Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Psychologická rizika při přechodu ze střední školy na univerzitu

Psychologická rizika při přechodu ze střední školy na univerzitu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Prášková
Šetření:07. 10. 2013 - 14. 10. 2013
Počet respondentů:153
Počet otázek (max/průměr):8 / 7.99
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:58,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

děkuji Vám za chvilku času věnovaného vyplnění tohoto dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11675,82 %75,82 %  
muž3724,18 %24,18 %  

Graf

2. Na univerzitu jsem přestoupil/a ze:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
gymnázia9260,13 %60,13 %  
střední odborné školy6139,87 %39,87 %  

Graf

3. Máte v rodině vysokoškoláka, který Vám při studiu pomáhá a radí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nikdo z rodiny nemá vystudovanou VŠ6039,22 %39,22 %  
maminka4730,72 %30,72 %  
otec4328,1 %28,1 %  
starší sourozenec3824,84 %24,84 %  
dědeček1610,46 %10,46 %  
babička42,61 %2,61 %  

Graf

4. Bylo pro Vás lehké přizpůsobit se novému stylu výuky na vysoké škole?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10769,93 %69,93 %  
ne4630,07 %30,07 %  

Graf

(VŠ = vysoká škola)

5. Jaké změny při nástupu na VŠ proběhly ve Vašem zázemí?

(bydlení, dojíždění, finance...)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

A

asi všechno, nástup na kolej, placení si všeho z přidělených peněz od rodičů

asi žádná, už na gympl jsem chodila v jiném městě a bydlela na intru

bydlení

Bydlení

bydlení

bydlení

bydlení - kolej dojíždění - cca 3 h dvakrát týdně Finance - školu střídám s brigádami

bydlení = intr -> privát, finance = plné hospodaření s penězi (jídlo, studium, studentský život), celkově se o sebe postarat

Bydlení mimo domov, nutnost si na studium vydělat, protože příjmy rodičů nebyly dostatečné, aby mi školu platili.

bydlení na koleji - osamostatnění se od rodičů financování - brigády noví přátelé, méně času na ty staré odchod z rodného města

bydlení na koleji a dojíždění

bydlení na koleji, dojíždění domů na víkend přibližně 1x za 2-3 týdny.

Bydlení na koleji, dojíždění, starání se sama o finance.

bydlení na koleji, finance, vaření - potrviny

bydleni na koleji, stravovani na "vlastni pest", nutnost vyjit s financemi, dojizdeni, odlouceni od pratel

bydlení na koleji, zřízení účtu na posílání měsíčního přídělu financí od rodičů > naučení se finančního "plánování"

bydlení na kolejích, dlouhé dojíždění

Bydlení na privátě, nutnost brigádničit.

bydlení na provátě, přispívání od rodičů, vlastní brigáda

bydlení, dojíždění, finance, denní režim, stravování

bydlení, dojíždění, finance, řidší kontakt s přáteli a rodinou

bydlení, dojíždění, finance, změna životního stylu

Bydlení, dojíždění, finance, životní styl, samostatnost, stravování

bydlení, dojíždění, financem nové prostředí

bydlení, dojíždění, méně volného času

Bydlení, dojíždění, nikoho jsem neznal

Bydlení, dojíždění, nové město

bydlení, finance

bydleni, finance

Bydlení, finance

Bydlení, finance

bydlení, finance, město, přátelé

Bydlení, finance, nové zájmy a sporty

bydlení, finance, organizace volného času

Bydlení, finance, prostředí

bydleni, finance, vse..

bydlení, financování aktivit

bydlení, finanční zodpovědnost,

bydlení, správa financí, nový způsob výuky, noví lidé

bydlení, změna kolektivu k lepšímu, osamostatnění se,

bydlení,finance

bydlím na druhé straně republiky u příbuzných, domů jezdím dvakrát do měsíce peněz mám víc díky brigádě, ale to souvisí s věkem a lepší trhem práce ve městě

Bydlím poměrně daleko, takže v mém univerzitním městě bydlím, dojíždím, což taky stojí nějaké peníze. S rodinou už se nevidím tak často, protože domů nejezdím každý týden.

bydlím s bývalými spolužáky v pronájmu v Praze, každý víkend jezdím domů, finance se samozřejmě zvýšily (mhd, skripta, ..)

bydlím stále u rodičů, dojíždím do školy denně 3/4 hodiny jedním směrem - místo 20 minut, mám kapesné 3500 na měsíc ze kterého si hradím jídlo (i doma si vařím samostatně) a zábavu, rodiče si stále nemohou zvyknout, že mě při studiu nemají vyrušovat

bYDlím stále u rodičů, protože by se mi finančně nevyplatilo mít privát a koleje by mi nedali. Rodiče mi platí bydelní + stravu, vše ostatní si platím sama.

časová náročnost, finanční náročnost

delší dojíždění, jiný přístup učitelů, jiný harmonogram výuky

dojížděla jsem kratší vzdálenost, bydlela jsem stále s rodiči a dostávala větší finanční obnos

Dojíždění

dojíždění

Dojíždění

dojíždění

dojíždění

dojíždění

dojíždění

Dojíždění - jezdím vlakem, někdy autobusem, nikdy předtím jsem nemusel tolik cestovat (nyní strávím až 8 hodin týdně dojížděním. Bydlení - bydlím na koleji. Finance - koleje mám hrazené rodiči + dostávám 2 500 kapesné na měsíc.

