Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Psychologie reklamy - jak reklama působí

Psychologie reklamy - jak reklama působí

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Gabriella Slabá
Šetření:06. 06. 2011 - 10. 06. 2011
Počet respondentů:72
Počet otázek (max/průměr):12 / 12
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:42
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, 

prosím o 2 minutky vašeho času pro vysplňení tohoto dotazníku. Potřebuji ho jasko výzkum do školy. 

Děkuji moc

Odpovědi respondentů

1. Která média vnímáte nejvíc?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet 4968,06 %68,06 %  
TV4156,94 %56,94 %  
Venkovní reklama1520,83 %20,83 %  
Rádio1318,06 %18,06 %  
Letáky79,72 %9,72 %  
Jiné34,17 %4,17 %  

Graf

2. Jaké druhy reklamy Vás zaujmou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vtipné5373,61 %73,61 %  
Nápadité 4156,94 %56,94 %  
Roztomilé (děti, zvířata, atd.)1318,06 %18,06 %  
oukazující na slevy1115,28 %15,28 %  
Žádné56,94 %6,94 %  
Jiné11,39 %1,39 %  

Graf

3. Vzbuzuje ve Vás nějaká reklama silnější emoce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
, Ano, negativně tak, že mi reklama proklamovanou věc znepříjemní natolik, že o ni přestanu mít zájem (nebo ve mně tento zájem ani neprobudí). 2838,89 %38,89 %  
Ano, negativně, ale i přesto se nezmění můj přístup k proklamované věci. 1926,39 %26,39 %  
Ano, spíš pozitivní. 1622,22 %22,22 %  
, Ano, pozitivní v tom smyslu, že mě reklama přiměje ke koupi výrobku, návštěvě firmy, atd.912,5 %12,5 %  

Graf

4. Co pro Vás znamenají reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obtěžují mě, snažím se jim vyhnout (přepínám televizní programy, měním radiové frekvence, atd.)4461,11 %61,11 %  
, Sleduji je, je to pro mne zdroj informací (novinky, slevy, atd.)1520,83 %20,83 %  
Jiné811,11 %11,11 %  
Nic, nevnímám je.811,11 %11,11 %  

Graf

5. Četnost reklam byste

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Snížili6184,72 %84,72 %  
Nechali v této míře1013,89 %13,89 %  
Zvýšili22,78 %2,78 %  

Graf

6. Jaká reklama Vás nejvíce zaujme ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kombinovaná, tj. audiovizuální4765,28 %65,28 %  
Obrazová2331,94 %31,94 %  
Zvuková22,78 %2,78 %  

Graf

7. Co by podle Vás měla reklama obsahovat, aby na Vás působila důvěryhodně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
, Žádná reklama pro mne není důvěryhodná. 4663,89 %63,89 %  
Měla by ji proklamovat sympatická tvář.1419,44 %19,44 %  
Měla by ukazovat fungování i výsledek produktu (např. teleshopping)912,5 %12,5 %  
Měla by ji proklamovat mediálně známá tvář.45,56 %5,56 %  

Graf

8. Na základě reklamy byste si nejspíše koupili

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jiné3041,67 %41,67 %  
Potraviny3041,67 %41,67 %  
Služby1013,89 %13,89 %  
Čistící a prací prostředky 1013,89 %13,89 %  
Léčiva a doplňky stravy34,17 %4,17 %  

Graf

9. Jaká je Vaše aktuální pozice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student VŠ3751,39 %51,39 %  
Pracující2230,56 %30,56 %  
Student ZŠ nebo SŠ79,72 %9,72 %  
Jiné34,17 %4,17 %  
Nezaměstnaný22,78 %2,78 %  
V důchodu11,39 %1,39 %  

Graf

10. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou3751,39 %51,39 %  
Vysokoškolské2433,33 %33,33 %  
Základní68,33 %8,33 %  
Středoškolské45,56 %5,56 %  
Vyšší odborné 11,39 %1,39 %  

Graf

11. Jste muž nebo žena

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5069,44 %69,44 %  
Muž2230,56 %30,56 %  

Graf

12. Kolik je Vám let ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 295373,61 %73,61 %  
do 1968,33 %8,33 %  
30 - 3968,33 %8,33 %  
40 - 4945,56 %5,56 %  
50 - 5922,78 %2,78 %  
více11,39 %1,39 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Která média vnímáte nejvíc?

2. Jaké druhy reklamy Vás zaujmou?

3. Vzbuzuje ve Vás nějaká reklama silnější emoce?

4. Co pro Vás znamenají reklamy?

5. Četnost reklam byste

6. Jaká reklama Vás nejvíce zaujme ?

7. Co by podle Vás měla reklama obsahovat, aby na Vás působila důvěryhodně?

8. Na základě reklamy byste si nejspíše koupili

9. Jaká je Vaše aktuální pozice?

10. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

11. Jste muž nebo žena

12. Kolik je Vám let ?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Která média vnímáte nejvíc?

2. Jaké druhy reklamy Vás zaujmou?

3. Vzbuzuje ve Vás nějaká reklama silnější emoce?

4. Co pro Vás znamenají reklamy?

5. Četnost reklam byste

6. Jaká reklama Vás nejvíce zaujme ?

7. Co by podle Vás měla reklama obsahovat, aby na Vás působila důvěryhodně?

8. Na základě reklamy byste si nejspíše koupili

9. Jaká je Vaše aktuální pozice?

10. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

11. Jste muž nebo žena

12. Kolik je Vám let ?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Slabá, G.Psychologie reklamy - jak reklama působí (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://psychologie-reklamy-jak-rekl.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.