Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Psychologická rizika při přechodu ze střední školy na univerzitu
Psychologická rizika při přechodu ze střední školy na univerzitu
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Klára Prášková |
---|---|
Šetření: | 07. 10. 2013 - 14. 10. 2013 |
Počet respondentů: | 153 |
Počet otázek (max/průměr): | 8 / 7.99 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 57,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:25 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
děkuji Vám za chvilku času věnovaného vyplnění tohoto dotazníku.
Odpovědi respondentů
1. Jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 116 | 75,82 % | 75,82 % |
muž | 37 | 24,18 % | 24,18 % |
2. Na univerzitu jsem přestoupil/a ze:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
gymnázia | 92 | 60,13 % | 60,13 % |
střední odborné školy | 61 | 39,87 % | 39,87 % |
3. Máte v rodině vysokoškoláka, který Vám při studiu pomáhá a radí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nikdo z rodiny nemá vystudovanou VŠ | 60 | 39,22 % | 39,22 % |
maminka | 47 | 30,72 % | 30,72 % |
otec | 43 | 28,1 % | 28,1 % |
starší sourozenec | 38 | 24,84 % | 24,84 % |
dědeček | 16 | 10,46 % | 10,46 % |
babička | 4 | 2,61 % | 2,61 % |
4. Bylo pro Vás lehké přizpůsobit se novému stylu výuky na vysoké škole?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 107 | 69,93 % | 69,93 % |
ne | 46 | 30,07 % | 30,07 % |
5. Jaké změny při nástupu na VŠ proběhly ve Vašem zázemí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
A
asi všechno, nástup na kolej, placení si všeho z přidělených peněz od rodičů
asi žádná, už na gympl jsem chodila v jiném městě a bydlela na intru
bydlení
Bydlení
bydlení
bydlení
bydlení - kolej dojíždění - cca 3 h dvakrát týdně Finance - školu střídám s brigádami
bydlení = intr -> privát, finance = plné hospodaření s penězi (jídlo, studium, studentský život), celkově se o sebe postarat
Bydlení mimo domov, nutnost si na studium vydělat, protože příjmy rodičů nebyly dostatečné, aby mi školu platili.
bydlení na koleji - osamostatnění se od rodičů financování - brigády noví přátelé, méně času na ty staré odchod z rodného města
bydlení na koleji a dojíždění
bydlení na koleji, dojíždění domů na víkend přibližně 1x za 2-3 týdny.
Bydlení na koleji, dojíždění, starání se sama o finance.
bydlení na koleji, finance, vaření - potrviny
bydleni na koleji, stravovani na "vlastni pest", nutnost vyjit s financemi, dojizdeni, odlouceni od pratel
bydlení na koleji, zřízení účtu na posílání měsíčního přídělu financí od rodičů > naučení se finančního "plánování"
bydlení na kolejích, dlouhé dojíždění
Bydlení na privátě, nutnost brigádničit.
bydlení na provátě, přispívání od rodičů, vlastní brigáda
bydlení, dojíždění, finance, denní režim, stravování
bydlení, dojíždění, finance, řidší kontakt s přáteli a rodinou
bydlení, dojíždění, finance, změna životního stylu
Bydlení, dojíždění, finance, životní styl, samostatnost, stravování
bydlení, dojíždění, financem nové prostředí
bydlení, dojíždění, méně volného času
Bydlení, dojíždění, nikoho jsem neznal
Bydlení, dojíždění, nové město
bydlení, finance
bydleni, finance
Bydlení, finance
Bydlení, finance
bydlení, finance, město, přátelé
Bydlení, finance, nové zájmy a sporty
bydlení, finance, organizace volného času
Bydlení, finance, prostředí
bydleni, finance, vse..
bydlení, financování aktivit
bydlení, finanční zodpovědnost,
bydlení, správa financí, nový způsob výuky, noví lidé
bydlení, změna kolektivu k lepšímu, osamostatnění se,
bydlení,finance
bydlím na druhé straně republiky u příbuzných, domů jezdím dvakrát do měsíce peněz mám víc díky brigádě, ale to souvisí s věkem a lepší trhem práce ve městě
Bydlím poměrně daleko, takže v mém univerzitním městě bydlím, dojíždím, což taky stojí nějaké peníze. S rodinou už se nevidím tak často, protože domů nejezdím každý týden.
bydlím s bývalými spolužáky v pronájmu v Praze, každý víkend jezdím domů, finance se samozřejmě zvýšily (mhd, skripta, ..)
bydlím stále u rodičů, dojíždím do školy denně 3/4 hodiny jedním směrem - místo 20 minut, mám kapesné 3500 na měsíc ze kterého si hradím jídlo (i doma si vařím samostatně) a zábavu, rodiče si stále nemohou zvyknout, že mě při studiu nemají vyrušovat
bYDlím stále u rodičů, protože by se mi finančně nevyplatilo mít privát a koleje by mi nedali. Rodiče mi platí bydelní + stravu, vše ostatní si platím sama.
