Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum veřejného mínění o influencerech a sociálních sítích
Průzkum veřejného mínění o influencerech a sociálních sítích
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | xsurvey |
---|---|
Šetření: | 12. 07. 2022 - 31. 07. 2022 |
Počet respondentů: | 117 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 7.86 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 69,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:27 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den. Připravil jsem si pro vás průzkum o tom, co si dnešní lidé představí pod pojmem influencer a jaký vztah k tomuto povolání mají.Odpovědi respondentů
1. Víte, co znamená pojem influencer?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, vím → otázka č. 2, Tuším → otázka č. 2, Ne, nevím → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, vím | 69 | 58,97 % | 58,97 % |
Tuším | 25 | 21,37 % | 21,37 % |
Ne, nevím | 23 | 19,66 % | 19,66 % |
2. Odkud tento pojem znáte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Z internetu | 81 | 92,05 % | 69,23 % |
Od známých | 4 | 4,55 % | 3,42 % |
Z novin/časopisů | 1 | 1,14 % | 0,85 % |
ani nevím | 1 | 1,14 % | 0,85 % |
média, internet, youtube, TV (reklamy) | 1 | 1,14 % | 0,85 % |
3. Jak byste tento pojem vysvětlili?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
.
...
"ten kdo ovlivňuje"
Asi něco jako youtuber
Člověk co má dopad na internet
Člověk co ovlivňuje uživatele sociálních sítí.
Člověk co se prezentuje na sociálních sítích a může mít i nějaký vliv na své sledující
Člověk mající vliv na skupinu lidí, která ho sleduje na sociálních sítích.
člověk ovlivňující mínění a chování sledujících
Člověk většinou spíš mladšího věku, který má na některé sociální sítí velké množství fanoušků, a tedy potenciálně velký vliv. Firmy tomuto člověku platí za propagaci jejích produktů, čímž se takový člověk živíme
Člověk využívající své slávy k propagaci různých produktů
Člověk živící se vytvářením obsahů na sociálních sítích - propagujících výrobky, služby, otevírajících diskuse o aktuálních tématech. V zásadě nenápadnou cestou ovlivňuje názory svých sledujících, vytváří módní trendy, podporuje myšlenkové směry.
Člověk, co něco propaguje na sociálních sítích.
člověk, co svými příspěvky na soc. sítích ovlivňuje sledující, hlavně mladé lidi
člověk, kterého ostatní sledují na sociálních sítích, propaguje určité značky - reklama
Člověk, který dokáže/může ovlivnit své publikum (zejména) na sociálních sítích.
Člověk, který má velký dosah.
Člověk, který prostřednictvím sociálních sítí, prezentuje rozličný obsah, kterým ovlivňuje odběratele.
Člověk, který se prezentuje na sociálních sítích a má určitý vliv na populaci.
Člověk, který se snaží ovlivnit veřejné mínění, prosadit nějaký nápad, chování, postoj, to vše spojené s reklamou
Člověk, který se živí propagací produktů na sociálních sítích
Člověk, který se živí vytvářením obsahu sociálních sítì.
Člověk, který se živý reklamou
Člověk, který vydělává peníze na naivních lidech, kterým říká, jak mají žít a hlavně co si mají kupovat (tak, aby z toho on měl profit).
Člověk, který vydělává sdílením příspěvku na sociálních sítích, samozřejmě díky tomu, že má hodně sledujících.
Člověk, tvořící nějaký obsah (videa, příspěvky) na internet.
Influecer je podle mě někdo, kdo si svou činností získal určitou popularitu, má fanoušky a díky tomu dostává od firem možnost za úplatu propagovat jejich výrobky.
Influenc - anglicky vliv, je to člověk, který je aktivní na sociálních sítích, natáčí videa s různými tématy, přidává foto ze svého života (většinou je zaměřený na určitou oblast např. móda, zpěv, nakupování, hraní her atd.) a má určitý vliv na své sledující.
Influencer ze slova "influence" - svým názorem a vystupováním dotyčná osoba ovlivňuje (či to aspoň zamýšlí) názor ostatních na věc, situaci, výrobek či službu. Ať už pozitivně či negativně.
Infuencer je člověk, který svým chováním na sociálních sítích ovlivňuje (část) veřejnosti - placenou reklamou, svými názory apod.
Internetová osobnost a tvůrce se značným počtem sledujících a fanoušků, která svou popularitu využívá k propagaci něčeho.
Je to člověk, který určuje trendy, ať už ošacení, produkty, gastronomie, míst atd.
Je to taková chodící reklama. Člověk, který sdili na Soc. sitich svůj život a s ním spojené produkty, které za peníze doporučují
jedinec, který se prostřednictvím videí na sociálních sítích vydělává peníze
kokot či kokotka co si myslí že je trendy.
