Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum trhu parfémů

Průzkum trhu parfémů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Štěpán Nevyjel
Šetření:14. 04. 2011 - 17. 04. 2011
Počet respondentů:205
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.2
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:26
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, prosíme Vás o vyplnění následujícího dotazníku. Cílem je zjistit povědomí o kosmetických produktech, konkrétně parfémů a jejich zařazení. Výsledky budou zpracovány pro školní práci. Děkujeme

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena14470,24 %70,24 %  
Muž6129,76 %29,76 %  

Graf

2. Ve věku:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-2615575,61 %75,61 %  
14-184120 %20 %  
27-3573,41 %3,41 %  
0-1310,49 %0,49 %  
36-5010,49 %0,49 %  

Graf

3. Nynější působiště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoká škola12259,51 %59,51 %  
Střední škola5124,88 %24,88 %  
Pracující2411,71 %11,71 %  
Základní škola41,95 %1,95 %  
Na mateřské dovolené31,46 %1,46 %  
Nezaměstnaný10,49 %0,49 %  

Graf

4. Slyšel/a jste někdy o pojmech mass, premium&luxury ve spojení s parfémy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Možná, ale nevybavuji si to8039,02 %39,02 %  
Ne, ještě nikdy7637,07 %37,07 %  
Ano, ale nedokážu přesně určit, co přesně znamenají4320,98 %20,98 %  
Ano a přesně vím, co každý z těchto pojmů znamená.62,93 %2,93 %  

Graf

5. Proč jsou podle Vás parfémy rozděleny do těchto tří kategorií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvůli cílové skupině zákazníků9244,88 %44,88 %  
Kvůli ceně5325,85 %25,85 %  
Kvůli kategorii vůní3818,54 %18,54 %  
Kvůli výrobním postupům146,83 %6,83 %  
Kvůli odběrním místům20,98 %0,98 %  
nevím co to znamená10,49 %0,49 %  
více zmíněných faktorů - cena, skupina zák., typům10,49 %0,49 %  
nevm10,49 %0,49 %  
Netuším,nic mi to neříká10,49 %0,49 %  
nehádám,prostě nevím10,49 %0,49 %  
nevim10,49 %0,49 %  

Graf

6. Do které skupiny byste zařadil následující značky: David Beckham, Esprit, Mexx, bruno banani, Beyonce, Kylie Minoque, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kate Moss, Celine Dion, Replay, Naomi Campbell

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Lifestyle9445,85 %45,85 %  
Mass6732,68 %32,68 %  
Luxury & Premium 4421,46 %21,46 %  

Graf

7. Do které skupiny byste zařadil následující značky: Adidas, Kappa, Playboy, Puma, Tonino Lamborgini, STR8, Pret a Porter, B.U., C-THRU

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mass10350,24 %50,24 %  
Lifestyle9747,32 %47,32 %  
Luxury & Premium 52,44 %2,44 %  

Graf

8. Do které skupiny byste zařadil následující značky: Hugo Boss, Dior, Chanel, Armani, Gucci, D&G, Lacoste, E. Lauder, Givenchy, Calvin Klein, Davidoff, Lancome, Nina Ricci, YSL

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Luxury & Premium 17183,41 %83,41 %  
Lifestyle199,27 %9,27 %  
Mass157,32 %7,32 %  

Graf

9. Vnímáte nějaký rozdíl mezi jednotlivými kategoriemi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano 11857,56 %57,56 %  
Ne4421,46 %21,46 %  
Nevím4320,98 %20,98 %  