časová náročnost, finanční náročnost
delší dojíždění, jiný přístup učitelů, jiný harmonogram výuky
dojížděla jsem kratší vzdálenost, bydlela jsem stále s rodiči a dostávala větší finanční obnos
Dojíždění
dojíždění
Dojíždění
dojíždění
dojíždění
dojíždění
dojíždění
Dojíždění - jezdím vlakem, někdy autobusem, nikdy předtím jsem nemusel tolik cestovat (nyní strávím až 8 hodin týdně dojížděním. Bydlení - bydlím na koleji. Finance - koleje mám hrazené rodiči + dostávám 2 500 kapesné na měsíc.
dojíždění 450 km, koleje, menza, nové okolí
dojíždění 60 km vlakem s přestupem, více volného času, protože na přednášky jsem nechodila a cvičení se mi vždy podařilo nacpat do dvou, maximálně třech dnů, čímž mi vzniklo i víc času na práci a zlepšila se má finanční situace
dojíždění a bydlení na koleji
dojíždění delší dobu než na gymnázium, vyšší náklady na cestovné a stravu
dojíždění do jiného města, finance na skripta
dojíždění je náročnější
dojíždění, bydlení, peníze
Dojíždění, finance
dojíždění, finance, přátelé
dojíždění, zaměstnání, volný čas
dojíždění, zvýšení nákladů, ztráta volného času
dojíždím; jím jinde než v domácím prostředí
Finance
finance
finance, dojizdeni a preposilani ucebnic
Finance,časový harmonogram.
financie, dojizdeni, cas.
finanční náročnost, bydlení na privátu, dojíždění, více učení
Finanční především
Finanční vytíženost - problémy pro otce i matku (jsou rozvedeni).
ghf hfh fhfh
kolej, finance, absence obvyklého prostředí a kamarádů
musela jsem začít chodit výrazně více na brigády, abych pokryla finance, doma se zhoršila finanční situace (jeden rodič přisel o práci) tak bylo třeba doma pomáhat s nájmem a platit si dojíždění, obědy, učebnice sama
Musím dojíždět, bydlím na kolejích, vozím z domu jídlo
na střední jsem bydlela na intru a bydlela jsem ve studentském bytě, na vš jsem bydlela doma (z domova do školy jsem to měla 18km)
nákup učebnic, obědů
Ne
Nic
nic
nové bydlení
Nové bydlení, město, práce
Nutno zajistit bydlení v Praze, přizpůsobit se dojíždění, zajištění časové jízdenky apod.
o něco delší dojíždění
O vše jsem přišla.
Ohledně bydlení a dojíždění žádné (VŠ mám skoro stejně daleko jako gymnázium). Změny proběhly jen ohledně financí - více času - částečná možnost přivýdělku
p
peníze, bydlení
Pouze změna kolektivu a prodloužilo se dojíždění o 20 minut.
prakticky žádné
Prakticky žádné, akorát jsem měla víc času.
Prodloužilo se mi dojíždění (v rámci města)
Přestěhovala jsem se do města své VŠ a rodiče mi dávají samozřejmě více peněz.
Přestěhovala jsem se, dojížděla jsem domů na víkendy, začala jsem s brigádou, našla si nové přátele.
Přestěhování se do jiného bytu, větší kapesné, více samostatnosti i zodpovědnosti.
přestěhování se od rodičů do samostatného bytu
Přestěhování se z vesnice do města. Od rodičů žít s kamarády.
přestěhování z domova do bytu s přáteli v městě kde studuji
řekla bych že nic zásadního
samostatné bydlení, samostatné zařizování všeho možného (jídlo, praní prádla, úklid v domácnosti), dojíždění, potřeba nalézt si dlouhodobou stabilní brigádu
sehnat si bydleni, dojizdeni v ramci mesta, finacni zabezpeceni ze strany rodicu a vlastni vydelek, vetsi samostnanost a zodpovednost
Složitější dojíždění, časově náročný rozvrh, komplikovaný spoj mezi domovem a školou.
snížení financí, nedostatek volného času, nedostatek spánku
stěhování do cizí země, jiný jazyk, britský systém vzdělávání
stěhování do jiného mesta
Stěhování od rodičů do vlastního bytu, dojíždění místo 15min asi 30min
stravování
Stres
temer zadne
téměř žádné
Téměř žádné.
ubytování na kolejích, dojíždění vlakem, vlastní účet atp.
v podstate zadny
velmi složité dojíždění = depresivní delší čas strávený ve škole velmi tvrdé požadavky na vědění
vetsi mnozstvi financi
Větší svoboda v organizaci vlastního času - to hodnotím kladně
viac slobody ale aj zodpovednosti, zivot v inom meste na koleji, doma len cez vikendy a postupne coraz menej casto... zmien vela ale adaptovala som sa este rychlejsie :)
více volného času, tedy možnost brigády.
Začala jsem bydlet sama, peníze mi dávali rodiče a při studiu jsme si přivydělávala. Větší šok jsem měla z nutnosti se starat sama o sebe než z přechodu na VŠ, to bylo naopak skvělé - oddychla sjem si, že konečně můžu studovat něco, co mě zajímá.
zadne
Zadne
změna bydlení - osamostatnění se, změna bydliště
změna bydlení, založení rodiny, práce
změna bydliště, spolubydlící, používání MHD, velkoměsto
změna bydliště, vyšší výdaje
Změna časového rozvrhu - mám naopak VÍC času, naopak negativní je nasazení během zkouškového období.
Změna přístupu jak v kolektivu, tak k vyučujícím...
Změna studia
zodpovědnost
Zvolila jsem školu v místě, kde jsem studovala i SŠ. Je to soukromá menší škola, kde změna nebyla tak výrazná. Změnily se pouze finanční podmínky. Rodiče mi platí školné, a jelikož mě už bylo 18 usoudili, že je čas abych začala uvažovat nad vlastními financemi, ale jelikož to není jednoduché zkombinovat se školou, veškeré "své" výdaje si platím z výplaty kterou ušetřím o prázdninách.
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
Žádné - do školy jsem dojížděla už na střední škole, stejně tak jsem již od začátku střední školy chodila přivydělávat si na brigády.
