Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Psychologická funkce obalu

Psychologická funkce obalu

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Kropáčová
Šetření:26. 02. 2019 - 31. 03. 2019
Počet respondentů:139
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.34
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:38,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím Vás o vyplnění krátkého dotazníku pro mou diplomovou práci.

Moc děkuji za vyplnění.

 

 

Odpovědi respondentů

1. Na základě jakých vlastností se rozhodujete při nakupování výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vlastní zkušenost8863,31 %63,31 %  
Doporučení1410,07 %10,07 %  
Značka128,63 %8,63 %  
Design96,47 %6,47 %  
složení21,44 %1,44 %  
Vsechny odpovedi10,72 %0,72 %  
cena10,72 %0,72 %  
Vlastnosti produktu, jeho využitelnost10,72 %0,72 %  
všechno dohromady10,72 %0,72 %  
Dávám přednost ekologickým výrobkům.10,72 %0,72 %  
Všechno10,72 %0,72 %  
U potravin dle ceny a složení10,72 %0,72 %  
mix všeho10,72 %0,72 %  
Podle toho, o co jde... 10,72 %0,72 %  
Souhrnu, vlastní zkušenost, značka, užitné vlastnosti, cena, doporučení, design10,72 %0,72 %  
Kombinace více: cena, značka, zkušenost...10,72 %0,72 %  
kombinace certifikací, zkušenosti a designu10,72 %0,72 %  
doporučení, značka, zkušenost10,72 %0,72 %  
Kvalita výrobku.10,72 %0,72 %  

Graf

2. Myslíte si, že má barva obalu produktu vliv na Váš výběr?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím5640,29 %40,29 %  
souhlasím3122,3 %22,3 %  
spíše nesouhlasím2014,39 %14,39 %  
nevím1913,67 %13,67 %  
nesouhlasím139,35 %9,35 %  

Graf

3. Změnili byste svůj oblíbený produkt proto, že má jiná značka kvalitnější obal?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9366,91 %66,91 %  
nevím2920,86 %20,86 %  
ano1712,23 %12,23 %  

Graf

4. Používáte nějaké produkty jen proto, že se Vám líbí obalový design?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím6848,92 %48,92 %  
souhlasím4532,37 %32,37 %  
nevím2618,71 %18,71 %  

