Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum veřejného mínění o influencerech a sociálních sítích

Průzkum veřejného mínění o influencerech a sociálních sítích

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:David Horák
Šetření:12. 07. 2022 - 31. 07. 2022
Počet respondentů:117
Počet otázek (max/průměr):10 / 7.86
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:27
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den. Připravil jsem si pro vás průzkum o tom, co si dnešní lidé představí pod pojmem influencer a jaký vztah k tomuto povolání mají.

Odpovědi respondentů

1. Víte, co znamená pojem influencer?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, vímotázka č. 2, Tušímotázka č. 2, Ne, nevímotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, vím6958,97 %58,97 %  
Tuším2521,37 %21,37 %  
Ne, nevím2319,66 %19,66 %  

Graf

2. Odkud tento pojem znáte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z internetu8192,05 %69,23 %  
Od známých44,55 %3,42 %  
Z novin/časopisů11,14 %0,85 %  
ani nevím11,14 %0,85 %  
média, internet, youtube, TV (reklamy)11,14 %0,85 %  

Graf

3. Jak byste tento pojem vysvětlili?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

.

...

"ten kdo ovlivňuje"

Asi něco jako youtuber

Člověk co má dopad na internet

Člověk co ovlivňuje uživatele sociálních sítí.

Člověk co se prezentuje na sociálních sítích a může mít i nějaký vliv na své sledující

Člověk mající vliv na skupinu lidí, která ho sleduje na sociálních sítích.

člověk ovlivňující mínění a chování sledujících

Člověk většinou spíš mladšího věku, který má na některé sociální sítí velké množství fanoušků, a tedy potenciálně velký vliv. Firmy tomuto člověku platí za propagaci jejích produktů, čímž se takový člověk živíme

Člověk využívající své slávy k propagaci různých produktů

Člověk živící se vytvářením obsahů na sociálních sítích - propagujících výrobky, služby, otevírajících diskuse o aktuálních tématech. V zásadě nenápadnou cestou ovlivňuje názory svých sledujících, vytváří módní trendy, podporuje myšlenkové směry.

Člověk, co něco propaguje na sociálních sítích.

člověk, co svými příspěvky na soc. sítích ovlivňuje sledující, hlavně mladé lidi

člověk, kterého ostatní sledují na sociálních sítích, propaguje určité značky - reklama

Člověk, který dokáže/může ovlivnit své publikum (zejména) na sociálních sítích.

Člověk, který má velký dosah.

Člověk, který prostřednictvím sociálních sítí, prezentuje rozličný obsah, kterým ovlivňuje odběratele.

Člověk, který se prezentuje na sociálních sítích a má určitý vliv na populaci.

Člověk, který se snaží ovlivnit veřejné mínění, prosadit nějaký nápad, chování, postoj, to vše spojené s reklamou

Člověk, který se živí propagací produktů na sociálních sítích

Člověk, který se živí vytvářením obsahu sociálních sítì.

Člověk, který se živý reklamou

Člověk, který vydělává peníze na naivních lidech, kterým říká, jak mají žít a hlavně co si mají kupovat (tak, aby z toho on měl profit).

Člověk, který vydělává sdílením příspěvku na sociálních sítích, samozřejmě díky tomu, že má hodně sledujících.

Člověk, tvořící nějaký obsah (videa, příspěvky) na internet.

Influecer je podle mě někdo, kdo si svou činností získal určitou popularitu, má fanoušky a díky tomu dostává od firem možnost za úplatu propagovat jejich výrobky.

Influenc - anglicky vliv, je to člověk, který je aktivní na sociálních sítích, natáčí videa s různými tématy, přidává foto ze svého života (většinou je zaměřený na určitou oblast např. móda, zpěv, nakupování, hraní her atd.) a má určitý vliv na své sledující.

Influencer ze slova "influence" - svým názorem a vystupováním dotyčná osoba ovlivňuje (či to aspoň zamýšlí) názor ostatních na věc, situaci, výrobek či službu. Ať už pozitivně či negativně.

