Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Psychologická rizika z přechodu ze SŠ na univerzitu
Psychologická rizika z přechodu ze SŠ na univerzitu
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Voženílková |
---|---|
Šetření: | 09. 10. 2018 - 23. 11. 2018 |
Počet respondentů: | 285 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 15.43 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 70 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:23 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážený respondente,
v rámci předmětu "Psychologie v ekonomické praxi" zpracováváme seminární práci na téma " Psychologická rizika z přechodu ze SŠ na univerzitu". Jsme rády, že si na náš dotazník uděláte 5 minut času. Tímto děkujeme za Váš čas.
L+A+K
Odpovědi respondentů
1. Jsi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 203 | 71,23 % | 71,23 % |
Muž | 82 | 28,77 % | 28,77 % |
2. Z jaké SŠ jsi přestoupil/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Gymnázium | 150 | 52,63 % | 52,63 % |
Odborná střední škola | 98 | 34,39 % | 34,39 % |
Obchodní akademie | 37 | 12,98 % | 12,98 % |
3. Proč jsi se rozhodl/a jít studovat na VŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vlastní rozhodnutí | 166 | 58,87 % | 58,25 % |
Touha po vědomostech | 52 | 18,44 % | 18,25 % |
Kvůli titulu | 42 | 14,89 % | 14,74 % |
Kvůli rodině | 19 | 6,74 % | 6,67 % |
Kvůli přátelům | 3 | 1,06 % | 1,05 % |
4. Bál jsi se přestupu na univerzitu/VŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, ale jen trochu | 143 | 50,18 % | 50,18 % |
Ne | 76 | 26,67 % | 26,67 % |
Ano, hodně | 66 | 23,16 % | 23,16 % |
5. Jsi na univerzitě/VŠ sám, s kamarádem, s rodinou, partnerem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sám | 187 | 65,61 % | 65,61 % |
S kamarádem | 80 | 28,07 % | 28,07 % |
S partnerem | 17 | 5,96 % | 5,96 % |
S někým z rodiny | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
6. Čeho jsi se nejvíce bál/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Výuka (styl výuky, množství učiva...) | 207 | 72,63 % | 72,63 % |
Nové prostředí | 151 | 52,98 % | 52,98 % |
Životní změna | 129 | 45,26 % | 45,26 % |
Noví lidé | 128 | 44,91 % | 44,91 % |
Nedostatek volného času | 92 | 32,28 % | 32,28 % |
Ubytování (kolej, samostatné bydlení) | 79 | 27,72 % | 27,72 % |
Profesoři | 75 | 26,32 % | 26,32 % |
Odloučení od rodiny | 42 | 14,74 % | 14,74 % |
Osamostatnění se | 32 | 11,23 % | 11,23 % |
Nový lidé | 27 | 9,47 % | 9,47 % |
Nový lidé=9 | 2 | 0,7 % | 0,7 % |
Výuka (styl výuky, množství učiva...)=6 | 2 | 0,7 % | 0,7 % |
Nové prostředí=7 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Profesoři=8 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Odloučení od rodiny=1 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Nedostatek volného času=5 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Životní změna=2 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Ubytování (kolej, samostatné bydlení)=4 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Osamostatnění se=3 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Nové prostředí=1 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Nový lidé=2 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Výuka (styl výuky, množství učiva...)=3 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Profesoři=4 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Odloučení od rodiny=5 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Nedostatek volného času=6 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Životní změna=7 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Ubytování (kolej, samostatné bydlení)=8 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Osamostatnění se=9 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Nové prostředí=8 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Profesoři=5 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Odloučení od rodiny=7 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Nedostatek volného času=4 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Životní změna=3 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Ubytování (kolej, samostatné bydlení)=2 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
