Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > PRŮZKUM A ANALÝZA POTŘEBNOSTI A VYUŽITÍ ŠKOLNÍCH E-LEARNINGOVÝCH KURZŮ

PRŮZKUM A ANALÝZA POTŘEBNOSTI A VYUŽITÍ ŠKOLNÍCH E-LEARNINGOVÝCH KURZŮ

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Vilímek
Šetření:13. 04. 2013 - 25. 04. 2013
Počet respondentů:208
Počet otázek (max/průměr):19 / 14.87
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj,

jsem učitelem na střední průmyslové škole a zajímám se o využívání e-learningu ve výuce. Nejrozšířenějším e-learningovým systémem na středních školách je podle všeho Moodle. Prosím tě o pomoc při jednoduchém dotazníkovém šetření. Dotazník, který překládám, je určen pro žáky středních škol a jeho hlavním cílem je analýza potřebnosti e-learningu při výuce.

Výsledky šetření budou využity jako podklady pro zpracování mé závěrečné práce při studiu ICT koordinátora.

Dotazník Ti nezabere příliš mnoho času, odpovíš maximálně na 17 jednoduchý otázek.
Za odpovědi i za čas, který dotazníku věnuješ ti moc děkuji.


Petr Vilímek
 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž10952,4 %52,4 %  
žena9947,6 %47,6 %  

Graf

2. Který ročník navštěvuješ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prvák10048,08 %48,08 %  
druhák7636,54 %36,54 %  
čtvrťák2712,98 %12,98 %  
třeťák52,4 %2,4 %  

Graf

3. Jakou známku by sis dal(a) ze své počítačové gramotnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný9445,19 %45,19 %  
výborný7033,65 %33,65 %  
dobrý3717,79 %17,79 %  
dostatečný52,4 %2,4 %  
nedostatečný20,96 %0,96 %  

Graf

4. Jaký je tvůj vztah k používání počítačů a informačních technologií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kladný9445,19 %45,19 %  
velmi kladný7335,1 %35,1 %  
neutrální3717,79 %17,79 %  
záporný20,96 %0,96 %  
velmi záporný20,96 %0,96 %  

Graf

5. Vlastníš a nebo máš doma k dispozici připojení k internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano20498,08 %98,08 %  
ne41,92 %1,92 %  

Graf

6. Využil(a) jsi někdy při studiu výukové webové stránky (web speciálně vytvořený pro prezentaci učiva)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17081,73 %81,73 %  
ne3818,27 %18,27 %  

Graf

7. Ve kterých předmětech by se měl e-learning využívat ve větší míře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jazyky14268,27 %68,27 %  
odborné předměty10650,96 %50,96 %  
přírodovědné předměty5928,37 %28,37 %  
humanitní předměty5024,04 %24,04 %  

Graf

8. Myslíš si, že má tato metoda smysl ve vzdělávání studentů na středních školách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9344,71 %44,71 %  
spíš ano6832,69 %32,69 %  
je mi to jedno3717,79 %17,79 %  
ne62,88 %2,88 %  
spíš ne41,92 %1,92 %  

