Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum dostupnosti DPP

Průzkum dostupnosti DPP

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Šašek
Šetření:11. 04. 2013 - 01. 05. 2013
Počet respondentů:68
Počet otázek (max/průměr):17 / 17
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:46,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den!

 

Jmenuji se Tomáš Šašek a studuji na Univerzitě Pardubice dopravní fakultu.

Tento průzkum bude sloužit jako podklad k mé bakalářské práci a je zaměřen na osoby využívající bezbariová zařízení v pražské MHD, tedy hlavně na osoby na vozíčku, rodiče s kočárky, seniory a dále cyklisty a nevidomé, hluchoslepé a jinak pohybově či orientačně postižené spoluobčany.

Děkuji za ochotu!

Odpovědi respondentů

1. Jste spokojeni s aktuálním počtem osobních výtahů a plošin v metru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2130,88 %30,88 %  
Spíše ne1623,53 %23,53 %  
Spíše ano1319,12 %19,12 %  
Neuvažoval(a) jsem o tom1116,18 %16,18 %  
Ano710,29 %10,29 %  

Graf

2. Jaké máte zkušenosti s fungováním plošin a výtahů v metru s ohledem na poruchy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas nefungují4769,12 %69,12 %  
Vždy fungují1217,65 %17,65 %  
Často nefungují913,24 %13,24 %  

Graf

3. Na jaké stanice metra byste v dohledné době umístili osobní výtah? Vyberte 3 příklady prosím.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
I. P. Pavlova4261,76 %61,76 %  
Můstek „B“2333,82 %33,82 %  
Anděl2029,41 %29,41 %  
Můstek „A“1927,94 %27,94 %  
Náměstí Republiky1623,53 %23,53 %  
Flora1522,06 %22,06 %  
Palmovka1014,71 %14,71 %  
Karlovo náměstí913,24 %13,24 %  
Staroměstská710,29 %10,29 %  
Náměstí Míru68,82 %8,82 %  
Invalidovna68,82 %8,82 %  
Malostranská57,35 %7,35 %  
Hradčanská57,35 %7,35 %  
Pražského Povstání45,88 %5,88 %  
Jiřího z Poděbrad34,41 %4,41 %  
Jinonice22,94 %2,94 %  
Radlická22,94 %2,94 %  
Českomoravská11,47 %1,47 %  
Křižíkova11,47 %1,47 %  

Graf

4. A na jaké stanici byste ho umístili vzhledem k veřejnému zájmu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
I. P. Pavlova3247,06 %47,06 %  
Anděl2942,65 %42,65 %  
Můstek „B“2333,82 %33,82 %  
Můstek „A“2130,88 %30,88 %  
Náměstí Republiky1217,65 %17,65 %  
Malostranská1014,71 %14,71 %  
Karlovo náměstí710,29 %10,29 %  
Flora68,82 %8,82 %  
Náměstí Míru68,82 %8,82 %  
Hradčanská57,35 %7,35 %  
Českomoravská57,35 %7,35 %  
Palmovka45,88 %5,88 %  
Staroměstská45,88 %5,88 %  
Jiřího z Poděbrad34,41 %4,41 %  
Pražského Povstání22,94 %2,94 %  
Invalidovna11,47 %1,47 %  
Křižíkova11,47 %1,47 %  

Graf

5. Která trasa metra vzhledem k jejím stanicím (hloubka a umístění) by potřebovala dobudovat alespoň jeden osobní výtah v co nejkratší době?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Trasa A3044,12 %44,12 %  
Trasa B2942,65 %42,65 %  
Trasa C913,24 %13,24 %  

Graf

6. Jaká trasa metra je podle Vás nejlépe bezbariérově dostupná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Trasa C3754,41 %54,41 %  
Trasa B2232,35 %32,35 %  
Trasa A913,24 %13,24 %  

