Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum trhu v ČR v oblasti grafického designu pro grafiky a designery

Průzkum trhu v ČR v oblasti grafického designu pro grafiky a designery

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Erika Mithoferová
Šetření:02. 12. 2015 - 24. 12. 2015
Počet respondentů:237
Počet otázek (max/průměr):30 / 29.38
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:49,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.11:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

PRŮZKUM TRHU V ČR V OBLASTI GRAFICKÉHO DESIGNU

PRO GRAFIKY A DESIGNERY

Prosím o vyplnění dotazníku, který se zaměřuje na průzkum v oblasti grafického designu na území ČR. Je určený pro kreativce pracující v oblasti grafiky, grafického designu, web designu a dalších povolání, které mají jakoukoliv souvislost s grafikou a vizuální komunikací - ať už tiskovou nebo elektronickou. Dotazník je anonymní. Předem děkuji za Váš čas.

 

 

 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Pracujete jako?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
OSVČ (jako freelancer)10945,99 %45,99 %  
OSVČ a současně zaměstnanec5221,94 %21,94 %  
Zaměstnanec (práce na HPP)4318,14 %18,14 %  
student3213,5 %13,5 %  
OSVČ (jako freelancer)10,42 %0,42 %  

Graf

2. Na jaké pracovní pozici pracujete? Pokud pracujete na více pozicích najednou, zvolte, prosím, dvě hlavní:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Grafický Designer18879,32 %79,32 %  
Web Designer7029,54 %29,54 %  
UI/UX2610,97 %10,97 %  
Ilustrátor229,28 %9,28 %  
Fotograf229,28 %9,28 %  
Obalový Designer218,86 %8,86 %  
Art Director145,91 %5,91 %  
3D Designer145,91 %5,91 %  
Creative Director114,64 %4,64 %  
Typograf93,8 %3,8 %  
Product Designer72,95 %2,95 %  
Copywriter (textař)52,11 %2,11 %  

Graf

3. Máte vzdělání v oblasti grafického designu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13456,54 %56,54 %  
ne10343,46 %43,46 %  

Graf

4. V procesu tvorby řídíte se grafickými principy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano20184,81 %84,81 %  
Nevím, co jsou grafické principy229,28 %9,28 %  
Ne145,91 %5,91 %  

Graf

5. V oboru grafiky a designu se pořád vzděláváte a rozvíjíte své schopnosti a dovednosti? (např. studujete odbornou literaturu, sledujete weby, blogy, zúčastňujete se seminářů, prezentací, školení atd.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22092,83 %92,83 %  
ne177,17 %7,17 %  

Graf

6. Práci v oblasti grafiky a designu hledáte sám/a anebo máte svého managera/obchodníka/agenturu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Práce si mě najde na základě doporučení a dobrých referencí od mých klientů9841,35 %41,35 %  
Práci si hledám sám/a pomoci vlastní propagace a prezentace6226,16 %26,16 %  
Jsem zaměstnaný na HPP, takže práci zajišťuje agentura4719,83 %19,83 %  
Práci si hledám sám/a, ale mám i managera/obchodníka, který mi pomáhá získat nové zakázky/projekty2410,13 %10,13 %  
Mám managera/obchodníka, který mi pomáhá získat nové zakázky/projekty62,53 %2,53 %  

Graf

7. Živíte se primárně grafickým designem nebo pracujete i v jiných oblastech obchodu/služeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Živím se pouze grafikou/designem12854,01 %54,01 %  
Živím se hlavně grafikou/designem, v jiných oblastech obchodu/služeb pracuji občas6427 %27 %  
Mimo grafiky/designu mě výrazně živí příjmy z jiných oblastí obchodu/služeb4518,99 %18,99 %  

