Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Public relations v cestovních kancelářích
Public relations v cestovních kancelářích
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Eva Hanischová |
---|---|
Šetření: | 10. 04. 2010 - 18. 04. 2010 |
Počet respondentů: | 47 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 12.62 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 49 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:53 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Obracím se na Vás s prosbou o vyplňění jednoduchého dotazníku. Získané informace budou sloužit jako podklad pro zpracování mé absolventské práce.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
U každé otázky zvolte pouze jednu odpověď. U otázek, které neobsahují možnosti na výběr, napište odpověď stručně vlastními slovy.
Odpovědi respondentů
1. Jakým způsobem mohou podle Vás cestovní kanceláře o sobě informovat veřejnost?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1. Mediálními propagačními prostředky (rozhlas, TV, tisk, internet) 2. přes provizní prodejce 3. přímými marketingovými metodami (zasílání katalogů domů) 4. na veletrzích CR
Buď "tradičním" způsobem (masivní a obvykle pitomá kampaň v médiích a veřejném prostoru), který rozumného zákazníka spíše odradí; v "odborných" (tematických) periodicích nikoli formou bezduchého žvástu a obrázku, ale obsažného přehledu služeb, cen, výhod, nevýhod; kvalitními službami a spolehlivou "šeptandou".
články v novinách, časopisech katalogy, vývěsky ve výlohách internet, facebook a jiné sociální sítě případně i TV a radio či bilboardy a jiné reklamní nosiče případně i sponzoring - různého typu - sportovní klub, event... k ot. č. 2 znám inex i exim tours ot. č. 6 - informovat o sobě
Hlavně přes Internet, poštou (osobní dopisy či maily).
internet
internet, katalogy, veletrhy
internet, newslettre, reklamy (s informaciami), festival (ako napr. Camera Slovakia od CK BUBO)
internet, rádio, billboardy, sponzor velkých akcí
internet, rozhlas, televize, noviny, billboardy
internet, televize, rozhlas, bilbordy, letáky,tisk
Internet, televize, tisk
internet,bilboard reklama v tv
internet.radio
Inzeráty v novinách, reklama v TV, letáky do schránek
Inzertní a reklamní média.
Jednoduše zkrze webové stránky, různé katalogy a týdeníky či prostřednictvím radia, či TV.
každoročně se konají veletrhy cestovních kanceláří a agentur, ale málo lidí o nich vůbec ví! lepší propagace
letáky, internet
média, internet, tisk
na veletrzích CR, na internetu, prostřednictvím CA, noviny, časopisy
největší masu lidí určitě na internetu, v médiích jako je televize, rádio, časopisy, noviny, malými letáky do schránek, nebo katalogy zdarma, které se dají sehnat nejen na pobočkách dané CK.
pomoci medii
pomocí webových stránek, katalogů, plákátů, létáků, bilboardů atd
Prezentace na veletrzich
Prezentace ve všech dostupných médiích - televize, rádio, internet.
Prostřednictvím internetu, katalogu CK, reklama v radiu, v televizi, v novinách, billboardy
Prostřednictvím inzerátů v novinách, časopisech, letácích, internetu, v televizi, na rádiu, na bilbordech. Zkušenosti známých pokud byli spokojení, však i pokud měli špatné zkušenosti.
prostředníctvím médií
reklama
reklama
reklama
Reklama na internetu - odkazy na stránkách
reklama v TV
reklama v TV a rádiu
reklama v TV, v tisku, katalogy, billboardy...
reklama- intenret, TV, radio, reklamni plochy
reklama, internet, letáky
reklama, inzeráty, rozesílání katalogů
reklama, PR
reklamou v rádiích, tisku a televizu výlohou katalogy seance
reklamou v televizi, předváděcími akcemi, bonusovým programem
Různorodá média: Tv, rádia, tisk ...možná i letáky (katalogy) do schránek. Sponzoring pro významné akce: např. Miss ČR, soutěže pro školy (např. nejlepší průvodce ČR) apod. nebo sponzoring pravidelných Tv pořadů.
televize, internet, billboardy
Televize, internet, promotion věci ( trička, propisky, balonky....)
