Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Public relations a veřejnost

Public relations a veřejnost

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Petrášová
Šetření:31. 01. 2016 - 18. 02. 2016
Počet respondentů:124
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.06
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

prosím o vyplnění krátkého dotazníku, který má zjistit pohled veřejnosti na obor Public relations. 

Předem děkuji za Váš čas.

 

Odpovědi respondentů

1. Co Vás napadne, když se řekne Public relations?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
budování vztahů na úrovni podnik - veřejnost8366,94 %66,94 %  
propagace značky2116,94 %16,94 %  
reklama1512,1 %12,1 %  
vymyšlený článek v novinách54,03 %4,03 %  

Graf

2. Jaké médium podle Vás zprostředkovává veřejnosti nejpravdivější či nejdůvěryhodnější informace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet3830,65 %30,65 %  
Tisk3225,81 %25,81 %  
TV1915,32 %15,32 %  
Rádio1512,1 %12,1 %  
žádné32,42 %2,42 %  
Osobní zkušenost10,81 %0,81 %  
společnosti na průzkum veřejnosi10,81 %0,81 %  
vlastní web firmy, ten je alespoň nezkreslený třetí stranou :)10,81 %0,81 %  
zadne10,81 %0,81 %  
osobní zazite a nezaujate10,81 %0,81 %  
nic z toho10,81 %0,81 %  
Nevěřím ničemu 10,81 %0,81 %  
netuším10,81 %0,81 %  
nekomerční zdroje10,81 %0,81 %  
{}10,81 %0,81 %  
Nezáleží na médiu, ale na jednotlivých zdrojích informací10,81 %0,81 %  
Tiskove kancelare10,81 %0,81 %  
nelze posoudit10,81 %0,81 %  
všechny stejně10,81 %0,81 %  
Ani jedno výše10,81 %0,81 %  
žádné, všechny PR informace mi připadají jako placená reklama10,81 %0,81 %  
všichni lžou uplně stejně10,81 %0,81 %  

Graf

3. Odkud čerpáte nové informace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet11592,74 %92,74 %  
Zpravodajství v TV4737,9 %37,9 %  
Noviny3326,61 %26,61 %  
Rozhlas2620,97 %20,97 %  
odborné časopisy10,81 %0,81 %  
Osobní svědectví, předpisy atd.10,81 %0,81 %  
V zaměstnání10,81 %0,81 %  
Odborné články10,81 %0,81 %  

Graf

4. Věříte všemu, co se v médiích píše?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5342,74 %42,74 %  
spíše ne4838,71 %38,71 %  
spíše ano2116,94 %16,94 %  
ano21,61 %1,61 %  

Graf

5. Když zjistíte nějakou zajímavost, ověřujete si její pravdivost i v jiném médiu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9274,19 %74,19 %  
ne3225,81 %25,81 %  

Graf

6. Ovlivní Váš přístup ke značce/produktu/firmě hanlivý článek uveřejněný v médiích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano5745,97 %45,97 %  
spíše ne5040,32 %40,32 %  
ne97,26 %7,26 %  
ano86,45 %6,45 %  

Graf

7. A naopak - když nějaký ze známých osobností přes různá média doporučí nějaký výrobek/službu, přiměje Vás to ke koupi daného produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne7157,26 %57,26 %  
ne3931,45 %31,45 %  
spíše ano129,68 %9,68 %  
ano21,61 %1,61 %  

Graf

8. Stalo se Vám v poslední době, že jste se dozvěděli nějakou zásadní informaci tzv. "z druhé ruky" či po delším hledání, ačkoli byste ji očekávali například v hlavním televizním zpravodajství?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4435,48 %35,48 %  
v minulosti ano4233,87 %33,87 %  
ne3830,65 %30,65 %  

Graf

9. Pokud ano, prosím stručně popište konkrétní příklad

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

brekeke

hodně mě ovlivňují streamové pořady ADOST! a NA TALÍŘI! značky a produkty které v jejich testech vychází nejlépe se snažím kupovat.

