Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Jmenuji se Tomáš Šašek a studuji na Univerzitě Pardubice dopravní fakultu.
Tento průzkum bude sloužit jako podklad k mé bakalářské práci a je zaměřen na osoby využívající bezbariová zařízení v pražské MHD, tedy hlavně na osoby na vozíčku, rodiče s kočárky, seniory a dále cyklisty a nevidomé, hluchoslepé a jinak pohybově či orientačně postižené spoluobčany.
Děkuji za ochotu!
Odpovědi respondentů
1. Jste spokojeni s aktuálním počtem osobních výtahů a plošin v metru?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
21
30,88 %
30,88 %
Spíše ne
16
23,53 %
23,53 %
Spíše ano
13
19,12 %
19,12 %
Neuvažoval(a) jsem o tom
11
16,18 %
16,18 %
Ano
7
10,29 %
10,29 %
2. Jaké máte zkušenosti s fungováním plošin a výtahů v metru s ohledem na poruchy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Občas nefungují
47
69,12 %
69,12 %
Vždy fungují
12
17,65 %
17,65 %
Často nefungují
9
13,24 %
13,24 %
3. Na jaké stanice metra byste v dohledné době umístili osobní výtah? Vyberte 3 příklady prosím.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
I. P. Pavlova
42
61,76 %
61,76 %
Můstek „B“
23
33,82 %
33,82 %
Anděl
20
29,41 %
29,41 %
Můstek „A“
19
27,94 %
27,94 %
Náměstí Republiky
16
23,53 %
23,53 %
Flora
15
22,06 %
22,06 %
Palmovka
10
14,71 %
14,71 %
Karlovo náměstí
9
13,24 %
13,24 %
Staroměstská
7
10,29 %
10,29 %
Náměstí Míru
6
8,82 %
8,82 %
Invalidovna
6
8,82 %
8,82 %
Malostranská
5
7,35 %
7,35 %
Hradčanská
5
7,35 %
7,35 %
Pražského Povstání
4
5,88 %
5,88 %
Jiřího z Poděbrad
3
4,41 %
4,41 %
Jinonice
2
2,94 %
2,94 %
Radlická
2
2,94 %
2,94 %
Českomoravská
1
1,47 %
1,47 %
Křižíkova
1
1,47 %
1,47 %
4. A na jaké stanici byste ho umístili vzhledem k veřejnému zájmu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
I. P. Pavlova
32
47,06 %
47,06 %
Anděl
29
42,65 %
42,65 %
Můstek „B“
23
33,82 %
33,82 %
Můstek „A“
21
30,88 %
30,88 %
Náměstí Republiky
12
17,65 %
17,65 %
Malostranská
10
14,71 %
14,71 %
Karlovo náměstí
7
10,29 %
10,29 %
Flora
6
8,82 %
8,82 %
Náměstí Míru
6
8,82 %
8,82 %
Hradčanská
5
7,35 %
7,35 %
Českomoravská
5
7,35 %
7,35 %
Palmovka
4
5,88 %
5,88 %
Staroměstská
4
5,88 %
5,88 %
Jiřího z Poděbrad
3
4,41 %
4,41 %
Pražského Povstání
2
2,94 %
2,94 %
Invalidovna
1
1,47 %
1,47 %
Křižíkova
1
1,47 %
1,47 %
5. Která trasa metra vzhledem k jejím stanicím (hloubka a umístění) by potřebovala dobudovat alespoň jeden osobní výtah v co nejkratší době?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Trasa A
30
44,12 %
44,12 %
Trasa B
29
42,65 %
42,65 %
Trasa C
9
13,24 %
13,24 %
6. Jaká trasa metra je podle Vás nejlépe bezbariérově dostupná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Trasa C
37
54,41 %
54,41 %
Trasa B
22
32,35 %
32,35 %
Trasa A
9
13,24 %
13,24 %
7. Vyhovuje Vám stav a počet nízkopodlažních autobusů a tramvají?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano, počet je dostačující a pokrývá mé přepravní potřeby.
