Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > průzkum energetických nápojů

průzkum energetických nápojů

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Srbená
Šetření:13. 10. 2011 - 20. 10. 2011
Počet respondentů:149
Počet otázek (max/průměr):14 / 9.28
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:71,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěla bych Vás požádat o vyplnění dotazníku, který Vám zabere opravdu jen 2-3 minutky. Dotazník se týká nákupu energetických nápojů.

Výsledky z dotazníku využiji pro praktickou část bakalařské práce.

Odpovědi respondentů

1. Pijete energetické nápoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10771,81 %71,81 %  
Ne4228,19 %28,19 %  

Graf

2. Pokud ne, jaký je důvod?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

dodržuji zásady zdravého životní stylu

Dříve jsem pil, hlavně v kombinaci s alkoholem, teď už ne. Nebývalo mi po tom dvakrát nejlépe.

Důvod je takoví,že pokud se napijete energického nápoje a nevydáváte ze sebe dost energie,může vám to škodit,protože po vypití energických nápojů se vám zrychlí vztažlivost srdce.Prostě a jednoduše to škodí.

Je to drahé.

Je to nezdravé

je to nezdraví

jsou nezdravé a mám po nich druhý den psychické potíže :-) deprese, atd.

kefein

moc sladké

Moc sladké, nezdravé

nechtnají mi

Nechutnají mi

Nechutnají mi

nechutnají mi

nechutnají mi

nechutnají mi

nechutnají mi

nechutnaji mi

Nechutnají mi a nepřijde mi, že by nějak pomáhaly

Nechutnají mi, jsou příliš sladké, chemická chuť

Nechutnají mi, příliš sladké a nezdravé

nechutnají mi, strašně sladké, je mi z nich špatně.

Nechutnají mi, vadí mi jejich zápach.

Nechutnaji mi.

Nechutnají mi.

nemám důvod

nemám potřebu

nemám rád kofein

nepotrebuji to

nepotřebuji je

nepotřebuji je, navíc obsah cukru je dost vysoký

Nepotřebuji je.

neřídím, tedy proč bych měl?

Nezdrave

nezdravé

nezdravé, zbytečné, nechutne

Nikdy jsem na ně neměla chuť a energie mám ještě dostatek.

piju jiné věci

Protože obsahují plno éček a nespim po nich a smrdí a ty z lidlu jsou nechutny

Příliš mnoho cukru

smrdí mi

Zdravý.

3. Jaký obal Vám vyhovuje u energetických nápojů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Plechovka7267,29 %48,32 %  
Uzavíratelná PET láhev1816,82 %12,08 %  
Uzavíratelná plechovka1312,15 %8,72 %  
Ampule43,74 %2,68 %  

Graf

4. Sledujete při nákupu energetických nápojů obsah povzbudivých látek v nápoji?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7166,36 %47,65 %  
ano3633,64 %24,16 %  

Graf

5. Rozhoduje při koupě energetických nápojů druh sladidla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8377,57 %55,7 %  
Ano2422,43 %16,11 %  

Graf

6. Jaký druh sladidla při koupě energetických nápojů preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Preferuji cukr1770,83 %11,41 %  
Preferuji umělá sladidla729,17 %4,7 %  

Graf

7. Jaká balení Vám vyhovuje při koupě energetický nápoj? Při zachovaní stejného množství povzbuzujících látek.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Běžné balení ( ~250ml)8276,64 %55,03 %  
Velké balení ( ~500ml)1312,15 %8,72 %  
Malé koncentrované balení ( ~50ml)1211,21 %8,05 %  

Graf

8. Záleží vám na barvě nápoje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 9, Neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9386,92 %62,42 %  
Ano1413,08 %9,4 %  

Graf

9. Jakou barvu energetických nápojů preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žlutá857,14 %5,37 %  
Růžová321,43 %2,01 %  
Čirá214,29 %1,34 %  
Červená17,14 %0,67 %  