Graf

8. Které reklamní/propagační/komunikační materiály a služby nejčastěji zpracováváte? (Označte, prosím, max. pět Vašich priorit.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Firemní styl (Corporate Identity, Corporate Design, Corporate Communications)10845,57 %45,57 %  
Reklamní tiskoviny (letáky, plakáty, pozvánky, skládačky, visačky, samolepky, kartičky atd.)8234,6 %34,6 %  
Reklamní tiskoviny (letáky, plakáty, pozvánky, skládačky, visačky, samolepky, kartičky)7230,38 %30,38 %  
Web design a grafika (prezentace firemní stránky, tvorba e-shopu, bannery, rotátory, newslettery atd.), mobilní aplikace7029,54 %29,54 %  
Web design a grafika (prezentace firemní stránky, tvorba e-shopu, bannery, rotátory, newslettery atd.)6125,74 %25,74 %  
Ilustrace, kresba5724,05 %24,05 %  
Neperiodické tiskoviny (brožura, katalog, bulletin atd.)5021,1 %21,1 %  
Obalový design a etikety4619,41 %19,41 %  
Velkoplošná reklama (Billboardy, bannery, plachty, City-light vitríny, reklamní balóny atd.)4518,99 %18,99 %  
Piktogramy, ikony3916,46 %16,46 %  
Inzerce, tisk, časopisy, noviny, knihy (sazba, návrh obálky, návrh koncepce atd.)3916,46 %16,46 %  
Neperiodické tiskoviny (brožura, katalog, bulletin)3213,5 %13,5 %  
Inzerce, tisk, časopisy, noviny, knihy (sazba, návrh obálky, návrh koncepce)3113,08 %13,08 %  
Produktová a reklamní fotografie2912,24 %12,24 %  
Tvorba reklamního videa, multimédia2510,55 %10,55 %  
Reklamní předměty a oděvy239,7 %9,7 %  
Kalendáře, novoročenky229,28 %9,28 %  
Polepy a značení dopravních prostředků145,91 %5,91 %  
Tvorba textu a sloganu125,06 %5,06 %  
Výstavnictví, design stánku, 3D125,06 %5,06 %  
Didaktické pomůcky (grafické ztvárnění)72,95 %2,95 %  
Reklama TV62,53 %2,53 %  
Polep a značení dopravních prostředků52,11 %2,11 %  
Reklama Rádio10,42 %0,42 %  

Graf

9. Které vlastnosti a elementy se podle Vás nejvíce spojují s GRAFICKÝM DESIGNEM? (Označte, prosím, čtyři pro Vás nejvýznamnější.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 4).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Srozumitelnost a čitelnost17975,53 %75,53 %  
Originalita (kreativita)16569,62 %69,62 %  
Zapamatovatelnost11146,84 %46,84 %  
Estetičnost9238,82 %38,82 %  
Účelnost8636,29 %36,29 %  
Podpora vnímání značky6427 %27 %  
Vizuálně výrazné prvky5824,47 %24,47 %  
Efektivnost5724,05 %24,05 %  
Součást marketingové komunikace4820,25 %20,25 %  
Informovanost3615,19 %15,19 %  
Barevnost a barevné systémy2711,39 %11,39 %  
Jasná hierarchie2510,55 %10,55 %  

Graf

10. Které vlastnosti a elementy se podle Vás nejvíce spojují s WEBDESIGNEM? (Označte, prosím, čtyři pro Vás nejvýznamnější.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 4).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Funkčnost (užitečnost)17975,53 %75,53 %  
Srozumitelnost a čitelnost17674,26 %74,26 %  
Jednoduchost a čistota13054,85 %54,85 %  
Jasná hierarchie10343,46 %43,46 %  
Informovanost6226,16 %26,16 %  
Profesionalita provedení5824,47 %24,47 %  
Originalita (kreativita)4820,25 %20,25 %  
Zapamatovatelnost3514,77 %14,77 %  
Interaktivita3213,5 %13,5 %  
Rychlost načítaní a nastavení3113,08 %13,08 %  
Rychlost načítaní a nasatevní3012,66 %12,66 %  
Součást marketingové komunikace2610,97 %10,97 %  
Estetičnost229,28 %9,28 %  
Vizuálně výrazné prvky166,75 %6,75 %  

