Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Psychologie reklamy, jak působí na lidi

Psychologie reklamy, jak působí na lidi

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Sara Pustějovská
Šetření:21. 04. 2011 - 28. 04. 2011
Počet respondentů:86
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.88
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jmenuji se Sara Pustějovská a dovoluji si Vám předložit krátký dotazník zabývající se spotřebním chováním. Výzkum, který pomocí něj provádím, je součástí mé bakalářské práce. Budu velmi ráda, když se i vy na ní budete tímto zůsobem podílet.

Odpovědi respondentů

1. Jaký máte názor na reklamy obecně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevadí mi3338,37 %38,37 %  
Nemám je rád/a2933,72 %33,72 %  
Nesnáším je1517,44 %17,44 %  
Mám je rád/a910,47 %10,47 %  

Graf

2. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4046,51 %46,51 %  
ne2427,91 %27,91 %  
nevím2225,58 %25,58 %  

Graf

3. Jak Vás reklama ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výrobek si pouze prohlédnu, nebo začnu uvažovat o jeho koupi6879,07 %79,07 %  
V žádném případě si výrobek nekoupím1517,44 %17,44 %  
Výrobek si koupím33,49 %3,49 %  

Graf

4. Stalo se Vám někdy, že jste si výrobek koupil/a vyloženě kvůli reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4046,51 %46,51 %  
ano3641,86 %41,86 %  
nevím1011,63 %11,63 %  

Graf

5. Díváte se na televizi a najednou naskočí reklama, co uděláte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přepnu na jiný programl6170,93 %70,93 %  
Na reklamy se podívám2529,07 %29,07 %  

Graf

6. Jaké nároky kladete na reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Musí být chytrá a pravdivá4147,67 %47,67 %  
Vůbec nevěřím reklamám2832,56 %32,56 %  
Musí být hlasitá, barevná a zábavná1719,77 %19,77 %  

Graf

7. Který typ reklamy je podle Vás více zajímavý?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vtipná7081,4 %81,4 %  
Šokující66,98 %6,98 %  
Nevím44,65 %4,65 %  
Rodinná s dětmi a domácími zvířaty44,65 %4,65 %  
Se sexuálním podtextem22,33 %2,33 %  

Graf

8. Co by podle Vás měla reklama obsahovat aby byla pro veřejnost více zajímavá?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Aby byla zajimavá, tak nesmí trvat déle než 5 sekund.

bla bla bla....

cenu produktu

dobrý námět, chytlavý slogan, pravdivé informace,

Filmové efekty.

hlavně vtipná

humor

Humor

humor, krasne zeny a auta

humor, nápad

Kazdeho zaujme neco jineho a kazdy potrebuje neco jineho. Kdyz se shanim po elektrickem vlacku, tezko me zaujme sebelepsi reklama na maslo.

kozy

kratší a lepší slogany

kreativu, nápad

laciný humor

leš

měla by být vtipná.

měla by trvat půl vteřiny

měla by umět udělat si srandu sama ze sebe a byt hodne vtipna

mělo by být na ni aspoň něco pravdivého, aby potencionální kupec pak nebyl moc zklamaný.........

méně propagace

Musí být originální, vtipná, nápaditá

myslím že to není o obsahu reklamy, ale o tom, že společnost je reklamou přesycena a tudíž je třeba šokovat a umět zaujmout o mnoho více než konkurence. nejlepší reklama je ta, která se šíří sama - tzn. viral -vtipné a levné řešení, které lidé sami šíří. Tyto nápady jsou většinou nejzajímavější.

myšlenku a inteligenci

nápad

Nápad a nebýt trapná, dobrý hlas

Nápad, něco co tady ještě nebylo

nápad, vtip, originalitu

něco originálního

něco originálního

nesmí být vlezlá

nesnažit se vnucovat, musí mít nápad, jednoduché zajímavé zpracování

Netuším.

nevím

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevnucovat produkt, příjemná, méně je více

nic, zrušila bych je

orginalita

originalitu, pozitivni aspekty, hezké lidi, hlubší smysl

Originální nápad, něco neotřelého a neokoukaného.

pěknou hudbu

pěknou písničku

pointu

pointu

porno, smrt,

pravdivé informace

pravdivé informace

pravdivé údaje, nápad, vtip

pravdivost

pravdu

pravdu

pravdu

Pravdu!!!!!!!!!!