Infuencer je člověk, který svým chováním na sociálních sítích ovlivňuje (část) veřejnosti - placenou reklamou, svými názory apod.

Internetová osobnost a tvůrce se značným počtem sledujících a fanoušků, která svou popularitu využívá k propagaci něčeho.

Je to člověk, který určuje trendy, ať už ošacení, produkty, gastronomie, míst atd.

Je to taková chodící reklama. Člověk, který sdili na Soc. sitich svůj život a s ním spojené produkty, které za peníze doporučují

jedinec, který se prostřednictvím videí na sociálních sítích vydělává peníze

kokot či kokotka co si myslí že je trendy.

Lidé působící na sociálních sítí, kteří mají hodně sledujících a velký dosah

Lidé si vydělávají sdílením svých videí a fotek na sociálních sítích nebo YouTube, když mají hodně sledujících, tak dostávají nabídky na reklamu.

naprosto nepotřebná nemakačenka

natáčí videa na sociální síť, něco propaguje, ukazuje a tím vydělává

Nějaký provozovatel čehosi na netu

Někdo ,,vlivný" na internetu.

Nekdo kdo je hodne znami na internetu. At uz v dobrem nebo ve zlem.

nekdo kdo ma vliv na svoje sledujici na socialnich sitich

Nekdo kdo nataci videa a sdili je

nekdo kdo se snazi neco predvest a prezentuje dany projev online a ovlivnuje tim dalsi mladez, aniz by neco umel.....ze neco nekdy umi se nevylucuje, ale spis je to vyjimka.....

někdo na internetu

Někdo ovlivňující lidi

někdo, kdo má vliv na ostatní, ať už názorem, nebo např. doporučováním produktů atd.

Někdo, kdo svým chováním ovlivňuje ostatní lidi, kteří ho sledují.

Někdo, kdo vkládá zpravidla videa na sociální sítě a svými názory ovlivňuje názory a postoje svých sledujícíh

někdo, kdo vydělává pomocí sociálních sítí, ovlivňuje velké množství lidí, kteří ho na sociálních sítích sledují

nijak

Novodobý VIPák, tzv. VIPák 21. století = člověk mající registrovatelný názorový vliv na danou sociální skupinu

Osoba ovlivňující ostatní zveřejňováním svého chování.

Osoba placená za to, že se pokouší ovlivnit veřejné mínění.

Osoba známá na na sociálních sítích, která se snaží svými příspěvky ovlivňovat širokou veřejnost.

Osoba, která je aktivní na sociálních sítích kde obsahem svých příspěvků dokáže ovlivnit ostatní sledujíci.

Osoba, která na některé nebo na více sociálních sitích sdílí takový obsah, který zaujal větší množství odběratelů. Díky tomu se stává jakousi internetovou "celebritou" a mnohé značky jsou ochotné jí platit za reklamu na jejich produkty. V mnoha případech podobné spolupráce člověka uživí a influencerství se tak stane jeho hlavním příjmem.

osoba, která prostřednictvím sociálních sítí, přímo, a nebo nepřímo ovlivňuje okolí

Osoba, která svoji tvorbou ovlivňuje lidi

Osoba, která svým svou aktivitou na sociálních sítích dokáže ovlivnit své sledující (např. Ke koupi nějakého výrobku, k šíření nazorů...)

Osoba, která svým vystupováním na sociálních sítích ovlivňuje životy svých followerů.

Osoba, který má vliv na skupinu svých sledujících.

Osoby, které pomoci internetu oblivnuji lidi.

Osoby, které pomocí sociálních sítí ovlivňují širokou veřejnost

Ovlivňovač

Ovlivňovatel

proč?

propagátor určité značky

Propaguje nějakou věc na internetu

Snaha o reklamu

Snaží se ovlivňovat vás, nejčastěji YouTuber

Ten, co má vliv na ostatní.

To je někdo, komu se daří na internetu (protože se mu nechce dělat) manipulovat významnou část ovcí.

točí videa

Trouba, který se snaží vydělat si kvákáním na netu.