Graf

11. Daří se Vám svůj návrh/řešení před klientem obhájit nebo se raději přizpůsobíte klientovi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Návrh si ve většině případů obhájím, ale udělám i ústupky na žádost klienta14259,92 %59,92 %  
Myslím si, že grafická práce je dialog a proces, u kterého dochází k řadě kompromisů mezi grafikem/designerem a klientem5623,63 %23,63 %  
Návrh si obhájím a vysvětlím záměr/myšlenku/ideu klientovi tak, že nakonec se sám s návrhem ztotožní a odsouhlasí ho229,28 %9,28 %  
Ve většině případů klientovi raději ustoupím, protože platí zakázku/projekt177,17 %7,17 %  

Graf

12. Věříte, že grafický design a vizuální komunikace má smysl, účel, přináší užitek a je důležitý aspekt i v marketingovém prostředí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano23599,16 %99,16 %  
ne20,84 %0,84 %  

Graf

13. Zúčastňujete se výběrových řízení (tendrů)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne15063,29 %63,29 %  
Ano6527,43 %27,43 %  
Ztráta času20,84 %0,84 %  
čas10,42 %0,42 %  
ostych, nedostatek sebedůvěry, protože nejsem tzv. "profesionál" - studovaný10,42 %0,42 %  
není čas10,42 %0,42 %  
HPP pro jednu výrobní firmu10,42 %0,42 %  
mam dost jistych klientu, na tendery neni cas10,42 %0,42 %  
Práce mám dost i tak10,42 %0,42 %  
Účatním se pouze občas. Velmi často jsou zveřejňována na poslední chvíli, a tak není v možné zpracovat návrhy kvalitně v tak krátké době v malém týmu při běžném vytížení ostatní prací. Takovýchto výběrových řízení jsou schopny se účastnit pouze velké agentury, které mají dostatečně velký tým, tak aby mohli uvolnit potřebnou kapacitu na účast v těchto řízeních. 10,42 %0,42 %  
Nemám čas, ztrácet čas s needukovanými imbecily, kteří chtějí jen to co se líbí jim, aniž by hleděli na záměr, použití, účel apod.10,42 %0,42 %  
protoze jsou vetsinou predem dohodnuty10,42 %0,42 %  
Nedostatek času10,42 %0,42 %  
Zbytecne. Nezaplacene. 10,42 %0,42 %  
Momentálně se neúčastním z důvodu pracovní vytíženosti.10,42 %0,42 %  
Prozatím nemám takový potencionál získat zakázku jako ostatní10,42 %0,42 %  
Vetsina tenderu je slabe hodnocena a podkopava kolena lidem kteri se chteli grafickym designem zivit. Navic spatna zkusenost.10,42 %0,42 %  
Klient me sam oslovi takze nepodstoupim tendr, ALE pokud to znamena ze v pripade kdy pracuji pro reklamu, ktera me najala a pracuji na tendru, pak ano - pracuji i na tendrech.10,42 %0,42 %  
Většinou předem rozhodnuto10,42 %0,42 %  
Nenarážím na ně tak často10,42 %0,42 %  
Ve většině výběrových řízení je výsledek ošetřen ještě před zahájením, takže to je ztráta času.10,42 %0,42 %  
jsem zaměstnanec10,42 %0,42 %  
Nejistota výhry. Pokud se mnou klient nechce spolupracovat přímo, nemám zájem. 10,42 %0,42 %  

