Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Psychologie reklamy a její vliv na spotřebitele

Psychologie reklamy a její vliv na spotřebitele

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Stuchlikova
Šetření:07. 03. 2012 - 10. 03. 2012
Počet respondentů:96
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.66
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, ahoj,
prosím o vyplnění dotazníku, který je součástí mé bakalářské práce. Cílem průzkumu je ověření poznatků, jak reklama ovlivňuje chování spotřebitele při jeho rozhodování u nákupu zboží. Dotazník je zaměřen na firmu Nepsresso. 

 

Díky za Váš čas!

Odpovědi respondentů

1. Cítíte se být ovlivněn/a reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6264,58 %64,58 %  
Ne2323,96 %23,96 %  
Nevím1111,46 %11,46 %  

Graf

2. Považujete v dnešní době reklamu za nezbytnou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6971,88 %71,88 %  
Ne1919,79 %19,79 %  
Nevím88,33 %8,33 %  

Graf

3. Přepínáte na jiný program, když začíná reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7780,21 %80,21 %  
Ne1919,79 %19,79 %  

Graf

4. Při nákupech:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Někdy se jí řídím, ale není to pravidlem6264,58 %64,58 %  
Neberu reklamu v potaz3435,42 %35,42 %  

Graf

5. Jaká forma reklamy je podle Vás nejúčinnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní7173,96 %73,96 %  
Internetová1515,63 %15,63 %  
Venkovní66,25 %6,25 %  
Tisková44,17 %4,17 %  

Graf

6. Jaké prvky v reklamě Vás zaujmou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Originalita5456,25 %56,25 %  
Vtipnost2627,08 %27,08 %  
Chytlavá melodie99,38 %9,38 %  
Argumenty v reklamě55,21 %5,21 %  
Doporučení odborníků22,08 %2,08 %  

Graf

7. Vyvolala ve Vás někdy reklama okamžitou touhu koupit si výrobek/službu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale po té mě touha přešla4546,88 %46,88 %  
Ne3334,38 %34,38 %  
ano, výrobek jsem si koupila1818,75 %18,75 %  

Graf

8. Myslíte si, že reklama používá ke svému prospěchu mylné informace? ( Klamavá reklama)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4951,04 %51,04 %  
Ano3536,46 %36,46 %  
Spíše ne1212,5 %12,5 %  

Graf

9. Domníváte se, že reklama dokáže manipulovat s lidmi ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7578,13 %78,13 %  
Spíše ano2121,88 %21,88 %  

Graf

10. Znáte firmu Nespresso?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano6870,83 %70,83 %  
Ne2829,17 %29,17 %  

Graf

11. Odkud znáte Nespresso?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Z TV, nebo jiných medií4546,88 %46,88 %  
Od přátel, známých2829,17 %29,17 %  
Díky prezentacím v obchodech2222,92 %22,92 %  
Od přátel, nebo známých11,04 %1,04 %  

Graf

12. Zakoupil/a jste si někdy kávovar na kapsle na základě TV reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6668,75 %68,75 %  
Ne, důležité jsou pro mě například recenze apod.2627,08 %27,08 %  
Ano33,13 %3,13 %  
Ne, důležité jsou pro mě například recenze a pod.11,04 %1,04 %  

Graf

13. Vybavíte si nějakou reklamu na Nespresso?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6163,54 %63,54 %  
Ano3536,46 %36,46 %  

Graf

14. Jak byste ohodnotil/a kávovar Nespresso a služby firmy Nespresso?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím6472,73 %66,67 %  
Výborný1112,5 %11,46 %  
Dobrý77,95 %7,29 %  
Dostatečný44,55 %4,17 %  
Nedostatečný22,27 %2,08 %  

Graf

15. Pří výběru kávovaru na kapsle, byste se řídil/a:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cenou3542,17 %36,46 %  
Kvalitou kapslí2833,73 %29,17 %  
Dostupností kapslí1113,25 %11,46 %  
Reklamou, nebo doporučením67,23 %6,25 %  
Designem nebo barvou kávovaru33,61 %3,13 %  

Graf

16. Doporučil/a byste kávovar Nespresso ostatním?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím6678,57 %68,75 %  
Ano1113,1 %11,46 %  
Ne78,33 %7,29 %  

Graf

17. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7679,17 %79,17 %  
Muž2020,83 %20,83 %  

Graf

18. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-246769,79 %69,79 %  
25-341515,63 %15,63 %  
35-4455,21 %5,21 %  
55-6444,17 %4,17 %  
45- 5433,13 %3,13 %  
65 a více22,08 %2,08 %  

Graf

19. Dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou6567,71 %67,71 %  
Vysokoškolské2222,92 %22,92 %  
Základní44,17 %4,17 %  
Vyšší33,13 %3,13 %  
Středoškolské22,08 %2,08 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

13. Vybavíte si nějakou reklamu na Nespresso?

  • odpověď Ano:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 16. Doporučil/a byste kávovar Nespresso ostatním?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výborný na otázku 14. Jak byste ohodnotil/a kávovar Nespresso a služby firmy Nespresso?
  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 10. Znáte firmu Nespresso?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Cítíte se být ovlivněn/a reklamou?

2. Považujete v dnešní době reklamu za nezbytnou?

3. Přepínáte na jiný program, když začíná reklama?

4. Při nákupech:

5. Jaká forma reklamy je podle Vás nejúčinnější?

6. Jaké prvky v reklamě Vás zaujmou?

7. Vyvolala ve Vás někdy reklama okamžitou touhu koupit si výrobek/službu?

8. Myslíte si, že reklama používá ke svému prospěchu mylné informace? ( Klamavá reklama)

9. Domníváte se, že reklama dokáže manipulovat s lidmi ?

10. Znáte firmu Nespresso?

11. Odkud znáte Nespresso?

12. Zakoupil/a jste si někdy kávovar na kapsle na základě TV reklamy?

13. Vybavíte si nějakou reklamu na Nespresso?

14. Jak byste ohodnotil/a kávovar Nespresso a služby firmy Nespresso?

15. Pří výběru kávovaru na kapsle, byste se řídil/a:

16. Doporučil/a byste kávovar Nespresso ostatním?

17. Pohlaví

18. Věk

19. Dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Cítíte se být ovlivněn/a reklamou?

2. Považujete v dnešní době reklamu za nezbytnou?

3. Přepínáte na jiný program, když začíná reklama?

4. Při nákupech:

5. Jaká forma reklamy je podle Vás nejúčinnější?

6. Jaké prvky v reklamě Vás zaujmou?

7. Vyvolala ve Vás někdy reklama okamžitou touhu koupit si výrobek/službu?

8. Myslíte si, že reklama používá ke svému prospěchu mylné informace? ( Klamavá reklama)

9. Domníváte se, že reklama dokáže manipulovat s lidmi ?

10. Znáte firmu Nespresso?

11. Odkud znáte Nespresso?

12. Zakoupil/a jste si někdy kávovar na kapsle na základě TV reklamy?

13. Vybavíte si nějakou reklamu na Nespresso?

14. Jak byste ohodnotil/a kávovar Nespresso a služby firmy Nespresso?

15. Pří výběru kávovaru na kapsle, byste se řídil/a:

16. Doporučil/a byste kávovar Nespresso ostatním?

17. Pohlaví

18. Věk

19. Dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Stuchlikova, H.Psychologie reklamy a její vliv na spotřebitele (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://psychologie-reklamy-a-jeji-v.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.