Graf

5. Popište, jak vypadá Váš oblíbený produkt, respektive jeho obal.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám oblíbený produkt 21,44 %1,44 %  
.21,44 %1,44 %  
Nemá obal21,44 %1,44 %  
Nevím21,44 %1,44 %  
zajímavý tvar, příjemná barva10,72 %0,72 %  
Barevny10,72 %0,72 %  
Oblíbenost mých produktů z 99% nezávisí na jeho obalu. Pokud mám ráda jogurt, mám ho ráda kvůli jeho chuti a jestli je kelímek růžový nebo žlutý mi je jedno. 10,72 %0,72 %  
Eko design nebo pestré barvy10,72 %0,72 %  
čaj 10,72 %0,72 %  
Jednoduchý moderní design, čisté linie10,72 %0,72 %  
ostatní odpovědi čístý design, originální obal
Moje oblíbené produkty jsou od Rituals - kvalitně zpracovaný design a nezaměnitelný vzhled.
Moderní, lákavě vypadající
Minimalisticky design, vhodne zvolena barevna kombinace, ekologicke zpracovani obalu!
Pontier (90+%) ovocne pyre černý obal s daným ovocem
Premiové materiály, příjmené na omak
zelená lahev se zeleno-bílou etiketou
old spice červený
Je modrý
Produkt? Jaký produkt? Má to být potravina? Kosmetika? Elektronika? Vy snad máte obecně oblíbený "produkt"? To jsem v životě neslyšela.
nijak
je ekologický nebo skleněný
Jednouchost, prakticnost
Obal je mi šumák, důležitý je samotný výrobek.
je harmonický
Preferuji nebalené produkty, případně produkty v minimalistickém papírovém obalu. Hlavně aby nezabral moc místa v koši. :)
Průhledný obal, tudíž je vidět na produkt
dobře zabalený
Netusim
Jednoduchý, veselé barvy, přehledný
Corny
Různě
jednoduchý
Červená krabička
?
stříbrný, hravý obal
má průhledný obal
Snadné otevírání, krabice drží tvar, skladný.
Vypadá upravené, čistě
Dokonalost je Ritter Sport, jednoduchý, čistý design.
veselé barvy, případně zajímavý tvar (u lahve)
záleží na konkrétní věci, ráda na obalu nacházím popis zboží v češtině
skleněná lahvička
Žádný nemám
Jemný nepreplacany
Je co nejvíce ekologický - např. papírový obal.
červený a krabice se dají skládat jako plástve
Nejlépe zadny
Tuba s krémem, barevný potisk.
asi nemám oblíbený obal
Střízlivé barvy, velká písmena a dobře čitelné i složení a výrobce (země původu).
Modry kelimek
Elegantní
To je různé
nevím, nevzpomínám si, ale při výběru musí být příjemný barevně, musí lahodit oku, působit dobře
Líbí se mi jednoduchost a jednobarevnost
Baleni parfému incandessence
Jednoduchý, ne příliš křiklavý
Na obaly nekoukám
Např. Hezká lahvička parfému
lehký designe
Prémiové materiály, přírodní barvy, žádné pastely
Vzhled je mi ukradený, zajímá mě, jaký druh a množství odpadu obal vytváří. Preferuji sklo a papír.
barevnost obalu, vidím kolik je v balení věcí
Uživatelsky příjemný očím. Dávám přednost přírodním barvám v kombinaci s bílou barvou. Nekupuji výrobky s kontrastním obalem, obalem příliš pestrým.
tmavě modrá lahvička
jednoduchý, funkční, recyklovatelný
porsche
Ne příliš pestrobarevný, spíš jedna dvě veselé barvy
Pestré barvy a čitelné napisy
papírová kracička s barevnýim ptáčky
Obal na papírové kapesníčky v krabici, různé motivy
