Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Psychologické působení obchodního marketingu na člověka

Psychologické působení obchodního marketingu na člověka

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Lepš
Šetření:03. 06. 2015 - 03. 07. 2015
Počet respondentů:203
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.93
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:73,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
jsem studentem informačního managementu na Fakultě informatiky a managementu v Hradci Králové.

Prosím o vyplnění tohoto dotazníku, který poslouží k zpracování mé bakalářské práce.

 

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena15576,35 %76,35 %  
Muž4823,65 %23,65 %  

Graf

2. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 – 30 let12561,58 %61,58 %  
31 – 60 let5728,08 %28,08 %  
16 – 18 let125,91 %5,91 %  
Mladší 15 let73,45 %3,45 %  
nad 60 let20,99 %0,99 %  

Graf

3. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný/á10250,25 %50,25 %  
Student/ka7838,42 %38,42 %  
Nezaměstnaný/á209,85 %9,85 %  
Důchodce31,48 %1,48 %  

Graf

4. Vaše vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské9948,77 %48,77 %  
Vysokoškolské8541,87 %41,87 %  
Základní199,36 %9,36 %  

Graf

5. V jakém typu obchodu nakupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Supermarket12762,56 %62,56 %  
Kamenný obchod (malý podnikatel vlastnící např. řeznictví, drogerii)10250,25 %50,25 %  
Hypermarket6331,03 %31,03 %  
Maloobchod52,46 %2,46 %  
Velkoobchod10,49 %0,49 %  

Graf

6. Kolikrát do týdne chodíte na nákup?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4x do týdne8240,39 %40,39 %  
1x do týdne7838,42 %38,42 %  
Každý den157,39 %7,39 %  
Jednou za 14 dní94,43 %4,43 %  
3x do týdne20,99 %0,99 %  
2x týdně20,99 %0,99 %  
2-3x za týden20,99 %0,99 %  
2x do týdne20,99 %0,99 %  
3x týdně 10,49 %0,49 %  
nesleduju to10,49 %0,49 %  
méně často10,49 %0,49 %  
never10,49 %0,49 %  
2-3x týdně10,49 %0,49 %  
cca 1x za dva měsíce opravdu velký nákup v supermarketu, jinak cca 2x týdně pár věcí v místním malém krámu 10,49 %0,49 %  
Chodím nakupovat jen zřídka.10,49 %0,49 %  
podle potřeby10,49 %0,49 %  
3x/týden10,49 %0,49 %  
nepravidelně (žiji v domácnosti s rodiči, nákupy potravin obvykle obstarávají oni)10,49 %0,49 %  
Dvakrát do týdne.10,49 %0,49 %  

Graf

7. Co pro Vás hraje roli při výběru obchodu, do kterého chodíte nakupovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dostupnost obchodu15576,35 %76,35 %  
Sortiment13867,98 %67,98 %  
Cena13767,49 %67,49 %  
Známost obchodu (Vím, kde naleznu potřebný výrobek)12963,55 %63,55 %  
Otevírací doba11054,19 %54,19 %  
Prostředí (čistota, vzhled)8340,89 %40,89 %  
Dostupnost zboží6532,02 %32,02 %  
Možnost placení kartou6029,56 %29,56 %  
Vstřícnost personálu5225,62 %25,62 %  
Parkoviště3517,24 %17,24 %  
vzdálenost od domova10,49 %0,49 %  
kvalita zbozi (potraviny)10,49 %0,49 %  
anonymita - mít pocit, že jsem každému ukradená a nezáleží, zda tam nakupuji minuty nebo hodiny10,49 %0,49 %  
zda mají i uzená hovna nebo jen čokoládová10,49 %0,49 %  
berou stravenky10,49 %0,49 %  
kvalita zboží10,49 %0,49 %  

