. sleva 20 %)4839,67 %39,67 %  
poštovné a dopravné zdarma3226,45 %26,45 %  
speciální nabídky (sleva při nákupu více výrobků, sleva starších modelů)1814,88 %14,88 %  
výhody pro stálé zákazníky (slevy, poukázky, zasílání novinek atd.)64,96 %4,96 %  
dárky a slevy za překročení určité cenové hranice54,13 %4,13 %  
nabídka mimokatalogového zboží pro stálé zákazníky54,13 %4,13 %  
nic43,31 %3,31 %  
reklamní oblečení zdarma (trika, kšiltovky, batohy aj.)32,48 %2,48 %  

Graf

12. Bylo by pro Vás zajímavé si lyžařské a snowboardové vybavení nejprve prohlédnout na webových stránkách prodejce, získat o něm informace (o ceně, vzhledu, složení aj.), a teprve až poté si ho jít případně zakoupit do kamenného obchodu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím6251,24 %51,24 %  
spíše souhlasím4133,88 %33,88 %  
nevím108,26 %8,26 %  
spíše nesouhlasím54,13 %4,13 %  
nesouhlasím32,48 %2,48 %  

Graf

13. Myslíte, že na Vás působí reklama na Internetu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím3629,75 %29,75 %  
spíše nesouhlasím2823,14 %23,14 %  
nevím2419,83 %19,83 %  
souhlasím2319,01 %19,01 %  
nesouhlasím108,26 %8,26 %  

Graf

14. Pokud Vám přijde reklamní e-mail, upoutá Vás natolik, abyste navštívili stránky, na které odkazujete?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3730,58 %30,58 %  
spíše souhlasím3327,27 %27,27 %  
nesouhlasím2823,14 %23,14 %  
souhlasím1613,22 %13,22 %  
nevím75,79 %5,79 %  

Graf

15. Všímáte si reklamních bannerů (proužková reklama) umístěných na webových stránkách?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6452,89 %52,89 %  
ano5747,11 %47,11 %  

Graf

16. Obtěžují Vás vyskakující reklamní okna na Internetu (tzv. pop-ups)?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10688,33 %87,6 %  
ne1411,67 %11,57 %  

Graf

17. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7864,46 %64,46 %  
muž4335,54 %35,54 %  

Graf

18. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 35 let8469,42 %69,42 %  
méně než 18 let1613,22 %13,22 %  
36 - 49 let129,92 %9,92 %  
50 let a více97,44 %7,44 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Jak často nakupujete lyžařské a snowboardové vybavení v internetových obchodech?

  • odpověď vůbec nenakupuji:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Musím výrobek vidět (osahat, vyzkoušet) než ho koupím. na otázku 6. Proč nenakupujete lyžařské a snowboardové vybavení přes internetové obchody?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nic na otázku 6. Proč nenakupujete lyžařské a snowboardové vybavení přes internetové obchody?

15. Všímáte si reklamních bannerů (proužková reklama) umístěných na webových stránkách?

  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 13. Myslíte, že na Vás působí reklama na Internetu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete v internetových obchodech (alespoň jednou)?

3. Dáváte přednost nakupování lyžařského a snowboardového vybavení (lyže, snowboardy, vázání, snowboardové boty, lyžařské boty, přilby, brýle, chrániče, oblečení aj.) v internetových obchodech nebo v kamenných obchodech?

4. Jak často nakupujete lyžařské a snowboardové vybavení v kamenných obchodech?

5. Jak často nakupujete lyžařské a snowboardové vybavení v internetových obchodech?

6. Proč nenakupujete lyžařské a snowboardové vybavení přes internetové obchody?

7. Co je pro Vás nejdůležitější při nákupu lyžařského a snowboardového vybavení v internetovém obchodu?

8. Jak si obecně vybíráte internetový obchod se zbožím, které požadujete?

9. Používáte pro výběr jakéhokoliv hledaného zboží na Internetu vyhledávače (Google, Seznam, Atlas aj.)?

10. Jakým způsobem se nejčastěji dozvídáte o internetovém obchodě, kde následně koupíte zboží?

11. Jaký typ pobídky (stimulu) by Vás přesvědčil k nákupu v internetovém obchodu s lyžařským a snowboardovým vybavením?

12. Bylo by pro Vás zajímavé si lyžařské a snowboardové vybavení nejprve prohlédnout na webových stránkách prodejce, získat o něm informace (o ceně, vzhledu, složení aj.), a teprve až poté si ho jít případně zakoupit do kamenného obchodu?

13. Myslíte, že na Vás působí reklama na Internetu?

14. Pokud Vám přijde reklamní e-mail, upoutá Vás natolik, abyste navštívili stránky, na které odkazujete?

15. Všímáte si reklamních bannerů (proužková reklama) umístěných na webových stránkách?

16. Obtěžují Vás vyskakující reklamní okna na Internetu (tzv. pop-ups)?

17. Jaké je Vaše pohlaví?

18. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete v internetových obchodech (alespoň jednou)?

3. Dáváte přednost nakupování lyžařského a snowboardového vybavení (lyže, snowboardy, vázání, snowboardové boty, lyžařské boty, přilby, brýle, chrániče, oblečení aj.) v internetových obchodech nebo v kamenných obchodech?

4. Jak často nakupujete lyžařské a snowboardové vybavení v kamenných obchodech?

5. Jak často nakupujete lyžařské a snowboardové vybavení v internetových obchodech?

6. Proč nenakupujete lyžařské a snowboardové vybavení přes internetové obchody?

7. Co je pro Vás nejdůležitější při nákupu lyžařského a snowboardového vybavení v internetovém obchodu?

8. Jak si obecně vybíráte internetový obchod se zbožím, které požadujete?

9. Používáte pro výběr jakéhokoliv hledaného zboží na Internetu vyhledávače (Google, Seznam, Atlas aj.)?

10. Jakým způsobem se nejčastěji dozvídáte o internetovém obchodě, kde následně koupíte zboží?

11. Jaký typ pobídky (stimulu) by Vás přesvědčil k nákupu v internetovém obchodu s lyžařským a snowboardovým vybavením?

12. Bylo by pro Vás zajímavé si lyžařské a snowboardové vybavení nejprve prohlédnout na webových stránkách prodejce, získat o něm informace (o ceně, vzhledu, složení aj.), a teprve až poté si ho jít případně zakoupit do kamenného obchodu?

13. Myslíte, že na Vás působí reklama na Internetu?

14. Pokud Vám přijde reklamní e-mail, upoutá Vás natolik, abyste navštívili stránky, na které odkazujete?

15. Všímáte si reklamních bannerů (proužková reklama) umístěných na webových stránkách?

16. Obtěžují Vás vyskakující reklamní okna na Internetu (tzv. pop-ups)?

17. Jaké je Vaše pohlaví?

18. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Konvičný, Z.Propagace internetového obchodu - lyžařské a snb. vybavení (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://propagace-internetoveho-obchodu-lyzarske-a-snb-vybaveni.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.