Na obalu mi až tak nezáleží, ale mám ráda jednoduchost, křivky a barvy, takže například obal plátkového sýru "Jaroměřický plátkový sýr" vypadá dobře, protože je jednoduchý a jsou na něm zaoblené tvary.
Jednobarevny obal s prijemnou barvou,jednoduchost
každý jinak, záleží na potravině, která v něm je
Jsou na něm přehledně a čitelně uvedené všechny potřebné informace, je recyklovatelný, je snadné vypotřebovat celý obsah
Kreativní, odlišný, pestrý, šetrný k přírodě
Zaviraci plechová doza
Fialový s obrázkem čokolády a krávou
Parfém
Nemám tušení, na obaly se nikdy nedívám.
Jednoduchý elegantní obal
Skleněná tmavá láhev
Minimalistický vzhled
Nejde o jeden produkt, ale dám příklad třeba značky balea a jejich sprchový gelů, které používám hlavně kvůli atraktivním a barevným obalům. :)
sýr ve vosku
bezobalový
Glisskur - fialový
Mám ráda energy tyčinky, které mají jednoduchý obal na kterém je obsah a obrázek ovoce z kterého jsou vyrobeny
Většina mých oblíbených produktů je bezobalová (ovoce)
musí se dát otevřít bez násilí
Bílý, jednoduchý, neagresivní
Bez obalu
Praktický, není kýčový
Jak ktery... Toto je moc siroka otazka...
jojo bonbony - roztomilý design
Zajímavý barevný obal + dostatek informací o výrobku
světlá barva
-
důvěryhodně, nepřepláceně, elegantně
elegantně, nejlépe zlatý.
jednoduše
přírodní deodorant v dřevěné krabičce - jednoduchý čistý design, opakovaně použitelný
Jednoduchý, žádné věci navíc (“nejlepší chuť!” “mňam” “bezva” apod...)
Eko obaly
jednoduchý design
Nemám jeden konkrétní, ale upřednostňuji obaly snadno znovu uzavíratelné a dostatečně chránící výrobek
Proste obal
Musi lahodit ocim
To je stupidní dotaz. Každý produkt má jiný oba, nebo je také bez obaslu. Jak mám popsat ovbaly všeho co kupuju?
recyklovaný nebo recyklovatelný, průhlédný, bez obalu
Obal na obyčejnou neperlivou vodu z Alberta. Jednoduchý, lehce recyklovatelný, možnost znovu použít třeba při cestování
Co nejúspornější obal. Nejlépe papírový nebo žádný. Když tak velké balení.
Ne moc barev, viditelné logo a druh výrobku
Rasenky vybiram dle barvy obalu.
Například když si kupuji balenou vodu ze supermarketu, chci vidět, co je uvnitř. Je hezké, že někdy mají skleněné/plastové láhve krásné obaly, ale když nevidím, co je uvnitř, tak tomu nechci věřit.
Roli to hraje u parfémů napřiklad. Líbí se mi originální skleňené lahvičky (Olympea), super jsou i jogurty kde je oddělen samotný jogurt a posyp.
čistý, barevný
ovoce a zelenina bez obalu
Např. sprchový gel - plastový průsvitný obal s černou polepkou, kde je bíle text, co je uvnitř.
Papírové krabice,..
...
Jednoduchý, čistý, elegantní
Moderní font, příjemné nekřiklavé barvy, jednoduchý design,...
je mi to jedno, jde mi o obsah
iPad
barevný, pastelové barvy
Elegantní, jednoduchý
Kupuji, co potřebuji, nikoliv obal. Chci-li např. máslo, je mi jedno, jestli bude "jen" v igeliťáku nebo v obalu s krávou a milionem nápisů. Musí to být máslo.
černá barva a červený nápis
bílo-oranžovou
bez obalu nebo jen lehký, jednoduchý a funkční
Nemám oblíbený produkt.
Při vybírání hořčice, vybírám dle tvaru/znovupoužitelnosti skleničky
Obal neřeším.
12589,93 %89,93 % 

