Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Propagace značek, výrobků a služeb (word of mouth)

Propagace značek, výrobků a služeb (word of mouth)

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Pokorna
Šetření:13. 06. 2009 - 26. 06. 2009
Počet respondentů:100
Počet otázek (max/průměr):18 / 16.31
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:24,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti.

 

Ke své závěrečné práci na téma ústní propagace značek na webu druhé generace provádím průzkum trhu, abych mohla pracovat s konkrétními údaji a vyvodit z nich závěry.

Prosím, zda byste byli tak laskavi a našli si chvilku na vyplnění mé ankety. Děkuji za pomoc a spolupráci, přispějete tím ke zdárnému vypracování mé
diplomové práce na HTW Dresden.

Lucie
 

Odpovědi respondentů

1. Doporučili jste někdy značku, výrobek či službu někomu z Vašich přátel, příbuzných, známých či kolegů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, častootázka č. 2, ano, párkrátotázka č. 2, ne, nikdyotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, párkrát5050 %50 %  
ano, často4747 %47 %  
ne, nikdy33 %3 %  

Graf

2. Pokud jste doporučili značku, výrobek či službu, bylo to:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bez vyzvání / z vlastní iniciativy5052,63 %50 %  
protože jste byli požádáni o radu či názor4547,37 %45 %  

Graf

3. Vyjmenujte 1-3 značky, o kterých jste se někomu zmínili v pozitivním smyslu:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Adidas22,7 %2 %  
Amazon, Nokia, Lush11,35 %1 %  
Speed8, Merrell, Asus11,35 %1 %  
Repulse, Vans, Horsefeathers11,35 %1 %  
Bioderma, Landliebe, Sigg11,35 %1 %  
Marc´o Polo, Bernhardt, Asus11,35 %1 %  
Dolce 11,35 %1 %  
HP, Nike, Activia11,35 %1 %  
elmex, author, baťa11,35 %1 %  
adidas, author, zone11,35 %1 %  
ostatní odpovědi Garnier,MSI
avon, pull and bear, bershka
karrimor, preventan, reebok
Nivea, elmex, Nalgesin
djarum, H
Adidas, Apple, BMW
Caliope
T-mobile, Schwarzkopf
IBM,ASUS,Canon
Ganga, Bijou Brigitte, Oriflame
Tchibo, Ford
Nivea Samsung Sony
L´Oreal, Nokia, Student Agency
puma
Reebok, Merrel, Panasonic
L´Orelal (Happyderm), Activia
panasonic, addidas
Husky, Rejoice, Flint
repelent
nivea, clean and clear, nestlé
Mavi Jeans, Milka, Bourjois
Teva, Bugatti,
Oriflame, Garnier, Fighter
Triop, Fa, Elseve
apple,h und m, lacosta
Microsoft, Ikea, Adidas
Animal, Olympus,
Nokia, Yves Rocher
Nike, Burton
Unclebens,Vitana,Vademecum
garnier, deichman, orsay
microsoft, jaw, logitech
vichy, la roche posay
Dove, Nokia
nevim
Jordan (basketbal), iPhone, Koss
Salming, Haribo
Nokia, Honda, Mountfield
Missiva, Fujitsu Siemens
Windows Live Messenger, Apple
Lancome, Ganga, Lagris
sonor, seagate, olma
Avon, naturela
nivea, yves roscher, britney spears
Emgeton, Western Digital...
Audi, Škoda, Sedita...
HP, Dell
Ba`ta, Esprit, Replay
Haribo, Panzani, Vanish
JUST, Fair trade výrobky, Bushman
Mary Kay, Salomon, NikWax
Apple,
iriver , rollerblade , amd
dell, abercrombie
Avon, New Yorker, DM
Nokia, Knorr
Clever, Frog
Electrolux, Ajaxx63, Ericsson
Nike,Lacoste,Ed Hardy
BMW, IBM, Apple
Topfield, HTC Touch Pro, O2
OCB, Start, Golden virginia
ecco
6385,14 %63 % 

Graf

4. Odradili jste někdy někoho z Vašich přátel, příbuzných, známých či kolegů od koupě/využití nějaké značky, výrobku či služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, častootázka č. 5, ano, párkrátotázka č. 5, ne, nikdyotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, párkrát7777 %77 %  
ano, často1212 %12 %  
ne, nikdy1111 %11 %  

Graf

5. Pokud jste někoho odrazovali od koupě či využití značky, výrobku, nebo služby, bylo to:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
protože jste byli požádáni o radu či názor4451,16 %44 %  
bez vyzvání / z vlastní iniciativy4248,84 %42 %  