Graf

9. Jaké nevýhody a problémy může mít e-learning?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím4220,19 %20,19 %  
žádné94,33 %4,33 %  
netuším41,92 %1,92 %  
.31,44 %1,44 %  
-20,96 %0,96 %  
Asi žádné.20,96 %0,96 %  
...20,96 %0,96 %  
to kdybych tušil Petr Vilímek10,48 %0,48 %  
Nedostatečná počítačová gramotnost daného učitele, nemusí zaujmout žáky, pro učitele mnoho příprav do dané vyuč. hodiny.10,48 %0,48 %  
neosobní přístup10,48 %0,48 %  
ostatní odpovědi nenutí mne, abych se něco naučil
idk
Všichni chtějí jen Videoooo. Popřípadě učitel neumí pořádně s počítačem. Další problém je ten, že ne každý učitel má čas si připravit prezentace či jiné materiály. Na základce jsme na e-learningu celkem úspěšně studovali a bylo to super.
může navádět a vést studenty k podvádění
Nevím.
větší odvádění pozornosti od učení
nesoustředění, spotřeba elektřiny
Studenti se stanou ještě více závislými na noteboocích nebo jiných zařízeních tohoto typu. Možná velká spotřeba energie.
žáci si potom nepíší sešity, vše najdou na internetu
lidi začnou být zavislý jen na počítači.
Může dojít k zaseknutí počítače.
přestanou se využívat knihovny
nenačtení stránky
vždy se nějaký problém najde
Závislost na počítači
Další doba navíc, kterou strávíme u PC.
Žádné!
může se vyskytkout nepochopení látky
Stránka se může seknout nebo se nemusí vůbec načíst.
rychlost.. ne vždy správně
jsem 100 let po smrti
Nepozornost při výuce.
Nepozornost studentů
porušování autorských práv
Může vypadnout proud
není přímo na téma našeho studia
rozšíření znalostí
horší soustředění
Not interested.
rozptýlení jinými aktivitami
viry
asi ze nepojede e-learning (zhrouti se) nebo mi nepojede net
Nedostatečně vzdělaný učitel, neefektivita použitého softwaru(nekvalitní)
když uživatel má IE
přesné termíny odevzdávání
Nic mě nenapadá
velké
Při neopatrnosti ztrátu citlivých (všech) dat
přehled učiva
Žádné.
To opravdu nevím.
Nedostatečná názornost - z vlastní zkušenosti z matematiky
e-learning
špatně napsaná prezentace
.....
Myslím si, že skoro žádné, že to žáky bude akorát více bavit.
Když nechci tak nebudu používat k výuce.
Pro žáky bez přístupu k internetu
Zatim jsem zadne nemel
Nevidím
a
Nesoustředěnost, někteří žáci potřebují podklady přímo v ruce, či vlastně psané.
nesoustředěnost
když to Štěpán a Šindy neumí
nahrazuje knihy!!
Rozptylování počítačem
Nemá nevýhody.
Zda jsou napsané správně.
neviem
nevým kofoly
je po piči že na hovno všecko je, bo ja neznam gmamatyku, bo nevim jak se to děla jsem kofola
Nevím, neláká mě to.
ani nevím,co ten e-lerning je.
dostupnost správných informací a fakt
zobrazování nepravdivých a neověřených informacích
špatné připojení k internetu a nesprávné informace
nevím,nezajímám se o to
vysoké vstupní náklady,nevybavenost počítačů,...
ničí zrak
sdf
nedostatek pozornosti
možnost hacknutí
zveřejňování nepravdivých informací
Lenivost a větší nechuť něco dělat
Problém, když nefunguje internet.
Můžu to nepochopit
Můžou to být špatné informace,soukromí může být odkryto, lidé nebo spíš mládež a děti tráví většinu času na internetu.
všechno a nic
žádné nevýhody nepocituji takže nevím
Že nemá ně kdo připojení k internetu.
Když nemám připojení na internet tak se na něj nedostanu.
Nemusí mít někdo připojení na internet
neporozumění otázkám, málo času na to je , nelíbí se mi obecně psát testy v e-learning,
potřebuji počítač, stálé připojení internetu
Potřebujeme počítač a internet
Nevýhody- závislost na internetu, lidé bez internetu jsou ve značné nevýhodě oproti ostatním studentům.
chyby v odpovědích
neznám e-learning
Nevím nic mě nenapadá
chybné odpovědi, nepřesné
Občas se nezapočítají body
Těžko říct..
nebudu se tady vypisovat, nemám moc času
.,
neosobní kontakt
nic
Problémy s technikou
co to je?
to fakt netuším
možná nepřístupnost pro určité lidi bez přístupu k internetu a vlastnímu počítači (např. lidé na internátech)
Nepozornost studentů.
studenty by to více bavilo
někteří studenti možná nemají přístup k internetu
Negramotnost lidí vůči prezentovanému a mluvenému projevu.
:)
výhoda: pomucka ve výuce
Snadné zneužití při testech u "vynalézavých" studentů
pomalý přístup
vědomosti
výhody - tvorba studijních plánů
.................................................................................................................
nedostatek technologie na škole
nevýhody: když si píšeme zápis, tak si něco zapamatujeme, při prezentaci moc ne
nesprávnost informací z internetu
rozptylování jinými stránkami
Největším problém je dle mého názoru, možnost "pádu" serveru, nebo prostě jen potíž s připojením z domova apod.
je potřeba připojení k internetu, které není vždycky dostupné
jak to mám vědět, nevím co to je, nikdy jsem se s tím nesetkalo...
Nemúžu si na to "sáhnout". Práce na počítači může svádět k dělání jiných věcí, než jen e-learningu - zvýšená možnost nepozornosti.
Např. technické potíže, či omezení kreativity studenta nepřizpůsobivým pevným naprogramováním
žádný mě nenapadá
to by mě taky zajímalo :)
N
Vysoké náklady
Nic mě nenapadá.
..
učit se z knihy je pořád lepší než e-learning
zanedbávání kurzu, chybějící kontakt s lidmi
netusim
drzost žáků ke studiu
flakani
Lenost studentů
nevim, promiň nechce se mi přemýšlet jsem po draku :D
Neúplné vysvětlení látky nebo zadání úkolů.
Anonymita - mohu kamarádovi dát přihlašovací údaje a ten mi bude dělat úkoly (to je spíše výhoda)
má no
závislost na připojení k internetu
nedokážu posoudit
v nekterých případech se dá možná lépe podvádět ;)
děti už nebudou vůbec číst skutečné knížky a nezískají dostatečnou slovní zásobu, která se čtením knih získává nejlépe
nedokonalost
14167,79 %67,79 % 