Graf

6. Zajímá Vás, z čeho jsou obaly vyrobeny?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7453,24 %53,24 %  
ne4935,25 %35,25 %  
nevím1611,51 %11,51 %  

Graf

7. Ovlivňuje Vás, zda se dají obaly recyklovat?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6748,2 %48,2 %  
ne5640,29 %40,29 %  
nevím1611,51 %11,51 %  

Graf

8. Co konkrétně Vás ovlivňuje při výběru kosmetického výrobku, se zaměřením na obal?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic96,52 %6,47 %  
Nevím 75,07 %5,04 %  
design32,17 %2,16 %  
Materiál 21,45 %1,44 %  
funkčnost21,45 %1,44 %  
možnost recyklace10,72 %0,72 %  
Slozeni vyrobku10,72 %0,72 %  
Praktičnost, recyklace 10,72 %0,72 %  
Luxusní vzhled, dobře dostupné informace o produktu 10,72 %0,72 %  
tvar10,72 %0,72 %  
ostatní odpovědi u některých výrobků je pro mě důležité, aby mělo například pumpičku nebo nějaký dávkovač
barva, skladnost
Líbí se mi, když výrobce využívá obnovitelné zdroje.
Tvar, velikost, barva
Recyklovatelnost
Se zaměřením na obal nic, dám spíš na doporučení
Kupuji osvědčené značky produktů, design obalu je mi lhostejný
mechanická pevnost obalu, pokud jde o přenášený výrobek
Nic mě neovlivňuje, leda cena
Jestli jsou na něm viditelně důležité informace (jako co přesně to je, co to obsahuje apod.)
na první pohled čitelné určení
pokud možno aby byl skleněný
Znacka, material, slozeni
Obal je mi šumák.
velikost obalu v poměru k obsahu, schopnost ochánit produkt před vytečením
Praktičnost balení a jeho velikost (např 100ml pro cestování)
Kvalita obalu
kosmetický výrobek
Záleží jak se mi celkové libi
Barevnost
Barva, velikost
design a praktičnost
jak voní
recyklace
Barvy, upravenost, pismo
Vlastní předchozí zkušenost
nakupuji u kosmetičky na doporučení, obal nerozhoduje
velikost balení (v poměru s cenou), typ uzávěru
Velikost
nevybírám podle obalu
ekologičnost
velikost a aby se nedal v prodejně otevřít
U kosmetiky se ridim tim, aby mne vyhovovala a pokud je moznost vetsi baleni, ktere dyl vydrzi
Složení kosmetického vyrobku
Praktické balení, ne moc křiklavé.
Znacka
Vzhled
složení, dostatek info uvedených na obale
Nakupuju online nevidim jaky to ma obal
Lákavy obal
Je li na něm napsáno cokoli o testování na zvířatech, materiál
Průsvitný obal
Méně plastů
Cena produktu
Nakládání s odpadem.
zkušenost, funkčnost výrobku
Jestli se jedná o ekologický výrobek, bio kosmetiku.
jestli není moc plastu
vzhled obalu
Aby šel dobře a bezezbytku vyprázdnit
Barva a nápaditost
recyklovatenost, ab obal nebyl neúměrně velký obsahu
Jestli dokážu vypotřebovat celý obsah produktu či nikoliv
Ovlivňuje mě barva obalu (tmavé mě odrazují), skutečnost, jestli design není přeplácaný a také uspořádání textu na obalu.
Styl
těsnění, kvůli kontaminaci
Jsou na něm přehledně a čitelně uvedené všechny potřebné informace, je recyklovatelný, je snadné vypotřebovat celý obsah (nezůstanou vevnitř zbytky, které není možné vydolovat)
Snadná dosažitelnost produktu pri používáni
Když vypadá kvalitně
Neovlivňuje mě nic na obalu
Plast/papír/...
Neřeším obaly
Zda se dá recyklovat
Jednoduchost
Značka
kosmetické výrobky si vybírám podle minulé zkušenosti, bez zaměření na obal
jestli se dá recyklovat
barva, tvar, celkový design
funkčnost, velikost, vzhled
Informace o produktu na obalu
například to, jestli je dostatečně stabilní
Přehlednost, čistota
Oranžová barva, hezký obal (kaktus, alpacasa,...)
Čitelný popis složení
Ekologie
dobře stojí, dá se recyklovat
zajímavost obalu, složení, informace
barva, design
sklo
barva a design
lákavý, zajímavý obal
poměr cena/výkon, obal moc neřeším
možnost opakovaného použití obalu (tzn. opakovaně uzavíratelné balení), jiné materiály než plasty, velikost (kvůli skladovatelnosti), vadí mi velká balení, která jsou po otevření vlastně poloprázdná, vícero obalů (např. krém ve skleněné dóze, v papírovém obalu a ještě zabalený v celofánu či plastu)
čím méně obalu, tím lépe
Zda je to recyklované či nikoliv...
Jestli se na něm daji dobře najít informace, které chci vědět o výrobku. Vzhled
velikost, tvar
otvíratelnost a zavíratelnost, snadné držení a manipulace
Praktičnost, ale především mě obsah a užitná vlastnost
praktičnost, velikost
Aby byl obal z co nejvíce možno recyklovatelného materiálu (recyklovatelný papír)
Co nejméně odpadu.
Množství barev a taky materiál
Kupuju jen bio kosmetiku netestovanou na zviratech. Plus vsechny obaly jsou z plastu
Informace ohledně používání
Materiál, tvar, barvy
tvar, barva
zda ho mohu bud vyuzit nebo zrecyklovat
zaměřuji se na obsah, ale u kosmetiky mám radši menší obal, protože hodně cestuji
Kosmetiku nevybírám dle obalu
CSR v širším měřítku
Praktičnost, měl by dobře vypadat
atraktivita výrobku (vlastností), poté kreativní obal, poté značka
barvy, obrázky, atd
U kosmetiky tvar. Nesnáším, když v lahvičce/tubě půlka zůstane.
barva
popis výrobku na etiketě
srozumitelnost, čitelnost
Tvar, velikost, obrázek rostlin, materiál.
Nic, zajímá mě co je v obalu, ne obal sám.
11079,71 %79,14 % 

