Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum o realitních kanceláří

Průzkum o realitních kanceláří

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Jiráková
Šetření:25. 03. 2013 - 01. 04. 2013
Počet respondentů:178
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.76
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:84,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím Vás o vyplnění krátkého dotazníku týkající se realitní činnosti. Získané informace budou důležitým podkladem pro zpracování mé diplomové práce "Návrh marketingových aktivit v realitní kanceláři". Dotazník je annonymní.

 

Velice děkuji za Váš čas strávený vyplněním mého dotazníku.

 

Bc. Hana Jiráková

Odpovědi respondentů

1. Slyšeli jste někdy o realitní kanceláři TANOR (TAková NOrmalání Realitka)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne17196,07 %96,07 %  
Ano73,93 %3,93 %  

Graf

2. Spolupracovali jste někdy s nějakou realitní kanceláří?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne10860,67 %60,67 %  
Ano7039,33 %39,33 %  

Graf

3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jednání realitních makléřů3.1671.306
Prostředí realitní kanceláře3.0141.236
Rychlost vyřízení Vaší žádosti (prodeje/nákupu nemovitosti)3.1531.768
Splnění dohodnutých podmínek ze strany RK3.252.132

Graf

4. Kdybyste prodávali/kupovali nemovitost – obrátili byste se na realitní společnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano11866,29 %66,29 %  
Ne6033,71 %33,71 %  

Graf

5. Hledali jste v posledních dvou letech inzeráty nemovitostí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12167,98 %67,98 %  
Ne5732,02 %32,02 %  

Graf

6. Pokud využíváte tištěnou formu inzerování realit používáte :

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tuto formu nevyužívám5646,28 %31,46 %  
REALCITY.CZ3327,27 %18,54 %  
ANNONCE2117,36 %11,8 %  
GRAND Reality2117,36 %11,8 %  
Tištěné deníky (Mladá fronta dnes, Lidové noviny, Právo ...)2016,53 %11,24 %  
Inzert Expres1613,22 %8,99 %  
AVÍZO.cz54,13 %2,81 %  

Graf

7. Pokud využíváte elektronickou formu inzerování realit používáte :

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sreality.cz8469,42 %47,19 %  
Jiné (hyperinzerce.cz, ČESKÉREALITY.cz, NREAL.cz, ANNONCE, Bydlení.cz, Reality.cz ...)4738,84 %26,4 %  
RealCity.cz1915,7 %10,67 %  
Tuto formu nevyužívám1310,74 %7,3 %  
RájRealit.cz108,26 %5,62 %  
Inzerce-Realit.com97,44 %5,06 %  
RealHit.cz97,44 %5,06 %  
NETREALIT.cz86,61 %4,49 %  

Graf

8. Ohodnoťte poskytované služby realitních kanceláří podle důležitosti (stupnicí od 1 do 5, kde 1 = nejméně důležité, doplňkové, 5 = nejdůležitější, potřebné služby)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
kompletní zpracování smluv4.1011.338
vyřízení nabídky hypoték3.3091.472
vyřízení pojištění nemovitosti3.2081.513
seznámení s problematikou daní3.3261.546
pomoc s potřebnými dokumenty (výpis z KN, znalecký posudek, nabývací listina, výpis z OR a jiné)3.911.228
zařízení úklidové služby2.1911.39
zařízení malířských prací2.1121.392
slevy u jiných dodavatelů (např. na nábytek, rekonstrukci…)2.5961.533
kompletní vyřízení obchodu s plnou mocí klienta3.4271.66

Graf

9. Při výběru realitní kanceláře se zaměříte na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doporučení od známého9352,25 %52,25 %  
dobré jméno společnosti9151,12 %51,12 %  
cenu nemovitosti (nízké provize makléřům)8950 %50 %  
poskytované služby realitní kanceláře7542,13 %42,13 %  
kvalitní nabídky nemovitostí5832,58 %32,58 %  
Nevybral bych si žádnou RK10,56 %0,56 %  
podle aktualní finanční situace a podle nabítky trhu10,56 %0,56 %  
Nález na internetu10,56 %0,56 %  
žáleží na maklěři10,56 %0,56 %  

Graf

10. Jaká propagace realitní kanceláře Vás nejvíce zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Novinová inzerce6435,96 %35,96 %  
Textová reklaman na internetu6033,71 %33,71 %  
Reklama na sociálních sítí4022,47 %22,47 %  
Bilboardy3620,22 %20,22 %  
Televizní reklama3217,98 %17,98 %  
Bannerová reklama (pohyblivá)2514,04 %14,04 %  
Propagační letáky do schránky2312,92 %12,92 %  
realitní magazín10,56 %0,56 %  
Doporučení 10,56 %0,56 %  
těžko říct10,56 %0,56 %  
Reference10,56 %0,56 %  
vývěsky10,56 %0,56 %  
:-) 10,56 %0,56 %  
vlastní úsudek10,56 %0,56 %  
ustni reference10,56 %0,56 %  
osobní10,56 %0,56 %  
reklama na automobilech10,56 %0,56 %  
žádná10,56 %0,56 %  
dobré doporučení10,56 %0,56 %  
reklama me nezaujme zadna10,56 %0,56 %  
reklamy rk mě odpuzují10,56 %0,56 %  