Graf

10. Pokud Ano, v čem vnímáte rozdíl mezi jednotlivými kategoriemi?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena2311,44 %11,22 %  
nevím167,96 %7,8 %  
v ceně 136,47 %6,34 %  
nevnímám115,47 %5,37 %  
Ne94,48 %4,39 %  
-52,49 %2,44 %  
Cenový rozdíl41,99 %1,95 %  
Kvalita41,99 %1,95 %  
v ničem31,49 %1,46 %  
nevnímám rozdíl 31,49 %1,46 %  
ostatní odpovědi v kvalitě
cena, dostupnost
cenový
cilova skupina
v ceně, v "prestiži" parfémů
cena a kvalita
ve stylu
cena, dostupnost, kvalita (% "účinné" látky)
V ceně a kvalitě parfému.
cena, prestiž
KVALITA,CENA,
cena, délka trvání vůně
kvalita, cena
v luxusu a běžně dostupných značkách
odpověď je ne ;-)
cena a to jak dlouho vůně vydrží
cenová dostupnost
cena, prodejní místo, cílová skupina
kvalitu a cenu
ve značce parfemu
nedokážu popsat
intenzita a doba trvaní vůně
věhlas značky
mezi kvalitou
kl
skupina odběratelů, cenová dostupnost
v popularitě
věhlasem
Tuším rozdíly v míře luxusu,prestiže tj. také ceny
já je nevnímám
značka
dlouhotrvající vůně
cenově
nazev
exluzivita
cena, intensivnější vůně
Různá deklarovaná image
v délce vůňě
luxus, cena, dostupnost, používanost, kvalita
v dĺžke trvania vône
v ceně a kvalitě
viz ot. 5
polovinu neznám a značky u otázky č. 8 jsou drahé
v počtu spotřebitelů
luxusní x sportovní x každodenní použití...
Značka a kvalita vůně
..
zřejmě v ceně
cena a kvalita, potažmo dražší má i větší reklamu
cena,kvalita
v předchozí otázce jsem odpověděla ano
*
používají se pro rozdílné příležtosti
luxus
__----
každá kategorie má svoji specifickou vůni
.
kvalitou, vůní
v názvu
trvanlivost vůně
vune
cena,běžné použití,večerní použití
výdrž
cena, délka vůně,množství aplikované vůně(málo,víc
cena, reklama, kvalita
v ceně, v reklamě
každá firma je zaměřena na jinou cílovou skupinu
řekl jsem ne
V tom či sa predáva obsah alebo značka.
Hlavně v tónech vůně
v kvalitě a ceně
V ceně, prestiži značky, vytrvalosti vůně.
cena, vůně, druhy
každý se zaměřuje na jinou skupinu zákazníků
rozhodně cena
Podle ceny
v luxusnosti
v kvalitě, ceně
neeeee
v nicem
každa znamena něco jiného
V názvu
kvalita, miera vybudovanosti značky a jej prestíž
hlavně cenový, částečně i v kvalitě
v prestiži, cenách, výdrži vůně a jejich kvalitě
rad bych, ale vse se to sem nevleze
moc to nechápu..
Cena,věková kategorie, využití
L a P: pravé parfémy, voní déle
vydrž vůně
hlavně v ceně a vůni
některé bych na sebe nikdy nenastříkala :-)
druh
značka, cena, obchod
cenou
prestyž
rozdíl v ceně
hz
cena, kvalita vůně
n
pokud nevím?
cena, vůně
využití (společnost, běžné užívání), cena
cílová skupina zákazníků
ůp
výšší ceny, délkou vůně
11054,73 %53,66 % 

Graf

11. Co Vás na parfému nejdříve zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vůně9948,29 %48,29 %  
Design lahvičky7436,1 %36,1 %  
Jméno167,8 %7,8 %  
Barva62,93 %2,93 %  
Reklama na výrobek31,46 %1,46 %  
vůně,design, název... vše dohromady10,49 %0,49 %  
Nepoužívám a nekupuji parfémy. Nezajímají mě.10,49 %0,49 %  
jméno i vůně10,49 %0,49 %  
nic10,49 %0,49 %  
nevím10,49 %0,49 %  
vysoká cena10,49 %0,49 %  
žena10,49 %0,49 %  

Graf

12. Jaký styl propagace Vás nejvíce oslovuje? (1-velni oslovuje; 2-spíše oslovuje; 3-spíše neoslovuje; 4-vůbec neoslovuje)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Televize2.3660.983
Rádio3.4290.665
Billboard2.7460.804
Časopisy2.3070.974
Noviny2.9220.843
Facebook2.9610.945
Internetové bannery3.010.976
Pop-up okna3.4240.742
MHD3.180.753
Letáky2.8150.883
Ochutnávky2.0681.254