Tvorba na socialnich siti, kt ovlivnuje sledujici skupinu.

tvůrce on-line obsahu na vlastních účtech na soc. sítích, většinou se záměrem ovlivnit ostatní, ať už reklamou, nebo otevíráním určitých témat

Veřejně známý člověk na sociálních sítích

Vlivná osoba, která má své sledovatele. Může jím být youtuber, osoba s fanouškovskou základnou např. na Instagramu, celebrita nebo také novinář.

Vlivný, známý člověk

Vyžírka, využívající svůj "vliv" (dosah) k propagaci

xxx

zaraba na blbosti ludi

Zbytečná existence.

Známá osoba na internetu, co ovlivňuje své sledující, tím co dělá nebo říká.

Známý člověk, který přes sociální sítě ovlivňuje spoustu lidí (fanoušků). Většinou se jedná o mladší generace

Známý člověk, který působí zejména na sociálních sítí a má nějaký vliv na svoje sledující/fanoušky

Zpravidla mladý člověk, ovlivňující především mladou část společnosti. Často jde o youtubera, známého zpěváka/zpěvačku.

Že je to osoba, která určitým způsobem ovlivňuje chování zejména uživatelů internetu, resp. sociálních sítí

4. Znáte někoho, kdo se tímto povoláním živí? Tedy znáte nějakého influencera? Jakého?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1920,43 %16,24 %  
Kovy66,45 %5,13 %  
neznám44,3 %3,42 %  
Osobně ne 33,23 %2,56 %  
Kovy, A. Šulcová11,08 %0,85 %  
Kde kdo - od Kovyho až po svého času Týnuš Třešničkovou. 11,08 %0,85 %  
Žádný mě momentálně nenapadá :/11,08 %0,85 %  
Vyloženě influencera ne, je to například hráč + influencer. 11,08 %0,85 %  
Ani ne 11,08 %0,85 %  
ignoruji je 11,08 %0,85 %  
ostatní odpovědi Jirka Král
nie
Já je nesleduji nebo se jen lehce inspirují. Vždy je tam nějaká reklama na daný produkt.
Neznám, nezajímá mě to.
Kovy, Fatty Pillow, Stejk
Myslím, že ne. Znám lidi, kteří se živí youtubem, ale nemyslím, že jde přímo o influencery.
Marie Rosecká
Osobne ne.
Kovy, TerezainOslo, Kitchenette, CojeZoe, LucieZel... nevím, nakolik se tím kdo z nich živí.
Johnny Machete
Jo, znám. Je jich více.
Osobně ne, jinak Haggy, Ivan Donoval, Majk a ostatní zahraniční
Xenia Gregušová, Mína, Tary, Jirka Král, FattyPillow, Ment, Fizi
Ano
Nikol moravcova
Mnoho
Kovy, tereza hodanová
Nikol Leitgeb,
Stejně, Ment
neznám nikoho, kdo to má jako hlavní způsob výdělku
Anička Šulcová
Vzhledem k otázce č. 6 předpokládám, že myslíte osobně. Osobně žádného neznám. Mimo otázku č.6 ještě vím např. o Kazmovi.
Je jich víc. Osobně ale žádného neznám.
ShopaholicAdel; youngsimoni, Anna Šulc....
Jaromír Jágr
Leoš Mareš, Stejk, Erik Meldik, Kazma
Nikol Štíbrová, Teru Menclová, Kovy, Stejk
Eeeee
TerryMakeupTutorial
Anna Šulc
každy, kdo kdysi býval známý youtuber je nyní influencer, jako třeba Gogo, Teri Hodanová, Nikola Čechová apod.
Shopaholicadel
Kovy, Lukefry
Kovy, Erik Meldik, Tary, Nikol Štíbrová,
Kovy, Martin Rota, Jeffrey Star...
Ne, nebo alespoň nevím, jak se jmenuje.
Anna Šulc, Kovy, Jirka Král
jmena si nepamatuju
Na jméno si nevzpomínám
není to tedy předmětem mého zájmu, ale různě z médií jich znám spoustu. Př. anna šulc, domi alagia, luktuma, shopaholic nikol....
Dominika Myslivcová, myslím že i Lukefry
Teri Blitzen, Nejfake, Misha (s pokémon songem), Janek Rubeš, Čenda a ten druhej, co spolu měli Trapný kecy pražáků
PetraLovelyHair, MenT, Anna Sulc
osobně nikoho, na netu jsem o pár takových slyšel, ale nijak zvlášť mě to nezajímá.
osobně ne, ale z řad celebrit je jich dost
Samá kráva, samej vůl
Osobně? Ne. Sledováním? Většinou si nepamatuju jméno, ale znám obličej.
prý teď do toho fušuje i Pekariová
Plačková
Leoš Mareš
Atishow, Kovy, atp.
Osobně ne, ale znám několik "influencerů" na internetu
Ano, např. Anna Sulc, Káťa Zee, Jitka Nováčková
Osobně znám Annie Camel
Stejk, Shopaholic Adele, Shopaholic Nicol, Kovy, Fizi
5559,14 %47,01 % 