Graf

11. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11464,04 %64,04 %  
Muž6435,96 %35,96 %  

Graf

12. Do jaké věkové skupiny patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně než 26let8950 %50 %  
26 - 35 let5430,34 %30,34 %  
35 - 45 let2111,8 %11,8 %  
více než 45 let147,87 %7,87 %  

Graf

13. Kde v současné době bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V podnájmu6033,71 %33,71 %  
Ve vlastním bytě3419,1 %19,1 %  
V rodinném domě u rodičů3318,54 %18,54 %  
Ve vlastním rodinném domě2715,17 %15,17 %  
V bytě u rodičů1910,67 %10,67 %  
Jiné52,81 %2,81 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Spolupracovali jste někdy s nějakou realitní kanceláří?

  • odpověď Ano:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednání realitních makléřů=3 na otázku 3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednání realitních makléřů=4 na otázku 3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednání realitních makléřů=5 na otázku 3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prostředí realitní kanceláře=3 na otázku 3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prostředí realitní kanceláře=4 na otázku 3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlost vyřízení Vaší žádosti (prodeje/nákupu nemovitosti)=2 na otázku 3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlost vyřízení Vaší žádosti (prodeje/nákupu nemovitosti)=3 na otázku 3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlost vyřízení Vaší žádosti (prodeje/nákupu nemovitosti)=4 na otázku 3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rychlost vyřízení Vaší žádosti (prodeje/nákupu nemovitosti)=5 na otázku 3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Splnění dohodnutých podmínek ze strany RK=4 na otázku 3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Splnění dohodnutých podmínek ze strany RK=5 na otázku 3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednání realitních makléřů=2 na otázku 3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)

7. Pokud využíváte elektronickou formu inzerování realit používáte :

  • odpověď Sreality.cz:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi RájRealit.cz na otázku 7. Pokud využíváte elektronickou formu inzerování realit používáte :

8. Ohodnoťte poskytované služby realitních kanceláří podle důležitosti (stupnicí od 1 do 5, kde 1 = nejméně důležité, doplňkové, 5 = nejdůležitější, potřebné služby)

  • odpověď zařízení malířských prací=1:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi zařízení úklidové služby=1 na otázku 8. Ohodnoťte poskytované služby realitních kanceláří podle důležitosti (stupnicí od 1 do 5, kde 1 = nejméně důležité, doplňkové, 5 = nejdůležitější, potřebné služby)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Slyšeli jste někdy o realitní kanceláři TANOR (TAková NOrmalání Realitka)?

2. Spolupracovali jste někdy s nějakou realitní kanceláří?

3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)

4. Kdybyste prodávali/kupovali nemovitost – obrátili byste se na realitní společnost?

5. Hledali jste v posledních dvou letech inzeráty nemovitostí?

6. Pokud využíváte tištěnou formu inzerování realit používáte :

7. Pokud využíváte elektronickou formu inzerování realit používáte :

8. Ohodnoťte poskytované služby realitních kanceláří podle důležitosti (stupnicí od 1 do 5, kde 1 = nejméně důležité, doplňkové, 5 = nejdůležitější, potřebné služby)

9. Při výběru realitní kanceláře se zaměříte na:

10. Jaká propagace realitní kanceláře Vás nejvíce zaujme?

11. Jaké je Vaše pohlaví?

12. Do jaké věkové skupiny patříte?

13. Kde v současné době bydlíte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Slyšeli jste někdy o realitní kanceláři TANOR (TAková NOrmalání Realitka)?

2. Spolupracovali jste někdy s nějakou realitní kanceláří?

3. Ohodnoťte stupnicí od 1 do 5, jak se Vám poskytnuté služby líbily (1 = nejhorší, 5 = nejlepší)

4. Kdybyste prodávali/kupovali nemovitost – obrátili byste se na realitní společnost?

5. Hledali jste v posledních dvou letech inzeráty nemovitostí?

6. Pokud využíváte tištěnou formu inzerování realit používáte :

7. Pokud využíváte elektronickou formu inzerování realit používáte :

8. Ohodnoťte poskytované služby realitních kanceláří podle důležitosti (stupnicí od 1 do 5, kde 1 = nejméně důležité, doplňkové, 5 = nejdůležitější, potřebné služby)

9. Při výběru realitní kanceláře se zaměříte na:

10. Jaká propagace realitní kanceláře Vás nejvíce zaujme?

11. Jaké je Vaše pohlaví?

12. Do jaké věkové skupiny patříte?

13. Kde v současné době bydlíte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Jiráková, H.Průzkum o realitních kanceláří (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://pruzkum-o-realitnich-kancela.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.