Graf

14. Zúčastňujete se různých soutěží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14661,6 %61,6 %  
Ano7832,91 %32,91 %  
čas10,42 %0,42 %  
nemam moc cas10,42 %0,42 %  
ostych, nedostatek sebedůvěry, protože nejsem tzv. "profesionál" - studovaný10,42 %0,42 %  
není čas10,42 %0,42 %  
HPP pro jednu výrobní firmu10,42 %0,42 %  
Stejně jak minule, práce je dost a není čas10,42 %0,42 %  
Účastním se velmi málo. pouze v případech, kdy se mi projekt líbí. Portály s veřejnými soutěžemi (nabízející grafické práce) mne znechucují, neboť pouze využijí práci designérů, která nejen, že není finančně ohodnocena alespoň skicovným. Ale dost často jsou soutěže bez uvedení podstatného důvodu zrušeny, takže práce všech zúčastněných víjde v niveč. Nemluvě o tom, že se nápady dost často kradou a o to já opravdu nestojím, protože na to si své práce příliš cenním.10,42 %0,42 %  
Většinou to nestojí to za to. Můžu dělat jinou práci, kde je zisk jasný.10,42 %0,42 %  
Neni pravidlem, ale v podstate na to neni cas.10,42 %0,42 %  
Ztráta času10,42 %0,42 %  
nemám na to koule10,42 %0,42 %  
Je to zdlouhavé a ve většině případů to vyhrají kamarádi agentury.10,42 %0,42 %  
Párkrát jsem to zkusila, občas uspěla, ale ve většině případů člověk pracuje hodiny a hodiny a dny na návrhu, který je třeba ze 70 procent k ničemu. Konkurence je velká a opět jsme u toho času. Čas je drahý a je ho málo, proto ho raději věnuji svým stálým zákazníkům, kterým mohu věnovat větší péči než virtuální zakázce bez jasného výsledku.10,42 %0,42 %  

Graf

15. Jaký způsob komunikace se zadavatelem grafických prací preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Osobní schůzka12552,74 %52,74 %  
Elektronická forma komunikace (e-mail, Skype atd.)10945,99 %45,99 %  
Telefonický rozhovor31,27 %1,27 %  

Graf

16. Když dostanete zadání zakázky/projektu, jak rychle připravíte klientovi první návrhy/řešení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleží na typu zakázky/projektu, většinou se přizpůsobím, záleží na dohodě se zadavatelem12351,9 %51,9 %  
3 dny až 1 týden4318,14 %18,14 %  
Do 2 pracovních dní3012,66 %12,66 %  
Do 1 pracovního dne239,7 %9,7 %  
Většinou ještě v ten samý den166,75 %6,75 %  
Okamžitě, někdy do jedné hodiny20,84 %0,84 %  

Graf

17. Pracujete někdy na grafické práci nebo projektu, který je zadarmo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano (rád pomohu, pokud jde o dobrou věc a někomu to pomůže, např. v oblasti neziskovek, různých neziskových sdružení atd.)14561,18 %61,18 %  
Nepracuji4619,41 %19,41 %  
Ano, pokud mi to přinese dobrou referenci4619,41 %19,41 %  

Graf

18. Jak pracujete s tvorbou ceny u dané zakázky/projektu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Stanovím cenu, kterou si dokážu obhájit7933,33 %33,33 %  
Stanovím cenu, ale, pokud klient požaduje snížení, přizpůsobím se5824,47 %24,47 %  
Cenu nestanovuji, protože jí stanovuje agentura, ve které pracuji na HPP4016,88 %16,88 %  
Mám vytvořený ceník (balíčky, paušály atd.), dle kterého se řídím3916,46 %16,46 %  
Stanovím cenu, ale, pokud klient požaduje snížení, odmítnu na tom pracovat218,86 %8,86 %  