dojíždění 450 km, koleje, menza, nové okolí

dojíždění 60 km vlakem s přestupem, více volného času, protože na přednášky jsem nechodila a cvičení se mi vždy podařilo nacpat do dvou, maximálně třech dnů, čímž mi vzniklo i víc času na práci a zlepšila se má finanční situace

dojíždění a bydlení na koleji

dojíždění delší dobu než na gymnázium, vyšší náklady na cestovné a stravu

dojíždění do jiného města, finance na skripta

dojíždění je náročnější

dojíždění, bydlení, peníze

Dojíždění, finance

dojíždění, finance, přátelé

dojíždění, zaměstnání, volný čas

dojíždění, zvýšení nákladů, ztráta volného času

dojíždím; jím jinde než v domácím prostředí

Finance

finance

finance, dojizdeni a preposilani ucebnic

Finance,časový harmonogram.

financie, dojizdeni, cas.

finanční náročnost, bydlení na privátu, dojíždění, více učení

Finanční především

Finanční vytíženost - problémy pro otce i matku (jsou rozvedeni).

ghf hfh fhfh

kolej, finance, absence obvyklého prostředí a kamarádů

musela jsem začít chodit výrazně více na brigády, abych pokryla finance, doma se zhoršila finanční situace (jeden rodič přisel o práci) tak bylo třeba doma pomáhat s nájmem a platit si dojíždění, obědy, učebnice sama

Musím dojíždět, bydlím na kolejích, vozím z domu jídlo

na střední jsem bydlela na intru a bydlela jsem ve studentském bytě, na vš jsem bydlela doma (z domova do školy jsem to měla 18km)

nákup učebnic, obědů

Ne

Nic

nic

nové bydlení

Nové bydlení, město, práce

Nutno zajistit bydlení v Praze, přizpůsobit se dojíždění, zajištění časové jízdenky apod.

o něco delší dojíždění

O vše jsem přišla.

Ohledně bydlení a dojíždění žádné (VŠ mám skoro stejně daleko jako gymnázium). Změny proběhly jen ohledně financí - více času - částečná možnost přivýdělku

p

peníze, bydlení

Pouze změna kolektivu a prodloužilo se dojíždění o 20 minut.

prakticky žádné

Prakticky žádné, akorát jsem měla víc času.

Prodloužilo se mi dojíždění (v rámci města)

Přestěhovala jsem se do města své VŠ a rodiče mi dávají samozřejmě více peněz.

Přestěhovala jsem se, dojížděla jsem domů na víkendy, začala jsem s brigádou, našla si nové přátele.

Přestěhování se do jiného bytu, větší kapesné, více samostatnosti i zodpovědnosti.

přestěhování se od rodičů do samostatného bytu

Přestěhování se z vesnice do města. Od rodičů žít s kamarády.

přestěhování z domova do bytu s přáteli v městě kde studuji

řekla bych že nic zásadního

samostatné bydlení, samostatné zařizování všeho možného (jídlo, praní prádla, úklid v domácnosti), dojíždění, potřeba nalézt si dlouhodobou stabilní brigádu

sehnat si bydleni, dojizdeni v ramci mesta, finacni zabezpeceni ze strany rodicu a vlastni vydelek, vetsi samostnanost a zodpovednost

Složitější dojíždění, časově náročný rozvrh, komplikovaný spoj mezi domovem a školou.

snížení financí, nedostatek volného času, nedostatek spánku

stěhování do cizí země, jiný jazyk, britský systém vzdělávání

stěhování do jiného mesta

Stěhování od rodičů do vlastního bytu, dojíždění místo 15min asi 30min

stravování

Stres

temer zadne

téměř žádné

Téměř žádné.

ubytování na kolejích, dojíždění vlakem, vlastní účet atp.

v podstate zadny

velmi složité dojíždění = depresivní delší čas strávený ve škole velmi tvrdé požadavky na vědění

vetsi mnozstvi financi

Větší svoboda v organizaci vlastního času - to hodnotím kladně

viac slobody ale aj zodpovednosti, zivot v inom meste na koleji, doma len cez vikendy a postupne coraz menej casto... zmien vela ale adaptovala som sa este rychlejsie :)

více volného času, tedy možnost brigády.

Začala jsem bydlet sama, peníze mi dávali rodiče a při studiu jsme si přivydělávala. Větší šok jsem měla z nutnosti se starat sama o sebe než z přechodu na VŠ, to bylo naopak skvělé - oddychla sjem si, že konečně můžu studovat něco, co mě zajímá.

zadne

Zadne

změna bydlení - osamostatnění se, změna bydliště

změna bydlení, založení rodiny, práce

změna bydliště, spolubydlící, používání MHD, velkoměsto

změna bydliště, vyšší výdaje

Změna časového rozvrhu - mám naopak VÍC času, naopak negativní je nasazení během zkouškového období.

Změna přístupu jak v kolektivu, tak k vyučujícím...

Změna studia

zodpovědnost

Zvolila jsem školu v místě, kde jsem studovala i SŠ. Je to soukromá menší škola, kde změna nebyla tak výrazná. Změnily se pouze finanční podmínky. Rodiče mi platí školné, a jelikož mě už bylo 18 usoudili, že je čas abych začala uvažovat nad vlastními financemi, ale jelikož to není jednoduché zkombinovat se školou, veškeré "své" výdaje si platím z výplaty kterou ušetřím o prázdninách.

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné - do školy jsem dojížděla už na střední škole, stejně tak jsem již od začátku střední školy chodila přivydělávat si na brigády.

žádné podstatné

žádné zásadní, studuji ve městě, kde jsem studovala SŠ

Žádné, bydlím stále u rodičů a studuji školu ve svém místě bydliště.