Lidé působící na sociálních sítí, kteří mají hodně sledujících a velký dosah
Lidé si vydělávají sdílením svých videí a fotek na sociálních sítích nebo YouTube, když mají hodně sledujících, tak dostávají nabídky na reklamu.
naprosto nepotřebná nemakačenka
natáčí videa na sociální síť, něco propaguje, ukazuje a tím vydělává
Nějaký provozovatel čehosi na netu
Někdo ,,vlivný" na internetu.
Nekdo kdo je hodne znami na internetu. At uz v dobrem nebo ve zlem.
nekdo kdo ma vliv na svoje sledujici na socialnich sitich
Nekdo kdo nataci videa a sdili je
nekdo kdo se snazi neco predvest a prezentuje dany projev online a ovlivnuje tim dalsi mladez, aniz by neco umel.....ze neco nekdy umi se nevylucuje, ale spis je to vyjimka.....
někdo na internetu
Někdo ovlivňující lidi
někdo, kdo má vliv na ostatní, ať už názorem, nebo např. doporučováním produktů atd.
Někdo, kdo svým chováním ovlivňuje ostatní lidi, kteří ho sledují.
Někdo, kdo vkládá zpravidla videa na sociální sítě a svými názory ovlivňuje názory a postoje svých sledujícíh
někdo, kdo vydělává pomocí sociálních sítí, ovlivňuje velké množství lidí, kteří ho na sociálních sítích sledují
nijak
Novodobý VIPák, tzv. VIPák 21. století = člověk mající registrovatelný názorový vliv na danou sociální skupinu
Osoba ovlivňující ostatní zveřejňováním svého chování.
Osoba placená za to, že se pokouší ovlivnit veřejné mínění.
Osoba známá na na sociálních sítích, která se snaží svými příspěvky ovlivňovat širokou veřejnost.
Osoba, která je aktivní na sociálních sítích kde obsahem svých příspěvků dokáže ovlivnit ostatní sledujíci.
Osoba, která na některé nebo na více sociálních sitích sdílí takový obsah, který zaujal větší množství odběratelů. Díky tomu se stává jakousi internetovou "celebritou" a mnohé značky jsou ochotné jí platit za reklamu na jejich produkty. V mnoha případech podobné spolupráce člověka uživí a influencerství se tak stane jeho hlavním příjmem.
osoba, která prostřednictvím sociálních sítí, přímo, a nebo nepřímo ovlivňuje okolí
Osoba, která svoji tvorbou ovlivňuje lidi
Osoba, která svým svou aktivitou na sociálních sítích dokáže ovlivnit své sledující (např. Ke koupi nějakého výrobku, k šíření nazorů...)
Osoba, která svým vystupováním na sociálních sítích ovlivňuje životy svých followerů.
Osoba, který má vliv na skupinu svých sledujících.
Osoby, které pomoci internetu oblivnuji lidi.
Osoby, které pomocí sociálních sítí ovlivňují širokou veřejnost
Ovlivňovač
Ovlivňovatel
proč?
propagátor určité značky
Propaguje nějakou věc na internetu
Snaha o reklamu
Snaží se ovlivňovat vás, nejčastěji YouTuber
Ten, co má vliv na ostatní.
To je někdo, komu se daří na internetu (protože se mu nechce dělat) manipulovat významnou část ovcí.
točí videa
Trouba, který se snaží vydělat si kvákáním na netu.
Tvorba na socialnich siti, kt ovlivnuje sledujici skupinu.
tvůrce on-line obsahu na vlastních účtech na soc. sítích, většinou se záměrem ovlivnit ostatní, ať už reklamou, nebo otevíráním určitých témat
Veřejně známý člověk na sociálních sítích
Vlivná osoba, která má své sledovatele. Může jím být youtuber, osoba s fanouškovskou základnou např. na Instagramu, celebrita nebo také novinář.
Vlivný, známý člověk
Vyžírka, využívající svůj "vliv" (dosah) k propagaci
xxx
zaraba na blbosti ludi
Zbytečná existence.
Známá osoba na internetu, co ovlivňuje své sledující, tím co dělá nebo říká.
Známý člověk, který přes sociální sítě ovlivňuje spoustu lidí (fanoušků). Většinou se jedná o mladší generace
Známý člověk, který působí zejména na sociálních sítí a má nějaký vliv na svoje sledující/fanoušky
Zpravidla mladý člověk, ovlivňující především mladou část společnosti. Často jde o youtubera, známého zpěváka/zpěvačku.