Graf

19. Jaký systém odměňování za grafické práce/zakázku/projekt preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleží na druhu a typu prací – někdy hodinová sazba a někdy celková cena11247,26 %47,26 %  
Individuální cena (celková kalkulace)5924,89 %24,89 %  
Hodinová sazba2711,39 %11,39 %  
Sjednaná mzda (odměna je stanovena pracovní smlouvou)177,17 %7,17 %  
Dle rozpočtu klienta (kvalita a rozsah prací se přizpůsobí rozpočtu)166,75 %6,75 %  
Balíčková cena (typizovaná nabídka, např. web se 2 sekcemi za určitou částku)31,27 %1,27 %  
Člověkoden (určitá částka vykázána za jeden den)20,84 %0,84 %  
Paušál (měsíční nebo roční předplatné)10,42 %0,42 %  

Graf

20. Kolik si grafickou prací průměrně vyděláte čistého za měsíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 20 000 Kč12151,05 %51,05 %  
21 000 – 40 000 Kč8837,13 %37,13 %  
41 000 – 60 000 Kč208,44 %8,44 %  
61 000 – 80 000 Kč41,69 %1,69 %  
Nad 80 000 Kč41,69 %1,69 %  

Graf

21. Kolik hodin týdně průměrně pracujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 – 40 hodin8535,86 %35,86 %  
Méně než 25 hodin6427 %27 %  
41 – 50 hodin6326,58 %26,58 %  
Nad 50 hodin2510,55 %10,55 %  

Graf

22. Kolik máte stálých klientů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 – 1017373 %73 %  
12811,81 %11,81 %  
11 – 20187,59 %7,59 %  
Více než 20187,59 %7,59 %  

Graf

23. Máte klienty pouze v ČR nebo i v zahraničí? (zahraničím se myslí i klienti obchodující na Slovensku, včetně klientů z dalších zemí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám pouze české klienty12753,59 %53,59 %  
Mám české i zahraniční klienty10745,15 %45,15 %  
Mám pouze zahraniční klienty31,27 %1,27 %  

Graf

24. V současnosti jste spokojeni s komunikací klienta a zadavatele v procesu tvorby grafických prací a designu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Částečně12251,48 %51,48 %  
Ano8736,71 %36,71 %  
Ne2811,81 %11,81 %  

Graf

25. Jak dlouho pracujete v oblasti grafiky a designu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4 - 6 let6828,69 %28,69 %  
1 - 3 roky6627,85 %27,85 %  
Více než 10 let5121,52 %21,52 %  
7 - 10 let4117,3 %17,3 %  
Méně než 1 rok114,64 %4,64 %  

Graf

26. Pro práci používáte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Windows15264,14 %64,14 %  
Apple7431,22 %31,22 %  
Linux31,27 %1,27 %  
Windows a Apple20,84 %0,84 %  
i apple10,42 %0,42 %  
MAC & WIN10,42 %0,42 %  
Apple i windows10,42 %0,42 %  
kombinuji10,42 %0,42 %  
ai10,42 %0,42 %  
windows i apple10,42 %0,42 %  

Graf

27. Jak vnímáte práci v oblasti grafiky a grafického designu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Práce grafika je zajímavá, baví mě, ale nebráním se zkusit i jiné povolání v budoucnu14962,87 %62,87 %  
Práce grafika je nejlepší práce na světě, která mě maximálně naplňuje8736,71 %36,71 %  
S prací grafika brzy skončím a zvolím raději jiné povolání10,42 %0,42 %  

Graf

28. Které webové stránky nejraději naštěvujete, které souvisí s Vaším povoláním?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Abduzeedo Smashing Magazine

Adage.com, adweek.com

all-free-download.com www.behance.net

awwwards.com

awwwards.com prinasi prijemny prehled, ikdyz se za nominace plati. Dribbble a Behance taktez az na platbu. Nejvice se ale aktivne ucastnim PLN a PLE formou facebooku ci behance.