Přesné a pravdivé informace o výrobku. Jenže to by pak už nebyla reklama :-)

reklama by měla být nějakým způsobem zajímavá a zapeklitá, aby člověk měl nad čím uvažovat, tím pádem by se mu výrovek vryl do paměti.. také je důležitý hudební podtext a slogan, jednoduchý, výstižný, inteligentní.

rostomilé podněty, sex.témata, tabu, šokující odhalení, příběh, nebo otázku k zamyšlení...

solidnost

šok, překvapení, chytlavý slogan nebo znělka

Více vtipu , nápadů

vitp

viz. oblíbená reklama s divočákem na Kofolu - lidská, vtipná, roztomilá, nepřeplácaná, neafektovaná

vtip

vtip

vtip

vtip

vtip

vtip

vtip

Vtip

vtip

vtip

Vtip, laskavý humor, netradiční prostředky, neměla by být vtíravá

vtip, nadhled, skandalni chovani, brutalita, sex, nasili

Vtip, nejakou zajimavost,krasne zeny

vtip, originálnost, poutavá hudba

vtip, roztomilá zvířata, známé osobnosti

Vtip, zajímavý nápad, ne např. "Kupte si nejlepší prášek v ČR" apod.

vtip,hudbu.

vtipná, pravdivá, rozumná

Vtipnost, originalitu, zaujímavost

známá osobnost

9. Rozhodujete se mezi dvěma výrobky. Jeden má reklamu, druhý ne. Pro jaký výrobec se rozhodnete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je mi to jedno5867,44 %67,44 %  
Rozhodnu se pro výrobek, který reklamu má2124,42 %24,42 %  
Rozhodnu se pro výrobek, který reklamu nemá78,14 %8,14 %  

Graf

10. Co se Vám z reklamy vybaví nejdříve?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Písnička, hudba, slogan5260,47 %60,47 %  
Obrázky, fotografie, video2023,26 %23,26 %  
Nic1416,28 %16,28 %  

Graf

11. Jaký výrobek upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Když nakupuji, nedívám se, jestli je zboží značkové4956,98 %56,98 %  
Značkové výrobky, protože si myslím, že jsou kvalitnější3338,37 %38,37 %  
Neznačkové výrobky44,65 %4,65 %  

Graf

12. Kde chodíte nakupovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Supermarkety7688,37 %88,37 %  
Malé obchody/večerky1011,63 %11,63 %  

Graf

13. Pokud je vaše předchozí odpověď supermarkety, ovlivňují Vás reklamní akce na letácích?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4355,84 %50 %  
ne2937,66 %33,72 %  
nevím56,49 %5,81 %  

Graf

14. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student5665,12 %65,12 %  
Pracující2731,4 %31,4 %  
Nezaměstnaný33,49 %3,49 %  

Graf

15. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6373,26 %73,26 %  
Muž2326,74 %26,74 %  

Graf

16. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-255968,6 %68,6 %  
26-302124,42 %24,42 %  
0-1866,98 %6,98 %  

Graf

17. Kde žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město3844,19 %44,19 %  
Velkoměsto3237,21 %37,21 %  
Vesnice1618,6 %18,6 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký máte názor na reklamy obecně?

2. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje?

3. Jak Vás reklama ovlivňuje?

4. Stalo se Vám někdy, že jste si výrobek koupil/a vyloženě kvůli reklamě?

5. Díváte se na televizi a najednou naskočí reklama, co uděláte?

6. Jaké nároky kladete na reklamu?

7. Který typ reklamy je podle Vás více zajímavý?

8. Co by podle Vás měla reklama obsahovat aby byla pro veřejnost více zajímavá?

9. Rozhodujete se mezi dvěma výrobky. Jeden má reklamu, druhý ne. Pro jaký výrobec se rozhodnete?

10. Co se Vám z reklamy vybaví nejdříve?

11. Jaký výrobek upřednostňujete?

12. Kde chodíte nakupovat?

13. Pokud je vaše předchozí odpověď supermarkety, ovlivňují Vás reklamní akce na letácích?

14. Jste

16. Kolik je Vám let?

17. Kde žijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký máte názor na reklamy obecně?

2. Myslíte si, že Vás reklama ovlivňuje?

3. Jak Vás reklama ovlivňuje?

4. Stalo se Vám někdy, že jste si výrobek koupil/a vyloženě kvůli reklamě?

5. Díváte se na televizi a najednou naskočí reklama, co uděláte?

6. Jaké nároky kladete na reklamu?

7. Který typ reklamy je podle Vás více zajímavý?

8. Co by podle Vás měla reklama obsahovat aby byla pro veřejnost více zajímavá?

9. Rozhodujete se mezi dvěma výrobky. Jeden má reklamu, druhý ne. Pro jaký výrobec se rozhodnete?

10. Co se Vám z reklamy vybaví nejdříve?

11. Jaký výrobek upřednostňujete?

12. Kde chodíte nakupovat?

13. Pokud je vaše předchozí odpověď supermarkety, ovlivňují Vás reklamní akce na letácích?

14. Jste

16. Kolik je Vám let?

17. Kde žijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Sara Pustějovská, L.Psychologie reklamy, jak působí na lidi (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://psychologie-reklamy-jak-puso.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.