Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum rezervačních portálů ubytování

Průzkum rezervačních portálů ubytování

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavlína Rožánková
Šetření:29. 03. 2015 - 03. 04. 2015
Počet respondentů:49
Počet otázek (max/průměr):9 / 6.82
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:87,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník slouží pro průzkum rezervačních portálů ubytování. Prosím o vyplnění, zabere Vám to pouze pár minutek :-)

Odpovědi respondentů

1. Už jste někdy použili online rezervační portál ubytování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2857,14 %57,14 %  
Ne2142,86 %42,86 %  

Graf

2. Jaký z těchto rezervačních portálů ubytování jste již využili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Booking.com2692,86 %53,06 %  
Trivago621,43 %12,24 %  
Hotel.cz621,43 %12,24 %  
Hostelworld.com414,29 %8,16 %  

Graf

3. Byli jste se službami portálu spokojeni?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2796,43 %55,1 %  
ne13,57 %2,04 %  

Graf

4. Napište prosím, s čím jste byli při rezervaci spokojeni a na kterém portálu to bylo:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

booking - akcni cena, individualni nabidka, dobra cena hostelword - dobra cena, prhehlde nejlevnejsiho ubytka na jednu dve noci

booking - cena nižší než jakou nabízel hotel sám.

Booking - spolehlivost informací, přehlednost

booking ceny

Booking.com - rezervace, možnost slevy

Booking.com - rychlé vyřízení, vyhledání toho, co potřebuji, recenze

booking.com - široká nabídka, relativně snadný výběr

Booking.com - vše v pořádku

booking.com v praci

booking.com, hostelworld.com - přehledný portal, konečné ceny a zaplacení na místě

Booking.tom Storno podminky

bylo vše rychle vyřízeno

Cena, booking.com

jednoduché, přehledné - booking

Na booking.com. Spokojená jsem s tím, že při rezervaci přes tento portál je ubytování levnější než přímo přes stránky těchto hotelů.

nebyl

Nižší cena+při opakované rezervaci věrnostní systém, který ještě zlevňuje dobré ceny...

pěkné prostředí na dovolené - Booking.com

Přehledné nabídky, booking.com

přehlednost a rychlá rezervace, na portálu booking.com

přehlednost, rychlost

s informacemi, Booking

Snadná a rychlá rezervace, booking.com

Sophiahostelbrokers, prehlednost, min poplatky, spolehlivost, realne informace

spolehlivost rezervace

v podstatě se sším, na obou zmíněných portálech

vše fungovalo na booking

5. Napište prosím, s čím jste při rezervaci byli nespokojeni a na jakém portálu to bylo:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

airbnb.cz - Na portalu byly volné 3 pokoje, ale majitel domu nám napsal, že má k dispozici pouze jeden pokoj, objednávku jsme chtěli zrušit, ale pan majitel nám nakonec ty dva další pokoje uvolnil

booking.com - problémy s placením, hotel nekomunikoval

Booking.com. Vadími vysoký poplatek v případě storna.

často jsou nepřiměřeně vysoké storno poplatky

ne

Nebyl jsem nespokojen, vybírám pečlivě a dlouho.

nebylo to ono

nebyly jsem s ničím nespokojena

nedostali sme ubytovanie, ktoré sme si objednali, booking.com

nejsme nespokojen s nicicm

nemám výhrady

Nevzpomínám si na žádné problémy, booking.com

nic

Nic

Nic

NIC

nic

popis ubytování a cesta k moři nebyla 120 m po rovince ale do šílenýho kopce, booking.com

přehlednost informací trivago, zastaralé info na hotel

s ničím

S ničím

s ničím

s ničím - booking

trivago - neuvádí kompletní cenu, tak jako jsem na to zvyklý u booking

Vše bylo v pořádku.

Xxx

zatím s ničím

6. Označte, který portál je podle Vás ten nejlepší:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Booking.com2485,71 %48,98 %  
Hostelworld.com27,14 %4,08 %  
Budgetplaces.com13,57 %2,04 %  
Trivago13,57 %2,04 %  

Graf

7. Preferujete spíše online rezervaci nebo po telefonu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
online4081,63 %81,63 %  
přes telefon918,37 %18,37 %  

Graf

8. Jste žena nebo muž?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3673,47 %73,47 %  
Muž1326,53 %26,53 %  

Graf

9. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-301938,78 %38,78 %  
41-501428,57 %28,57 %  
31-40714,29 %14,29 %  
51-60612,24 %12,24 %  
11-2036,12 %6,12 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Už jste někdy použili online rezervační portál ubytování?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Booking.com na otázku 2. Jaký z těchto rezervačních portálů ubytování jste již využili?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 3. Byli jste se službami portálu spokojeni?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Booking.com na otázku 6. Označte, který portál je podle Vás ten nejlepší:

2. Jaký z těchto rezervačních portálů ubytování jste již využili?

  • odpověď Booking.com:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 3. Byli jste se službami portálu spokojeni?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Booking.com na otázku 6. Označte, který portál je podle Vás ten nejlepší:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 1. Už jste někdy použili online rezervační portál ubytování?

3. Byli jste se službami portálu spokojeni?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Booking.com na otázku 2. Jaký z těchto rezervačních portálů ubytování jste již využili?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Booking.com na otázku 6. Označte, který portál je podle Vás ten nejlepší:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 1. Už jste někdy použili online rezervační portál ubytování?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Už jste někdy použili online rezervační portál ubytování?

2. Jaký z těchto rezervačních portálů ubytování jste již využili?

3. Byli jste se službami portálu spokojeni?

6. Označte, který portál je podle Vás ten nejlepší:

7. Preferujete spíše online rezervaci nebo po telefonu?

8. Jste žena nebo muž?

9. Kolik Vám je let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Už jste někdy použili online rezervační portál ubytování?

2. Jaký z těchto rezervačních portálů ubytování jste již využili?

3. Byli jste se službami portálu spokojeni?

6. Označte, který portál je podle Vás ten nejlepší:

7. Preferujete spíše online rezervaci nebo po telefonu?

8. Jste žena nebo muž?

9. Kolik Vám je let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Rožánková, P.Průzkum rezervačních portálů ubytování (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://pruzkum-rezervacnich-portalu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.