Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průmysl v první československé pětiletce
Průmysl v první československé pětiletce
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Zuzana Studená |
---|---|
Šetření: | 24. 11. 2010 - 01. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 24 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 8.54 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 75,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:16 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník se vztahuje k bakalářské práci, Průmysl v první československé pětiletce, ta spadá do období poválečného Československa, konkrétně se jedná o první československou pětiletku 1949 – 1953 a význam role průmyslu v této době.
Průzkum je prováděn, jelikož se domnívám, že řada studentů Vysoké školy ekonomické nemá dostatečné informace a znalosti týkající se tohoto období.
Odpovědi respondentů
1. Shledáváte tématiku poválečného Československa, obzvláště pak roli průmyslu v první československé pětiletce za téma zajímavé, do jisté míry aktuální?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 14 | 58,33 % | 58,33 % |
ne | 10 | 41,67 % | 41,67 % |
2. Jak byste ohodnotil/a své vlastní znalosti a vědomosti týkající se této problematiky? Hodnoťte zámkou na stupnici od 1 do 5, stejný princip jako při známkování ve škole.
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 11 | 45,83 % | 45,83 % |
4 | 6 | 25 % | 25 % |
2 | 6 | 25 % | 25 % |
5 | 1 | 4,17 % | 4,17 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.05 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 0.52 |
Směrodatná odchylka: | 0.72 |
Medián: | 3 |
Modus: | 3 |
3. Jestliže máte pocit, že o tomto období nemáte příliš hluboké znalosti, z jakého důvodu se domníváte, že tomu tak je?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Historie, dějepis ani hospodářské dějiny nejsou pro mě zajímávé.
Jsem pako
Myslim, že se o tomto tématu ve školách málo mluví... :)
Na základní i střední škole jsme v dějepisu došli vždy maximálně do období začátku druhé světové války, tudíž tady je první problém. Na škole vysoké pak všichni očekávají, že základy dané problematiky máme právě ze základní či střední školy a zde vidím druhý problém.
nebylo to téma, které by mne nějak zaujalo
Nikdy jsem se o to moc nezajímal.
špatná výuka na školách
V dějepise jsme byli učeni výhradně o skvělém vítězství úžasných komunistů nad zlotřilými buržousty. O následcích na hospodářství nepadlo ani slovo.
Zkreslené informace z hodin dějepisu a zároveň neochota vyhledávat tyto informace do hloubky pouze pro "zábavu".
4. Setkal/a jste se na střední škole s výukou dějin, ktera zahrnovala období 1949 – 1953?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 20 | 83,33 % | 83,33 % |
ne | 4 | 16,67 % | 16,67 % |
5. Pokud ANO, byla do výkladu zahrnuta také významná role průmyslu v tomto období?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 12 | 60 % | 50 % |
ano | 8 | 40 % | 33,33 % |
6. Setkal/a jste se někdy s hlubším studiem této problematiky?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 17 | 70,83 % | 70,83 % |
ano | 7 | 29,17 % | 29,17 % |
7. Pokud ANO, kde tomu tak bylo?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Škola | 6 | 75 % | 25 % |
Vlastní zájem | 2 | 25 % | 8,33 % |
8. Navštěvujete / Navštěvoval/a jste v průběhu studia na VŠE nějaké kurzy o českých dějinách, kde byla zmiňována první československá pětiletka?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 14 | 58,33 % | 58,33 % |
ne | 10 | 41,67 % | 41,67 % |
9. Jaký typ střední školy jste navštěvoval/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Gymnázium | 18 | 75 % | 75 % |
SŠ s odborným zaměřením | 6 | 25 % | 25 % |
10. Jakou fakultu na VŠE studujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Národohospodářská fakulta | 15 | 62,5 % | 62,5 % |
Fakulta mezinárodních vztahů | 3 | 12,5 % | 12,5 % |
Fakulta financí a účetnictví | 3 | 12,5 % | 12,5 % |
Fakulta informatiky a statistiky | 2 | 8,33 % | 8,33 % |
Fakulta managementu | 1 | 4,17 % | 4,17 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.