21
30,88 %
30,88 %
Nevšímám si toho.
19
27,94 %
27,94 %
Stav a počet je nevyhovující.
19
27,94 %
27,94 %
Nevyhovuje.
8
11,76 %
11,76 %
Jezdím převážně vysokopodlažními autobusy.
1
1,47 %
1,47 %
8. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v autobuse?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
49
72,06 %
72,06 %
Ano
19
27,94 %
27,94 %
9. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v tramvaji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
55
80,88 %
80,88 %
Ano
13
19,12 %
19,12 %
10. V kolika procentech případů se setkáváte s nesplněnou garancí nízkopodlažního vozidla?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
0-20%
51
75 %
75 %
21-40%
8
11,76 %
11,76 %
41-60%
6
8,82 %
8,82 %
61-80%
2
2,94 %
2,94 %
81-100%
1
1,47 %
1,47 %
11. Měl by DPP a. s. pokračovat v obnově vozového parku nízkopodlažními vozidly?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Samozřejmě, ulehčuje to přepravu všech osob.
53
77,94 %
77,94 %
Asi ano, lépe se cestuje.
11
16,18 %
16,18 %
Ne, je to příliš nákladné, peníze z rozpočtu by se daly využít lépe.
2
2,94 %
2,94 %
Asi ne, přepravuji se bez problémů.
2
2,94 %
2,94 %
12. Uvítali byste rekonstrukci ostrovních tramvajových zastávek, aby byl umožněn pohodlnější nástup do tramvaje bez překonávání výškového rozdílu? (Zde není myšlena rekonstrukce na "Vídeňský typ", ale zvednutí hrany nástupiště zdůvodu eliminace výškového rozdílu mezi nástupištěm a podlahou vozů.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
55
80,88 %
80,88 %
Je to v pořádku.
12
17,65 %
17,65 %
Ne
1
1,47 %
1,47 %
13. Uvítali byste používání šikmé nájezdové rampy do vozů metra nebo byste doporučili obnovu vozového parku metra?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jsem spokojen s aktuálním stavem.
36
52,94 %
52,94 %
Rampa by byla dostačující, ale používání by muselo být dobře technologicky zvládnuté.
26
38,24 %
38,24 %
Obnova vozového parku je nutná, repasované soupravy nevyhovují.
6
8,82 %
8,82 %
14. Uvítali byste rozšířené možnosti přepravy jízdních kol v pražské MHD?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
48
70,59 %
70,59 %
Ne
20
29,41 %
29,41 %
15. Kde se, jakožto matka s kočárkem, setkáváte s největšími problémy při nástupu do vozu či stanice metra?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
V tramvaji
27
39,71 %
39,71 %
V autobuse
23
33,82 %
33,82 %
Nikde
10
14,71 %
14,71 %
V metru
8
11,76 %
11,76 %
16. Představuje pro Vás, jakožto osobu na vozíku, cesta metrem na neznámé místo přepravní komplikace? Např. za kulturou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Někdy musím komplikovaně plánovat trasu vzhledem k nedostatečné vybavenosti výtahy a plošinami.
25
36,76 %
36,76 %
Ano
16
23,53 %
23,53 %
Ne, vždy si poradím.
14
20,59 %
20,59 %
Vždy si důkladně vyhledám nejlepší variantu dopravního spojení.
13
19,12 %
19,12 %
17. Máte problémy s nástupem do vozů, na eskalátory či do soupravy metra?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Řidiči autobusů zastavují nevhodně a vytváří mi tak velký horizontální i výškový problém.
18
26,47 %
26,47 %
Nástup do vysokopodlažních autobusů a tramvají mi činí velké problémy.
16
23,53 %
23,53 %
Nemám žádné problémy nastoupit do jakéhokoliv typu vozidla pražské MHD.
13
19,12 %
19,12 %
Mám jiný problém.
12
17,65 %
17,65 %
Díky nízkopodlažním vozům je nástup bezproblémový.
