Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum nákupu zboží denní potřeby.

Průzkum nákupu zboží denní potřeby.

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiřina Fantová
Šetření:19. 04. 2011 - 26. 04. 2011
Počet respondentů:55
Počet otázek (max/průměr):23 / 20.84
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

v rámci studijních aktivit, si Vás dovoluji oslovit s žádostí o vyplnění dotazníku.

Děkuji

Jiřina Fantová

Odpovědi respondentů

1. Oslovený subjekt

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4785,45 %85,45 %  
muž814,55 %14,55 %  

Graf

2. Ekonomické zařazení osloveného subjektu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výdělečně činný3156,36 %56,36 %  
student2138,18 %38,18 %  
ostatní23,64 %3,64 %  
důchodce11,82 %1,82 %  

Graf

3. Dosažené vzdělání osoveného subjektu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské2952,73 %52,73 %  
vysokoškolské2138,18 %38,18 %  
vyšší odborné35,45 %5,45 %  
základní23,64 %3,64 %  

Graf

4. Kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
město2545,45 %45,45 %  
velkoměsto1934,55 %34,55 %  
venkov1120 %20 %  

Graf

5. Typ Vámi nejčastěji navštěvovaných prodejen.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
supermarket2850,91 %50,91 %  
hypermarket1527,27 %27,27 %  
obchodní dům59,09 %9,09 %  
ostatní 47,27 %7,27 %  
diskont35,45 %5,45 %  

Graf

6. Který obchodní řetězec navštěvujete nejčastěji ve spojitosti s nákupem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Billa - Albert1629,09 %29,09 %  
Kaufland1221,82 %21,82 %  
Tesco1018,18 %18,18 %  
Globus916,36 %16,36 %  
Interspar - Hypernova59,09 %9,09 %  
Lidl - Norma35,45 %5,45 %  

Graf

7. Lokalita prodejny.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
město3360 %60 %  
velkoměsto2138,18 %38,18 %  
venkov11,82 %1,82 %  

Graf

8. Musíte za nákupem dojíždět?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 9, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3156,36 %56,36 %  
ano 2443,64 %43,64 %  

Graf

9. Dojezdová vzálenost.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 km a více1354,17 %23,64 %  
1 až 5 km729,17 %12,73 %  
do 1 km416,67 %7,27 %  

Graf

10. Prodávaný sortiment.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bez rozlišení5396,36 %96,36 %  
specializovaný (např. elektro, nábytek)23,64 %3,64 %  

Graf

11. Typ prodeje.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
samoobslužní5090,91 %90,91 %  
s podporou prodávajícího35,45 %5,45 %  
internetový23,64 %3,64 %  

Graf

12. Četnost nákupu.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x a vícekrát v týdnu3767,27 %67,27 %  
měsíčně916,36 %16,36 %  
denně916,36 %16,36 %  

Graf

13. Nejčastěji nakupované zboží.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potraviny5498,18 %98,18 %  
ostatní potřeby pro domácnost11,82 %1,82 %  

Graf

14. Je pro Váš výběr nakupovaného zboží reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne3054,55 %54,55 %  
ne1730,91 %30,91 %  
spíše ano 712,73 %12,73 %  
ano11,82 %1,82 %  

Graf

15. Využíváte akčních cen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano 2341,82 %41,82 %  
spíše ne1832,73 %32,73 %  
ano1425,45 %25,45 %  

Graf

16. Jaký způsob prezentace nakupovaného zboží upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tištěný leták3970,91 %70,91 %  
reklama na internetu814,55 %14,55 %  
TV reklama712,73 %12,73 %  
telefonní reklama11,82 %1,82 %  

Graf

17. Jak velkou váhu přikládáte těmto aspektům?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
kvalita2.6912.686
značka2.9821.109
cena2.8551.579
image3.0181.581
výrobce2.8731.347
prodejna, kde nakupujete3.0181.545

Graf

18. Využíváte možnosti nákupu zboží v E-shopu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 19, neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3767,27 %67,27 %  
ne1832,73 %32,73 %  

Graf

19. Kdyby Váš oblíbený prodejce nabízel možnost nákupu zboží denní potřeby přes internet, s dodáním do domu, využili byste této možnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 20, neotázka č. 22].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2054,05 %36,36 %  
ne1745,95 %30,91 %  

Graf

20. Jak často byste této možnosti využili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 a vícekrát v týdnu1575 %27,27 %  
měsíčně525 %9,09 %  