Graf

10. Rozhodujete se při nákupu podle výrobce energetického nápoje?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8478,5 %56,38 %  
ne2321,5 %15,44 %  

Graf

11. Dle obsahu CO2 ( bublinky) preferujete energetické nápoje

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jemně perlivé5652,34 %37,58 %  
Perlivé3431,78 %22,82 %  
Neperlivé1715,89 %11,41 %  

Graf

12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Značka výrobku3.4213.571
Cena3.0372.597
Barva5.6453.164
Chuť2.1312.263
Objem4.2521.759
Obal5.0931.954
Obsah povzbudivých látek4.4213.795

Graf

13. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8355,7 %55,7 %  
Muž6644,3 %44,3 %  

Graf

14. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-26 let10671,14 %71,14 %  
Méně než 18 let2315,44 %15,44 %  
27- 35 let149,4 %9,4 %  
35-55 let53,36 %3,36 %  
Více než 55 let10,67 %0,67 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Rozhoduje při koupě energetických nápojů druh sladidla?

  • odpověď Ano:
    • 6.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Preferuji cukr na otázku 6. Jaký druh sladidla při koupě energetických nápojů preferujete?
  • odpověď Ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Barva=4 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka výrobku=7 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Objem=3 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)

7. Jaká balení Vám vyhovuje při koupě energetický nápoj? Při zachovaní stejného množství povzbuzujících látek.

  • odpověď Běžné balení ( ~250ml):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obsah povzbudivých látek=7 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Barva=4 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)

8. Záleží vám na barvě nápoje?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obal=5 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Objem=4 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obsah povzbudivých látek=1 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 10. Rozhodujete se při nákupu podle výrobce energetického nápoje?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=1 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Obsah povzbudivých látek=6 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Uzavíratelná PET láhev na otázku 3. Jaký obal Vám vyhovuje u energetických nápojů?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Barva=7 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=2 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Barva=6 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)

10. Rozhodujete se při nákupu podle výrobce energetického nápoje?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Chuť=3 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka výrobku=2 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka výrobku=1 na otázku 12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 8. Záleží vám na barvě nápoje?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velké balení ( ~500ml) na otázku 7. Jaká balení Vám vyhovuje při koupě energetický nápoj? Při zachovaní stejného množství povzbuzujících látek.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pijete energetické nápoje?

3. Jaký obal Vám vyhovuje u energetických nápojů?

4. Sledujete při nákupu energetických nápojů obsah povzbudivých látek v nápoji?

5. Rozhoduje při koupě energetických nápojů druh sladidla?

6. Jaký druh sladidla při koupě energetických nápojů preferujete?

7. Jaká balení Vám vyhovuje při koupě energetický nápoj? Při zachovaní stejného množství povzbuzujících látek.

8. Záleží vám na barvě nápoje?

10. Rozhodujete se při nákupu podle výrobce energetického nápoje?

11. Dle obsahu CO2 ( bublinky) preferujete energetické nápoje

12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)

13. Jste?

14. Váš věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pijete energetické nápoje?

3. Jaký obal Vám vyhovuje u energetických nápojů?

4. Sledujete při nákupu energetických nápojů obsah povzbudivých látek v nápoji?

5. Rozhoduje při koupě energetických nápojů druh sladidla?

6. Jaký druh sladidla při koupě energetických nápojů preferujete?

7. Jaká balení Vám vyhovuje při koupě energetický nápoj? Při zachovaní stejného množství povzbuzujících látek.

8. Záleží vám na barvě nápoje?

10. Rozhodujete se při nákupu podle výrobce energetického nápoje?

11. Dle obsahu CO2 ( bublinky) preferujete energetické nápoje

12. Oznámkujte důležitost faktorů, které ovlivňuji váš nákup energetických nápojů (ke každému názvu přiřadte jedno číslo, nesmí se to číslo opakovat ) 1= důležité, 7= nedůležité)

13. Jste?

14. Váš věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Srbená, K.průzkum energetických nápojů (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://pruzkum-energetickych-napoju.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.