Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum trhu zahradnických potřeb

Průzkum trhu zahradnických potřeb

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Theodor Cigánek
Šetření:30. 03. 2020 - 21. 04. 2020
Počet respondentů:75
Počet otázek (max/průměr):18 / 10.37
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsem studentem Vysoké školy ekonomické v Praze a provádím dotazníkové šetření týkající se průzkumu trhu zahradnických potřeb. Dotazník bude trvat přibližně 10 minut, děkuji za Váš čas. Dotazník je zcela anonymní.

Odpovědi respondentů

1. Pracujete Vy nebo Vaše blízké okolí v oblasti marketingu, výzkumu trhu či v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → konec dotazníku, Neotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6586,67 %86,67 %  
Ano1013,33 %13,33 %  

Graf

2. Pracujete Vy nebo Vaše blízké okolí v nákupu a prodeji zahradnických potřeb?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → konec dotazníku, Neotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne5889,23 %77,33 %  
Ano710,77 %9,33 %  

Graf

3. Vlastníte/pronajímáte si zahradu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4372,88 %57,33 %  
ne1627,12 %21,33 %  

Graf

4. Nakupujete zahradnické potřeby přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 6, Neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3559,32 %46,67 %  
Ano2440,68 %32 %  

Graf

5. Proč jste zatím nenakoupil/a potřeby pro zahradu na internetu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Co je internet?

chci je vidět

Chci si potřeby osahat a prohlédnout

chci to vidět, aby to nebyl jenom pěkně vyfocený šunt na internetu velmi často chybí mnoho informací o zboží, jako např. materiál, rozměry chci podpořit místní prodejce

je lépe to co kupuji vidět

Mám relativně blízko různé hobbymarkety, takže se dojedu radši podívat na věc osobně.

nemám potřebu, nutné zboží koupím přímo u prodejců

Nemám zahradu.

Nemám zahradu.

Potřebuji si

Přijde mi to lepší si potřeby vybrat osobně

rada navštěvuji obchody se zahradnickymi potrebami

raději nakupuji v kamenných obchodech, zboží si můžu "osahat"

Raději si to prohlédnu osobně

Raději si vyberu v prodejně

Raději si zboží nejprve prohlédnu v kamenné prodejně.

Upřednostňuju kamenné prodejny, kde prodavač se vším poradí, člověk si výrobek osahá, porovná s jinými...

6. Jaká je Vaše frekvence nákupů zahradnických potřeb přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za půl roku1354,17 %17,33 %  
méně než 1x ročně520,83 %6,67 %  
1x ročně416,67 %5,33 %  
1x za měsíc14,17 %1,33 %  
1x za 14 dní14,17 %1,33 %  

Graf

7. Jaké zboží z oblasti zahradnických potřeb jste již nakoupil/a přes internet?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Osiva a semínka1562,5 %20 %  
Zahradní technika (zahradní traktor, křovinořez, sekačka, vysavač listí, ...)1354,17 %17,33 %  
Zahradní nářadí (hrábě, rýč, ...)1145,83 %14,67 %  
Zahradní stavby (skleník, foliovník, altán, udírna, bazén, ...)1041,67 %13,33 %  
Hnojiva625 %8 %  
Substráty a mulčovací kůry520,83 %6,67 %  
sítě14,17 %1,33 %  
ovocné stromy, keře14,17 %1,33 %  
stromky, kytky, 14,17 %1,33 %  

Graf

8. Na jakém e-shopu jste již nakoupil/a zahradní potřeby?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

Alza, Lidl e-shop a další malé e-shopy (nevybavím si název)

dumzahrada

HECHT

Hecht.cz

Mall

mountfield

Mountfield

neoseeds

Nepamatuji se

Nepamatuji se

nepamatuji si název

Nepamatuju si

nevim, bylo jich hodne

Obi, Alza

oslavan

Permanentka.cz, stareodrudy.cz

Vzpomínám si na Starckl, Bohemia něco..... nevím, nenosím takové věci v hlavě...

www.domacitechnika.cz, www.semena.cz, www.eva.cz; www.zahradnictvi-spomysl.cz

www.fiskars-online.cz,

www.sempra.cz

www.specialnizahradnictvi.cz

www.zahradnictvikruh.cz

zahradnictví Spomyšl, zahradnictví Chládek, zahradnictví Starkl

9. Podle čeho jste si vybral/a uvedený e-shop?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Cena zboží2.0831.076
Široký sortiment e-shopu21
Možnosti dodání (např. rychlost, osobní odběr, ...)2.8751.109
Výhodné akce/slevy/doprava zdarma nad konkrétní částku3.5831.743
Jednoduchost webu4.4580.748