žádné podstatné
žádné zásadní, studuji ve městě, kde jsem studovala SŠ
Žádné, bydlím stále u rodičů a studuji školu ve svém místě bydliště.
Žádné. Dojížděla jsem i na střední, takže jsem zvyklá
6. Jak se změnila Vaše příprava na vyučovací hodiny?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
A
během roku se neučím vůbec, ve zkouškovém středně
během semestru málo, ve zkouškovém téměř stále
cca stejně
Dříve jsem se učit mimo školu skoro vůbec nemusela.
důraz na samostudium a odbornou literaturu
jde převážně o umění si naplánovat práci
Jelikož jsem si VŠ vybrala dobrovolně, říkám si, že bych byla hloupá, kdybych na to kašlala.
jiné rozložení času na studium, množství informací za velmi krátkou dobu
Každý týden se musím o víkendu a při jízdě domů věnovat učení - rozhodně je toho více než na střední.
méně během semestru, více ve zkouškovém období
méně jsem studovala v samotném průběhu semestru a vše doháněla až při zkouškovém. studijní materiály jsem si hledala sama
méně průběžného učení
méně průběžného učení než na střední škole
méňě přípravy než na SŠ, více úkolů
Méně se učím - VŠ studium se mi líbí více
mene uceni
Méně z "hodiny na hodinu" (VŠ nevyžaduje přípravu ze dne na den, ale v dlouhodobějším horizontu, min. z týdne na týden na cvičeních, spíše však semestrálně - na zápočty a zkoušky).
Méně, kromě zkouškového.
Méně, spíš ve zkouškovém období.
moc ne, učila jsem se podobně, když jsem stíhala s brigádou
musel jsem se daleko více snažit a bohužel kreténismus kreténismů nemohl jsem si u některých předmětů dovolit si stonat. Byť jediné vynechání znamená odepření zápočtu postoj některých asistentů a profesorů = mohl si dovolit nepřijít = byť jediná absence znamená neuvěřitelně až téměř nemožné získání zápočtu !
musím se připravovat, dělat domácí úkoly, na gymplu jsem je vždy dělala až ve škole, učit se na testy dopředu, přístup učitelů mi přijde lepší než na gymplu
na SŠ jsem se neučila, začala jsem až na VŠ
na sš jsem se připravovala průběžné, tématické písemky a zkoušení. na vš přes semestr minimálně, jen příprava na cvika. teprve na konci semestru velký shon - jako maturita každé pololetí.
Na VŠ je lepší možnost soustředit se před zkouškami na daný předmět.
Na začátcích semestrů se učím určitě méně, během nich (záleží na předmětu) a na začátku "zkouškového" podstatně více.
Nárazově.
Naučil jsem se, že na některé hodiny se nemusím připravovat (nebo jen na testy, které mám předem určeny) na některé hodiny se naopak musím připravovat více, než na SŠ...
některé věci si na přednáškách neříkáme a musíme se je sami doučovat, z toho důvodu je nutné procházet si osnovy
Nepřipravuji se denně
nepřipravuji se stejně jako předtím :D
nestuduji tak usilovně v průběhu semestru, o to však usilovněji studuji na jeho konci
neučím se průběžně
Neučím se ve většině případů na jednotlivé hodiny.
nic se nezměnilo, jen na střední nebyly seminárky
nijak
nijak
nijak
nijak
nijak
Nijak
nijak
nijak
Nijak = vyhodili mě
nijak se nezmenila, studium na posledni chvili pred testem,pristup k profesorum nulovy oproti stredni.
nijak výrazně se nezměnil, učím se zhruba stejně intenzivně jako na střední škole
nijak zvlast, zacala sem chodit do kniznice
Nijak zvlášť, jen v našem povedeném školství to byla první škola, která mne bavila, tak jsem si pro jistotu udělal dvě vysoké.
nijak, pokračovala jsem ve stylu ze SŠ
o zkouškovém se učím více než na sš. je to logické. vš má jiný systém než sš
Odpadla nutnost učit se ze dne na den
oproti sš se učím méně často, ale potom více učební látky najednou
p
priprava se nezmenila :) ale travim u uceni vic casu
pripravuji se víc
Přestala jsem se učit, nechávám to na zkouškové. Úkoly nemáme a na přednášky nechodím.
Příprav na vyučovací hodiny nemáme tolik. Člověk nedělá každý den úkoly a taky se každý den neučí. Oproti střední škole se musím učit ne každý den, i když si to asi jako každý říkám, ale nakonec se stejně učím až v zápočtovém týdnu a ve zkouškovém. Píšeme více seminárních prací, sami si hledáme a vypracováváme studijní materiály a přípravu do školy si vypracováváme sami.
Příprava byla shodná na SŠ jsem měl obdobný model vzdělávání jako na VŠ ( zkoušky na konci pololetí "semestru")
příprava je rozhodně horší, vše nechávám spíš na poslední chvíli.
příprava se téměř nezměnila, spíš přístup učitelů mi moc nevyhovuje
Přístup pedagogů
přístup přednášejících, můj přístup
sfs dgdg hfhfh
stala som sa poctivejsou. narazovo som sa ucila aj na strednej takze na ten styl VS mi nerobilo problem si zvykat. len tahaky som uz nepouzivala a pripravovala sa poctivejsie.