Že je to osoba, která určitým způsobem ovlivňuje chování zejména uživatelů internetu, resp. sociálních sítí
4. Znáte někoho, kdo se tímto povoláním živí? Tedy znáte nějakého influencera? Jakého?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 19 | 20,43 % | 16,24 % |
Kovy | 6 | 6,45 % | 5,13 % |
neznám | 4 | 4,3 % | 3,42 % |
Osobně ne | 3 | 3,23 % | 2,56 % |
Kovy, A. Šulcová | 1 | 1,08 % | 0,85 % |
Kde kdo - od Kovyho až po svého času Týnuš Třešničkovou. | 1 | 1,08 % | 0,85 % |
Žádný mě momentálně nenapadá :/ | 1 | 1,08 % | 0,85 % |
Vyloženě influencera ne, je to například hráč + influencer. | 1 | 1,08 % | 0,85 % |
Ani ne | 1 | 1,08 % | 0,85 % |
ignoruji je | 1 | 1,08 % | 0,85 % |
ostatní odpovědi | 55 | 59,14 % | 47,01 % |
5. Na které z těchto platforem trávíte nejvíce času?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
YouTube | 35 | 37,23 % | 29,91 % |
28 | 29,79 % | 23,93 % | |
14 | 14,89 % | 11,97 % | |
Ani jednu z těchto platforem nepoužívám | 9 | 9,57 % | 7,69 % |
4 | 4,26 % | 3,42 % | |
Tiktok | 4 | 4,26 % | 3,42 % |
6. Vyberte jména influencerů, které znáte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Fattypillow | 51 | 54,26 % | 43,59 % |
Kluci z Prahy | 38 | 40,43 % | 32,48 % |
Ani jedno jméno neznám | 35 | 37,23 % | 29,91 % |
Anna Šulcová | 31 | 32,98 % | 26,5 % |
Adam Kajumi | 28 | 29,79 % | 23,93 % |
Ment | 24 | 25,53 % | 20,51 % |
Stay12 | 9 | 9,57 % | 7,69 % |
Studiomoontv | 6 | 6,38 % | 5,13 % |
Bige | 2 | 2,13 % | 1,71 % |
7. Jak hodnotíte CZ/SK youtubovou scénu? 10 nejlepší 1 nejhorší
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6”, „7”, „8”, „9” a „10”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 22 | 31,88 % | 18,8 % |
3 | 11 | 15,94 % | 9,4 % |
4 | 8 | 11,59 % | 6,84 % |
7 | 7 | 10,14 % | 5,98 % |
1 | 7 | 10,14 % | 5,98 % |
2 | 6 | 8,7 % | 5,13 % |
8 | 4 | 5,8 % | 3,42 % |
6 | 3 | 4,35 % | 2,56 % |
9 | 1 | 1,45 % | 0,85 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 4.35 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 8 |
Variační rozpětí: | 7 |
Rozptyl: | 3.1 |
Směrodatná odchylka: | 1.76 |
Medián: | 5 |
Modus: | 5 |
8. Zde můžete napsat svůj názor na influencery:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ačkoli se najdou takoví, kteří tvoří kvalitní nebo vzdělávací obsah, bohužel ti špatní kazí jméno celkově influencerům, zejména tady v České republice. Mnoho lidí si pod tímto pojmem vybaví průsery Taryho či TVTwixx.
Ať si každý dělá, co chce.
Hyeny, morální dno
Influencerství by vždy mělo přinášet nějakou přidanou hodnotu - být JEN hvězdou z povolání je divné a pro mě to nemá hodnotu. Pokud je ale někdo třeba módní návrhář a influencer, ráda ho budu sledovat.
Já mám k tomu slovu influencer jistý odpor. Od jisté doby opovrhuju taky sociálními sítěmi, zejména instagramem a současným tiktokem. U toho ale nerozumím, v čem přesně spočívá; nikdy jsem ho neměl. Instagram jsem dříve aktivně používal a opravdu jsem přesvědčený, že je to naprostá příšernost, která lidem ubližuje, plýtvá čas, z nudy na ni lezou a jsou na ní závislí. Málo co mě dokáže tak vytočit, jako když se s někým sejdu a ten člověk otevře instagram nebo o něm mluví. Twitter je mi ukradený, byť je to taky blbina. Ve Facebooku alespoň spatřuju určitý smysl, i když je to taky zvrácenost dávat si tam fotku kdejaké kraviny. YouTube nevnímám jako sociální síť srovnatelnou s kteroukoliv ostatní. Vyskytují se tam i lidi, o jejichž existenci radši nevědět, ale dá se jim vyhýbat poměrně snadno. Kluci z Prahy jsou mimochodem moc fajn – nemyslím, že jsou to zrovna influenceři. I když kdo ví, svým způsobem asi ano.
Je jich moc.
Je to ruzne. Nekteri jsou jen odpad asi 90% a nekteri uzitecni lide. Treba Kluci z Prahy, David Kubrt lide z Indian-TV, Jirka vysvetluje veci. Nekteri jsou takovy dalo by se rici na pohodu. Treba STEJK.
Jsou mi naprosto ukradený.