Graf

8. Co vše při nákupu většinou koupíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Koupím co potřebuji a vezmu ještě něco navíc.13867,98 %67,98 %  
Koupím to, pro co jdu.5225,62 %25,62 %  
Nechám se zmanipulovat slevami a koupím i věci, které nepotřebuji.125,91 %5,91 %  
Koupím to, co nepotřebuji a to, co potřebuji, většinou zapomenu koupit.10,49 %0,49 %  

Graf

9. Vadí vám, když v obchodě přemístí zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17083,74 %83,74 %  
Neregistruji to199,36 %9,36 %  
Ne146,9 %6,9 %  

Graf

10. Dáváte u produktu přednost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Snažím se, aby byl dobrý poměr cena/kvalita.12762,56 %62,56 %  
Kvalitě9546,8 %46,8 %  
Ceně6230,54 %30,54 %  
Značce2813,79 %13,79 %  
složení, původ10,49 %0,49 %  
Často hledám výrobek určitých vlastností (složení a hygienické balení u potravin, dostupnost funkcí u přístrojů), což často vede ke konkrétnímu výrobku. U opakovaně zakupovaného zboží je pak rozhodující zkušenost s výrobkem, přičemž cena je důležitá.10,49 %0,49 %  
obvykle na výrobky, na které jsem zvyklá. Např. nemám ráda jiný druh prášku do pečiva - pak nemám jistotu, jak pečení dopadne10,49 %0,49 %  
vůni a obalu10,49 %0,49 %  
preferuji české výrobky10,49 %0,49 %  
českému původu produktu10,49 %0,49 %  

Graf

11. Nakupujete v akci, nebo když daný výrobek potřebujete?

(jdu na nákup v případě, když mi daná věc chybí, nebo sleduji akce a podle toho nakupuji)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Snažím se o kombinaci.12360,59 %60,59 %  
Nakupuji podle potřeby.6532,02 %32,02 %  
Nakupuji podle akcí.125,91 %5,91 %  
Nesleduji to.31,48 %1,48 %  

Graf

12. V jaké formě nejčastěji sledujete akce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tištěné letáky.10350,74 %50,74 %  
Akce nesleduji.7637,44 %37,44 %  
Elektronické letáky.4622,66 %22,66 %  
Televize.115,42 %5,42 %  
Využívám mobilní aplikace.62,96 %2,96 %  

Graf

13. Ovlivňují reklamy váš pravidelný nákup?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne8642,36 %42,36 %  
Někdy8541,87 %41,87 %  
Nevím199,36 %9,36 %  
Ano136,4 %6,4 %  

Graf

14. Koupili jste si již někdy produkt (jídlo) na základě reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13767,49 %67,49 %  
ne6632,51 %32,51 %  

Graf

15. Vyzkoušeli jste díky reklamě produkt, který jste si oblíbili a kupujete ho pravidelně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, reklama neovlivňuje můj názor.15174,38 %74,38 %  
Ano, reklama mi změnila názor na produkt.5225,62 %25,62 %  

Graf

16. Pokud máte na výběr produkt z reklamy nebo jiný produkt, který si vyberete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vybírám produkt, který mě zaujme.12159,61 %59,61 %  
Kupuji jen to, co potřebuji.5828,57 %28,57 %  
Nekupuji neprověřené výrobky.2210,84 %10,84 %  
Vybírám produkt z reklamy.20,99 %0,99 %  

Graf

17. Dáváte do souvislosti produkty s jejich reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reklamu neregistruji.12561,58 %61,58 %  
Když vidím daný produkt, vybavím si k němu reklamu.7838,42 %38,42 %  

Graf

18. Splňuje produkt vše, co o něm bylo zmíněno v reklamě?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Produkt v reklamě vypadá lépe.7539,89 %36,95 %  
Setkal/a jsem se s oběma případy.7037,23 %34,48 %  
Ne4121,81 %20,2 %  
Ano21,06 %0,99 %  