Stejně
studuji stále stejným způsobem, akorát mám větší objemy učiva
Trávím více času nad učením než na střední škole. Složitější příprava ke zkouškám.
ucim se mene nez drive a mam horsi pristup, diky tomu ze je vse zalozeno dost na dobrovolne bazi
ucim se min
ucim se vice ale na posledni chvili, ne prubezne
Učení podstatně ubylo.
učení přes rok méně, o zkouškovém více
učení věnuji více času než kdy předtím
učila jsem se nárazově
Učila jsem se více, měla jsem problém učit se doma.
učím se celkem pravidelně, velmi mi nevyhovuje nárazové učení rozsáhlé látky a malá kontrola (motivace) ze stran učitelů. Na jednu stranu se dá říct, že právě to patří k dospívání, na druhou stranu ale je pravda, že většina vysokoškoláků se nepředře a tím pádem toho ani nemá moc v hlavě
učím se dle potřeby, spíš ale méně. Změna nastává ve zkouškovém období
Učím se hlavně o zkouškovém...
učím se hlavně před zkouškovým obdobím
učím se hodně ve vlaku a i v práci mám na učení dostatek času, učím se celkem snadno, takže nemám žádné velké potíže se studiem
učím se jednorázově na zkoušky, průběh roku je volnější
Učím se jen 2 měsíce v roce. Leden a květen. Na SŠ denně
učím se méně
Učím se méně
Učím se méně
učím se méně
učím se méně a nárazově (hlavně ve zkouškovém období, občas i během semestru, když máme nějaké průběžné testy)
učím se méně než na gymplu, ale vypracovávám často úkoly, hledám si praxi, snažím se, abych věděla, jak poznatky využiju v praxi
Učím se méně než na střední, jelikož se neučím pravidelně
Učím se méně oproti Sš
Učím se méně oproti střední škole.
Učím se méně oproti střední, zatím jsem neabsolvovala zkouškové období.
učím se méně, jen o zkouškovým... příprava na hodiny v podobě seminárek (na SOŠ to nebylo), tvrdší přístup učitelů na druhou stranu více lidský (= férový ale neústupní)
Učím se méně, v průběhu roku prakticky vůbec. Nevýhodou toho je, že jak rychle si to před zkouškou/zápočtem do hlavy naleju, tak rychle to z ní zase vyteče ven. K průběžnému učení nemám motivaci, když vím, že zkoušku nakonec udělám. Systém průběžného učení na střední škole byl efektivnější.
učím se mnohem méně
učím se nárazově, jen 2x do roka, ale za to dost intenzivně
učím se nepravidelně, často až na poslední chvíli před zkouškou
učím se o něco více, systematičtěji, věci, tkeré opravdu potřebuji
Učím se průměrně stejně, zkouškové teprve přijde...
učím se především v době zkouškového, v průběhu studia plním praxe, projekty, seminární práce, povinné výstupy atd.
Učím se přibližně stejně, přístup učitelů je dosti masový, ne individuální jako na SŠ
učím se stejně
učím se více učitelé zadávají nekonečno semestrálních prací
učím se více
učím se více
učím se více "nárazově"; větší stres a tlak
učím se více ale i SŠ jsem měla spíše samostudium kvůli nemoci
učím se více i přes to, že většina přednášek je nepovinných
učím se více nárazově
učím se více oproti střední
Učím se více oproti střední škole, dostáváme více samostatných úkolů a seminárních prací.
učím se více průběžně, více se učím samostatně
učím se více sama z knih, přednášky jsou často nepochopitelné
učím se více, ale hlavně na zkoušky
učím se více, ale to co mě baví
Účím se více, samostudium mi plně vyhovuje
Učím se zhruba stejně, jen rozložení během roku je jiné než na SŠ. Když připočítám povinnou četbu + seminární práce vyžadované na většině předmětů, čas se mnohokrát znásobí.
Učím se zhruba stejně... Většinou z hodiny na hodinu....
učímse nárazově - zkouškově, ale musím během semestru vypracovat veliké množství seminárních prací - mnohem náročnější
Učit se
úkoly se nedají odbít, kdyyž je nemáte-je to průšvih, ne jako na gymplu
V prvním ročníku jsem se učil velmi málo, měl jsem spoustu volného času, chodil jsem na spoustu party a do školy jsem docházel občas. Postupně jsem ale zjistil, jaká by byla škoda, kdybych se neučil. Nyní se učím z velké části sám, samostudium mi vyhovuje více než výuka ve škole.
v semestru se téměř neučím, zato ve zkouškovém velmi intenzivně
větší čas věnuji přípravě do školy (zčásti je to třeba, zčásti mi víc záleží na tom, abych se neshodila nepřipraveností, neznalostí), mnohem více musím shánět informace mimo internet, častěji připravuji referáty nebo prezentace
větší důraz na samostudium, méně úkolů, neosobní přístup v některých předmětech
Větší samostatnost a zodpovědnost v přípravě
Větší zájem o studium
Víc samostudia.