Graf

10. Využíváš v některém předmětu na škole e-learnig?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11354,33 %54,33 %  
ne9545,67 %45,67 %  

Graf

11. Pokud e-learning používáš, v jaké formě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vzdělávací texty7159,66 %34,13 %  
odevzdávání úkolů6554,62 %31,25 %  
didaktické testy3831,93 %18,27 %  
elektronické kurzy3831,93 %18,27 %  
hry3529,41 %16,83 %  
hledání kontaktů na spolužáky3126,05 %14,9 %  

Graf

12. Jak nejčastěji e-learnig používáš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve výuce4941,18 %23,56 %  
domácí příprava4638,66 %22,12 %  
procvičování1613,45 %7,69 %  
testování znalostí86,72 %3,85 %  

Graf

13. Jak často navštěvuješ e-learning?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou týdně5344,54 %25,48 %  
jednou za 14 dní3932,77 %18,75 %  
denně2722,69 %12,98 %  

Graf

14. Myslíš si, že e-learning změnil tvé studijní výsledky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepozoruji žádnou změnu5747,9 %27,4 %  
ano, k lepšímu5445,38 %25,96 %  
ano, k horšímu86,72 %3,85 %  

Graf

15. Co nejvíce oceňuješ na e-learningu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím1614,16 %7,69 %  
Nic108,85 %4,81 %  
Netuším21,77 %0,96 %  
-21,77 %0,96 %  
Dostupnost21,77 %0,96 %  
rychlost21,77 %0,96 %  
je prostě sexi10,88 %0,48 %  
že tam jsou materiály k opakování doma a termíny kdy co odevzdat10,88 %0,48 %  
idk10,88 %0,48 %  
je fajn, že člověk může získat info i jinak než od učitele. Častokrát je to snažší než sedět v hodinách a tupě opisovat zápis, prostě sednu k počítači, zapnu net a učim se, můžu si jet svým tempem, dávat si přestávky kdy chci a nikdo mě neotravuje...10,88 %0,48 %  
ostatní odpovědi Všechny potřebné informace se dají okamžitě vyhledat.
dostupnost, snadné najití informací
rychlé výsledky
Nic.
nové informace
Jednoduchá dostupnost
usnadnění práce
Individualitu, motivaci a týmový duch
procvičení dané látky
procvičování
pohodlnost
rychle se dostanu k informacím
snadnou dostupnost všech studijních materiálů
volnost používání vlastního prohližeče a možnost si to udělat když chci
jednoduchý přístup k informacím
mobilitu
Všechny informace na 1 místě
přehled učiva
Úkoly si mohu projít kdykoli.
Je jednoduchý pro požíváni a dobrý pro vzdělávání.
Snadný přístup přes Internet
názornost a dostupnost kdykoliv
přehlednost, žádné papíry
Pohodlí
studovat v libovolnem case
Dostupnost a jednoduchost.
a
Flexibilitu.
níč
ja mam rad jak kliknu a to se objevy ne. je to takove interaktyvni
Dostupnost a dost informací
jednoduchost
vše
pomoct při studiu
sdf
nemuset se spoléhat na zápisy spolužáků
Nic asi
najdu tam vše co do školy potřebuji, nenamáhavost a rychlost získaných informací
rychlost a docela i přehlednost
že nevím co to je
Dostupnost.
někdy nemusím si psát zápisky do sešitu
nic, možná tak že je to v PC formě čili nové formě která muže být pro někoho užitečná.
přesnost
Rychlost, přehlednost
Je to lepší než bych mi to někdo vysvětloval,sama to lépe pochopím
vše je přehledné
Promiňte, ale opravdu nemám čas
All.
že se můžu učit i když jsem nemocná a nemůžu se dostavit do školy
že tam máme většinu učiva a nemusíme si v některých předmětech nic psát.
že máme většinou na nich zápisky do školy a když např. chybíme tak se to můžeme naučit
co to je? :DDDDD haha to drtím jak nikdá
rychlost, přehlednost a aktuálnost
výhody
jednoduchost a rychlost
pomucka do vyuky
Snadnější dostupnost
rozšíření znalostí, rychlost jejich získání
flexibilitu
Nejsem si vědom žádných speciálních výhod oproti normální výuce.
studijní materiály v elektronické podobě, odevzdávání úkolů.
Přístup
Přehlednost.
..
obecně nevím, konkrétně u toho mého - nic, je k ničemu a otravuje mě
krasy
nevim, promiň nechce se mi přemýšlet jsem po draku :D
Vše z pohodlí domova
Všechno je pohromadě
oceňuju
přístup odkudkoliv
dostupnost, pohodlnost ;)
možnost se vrátit k vyplněným testů a znovu si je zopakovat
...
7566,37 %36,06 % 

