Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum trhu hraček

Průzkum trhu hraček

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eva Krovaková
Šetření:02. 05. 2011 - 09. 05. 2011
Počet respondentů:206
Počet otázek (max/průměr):19 / 15.23
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den,

tento dotazník slouží k marketingovému průzkumu trhu hraček.

Vaše odpovědi jsou anonymní a pomohou mi vytvořit analýzu, která bude součástí mé seminární práce.

Předem Vám děkuji za Váš čas a ochotu.

 

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

 Pokud máte v rodině více dětí, vyplňte, prosím, pro každou věkovou hranici zvlášť otázky, které se týkají celkové investice do hraček.

Odpovědi respondentů

1. Při jaké příležitosti nejčastěji kupujete hračky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vánoce9244,66 %44,66 %  
narozeniny + svátky7837,86 %37,86 %  
jen tak2411,65 %11,65 %  
na přání dětí104,85 %4,85 %  
na dovolené a na výletech20,97 %0,97 %  

Graf

2. Oblíbený druh hraček?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
stavebnice5024,27 %24,27 %  
interaktivní4923,79 %23,79 %  
auta3918,93 %18,93 %  
panenky2110,19 %10,19 %  
výtvarné157,28 %7,28 %  
jiné136,31 %6,31 %  
dřevěné hračky125,83 %5,83 %  
plyšové hračky73,4 %3,4 %  

Graf

3. Oblíbená značka hraček?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na značce nezáleží10048,54 %48,54 %  
Lego6129,61 %29,61 %  
Fisher Price4119,9 %19,9 %  
Mattel2110,19 %10,19 %  
Bruder167,77 %7,77 %  
Merkur104,85 %4,85 %  
Hasbro94,37 %4,37 %  
Ravensburger73,4 %3,4 %  
wader20,97 %0,97 %  
Playmobil20,97 %0,97 %  
Cheva20,97 %0,97 %  
pro miminka Lamaze10,49 %0,49 %  
plastová zvířátka všeho druhu :)10,49 %0,49 %  
V-tech10,49 %0,49 %  
ZOOB10,49 %0,49 %  
Vista - polytechnická stavebnice Seva10,49 %0,49 %  
woody10,49 %0,49 %  
Me to you; Sada Ijáček, prasátko, medvídek Pů10,49 %0,49 %  

Graf

4. Vyžadují děti koupi hračky na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 5, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10852,43 %52,43 %  
Ne9847,57 %47,57 %  

Graf

5. Podlehnete žádosti dětí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6459,26 %31,07 %  
Ano4440,74 %21,36 %  

Graf

6. Co Vás nejvíce ovlivňuje při koupi hraček?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádost dětí7234,95 %34,95 %  
nic, rozhoduji se náhodně6531,55 %31,55 %  
doporučení přátel a jiných rodičů5526,7 %26,7 %  
letáky52,43 %2,43 %  
TV reklama31,46 %1,46 %  
reklama na internetu, bannery31,46 %1,46 %  
reklama v časopisech31,46 %1,46 %  

Graf

7. Ovlivňuje Vás při koupi hraček slevová nebo reklamní akce?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím9847,57 %47,57 %  
souhlasím4622,33 %22,33 %  
spíše nesouhlasím3717,96 %17,96 %  
nevím136,31 %6,31 %  
nesouhlasím125,83 %5,83 %  

Graf

8. Kde nejčastěji nakupujete hračky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Specializované obchody8139,32 %39,32 %  
Na internetu7435,92 %35,92 %  
Obchodní řetězce - supermarkety, hypermarkety4421,36 %21,36 %  
Jiné obchody73,4 %3,4 %  

Graf

9. Kolik jste ochotni nejvíce investovat do jedné hračky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
601 - 1000 Kč6330,58 %30,58 %  
201 - 400 Kč4019,42 %19,42 %  
401 - 600 Kč4019,42 %19,42 %  
1001 - 1500 Kč3014,56 %14,56 %  
2001 Kč a více 136,31 %6,31 %  
1501 - 2000 Kč136,31 %6,31 %  
Do 200 Kč73,4 %3,4 %  

Graf

10. Kolik let je Vaším dětem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od 1 roku do 3 let8239,81 %39,81 %  
od 3 do 6 let7837,86 %37,86 %  
od 6 do 10 let4722,82 %22,82 %  
13 a více let157,28 %7,28 %  
do 1 roku146,8 %6,8 %  
od 10 do 13 let136,31 %6,31 %  

Graf

11. Kolik ročně investujete do nákupu hraček pro děti do 1 roku?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 1000 Kč7045,16 %33,98 %  
1001 - 3000 Kč5736,77 %27,67 %  
3001 - 5000 Kč1710,97 %8,25 %  
5001 - 7000 Kč74,52 %3,4 %  
7001 Kč a více42,58 %1,94 %  