Graf

7. Vyhovuje Vám stav a počet nízkopodlažních autobusů a tramvají?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, počet je dostačující a pokrývá mé přepravní potřeby.2130,88 %30,88 %  
Nevšímám si toho.1927,94 %27,94 %  
Stav a počet je nevyhovující.1927,94 %27,94 %  
Nevyhovuje.811,76 %11,76 %  
Jezdím převážně vysokopodlažními autobusy.11,47 %1,47 %  

Graf

8. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v autobuse?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4972,06 %72,06 %  
Ano1927,94 %27,94 %  

Graf

9. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v tramvaji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5580,88 %80,88 %  
Ano1319,12 %19,12 %  

Graf

10. V kolika procentech případů se setkáváte s nesplněnou garancí nízkopodlažního vozidla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-20%5175 %75 %  
21-40%811,76 %11,76 %  
41-60%68,82 %8,82 %  
61-80%22,94 %2,94 %  
81-100%11,47 %1,47 %  

Graf

11. Měl by DPP a. s. pokračovat v obnově vozového parku nízkopodlažními vozidly?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Samozřejmě, ulehčuje to přepravu všech osob.5377,94 %77,94 %  
Asi ano, lépe se cestuje.1116,18 %16,18 %  
Ne, je to příliš nákladné, peníze z rozpočtu by se daly využít lépe.22,94 %2,94 %  
Asi ne, přepravuji se bez problémů.22,94 %2,94 %  

Graf

12. Uvítali byste rekonstrukci ostrovních tramvajových zastávek, aby byl umožněn pohodlnější nástup do tramvaje bez překonávání výškového rozdílu? (Zde není myšlena rekonstrukce na "Vídeňský typ", ale zvednutí hrany nástupiště zdůvodu eliminace výškového rozdílu mezi nástupištěm a podlahou vozů.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5580,88 %80,88 %  
Je to v pořádku.1217,65 %17,65 %  
Ne11,47 %1,47 %  

Graf

13. Uvítali byste používání šikmé nájezdové rampy do vozů metra nebo byste doporučili obnovu vozového parku metra?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem spokojen s aktuálním stavem.3652,94 %52,94 %  
Rampa by byla dostačující, ale používání by muselo být dobře technologicky zvládnuté.2638,24 %38,24 %  
Obnova vozového parku je nutná, repasované soupravy nevyhovují.68,82 %8,82 %  

Graf

14. Uvítali byste rozšířené možnosti přepravy jízdních kol v pražské MHD?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4870,59 %70,59 %  
Ne2029,41 %29,41 %  

Graf

15. Kde se, jakožto matka s kočárkem, setkáváte s největšími problémy při nástupu do vozu či stanice metra?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V tramvaji2739,71 %39,71 %  
V autobuse2333,82 %33,82 %  
Nikde1014,71 %14,71 %  
V metru811,76 %11,76 %  

Graf

16. Představuje pro Vás, jakožto osobu na vozíku, cesta metrem na neznámé místo přepravní komplikace? Např. za kulturou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy musím komplikovaně plánovat trasu vzhledem k nedostatečné vybavenosti výtahy a plošinami.2536,76 %36,76 %  
Ano1623,53 %23,53 %  
Ne, vždy si poradím.1420,59 %20,59 %  
Vždy si důkladně vyhledám nejlepší variantu dopravního spojení.1319,12 %19,12 %  

Graf

17. Máte problémy s nástupem do vozů, na eskalátory či do soupravy metra?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Řidiči autobusů zastavují nevhodně a vytváří mi tak velký horizontální i výškový problém.1826,47 %26,47 %  
Nástup do vysokopodlažních autobusů a tramvají mi činí velké problémy.1623,53 %23,53 %  
Nemám žádné problémy nastoupit do jakéhokoliv typu vozidla pražské MHD.1319,12 %19,12 %  
Mám jiný problém.1217,65 %17,65 %  
Díky nízkopodlažním vozům je nástup bezproblémový.913,24 %13,24 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v autobuse?

  • odpověď Ano:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 9. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v tramvaji?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste spokojeni s aktuálním počtem osobních výtahů a plošin v metru?