9
13,24 %
13,24 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
8. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v autobuse?
odpověď Ano:
3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v tramvaji?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Jste spokojeni s aktuálním počtem osobních výtahů a plošin v metru?
2. Jaké máte zkušenosti s fungováním plošin a výtahů v metru s ohledem na poruchy?
3. Na jaké stanice metra byste v dohledné době umístili osobní výtah? Vyberte 3 příklady prosím.
4. A na jaké stanici byste ho umístili vzhledem k veřejnému zájmu?
5. Která trasa metra vzhledem k jejím stanicím (hloubka a umístění) by potřebovala dobudovat alespoň jeden osobní výtah v co nejkratší době?
6. Jaká trasa metra je podle Vás nejlépe bezbariérově dostupná?
7. Vyhovuje Vám stav a počet nízkopodlažních autobusů a tramvají?
8. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v autobuse?
9. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v tramvaji?
10. V kolika procentech případů se setkáváte s nesplněnou garancí nízkopodlažního vozidla?
11. Měl by DPP a. s. pokračovat v obnově vozového parku nízkopodlažními vozidly?
12. Uvítali byste rekonstrukci ostrovních tramvajových zastávek, aby byl umožněn pohodlnější nástup do tramvaje bez překonávání výškového rozdílu? (Zde není myšlena rekonstrukce na "Vídeňský typ", ale zvednutí hrany nástupiště zdůvodu eliminace výškového rozdílu mezi nástupištěm a podlahou vozů.)
13. Uvítali byste používání šikmé nájezdové rampy do vozů metra nebo byste doporučili obnovu vozového parku metra?
14. Uvítali byste rozšířené možnosti přepravy jízdních kol v pražské MHD?
15. Kde se, jakožto matka s kočárkem, setkáváte s největšími problémy při nástupu do vozu či stanice metra?
16. Představuje pro Vás, jakožto osobu na vozíku, cesta metrem na neznámé místo přepravní komplikace? Např. za kulturou?
17. Máte problémy s nástupem do vozů, na eskalátory či do soupravy metra?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Jste spokojeni s aktuálním počtem osobních výtahů a plošin v metru?
2. Jaké máte zkušenosti s fungováním plošin a výtahů v metru s ohledem na poruchy?
3. Na jaké stanice metra byste v dohledné době umístili osobní výtah? Vyberte 3 příklady prosím.
4. A na jaké stanici byste ho umístili vzhledem k veřejnému zájmu?
5. Která trasa metra vzhledem k jejím stanicím (hloubka a umístění) by potřebovala dobudovat alespoň jeden osobní výtah v co nejkratší době?
6. Jaká trasa metra je podle Vás nejlépe bezbariérově dostupná?
7. Vyhovuje Vám stav a počet nízkopodlažních autobusů a tramvají?
8. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v autobuse?
9. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v tramvaji?
10. V kolika procentech případů se setkáváte s nesplněnou garancí nízkopodlažního vozidla?
11. Měl by DPP a. s. pokračovat v obnově vozového parku nízkopodlažními vozidly?
12. Uvítali byste rekonstrukci ostrovních tramvajových zastávek, aby byl umožněn pohodlnější nástup do tramvaje bez překonávání výškového rozdílu? (Zde není myšlena rekonstrukce na "Vídeňský typ", ale zvednutí hrany nástupiště zdůvodu eliminace výškového rozdílu mezi nástupištěm a podlahou vozů.)
13. Uvítali byste používání šikmé nájezdové rampy do vozů metra nebo byste doporučili obnovu vozového parku metra?
14. Uvítali byste rozšířené možnosti přepravy jízdních kol v pražské MHD?
15. Kde se, jakožto matka s kočárkem, setkáváte s největšími problémy při nástupu do vozu či stanice metra?
16. Představuje pro Vás, jakožto osobu na vozíku, cesta metrem na neznámé místo přepravní komplikace? Např. za kulturou?
17. Máte problémy s nástupem do vozů, na eskalátory či do soupravy metra?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.