Žádné. Dojížděla jsem i na střední, takže jsem zvyklá

6. Jak se změnila Vaše příprava na vyučovací hodiny?

(Učíte se více/méně oproti střední škole, přístup učitelů k Vašemu samostudiu...)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

A

během roku se neučím vůbec, ve zkouškovém středně

během semestru málo, ve zkouškovém téměř stále

cca stejně

Dříve jsem se učit mimo školu skoro vůbec nemusela.

důraz na samostudium a odbornou literaturu

jde převážně o umění si naplánovat práci

Jelikož jsem si VŠ vybrala dobrovolně, říkám si, že bych byla hloupá, kdybych na to kašlala.

jiné rozložení času na studium, množství informací za velmi krátkou dobu

Každý týden se musím o víkendu a při jízdě domů věnovat učení - rozhodně je toho více než na střední.

méně během semestru, více ve zkouškovém období

méně jsem studovala v samotném průběhu semestru a vše doháněla až při zkouškovém. studijní materiály jsem si hledala sama

méně průběžného učení

méně průběžného učení než na střední škole

méňě přípravy než na SŠ, více úkolů

Méně se učím - VŠ studium se mi líbí více

mene uceni

Méně z "hodiny na hodinu" (VŠ nevyžaduje přípravu ze dne na den, ale v dlouhodobějším horizontu, min. z týdne na týden na cvičeních, spíše však semestrálně - na zápočty a zkoušky).

Méně, kromě zkouškového.

Méně, spíš ve zkouškovém období.

moc ne, učila jsem se podobně, když jsem stíhala s brigádou

musel jsem se daleko více snažit a bohužel kreténismus kreténismů nemohl jsem si u některých předmětů dovolit si stonat. Byť jediné vynechání znamená odepření zápočtu postoj některých asistentů a profesorů = mohl si dovolit nepřijít = byť jediná absence znamená neuvěřitelně až téměř nemožné získání zápočtu !

musím se připravovat, dělat domácí úkoly, na gymplu jsem je vždy dělala až ve škole, učit se na testy dopředu, přístup učitelů mi přijde lepší než na gymplu

na SŠ jsem se neučila, začala jsem až na VŠ

na sš jsem se připravovala průběžné, tématické písemky a zkoušení. na vš přes semestr minimálně, jen příprava na cvika. teprve na konci semestru velký shon - jako maturita každé pololetí.

Na VŠ je lepší možnost soustředit se před zkouškami na daný předmět.

Na začátcích semestrů se učím určitě méně, během nich (záleží na předmětu) a na začátku "zkouškového" podstatně více.

Nárazově.

Naučil jsem se, že na některé hodiny se nemusím připravovat (nebo jen na testy, které mám předem určeny) na některé hodiny se naopak musím připravovat více, než na SŠ...

některé věci si na přednáškách neříkáme a musíme se je sami doučovat, z toho důvodu je nutné procházet si osnovy

Nepřipravuji se denně

nepřipravuji se stejně jako předtím :D

nestuduji tak usilovně v průběhu semestru, o to však usilovněji studuji na jeho konci

neučím se průběžně

Neučím se ve většině případů na jednotlivé hodiny.

nic se nezměnilo, jen na střední nebyly seminárky

nijak

nijak

nijak

nijak

nijak

Nijak

nijak

nijak

Nijak = vyhodili mě

nijak se nezmenila, studium na posledni chvili pred testem,pristup k profesorum nulovy oproti stredni.

nijak výrazně se nezměnil, učím se zhruba stejně intenzivně jako na střední škole

nijak zvlast, zacala sem chodit do kniznice

Nijak zvlášť, jen v našem povedeném školství to byla první škola, která mne bavila, tak jsem si pro jistotu udělal dvě vysoké.

nijak, pokračovala jsem ve stylu ze SŠ

o zkouškovém se učím více než na sš. je to logické. vš má jiný systém než sš

Odpadla nutnost učit se ze dne na den

oproti sš se učím méně často, ale potom více učební látky najednou

p

priprava se nezmenila :) ale travim u uceni vic casu

pripravuji se víc

Přestala jsem se učit, nechávám to na zkouškové. Úkoly nemáme a na přednášky nechodím.

Příprav na vyučovací hodiny nemáme tolik. Člověk nedělá každý den úkoly a taky se každý den neučí. Oproti střední škole se musím učit ne každý den, i když si to asi jako každý říkám, ale nakonec se stejně učím až v zápočtovém týdnu a ve zkouškovém. Píšeme více seminárních prací, sami si hledáme a vypracováváme studijní materiály a přípravu do školy si vypracováváme sami.

Příprava byla shodná na SŠ jsem měl obdobný model vzdělávání jako na VŠ ( zkoušky na konci pololetí "semestru")

příprava je rozhodně horší, vše nechávám spíš na poslední chvíli.

příprava se téměř nezměnila, spíš přístup učitelů mi moc nevyhovuje

Přístup pedagogů

přístup přednášejících, můj přístup

sfs dgdg hfhfh

stala som sa poctivejsou. narazovo som sa ucila aj na strednej takze na ten styl VS mi nerobilo problem si zvykat. len tahaky som uz nepouzivala a pripravovala sa poctivejsie.