Graf

9. Napadá Vás konkrétní příklad obalu kosmetického výrobku (šampon, sprchový gel...), který by Vám z nějakého důvodu nevyhovoval?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5539,86 %39,57 %  
ano64,35 %4,32 %  
Nenapadá64,35 %4,32 %  
Nevím 32,17 %2,16 %  
momentálně ne21,45 %1,44 %  
lak na vlasy10,72 %0,72 %  
dave10,72 %0,72 %  
mýdlo na ruce bez pumpičky10,72 %0,72 %  
Bohužel nevím.10,72 %0,72 %  
Nivea spchový gel10,72 %0,72 %  
ostatní odpovědi Konkrétní by mě napadl, leda bych zrovna stála v drogerii.
divný tvar
kbyby byl balený do igelitu/ měkčeného plastu
Nenapadá.
Všechny obaly, které nejsou úplně vymačkat, aby se využil produkt do poslední kapky.
Žádný mě nenapadá
ano - šampón / kondicionér
Sriloubovaci uzaver
Konkrétně nevím, ale jde spíš o praktičnost obalu, abych z toho "vymackla" co sedalo
Avon sampon
pleťová maska od Garnier a obecně masky z drogerií v plastových obalech
vyhovují mě všechny
kdy upadne/ulomí se víčko
Radox - při pokusu lehce zmáčknout obal, abych cítil vůni, pravidelně vyprskne ven
ano, šroubovací víčko u masky na vlasy
Gilette gel na holení
ty, které se dají otevřít v prodejně
Pred sprchový gelem, davam prednost zúžení mydlu v papírové obalu
šampony Nivea:příliš malá písmena
ne, neřeším obal - ale značku, produkt...to, co je uvnitř
Nope
U těchto výrobků by zrovna nebyl skleněný obal to pravé
Veškeré obaly bez pumpičky jsou špatné
Plastové láhve.
Ano, radox sprch.gel, kde je uzávěr dole, nelze jej otočit a postavit na poličku, při otevření ihned vytéká gel.
Ne.
krém v kelímku, do kterého se musí sahat
sérum značky La Praire, ve skleněném obale
Ohledně obalu ne.
Ano, pleťový krém, šampon, kondicioner - v obalu, který zabraňuje vypotřebování celého obsahu
Šroubovací víčko
všechny mi vyhovovali
-
ano šampón/kondicionér
Mitia mýdlo
Ano Šampon se starou bábou
Nikoliv
Ano, vadi mi jednorazove kosmeticke produkty a cestovni minibaleni
Balea
ve
bohužel ne
všelijaké nepraktické obaly
možná Fa sprchové gely, které někdy vypadají opravdu "lacině" - třeba kýčovitý obal s holografickou fólií apod.
ne nepoužívám/neznám šampony/sprchové gely
ano, sprchových gel Dove
Šampon, který se po otevření nedal dobře zavřít a kde při použití byl obsah všude.
Papirovy pytlik
Papírový, železný, keramický, sádrový
sklo...často ve sprše padá
Jakýkoliv obal ze skla
Radox
Šampon s pumpičkou
Nevim, kaslu na obal zajima me co je vevnitr
Sprcháče od Avonu se dají dost obtížně otevírat. Obecně u toho typu kosmetiky je otevření občas problém, aby si člověk netrval nehet... Musím otvírat kolikrát zubama. Taky mi nevyhovují tělová mléka s pumpičkou. Dost produktu zůstane v lahvičce aniž by šel vymačknout
Nerecyklovatelné, tekoucí,...
Axe
Prolamovaný a tuhý plast, z něhož nejde kosmetika vymáčknout.
retro kopřivovoý šampon z lidlu
Dexi březový šampon.
přemíra cizích slov a reklamních sloganů, fotky šťastných uživatelů
Dermacol
6144,2 %43,88 % 