Awwwards.com, thefwa.com, behance.net

Beahance Nabaroo

behance dribbble awwwards deviantart youtube

behance

Behance

behance.com itsnicethat.com

behance.com, abduzeedo.com, blog.spoongraphics.co.uk

behance.net

Behance.net

behance.net dribbble.com deviantart.com abduzeedo.com tutsplus.com tutoriarts.cz navolnenoze.cz

behance.net, unie-grafickeho-designu.cz, designportal.cz, czechdesign.cz

Behanie.net Font.cz Czechdesign Designportal.cz Grafika.cz Stránky štúdií

blender.org, blenderguru.com, nyx.cz, facebook.com

Bohužial, nemám nijaké konkrétne :) Chcel by som dodať, keďže nemám kde inde, že som dizajnér iba popri štúdiu a neštudujem design, čo je veľká chyba a čoskoro ju budem riešiť. K otázke č. 29.: Košice.

Brand new,

Creative bloq A list apart Jakob Nielsen Co.design Smashing magazine Codrops/tympanus

Creativebloq, behance

Czechdesign.cz, designportal, behance, font, typo, fontinuse,

Czechdesign.cz, designportal.cz, designmagazin.cz

dafont.com

Design magazin

design.tutsplus.com, logopond.com, topdesigner.cz, logopro.cz, designturnaj.cz, webtrh.cz

designportal, abduzeedo, vectips, spoongraphics

Designportál, behance, abduzeedo, dribbble, awwwards...

designportal, font, detepe.sk, grafika.cz

Designportal.cz Tutorials.cz

deviantart, font

Digitální fotografie,

dribbble, behance

dribbble, behance, 365awesomedesigners.com, sketcher.sk, pinterest

Dribbble, Behance, Designspiration.net, Designernews.co, Awwwards

dribbble.com, behance.com, pinterest.com

Font

Font, DP

font.cz

fotobanky.cz

google.com a dafont.com

grafika.cz

grafika.cz, designportal.cz

grafika.cz, http://unie-grafickeho-designu.cz

http://detepe.sk

http://feedback.photoshop.com/photoshop_family/ http://graficketipy.cz/ http://www.tutoriarts.cz/vb/ https://www.facebook.com/groups/uniegd/

http://goodui.org/

http://twitter.com, http://dribbble.com, http://behance.net

http://www.designportal.cz/ http://graphicburger.com/ http://www.freepik.com/

http://www.fromupnorth.com/ https://dribbble.com/ http://www.creativeadawards.com/

http://www.schoolism.com/ http://muddycolors.blogspot.cz/ http://www.designportal.cz/ http://www.creativebloq.com/ a další

https://cz.pinterest.com

incube.cz, idigitisk.cz, apple.com, google.cz

je ich velmi vela :-)

je jich hodne

je toho hodně

k

muse.adobe.com, behance.net, dollarphotoclub.com

myfont.com font.cz

Nenavštěvuji

nounproject.com shuttterstock.com

pinterest

pinterest

pinterest.com

Sleduji mnoho kanálů o grafice, typografii, iustraci a vizuálním umění na FB. Designportal.cz Grafika.cz Howdesign.com Font.cz Graficketipy.cz Uniegrafickehodesignu.cz Czechdesign.cz blog Tomáše Voduchy a další...

Smashing magazine, dribbble, behance, různé blogy

smashingmagazine.com tutsplus.com

The Dieline, Behance,

thenextweb.com

topdesigner.cz logopond.com

Topdesigners.cz, Facebook

tutoriarts.cz

unie grafického designu

Většinou sleduji blogy a odborné magazíny jen skrze pečlivě tříděný Twitter feed. Sám od sebe na žádné weby většinou jinak nechodím.

webdesign-inspiration pinterest facebook - stranky venujici se grafickemu designu

webdesignerdepot.com abduzeedo.com dribbble.com

www.3dtotal.com

www.behance.com

www.behance.net www.dribbble.com www.devianart.com

www.behance.net

www.designportal.cz www.1001freefonts.com

www.designportal.cz

www.detepe.sk, font.cz

www.dribbbl.com www.littlebigdetails.com

www.kathydesign.cz www.logopond.cz www.freepik.com www.shutterstock.com www.topdesigner.cz ...

