Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Psychologie reklamy

Psychologie reklamy

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zhanna Soboleva
Šetření:25. 04. 2016 - 28. 04. 2016
Počet respondentů:77
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.94
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:56,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Psychologiké aspekty působení reklamy na spotřebitele.

Odpovědi respondentů

1. Věnujete pozornost reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4051,95 %51,95 %  
Ne3748,05 %48,05 %  

Graf

2. Jaké typy reklamy vás láká?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet3646,75 %46,75 %  
Plakáty, billboardy1924,68 %24,68 %  
TV1823,38 %23,38 %  
Noviny22,6 %2,6 %  
Rozhlás22,6 %2,6 %  

Graf

3. Jak reklama funguje podle vašeho názoru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
motivováni k nákupu3950,65 %50,65 %  
informuje2633,77 %33,77 %  
nemá žádný vliv1215,58 %15,58 %  

Graf

4. Při výběru produkta nebo služby se orientujete na :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
intuice4355,84 %55,84 %  
rada přítele2937,66 %37,66 %  
reklamu45,19 %5,19 %  
rada prodejce konzultanta11,3 %1,3 %  

Graf

5. jak se stavěte k reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nedůvěřuju2937,66 %37,66 %  
Pomatuju si1620,78 %20,78 %  
Nevyvolává emoce1215,58 %15,58 %  
Přináší radost810,39 %10,39 %  
Dráždí79,09 %9,09 %  
Důvěřuju33,9 %3,9 %  
Nepomatuju si22,6 %2,6 %  

Graf

6. Jaké prvky by měly být v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
humor5774,03 %74,03 %  
zapamatovátelnu melodie1114,29 %14,29 %  
krásnou barvu911,69 %11,69 %  

Graf

7. Jaká by měla byt reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
schopna vzbudit zajem o výrobek2633,77 %33,77 %  
vtípna2127,27 %27,27 %  
informativna1924,68 %24,68 %  
srozumitelná79,09 %9,09 %  
pozitivní45,19 %5,19 %  

Graf

8. Nákupovali jste někdy zboží ihned po shlédnutí reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5875,32 %75,32 %  
Ano1924,68 %24,68 %  

Graf

9. Je pro vás hlavním kritériem pro výběr zboží, prestiž značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5976,62 %76,62 %  
Ano1823,38 %23,38 %  

Graf

10. Představuje pro vás nákup reklamovaného zboží, potěšení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6888,31 %88,31 %  
Ano911,69 %11,69 %  

Graf

11. Je pro vás důležitý krásný design reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4254,55 %54,55 %  
Ano3545,45 %45,45 %  

Graf

12. Je pro vás důležité informace o produktu, slíbené reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5672,73 %72,73 %  
Ne2127,27 %27,27 %  

Graf

13. Považujete se za bohatého člověka pomocí prestižní značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6787,01 %87,01 %  
Ano1012,99 %12,99 %  

Graf

14. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5368,83 %68,83 %  
Muž2431,17 %31,17 %  

Graf

15. Váš věk

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-304254,55 %54,55 %  
16-201620,78 %20,78 %  
40+810,39 %10,39 %  
31-4067,79 %7,79 %  
0-1556,49 %6,49 %  

Graf

16. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita5573,33 %71,43 %  
Cena1520 %19,48 %  
Vzhled45,33 %5,19 %  
Reklama11,33 %1,3 %  

Graf

17. Jaká je vaše oblíbená barva?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Černa1823,68 %23,38 %  
Zelena1722,37 %22,08 %  
Modrá1519,74 %19,48 %  
Červena911,84 %11,69 %  
Fialova67,89 %7,79 %  
Ružová45,26 %5,19 %  
Bíla33,95 %3,9 %  
Hnědá22,63 %2,6 %  
ŽLUTA22,63 %2,6 %  

Graf

18. Myslíte si, že oblíbená barva hraje roli ve vnímání reklamy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3951,32 %50,65 %  
Ne3748,68 %48,05 %  

Graf

19. Díky čemu si reklamu zapamatujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Použití rýmu nebo sloganu3444,74 %44,16 %  
Použití vtipu3444,74 %44,16 %  
Vystupuje v ní známá osobnost810,53 %10,39 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Jak reklama funguje podle vašeho názoru?

  • odpověď motivováni k nákupu:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi zapamatovátelnu melodie na otázku 6. Jaké prvky by měly být v reklamě?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věnujete pozornost reklamě?

2. Jaké typy reklamy vás láká?

3. Jak reklama funguje podle vašeho názoru?

4. Při výběru produkta nebo služby se orientujete na :

5. jak se stavěte k reklamě?

6. Jaké prvky by měly být v reklamě?

7. Jaká by měla byt reklama?

8. Nákupovali jste někdy zboží ihned po shlédnutí reklamy?

9. Je pro vás hlavním kritériem pro výběr zboží, prestiž značky?

10. Představuje pro vás nákup reklamovaného zboží, potěšení?

11. Je pro vás důležitý krásný design reklamy?

12. Je pro vás důležité informace o produktu, slíbené reklamou?

13. Považujete se za bohatého člověka pomocí prestižní značky?

14. Jste:

15. Váš věk

16. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin?

17. Jaká je vaše oblíbená barva?

18. Myslíte si, že oblíbená barva hraje roli ve vnímání reklamy?

19. Díky čemu si reklamu zapamatujete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věnujete pozornost reklamě?

2. Jaké typy reklamy vás láká?

3. Jak reklama funguje podle vašeho názoru?

4. Při výběru produkta nebo služby se orientujete na :

5. jak se stavěte k reklamě?

6. Jaké prvky by měly být v reklamě?

7. Jaká by měla byt reklama?

8. Nákupovali jste někdy zboží ihned po shlédnutí reklamy?

9. Je pro vás hlavním kritériem pro výběr zboží, prestiž značky?

10. Představuje pro vás nákup reklamovaného zboží, potěšení?

11. Je pro vás důležitý krásný design reklamy?

12. Je pro vás důležité informace o produktu, slíbené reklamou?

13. Považujete se za bohatého člověka pomocí prestižní značky?

14. Jste:

15. Váš věk

16. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin?

17. Jaká je vaše oblíbená barva?

18. Myslíte si, že oblíbená barva hraje roli ve vnímání reklamy?

19. Díky čemu si reklamu zapamatujete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Soboleva, Z.Psychologie reklamy (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://psyhologie-reklamy-50.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.