Osamostatnění se=1 | 1 | 0,35 % | 0,35 % |
7. Jsi spíše introvert nebo extrovert?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Introvert | 208 | 72,98 % | 72,98 % |
Extrovert | 77 | 27,02 % | 27,02 % |
8. Naplnily se tvé představy o univerzitě/VŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 135 | 47,37 % | 47,37 % |
Ne | 75 | 26,32 % | 26,32 % |
Neměl/a jsem žádnou představu | 75 | 26,32 % | 26,32 % |
9. Co pro tebe bylo na přestupu nejhorší?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jiný systém učení | 146 | 51,23 % | 51,23 % |
Stres | 137 | 48,07 % | 48,07 % |
Najít si nové přátelé | 99 | 34,74 % | 34,74 % |
Sžít se s prostředím koleje | 56 | 19,65 % | 19,65 % |
10. Přemýšlel/a jsi na počátku o ukončení studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 180 | 63,16 % | 63,16 % |
Ano | 105 | 36,84 % | 36,84 % |
11. Co tě prozatím donutilo vytrvat? (Pokud odpověď na předchozí otázku byla ano)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
titul | 3 | 4,05 % | 1,05 % |
Představa získání titulu | 1 | 1,35 % | 0,35 % |
Nevím | 1 | 1,35 % | 0,35 % |
Chci si vyzkoušet zkouškové období a potom se uvidí. | 1 | 1,35 % | 0,35 % |
Víno | 1 | 1,35 % | 0,35 % |
Přátelé a vědomí, že cítím , že na to mám | 1 | 1,35 % | 0,35 % |
Přišla jsem na to že to zvládám | 1 | 1,35 % | 0,35 % |
To kdybych věděl :D | 1 | 1,35 % | 0,35 % |
nemôžem sklamať samého seba | 1 | 1,35 % | 0,35 % |
tak odejít v prvním týdnu je blbý že jo | 1 | 1,35 % | 0,35 % |
ostatní odpovědi | 62 | 83,78 % | 21,75 % |
12. Zúčastnil/a jsi se seznamovacích akcí pořádaných tvou školou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 189 | 66,32 % | 66,32 % |
Ano | 96 | 33,68 % | 33,68 % |
13. Pokud byla tvá předchozí odpověď ano. V čem ti to pomohlo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Alespon trochu poznat s kym na skolu budu chodit a dozvedet se zhruba princip vzsokoskolskeho systemu vyuky
Aspoň na začátku, když jsem nikoho neznala, měla jsem možnost s někým mluvit
Byla povinna,ale urcite ta pratelstvi pak trvaji i mimo skolu,pomaha to pak pri motivaci k uceni s tim neseknout.
Doplnění k otázce 18 - ano i ne. Vzhledem k budoucnosti, pokud školu dokončím, ano. S ohledem na množství stresu spíše ne.
Jít první den mezi známé lidi
Když jsem přišla na první přednášku, tak už jsem některé obličeje znala a hlavně jsem se dozvěděla mnoho informací ohledně školy, což mi pomohlo se tam orientovat
moc ne
najít pár přátel s kterými jsem se potom mohl bavit
Najít první, na koho se obràtit. S těma lidma se znám až do dneška
Najít přátele.
Najít si kamarády
Najít si nové přátele
Najít si nové přátele, se kterými je život na VŠ jednodušší
Najít si přátelé
Najít si přátelé
Nalezení přátel. Znáte to, lano se táhne vždycky lépe ve více lidech,
Našla jsem si tam jednoho skvělého kamaráda, takže nemůžu říct, že to bylo úplně zbytečné, ale kromě téhle jediné věci to zbytečné bylo.
Navázání kontaktů
Navázání kontaktů, získání přátel, seznámení se s studentskou organizací ELSA
Navázání vztahů se spolužáky, ztráta zábran.
Nepomohlo. Jeli tam lidi, kteří chtěli jen chlastat a na studium kašlat od začátku.
Nevím
Novi pratele
Orientace na VŠ
Ožral jsem se a poblil jsem se
poznal jsem některé budoucí spolužáky ještě před nástupem do školy
Poznal jsem nové lidi a zapojil se do organizace studentských akcí
Poznala jsem nové kamarády.
Poznání spolužáků, školy a výuky.
Poznat chod univerzity
Poznat lidi a celkově najít skupinu, se kterou jsem se vídal na koleji a v podstatě jsme spolu dělali všechny aktivity týkající se školy i mimoškolního prostředí.
Poznat lidí ze třídy
Poznat nové lidi, mít přehled.
Poznat nové přátele/spolužáky, se kterými se vidím na přednáškách.
Poznat ty nejlepší lidi v uvolněné atmosféře.