Graf

5. Na které z těchto platforem trávíte nejvíce času?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
YouTube3537,23 %29,91 %  
Instagram2829,79 %23,93 %  
Facebook1414,89 %11,97 %  
Ani jednu z těchto platforem nepoužívám99,57 %7,69 %  
Twitter44,26 %3,42 %  
Tiktok44,26 %3,42 %  

Graf

6. Vyberte jména influencerů, které znáte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Fattypillow5154,26 %43,59 %  
Kluci z Prahy3840,43 %32,48 %  
Ani jedno jméno neznám3537,23 %29,91 %  
Anna Šulcová3132,98 %26,5 %  
Adam Kajumi2829,79 %23,93 %  
Ment2425,53 %20,51 %  
Stay1299,57 %7,69 %  
Studiomoontv66,38 %5,13 %  
Bige22,13 %1,71 %  

Graf

7. Jak hodnotíte CZ/SK youtubovou scénu? 10 nejlepší 1 nejhorší

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
52231,88 %18,8 %  
31115,94 %9,4 %  
4811,59 %6,84 %  
7710,14 %5,98 %  
1710,14 %5,98 %  
268,7 %5,13 %  
845,8 %3,42 %  
634,35 %2,56 %  
911,45 %0,85 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.35
Minimum:1
Maximum:8
Variační rozpětí:7
Rozptyl:3.1
Směrodatná odchylka:1.76
Medián:5
Modus:5

Graf

8. Zde můžete napsat svůj názor na influencery:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Ačkoli se najdou takoví, kteří tvoří kvalitní nebo vzdělávací obsah, bohužel ti špatní kazí jméno celkově influencerům, zejména tady v České republice. Mnoho lidí si pod tímto pojmem vybaví průsery Taryho či TVTwixx.

Ať si každý dělá, co chce.

Hyeny, morální dno

Influencerství by vždy mělo přinášet nějakou přidanou hodnotu - být JEN hvězdou z povolání je divné a pro mě to nemá hodnotu. Pokud je ale někdo třeba módní návrhář a influencer, ráda ho budu sledovat.

Já mám k tomu slovu influencer jistý odpor. Od jisté doby opovrhuju taky sociálními sítěmi, zejména instagramem a současným tiktokem. U toho ale nerozumím, v čem přesně spočívá; nikdy jsem ho neměl. Instagram jsem dříve aktivně používal a opravdu jsem přesvědčený, že je to naprostá příšernost, která lidem ubližuje, plýtvá čas, z nudy na ni lezou a jsou na ní závislí. Málo co mě dokáže tak vytočit, jako když se s někým sejdu a ten člověk otevře instagram nebo o něm mluví. Twitter je mi ukradený, byť je to taky blbina. Ve Facebooku alespoň spatřuju určitý smysl, i když je to taky zvrácenost dávat si tam fotku kdejaké kraviny. YouTube nevnímám jako sociální síť srovnatelnou s kteroukoliv ostatní. Vyskytují se tam i lidi, o jejichž existenci radši nevědět, ale dá se jim vyhýbat poměrně snadno. Kluci z Prahy jsou mimochodem moc fajn – nemyslím, že jsou to zrovna influenceři. I když kdo ví, svým způsobem asi ano.

