Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Propagace značek, výrobků a služeb (word of mouth)
Propagace značek, výrobků a služeb (word of mouth)
→ Máte zkušenosti s distančním vzděláváním (jako žák/student, učitel nebo rodič)? Jaké vidíte výhody a nevýhody tohoto způsobu výuky? Jsou předměty, pro které se hodí více? ←
(veřejné výsledky)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Pokorna |
---|---|
Šetření: | 13. 06. 2009 - 26. 06. 2009 |
Počet respondentů: | 100 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 16.31 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 24,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:48 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení respondenti.
Ke své závěrečné práci na téma ústní propagace značek na webu druhé generace provádím průzkum trhu, abych mohla pracovat s konkrétními údaji a vyvodit z nich závěry.
Prosím, zda byste byli tak laskavi a našli si chvilku na vyplnění mé ankety. Děkuji za pomoc a spolupráci, přispějete tím ke zdárnému vypracování mé
diplomové práce na HTW Dresden.
Lucie
Odpovědi respondentů
1. Doporučili jste někdy značku, výrobek či službu někomu z Vašich přátel, příbuzných, známých či kolegů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, často → otázka č. 2, ano, párkrát → otázka č. 2, ne, nikdy → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, párkrát | 50 | 50 % | 50 % |
ano, často | 47 | 47 % | 47 % |
ne, nikdy | 3 | 3 % | 3 % |
2. Pokud jste doporučili značku, výrobek či službu, bylo to:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
bez vyzvání / z vlastní iniciativy | 50 | 52,63 % | 50 % |
protože jste byli požádáni o radu či názor | 45 | 47,37 % | 45 % |
3. Vyjmenujte 1-3 značky, o kterých jste se někomu zmínili v pozitivním smyslu:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Adidas | 2 | 2,7 % | 2 % |
Amazon, Nokia, Lush | 1 | 1,35 % | 1 % |
Speed8, Merrell, Asus | 1 | 1,35 % | 1 % |
Repulse, Vans, Horsefeathers | 1 | 1,35 % | 1 % |
Bioderma, Landliebe, Sigg | 1 | 1,35 % | 1 % |
Marc´o Polo, Bernhardt, Asus | 1 | 1,35 % | 1 % |
Dolce | 1 | 1,35 % | 1 % |
HP, Nike, Activia | 1 | 1,35 % | 1 % |
elmex, author, baťa | 1 | 1,35 % | 1 % |
adidas, author, zone | 1 | 1,35 % | 1 % |
ostatní odpovědi | 63 | 85,14 % | 63 % |
4. Odradili jste někdy někoho z Vašich přátel, příbuzných, známých či kolegů od koupě/využití nějaké značky, výrobku či služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, často → otázka č. 5, ano, párkrát → otázka č. 5, ne, nikdy → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, párkrát | 77 | 77 % | 77 % |
ano, často | 12 | 12 % | 12 % |
ne, nikdy | 11 | 11 % | 11 % |
5. Pokud jste někoho odrazovali od koupě či využití značky, výrobku, nebo služby, bylo to:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
protože jste byli požádáni o radu či názor | 44 | 51,16 % | 44 % |
bez vyzvání / z vlastní iniciativy | 42 | 48,84 % | 42 % |
6. Vyjmenujte 1-3 značky, o kterých jste se někomu zmínili v negativním smyslu
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
acer | 3 | 5,77 % | 3 % |
tesco | 2 | 3,85 % | 2 % |
Microsoft, L'Oreal, MINI | 1 | 1,92 % | 1 % |
Orsay | 1 | 1,92 % | 1 % |
Acer, | 1 | 1,92 % | 1 % |
Kenvelo, Oriflame | 1 | 1,92 % | 1 % |
Samsung, aro | 1 | 1,92 % | 1 % |
Head´n Shoulders | 1 | 1,92 % | 1 % |
garnier fructis, elseve | 1 | 1,92 % | 1 % |
Mustang, Converse, Start | 1 | 1,92 % | 1 % |
ostatní odpovědi | 39 | 75 % | 39 % |
7. Jaké důvody Vás všeobecně vedou k tomu, abyste s někým mluvili o určité značce či výrobku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrá či špatná kvalita / zkušenost | 95 | 95 % | 95 % |
jste fanouškem / odpůrcem značky | 42 | 42 % | 42 % |
značka dělá něco jedinečného (akce, zajímavá reklamní kampaň, skandál apod.) | 38 | 38 % | 38 % |
chcete získat dodatečné informace | 24 | 24 % | 24 % |
chcete zapřést hovor, mít o čem mluvit | 12 | 12 % | 12 % |
chcete ukázat, že patříte k určité skupině lidí | 10 | 10 % | 10 % |
chcete ukázat své znalosti | 7 | 7 % | 7 % |
dostáváte za to odměnu (peníze, bonusové body, dárky atp.) | 2 | 2 % | 2 % |