Graf

6. Vyjmenujte 1-3 značky, o kterých jste se někomu zmínili v negativním smyslu

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
acer35,77 %3 %  
tesco23,85 %2 %  
Microsoft, L'Oreal, MINI11,92 %1 %  
Orsay11,92 %1 %  
Acer, 11,92 %1 %  
Kenvelo, Oriflame11,92 %1 %  
Samsung, aro11,92 %1 %  
Head´n Shoulders11,92 %1 %  
garnier fructis, elseve11,92 %1 %  
Mustang, Converse, Start11,92 %1 %  
ostatní odpovědi Dell, Acer, Alcatel
Tamaris
Fidorka
Fa Siemens Kinder čokoláda
Philips, O2 Telefonica, Dove
adidas
coca cola
New Yorker, BONAQUA
Baťa, Lidl, Rakvice
new yourker,hp,icq
veet, actimel
Tesco, Apple
Telefonica 02
už si nevzpomínám
acer, aro, tampax
apple
balea
nevim
Fat Pipe,
Acer, Coca Cola, Rama
kenvelo
ICQ, Nokia, Acer
Avon, Rexona
euroshoper, acer
schwarzkopf, lux, fa
Sonny Ericsson
Acer, webové služby Forpsi
nemůžu si teď uvědomit
Acer, Horus Optik
new yorker, nokie
Oriflame, Next, C
Vitana
Marks-Spencer
Aminostar, Nutrend
renault
acer, babolat
UFON,Aramark,.....
Mascot, Radegast
kappa
3975 %39 % 

Graf

7. Jaké důvody Vás všeobecně vedou k tomu, abyste s někým mluvili o určité značce či výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrá či špatná kvalita / zkušenost9595 %95 %  
jste fanouškem / odpůrcem značky4242 %42 %  
značka dělá něco jedinečného (akce, zajímavá reklamní kampaň, skandál apod.)3838 %38 %  
chcete získat dodatečné informace2424 %24 %  
chcete zapřést hovor, mít o čem mluvit 1212 %12 %  
chcete ukázat, že patříte k určité skupině lidí1010 %10 %  
chcete ukázat své znalosti 77 %7 %  
dostáváte za to odměnu (peníze, bonusové body, dárky atp.)22 %2 %  

Graf

8. Když se zmiňujete o značkách, výrobcích či službách, jaké cesty k tomu využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z očí do očí / osobně9999 %99 %  
sociální síťe a skupiny v jejich rámci (např. Facebook)2727 %27 %  
e-mail2727 %27 %  
internetová fóra, diskuse, komunity2525 %25 %  
telefon či mobil2525 %25 %  
video (např. sledování a přeposílání videí z YouTube) 66 %6 %  
blog / mikroblog (např. Twitter, Teidu.cz)55 %5 %  
dopis44 %4 %  

Graf

9. Kde většinou hledáte a získáváte informace o značkách, výrobcích či službách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oboje6767 %67 %  
online2828 %28 %  
offline55 %5 %  

Graf

10. Při získávání informací offline se spoléháte hlavně na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doporučení přátel, známých, kolegů a příbuzných8686 %86 %  
nezávislé recenze v tiskovinách, televizních pořadech, rádiových relacích5151 %51 %  
popis výrobku na obalu či v katalogu4444 %44 %  
doporučení personálu v obchodech1515 %15 %  
reklamu (televize, tisk, rádio)77 %7 %  

Graf

11. Při získávání informací na internetu se spoléháte hlavně na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oficiální stránky značek, výrobků, či služeb6666 %66 %  
nezávislé stránky specializované na to které téma 5252 %52 %  
uživatelská diskusní fóra a komunity4242 %42 %  
přátele v sociálních sítích a jejich zkušenosti a doporučení2929 %29 %  
blogy a jejich recenze 2424 %24 %  
video recenze55 %5 %  

Graf

12. Doporučujete přátelům, příbuzným, známým či kolegům webové stránky, které vás zaujmou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6363 %63 %  
ne2525 %25 %  
nevím1212 %12 %  

Graf

13. Varujete přátele, příbuzné, známé či kolegy před webovými stránkami, které vás zklamou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5353 %53 %  
ano2727 %27 %  
nevím2020 %20 %  

Graf

14. Které stránky jste doporučili přátelům?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné25,71 %2 %  
Dreamwidth, Twitter, Dictionary.com12,86 %1 %  
facebook, twitter12,86 %1 %  
nationalgeographic.com12,86 %1 %  
doktorka.cz12,86 %1 %  
wwf, go ahead12,86 %1 %  
www.google.com, www.cybersax.de, www.pdg.com12,86 %1 %  
bonprix.cz, brnoinline.cz12,86 %1 %  
Facebook.com12,86 %1 %  
LJ, aj.cz/penfriends, animea.net12,86 %1 %  
ostatní odpovědi neviditelný pes, ebay
snar.cz
např. www.heureka.cz, www.cybex.cz
divokkmeny.cz
nalepsi.cz
saspi.cz, wowhead.com
notebookbilliger.de
nevzpomínám si
www.haha.nu, http://abduzeedo.com/
nevim
ganoexcel.cz, Novinky,
teenage.cz
cetba.eu
wikipedia.com
www.srovnanicen.cz, www.ehow.com
www.galerievin.com
WWW.marykay.cz, www.salomon.cz
facebook
libimseti.cz, mp3s.nadruhou.net ,mobilsvet.net
Wilkipedia
www.ajaxx63.cz; www.bodybuilding.com
ebay.com
vyplnto, portal government
www.kosmodisk.cz
2468,57 %24 % 

