Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Psychologie v reklamě
Psychologie v reklamě
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Veronika Pruszaková |
---|---|
Šetření: | 11. 08. 2011 - 12. 08. 2011 |
Počet respondentů: | 6 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 16 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:57 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Odpovědi respondentů
1. Je podle Vás důležité se věnovat psychologii v reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 5 | 83,33 % | 83,33 % |
Ne | 1 | 16,67 % | 16,67 % |
2. A proč? (odpověď na otázku č. 5)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Aby to diváka přimělo k požadované akci
abychom přiměli zákazníka ke koupi
kvůli způsobu tvorby reklamy,dopadu na cílovou skupinu
nemam rad reklamy
reklama je o ovlivňování spotřebitelů, psychologie je tedy velice účinnou metodou k nalákání spotřebitele
reklama může být účinnější, respektujeli poznatky z psychologie
3. Co se Vám vybaví pod názvem psychologie reklamy?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
emoce, strach, impuls, akce jednat, ovlivnění, změna názoru, utvrzení...
jak člověk reaguje na reklamu (její provedení, formu, metodu, ... ) jak má být reklama vytvořena, aby byla maximálně efektivní jak má být reklama vytvožena, aby zasáhla požadovanou cílovou skupinu
ovlivňování
podvedome ovladani
snaha ovlivnit zákazníka
způsob,jak co nejlépe reklamou oslovit cílovou skupinu
4. Jste pro či proti využívání psychologických metod v reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do určité míry ano | 5 | 83,33 % | 83,33 % |
ne | 1 | 16,67 % | 16,67 % |
5. A proč? (odpověď na otázku č. 8)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
nemam rad reklamy
od toho reklamy jsou
pokud je reklama klamná, zákazník je právem rozhořčen a ztrácí důvěru
Protože to dokáže změnit názor diváka někdy ku prospěchu...
reklama s použitím psychologických metod je efektivnější než bez jejich použití, ale nesmí přesahovat určité etické hranice (hraní na city, zneužívání psychologie dětí, kritika/zesměšnění určité skupiny lidí, poškozování konkurence, vytváření mylného názoru ve společnosti na určitou problematiku, apod.)
rozvoj
6. Myslíte jsi, že je správné využívat podprahovou manipulaci v reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 5 | 83,33 % | 83,33 % |
do určité míry je správná | 1 | 16,67 % | 16,67 % |
7. Co se Vám z reklamy vybaví nejdříve?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hudba, píseň, slogan | 5 | 83,33 % | 83,33 % |
Obrázky, fotografie, videa | 1 | 16,67 % | 16,67 % |
8. Jak dlouho se soustřeďujete na nákup určitého produktu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
jak kdy
nevím
nevím
podle toho jakého produktu
záleží jakého produktu - běžně kupovaného bez přemýšlení. U nového nebo produktu dlouhodobější spotřeby - déle.
záleží na druhu a zejména pak ceně produktu, déle u produktu s vyšší cenou
9. Při nákupu určitého produktu vnímáte i více objektu najednou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pokud jdu po určitém zboží vnímám i ostatní produkty | 3 | 50 % | 50 % |
Pokud nejdu po určitém zboží vnímám různé produkty | 2 | 33,33 % | 33,33 % |
Pokud jdu po určitém zboží nevnímám ostatní produkty | 1 | 16,67 % | 16,67 % |
10. Je pro Vás reklama zdrojem informací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 5 | 83,33 % | 83,33 % |
Ne | 1 | 16,67 % | 16,67 % |
11. Jste ovlivněn okolím kolem sebe s výběrem určitého produktu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ano
ano
ano
asi ano
ne
občas ano
12. Jaké jsou pro Vás nejúčinnější forma reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
TV | 5 | 83,33 % | 83,33 % |
Internet | 1 | 16,67 % | 16,67 % |
13. Myslíte si, že je psychologie reklamy dostatěčně propracovaná?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
ano
ano
ne
nevim
nevím, ale předpokládám, že ano
vcelku bych řekla, že ano
14. Jste?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muž | 3 | 50 % | 50 % |
Žena | 3 | 50 % | 50 % |
15. Věk?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-25 | 4 | 66,67 % | 66,67 % |
31-35 | 1 | 16,67 % | 16,67 % |
26-30 | 1 | 16,67 % | 16,67 % |
16. Místo bydliště?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Město nad 100 000 | 4 | 66,67 % | 66,67 % |
Obec | 1 | 16,67 % | 16,67 % |
Město pod 100 000 | 1 | 16,67 % | 16,67 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.