Stejně

studuji stále stejným způsobem, akorát mám větší objemy učiva

Trávím více času nad učením než na střední škole. Složitější příprava ke zkouškám.

ucim se mene nez drive a mam horsi pristup, diky tomu ze je vse zalozeno dost na dobrovolne bazi

ucim se min

ucim se vice ale na posledni chvili, ne prubezne

Učení podstatně ubylo.

učení přes rok méně, o zkouškovém více

učení věnuji více času než kdy předtím

učila jsem se nárazově

Učila jsem se více, měla jsem problém učit se doma.

učím se celkem pravidelně, velmi mi nevyhovuje nárazové učení rozsáhlé látky a malá kontrola (motivace) ze stran učitelů. Na jednu stranu se dá říct, že právě to patří k dospívání, na druhou stranu ale je pravda, že většina vysokoškoláků se nepředře a tím pádem toho ani nemá moc v hlavě

učím se dle potřeby, spíš ale méně. Změna nastává ve zkouškovém období

Učím se hlavně o zkouškovém...

učím se hlavně před zkouškovým obdobím

učím se hodně ve vlaku a i v práci mám na učení dostatek času, učím se celkem snadno, takže nemám žádné velké potíže se studiem

učím se jednorázově na zkoušky, průběh roku je volnější

Učím se jen 2 měsíce v roce. Leden a květen. Na SŠ denně

učím se méně

Učím se méně

Učím se méně

učím se méně

učím se méně a nárazově (hlavně ve zkouškovém období, občas i během semestru, když máme nějaké průběžné testy)

učím se méně než na gymplu, ale vypracovávám často úkoly, hledám si praxi, snažím se, abych věděla, jak poznatky využiju v praxi

Učím se méně než na střední, jelikož se neučím pravidelně

Učím se méně oproti Sš

Učím se méně oproti střední škole.

Učím se méně oproti střední, zatím jsem neabsolvovala zkouškové období.

učím se méně, jen o zkouškovým... příprava na hodiny v podobě seminárek (na SOŠ to nebylo), tvrdší přístup učitelů na druhou stranu více lidský (= férový ale neústupní)

Učím se méně, v průběhu roku prakticky vůbec. Nevýhodou toho je, že jak rychle si to před zkouškou/zápočtem do hlavy naleju, tak rychle to z ní zase vyteče ven. K průběžnému učení nemám motivaci, když vím, že zkoušku nakonec udělám. Systém průběžného učení na střední škole byl efektivnější.

učím se mnohem méně

učím se nárazově, jen 2x do roka, ale za to dost intenzivně

učím se nepravidelně, často až na poslední chvíli před zkouškou

učím se o něco více, systematičtěji, věci, tkeré opravdu potřebuji

Učím se průměrně stejně, zkouškové teprve přijde...

učím se především v době zkouškového, v průběhu studia plním praxe, projekty, seminární práce, povinné výstupy atd.

Učím se přibližně stejně, přístup učitelů je dosti masový, ne individuální jako na SŠ

učím se stejně

učím se více učitelé zadávají nekonečno semestrálních prací

učím se více

učím se více

učím se více "nárazově"; větší stres a tlak

učím se více ale i SŠ jsem měla spíše samostudium kvůli nemoci

učím se více i přes to, že většina přednášek je nepovinných

učím se více nárazově

učím se více oproti střední

Učím se více oproti střední škole, dostáváme více samostatných úkolů a seminárních prací.

učím se více průběžně, více se učím samostatně

učím se více sama z knih, přednášky jsou často nepochopitelné

učím se více, ale hlavně na zkoušky

učím se více, ale to co mě baví

Účím se více, samostudium mi plně vyhovuje

Učím se zhruba stejně, jen rozložení během roku je jiné než na SŠ. Když připočítám povinnou četbu + seminární práce vyžadované na většině předmětů, čas se mnohokrát znásobí.

Učím se zhruba stejně... Většinou z hodiny na hodinu....

učímse nárazově - zkouškově, ale musím během semestru vypracovat veliké množství seminárních prací - mnohem náročnější

Učit se

úkoly se nedají odbít, kdyyž je nemáte-je to průšvih, ne jako na gymplu

V prvním ročníku jsem se učil velmi málo, měl jsem spoustu volného času, chodil jsem na spoustu party a do školy jsem docházel občas. Postupně jsem ale zjistil, jaká by byla škoda, kdybych se neučil. Nyní se učím z velké části sám, samostudium mi vyhovuje více než výuka ve škole.

v semestru se téměř neučím, zato ve zkouškovém velmi intenzivně

větší čas věnuji přípravě do školy (zčásti je to třeba, zčásti mi víc záleží na tom, abych se neshodila nepřipraveností, neznalostí), mnohem více musím shánět informace mimo internet, častěji připravuji referáty nebo prezentace

větší důraz na samostudium, méně úkolů, neosobní přístup v některých předmětech

Větší samostatnost a zodpovědnost v přípravě

Větší zájem o studium

Víc samostudia.

Více času věnuji učení doma

Více mi vyhovoval systém průběžných testů a zkoušení než nárazové zkoušky ve zkouškovém období

více přípravy do školy...na Vš jsem najednou patřila k premiantům...na gymplu ne

více samostatnosti, nutnost organizace času

více samostudia

více samostudia

Více samostudia, učím se převážně o zkouškovém, více seminárních prací

více se učím, samostudium se předpokládá, ale průběžně obvykle nekontroluje

více studia proti střední škole,

vice uceni nez na SS - pravidelneji, jiny pristup pedagogu - vice volnosti, vice moznosti, vetsi zodpovednost

více učiva

vše zůstalo stejné

vyhovovalo mi to více než na střední - větší svoboda ale zároveň zodpovědnost

Zadne

záleží na předmětu, ideální je učení se průběžně

zatím méně, ale postupně přidávám a bude muset být více než na střední

Zatím méně, při zkouškovém to bude jako před maturitou...

zatím nijak

zatím nijak

zatím se nezměnila

Zatím se učím méně než na gymnáziu. Připravuji se spíše průběžne.

změnil se rytmus - příparava pouze na testy a zkoušení v půli a na konci semestru

žádná změna

žádné domácí úkoly motivace se učit podmíněná termínem zkoušky méně častá příprava na každou hodinu výuky horší docházka - na nepovinné přednášky

(VŠ = vysoká škola)

7. Jaké změny na VŠ Vám vadí?

(např.: nejsou na VŠ skříňky pro ukládání věcí, ...)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

- nikdo nic neví (různé orgány VŠ si nás přehazují jako horké brambory a nikdo nám není schopen podat odpověď - na studijním nám řeknou, že odpověď dostaneme na katedře, tam, že na studijním...) - ačkoliv má každý obor svou nástěnku, důležité informace (termín zadání DP apod.) jsou "zveřejněné" někde hluboko na webu každé katedry - nikoho nezajímáme (a nestojíme za to, aby nám oznámil, že nebude výuka, konzultační hodiny...) - vyučující (i jednotlivé katedry) nejsou schopni komunikovat mezi sebou, informace si předávají přes studenty - informace se měmí z hodiny na hodinu podle momentální nálady vyučujících/vedoucích kateder apod. - Vámi nabízená absence skříněk je nepříjemná, ale v porovnání s výše uvedenými příklady, je to naprostá prkotina

--

.