Při nástupu do školy jsem již někoho znala.
Se seznamovanim
Seznámení před nástupem do školy.
seznámení s lidmi
Seznámení s novými lidmi, nepřijdu si na novém místě sama
Seznameni se spoluzaky pred zacatkem skoly
seznámení se spolužáky
seznámení se spolužáky
Seznameni se z budoucimi spoluzaky
Skupina lidí, se kterými si vzájemně pomáháme
U jednoho oboru v ničem (většinu lidí ze seznamováku jsem stejně ve škole nepotkávala), u druhého naopak nesmírně, seznámila jsem se s členy místního spolku a skrze ten pak s mnoha lidmi, s nimiž jsem zůstala v kontaktu
Uklidnilo mě to a poznala jsem spoustu nových přátel
upřímně v ničem
V nicem
v ničem
v ničem
V ničem :D maximalne trvale odmitat chlast abych se něco naucila
v ničem, některé jsem už nikdy neviděla, nebo hned skončili :D
V ničem,vůbec se mi seznamovák nelíbil
V ničem.
v ničem. no dobře, poznala jsem 5 kamarádek se kterými jsem se pak bavila
V seznámení
V seznámení se s chodem VŠ, rozvrhem, stylem učení, informačním systémem.
v seznámení se se spolužáky
V seznámení se spolužáky.
Vcelku v ničem. Jen pár informací o učebnicích
Více se uvolnit, byla jsem mezi lidmi, kteří prožívají to stejné.
víceméně v ničem
Víceméně v ničem
Vůbec v ničem. Seznamovací akce proběhla až několik týdnů po začátku semestru, takže už byli všichni naskupinkovaní.
Získání přátel, kontaktů a pocitu, že to nebude vůbec tak zlé, jak se zdálo. Na druhou stranu zklamání, že lidé jsou tak akademicky založení, jak by mi vyhovovalo, ale spíš jim jde jen o titul a vzdělání je moc nezajímá.
Získat kontakty v novém městě. Poznal jsem lidi, kteří mi pomohli se lépe sžít s novým prostředím.
Zvyknout si na nové prostředí.
14. Bylo pro tebe těžké zvyknout si na nové prostředí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 193 | 67,72 % | 67,72 % |
Ano | 92 | 32,28 % | 32,28 % |
15. Pokud ano, co?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nový lidé | 1 | 2,17 % | 0,35 % |
Život na koleji | 1 | 2,17 % | 0,35 % |
Dojiždění | 1 | 2,17 % | 0,35 % |
Jiný styl výuky, jiné požadavky, jiný přístup, absolutní samostanost a samostudium doma | 1 | 2,17 % | 0,35 % |
jiný systém fungování | 1 | 2,17 % | 0,35 % |
koleje, škola | 1 | 2,17 % | 0,35 % |
Spousta lidí, spousta informací, spousta starostí | 1 | 2,17 % | 0,35 % |
Prostředí kolejí, lidé | 1 | 2,17 % | 0,35 % |
stres a přiblblé předměty nemající moc společného s oborem | 1 | 2,17 % | 0,35 % |
Ze začátku jsem nikoho neznala, trvalo jeden semestr, než jsem se s někým seznámila. | 1 | 2,17 % | 0,35 % |
ostatní odpovědi | 36 | 78,26 % | 12,63 % |
16. Připadá Ti studium na univerzitě/VŠ stresující?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 223 | 78,25 % | 78,25 % |
Ne | 62 | 21,75 % | 21,75 % |
17. Pokud ano, jak stres řešíte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spánek | 170 | 75,22 % | 59,65 % |
Seriál, film, kniha | 154 | 68,14 % | 54,04 % |
Přátelé | 141 | 62,39 % | 49,47 % |
Jídlo | 112 | 49,56 % | 39,3 % |
Rodina | 81 | 35,84 % | 28,42 % |
Sport | 78 | 34,51 % | 27,37 % |
Alkohol | 59 | 26,11 % | 20,7 % |
Nakupování | 43 | 19,03 % | 15,09 % |
18. Myslíš si, že studium na VŠ bylo dobré životní rozhodnutí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 248 | 87,94 % | 87,02 % |
Ne | 34 | 12,06 % | 11,93 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.