Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > působení japonské reklamy na českého spotřebitele

působení japonské reklamy na českého spotřebitele

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Vítová
Šetření:03. 09. 2013 - 08. 09. 2013
Počet respondentů:112
Počet otázek (max/průměr):18 / 17.46
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:52,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentkou Jihočeské univerzity a pro potřeby své bakalářské práce jsem stvořila následující dotazník. Zajímá mě, jak český divák reaguje na japonské reklamy. Každý jste jistě někdy viděl nějakou "šílenou" japonskou reklamu. Pro účely tohoto dotazníku jsem vybrala jednu z těch méně šílených, tak se nemáte čeho bát. Prosím shlédněte tu reklamu na odkaze, který vyskočí, když kliknete na vyplnění dotazníku a vyplňte následující otázky, je to otázky pár minut a moc mi tím pomůžete.

Děkuji vám

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

 

Odpovědi respondentů

1. Jak na Vás reklama působila jako celek? Přišla vám …

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
trapná3026,79 %26,79 %  
vtipná2825 %25 %  
zmatená1816,07 %16,07 %  
originální1311,61 %11,61 %  
nezaujala mě1210,71 %10,71 %  
rušivá119,82 %9,82 %  

Graf

2. Uvítali byste podobný typ reklam v českých televizích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5347,32 %47,32 %  
spíše ne3833,93 %33,93 %  
spíše ano1412,5 %12,5 %  
ano76,25 %6,25 %  

Graf

3. Na koho si myslíte, že je reklama zacílena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na teenagery7769,37 %68,75 %  
na děti3430,63 %30,36 %  
na všechny věkové skupiny1513,51 %13,39 %  
na dospělé32,7 %2,68 %  

Graf

4. Jakým způsobem se podle Vás snaží reklama ovlivnit diváka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vzbouzí pocit, že používání produktu Vás dobře naladí6356,25 %56,25 %  
snaží se být vtipná2219,64 %19,64 %  
vzbouzí dojem, že používáním produktu bude člověk náležet do určité skupiny1715,18 %15,18 %  
Tak jako reklama Alza, diváka spíš ovlivní (rozčílí) hlučnost této reklamy. Na druhou stranu, je-li určena dětem, v což doufám, protože její infantilnost je enormní, je udělána celkem dobře.10,89 %0,89 %  
dá se dobře pamatovat trapností (XXX Lutz), což je ale ve výsledku dobrá reklama, protžoe o ní pak lidi mluví10,89 %0,89 %  
je veselá10,89 %0,89 %  
pusobi na me dost "vlezle" Cili tak, abzch si po zhlednuti zvykacy vybavil melodii a do vecera ji z hlavy nedostal 10,89 %0,89 %  
chce, aby propagovaný produkt nebo služby divák koupil 10,89 %0,89 %  
snaží se poukázat na kvalitu produktu10,89 %0,89 %  
že bude happy, žádné starosti...10,89 %0,89 %  
snaží se aby si člověk daný výrobek nikdy nekoupil10,89 %0,89 %  
Komercne10,89 %0,89 %  
absoluntě nijak!!!10,89 %0,89 %  

Graf

5. Motivovala by Vás tato reklama ke koupi produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5044,64 %44,64 %  
spíše ne3632,14 %32,14 %  
spíše ano2421,43 %21,43 %  
ano21,79 %1,79 %  

Graf

6. Jak na vás působí herci a jejich výkony v tomto reklamním spotu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
herci vkládají do výkonu emoce příliš silně, výsledek je zvláštní3329,46 %29,46 %  
herci vypadají nepřirozeně3228,57 %28,57 %  
herci vypadají přirozeně, jejich výkony jsou dobré2825 %25 %  
infantilně10,89 %0,89 %  
Docela jim to věřím, i když netuším, co herci říkají10,89 %0,89 %  
herečky působí po všech stránkách atraktivně10,89 %0,89 %  
praštění10,89 %0,89 %  
typické japonské herci10,89 %0,89 %  
herci vkládají málo emocí10,89 %0,89 %  
s prominutím, jak po tý žvejkačce sfetovaný10,89 %0,89 %  
Jelikož jsem na Japonsko zvyklá, i na jejich přehnanost, nemůžu tohle objektivně posoudit. Působili na mě kladně, ale běžnému člověku, co na ně opravdu zvyklý není, by to nejspíš přišlo zvláštní.10,89 %0,89 %  
divoce10,89 %0,89 %  
Japonsky 10,89 %0,89 %  
nepřirozeně,poníženě a hloupě10,89 %0,89 %  
nezaujali mě, infantilní projev10,89 %0,89 %  
že nemají na chleba, když jdou do takové reklamy10,89 %0,89 %  
herci se snaží - mají to v náplni práce10,89 %0,89 %  
nijak zvlášť10,89 %0,89 %  
Nekteri jsou dobri10,89 %0,89 %  
tristně10,89 %0,89 %  
nezaujali mě10,89 %0,89 %  
Herci nevypadají přirozeně, ale mám pocit, že to ani nebylo záměrem.10,89 %0,89 %  