Graf

16. Jaké zařízení používáš k přístupu na e-learning?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
PC9280 %44,23 %  
notebook6556,52 %31,25 %  
mobilní telefon3126,96 %14,9 %  
tablet1412,17 %6,73 %  

Graf

17. Co ti schází na e-learningu, který využíváš?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic3732,74 %17,79 %  
Nevím1311,5 %6,25 %  
-32,65 %1,44 %  
Nic.21,77 %0,96 %  
asi nic21,77 %0,96 %  
hry10,88 %0,48 %  
idk10,88 %0,48 %  
Někdy srozumitelnou řeč, autoři častokrát a to zejména v matematice považují lidi, za povznesené, ne nepodobné těm ze StarGate a píšou dost brutální výrazy a jejich odvozování, důkazy a různé definice , si občas říkají 10,88 %0,48 %  
individualita10,88 %0,48 %  
Elektrika10,88 %0,48 %  
ostatní odpovědi vydavatelé našich učebnic
málo procvičování
Hudba
příjemější uživatelské prostředí ( je tam spousta zbytečný funkcí)
nemožnost použiti ohnivé lišky všude
možnost používat kvalitní prohlížeč ve škole
Jeho propojení jen s 1 předmětem (klidně by šlo i do více => neochota kantoru)
Ani nevím.
Důkladnější a spolehlivější propojení moodle se systémem celé školy
Přehled kde je jaký e-learning k dispozici. Především ty volně přístupné komukoliv.
Možnost ptát se na věci, kterým jsem úplně nerozuměl.
vice uloh k procvicovani
Asi nic.
a
neviem
nejake foto
že nemam doma ty internety
Větší počet cvičení
nic mi neschází
fdf
ani nic
víc učiva probraného ve výuce
přehlednější systém v absenci
Neschází mi nic :)
Myslím si že nic
více barev, více času v testech,
momentálně mě nic nenapadá
některé testy jsou placené
Větší kapacita, Možnost posílat soubory s vyšší velikostí dat.
Já ho nevyužívám, jen ve škole.
nic, všechno super
No nevzpomínám si te'd nic.
zvýrazněné části,důležité poznámky
asi nic :)
nic sem naprosto spokojen
nic, jen bych doporučil více učitelům, aby této technologie začali také využívat.
těžko říct
Velice nic
komentář učitele
nic zásadního
Přehledný soupis všech peobíraných témat
N
Má dost zastaralý vzhled.
..
smysl, užitek, možnost neabsolvovat ho (je povinný)
facebook
nevim, promiň nechce se mi přemýšlet jsem po draku :D
Osobní přístup učitele
schází
vlastní (trída) skupina :D :D
...
5145,13 %24,52 % 

Graf

18. Pokud nevyužíváš v žádném předmětu e-learning, měl bys zájem o tuto formu studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6665,35 %31,73 %  
ne3534,65 %16,83 %  