Chtě nechtě výše uvedené ovlivňuje nevědomě chování

Jedná se vyloženě o kosmetiku a vlasové produkty... Doporučení převážně od Elišky Bučkový, Taťány Makarenko

ne

Nebudu posílat svoji přítelkyni vstříc taharrush gamey, jen proto, že to řekla Žílková od Stropnického

Necham si poradit od odbornika a ne jen od osobnosti

reklama na Hame od biatlonistů

Snickers od Červuse

Youtuberi

zajímá mě kvalita výrobku / služby , a ne kterýmu xichtu zaplatili za prezentaci

10. Myslíte si, že se některé události moc zveličují a některé naopak potlačují?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12096,77 %96,77 %  
myslím, že vše je vyvážené32,42 %2,42 %  
ne10,81 %0,81 %  

Graf

11. Ovlivní Vás při nákupu zboží to, že značka sponzorovala Váš oblíbený pořad či sportovní utkání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6552,42 %52,42 %  
spíše ne4838,71 %38,71 %  
spíše ano75,65 %5,65 %  
ano43,23 %3,23 %  

Graf

12. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-255141,13 %41,13 %  
26-302822,58 %22,58 %  
40 a více1512,1 %12,1 %  
31-351411,29 %11,29 %  
36-4097,26 %7,26 %  
do 20ti let75,65 %5,65 %  

Graf

13. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské6048,39 %48,39 %  
středoškolské s maturitou5241,94 %41,94 %  
středoškolské bez maturity64,84 %4,84 %  
základní64,84 %4,84 %  

Graf

14. Jste muž či žena?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8166,94 %65,32 %  
muž4033,06 %32,26 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co Vás napadne, když se řekne Public relations?

2. Jaké médium podle Vás zprostředkovává veřejnosti nejpravdivější či nejdůvěryhodnější informace?

3. Odkud čerpáte nové informace?

4. Věříte všemu, co se v médiích píše?

5. Když zjistíte nějakou zajímavost, ověřujete si její pravdivost i v jiném médiu?

6. Ovlivní Váš přístup ke značce/produktu/firmě hanlivý článek uveřejněný v médiích?

7. A naopak - když nějaký ze známých osobností přes různá média doporučí nějaký výrobek/službu, přiměje Vás to ke koupi daného produktu?

8. Stalo se Vám v poslední době, že jste se dozvěděli nějakou zásadní informaci tzv. "z druhé ruky" či po delším hledání, ačkoli byste ji očekávali například v hlavním televizním zpravodajství?

10. Myslíte si, že se některé události moc zveličují a některé naopak potlačují?

11. Ovlivní Vás při nákupu zboží to, že značka sponzorovala Váš oblíbený pořad či sportovní utkání?

12. Kolik je Vám let?

13. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

14. Jste muž či žena?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co Vás napadne, když se řekne Public relations?

2. Jaké médium podle Vás zprostředkovává veřejnosti nejpravdivější či nejdůvěryhodnější informace?

3. Odkud čerpáte nové informace?

4. Věříte všemu, co se v médiích píše?

5. Když zjistíte nějakou zajímavost, ověřujete si její pravdivost i v jiném médiu?

6. Ovlivní Váš přístup ke značce/produktu/firmě hanlivý článek uveřejněný v médiích?

7. A naopak - když nějaký ze známých osobností přes různá média doporučí nějaký výrobek/službu, přiměje Vás to ke koupi daného produktu?

8. Stalo se Vám v poslední době, že jste se dozvěděli nějakou zásadní informaci tzv. "z druhé ruky" či po delším hledání, ačkoli byste ji očekávali například v hlavním televizním zpravodajství?

10. Myslíte si, že se některé události moc zveličují a některé naopak potlačují?

11. Ovlivní Vás při nákupu zboží to, že značka sponzorovala Váš oblíbený pořad či sportovní utkání?

12. Kolik je Vám let?

13. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

14. Jste muž či žena?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Petrášová, H.Public relations a veřejnost (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://public-relations-a-verejnost.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.