tv spoty, internet, tisk
2. Kterou z uvedených cestovních kanceláří znáte nejlépe?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Exim Tours | 42 | 89,36 % | 89,36 % |
Inex | 5 | 10,64 % | 10,64 % |
3. O této CK a jejích zájezdech jste se dozvěděli:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na internetu | 18 | 39,13 % | 38,3 % |
účastí na některém ze zájezdů dané CK | 9 | 19,57 % | 19,15 % |
od známých | 5 | 10,87 % | 10,64 % |
z tisku | 4 | 8,7 % | 8,51 % |
na veletrhu | 3 | 6,52 % | 6,38 % |
z rozhlasu | 2 | 4,35 % | 4,26 % |
jako sponzora výherních zájezdů v anketách | 1 | 2,17 % | 2,13 % |
tisk, internet | 1 | 2,17 % | 2,13 % |
televize -reklamy | 1 | 2,17 % | 2,13 % |
nevím | 1 | 2,17 % | 2,13 % |
ve škole - vystudovala jsem cestovní ruch | 1 | 2,17 % | 2,13 % |
4. Jaký způsob koupě zájezdu preferujete?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v CK osobně | 29 | 64,44 % | 61,7 % |
on-line na internetu | 13 | 28,89 % | 27,66 % |
prostřednictvím e-mailu | 2 | 4,44 % | 4,26 % |
zájezd je pro mě zcela nezajímavým artiklem | 1 | 2,22 % | 2,13 % |
5. Co je podle Vás silnou stránkou CK Venus Trade and Tours (VTT)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 38 | 84,44 % | 80,85 % |
výhodné ceny | 3 | 6,67 % | 6,38 % |
kvalitní služby | 2 | 4,44 % | 4,26 % |
dostatek zkušeností | 2 | 4,44 % | 4,26 % |
6. Na čem by podle Vás měla CK VTT v příštích letech více zpracovat?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 36 | 81,82 % | 76,6 % |
zkvalitnění služeb | 5 | 11,36 % | 10,64 % |
větší výběr destinací | 2 | 4,55 % | 4,26 % |
ochota a lepší informovanost personálu | 1 | 2,27 % | 2,13 % |
7. Co je podle Vás silnou stránkou CK Exim tours?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dostatek zkušeností | 20 | 43,48 % | 42,55 % |
Nevím | 11 | 23,91 % | 23,4 % |
Kvalitní služby | 8 | 17,39 % | 17,02 % |
Výhodné ceny | 7 | 15,22 % | 14,89 % |
8. Na čem by podle Vás měla CK Exim tours v příštích letech více zapracovat?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 15 | 32,61 % | 31,91 % |
Zkvalitnění služeb | 14 | 30,43 % | 29,79 % |
Větší výběr destinací | 11 | 23,91 % | 23,4 % |
Ochota a lepší informovanost personálu | 6 | 13,04 % | 12,77 % |
9. Která z uvedených možností je anglická zkratka pro ,,vztahy s veřejností"?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
PR | 43 | 93,48 % | 91,49 % |
RS | 2 | 4,35 % | 4,26 % |
REP | 1 | 2,17 % | 2,13 % |
10. Setkal/a jste se někdy s pojmem Public Relations?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 41 | 91,11 % | 87,23 % |
ne | 4 | 8,89 % | 8,51 % |
11. Která z následujících činností nepatří do Public Relations?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Reklama na výrobek | 25 | 54,35 % | 53,19 % |
Sponzorování charitativní akce | 18 | 39,13 % | 38,3 % |
Zaslání tiskové zprávy sdělovacím prostředkům | 3 | 6,52 % | 6,38 % |
12. Do jaké věkové skupiny patříte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 - 40 | 42 | 91,3 % | 89,36 % |
0 - 20 | 3 | 6,52 % | 6,38 % |
41 - 60 | 1 | 2,17 % | 2,13 % |
13. Jaké je Vaše vzdělání
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské | 33 | 71,74 % | 70,21 % |
vysokoškolské | 13 | 28,26 % | 27,66 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.