Více času věnuji učení doma
Více mi vyhovoval systém průběžných testů a zkoušení než nárazové zkoušky ve zkouškovém období
více přípravy do školy...na Vš jsem najednou patřila k premiantům...na gymplu ne
více samostatnosti, nutnost organizace času
více samostudia
více samostudia
Více samostudia, učím se převážně o zkouškovém, více seminárních prací
více se učím, samostudium se předpokládá, ale průběžně obvykle nekontroluje
více studia proti střední škole,
vice uceni nez na SS - pravidelneji, jiny pristup pedagogu - vice volnosti, vice moznosti, vetsi zodpovednost
více učiva
vše zůstalo stejné
vyhovovalo mi to více než na střední - větší svoboda ale zároveň zodpovědnost
Zadne
záleží na předmětu, ideální je učení se průběžně
zatím méně, ale postupně přidávám a bude muset být více než na střední
Zatím méně, při zkouškovém to bude jako před maturitou...
zatím nijak
zatím nijak
zatím se nezměnila
Zatím se učím méně než na gymnáziu. Připravuji se spíše průběžne.
změnil se rytmus - příparava pouze na testy a zkoušení v půli a na konci semestru
žádná změna
žádné domácí úkoly motivace se učit podmíněná termínem zkoušky méně častá příprava na každou hodinu výuky horší docházka - na nepovinné přednášky
7. Jaké změny na VŠ Vám vadí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
- nikdo nic neví (různé orgány VŠ si nás přehazují jako horké brambory a nikdo nám není schopen podat odpověď - na studijním nám řeknou, že odpověď dostaneme na katedře, tam, že na studijním...) - ačkoliv má každý obor svou nástěnku, důležité informace (termín zadání DP apod.) jsou "zveřejněné" někde hluboko na webu každé katedry - nikoho nezajímáme (a nestojíme za to, aby nám oznámil, že nebude výuka, konzultační hodiny...) - vyučující (i jednotlivé katedry) nejsou schopni komunikovat mezi sebou, informace si předávají přes studenty - informace se měmí z hodiny na hodinu podle momentální nálady vyučujících/vedoucích kateder apod. - Vámi nabízená absence skříněk je nepříjemná, ale v porovnání s výše uvedenými příklady, je to naprostá prkotina
--
.
(Skříňky na VŠ nebo šatny na škole jsou) Nevadí mi nic
90min hodiny
A
absence skříněk, nedostatečný prostor na chodbách
absence šaten
absence ukládacích prostor, ceny v menze neodpovídající kvalitě potravin
asi jsem popsala v minulé otázce - moc velká volnost, také se zpřetrhají vztahy s rodinou
Asi nic
Asi se škola od školy, ale na mé VŠ (Upol) je strašně málo dobrých učitelů, kteří by dokázali motivovat studenty pro studium. Někteří si totiž hodinu jen odvykládají a tím to hasne.
co by vadilo
často cvičení a přednášky za sebou, nemožnost se pořádně stravovat
dlouhé čekání mezi přednáškami
dojíždění
Dojíždění
dojíždění na různá místa ve městě dlouhé volno mezi přednáškami nebo cvičeními - nesouvislý rozvrh
finanční náročnost, dojíždění
horší komunikace s učiteli
Chybí mi prostory, kam si v zimě odkládat kabáty, deštíky atd. Spíš mi vadí, že ve stylu výuky nedošlo oproti střední a základní škole k žádné změně, jde jen o biflování, vlastní přemýšlení je nežádoucí.
Chybí vedoucí kruhu, chaos v promíšení skupin (žádná stálá základová skupina)
jakmile přednášející jenom naznačí, že by mohl končit, všichni začnou hlučet a odcházejí, i když on třeba ještě mluví
je to stejné
jj
jo, zrovna ty skrinky... a informace o vyuce sou podavany dost chaotickou formou
jsem spokojená
malé skříňky, dlouhé vyučování
máme tři budovy, vadí mi přejíždění mezi nimi. Na VŠ mi vadí méně individuální přístup profesorů
méně času
moc informací za krátké časové období
moc lidí (VŠE), nejsou tridy (kruhy), nikoho neznam, malokoho vidam casteji nez hodinu tydne
myslel jsem si, že všichni profesoři budou nad věcí a budou to profesoři, zatímco jsou někteří z nich svině, kteří hlavně hlídají zda-li je náhodou někdo nezapomněl v autobusu sednout apod.
na VŠ mužů používat notebook a nedávám pozor
Na VŠ nejsou skřínky na ukládaní věcí, vykládání látky...
naopak vítám, že se nemusím přezouvat! :-) Nevadí mi nic... možná jen, že jsou dlouhé pauzy mezi přednáškami
narocne rozvrhy, sedte nehnute 11hodin na drevene zidli.
ne tak častý kontakt se splužáky, množství projektů zpracovávaných ve skupinách
Nedonutím se jako na gymplu učit se každý den, někdy to člověk ani nestíhá. Díky tomu se člověk učí jednou za půl roku, i když třeba 2 měsíce. Na ústní zkoušky tak nejsem připravená jako na gymplu. Tam nám při zkoušení pokládali otázky, na které člověk musel rychle reagovat. I když zkoušky na mém oboru probíhají pouze ústně, tak přesto není člověk na to pořádně připraven a na otázku nedokáže tak rychle reagovat, musí si ji pořádně promyslet. Proto bych uvítala, kdyby měli studenti povinně rétoriku. V tomto směru se mi o dost zhoršil můj ústní i písemný projev, který mi nikdy problémy nedělal.
nedostatek času
nedostatek skříněk k ukládání věcí, nekvalitní wifi připojení, nepřehlednost učeben a budov
Nedostupnost, koleje, přístup zaměstnanců, finanční náročnost,...
nejsou na VŠ skříňky pro ukládání věcí, daleko menza
Nejsou skříňky a botníky
nejsou šatny, mezery v rozvrhu
nejsou tam skříňky
nejsou tam skříňky, není tam jídelna/kantýna, neosobní učebny
nekladení důrazu na učení se průběžně, ale až o zkouškovém
Nekompetentnost některých profesorů, konzervatismus.