www.metafory.cz

YouTube, vimeo, FaceBook, VFX.cz, Freelancer, LinkedIn, DigitalTutors, videocopilot, aae

žádné

29. V jakém kraji ČR působíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha8736,71 %36,71 %  
Jihomoravský kraj2912,24 %12,24 %  
Středočeský kraj208,44 %8,44 %  
Ústecký kraj187,59 %7,59 %  
Moravskoslezský kraj156,33 %6,33 %  
Plzeňský kraj114,64 %4,64 %  
Královehradecký kraj104,22 %4,22 %  
Pardubický kraj93,8 %3,8 %  
Liberecký kraj72,95 %2,95 %  
Jihočeský kraj72,95 %2,95 %  
Kraj Vysočina62,53 %2,53 %  
Zlínský kraj52,11 %2,11 %  
V součastnosti působím v zahraničí52,11 %2,11 %  
Karlovarský kraj52,11 %2,11 %  
Olomoucký kraj31,27 %1,27 %  

Graf

30. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž13657,38 %57,38 %  
Žena10142,62 %42,62 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Práci v oblasti grafiky a designu hledáte sám/a anebo máte svého managera/obchodníka/agenturu?

  • odpověď Jsem zaměstnaný na HPP, takže práci zajišťuje agentura:
    • 4.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cenu nestanovuji, protože jí stanovuje agentura, ve které pracuji na HPP na otázku 18. Jak pracujete s tvorbou ceny u dané zakázky/projektu?

20. Kolik si grafickou prací průměrně vyděláte čistého za měsíc?

  • odpověď Do 20 000 Kč:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Královehradecký kraj na otázku 29. V jakém kraji ČR působíte?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 1. Pracujete jako?

30. Jste muž nebo žena?

  • odpověď Muž:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tvorba reklamního videa, multimédia na otázku 8. Které reklamní/propagační/komunikační materiály a služby nejčastěji zpracováváte? (Označte, prosím, max. pět Vašich priorit.)
  • odpověď Žena:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně než 1 rok na otázku 25. Jak dlouho pracujete v oblasti grafiky a designu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pracujete jako?

2. Na jaké pracovní pozici pracujete? Pokud pracujete na více pozicích najednou, zvolte, prosím, dvě hlavní:

3. Máte vzdělání v oblasti grafického designu?

4. V procesu tvorby řídíte se grafickými principy?

5. V oboru grafiky a designu se pořád vzděláváte a rozvíjíte své schopnosti a dovednosti? (např. studujete odbornou literaturu, sledujete weby, blogy, zúčastňujete se seminářů, prezentací, školení atd.)

6. Práci v oblasti grafiky a designu hledáte sám/a anebo máte svého managera/obchodníka/agenturu?

7. Živíte se primárně grafickým designem nebo pracujete i v jiných oblastech obchodu/služeb?

8. Které reklamní/propagační/komunikační materiály a služby nejčastěji zpracováváte? (Označte, prosím, max. pět Vašich priorit.)

9. Které vlastnosti a elementy se podle Vás nejvíce spojují s GRAFICKÝM DESIGNEM? (Označte, prosím, čtyři pro Vás nejvýznamnější.)

10. Které vlastnosti a elementy se podle Vás nejvíce spojují s WEBDESIGNEM? (Označte, prosím, čtyři pro Vás nejvýznamnější.)

11. Daří se Vám svůj návrh/řešení před klientem obhájit nebo se raději přizpůsobíte klientovi?

12. Věříte, že grafický design a vizuální komunikace má smysl, účel, přináší užitek a je důležitý aspekt i v marketingovém prostředí?