Graf

10. Pokud ano, proč? (odpovídat pouze v případě kladné odpovědi u předcházející otázky)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
viz výše24 %1,44 %  
- 12 %0,72 %  
standartni obal 12 %0,72 %  
komplikovaná aplikace mýdla12 %0,72 %  
krém v tubě, ke konci je těžké dostat produkt z tuby12 %0,72 %  
otevřel se v batohu12 %0,72 %  
náprstek krému v krabici velkej jak pro litr, otevírací mechanismus u kterého si musím vylomit neht12 %0,72 %  
Nerada plýtvám produktem12 %0,72 %  
velmi podobné potisky na obalech12 %0,72 %  
Obtížná manipulace12 %0,72 %  
ostatní odpovědi Při otevírání si člověk zláme všechny nehty :D
zbytečný odpad a nepraktičnost
při otevírání se zlomilo víčko a odpadlo, pak jej nebylo čím zavřít, případně víčko neustále odpadávalo
Kdyz vypadá stare (napr: barva na vlasy, kde ma žena střih ktery se nosil pred 20 lety, působí zastarale a méně kvalitne)
viz. předchozí odpověď
při manipulaci ve sprše prokluzuje a je pak hodně opatlané
Nelze jej dobrat celý, mnoho ho zůstane uvnitř, nelze vymýt a recyklovat
otevřením obalu na prodejně se porušuje doba expirace, může to být otevřené už třeba měsíc a dřív se to může zkazit
Viz 9
Nebezpečí při pádu, kluzkost, váha
Veškeré obaly bez pumpičky jsou špatné
Protože recyklace.
Uzávěr gelu je dole, nelze jej otočit a postavit na poličku, při otevření ihned vytéká gel.
nehygieničnost
nevyhovuje mě pokud to tam není napsáno velkým písmem co to vlastně je.
protože z té skleněné lahvičky s pumpičkou celý obsah produktu ven nedostanu
Vevnitř zůstanou velké množství obsahu, které není možné vydolovat bez toho, abych musela nožem uříznout uzávěr, který je zataven napevno... Bylo důvodem pro změnu jinak oblíbeného výrobku.
Sroubovaci uzávěr
Špatně by se mi otvíralo ve sprše
chybí mi výrazné tozlišení - obrovským písmem značka a něco titěrné o co se jedná
Přeplácané, "uřvané", "ukecané"
Na zesvětlujícím šamponu byl obrázek staré báby
Je to velmi neekologicka
informace pouze v němčině, bílý nezajímavý obal
velký objem
pro mě nevhodný tvar obalu (když gel dochází nechávám jej dnem vzhůru, což u tvaru Dove nejde)
x
To snad je jasné z odpovědi.
viz předtím
I když je obal pevný a pěkný a působí hezky esteticky, není podle mě ideální
Špatně se otevírá.
Nepraktické
Viz výše popsáno...
velké balení = těžké při cestování
Půlku produktu abych vyhodila... :-(
Na lahvi je velký otvor, takže se špatně hlídá dávkování.
nedůvěra ve výrobek
Nevim
Dermacol - otevírání je dnem dolů, sprchový gel mi občas protíká, ikdyž je správně uzavřen a utažen.
3978 %28,06 % 