Některé přednášky jsou nezáživné, anonymní prostředí
Nelze se přezouvat, nemáme jídelnu, musím s sebou pořád nosti všechny věci.
nemáme možnost přizpůsobit si rozvrh a nejsou v něm mezery na oběd - max přesuny do jiné části města, při kterých se to ani časově nedá stihnout celkem špatná dostupnost informací od vedení VŠ
nemůžu se přezouvat, škola i večer, žádné prázdniny
není distatek skříněk na ukládání věcí (kufr či sportovní taška), větší anonymita
není kam si sednout ve volných hodinách, mezery mezi hodinami se nedají rozumně využít
Není tolik průběžného testování a o všem rozhodují závěrečné testy. Dojíždění. Neosobní styl. Každý semestr se mění učitelé.
není třídní učitel
Není zde možnost přezout se do jiné obuvi a v zimě tak student tráví třeba celý den v teplých botech ve vyhřáté učebně.
neosobní hodiny, velké množství studentů na hodinách
neosobní přístup
nepravidelnost přednášek
Neustálé stěhování z jedné fakulty na druhou, není čas na teplé jídlo během vyučování (až v 5 hodin večer - po skončení výuky).
Nevadí mi nic
Nevadí mi nic.
Nevadí mi žádné změny.
nevadí žádné
nevyhovující rozvrh vzhledem k dojíždění
nic
nic
nic
nic
Nic
nic
nic
nic mi nevadí
Nic mi nevadí.
nic mi nevadilo
Nic mi vcelku nevadí, někdy neochota vyučujících.
nic, všechno je mnohem lepší než na SŠ
nikoho nezajímá když na něco zapomente/neuděláte/p**děláte, jedete si na vlastní triko...
nosy vysoko nahoru
obecně ten průplesk, který dostáváte než se rozkoukáte
oproti SS nevnimam nic negativne, naopak - zmena k lepsimu
organizace!, rozvrhy, komunikace
osminásobně větší počet studentů ve "třídě", tudíž nemožnost poznat všechny, mít kolem sebe dobré známé; oproti gymnáziu větší počet spolužáků, s nimiž si vůbec nerozumím (i procentuálně); z hlediska učení mi větší dozor nad pravidelnou donácí přípravou na SŠ bránil v prokrastinaci
p
Přebíhání mezi katedrami, nejednotnost elektronické komunikace mezi vyuč. a studenty
Předměty na sebe nenavazují a jsou mezi nimi pauzy, některé pozdní předměty
Přednášející, co vyžadují na nepovinných přednáškách 100% účast, byrokracie
přednášky rozházené během de nebo naopak bez pauzy na oběd, výuka pozdě večer
přejíždění z budovy na budovu, není celistvý rozvrh, často hodiny odpoledne
přesně tak ...ty skříňky...dál nespolupráce učitelů...nesejdou se ve sborovně..ale každý si hrabe na své katedře...
Přetahování vyuky za čas jim vymezený...
Přístup kantorů ke studentům.
přístup některých docentů, magister atd. někteří se chovají velmi nadřazeně a arogatně, nejsou skřínky, časté přesuny z jedné budovy do druhé na které často není dostatek času, nezdařilé rozvrhy s velkými mezerami (rozvrháři často nepočítají s tím, že ne všichni studenti jsou na koleji a někteří dojíždí každý den, takže se v mezerách, tři nebo čtyři hodiny jen tak potulují po areálu..)
Přístup pedagogů, samostatnost
Rozházené předměty mezi budovami s obtížnou možností stíhat navazující přednášky
rozházený rozvrh - třeba jedna hodina ráno, dvě v poledne, pak volno a hodina večer a tak..., samostudium...
rozvrh
rozvrh hodin je často rozdělený tak, že vznikají velké časové mezery, není hodina za hodinou
ruzne pozadavky ucitelu
sffd sfs
skříňky chybí, ale jinak je to rozhodně lepší
Skříňky na VŠ by byly fajn, ale nebyly ani na SŠ.
Skříňky, dlouhé přednášky
skříňky, rychlost mluvení učitele při přednáškách
Slovní projevy
stravování
studium na VŠ mi vyhovuje
špatný rozvrh - mnoho přednášek i seminářů se kryje, proto nemůžu chodit na všechny, musím si potom vše zjišťovat od spolužáků, kterým se to nekryje, psát navíc seminárky, protože jinak by mi učitelé neuznali 50% docházku... Spousta předmětů je zbytečných (např. nyní máme odbornou aj - jednak je to pouze 1 semestr, navíc spousta z nás neumí ani běžně konverzovat v aj, ale musíme se učit odborné termíny, které ani nesouvisí s naší specializací - humanitně založení čtou texty o informatice a informatici o sociologii).
teď mě nic nenapadá
Tělocvik v 6 večer, plná škola Rusů, pro lehce introvertního jedince problémy se seznámením.
těžko sehnatelná skripta
to, že jsou občas několikahodinové mezery v přednastaveném rozvrhu, nejde s tím moc hýbat a když člověk nežije na kolejích, tak to musí strávit ve škole nebo čekáním někde jinde a přezouvání to je taky kapitola sama pro sebe, není moc zázemí hlavně v zimě
v našem městě není pro studenty menza
v zimě mi vadí to že si nemám kam odložit zimní boty, ráda bych si dala na na nohy lehčí boty než například kozačky
velká anonymita, neosobní přístup kvůli velkému počtu studentů
Velký počet studentů na cvičeních.
více stresu...