13. Zúčastňujete se výběrových řízení (tendrů)?

14. Zúčastňujete se různých soutěží?

15. Jaký způsob komunikace se zadavatelem grafických prací preferujete?

16. Když dostanete zadání zakázky/projektu, jak rychle připravíte klientovi první návrhy/řešení?

17. Pracujete někdy na grafické práci nebo projektu, který je zadarmo?

18. Jak pracujete s tvorbou ceny u dané zakázky/projektu?

19. Jaký systém odměňování za grafické práce/zakázku/projekt preferujete?

20. Kolik si grafickou prací průměrně vyděláte čistého za měsíc?

21. Kolik hodin týdně průměrně pracujete?

22. Kolik máte stálých klientů?

23. Máte klienty pouze v ČR nebo i v zahraničí? (zahraničím se myslí i klienti obchodující na Slovensku, včetně klientů z dalších zemí)

24. V současnosti jste spokojeni s komunikací klienta a zadavatele v procesu tvorby grafických prací a designu?

25. Jak dlouho pracujete v oblasti grafiky a designu?

26. Pro práci používáte:

27. Jak vnímáte práci v oblasti grafiky a grafického designu?

29. V jakém kraji ČR působíte?

30. Jste muž nebo žena?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pracujete jako?

2. Na jaké pracovní pozici pracujete? Pokud pracujete na více pozicích najednou, zvolte, prosím, dvě hlavní:

3. Máte vzdělání v oblasti grafického designu?

4. V procesu tvorby řídíte se grafickými principy?

5. V oboru grafiky a designu se pořád vzděláváte a rozvíjíte své schopnosti a dovednosti? (např. studujete odbornou literaturu, sledujete weby, blogy, zúčastňujete se seminářů, prezentací, školení atd.)

6. Práci v oblasti grafiky a designu hledáte sám/a anebo máte svého managera/obchodníka/agenturu?

7. Živíte se primárně grafickým designem nebo pracujete i v jiných oblastech obchodu/služeb?

8. Které reklamní/propagační/komunikační materiály a služby nejčastěji zpracováváte? (Označte, prosím, max. pět Vašich priorit.)

9. Které vlastnosti a elementy se podle Vás nejvíce spojují s GRAFICKÝM DESIGNEM? (Označte, prosím, čtyři pro Vás nejvýznamnější.)

10. Které vlastnosti a elementy se podle Vás nejvíce spojují s WEBDESIGNEM? (Označte, prosím, čtyři pro Vás nejvýznamnější.)

11. Daří se Vám svůj návrh/řešení před klientem obhájit nebo se raději přizpůsobíte klientovi?

12. Věříte, že grafický design a vizuální komunikace má smysl, účel, přináší užitek a je důležitý aspekt i v marketingovém prostředí?

13. Zúčastňujete se výběrových řízení (tendrů)?

14. Zúčastňujete se různých soutěží?

15. Jaký způsob komunikace se zadavatelem grafických prací preferujete?

16. Když dostanete zadání zakázky/projektu, jak rychle připravíte klientovi první návrhy/řešení?

17. Pracujete někdy na grafické práci nebo projektu, který je zadarmo?

18. Jak pracujete s tvorbou ceny u dané zakázky/projektu?

19. Jaký systém odměňování za grafické práce/zakázku/projekt preferujete?

20. Kolik si grafickou prací průměrně vyděláte čistého za měsíc?

21. Kolik hodin týdně průměrně pracujete?

22. Kolik máte stálých klientů?

23. Máte klienty pouze v ČR nebo i v zahraničí? (zahraničím se myslí i klienti obchodující na Slovensku, včetně klientů z dalších zemí)

24. V současnosti jste spokojeni s komunikací klienta a zadavatele v procesu tvorby grafických prací a designu?

25. Jak dlouho pracujete v oblasti grafiky a designu?

26. Pro práci používáte:

27. Jak vnímáte práci v oblasti grafiky a grafického designu?

29. V jakém kraji ČR působíte?

30. Jste muž nebo žena?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Mithoferová, E.Průzkum trhu v ČR v oblasti grafického designu pro grafiky a designery (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://pruzkum-trhu-v-cr-v-oblasti.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.