Graf

11. Napadá Vás příklad obalu, který by vám naopak vyhovoval a byl dle Vašeho vkusu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3424,64 %24,46 %  
Nenapadá32,17 %2,16 %  
Nevim21,45 %1,44 %  
Nivea21,45 %1,44 %  
sprchový gel10,72 %0,72 %  
Mám ráda arašídová másla cheat spread, které na rozdíl od ostatních mají skleněné nádoby, které se dají znovu využít či dobře recyklovat. 10,72 %0,72 %  
basilur10,72 %0,72 %  
například obaly od Benefitu. Kvalitní, kovový design10,72 %0,72 %  
Ano, již zmíněné produkty Rituals10,72 %0,72 %  
Značka Nivea10,72 %0,72 %  
ostatní odpovědi Většina ostatních sprchových gelů, mají lepší uzavírání
modrý
Totéž jako otázka 9.
sklo
Nenapadá.
ano
cokoliv ze skla
Průhledný obal, kde byla vidět hladina tekutiny.
Žádný mě nenapadá
Deodorant
Mám ráda mensi, přenosná baleni
Jednoduchý, barevně nenápadný, recyklovatelný
recyklovatelný obal
ne nenapadá
snadné otevírání, klasický tvar, bez zbytečných kudrlinek
Maxfactor rasenky
Spcháče Axe
skleněná, znovupoužitelná nádoba s kovovým pákovým uzavíráním
kompostovatelný
znovu naplnitelný
např. pevnější dobře otevíratelné obaly od sprchových gelů
zubní pasta bez krabičky, ale se zaslepenou tubou pod víčkem
Sampon ve skle
Nebránila bych se tekutým prostředkům v kartonu.
tolik to neřeším
krém Nivea soft - bílá nádobka
Vyrazazný
ano, u ručně vyráběných mýdel - recyklovatelný papír, přírodní barvy a hezký design
Obal znacky the one, fialovy a pouze s logem
Můj vlastní se kterým bych chodil do bezobalové drogerie, obchodu
Shauma nature
V tomto případě plast, případně možnost znovu plnit
S pumpičkou
Sklo, papír. Zbytek jsou poddružnosti.
aby byl výrobek zcela vypotřebován, tedy uzávěr by měl jít odšroubovat a využít výrobek co nejvíce.
Ano (např. Alverde kosmetika).
recyklovatelné skleněné lahvičky na oleje, papírové obaly mýdel
krém v tubičce
ano, tmavý s velkým nápisem
Ano krém s pumpičkou a pístem
Aktuální obaly Radox sprchových gelů
bez obalu (možnost natočit si šampona sprchový gel do vlastní lahve přímo v drogerii)
Obaly značky Eisenberg
Například obal šamponu Pantene, je bílý, jednoduchý, text je uspořádaný, lahev se dobře otevírá.
Pruhledny
nevím o obalu, který by mi nevyhovoval
Ano, každý, na kterém jsou přehledně a čitelně uvedené všechny potřebné informace, je recyklovatelný, je snadné vypotřebovat celý obsah
Jednoduchost
Lahve s pumpičkou
Oční stíny too faced
Obal třeba se zvířaty :)
většina šamponů, sprchových gelů...
papírový obal
Glisskur - fialový
zubní pasty, láhve na pití, atd
-
Chanel No 5
Krémy Ziaja
Růžovo - mentolově zelený s kaktusem
S jasným a čitelným popisem
Papirove obaly
šampon head and shoulders: dá se postavit i na víčko, když spotřebovávám zbytky
menší objem
Oriflame - essence
v tuto chvíli ne
jo, různé pumpy a dávkovače, které šetří obsah a jsou hygienické /nemusí se do toho hrabat pazourem/
bez obalu :) Nebo obaly pro opakované použití - tam by asi byla fajn větší velikost, ať nemusím každou chvíli nakupovat náplň
produkty bez obalu, papírový obal
pruh papíru omotaný kolem tuhého mýdla - je tam složenína z druhé strany popis mýdla (jako co to je za hlavní vůni)
ano, palmolive, nivea a další produkty s podobným tvarem obalu
x
používané
krabička uzavíratelná
Ano, pokud možno žádný obal nebo obal co se dá vícekrát použít na něco jiného po spotřebování produktu
Palmolive kosmetika.
Měkčí plast, aby se z obalu dostal veškerý obsah
Je mi fuk obal
Bez pumpiček prosím
barevné, s obrázkem čerstvého ovoce
např. šampuk od Lush v papirovym pytlicku.
sklo + malý obal
.
Je jich více, kupuji jen ty vyhovující
Parfémy Dior
růžový
Mýdla v papírových obalech
Takový, aby se neplýtvalo produktem.
syoss šampon
Poul Mitchell má super obaly.
viz. č. 8
Obaly z Manuaktury
9165,94 %65,47 % 

Graf

12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou6546,76 %46,76 %  
Bakalářské3525,18 %25,18 %  
Magisterské2316,55 %16,55 %  
Vyšší107,19 %7,19 %  
Výuční list bez maturity64,32 %4,32 %  