Graf

19. Napiš prosím, v čem vidíš výhody e-learningu

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím1010,53 %4,81 %  
.44,21 %1,92 %  
v ničem22,11 %0,96 %  
dostupnost22,11 %0,96 %  
netuším22,11 %0,96 %  
Srozumitelnější pro žáky, rychlejší učení a když není učitel schopný podat učivo dostatečně srozumitelně, tak by mu e-learning mohl pomoct.11,05 %0,48 %  
mohu dojít k dobrému hodnocení bez práce - bohužel znalosti zůstanou na nule11,05 %0,48 %  
usnadní a urychlí to práci a studium11,05 %0,48 %  
Žádně výhody nevidím.11,05 %0,48 %  
zábavnější forma učení11,05 %0,48 %  
ostatní odpovědi více materiálů k učivu, v této době už je používání internetu běžné
pohodlnější
Výhodou je snadné a rychlé používání.
snadné,rychlé
širší znalosti
šlo by doma zkoušet si věci do školy a testy :)
Nevím.
poznání cizích jazyků
Rychlé, snadné, srozumitelné.
jsem slepý
??????????????????????
Možnost zobrazit obrázky a modely různých předmětů týkajících se učiva.
poutavější, zábavnější
Obrázky, videa, audio
rozšíření vědomostí, získávání informací z jiných zdrojů než z učebnic, možnost prohlížení obrázků
Not interested.
široká dostupnost informací
snadný přístup
v pristupnosti
Je to jednodušší pro prezentaci a vůbec práci s účivem, které časem mění data -> the best PC na světě, nej. procesor, atd
v mnoha věcech
e-learning
....
Žáky bude učení více bavit.
v možné samostatnosti učení doma
Když jsem nemocný, tak je to daleko jednodušší se doučit, je to přehlednější než sešit.
žáci mohou ve škole vnímat výklad bez zapisování a někteří se tak naučí víc.
některým studentům vyhovuje učit se takto, ale hodně studentů potřebuje mít své zápisy
když to Johny umí
oživení hodiny
jednoduchost, snadnější práce, snadnější zapamatování informací
Rychlejší a možná efektivnější, nemusí se tisknout knihy-ušetří se
nevidím
Nevidím žádné výhody.
usnadnění učení
procvičování, opakování, zdokonalování....
ve všem
studium doma
Ulehčení studia
usnadnění učiva
dostupnost ke všem sítím,zdokonalení znalostí,...
Je to modernější
V dostupnosti a rychlosti
Nemusím namáhat ruku, stačí vše vytisknout.
Nemusím si psát zápisky do sešitu.
Nemusím si nic psát do sešitu
je tam na výběr v odpovědích
opakuji, neznám e-learning
Zvýšení pozornosti žáků, Lépe se vysvětluje učivo
Lepší orientace a zápalnost studentů.
více by to studenty bavilo
možnost učit se i jinak
v snadném přístupu ke studijním materiálům
:)
domácí studium
lepší přístup
...
zlepšení svých znalostí
tvorba studijních plánům lepší učení
znalosti
.....
Rychlost, dostupnost všude tam, ke je internet a počítač/tablet.
jak to mám vědět, nevím co to je, nikdy jsem se s tím nesetkalo...
zlepšení prospěchu?
Přívětivější pro dnešní studenty
výhody to moc nemá protože u e-learningu se bude každý dívat do obrazovky pc a to moc nepomáhá zdraví
nevidím výhody pro mladší generace
dostupnost více informaci
rychlost přístupnost pohodlí
možnost výuky pro kohokoliv, kdo má přistup k internetu
7073,68 %33,65 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Pohlaví

  • odpověď muž:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi čtvrťák na otázku 2. Který ročník navštěvuješ?