(Skříňky na VŠ nebo šatny na škole jsou) Nevadí mi nic

90min hodiny

A

absence skříněk, nedostatečný prostor na chodbách

absence šaten

absence ukládacích prostor, ceny v menze neodpovídající kvalitě potravin

asi jsem popsala v minulé otázce - moc velká volnost, také se zpřetrhají vztahy s rodinou

Asi nic

Asi se škola od školy, ale na mé VŠ (Upol) je strašně málo dobrých učitelů, kteří by dokázali motivovat studenty pro studium. Někteří si totiž hodinu jen odvykládají a tím to hasne.

co by vadilo

často cvičení a přednášky za sebou, nemožnost se pořádně stravovat

dlouhé čekání mezi přednáškami

dojíždění

Dojíždění

dojíždění na různá místa ve městě dlouhé volno mezi přednáškami nebo cvičeními - nesouvislý rozvrh

finanční náročnost, dojíždění

horší komunikace s učiteli

Chybí mi prostory, kam si v zimě odkládat kabáty, deštíky atd. Spíš mi vadí, že ve stylu výuky nedošlo oproti střední a základní škole k žádné změně, jde jen o biflování, vlastní přemýšlení je nežádoucí.

Chybí vedoucí kruhu, chaos v promíšení skupin (žádná stálá základová skupina)

jakmile přednášející jenom naznačí, že by mohl končit, všichni začnou hlučet a odcházejí, i když on třeba ještě mluví

je to stejné

jj

jo, zrovna ty skrinky... a informace o vyuce sou podavany dost chaotickou formou

jsem spokojená

malé skříňky, dlouhé vyučování

máme tři budovy, vadí mi přejíždění mezi nimi. Na VŠ mi vadí méně individuální přístup profesorů

méně času

moc informací za krátké časové období

moc lidí (VŠE), nejsou tridy (kruhy), nikoho neznam, malokoho vidam casteji nez hodinu tydne

myslel jsem si, že všichni profesoři budou nad věcí a budou to profesoři, zatímco jsou někteří z nich svině, kteří hlavně hlídají zda-li je náhodou někdo nezapomněl v autobusu sednout apod.

na VŠ mužů používat notebook a nedávám pozor

Na VŠ nejsou skřínky na ukládaní věcí, vykládání látky...

naopak vítám, že se nemusím přezouvat! :-) Nevadí mi nic... možná jen, že jsou dlouhé pauzy mezi přednáškami

narocne rozvrhy, sedte nehnute 11hodin na drevene zidli.

ne tak častý kontakt se splužáky, množství projektů zpracovávaných ve skupinách

Nedonutím se jako na gymplu učit se každý den, někdy to člověk ani nestíhá. Díky tomu se člověk učí jednou za půl roku, i když třeba 2 měsíce. Na ústní zkoušky tak nejsem připravená jako na gymplu. Tam nám při zkoušení pokládali otázky, na které člověk musel rychle reagovat. I když zkoušky na mém oboru probíhají pouze ústně, tak přesto není člověk na to pořádně připraven a na otázku nedokáže tak rychle reagovat, musí si ji pořádně promyslet. Proto bych uvítala, kdyby měli studenti povinně rétoriku. V tomto směru se mi o dost zhoršil můj ústní i písemný projev, který mi nikdy problémy nedělal.

nedostatek času

nedostatek skříněk k ukládání věcí, nekvalitní wifi připojení, nepřehlednost učeben a budov

Nedostupnost, koleje, přístup zaměstnanců, finanční náročnost,...

nejsou na VŠ skříňky pro ukládání věcí, daleko menza

Nejsou skříňky a botníky

nejsou šatny, mezery v rozvrhu

nejsou tam skříňky

nejsou tam skříňky, není tam jídelna/kantýna, neosobní učebny

nekladení důrazu na učení se průběžně, ale až o zkouškovém

Nekompetentnost některých profesorů, konzervatismus.

Některé přednášky jsou nezáživné, anonymní prostředí

Nelze se přezouvat, nemáme jídelnu, musím s sebou pořád nosti všechny věci.

nemáme možnost přizpůsobit si rozvrh a nejsou v něm mezery na oběd - max přesuny do jiné části města, při kterých se to ani časově nedá stihnout celkem špatná dostupnost informací od vedení VŠ

nemůžu se přezouvat, škola i večer, žádné prázdniny

není distatek skříněk na ukládání věcí (kufr či sportovní taška), větší anonymita

není kam si sednout ve volných hodinách, mezery mezi hodinami se nedají rozumně využít

Není tolik průběžného testování a o všem rozhodují závěrečné testy. Dojíždění. Neosobní styl. Každý semestr se mění učitelé.

není třídní učitel

Není zde možnost přezout se do jiné obuvi a v zimě tak student tráví třeba celý den v teplých botech ve vyhřáté učebně.

neosobní hodiny, velké množství studentů na hodinách

neosobní přístup

nepravidelnost přednášek

Neustálé stěhování z jedné fakulty na druhou, není čas na teplé jídlo během vyučování (až v 5 hodin večer - po skončení výuky).