Graf

13. Jaké je Vaše povolání?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student 1913,67 %13,67 %  
učitelka32,16 %2,16 %  
sociální pracovník32,16 %2,16 %  
ekonom21,44 %1,44 %  
Administrativa21,44 %1,44 %  
Marketing manager21,44 %1,44 %  
státní zaměstnanec - sociální pracovník21,44 %1,44 %  
Grafik21,44 %1,44 %  
Státní sprava21,44 %1,44 %  
studentka21,44 %1,44 %  
ostatní odpovědi rodičovská dovolená
Prodavačka
OSVČ
Podnikatel
Operátor výroby
Asistent pedagoga
-
Laborantka
production manager
Ilustrátor, grafik
office manager
Podnikatelka
Cukrář
Sales
energetika
řidič
Administrativní pracovnice
Žádné.
v domácnosti
referent
Odborny asistent na VS
Dispečer
ekonomka
důchodce
Asistentka jednatele
Marketingový specialista
Webový analytik
Technik
rodičovská dovolené
Kucharka
soukromý podnikatel
Geodet
RD
tajemnice
.
Na volne noze
Jsem na rodičovské dovolené.
Studuji a chodím na brigády
nepracuji - jsem invalidní důchodce
Manazer
marketingový pracovník
Policie ČR
Student vysoké školy
Studentka filosofické fakulty
Ředitel korporátní komunikace
Administrativní pracovník
pracující student
biolog
Operátorka ve výrobě
učitel
Student akademie
materska dovolena
Servírka
Zdravotní sestra
Hlídačka dětí
Letuška
Práce v zahraničí
mateřská dovolená
Data Analyst
kameraman
Administrativní pracovnice /podnikatelka
Žena
Psycholog
invalidní důchod
Studuji
poradce
bankéř
manager
chemik
Sestra
Rodicovska dovolena
rentiér
Strojní inženýr
Barista
Ucetni
Student pracující v PR agentuře
zaměstnanec
muzejní konzervátor
sociální pracovnice
student VŠ
Obchodní manažer
Ekoložka
IT
lékař, vědec
rodič
Student na RD (v domácnosti).
receoční
adminstrativa
průvodce cr
Žádné
Zatím ještě student
Železničář
10071,94 %71,94 % 

Graf

14. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 254834,53 %34,53 %  
26 - 303323,74 %23,74 %  
31 - 352417,27 %17,27 %  
46 a výše128,63 %8,63 %  
40 - 45128,63 %8,63 %  
36 - 3964,32 %4,32 %  
Méně než 1842,88 %2,88 %  

Graf

15. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11179,86 %79,86 %  
Muž2820,14 %20,14 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Používáte nějaké produkty jen proto, že se Vám líbí obalový design?

  • odpověď nesouhlasím:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 2. Myslíte si, že má barva obalu produktu vliv na Váš výběr?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Na základě jakých vlastností se rozhodujete při nakupování výrobků?

2. Myslíte si, že má barva obalu produktu vliv na Váš výběr?

3. Změnili byste svůj oblíbený produkt proto, že má jiná značka kvalitnější obal?

4. Používáte nějaké produkty jen proto, že se Vám líbí obalový design?

6. Zajímá Vás, z čeho jsou obaly vyrobeny?

7. Ovlivňuje Vás, zda se dají obaly recyklovat?

9. Napadá Vás konkrétní příklad obalu kosmetického výrobku (šampon, sprchový gel...), který by Vám z nějakého důvodu nevyhovoval?

11. Napadá Vás příklad obalu, který by vám naopak vyhovoval a byl dle Vašeho vkusu?

12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

13. Jaké je Vaše povolání?

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Na základě jakých vlastností se rozhodujete při nakupování výrobků?

2. Myslíte si, že má barva obalu produktu vliv na Váš výběr?

3. Změnili byste svůj oblíbený produkt proto, že má jiná značka kvalitnější obal?

4. Používáte nějaké produkty jen proto, že se Vám líbí obalový design?

6. Zajímá Vás, z čeho jsou obaly vyrobeny?

7. Ovlivňuje Vás, zda se dají obaly recyklovat?

9. Napadá Vás konkrétní příklad obalu kosmetického výrobku (šampon, sprchový gel...), který by Vám z nějakého důvodu nevyhovoval?

11. Napadá Vás příklad obalu, který by vám naopak vyhovoval a byl dle Vašeho vkusu?

12. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

13. Jaké je Vaše povolání?

14. Jaký je Váš věk?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kropáčová, H.Psychologická funkce obalu (výsledky průzkumu), 2019. Dostupné online na https://psychologicka-funkce-obalu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.