Graf

7. Co ve vás vyvolala proměna některých postav v „maskoty“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přišlo mi to divné3833,93 %33,93 %  
bylo to komické (v positivním slova smyslu)3127,68 %27,68 %  
zaskočilo mě to108,93 %8,93 %  
bylo to příjemně překvapující54,46 %4,46 %  
nevšimla jsem si21,79 %1,79 %  
nevšiml jsem si10,89 %0,89 %  
nevšimla jsen si, že se proměnili, jen, že tam tancují maskoty10,89 %0,89 %  
nic ve mě nevyvolala10,89 %0,89 %  
nechápu smysl proměny10,89 %0,89 %  
"what the fuck?!"10,89 %0,89 %  
nepoznala jsem, že se proměnili, myslela jsem, že se tam jen tak objevili.10,89 %0,89 %  
jsem si nevšimla10,89 %0,89 %  
Běžné, nic výjimečného ani nového. Nijak mě to nevzrušilo.10,89 %0,89 %  
oni se proměnili v maskoty?10,89 %0,89 %  
promenu herecky a danka v maskoty jsem zaregistroval az po predchozi otazce 10,89 %0,89 %  
hloupé10,89 %0,89 %  
Poté co jsem měl čest vidět jiné počiny z této země, nepřekvapí mě nic :-)10,89 %0,89 %  
vzpomínku na citát pana Wericha: To je blbý - to se bude líbit.10,89 %0,89 %  
ani jsem si nevšiml10,89 %0,89 %  
téměř jsem to nepostřehla10,89 %0,89 %  
nezaregistrovala jsem to (reklamu jsem shlédla jenom jednou)10,89 %0,89 %  
absolutní dno reklamy10,89 %0,89 %  
Trapné10,89 %0,89 %  
Sleduji japonské pořady a jsem na to zvyklá10,89 %0,89 %  
beru to jako reklamu, která má za úkol něco lidem vsugerovat, nezajímá mne to10,89 %0,89 %  
nezaregistroval jsem to10,89 %0,89 %  
nezaregistrovala jsem to10,89 %0,89 %  
nevšimla jsem si toho10,89 %0,89 %  
odpor10,89 %0,89 %  
-10,89 %0,89 %  
nestihla jsem si všimnout, že by se tam postavy přeměňovaly v maskoty10,89 %0,89 %  

Graf

8. Líbili by se Vám podobní maskoti v českých reklamách?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne4842,86 %42,86 %  
rozhodně ne3632,14 %32,14 %  
spíše ano2522,32 %22,32 %  
rozhodně ano32,68 %2,68 %  

Graf

9. Pokud ne proč?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Moje otáza zní: PROČ by měli?

-

Ani vlastně nevím, asi, že to pro nás není typické.

asi to nebude můj šálek kávy :-)

Česká reklama a hlavně mentalita není na takový způsob reklamy uzpůsobená. Myslím, že český divák by takový druh reklamy nepochopil a spíš by ho odradil.

Český humor je založen na něčem trochu jiném, japonská kultura je pro nás (většinově) celkem vzdálená.

Český nebo Evropský mozek není na takové úrovni jako japonský. Říká se, že to, co se děje teď v Japonsku se u nás bude dít za 50 let. Nám jejich reklamy a soutěže přijdou divné a někdy morbidní, ale oni jsou prostě v technologiích a komunikaci napřed. Nemluvě o naprosto rozdílné kultuře a myšlení obecně.

jde spíš o zvyk

je to dětinské

Je to divné.

je to hloupé, trapné a nicneříkající

Je to k ničemu.

Je to opravdu spíše na japonskou mentalitu

Je to trapné.