Nevadí mi nic

Nevadí mi nic.

Nevadí mi žádné změny.

nevadí žádné

nevyhovující rozvrh vzhledem k dojíždění

nic

nic

nic

nic

Nic

nic

nic

nic mi nevadí

Nic mi nevadí.

nic mi nevadilo

Nic mi vcelku nevadí, někdy neochota vyučujících.

nic, všechno je mnohem lepší než na SŠ

nikoho nezajímá když na něco zapomente/neuděláte/p**děláte, jedete si na vlastní triko...

nosy vysoko nahoru

obecně ten průplesk, který dostáváte než se rozkoukáte

oproti SS nevnimam nic negativne, naopak - zmena k lepsimu

organizace!, rozvrhy, komunikace

osminásobně větší počet studentů ve "třídě", tudíž nemožnost poznat všechny, mít kolem sebe dobré známé; oproti gymnáziu větší počet spolužáků, s nimiž si vůbec nerozumím (i procentuálně); z hlediska učení mi větší dozor nad pravidelnou donácí přípravou na SŠ bránil v prokrastinaci

p

Přebíhání mezi katedrami, nejednotnost elektronické komunikace mezi vyuč. a studenty

Předměty na sebe nenavazují a jsou mezi nimi pauzy, některé pozdní předměty

Přednášející, co vyžadují na nepovinných přednáškách 100% účast, byrokracie

přednášky rozházené během de nebo naopak bez pauzy na oběd, výuka pozdě večer

přejíždění z budovy na budovu, není celistvý rozvrh, často hodiny odpoledne

přesně tak ...ty skříňky...dál nespolupráce učitelů...nesejdou se ve sborovně..ale každý si hrabe na své katedře...

Přetahování vyuky za čas jim vymezený...

Přístup kantorů ke studentům.

přístup některých docentů, magister atd. někteří se chovají velmi nadřazeně a arogatně, nejsou skřínky, časté přesuny z jedné budovy do druhé na které často není dostatek času, nezdařilé rozvrhy s velkými mezerami (rozvrháři často nepočítají s tím, že ne všichni studenti jsou na koleji a někteří dojíždí každý den, takže se v mezerách, tři nebo čtyři hodiny jen tak potulují po areálu..)

Přístup pedagogů, samostatnost

Rozházené předměty mezi budovami s obtížnou možností stíhat navazující přednášky

rozházený rozvrh - třeba jedna hodina ráno, dvě v poledne, pak volno a hodina večer a tak..., samostudium...

rozvrh

rozvrh hodin je často rozdělený tak, že vznikají velké časové mezery, není hodina za hodinou

ruzne pozadavky ucitelu

sffd sfs

skříňky chybí, ale jinak je to rozhodně lepší

Skříňky na VŠ by byly fajn, ale nebyly ani na SŠ.

Skříňky, dlouhé přednášky

skříňky, rychlost mluvení učitele při přednáškách

Slovní projevy

stravování

studium na VŠ mi vyhovuje

špatný rozvrh - mnoho přednášek i seminářů se kryje, proto nemůžu chodit na všechny, musím si potom vše zjišťovat od spolužáků, kterým se to nekryje, psát navíc seminárky, protože jinak by mi učitelé neuznali 50% docházku... Spousta předmětů je zbytečných (např. nyní máme odbornou aj - jednak je to pouze 1 semestr, navíc spousta z nás neumí ani běžně konverzovat v aj, ale musíme se učit odborné termíny, které ani nesouvisí s naší specializací - humanitně založení čtou texty o informatice a informatici o sociologii).

teď mě nic nenapadá

Tělocvik v 6 večer, plná škola Rusů, pro lehce introvertního jedince problémy se seznámením.

těžko sehnatelná skripta

to, že jsou občas několikahodinové mezery v přednastaveném rozvrhu, nejde s tím moc hýbat a když člověk nežije na kolejích, tak to musí strávit ve škole nebo čekáním někde jinde a přezouvání to je taky kapitola sama pro sebe, není moc zázemí hlavně v zimě

v našem městě není pro studenty menza

v zimě mi vadí to že si nemám kam odložit zimní boty, ráda bych si dala na na nohy lehčí boty než například kozačky

velká anonymita, neosobní přístup kvůli velkému počtu studentů

Velký počet studentů na cvičeních.

více stresu...

VŠ se nesnaží nikoho naučit nic do praxe, jde jim jen o dotace na studenta

vše mi vyhovuje

všechny písemky a zkoušky jsou najednou, na střední se nám je snažili rozložit rovnoměrně během celého roku

vyse zminene skrinky, hodiny

výuka je rozložená tak, že nelze stíhat obědy v menze, některé přednášky a cvičení jsou podle mě zbytečně dlouhé (např. 3 hodiny a více)

Vzdálenost od rodiny, přítele a přátel. Dále skřínky nrbo nějaký úložný prostor mi zde chybi. Především kvůli tomu, že musím vydržet v jedněch botech celý den, pak nejsou jaksi vabne vonici.

WiFi

zadne

zadne

Zadne

zadne

zadne

Zejména značná byrokracie týkající se studia, jinak snad nic.

změny spíše pozitivním směrem, chybí snad jen možnost přezutí v zimním období

žádné

žádné

žádné

žádné

Žádné

žádné

Žádné

žádné

žádné

žádné

žádné

žádné :o)

Žádné věci mi nevadí, jsem se změnou naprosto spokojena.

žádné, naopak. skříňky na vš jsou ;)

Žádné.

Žádné.