2. Jaké máte zkušenosti s fungováním plošin a výtahů v metru s ohledem na poruchy?

3. Na jaké stanice metra byste v dohledné době umístili osobní výtah? Vyberte 3 příklady prosím.

4. A na jaké stanici byste ho umístili vzhledem k veřejnému zájmu?

5. Která trasa metra vzhledem k jejím stanicím (hloubka a umístění) by potřebovala dobudovat alespoň jeden osobní výtah v co nejkratší době?

6. Jaká trasa metra je podle Vás nejlépe bezbariérově dostupná?

7. Vyhovuje Vám stav a počet nízkopodlažních autobusů a tramvají?

8. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v autobuse?

9. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v tramvaji?

10. V kolika procentech případů se setkáváte s nesplněnou garancí nízkopodlažního vozidla?

11. Měl by DPP a. s. pokračovat v obnově vozového parku nízkopodlažními vozidly?

12. Uvítali byste rekonstrukci ostrovních tramvajových zastávek, aby byl umožněn pohodlnější nástup do tramvaje bez překonávání výškového rozdílu? (Zde není myšlena rekonstrukce na "Vídeňský typ", ale zvednutí hrany nástupiště zdůvodu eliminace výškového rozdílu mezi nástupištěm a podlahou vozů.)

13. Uvítali byste používání šikmé nájezdové rampy do vozů metra nebo byste doporučili obnovu vozového parku metra?

14. Uvítali byste rozšířené možnosti přepravy jízdních kol v pražské MHD?

15. Kde se, jakožto matka s kočárkem, setkáváte s největšími problémy při nástupu do vozu či stanice metra?

16. Představuje pro Vás, jakožto osobu na vozíku, cesta metrem na neznámé místo přepravní komplikace? Např. za kulturou?

17. Máte problémy s nástupem do vozů, na eskalátory či do soupravy metra?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste spokojeni s aktuálním počtem osobních výtahů a plošin v metru?

2. Jaké máte zkušenosti s fungováním plošin a výtahů v metru s ohledem na poruchy?

3. Na jaké stanice metra byste v dohledné době umístili osobní výtah? Vyberte 3 příklady prosím.

4. A na jaké stanici byste ho umístili vzhledem k veřejnému zájmu?

5. Která trasa metra vzhledem k jejím stanicím (hloubka a umístění) by potřebovala dobudovat alespoň jeden osobní výtah v co nejkratší době?

6. Jaká trasa metra je podle Vás nejlépe bezbariérově dostupná?

7. Vyhovuje Vám stav a počet nízkopodlažních autobusů a tramvají?

8. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v autobuse?

9. Setkali jste se s neochotou personálu při obsluze výklopné plošiny v tramvaji?

10. V kolika procentech případů se setkáváte s nesplněnou garancí nízkopodlažního vozidla?

11. Měl by DPP a. s. pokračovat v obnově vozového parku nízkopodlažními vozidly?

12. Uvítali byste rekonstrukci ostrovních tramvajových zastávek, aby byl umožněn pohodlnější nástup do tramvaje bez překonávání výškového rozdílu? (Zde není myšlena rekonstrukce na "Vídeňský typ", ale zvednutí hrany nástupiště zdůvodu eliminace výškového rozdílu mezi nástupištěm a podlahou vozů.)

13. Uvítali byste používání šikmé nájezdové rampy do vozů metra nebo byste doporučili obnovu vozového parku metra?

14. Uvítali byste rozšířené možnosti přepravy jízdních kol v pražské MHD?

15. Kde se, jakožto matka s kočárkem, setkáváte s největšími problémy při nástupu do vozu či stanice metra?

16. Představuje pro Vás, jakožto osobu na vozíku, cesta metrem na neznámé místo přepravní komplikace? Např. za kulturou?

17. Máte problémy s nástupem do vozů, na eskalátory či do soupravy metra?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šašek, T.Průzkum dostupnosti DPP (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://pruzkum-dostupnosti-dpp.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.