Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum trhu - vodka

Průzkum trhu - vodka

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Strachota
Šetření:19. 03. 2015 - 23. 03. 2015
Počet respondentů:251
Počet otázek (max/průměr):10 / 8.06
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník byl vytvořen pro zjištění informací týkající se spotřebitelů, kteří pravidelně či nepravidelně pijí vodku. Cílem je zjistit preference spotřebitelů a jakou značku vodky nejčastěji kupují a proč.

Odpovědi respondentů

1. Jak často pijete vodku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [několikrát do týdneotázka č. 2, jednou týdněotázka č. 2, jednou/dvakrát do měsíceotázka č. 2, vodku nepijiotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vodku nepiji12248,61 %48,61 %  
jednou/dvakrát do měsíce11043,82 %43,82 %  
jednou týdně155,98 %5,98 %  
několikrát do týdne41,59 %1,59 %  

Graf

2. Kde vodku nejčastěji pijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V baru/restauraci/hospodě9774,62 %38,65 %  
Doma2418,46 %9,56 %  
Venku21,54 %0,8 %  
Na oslavě10,77 %0,4 %  
chata10,77 %0,4 %  
u táboráku10,77 %0,4 %  
doma, či u přátel doma10,77 %0,4 %  
Doma/u přátel10,77 %0,4 %  
u známých10,77 %0,4 %  
na návštěvě10,77 %0,4 %  

Graf

3. Proč si vodku kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dělám si z ní míchané nápoje8162,31 %32,27 %  
chutná mi3426,15 %13,55 %  
kvůli vysokému obsahu alkoholu107,69 %3,98 %  
ptze ji piji ostatni10,77 %0,4 %  
Na oslavách pijí takový alkohol, který mi nechutná. Vodka je nejmenší zlo, po kterém člověku není špatně ( pokud si člověk dá tak 2 panáky za večer)10,77 %0,4 %  
trávení10,77 %0,4 %  
Zábava s přáteli10,77 %0,4 %  
jen tak10,77 %0,4 %  

Graf

4. Kterou značku kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Finlandia4434,11 %17,53 %  
Amundsen2217,05 %8,76 %  
Vodka 422015,5 %7,97 %  
Absolut1914,73 %7,57 %  
Jiná:96,98 %3,59 %  
Božkov86,2 %3,19 %  
Hanácká32,33 %1,2 %  
Pražská10,78 %0,4 %  
Nordic Ice10,78 %0,4 %  
Nicolaus10,78 %0,4 %  
STN vodka10,78 %0,4 %  

Graf

5. Který faktor je podle Vás u vodky nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalita5744,19 %22,71 %  
chuť4937,98 %19,52 %  
cena1511,63 %5,98 %  
image43,1 %1,59 %  
poměr kvalita/cena10,78 %0,4 %  
aby nebyla z pšenice - bezlepek10,78 %0,4 %  
teplota10,78 %0,4 %  
cena, kvalita, výrobce 10,78 %0,4 %  

Graf

6. Znáte vodku značky Nicolaus?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne18674,1 %74,1 %  
Ano5923,51 %23,51 %  
nevím62,39 %2,39 %  

Graf

7. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-2517067,73 %67,73 %  
25-304116,33 %16,33 %  
30 a více3313,15 %13,15 %  
Méně než 1872,79 %2,79 %  

Graf

8. Jaký je váš měsíční disponibilní příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více než 15 000 Kč6827,09 %27,09 %  
Méně než 5000 Kč6325,1 %25,1 %  
5000-7000 Kč5120,32 %20,32 %  
10 000-15 000 Kč3915,54 %15,54 %  
7000-10 000 Kč3011,95 %11,95 %  

Graf

9. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské – student magisterského studia11646,22 %46,22 %  
Maturita – student VŠ8232,67 %32,67 %  
Vysokoškolské – studium dokončeno3011,95 %11,95 %  
Základní/vyučen/maturita239,16 %9,16 %  

Graf

10. Které sociální sítě aktivně využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Facebook23894,82 %94,82 %  
Instagram6626,29 %26,29 %  
LinkedIn239,16 %9,16 %  
Twitter197,57 %7,57 %  
Snapchat166,37 %6,37 %  
Facebook, Instagram, Snapchat, Swarm - ale nejde zaškrnout víc možností10,4 %0,4 %  
pornhub10,4 %0,4 %  
9: Vysokoškolské - student doktorského studia; Proč tahle otázka neumožňuje zvolit více odpovědí?10,4 %0,4 %  
Nejde označit více možností!! 10,4 %0,4 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Jak často pijete vodku?

  • odpověď jednou/dvakrát do měsíce:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Amundsen na otázku 4. Kterou značku kupujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často pijete vodku?

2. Kde vodku nejčastěji pijete?

3. Proč si vodku kupujete?

4. Kterou značku kupujete?

5. Který faktor je podle Vás u vodky nejdůležitější?

6. Znáte vodku značky Nicolaus?

7. Kolik je vám let?

8. Jaký je váš měsíční disponibilní příjem?

9. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

10. Které sociální sítě aktivně využíváte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často pijete vodku?

2. Kde vodku nejčastěji pijete?

3. Proč si vodku kupujete?

4. Kterou značku kupujete?

5. Který faktor je podle Vás u vodky nejdůležitější?

6. Znáte vodku značky Nicolaus?

7. Kolik je vám let?

8. Jaký je váš měsíční disponibilní příjem?

9. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

10. Které sociální sítě aktivně využíváte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Strachota, J.Průzkum trhu - vodka (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://pruzkum-trhu-s-vodkou.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.