Graf

10. Co byste změnil/a na jednání uvedeného e-shopu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Asi nic, jsem spokojen

cenu za dopravu - nižší částka pro dopravu zdarma výdejnu - osobní odběr v Praze

Nepamatuji se K předchozí otázce - jelikož si svůj poslední nákup zahr.náčiní fakt nepamatuju, nasázela jsem čísla náhodně

Nic

nic

nic

Nic

Nic

Nic

Nic

nic

11. Objednal/a byste na uvedeném e-shopu znovu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2291,67 %29,33 %  
nevím28,33 %2,67 %  

Graf

12. Jaká byla výše Vaší poslední útraty na zmíněném e-shopu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
300028,33 %2,67 %  
500028,33 %2,67 %  
2500 Kč28,33 %2,67 %  
100914,17 %1,33 %  
6000kč14,17 %1,33 %  
185614,17 %1,33 %  
už nevím14,17 %1,33 %  
950,-14,17 %1,33 %  
200014,17 %1,33 %  
50014,17 %1,33 %  
ostatní odpovědi 1000 cca
12000
600
netuším, řádově nějaké 2 - 3 tisíce korun...
5500
1000
Nevím
18000
15800
1000 - 2000
2 500
1145,83 %14,67 % 

Graf

13. Pohlaví respondenta

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4374,14 %57,33 %  
Muž1525,86 %20 %  

Graf

14. Věk respondenta:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26 až 35 let2644,83 %34,67 %  
46 až 60 let1017,24 %13,33 %  
18 až 25 let915,52 %12 %  
60 let a více712,07 %9,33 %  
36 až 45 let610,34 %8 %  

Graf

15. Velikost bydliště respondenta:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 100 000 obyvatel2339,66 %30,67 %  
méně než 1 000 obyvatel1118,97 %14,67 %  
1 000 až 5 000 obyvatel813,79 %10,67 %  
5 000 až 20 000 obyvatel712,07 %9,33 %  
50 000 až 100 000 obyvatel58,62 %6,67 %  
20 000 až 50 000 obyvatel46,9 %5,33 %  

Graf

16. Nejvyšší dokončené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2339,66 %30,67 %  
SŠ, VOŠ2034,48 %26,67 %  
Vyučen s maturitou712,07 %9,33 %  
Vyučen610,34 %8 %  
Základní23,45 %2,67 %  

Graf

17. Váš současný statut je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Administrativní pracovník/pracovnice1118,97 %14,67 %  
Student/ka915,52 %12 %  
Manuálně pracující712,07 %9,33 %  
Manažer/ka58,62 %6,67 %  
důchodce58,62 %6,67 %  
Nezaměstnaný/á58,62 %6,67 %  
Mateřská dovolená23,45 %2,67 %  
Živnostník, podnikatel/ka23,45 %2,67 %  
Pracující doma23,45 %2,67 %  
Na mateřské11,72 %1,33 %  
Materska11,72 %1,33 %  
rodičovská dovolená11,72 %1,33 %  
Práce ve školství 11,72 %1,33 %  
Podnikatel11,72 %1,33 %  
RD11,72 %1,33 %  
Sociální pracovnice 11,72 %1,33 %  
Konstruktér11,72 %1,33 %  
Zaměstnaná11,72 %1,33 %  
důchodkyně11,72 %1,33 %  

Graf

18. Do jaké příjmové skupiny patříte? (poznámka: jedná se o čistý měsíční příjem v Kč)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 až 20 tisíc2339,66 %30,67 %  
20 až 30 tisíc1322,41 %17,33 %  
30 až 40 tisíc813,79 %10,67 %  
do 10 tisíc610,34 %8 %  
nemám vlastní příjem58,62 %6,67 %  
40 tisíc a více35,17 %4 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Vlastníte/pronajímáte si zahradu?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osiva a semínka na otázku 7. Jaké zboží z oblasti zahradnických potřeb jste již nakoupil/a přes internet?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zahradní nářadí (hrábě, rýč, ...) na otázku 7. Jaké zboží z oblasti zahradnických potřeb jste již nakoupil/a přes internet?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zahradní technika (zahradní traktor, křovinořez, sekačka, vysavač listí, ...) na otázku 7. Jaké zboží z oblasti zahradnických potřeb jste již nakoupil/a přes internet?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena zboží=1 na otázku 9. Podle čeho jste si vybral/a uvedený e-shop?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednoduchost webu=5 na otázku 9. Podle čeho jste si vybral/a uvedený e-shop?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Objednal/a byste na uvedeném e-shopu znovu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 4. Nakupujete zahradnické potřeby přes internet?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x za půl roku na otázku 6. Jaká je Vaše frekvence nákupů zahradnických potřeb přes internet?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi méně než 1 000 obyvatel na otázku 15. Velikost bydliště respondenta:

4. Nakupujete zahradnické potřeby přes internet?

  • odpověď Ano:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x za půl roku na otázku 6. Jaká je Vaše frekvence nákupů zahradnických potřeb přes internet?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osiva a semínka na otázku 7. Jaké zboží z oblasti zahradnických potřeb jste již nakoupil/a přes internet?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zahradní nářadí (hrábě, rýč, ...) na otázku 7. Jaké zboží z oblasti zahradnických potřeb jste již nakoupil/a přes internet?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zahradní stavby (skleník, foliovník, altán, udírna, bazén, ...) na otázku 7. Jaké zboží z oblasti zahradnických potřeb jste již nakoupil/a přes internet?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zahradní technika (zahradní traktor, křovinořez, sekačka, vysavač listí, ...) na otázku 7. Jaké zboží z oblasti zahradnických potřeb jste již nakoupil/a přes internet?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena zboží=1 na otázku 9. Podle čeho jste si vybral/a uvedený e-shop?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednoduchost webu=5 na otázku 9. Podle čeho jste si vybral/a uvedený e-shop?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 11. Objednal/a byste na uvedeném e-shopu znovu?
  • odpověď Ne:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 3. Vlastníte/pronajímáte si zahradu?

11. Objednal/a byste na uvedeném e-shopu znovu?

  • odpověď ano:
    • 3.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Osiva a semínka na otázku 7. Jaké zboží z oblasti zahradnických potřeb jste již nakoupil/a přes internet?
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jednoduchost webu=5 na otázku 9. Podle čeho jste si vybral/a uvedený e-shop?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1x za půl roku na otázku 6. Jaká je Vaše frekvence nákupů zahradnických potřeb přes internet?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zahradní technika (zahradní traktor, křovinořez, sekačka, vysavač listí, ...) na otázku 7. Jaké zboží z oblasti zahradnických potřeb jste již nakoupil/a přes internet?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 4. Nakupujete zahradnické potřeby přes internet?
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zahradní nářadí (hrábě, rýč, ...) na otázku 7. Jaké zboží z oblasti zahradnických potřeb jste již nakoupil/a přes internet?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pracujete Vy nebo Vaše blízké okolí v oblasti marketingu, výzkumu trhu či v reklamě?

2. Pracujete Vy nebo Vaše blízké okolí v nákupu a prodeji zahradnických potřeb?

3. Vlastníte/pronajímáte si zahradu?

4. Nakupujete zahradnické potřeby přes internet?

6. Jaká je Vaše frekvence nákupů zahradnických potřeb přes internet?

7. Jaké zboží z oblasti zahradnických potřeb jste již nakoupil/a přes internet?

9. Podle čeho jste si vybral/a uvedený e-shop?

11. Objednal/a byste na uvedeném e-shopu znovu?

13. Pohlaví respondenta

14. Věk respondenta:

15. Velikost bydliště respondenta:

16. Nejvyšší dokončené vzdělání:

17. Váš současný statut je:

18. Do jaké příjmové skupiny patříte? (poznámka: jedná se o čistý měsíční příjem v Kč)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pracujete Vy nebo Vaše blízké okolí v oblasti marketingu, výzkumu trhu či v reklamě?

2. Pracujete Vy nebo Vaše blízké okolí v nákupu a prodeji zahradnických potřeb?

3. Vlastníte/pronajímáte si zahradu?

4. Nakupujete zahradnické potřeby přes internet?

6. Jaká je Vaše frekvence nákupů zahradnických potřeb přes internet?

7. Jaké zboží z oblasti zahradnických potřeb jste již nakoupil/a přes internet?

9. Podle čeho jste si vybral/a uvedený e-shop?

11. Objednal/a byste na uvedeném e-shopu znovu?

13. Pohlaví respondenta

14. Věk respondenta:

15. Velikost bydliště respondenta:

16. Nejvyšší dokončené vzdělání:

17. Váš současný statut je:

18. Do jaké příjmové skupiny patříte? (poznámka: jedná se o čistý měsíční příjem v Kč)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Cigánek, T.Průzkum trhu zahradnických potřeb (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://pt-zahradnickych-potreb.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.