Je jich moc.

Je to ruzne. Nekteri jsou jen odpad asi 90% a nekteri uzitecni lide. Treba Kluci z Prahy, David Kubrt lide z Indian-TV, Jirka vysvetluje veci. Nekteri jsou takovy dalo by se rici na pohodu. Treba STEJK.

Jsou mi naprosto ukradený.

Jsou zbyteční a hlavně mladším nebezpeční Kdo nic neumí, točí

Klauni.

kokot či kokotka co si myslí že je trendy.

Mají můj obdiv že se odváží veřejně vystoupit, umí si vydělat sami peníze a nemusí chodit do práce.

Mé hodnocení je slabé jelikož jsem jiná generace a vlastně se mi někteří zdají až otřesní. Ale ráda se podívám na videa od Kovyho, Lukefryho nebo Stejka.

Měli by se živit něčím normálním a neukazovat polonahé fotky na internetu

Myslím, že je to zbytečné, stejný účel plní jakákoliv reklama.

naprosto nepotřebná nemakačenka už je to sice nahoře o pár otázek výš, ale klidně to zopakuju

Naprosto zbytečná parta

Někdy pozitivní, někdy negativní. Záleží o koho se jedná.

Někdy zajímavé, někdy křečovité, asi by to mohli dělat zábavněji

Někteří jsou v pohodě, ale jiní jsou totální hlupáci kteří by neměli mít takový vliv na mladé

Někteří jsou velmi inspirující. Ostatní jsou hodně pod úrovní, ale lidi to baví. Mají hodně sledujících a umí si vydělat peníze.

Někteří mají dobré názory, jiní jsou zas až moc egoističtí

Někteří si neuvědomují realitu.

nemam vyhraneny nazor......

Nepřijde mi to jako příliš produktivní "povolání", ale když se někdo dokáže uživit tím, že mu někdo platí za pozitivní reklamu či aspoň "neudělání negativní reklamy" - různí "rádobyinfluenceři" jsou prý schopni, několikrát jsem to četl, přijít do restaurace a vyžadovat jídlo zdarma nebo "vám dám negativní recenzi a moji followeři vám ji dají taky a to nechcete"... že ty druhé hanba nefackuje a jako rodič bych se za něco takového styděl. Ale pokud nějakému známému influencerovi podniky platí za to, že se u nich vyfotí, nahraje či jinak zvěční a u toho vychválí jejich služby, proč ne. Kde je nabídka, je i poptávka a opačně a není na tom nic špatného.

Nevím, nemám konkrétní názor

Práce jako každá jiná

práce jako práce, ale aby tito lidé za nic vydělávali více než potřebnější zaměstnání mi přijde hloupost

Proč ne. Doba se mění a pokud jim to vynáší, tak jim to přeju. Když jsou šikovní, tak se díky tomu dostanou k jiným jobům v marketingu a TV, což je super příležitost.

Těžko paušalizovat, asi je třeba hodně vybírat, kdo vůbec má co říct. Někteří jsou talentovaní a dokážou vnést vlastní estetiku, případně názor, většina spíše kopíruje už zažité vzorce. Zpravidla si vybírám ty tvůrce, kteří nemají reklamní spolupráce (s výjimkou bookstagramerů, které sleduji pro obecný přehled, co kde vychází z určitých žánrů). Influencer s převážně reklamním obsahem je pro mě ekvivalentem chodícího poutače, možná lépe placeného.

Těžko paušalizovat, někdo umí, někdo ne, někdo má znalosti, dovednosti a invenci, jiný kopíruje ostatní. Je to svého druhu reklama, která více působí na mladou generaci, ale i tady se už tvoří odstup.

tyto osobnosti nesleduji, nemají pro mě žádný relevantní význam

V případě, že si uvědomují, co dělají a chovají se zodpovědně, je vše v pořádku. Když za to dostávají peníze - tím lépe pro něł.