Graf

12. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 1 roku do 3 let?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1001 - 3000 Kč7351,05 %35,44 %  
do 1000 Kč2618,18 %12,62 %  
3001 - 5000 Kč2416,78 %11,65 %  
5001 - 7000 Kč149,79 %6,8 %  
7001 Kč a více64,2 %2,91 %  

Graf

13. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 3 do 6 let?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1001 - 3000 Kč4340,19 %20,87 %  
3001 - 5000 Kč2725,23 %13,11 %  
do 1000 Kč1715,89 %8,25 %  
5001 - 7000 Kč1211,21 %5,83 %  
7001 Kč a více87,48 %3,88 %  

Graf

14. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 6 do 10 let?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1001 - 3000 Kč2535,21 %12,14 %  
do 1000 Kč1521,13 %7,28 %  
3001 - 5000 Kč1521,13 %7,28 %  
5001 - 7000 Kč1014,08 %4,85 %  
7001 Kč a více68,45 %2,91 %  

Graf

15. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 10 do 13 let?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 1000 Kč2045,45 %9,71 %  
1001 - 3000 Kč1022,73 %4,85 %  
3001 - 5000 Kč613,64 %2,91 %  
5001 - 7000 Kč49,09 %1,94 %  
7001 Kč a více49,09 %1,94 %  

Graf

16. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 13 let a více?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 1000 Kč1847,37 %8,74 %  
1001 - 3000 Kč718,42 %3,4 %  
7001 Kč a více718,42 %3,4 %  
3001 - 5000 Kč37,89 %1,46 %  
5001 - 7000 Kč37,89 %1,46 %  

Graf

17. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena18187,86 %87,86 %  
muž2512,14 %12,14 %  

Graf

18. Kde žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vesnice6933,5 %33,5 %  
město do 50.000 obyvatel5627,18 %27,18 %  
město nad 100.001 obyvatel5325,73 %25,73 %  
město od 50.001 do 100.000 obyvatel2813,59 %13,59 %  

Graf

19. Jaký je celkový příjem Vaší rodiny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15.001 - 30.000Kč10651,46 %51,46 %  
30.001 - 40.000 Kč5325,73 %25,73 %  
50.001 Kč a více209,71 %9,71 %  
40.001 - 50.000 Kč146,8 %6,8 %  
do 15000 Kč136,31 %6,31 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Vyžadují děti koupi hračky na základě reklamy?

  • odpověď Ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 5. Podlehnete žádosti dětí?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 5. Podlehnete žádosti dětí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Při jaké příležitosti nejčastěji kupujete hračky?

2. Oblíbený druh hraček?

3. Oblíbená značka hraček?

4. Vyžadují děti koupi hračky na základě reklamy?

5. Podlehnete žádosti dětí?

6. Co Vás nejvíce ovlivňuje při koupi hraček?

7. Ovlivňuje Vás při koupi hraček slevová nebo reklamní akce?

8. Kde nejčastěji nakupujete hračky?

9. Kolik jste ochotni nejvíce investovat do jedné hračky?

10. Kolik let je Vaším dětem?

11. Kolik ročně investujete do nákupu hraček pro děti do 1 roku?

12. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 1 roku do 3 let?

13. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 3 do 6 let?

14. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 6 do 10 let?

15. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 10 do 13 let?

16. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 13 let a více?

17. Pohlaví?

18. Kde žijete?

19. Jaký je celkový příjem Vaší rodiny?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Při jaké příležitosti nejčastěji kupujete hračky?

2. Oblíbený druh hraček?

3. Oblíbená značka hraček?

4. Vyžadují děti koupi hračky na základě reklamy?

5. Podlehnete žádosti dětí?

6. Co Vás nejvíce ovlivňuje při koupi hraček?

7. Ovlivňuje Vás při koupi hraček slevová nebo reklamní akce?

8. Kde nejčastěji nakupujete hračky?

9. Kolik jste ochotni nejvíce investovat do jedné hračky?

10. Kolik let je Vaším dětem?

11. Kolik ročně investujete do nákupu hraček pro děti do 1 roku?

12. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 1 roku do 3 let?

13. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 3 do 6 let?

14. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 6 do 10 let?

15. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 10 do 13 let?

16. Kolik ročně investujete do nákup hraček pro děti od 13 let a více?

17. Pohlaví?

18. Kde žijete?

19. Jaký je celkový příjem Vaší rodiny?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Krovaková, E.Průzkum trhu hraček (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://pruzkum-trhu-hracek.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.