Graf

21. Jaký by byl hlavní důvod využití internetového nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
úspora času1890 %32,73 %  
dostupnost15 %1,82 %  
jiný15 %1,82 %  

Graf

22. Jaký způsob úhrady za nákup zboží preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
platební kartou 2749,09 %49,09 %  
v hotovosti2647,27 %47,27 %  
on-line převodem 23,64 %3,64 %  

Graf

23. Průměrná hodnota Vámi standardně nakupovaného zboží.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100,- až 500,- Kč3360 %60 %  
500,- až 1000,- Kč1323,64 %23,64 %  
1000,- a více Kč712,73 %12,73 %  
do 100,- Kč23,64 %3,64 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Lokalita prodejny.

  • odpověď město:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi město na otázku 4. Kde bydlíte?
  • odpověď velkoměsto:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi velkoměsto na otázku 4. Kde bydlíte?

8. Musíte za nákupem dojíždět?

  • odpověď ano :
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 5 km a více na otázku 9. Dojezdová vzálenost.

19. Kdyby Váš oblíbený prodejce nabízel možnost nákupu zboží denní potřeby přes internet, s dodáním do domu, využili byste této možnosti?

  • odpověď ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 a vícekrát v týdnu na otázku 20. Jak často byste této možnosti využili?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi úspora času na otázku 21. Jaký by byl hlavní důvod využití internetového nákupu?

21. Jaký by byl hlavní důvod využití internetového nákupu?

  • odpověď úspora času:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 19. Kdyby Váš oblíbený prodejce nabízel možnost nákupu zboží denní potřeby přes internet, s dodáním do domu, využili byste této možnosti?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Oslovený subjekt

2. Ekonomické zařazení osloveného subjektu.

3. Dosažené vzdělání osoveného subjektu.

4. Kde bydlíte?

5. Typ Vámi nejčastěji navštěvovaných prodejen.

6. Který obchodní řetězec navštěvujete nejčastěji ve spojitosti s nákupem?

7. Lokalita prodejny.

8. Musíte za nákupem dojíždět?

9. Dojezdová vzálenost.

10. Prodávaný sortiment.

11. Typ prodeje.

12. Četnost nákupu.

13. Nejčastěji nakupované zboží.

14. Je pro Váš výběr nakupovaného zboží reklama?

15. Využíváte akčních cen?

16. Jaký způsob prezentace nakupovaného zboží upřednostňujete?

17. Jak velkou váhu přikládáte těmto aspektům?

18. Využíváte možnosti nákupu zboží v E-shopu?

19. Kdyby Váš oblíbený prodejce nabízel možnost nákupu zboží denní potřeby přes internet, s dodáním do domu, využili byste této možnosti?

20. Jak často byste této možnosti využili?

21. Jaký by byl hlavní důvod využití internetového nákupu?

22. Jaký způsob úhrady za nákup zboží preferujete?

23. Průměrná hodnota Vámi standardně nakupovaného zboží.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Oslovený subjekt

2. Ekonomické zařazení osloveného subjektu.

3. Dosažené vzdělání osoveného subjektu.

4. Kde bydlíte?

5. Typ Vámi nejčastěji navštěvovaných prodejen.

6. Který obchodní řetězec navštěvujete nejčastěji ve spojitosti s nákupem?

7. Lokalita prodejny.

8. Musíte za nákupem dojíždět?

9. Dojezdová vzálenost.

10. Prodávaný sortiment.

11. Typ prodeje.

12. Četnost nákupu.

13. Nejčastěji nakupované zboží.

14. Je pro Váš výběr nakupovaného zboží reklama?

15. Využíváte akčních cen?

16. Jaký způsob prezentace nakupovaného zboží upřednostňujete?

17. Jak velkou váhu přikládáte těmto aspektům?

18. Využíváte možnosti nákupu zboží v E-shopu?

19. Kdyby Váš oblíbený prodejce nabízel možnost nákupu zboží denní potřeby přes internet, s dodáním do domu, využili byste této možnosti?

20. Jak často byste této možnosti využili?

21. Jaký by byl hlavní důvod využití internetového nákupu?

22. Jaký způsob úhrady za nákup zboží preferujete?

23. Průměrná hodnota Vámi standardně nakupovaného zboží.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Fantová, J.Průzkum nákupu zboží denní potřeby. (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://pruzkum-nakupu-zbozi-denni-p.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.