Graf

13. Používáte parfém?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 14, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano18288,78 %88,78 %  
Ne2311,22 %11,22 %  

Graf

14. Odkud parfém většinou získáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sám/a si jej kupuji v drogerii5228,57 %25,37 %  
Sám/a si jej kupuji v parfumerii4926,92 %23,9 %  
Parfémy dostávám4021,98 %19,51 %  
Sám/a si jej kupuji přes internet2413,19 %11,71 %  
Sám/a si jej kupuji v obchodě či hypermarketu 179,34 %8,29 %  

Graf

15. Dokáže říct, z jakého důvodu je nakupujete zrovna zde?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mohu si ho odzkoušet5429,67 %26,34 %  
Dostupnost5228,57 %25,37 %  
Mám jistotu kvality2815,38 %13,66 %  
Je to zde levnější2614,29 %12,68 %  
Rychlost126,59 %5,85 %  
Dovedou mi zde poradit105,49 %4,88 %  

Graf

16. Jak často si kupujete/dostáváte nový parfém?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 krát za 6-12 měsíce6736,81 %32,68 %  
1 krát za 3-6 měsíce6636,26 %32,2 %  
1 krát za 12 měsíců a více2915,93 %14,15 %  
1 krát za 1-3 měsíce2010,99 %9,76 %  

Graf

17. V jaké cenové kategorii se nachází váš parfém?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 500,-6234,07 %30,24 %  
Nad 1000,-4323,63 %20,98 %  
Do 1000,-2614,29 %12,68 %  
Do 800,-2614,29 %12,68 %  
Do 250,-2513,74 %12,2 %  

Graf

18. Kterou kategorii vůní preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Adidas, Kappa, Playboy, Puma, Tonino Lamborgini, STR8, Pret a Porter, B.U., C-THRU7742,31 %37,56 %  
Hugo Boss, Dior, Chanel, Armani, Gucci, D&G, Lacoste, E. Lauder, Givenchy, Calvin Klein, Davidoff, Lancome, Nina Ricci, YSL6435,16 %31,22 %  
David Beckham, Esprit, Mexx, bruno banani, Beyonce, Kylie Minoque, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kate Moss, Celine Dion, Replay, Naomi Campbell4122,53 %20 %  

Graf

19. Proč danou kategorii preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvůli vůni 14378,57 %69,76 %  
Jsem na ni zvyklý4524,73 %21,95 %  
Z důvodu ceny2513,74 %12,2 %  
Jiný důvod126,59 %5,85 %  
Líbí se mi její reklamy42,2 %1,95 %  
Kvůli jménu parfému 42,2 %1,95 %  

Graf

20. Co Vás přiměje ke změně parfému?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyzkoušení si13976,37 %67,8 %  
Doporučení od blízkého člověka4725,82 %22,93 %  
Cena2212,09 %10,73 %  
Novinka na trhu158,24 %7,32 %  
Není nic co by mě přimělo105,49 %4,88 %  
Reklama52,75 %2,44 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Nynější působiště:

  • odpověď Střední škola:
    • 3.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 14-18 na otázku 2. Ve věku:

7. Do které skupiny byste zařadil následující značky: Adidas, Kappa, Playboy, Puma, Tonino Lamborgini, STR8, Pret a Porter, B.U., C-THRU

  • odpověď Lifestyle:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mass na otázku 6. Do které skupiny byste zařadil následující značky: David Beckham, Esprit, Mexx, bruno banani, Beyonce, Kylie Minoque, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kate Moss, Celine Dion, Replay, Naomi Campbell

9. Vnímáte nějaký rozdíl mezi jednotlivými kategoriemi?

  • odpověď Ano :
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena na otázku 10. Pokud Ano, v čem vnímáte rozdíl mezi jednotlivými kategoriemi?

12. Jaký styl propagace Vás nejvíce oslovuje? (1-velni oslovuje; 2-spíše oslovuje; 3-spíše neoslovuje; 4-vůbec neoslovuje)

  • odpověď Pop-up okna=4:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Není nic co by mě přimělo na otázku 20. Co Vás přiměje ke změně parfému?
  • odpověď Rádio=4:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Není nic co by mě přimělo na otázku 20. Co Vás přiměje ke změně parfému?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevnímám na otázku 10. Pokud Ano, v čem vnímáte rozdíl mezi jednotlivými kategoriemi?