Graf

15. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 21 let4646 %46 %  
22 - 25 let3030 %30 %  
přes 30 let99 %9 %  
26 - 30 let88 %8 %  
pod 17 let77 %7 %  

Graf

16. Jsem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
studující6464 %64 %  
kombinace2121 %21 %  
pracující1515 %15 %  

Graf

17. Obor studia či práce:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ekonomický3134,83 %31 %  
humanitní2528,09 %25 %  
technický1516,85 %15 %  
všeobecný22,25 %2 %  
umělecký22,25 %2 %  
medical school :)11,12 %1 %  
gymnázium (všeobecný)11,12 %1 %  
zdravotnictví11,12 %1 %  
pedagog11,12 %1 %  
prirodovedecky11,12 %1 %  
školství11,12 %1 %  
medicina11,12 %1 %  
Jsem matka na MD11,12 %1 %  
masmedia11,12 %1 %  
Gymnázium11,12 %1 %  
přírodovědecký11,12 %1 %  
marketing11,12 %1 %  
ekonomicko-informaticky11,12 %1 %  
IT11,12 %1 %  

Graf

18. Dokončené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1. - 3. ročník VŠ3939 %39 %  
3232 %32 %  
1212 %12 %  
99 %9 %  
4. - 6. ročník VŠ88 %8 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Doporučujete přátelům, příbuzným, známým či kolegům webové stránky, které vás zaujmou?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 13. Varujete přátele, příbuzné, známé či kolegy před webovými stránkami, které vás zklamou?

13. Varujete přátele, příbuzné, známé či kolegy před webovými stránkami, které vás zklamou?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 12. Doporučujete přátelům, příbuzným, známým či kolegům webové stránky, které vás zaujmou?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Doporučili jste někdy značku, výrobek či službu někomu z Vašich přátel, příbuzných, známých či kolegů?

2. Pokud jste doporučili značku, výrobek či službu, bylo to:

4. Odradili jste někdy někoho z Vašich přátel, příbuzných, známých či kolegů od koupě/využití nějaké značky, výrobku či služby?

5. Pokud jste někoho odrazovali od koupě či využití značky, výrobku, nebo služby, bylo to:

7. Jaké důvody Vás všeobecně vedou k tomu, abyste s někým mluvili o určité značce či výrobku?

8. Když se zmiňujete o značkách, výrobcích či službách, jaké cesty k tomu využíváte?

9. Kde většinou hledáte a získáváte informace o značkách, výrobcích či službách?

10. Při získávání informací offline se spoléháte hlavně na:

11. Při získávání informací na internetu se spoléháte hlavně na:

12. Doporučujete přátelům, příbuzným, známým či kolegům webové stránky, které vás zaujmou?

13. Varujete přátele, příbuzné, známé či kolegy před webovými stránkami, které vás zklamou?

15. Věk

16. Jsem

17. Obor studia či práce:

18. Dokončené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Doporučili jste někdy značku, výrobek či službu někomu z Vašich přátel, příbuzných, známých či kolegů?

2. Pokud jste doporučili značku, výrobek či službu, bylo to:

4. Odradili jste někdy někoho z Vašich přátel, příbuzných, známých či kolegů od koupě/využití nějaké značky, výrobku či služby?

5. Pokud jste někoho odrazovali od koupě či využití značky, výrobku, nebo služby, bylo to:

7. Jaké důvody Vás všeobecně vedou k tomu, abyste s někým mluvili o určité značce či výrobku?

8. Když se zmiňujete o značkách, výrobcích či službách, jaké cesty k tomu využíváte?

9. Kde většinou hledáte a získáváte informace o značkách, výrobcích či službách?

10. Při získávání informací offline se spoléháte hlavně na:

11. Při získávání informací na internetu se spoléháte hlavně na:

12. Doporučujete přátelům, příbuzným, známým či kolegům webové stránky, které vás zaujmou?

13. Varujete přátele, příbuzné, známé či kolegy před webovými stránkami, které vás zklamou?

15. Věk

16. Jsem

17. Obor studia či práce:

18. Dokončené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pokorna, L.Propagace značek, výrobků a služeb (word of mouth) (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://propagace-znacek-vyrobku-a-sluzeb-word-of-mouth-3157.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.