Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum Problematika šikany na II. stupni ZŠ.

Průzkum Problematika šikany na II. stupni ZŠ.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Daniel Stejskal
Šetření:02. 02. 2015 - 14. 02. 2015
Počet respondentů:122
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.93
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:83,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

prosím o vyplnění dotazníku ohledně problematika šikany na II. stupni ZŠ. Dotazník je určen žákům druhého stupně základních škol. Dotazník je dobrovolný. Vyplnění tohoto dotazníku Vám zabere 3-5 minut.

Děkuji za Vaši spolupráci a čas, který dotazníku věnujete.

Odpovědi respondentů

1. Jsi chlapec, nebo dívka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dívka6654,1 %54,1 %  
chlapec5645,9 %45,9 %  

Graf

2. Jakou jsi měl/a známku z chování na posledním vysvědčení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výborně11594,26 %94,26 %  
chvalitebně64,92 %4,92 %  
dobře10,82 %0,82 %  

Graf

3. Máš ve třídě dobrého kamaráda?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10586,07 %86,07 %  
ne1713,93 %13,93 %  

Graf

4. Chodíš rád/a do této třídy? Oznámkuj jako ve škole

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23730,33 %30,33 %  
33427,87 %27,87 %  
13024,59 %24,59 %  
4119,02 %9,02 %  
5108,2 %8,2 %  

Graf

5. Jste ve třídě dobrý kolektiv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7561,48 %61,48 %  
ne4738,52 %38,52 %  

Graf

6. Víš co znamená pojem šikana?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12199,18 %99,18 %  
ne10,82 %0,82 %  

Graf

7. Prošla někdy Vaše třída preventivním programem proti šikaně?

například přednášky, besedy atp.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9981,15 %81,15 %  
ne2318,85 %18,85 %  

Graf

8. Jaký je tvůj názor na šikanu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nelíbí se mi to, je to zlomyslné, oběti se zastanu7863,93 %63,93 %  
se šikanou nesouhlasím, ale neumím se zastat oběti3226,23 %26,23 %  
není to moje věc, raději dělám, že to nevidím43,28 %3,28 %  
je to zábava21,64 %1,64 %  
je to špatná věc, pro obět neskutečné psycho, trauma, strach...kolikrat to vede i k problemum s prospěchem, problemum doma, s kamarady...obet vetsinou nevi co delat a na koho se obratit10,82 %0,82 %  
Není to můj problém10,82 %0,82 %  
je to normální10,82 %0,82 %  
Jednou jsem se zastala bývalé nejlepší kamarádky, ale když sikanovali když stala vedle mě, nehlásí ani prstem... Od té doby se bohužel nezastanu, musel by to být velmi dobrý přítel... Max. to ohlasim.10,82 %0,82 %  
Šikana je často nadhodnocena10,82 %0,82 %  
šikanu nemám rád, už několikrát jsem obětí šikany byl10,82 %0,82 %  
šikana je pro hlupáky,kdo šikanuje je zlej10,82 %0,82 %  
nelíbí se mi že si někdo dovoluje na slabší10,82 %0,82 %  

Graf

9. Znáš někoho, kdo ve Vaší škole šikanuje druhé?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8267,21 %67,21 %  
ne4032,79 %32,79 %  

Graf

10. Co by jsi udělal/a, kdyby se ti kamarád/ka svěřil/a, že je šikanován/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oznámím to třídnímu učiteli5847,54 %47,54 %  
pokud mě poprosí, abych to neříkal/a, budu mlčet3931,97 %31,97 %  
řeknu to jeho/jejím rodičům3125,41 %25,41 %  
neudělám nic, nebo mě také budou šikanovat43,28 %3,28 %  
poradím ji ať se brání10,82 %0,82 %  
zeptala bych se svých rodičů, co mám dělat10,82 %0,82 %  
přestanu se s ním kamarádit10,82 %0,82 %  
Pokusím se jí podat radu.10,82 %0,82 %  
pokusím se nějak řešit10,82 %0,82 %  
Pokusím se mu pomoci bez zapletení ostatních do situace10,82 %0,82 %  
se souhlasem kamaráda10,82 %0,82 %  
zkusím se dozvědět od kamaráda více info10,82 %0,82 %  
pokud nebude chtít,abych to někomu říkala, tak to dodržím,ale rozhodně to nenechám jen tak. Pomůžu jí a ukážu jí,že v tom není sama. 10,82 %0,82 %  
řeknu to mamce10,82 %0,82 %  
zastal bych se ho10,82 %0,82 %  
snaha vyřešit10,82 %0,82 %  
řeknu to své druhé kamarádce10,82 %0,82 %  
řeknu to svým rodičům10,82 %0,82 %  