VŠ se nesnaží nikoho naučit nic do praxe, jde jim jen o dotace na studenta
vše mi vyhovuje
všechny písemky a zkoušky jsou najednou, na střední se nám je snažili rozložit rovnoměrně během celého roku
vyse zminene skrinky, hodiny
výuka je rozložená tak, že nelze stíhat obědy v menze, některé přednášky a cvičení jsou podle mě zbytečně dlouhé (např. 3 hodiny a více)
Vzdálenost od rodiny, přítele a přátel. Dále skřínky nrbo nějaký úložný prostor mi zde chybi. Především kvůli tomu, že musím vydržet v jedněch botech celý den, pak nejsou jaksi vabne vonici.
WiFi
zadne
zadne
Zadne
zadne
zadne
Zejména značná byrokracie týkající se studia, jinak snad nic.
změny spíše pozitivním směrem, chybí snad jen možnost přezutí v zimním období
žádné
žádné
žádné
žádné
Žádné
žádné
Žádné
žádné
žádné
žádné
žádné
žádné :o)
Žádné věci mi nevadí, jsem se změnou naprosto spokojena.
žádné, naopak. skříňky na vš jsou ;)
Žádné.
Žádné.
že je vše přes internet - skripta, indexy
že se v budovách chodí v botech a ne přezůvlách, povinné hodiny i pro ty, které to nezajímá - pak vyrušují a není slyšet ani přednášejícího
8. Jaké změny jste na VŠ uvítali?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
...
.......................
A
absolutni svoboda pri studiu, pohybu po budove, dochazky, pripravy na seminare.. vsem jste ukradeny jestli nekam chodite nebo ne :-)
Asi nic
asi žádné
Časová nezávislost, můžu si někdy přispat, nejsem tolik unavený, můžu vést zdravější životní styl.
dobrý kolektiv
fsf fsdf
hezké a moderní vybavení, menší buzerace ohledně povinností a chození do školy
hodně jsem se osamostatnila, jsem "schopnější", s těmi přezůvkami je spíše nevýhoda - člověk má po několika hodinách v botaskách zapařené nohy :-) Učitelé jednají více jako s dospělým.
Individualita
ISIC ktory fungoval na vsetko - oobed, MHD, zlavy, knihovna,
jj, přezůvky. už jsme nebyly malé děti, všichni nám začali vykat a i se s námi bavili jako s dospělými. na přednášky se nemusí chodit a člověk neřeší omluvenky, nemusí se bát toho, že bude nečekaně vyzkoušen...
jsem spokojeny
když má člověk něco, co musí zařídit, do školy nemusí. potkávání více lidí. absence přezůvek je fajn :)
kolektiv, přístup učitelů :)
konečně k nám nepřistupují jako k dětem
Kratší přednášky,
kvůli každé absenci nemusíme nosit omluvenku
levnejsi skolne
méně ptaní na to, kde jsme byli a co jsme dělali
moznost si vybrat predmety a poskladat rozvrh, vetsi casova flexibilita
možnost mít počítač na hodinách, nepotřebné přezůvky, volitelný rozvrh a předměty
možnost organizace rozvrhu a výběru vyučujícího, studovna ve škole, rovnocennější vztahy mezi studentem a vyučujícím
možnost poskládat si hodiny dle libosti. Předem ohlášené testy, absence nepotřebných předmětů, možnost výběru jídla při obědě
možnost sestavit si rozvrh podle sebe, větší volnost v docházce
Možnost vybrat si obor podle svých potřeb.
možnsot zorganizovat si čas sám
můžu si sestavit rozvrh relativně jak chci, mám více volného času
Na naší škole kredit za tělocvik v jiném než 1 ročníku.
nebazírování na nepodstatných věcech
nehraje se na "kolektiv", to jsem na SŠ nesnášela
nemusela jsem mít přezůvky, přednášky nebyly povinné, člověk si mohl upravit sám rozvrh
nemuset se připravovat na hodiny, větší samostatnost
nemusím chodit každý den do školy
Nemusím chodit na nepřínosné přednášky, o většině hodin mohu jít svobodně na toaletu.
Nemusím chodit na přednášky, nemusím se připravovat na každou hodinu a můžu bydlet bez rodičů
Nemusím chodit na všechny hodiny
nemusím každému vysvětlovat proč jsem tam nebyla, nelze se zaobírat jedinci..
nemusím mít omluvenky
Nemusím mít přezůvky, nemusím ráno vstávat, volný režim
Nemusím sedět od rána do pozdního odpoledne ve školní lavici.
nemusim sedet vzorne v lavici a tupe zapisovat diktovane poznamky
Nemusím tam chodit.
nemusíme mít omluvenky
nemusíme mít přezůvky
nemusíme mít přezůvky, mohu si chodit do školy kdy chci a na co chci, vzdělání, které budu mít, závisí čistě jen na mně
nemusíme mít přezůvky, na většině hodinách se nedělá prezence - mohu si dovolit nepřijít. Mohu přijít/odejít jak chci.
nemusíme se zouvat, lepší kolektiv - podobně smýšlejích lidí
Není nutná docházka. Rozvrh se dá plánovat dle vlastních představ.
Není nutné chodit na všechny přednášky, studuji zejména předměty, které mě zajímají, více vzdělaní profesoři
není nutnost přezouvání, volnější rozvrh, není povinnost mít tolik docházky jako na střední
Není povinná, mohu si některé věci občas uzpůsobit, jak zrovna potřebuji.
není povinné docházet na všechny předměty v nichž jsem zapsaná...