Jsou zbyteční a hlavně mladším nebezpeční Kdo nic neumí, točí
Klauni.
kokot či kokotka co si myslí že je trendy.
Mají můj obdiv že se odváží veřejně vystoupit, umí si vydělat sami peníze a nemusí chodit do práce.
Mé hodnocení je slabé jelikož jsem jiná generace a vlastně se mi někteří zdají až otřesní. Ale ráda se podívám na videa od Kovyho, Lukefryho nebo Stejka.
Měli by se živit něčím normálním a neukazovat polonahé fotky na internetu
Myslím, že je to zbytečné, stejný účel plní jakákoliv reklama.
naprosto nepotřebná nemakačenka už je to sice nahoře o pár otázek výš, ale klidně to zopakuju
Naprosto zbytečná parta
Někdy pozitivní, někdy negativní. Záleží o koho se jedná.
Někdy zajímavé, někdy křečovité, asi by to mohli dělat zábavněji
Někteří jsou v pohodě, ale jiní jsou totální hlupáci kteří by neměli mít takový vliv na mladé
Někteří jsou velmi inspirující. Ostatní jsou hodně pod úrovní, ale lidi to baví. Mají hodně sledujících a umí si vydělat peníze.
Někteří mají dobré názory, jiní jsou zas až moc egoističtí
Někteří si neuvědomují realitu.
nemam vyhraneny nazor......
Nepřijde mi to jako příliš produktivní "povolání", ale když se někdo dokáže uživit tím, že mu někdo platí za pozitivní reklamu či aspoň "neudělání negativní reklamy" - různí "rádobyinfluenceři" jsou prý schopni, několikrát jsem to četl, přijít do restaurace a vyžadovat jídlo zdarma nebo "vám dám negativní recenzi a moji followeři vám ji dají taky a to nechcete"... že ty druhé hanba nefackuje a jako rodič bych se za něco takového styděl. Ale pokud nějakému známému influencerovi podniky platí za to, že se u nich vyfotí, nahraje či jinak zvěční a u toho vychválí jejich služby, proč ne. Kde je nabídka, je i poptávka a opačně a není na tom nic špatného.
Nevím, nemám konkrétní názor
Práce jako každá jiná
práce jako práce, ale aby tito lidé za nic vydělávali více než potřebnější zaměstnání mi přijde hloupost
Proč ne. Doba se mění a pokud jim to vynáší, tak jim to přeju. Když jsou šikovní, tak se díky tomu dostanou k jiným jobům v marketingu a TV, což je super příležitost.
Těžko paušalizovat, asi je třeba hodně vybírat, kdo vůbec má co říct. Někteří jsou talentovaní a dokážou vnést vlastní estetiku, případně názor, většina spíše kopíruje už zažité vzorce. Zpravidla si vybírám ty tvůrce, kteří nemají reklamní spolupráce (s výjimkou bookstagramerů, které sleduji pro obecný přehled, co kde vychází z určitých žánrů). Influencer s převážně reklamním obsahem je pro mě ekvivalentem chodícího poutače, možná lépe placeného.
Těžko paušalizovat, někdo umí, někdo ne, někdo má znalosti, dovednosti a invenci, jiný kopíruje ostatní. Je to svého druhu reklama, která více působí na mladou generaci, ale i tady se už tvoří odstup.
tyto osobnosti nesleduji, nemají pro mě žádný relevantní význam
V případě, že si uvědomují, co dělají a chovají se zodpovědně, je vše v pořádku. Když za to dostávají peníze - tím lépe pro něł.
Většina je zbytečná
Většinu z nich vnímám jako blbečky, kteří si vydělávají peníze za nic..a dost často jen díky dětem, které jejich tvorba baví a ,,ovlivňuje" je.
Vyžírkové a netáhla, většinou kazí mravní výchovu dětí
Závisí na tom, co dělají. Jestli tvoří obsah, který je skutečně zajímavý a dobře udělaný, mají můj respekt. Nemám však rád hodně "instagramových" influencerů - kategorie "hezký člověk, který se fotí". Influencerovo tělo není dostatečně zajímavý námět.
zbyteční
zbytečnost, kterou žijí teenegaři
9. Kolik vám je let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
31 - 40 let | 35 | 29,91 % | 29,91 % |
21 - 30 let | 32 | 27,35 % | 27,35 % |
41 - 50 let | 21 | 17,95 % | 17,95 % |
50 let a více | 14 | 11,97 % | 11,97 % |
16 - 20 let | 12 | 10,26 % | 10,26 % |
10 - 15 let | 2 | 1,71 % | 1,71 % |
16 - 20 leg | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
10. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 67 | 57,26 % | 57,26 % |
Muž | 46 | 39,32 % | 39,32 % |
třicáté páté | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
pínis | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
Apache helicopter | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
jsem nebinární, protože jsem trinární :-) M | 1 | 0,85 % | 0,85 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.