Graf

11. Jak by měl být podle tebe potrestán ten, kdo šikanuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sníženou známku z chování6351,64 %51,64 %  
přemístěn na jinou základní školu4940,16 %40,16 %  
veřejná omluva3125,41 %25,41 %  
zabitie10,82 %0,82 %  
Trest je nesmysl, mnohem efektivnější je kompenzace způsobených škod. O rozsahu ať si rozhodne poškozený (nikdo jiný na to nemá právo).10,82 %0,82 %  
Přemístěn do zvláštní školy10,82 %0,82 %  
Často ho potrestá sama budoucnost. Boží mlýny melou pomalu, ale jistě10,82 %0,82 %  
Vlastním utrpením...10,82 %0,82 %  
také by měl být šikanován,aby veděl jak to bolí.10,82 %0,82 %  
poslal bych ho na terapii, a dělal bych mu totéž co dělal jiným10,82 %0,82 %  
terapie10,82 %0,82 %  
měl by okusit šikanu sám, aby poznal, jaké to je10,82 %0,82 %  
jít do pasťáku a zažít šikanu10,82 %0,82 %  
nechat být10,82 %0,82 %  

Graf

12. Stalo se ti někdy, že jsi byl/a obětí šikany?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 13, neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6452,46 %52,46 %  
ano5847,54 %47,54 %  

Graf

13. Stalo se ti někdy, že jsi šel/šla za školu z důvodu šikany?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3969,64 %31,97 %  
ano1730,36 %13,93 %  

Graf

14. Ten, kdo ti ublížil byl chlapec, nebo dívka?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chlapec4171,93 %33,61 %  
dívka1628,07 %13,11 %  

Graf

15. Kde se šikana nejčastěji odehrává?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
před školou5343,44 %43,44 %  
ve třídě5242,62 %42,62 %  
na WC3226,23 %26,23 %  
na hřišti2218,03 %18,03 %  
na chodbě1814,75 %14,75 %  
mimo areál32,46 %2,46 %  
mimo školu21,64 %1,64 %  
netuším, nikdy jsem nezažila10,82 %0,82 %  
kdekoli se nepohybují učitelé10,82 %0,82 %  
v šatně10,82 %0,82 %  
po škole10,82 %0,82 %  
na autobusové zastávce10,82 %0,82 %  
v areálu školy10,82 %0,82 %  
mimo areál školy10,82 %0,82 %  

Graf

16. Je ve třídě ubližováno více dětem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7359,84 %59,84 %  
ano4940,16 %40,16 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jsi chlapec, nebo dívka?

  • odpověď dívka:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi dívka na otázku 14. Ten, kdo ti ublížil byl chlapec, nebo dívka?

5. Jste ve třídě dobrý kolektiv?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 4. Chodíš rád/a do této třídy? Oznámkuj jako ve škole
  • odpověď ne:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 4 na otázku 4. Chodíš rád/a do této třídy? Oznámkuj jako ve škole
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 5 na otázku 4. Chodíš rád/a do této třídy? Oznámkuj jako ve škole

12. Stalo se ti někdy, že jsi byl/a obětí šikany?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi dívka na otázku 14. Ten, kdo ti ublížil byl chlapec, nebo dívka?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi chlapec na otázku 14. Ten, kdo ti ublížil byl chlapec, nebo dívka?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 13. Stalo se ti někdy, že jsi šel/šla za školu z důvodu šikany?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 13. Stalo se ti někdy, že jsi šel/šla za školu z důvodu šikany?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jsi chlapec, nebo dívka?

2. Jakou jsi měl/a známku z chování na posledním vysvědčení?

3. Máš ve třídě dobrého kamaráda?

4. Chodíš rád/a do této třídy? Oznámkuj jako ve škole

5. Jste ve třídě dobrý kolektiv?

6. Víš co znamená pojem šikana?

7. Prošla někdy Vaše třída preventivním programem proti šikaně?

8. Jaký je tvůj názor na šikanu?

9. Znáš někoho, kdo ve Vaší škole šikanuje druhé?

10. Co by jsi udělal/a, kdyby se ti kamarád/ka svěřil/a, že je šikanován/a?

11. Jak by měl být podle tebe potrestán ten, kdo šikanuje?

12. Stalo se ti někdy, že jsi byl/a obětí šikany?

13. Stalo se ti někdy, že jsi šel/šla za školu z důvodu šikany?

14. Ten, kdo ti ublížil byl chlapec, nebo dívka?

15. Kde se šikana nejčastěji odehrává?

16. Je ve třídě ubližováno více dětem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jsi chlapec, nebo dívka?

2. Jakou jsi měl/a známku z chování na posledním vysvědčení?

3. Máš ve třídě dobrého kamaráda?

4. Chodíš rád/a do této třídy? Oznámkuj jako ve škole

5. Jste ve třídě dobrý kolektiv?

6. Víš co znamená pojem šikana?

7. Prošla někdy Vaše třída preventivním programem proti šikaně?

8. Jaký je tvůj názor na šikanu?

9. Znáš někoho, kdo ve Vaší škole šikanuje druhé?

10. Co by jsi udělal/a, kdyby se ti kamarád/ka svěřil/a, že je šikanován/a?

11. Jak by měl být podle tebe potrestán ten, kdo šikanuje?

12. Stalo se ti někdy, že jsi byl/a obětí šikany?

13. Stalo se ti někdy, že jsi šel/šla za školu z důvodu šikany?

14. Ten, kdo ti ublížil byl chlapec, nebo dívka?

15. Kde se šikana nejčastěji odehrává?

16. Je ve třídě ubližováno více dětem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Stejskal, D.Průzkum Problematika šikany na II. stupni ZŠ. (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://pruzkum-problematika-sikany.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.