18. Kterou kategorii vůní preferujete?

  • odpověď Hugo Boss, Dior, Chanel, Armani, Gucci, D&G, Lacoste, E. Lauder, Givenchy, Calvin Klein, Davidoff, Lancome, Nina Ricci, YSL:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nad 1000,- na otázku 17. V jaké cenové kategorii se nachází váš parfém?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Ve věku:

3. Nynější působiště:

4. Slyšel/a jste někdy o pojmech mass, premium&luxury ve spojení s parfémy?

5. Proč jsou podle Vás parfémy rozděleny do těchto tří kategorií?

6. Do které skupiny byste zařadil následující značky: David Beckham, Esprit, Mexx, bruno banani, Beyonce, Kylie Minoque, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kate Moss, Celine Dion, Replay, Naomi Campbell

7. Do které skupiny byste zařadil následující značky: Adidas, Kappa, Playboy, Puma, Tonino Lamborgini, STR8, Pret a Porter, B.U., C-THRU

8. Do které skupiny byste zařadil následující značky: Hugo Boss, Dior, Chanel, Armani, Gucci, D&G, Lacoste, E. Lauder, Givenchy, Calvin Klein, Davidoff, Lancome, Nina Ricci, YSL

9. Vnímáte nějaký rozdíl mezi jednotlivými kategoriemi?

10. Pokud Ano, v čem vnímáte rozdíl mezi jednotlivými kategoriemi?

11. Co Vás na parfému nejdříve zaujme?

12. Jaký styl propagace Vás nejvíce oslovuje? (1-velni oslovuje; 2-spíše oslovuje; 3-spíše neoslovuje; 4-vůbec neoslovuje)

13. Používáte parfém?

14. Odkud parfém většinou získáváte?

15. Dokáže říct, z jakého důvodu je nakupujete zrovna zde?

16. Jak často si kupujete/dostáváte nový parfém?

17. V jaké cenové kategorii se nachází váš parfém?

18. Kterou kategorii vůní preferujete?

19. Proč danou kategorii preferujete?

20. Co Vás přiměje ke změně parfému?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Ve věku:

3. Nynější působiště:

4. Slyšel/a jste někdy o pojmech mass, premium&luxury ve spojení s parfémy?

5. Proč jsou podle Vás parfémy rozděleny do těchto tří kategorií?

6. Do které skupiny byste zařadil následující značky: David Beckham, Esprit, Mexx, bruno banani, Beyonce, Kylie Minoque, Christina Aguilera, Avril Lavigne, Kate Moss, Celine Dion, Replay, Naomi Campbell

7. Do které skupiny byste zařadil následující značky: Adidas, Kappa, Playboy, Puma, Tonino Lamborgini, STR8, Pret a Porter, B.U., C-THRU

8. Do které skupiny byste zařadil následující značky: Hugo Boss, Dior, Chanel, Armani, Gucci, D&G, Lacoste, E. Lauder, Givenchy, Calvin Klein, Davidoff, Lancome, Nina Ricci, YSL

9. Vnímáte nějaký rozdíl mezi jednotlivými kategoriemi?

10. Pokud Ano, v čem vnímáte rozdíl mezi jednotlivými kategoriemi?

11. Co Vás na parfému nejdříve zaujme?

12. Jaký styl propagace Vás nejvíce oslovuje? (1-velni oslovuje; 2-spíše oslovuje; 3-spíše neoslovuje; 4-vůbec neoslovuje)

13. Používáte parfém?

14. Odkud parfém většinou získáváte?

15. Dokáže říct, z jakého důvodu je nakupujete zrovna zde?

16. Jak často si kupujete/dostáváte nový parfém?

17. V jaké cenové kategorii se nachází váš parfém?

18. Kterou kategorii vůní preferujete?

19. Proč danou kategorii preferujete?

20. Co Vás přiměje ke změně parfému?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Nevyjel, Š.Průzkum trhu parfémů (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://pruzkum-trhu-parfemu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.