že je vše přes internet - skripta, indexy

že se v budovách chodí v botech a ne přezůvlách, povinné hodiny i pro ty, které to nezajímá - pak vyrušují a není slyšet ani přednášejícího

(VŠ = vysoká škola)

8. Jaké změny jste na VŠ uvítali?

(např.: nemusíme mít přezůvky, ...)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

.......................

A

absolutni svoboda pri studiu, pohybu po budove, dochazky, pripravy na seminare.. vsem jste ukradeny jestli nekam chodite nebo ne :-)

Asi nic

asi žádné

Časová nezávislost, můžu si někdy přispat, nejsem tolik unavený, můžu vést zdravější životní styl.

dobrý kolektiv

fsf fsdf

hezké a moderní vybavení, menší buzerace ohledně povinností a chození do školy

hodně jsem se osamostatnila, jsem "schopnější", s těmi přezůvkami je spíše nevýhoda - člověk má po několika hodinách v botaskách zapařené nohy :-) Učitelé jednají více jako s dospělým.

Individualita

ISIC ktory fungoval na vsetko - oobed, MHD, zlavy, knihovna,

jj, přezůvky. už jsme nebyly malé děti, všichni nám začali vykat a i se s námi bavili jako s dospělými. na přednášky se nemusí chodit a člověk neřeší omluvenky, nemusí se bát toho, že bude nečekaně vyzkoušen...

jsem spokojeny

když má člověk něco, co musí zařídit, do školy nemusí. potkávání více lidí. absence přezůvek je fajn :)

kolektiv, přístup učitelů :)

konečně k nám nepřistupují jako k dětem

Kratší přednášky,

kvůli každé absenci nemusíme nosit omluvenku

levnejsi skolne

méně ptaní na to, kde jsme byli a co jsme dělali

moznost si vybrat predmety a poskladat rozvrh, vetsi casova flexibilita

možnost mít počítač na hodinách, nepotřebné přezůvky, volitelný rozvrh a předměty

možnost organizace rozvrhu a výběru vyučujícího, studovna ve škole, rovnocennější vztahy mezi studentem a vyučujícím

možnost poskládat si hodiny dle libosti. Předem ohlášené testy, absence nepotřebných předmětů, možnost výběru jídla při obědě

možnost sestavit si rozvrh podle sebe, větší volnost v docházce

Možnost vybrat si obor podle svých potřeb.

možnsot zorganizovat si čas sám

můžu si sestavit rozvrh relativně jak chci, mám více volného času

Na naší škole kredit za tělocvik v jiném než 1 ročníku.

nebazírování na nepodstatných věcech

nehraje se na "kolektiv", to jsem na SŠ nesnášela

nemusela jsem mít přezůvky, přednášky nebyly povinné, člověk si mohl upravit sám rozvrh

nemuset se připravovat na hodiny, větší samostatnost

nemusím chodit každý den do školy

Nemusím chodit na nepřínosné přednášky, o většině hodin mohu jít svobodně na toaletu.

Nemusím chodit na přednášky, nemusím se připravovat na každou hodinu a můžu bydlet bez rodičů

Nemusím chodit na všechny hodiny

nemusím každému vysvětlovat proč jsem tam nebyla, nelze se zaobírat jedinci..

nemusím mít omluvenky

Nemusím mít přezůvky, nemusím ráno vstávat, volný režim

Nemusím sedět od rána do pozdního odpoledne ve školní lavici.

nemusim sedet vzorne v lavici a tupe zapisovat diktovane poznamky

Nemusím tam chodit.

nemusíme mít omluvenky

nemusíme mít přezůvky

nemusíme mít přezůvky, mohu si chodit do školy kdy chci a na co chci, vzdělání, které budu mít, závisí čistě jen na mně

nemusíme mít přezůvky, na většině hodinách se nedělá prezence - mohu si dovolit nepřijít. Mohu přijít/odejít jak chci.

nemusíme se zouvat, lepší kolektiv - podobně smýšlejích lidí

Není nutná docházka. Rozvrh se dá plánovat dle vlastních představ.

Není nutné chodit na všechny přednášky, studuji zejména předměty, které mě zajímají, více vzdělaní profesoři

není nutnost přezouvání, volnější rozvrh, není povinnost mít tolik docházky jako na střední

Není povinná, mohu si některé věci občas uzpůsobit, jak zrovna potřebuji.

není povinné docházet na všechny předměty v nichž jsem zapsaná...

Nepovinná docházka

nepovinna dochazka

nepovinná docházka na přednášky

nepovinná docházka, větší zodpovědnost

Nepovinnost docházky, mohu z hodiny odejít kdy se mi to hodí

nepřezouvání :D

Nevim

Nevím.

nevychodila jsem klasickou střední školu, ale konzervatoř, takže věci typu přezůvek pro mě byly pasé už tam :-)

Nezávislost, vlastní rozvrh

nic

nic

nic

Nic

nikdo nás neočekávaně netahá k tabuli a nezkouší

noví přátelé

Osamostatnění se, i když to ze začátku bylo těžké. A taky samozřejmě studentský život, poznávání nových lidí, kulturní vyžití, ...

p

prakticky žádné změny mě příjemně nepřekvapili.

prakticky žádné... :)

právo volby, větší volnost,

Přednášky na webu, pivo v jídelně a bufetu, absence profesně zbytečných předmětů (filozofie...)