Graf

19. Znelíbila se Vám reklama na daný výrobek nebo obchod tak, že jste ho odmítli kupovat, či v něm nakupovat? (tzv. zažili jste někdy negativní reklamu?)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15375,37 %75,37 %  
ne5024,63 %24,63 %  

Graf

20. Využíváte věrnostní akce obchodů?

(sbírání bodů, za které získáte nějaký produkt nebo slevu na produkt např. hračka, nádobí, ložní prádlo)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleží na tom, jak mě daná nabídka osloví.9245,32 %45,32 %  
Ano6331,03 %31,03 %  
Ne4823,65 %23,65 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jsem:

  • odpověď Student/ka:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 16 – 18 let na otázku 2. Váš věk:

5. V jakém typu obchodu nakupujete nejčastěji?

  • odpověď Supermarket:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Televize. na otázku 12. V jaké formě nejčastěji sledujete akce?

12. V jaké formě nejčastěji sledujete akce?

  • odpověď Tištěné letáky.:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Televize. na otázku 12. V jaké formě nejčastěji sledujete akce?

16. Pokud máte na výběr produkt z reklamy nebo jiný produkt, který si vyberete?

  • odpověď Vybírám produkt, který mě zaujme.:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 16 – 18 let na otázku 2. Váš věk:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Váš věk:

3. Jsem:

4. Vaše vzdělání:

5. V jakém typu obchodu nakupujete nejčastěji?

6. Kolikrát do týdne chodíte na nákup?

7. Co pro Vás hraje roli při výběru obchodu, do kterého chodíte nakupovat?

8. Co vše při nákupu většinou koupíte?

9. Vadí vám, když v obchodě přemístí zboží?

10. Dáváte u produktu přednost:

11. Nakupujete v akci, nebo když daný výrobek potřebujete?

12. V jaké formě nejčastěji sledujete akce?

13. Ovlivňují reklamy váš pravidelný nákup?

14. Koupili jste si již někdy produkt (jídlo) na základě reklamy?

15. Vyzkoušeli jste díky reklamě produkt, který jste si oblíbili a kupujete ho pravidelně?

16. Pokud máte na výběr produkt z reklamy nebo jiný produkt, který si vyberete?

17. Dáváte do souvislosti produkty s jejich reklamou?

18. Splňuje produkt vše, co o něm bylo zmíněno v reklamě?

19. Znelíbila se Vám reklama na daný výrobek nebo obchod tak, že jste ho odmítli kupovat, či v něm nakupovat? (tzv. zažili jste někdy negativní reklamu?)

20. Využíváte věrnostní akce obchodů?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Váš věk:

3. Jsem:

4. Vaše vzdělání:

5. V jakém typu obchodu nakupujete nejčastěji?

6. Kolikrát do týdne chodíte na nákup?

7. Co pro Vás hraje roli při výběru obchodu, do kterého chodíte nakupovat?

8. Co vše při nákupu většinou koupíte?

9. Vadí vám, když v obchodě přemístí zboží?

10. Dáváte u produktu přednost:

11. Nakupujete v akci, nebo když daný výrobek potřebujete?

12. V jaké formě nejčastěji sledujete akce?

13. Ovlivňují reklamy váš pravidelný nákup?

14. Koupili jste si již někdy produkt (jídlo) na základě reklamy?

15. Vyzkoušeli jste díky reklamě produkt, který jste si oblíbili a kupujete ho pravidelně?

16. Pokud máte na výběr produkt z reklamy nebo jiný produkt, který si vyberete?

17. Dáváte do souvislosti produkty s jejich reklamou?

18. Splňuje produkt vše, co o něm bylo zmíněno v reklamě?

19. Znelíbila se Vám reklama na daný výrobek nebo obchod tak, že jste ho odmítli kupovat, či v něm nakupovat? (tzv. zažili jste někdy negativní reklamu?)

20. Využíváte věrnostní akce obchodů?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Lepš, T.Psychologické působení obchodního marketingu na člověka (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://psychologicke-marketingu-clo.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.