Většina je zbytečná

Většinu z nich vnímám jako blbečky, kteří si vydělávají peníze za nic..a dost často jen díky dětem, které jejich tvorba baví a ,,ovlivňuje" je.

Vyžírkové a netáhla, většinou kazí mravní výchovu dětí

Závisí na tom, co dělají. Jestli tvoří obsah, který je skutečně zajímavý a dobře udělaný, mají můj respekt. Nemám však rád hodně "instagramových" influencerů - kategorie "hezký člověk, který se fotí". Influencerovo tělo není dostatečně zajímavý námět.

zbyteční

zbytečnost, kterou žijí teenegaři

9. Kolik vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31 - 40 let3529,91 %29,91 %  
21 - 30 let3227,35 %27,35 %  
41 - 50 let2117,95 %17,95 %  
50 let a více1411,97 %11,97 %  
16 - 20 let1210,26 %10,26 %  
10 - 15 let21,71 %1,71 %  
16 - 20 leg10,85 %0,85 %  

Graf

10. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6757,26 %57,26 %  
Muž4639,32 %39,32 %  
třicáté páté10,85 %0,85 %  
pínis10,85 %0,85 %  
Apache helicopter 10,85 %0,85 %  
jsem nebinární, protože jsem trinární :-) M10,85 %0,85 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Víte, co znamená pojem influencer?

  • odpověď Ano, vím:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 16 - 20 let na otázku 9. Kolik vám je let?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 7. Jak hodnotíte CZ/SK youtubovou scénu? 10 nejlepší 1 nejhorší
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Anna Šulcová na otázku 6. Vyberte jména influencerů, které znáte:
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Instagram na otázku 5. Na které z těchto platforem trávíte nejvíce času?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Adam Kajumi na otázku 6. Vyberte jména influencerů, které znáte:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ment na otázku 6. Vyberte jména influencerů, které znáte:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fattypillow na otázku 6. Vyberte jména influencerů, které znáte:

6. Vyberte jména influencerů, které znáte:

  • odpověď Adam Kajumi:
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 16 - 20 let na otázku 9. Kolik vám je let?
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ment na otázku 6. Vyberte jména influencerů, které znáte:
  • odpověď Anna Šulcová:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 16 - 20 let na otázku 9. Kolik vám je let?
  • odpověď Fattypillow:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 16 - 20 let na otázku 9. Kolik vám je let?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Anna Šulcová na otázku 6. Vyberte jména influencerů, které znáte:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Adam Kajumi na otázku 6. Vyberte jména influencerů, které znáte:
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ment na otázku 6. Vyberte jména influencerů, které znáte:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 3 na otázku 7. Jak hodnotíte CZ/SK youtubovou scénu? 10 nejlepší 1 nejhorší
  • odpověď Ment:
    • 4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 16 - 20 let na otázku 9. Kolik vám je let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Víte, co znamená pojem influencer?

2. Odkud tento pojem znáte?

4. Znáte někoho, kdo se tímto povoláním živí? Tedy znáte nějakého influencera? Jakého?

5. Na které z těchto platforem trávíte nejvíce času?

6. Vyberte jména influencerů, které znáte:

7. Jak hodnotíte CZ/SK youtubovou scénu? 10 nejlepší 1 nejhorší

9. Kolik vám je let?

10. Jaké je vaše pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Víte, co znamená pojem influencer?

2. Odkud tento pojem znáte?

4. Znáte někoho, kdo se tímto povoláním živí? Tedy znáte nějakého influencera? Jakého?

5. Na které z těchto platforem trávíte nejvíce času?

6. Vyberte jména influencerů, které znáte:

7. Jak hodnotíte CZ/SK youtubovou scénu? 10 nejlepší 1 nejhorší

9. Kolik vám je let?

10. Jaké je vaše pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Horák , D.Průzkum veřejného mínění o influencerech a sociálních sítích (výsledky průzkumu), 2022. Dostupné online na https://pruzkum-verejneho-mineni-o-i.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.