8. Když se zmiňujete o značkách, výrobcích či službách, jaké cesty k tomu využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
z očí do očí / osobně | 99 | 99 % | 99 % |
sociální síťe a skupiny v jejich rámci (např. Facebook) | 27 | 27 % | 27 % |
27 | 27 % | 27 % | |
internetová fóra, diskuse, komunity | 25 | 25 % | 25 % |
telefon či mobil | 25 | 25 % | 25 % |
video (např. sledování a přeposílání videí z YouTube) | 6 | 6 % | 6 % |
blog / mikroblog (např. Twitter, Teidu.cz) | 5 | 5 % | 5 % |
dopis | 4 | 4 % | 4 % |
9. Kde většinou hledáte a získáváte informace o značkách, výrobcích či službách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
oboje | 67 | 67 % | 67 % |
online | 28 | 28 % | 28 % |
offline | 5 | 5 % | 5 % |
10. Při získávání informací offline se spoléháte hlavně na:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
doporučení přátel, známých, kolegů a příbuzných | 86 | 86 % | 86 % |
nezávislé recenze v tiskovinách, televizních pořadech, rádiových relacích | 51 | 51 % | 51 % |
popis výrobku na obalu či v katalogu | 44 | 44 % | 44 % |
doporučení personálu v obchodech | 15 | 15 % | 15 % |
reklamu (televize, tisk, rádio) | 7 | 7 % | 7 % |
11. Při získávání informací na internetu se spoléháte hlavně na:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
oficiální stránky značek, výrobků, či služeb | 66 | 66 % | 66 % |
nezávislé stránky specializované na to které téma | 52 | 52 % | 52 % |
uživatelská diskusní fóra a komunity | 42 | 42 % | 42 % |
přátele v sociálních sítích a jejich zkušenosti a doporučení | 29 | 29 % | 29 % |
blogy a jejich recenze | 24 | 24 % | 24 % |
video recenze | 5 | 5 % | 5 % |
12. Doporučujete přátelům, příbuzným, známým či kolegům webové stránky, které vás zaujmou?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 63 | 63 % | 63 % |
ne | 25 | 25 % | 25 % |
nevím | 12 | 12 % | 12 % |
13. Varujete přátele, příbuzné, známé či kolegy před webovými stránkami, které vás zklamou?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 53 | 53 % | 53 % |
ano | 27 | 27 % | 27 % |
nevím | 20 | 20 % | 20 % |
14. Které stránky jste doporučili přátelům?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádné | 2 | 5,71 % | 2 % |
Dreamwidth, Twitter, Dictionary.com | 1 | 2,86 % | 1 % |
facebook, twitter | 1 | 2,86 % | 1 % |
nationalgeographic.com | 1 | 2,86 % | 1 % |
doktorka.cz | 1 | 2,86 % | 1 % |
wwf, go ahead | 1 | 2,86 % | 1 % |
www.google.com, www.cybersax.de, www.pdg.com | 1 | 2,86 % | 1 % |
bonprix.cz, brnoinline.cz | 1 | 2,86 % | 1 % |
Facebook.com | 1 | 2,86 % | 1 % |
LJ, aj.cz/penfriends, animea.net | 1 | 2,86 % | 1 % |
ostatní odpovědi | 24 | 68,57 % | 24 % |
15. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 21 let | 46 | 46 % | 46 % |
22 - 25 let | 30 | 30 % | 30 % |
přes 30 let | 9 | 9 % | 9 % |
26 - 30 let | 8 | 8 % | 8 % |
pod 17 let | 7 | 7 % | 7 % |
16. Jsem
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
studující | 64 | 64 % | 64 % |
kombinace | 21 | 21 % | 21 % |
pracující | 15 | 15 % | 15 % |
17. Obor studia či práce:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ekonomický | 31 | 34,83 % | 31 % |
humanitní | 25 | 28,09 % | 25 % |
technický | 15 | 16,85 % | 15 % |
všeobecný | 2 | 2,25 % | 2 % |
umělecký | 2 | 2,25 % | 2 % |
medical school :) | 1 | 1,12 % | 1 % |
gymnázium (všeobecný) | 1 | 1,12 % | 1 % |
zdravotnictví | 1 | 1,12 % | 1 % |
pedagog | 1 | 1,12 % | 1 % |
prirodovedecky | 1 | 1,12 % | 1 % |
školství | 1 | 1,12 % | 1 % |
medicina | 1 | 1,12 % | 1 % |
Jsem matka na MD | 1 | 1,12 % | 1 % |
masmedia | 1 | 1,12 % | 1 % |
Gymnázium | 1 | 1,12 % | 1 % |
přírodovědecký | 1 | 1,12 % | 1 % |
marketing | 1 | 1,12 % | 1 % |
ekonomicko-informaticky | 1 | 1,12 % | 1 % |
IT | 1 | 1,12 % | 1 % |
18. Dokončené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1. - 3. ročník VŠ | 39 | 39 % | 39 % |
SŠ | 32 | 32 % | 32 % |
VŠ | 12 | 12 % | 12 % |
ZŠ | 9 | 9 % | 9 % |
4. - 6. ročník VŠ | 8 | 8 % | 8 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (69,2 %)
- facebook.com (6,5 %)
- ujdeto.cz (5,5 %)
- search.seznam.cz (4,6 %)
- vseborec.cz (3,7 %)
- google.cz (2,2 %)
- vyplnto.cz (1,8 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.