Nepovinná docházka
nepovinna dochazka
nepovinná docházka na přednášky
nepovinná docházka, větší zodpovědnost
Nepovinnost docházky, mohu z hodiny odejít kdy se mi to hodí
nepřezouvání :D
Nevim
Nevím.
nevychodila jsem klasickou střední školu, ale konzervatoř, takže věci typu přezůvek pro mě byly pasé už tam :-)
Nezávislost, vlastní rozvrh
nic
nic
nic
Nic
nikdo nás neočekávaně netahá k tabuli a nezkouší
noví přátelé
Osamostatnění se, i když to ze začátku bylo těžké. A taky samozřejmě studentský život, poznávání nových lidí, kulturní vyžití, ...
p
prakticky žádné změny mě příjemně nepřekvapili.
prakticky žádné... :)
právo volby, větší volnost,
Přednášky na webu, pivo v jídelně a bufetu, absence profesně zbytečných předmětů (filozofie...)
Přestali jsme být žáčci a začali jsme být partnery pedagoga. Vzájemný respekt!
přezůvky samovolitelný rozvrh
Přezůvky
přezůvky, volnější rozvrh
přezůvky, méně dohledu, lepší kvalita výuky
přezůvky, nepovinná docházka, volnější rozvrh, filtrované informace - konec předmětu, které mě na SŠ nebavily či nezajímaly
příchody na výuku
přístup jako k dospělým, bývá možnost sestavování rozvrhů, je možnost vybrat si předměty, většinou bývá pátek volný
přístup pedagogů méně zbytečných povinností
relativní volnost, spousta věcí je vlastní volba (příprava, písemky, absence...)
rozvrh, nepovinnost docházky
rozvrh, svoboda
různorodost předmětů, můžu si vybrat co mě baví, na přednáškách se nekladou velké nároky na pozornost a naopak na seminářích je přátelštější atmosféra než na střední
samostatnost
Samostatnost. Specializici na svuj obor.
Skolne
Studenti jsou vnimani jako rovnocenni, dospeli jedinci, profesori poskytuji moznost k diskuzi (nesouhlas s pedagogem neni vniman negativne jako na SS), student ma vetsi volnost.
studovny, větší volnost, více času, nemusíme mít přezůvky a mazat tabule, apod.
svoboda a zodpovědnost
svoboda ve všem, oslovení od kantorů "kolegyně" :) to byla příjemná změna
svobodu
Systém výuky, větší volnost...
škola začíná později, než na střední; nikdo se o mě nestará, jestli do školy přijdu/nepřijdu, nemusím mít omluvenku, všem je jedno, jestli odejdu z výuky dřív... nemusím nikomu nic vysvětlovat.
Umenšení byrokracie.
Už si nemusím s sebou tahat do školy učebnice, přezouvat se, každý den po škole nemusím jít hned domů vyrábět úkoly - větší časová flexibilita.
věnuji se svému oboru, ne předmětům, které mi na gymnáziu nešly
Větší důraz na průběžné testování.
větší možnost individuálního přístupu ke studiu
Větší samostatnost a možnost sama přemýšlet. Volnější časový rozvrh, zacházení se studenty jako se svéprávnými dospělými.
Větší svoboda
Větší svoboda a možnost plánovat si studium, větší nezávislost.
větší svoboda v možnosti uspořádat si předměty a rozvrh hodin.
větší svoboda v organizaci svého času, výuky, učení atd.
větší svoboda ve výběru předmětů = specializace, více prostoru pro samostudium bez povinné docházky
Větší svoboda, odbornost, zaměření a přístup
Větší volnost, když nechci, nejdu na přednášku; známe všechny požadavky už na začátku roku, můžeme si tedy čas rozvrhnout podle svého.
Větší volnost= zodpovědnost
viac volneho casu, vyucovanie od 10:00, krátke semestre, ziadne neohlasene pisomky, ci skusky...
víc skříněk na ukládání věcí
více praxe a méně teorie
více příležitostí společných akcích (kurzy, výlety v rámci předmětů), ntb ve škole při přednáškách, nemusím vstávat brzo, výběr předmětů o které mám zájem, to co mě nebaví si nemusím zapisovat!
více volného času...
více volnosti, neřeší se zbytečnosti
volitelný rozvrh
Volná docházka na přednášky.
volnější režim,
Volnější režim, větší svoboda,...
volnější rozvrh, nemusíme chodit na všechny předměty
volnost
volnost
volnost
volnost ve vlastních rozhodnutích, vlastní plánování času
volnost, flexibilita, dobrovolne dochazeni, vyssi uroven
volnost, možnost úprav rozvrhu
volnost, nemusím se účastnit přednášek a ani některých cvičení, které mě nezajímají a mám pocit, že mi nic nedávají
volnost, svobodu
volnost, úroveň, odbornost
volnost, víc volného času
Volnost.
volný režim, vlastní rozvrh, nemusím brzo vstávat do školy
vsechno
vše jednodušší, učitelé jednají více jako rovný s rovným
Výběr předmětů podle vlastního uvážení.
vyučující mě berou jako rovnoprávného partnera v diskusi; vyučující jsou ve velké většině větší autority, více si jich vážím; předměty si můžu vybírat nejen předtím, než je začnu navštěvovat, ale i poté (osobní zkušenost je lepší ukazatel než anotace)
WiFi
wifi připojení (i když nekvalitní), možnost používáí notebooků, nepovinné přednášky, možnost sestavení vlastního rozvrhu
zadne
zadne prezuvky, dobrovolna dochazka
žádná povýšenost, přátelskost
žádné
žádné
žádné
Žádné prezuvky, jist kdy chceme, žádné omluvenky
žádné ústní zkoušení každou hodinu
Že jsem v okruhu lidí zajímající se o stejnou problematiku
že si můžu sama sestavit rozvrh hodin, že si můžu zvolit předměty, které mne zajímají.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.