10. Využíváš v některém předmětu na škole e-learnig?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi didaktické testy na otázku 11. Pokud e-learning používáš, v jaké formě?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi procvičování na otázku 12. Jak nejčastěji e-learnig používáš?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ve výuce na otázku 12. Jak nejčastěji e-learnig používáš?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 15. Co nejvíce oceňuješ na e-learningu?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nic na otázku 15. Co nejvíce oceňuješ na e-learningu?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi mobilní telefon na otázku 16. Jaké zařízení používáš k přístupu na e-learning?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi tablet na otázku 16. Jaké zařízení používáš k přístupu na e-learning?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nevím na otázku 17. Co ti schází na e-learningu, který využíváš?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nic na otázku 17. Co ti schází na e-learningu, který využíváš?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi PC na otázku 16. Jaké zařízení používáš k přístupu na e-learning?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi odevzdávání úkolů na otázku 11. Pokud e-learning používáš, v jaké formě?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi notebook na otázku 16. Jaké zařízení používáš k přístupu na e-learning?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednou týdně na otázku 13. Jak často navštěvuješ e-learning?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi elektronické kurzy na otázku 11. Pokud e-learning používáš, v jaké formě?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nepozoruji žádnou změnu na otázku 14. Myslíš si, že e-learning změnil tvé studijní výsledky?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, k lepšímu na otázku 14. Myslíš si, že e-learning změnil tvé studijní výsledky?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi vzdělávací texty na otázku 11. Pokud e-learning používáš, v jaké formě?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi denně na otázku 13. Jak často navštěvuješ e-learning?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi jednou za 14 dní na otázku 13. Jak často navštěvuješ e-learning?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi hledání kontaktů na spolužáky na otázku 11. Pokud e-learning používáš, v jaké formě?
  • odpověď ne:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 18. Pokud nevyužíváš v žádném předmětu e-learning, měl bys zájem o tuto formu studia?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 19. Napiš prosím, v čem vidíš výhody e-learningu
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 18. Pokud nevyužíváš v žádném předmětu e-learning, měl bys zájem o tuto formu studia?

14. Myslíš si, že e-learning změnil tvé studijní výsledky?

  • odpověď nepozoruji žádnou změnu:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 15. Co nejvíce oceňuješ na e-learningu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Který ročník navštěvuješ?

3. Jakou známku by sis dal(a) ze své počítačové gramotnosti?

4. Jaký je tvůj vztah k používání počítačů a informačních technologií?

5. Vlastníš a nebo máš doma k dispozici připojení k internetu?

6. Využil(a) jsi někdy při studiu výukové webové stránky (web speciálně vytvořený pro prezentaci učiva)?

7. Ve kterých předmětech by se měl e-learning využívat ve větší míře?

8. Myslíš si, že má tato metoda smysl ve vzdělávání studentů na středních školách?

9. Jaké nevýhody a problémy může mít e-learning?

10. Využíváš v některém předmětu na škole e-learnig?

11. Pokud e-learning používáš, v jaké formě?

12. Jak nejčastěji e-learnig používáš?

13. Jak často navštěvuješ e-learning?

14. Myslíš si, že e-learning změnil tvé studijní výsledky?

15. Co nejvíce oceňuješ na e-learningu?

16. Jaké zařízení používáš k přístupu na e-learning?

17. Co ti schází na e-learningu, který využíváš?

18. Pokud nevyužíváš v žádném předmětu e-learning, měl bys zájem o tuto formu studia?

19. Napiš prosím, v čem vidíš výhody e-learningu

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Který ročník navštěvuješ?

3. Jakou známku by sis dal(a) ze své počítačové gramotnosti?

4. Jaký je tvůj vztah k používání počítačů a informačních technologií?

5. Vlastníš a nebo máš doma k dispozici připojení k internetu?

6. Využil(a) jsi někdy při studiu výukové webové stránky (web speciálně vytvořený pro prezentaci učiva)?

7. Ve kterých předmětech by se měl e-learning využívat ve větší míře?

8. Myslíš si, že má tato metoda smysl ve vzdělávání studentů na středních školách?

9. Jaké nevýhody a problémy může mít e-learning?

10. Využíváš v některém předmětu na škole e-learnig?

11. Pokud e-learning používáš, v jaké formě?

12. Jak nejčastěji e-learnig používáš?

13. Jak často navštěvuješ e-learning?

14. Myslíš si, že e-learning změnil tvé studijní výsledky?

15. Co nejvíce oceňuješ na e-learningu?

16. Jaké zařízení používáš k přístupu na e-learning?

17. Co ti schází na e-learningu, který využíváš?

18. Pokud nevyužíváš v žádném předmětu e-learning, měl bys zájem o tuto formu studia?

19. Napiš prosím, v čem vidíš výhody e-learningu

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vilímek, P.PRŮZKUM A ANALÝZA POTŘEBNOSTI A VYUŽITÍ ŠKOLNÍCH E-LEARNINGOVÝCH KURZŮ (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://pruzkum-a-analyza-potrebnost.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.