Přestali jsme být žáčci a začali jsme být partnery pedagoga. Vzájemný respekt!

přezůvky samovolitelný rozvrh

Přezůvky

přezůvky, volnější rozvrh

přezůvky, méně dohledu, lepší kvalita výuky

přezůvky, nepovinná docházka, volnější rozvrh, filtrované informace - konec předmětu, které mě na SŠ nebavily či nezajímaly

příchody na výuku

přístup jako k dospělým, bývá možnost sestavování rozvrhů, je možnost vybrat si předměty, většinou bývá pátek volný

přístup pedagogů méně zbytečných povinností

relativní volnost, spousta věcí je vlastní volba (příprava, písemky, absence...)

rozvrh, nepovinnost docházky

rozvrh, svoboda

různorodost předmětů, můžu si vybrat co mě baví, na přednáškách se nekladou velké nároky na pozornost a naopak na seminářích je přátelštější atmosféra než na střední

samostatnost

Samostatnost. Specializici na svuj obor.

Skolne

Studenti jsou vnimani jako rovnocenni, dospeli jedinci, profesori poskytuji moznost k diskuzi (nesouhlas s pedagogem neni vniman negativne jako na SS), student ma vetsi volnost.

studovny, větší volnost, více času, nemusíme mít přezůvky a mazat tabule, apod.

svoboda a zodpovědnost

svoboda ve všem, oslovení od kantorů "kolegyně" :) to byla příjemná změna

svobodu

Systém výuky, větší volnost...

škola začíná později, než na střední; nikdo se o mě nestará, jestli do školy přijdu/nepřijdu, nemusím mít omluvenku, všem je jedno, jestli odejdu z výuky dřív... nemusím nikomu nic vysvětlovat.

Umenšení byrokracie.

Už si nemusím s sebou tahat do školy učebnice, přezouvat se, každý den po škole nemusím jít hned domů vyrábět úkoly - větší časová flexibilita.

věnuji se svému oboru, ne předmětům, které mi na gymnáziu nešly

Větší důraz na průběžné testování.

větší možnost individuálního přístupu ke studiu

Větší samostatnost a možnost sama přemýšlet. Volnější časový rozvrh, zacházení se studenty jako se svéprávnými dospělými.

Větší svoboda

Větší svoboda a možnost plánovat si studium, větší nezávislost.

větší svoboda v možnosti uspořádat si předměty a rozvrh hodin.

větší svoboda v organizaci svého času, výuky, učení atd.

větší svoboda ve výběru předmětů = specializace, více prostoru pro samostudium bez povinné docházky

Větší svoboda, odbornost, zaměření a přístup

Větší volnost, když nechci, nejdu na přednášku; známe všechny požadavky už na začátku roku, můžeme si tedy čas rozvrhnout podle svého.

Větší volnost= zodpovědnost

viac volneho casu, vyucovanie od 10:00, krátke semestre, ziadne neohlasene pisomky, ci skusky...

víc skříněk na ukládání věcí

více praxe a méně teorie

více příležitostí společných akcích (kurzy, výlety v rámci předmětů), ntb ve škole při přednáškách, nemusím vstávat brzo, výběr předmětů o které mám zájem, to co mě nebaví si nemusím zapisovat!

více volného času...

více volnosti, neřeší se zbytečnosti

volitelný rozvrh

Volná docházka na přednášky.

volnější režim,

Volnější režim, větší svoboda,...

volnější rozvrh, nemusíme chodit na všechny předměty

volnost

volnost

volnost

volnost ve vlastních rozhodnutích, vlastní plánování času

volnost, flexibilita, dobrovolne dochazeni, vyssi uroven

volnost, možnost úprav rozvrhu

volnost, nemusím se účastnit přednášek a ani některých cvičení, které mě nezajímají a mám pocit, že mi nic nedávají

volnost, svobodu

volnost, úroveň, odbornost

volnost, víc volného času

Volnost.

volný režim, vlastní rozvrh, nemusím brzo vstávat do školy

vsechno

vše jednodušší, učitelé jednají více jako rovný s rovným

Výběr předmětů podle vlastního uvážení.

vyučující mě berou jako rovnoprávného partnera v diskusi; vyučující jsou ve velké většině větší autority, více si jich vážím; předměty si můžu vybírat nejen předtím, než je začnu navštěvovat, ale i poté (osobní zkušenost je lepší ukazatel než anotace)

WiFi

wifi připojení (i když nekvalitní), možnost používáí notebooků, nepovinné přednášky, možnost sestavení vlastního rozvrhu

zadne

zadne prezuvky, dobrovolna dochazka

žádná povýšenost, přátelskost

žádné

žádné

žádné

Žádné prezuvky, jist kdy chceme, žádné omluvenky

žádné ústní zkoušení každou hodinu

Že jsem v okruhu lidí zajímající se o stejnou problematiku

že si můžu sama sestavit rozvrh hodin, že si můžu zvolit předměty, které mne zajímají.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Na univerzitu jsem přestoupil/a ze:

  • odpověď gymnázia:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dědeček na otázku 3. Máte v rodině vysokoškoláka, který Vám při studiu pomáhá a radí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jsem:

2. Na univerzitu jsem přestoupil/a ze:

3. Máte v rodině vysokoškoláka, který Vám při studiu pomáhá a radí?

4. Bylo pro Vás lehké přizpůsobit se novému stylu výuky na vysoké škole?

5. Jaké změny při nástupu na VŠ proběhly ve Vašem zázemí?

7. Jaké změny na VŠ Vám vadí?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jsem:

2. Na univerzitu jsem přestoupil/a ze:

3. Máte v rodině vysokoškoláka, který Vám při studiu pomáhá a radí?

4. Bylo pro Vás lehké přizpůsobit se novému stylu výuky na vysoké škole?

5. Jaké změny při nástupu na VŠ proběhly ve Vašem zázemí?

7. Jaké změny na VŠ Vám vadí?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Prášková, K.Psychologická rizika při přechodu ze střední školy na univerzitu (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://psychologicka-rizika-pri-pre.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.