Když to nebude Alza - maskot na přeshubu, nevadilo by mi to, ale málokterý maskot je příjemný...možná jsou ale přeci jen pŕíjemnější než lidé.

kýčovité

Maskot není v rámci české kultury typický

ne v takovém stylizování

Neholduji sledování televice a už vůbec ne reklam. Jejich sledování člověka manipuluje. Ale jako herecký výkon je to dobré.

nejsme v době, kdy slovo ještě nebylo, takže jsme se vyjadřovali pomocí obrázků. Slovo je slovo.

Nejsou hezká, jsou jen kulatá a to je všechno. ty maskoty nejsou vůbec rozkošní.

nelíbí se mi

Nelíbí se mi maskoti

nemají mi co říc.....

Nemám maskoty ráda.

nemám ráda maskoty

nemám ráda reklamy, lžou a manipulují s lidmi

Nemám ráda reklamy. Reklamy jsou trapné a odpudivé.

není to u nás běžné

Nepřijde mi to nic co by se musel v Evropě kopírovat.

Nepřijde mi to vtipné.

Nevím, zda by se mi to líbilo

Nevím, zda by se mi to líbilo.

nevšimla jsem si jich

odpoved na otazku 8: "je mi to uplne fuk"

Protože by se na tom pravděpodobně snažili vydělat všelijací obchodníci a maskoti by byli všude - na tričkách, nádobí, na billboardech, jako všelijaké suvenýry.... Takových příšer, které "zkrášlují" okolí je tu už dost.

Protože to je trapný

Přecijen je to trochu dané tou jejich kulturou a k nám by se to nehodilo.

Přemaskotováno.

přijde mi to dětinské

Přijde mi to dětinské a otravné, ale záleželo by na kontextu reklamy.

Přijdou si směšní a dětinští, nemotivují mě k nákupu.

příliš dětinské

příliš odporné

reklama má prezentovat výrobek, k čemu maskot??????

Rozhodne ne sundavaci masky na obliceji

Stačí mi "maskot" Alzák...

tento humor není můj šálek kávy

tento typ reklamy mě celkově nebaví

Už je dost stupidních reklam

V reklamách mám raději lidské postavy.

vd

Vůbec nemám ráda reklamy.

10. Jak na Vás působila taneční složka reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
veselé, k reklamě se to hodí5145,54 %45,54 %  
přijde mi to jak lekce zumby2522,32 %22,32 %  
nelíbilo se mi to2421,43 %21,43 %  
u nás by to neprošlo1210,71 %10,71 %  

Graf

11. Jak na Vás působila zvuková stopa reklamy z hlediska melodie…

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
melodie je infantilní, jak z dětských seriálů5145,54 %45,54 %  
přijde mi veselá3026,79 %26,79 %  
melodie je otravná2017,86 %17,86 %  
líbí se mi54,46 %4,46 %  
programování mysli jednoduch.rytmem a melodií10,89 %0,89 %  
nemám zvuk10,89 %0,89 %  
tady u PC nemohu spoustet hudbu, takze jsem ji neslysela10,89 %0,89 %  
také zvukaři dělají co mohou- snaží se.10,89 %0,89 %  
neslyšela jsem zvuk10,89 %0,89 %  
nelíbila se mi10,89 %0,89 %  

Graf

12. Jak na Vás působila zvuková stopa reklamy z hlediska tónů a zpěvu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezní to přirozeně, je to přehnané4641,07 %41,07 %  
tóny i zpěv jsou příliš vysoké2724,11 %24,11 %  
zpěv se mi líbí2219,64 %19,64 %  
zpěv se do takové reklamy nehodí32,68 %2,68 %  
zvláštně10,89 %0,89 %  
prostě ... jiný kraj jiný mrav10,89 %0,89 %  
nijak10,89 %0,89 %  
vlezle10,89 %0,89 %  
K reklamě to patří10,89 %0,89 %  
jako dětská besídka10,89 %0,89 %  
připomíná mi to žvatlající dítě10,89 %0,89 %  
nemám zvuk10,89 %0,89 %  
totální hrůza10,89 %0,89 %  
viz predchozi odpoved - neslysela jsem ji10,89 %0,89 %  
zpěv a zvuk je v pořádku. V požádku není to, co lidem reklama vtlouká do hlavy.10,89 %0,89 %  
neslyšela jsem zvuk10,89 %0,89 %  
Neumím čínsky.10,89 %0,89 %  
Odpověď C, ale právě to mě na reklamě baví.10,89 %0,89 %  

Graf

13. Pokud vám přijde reklama rušivá a příliš intenzivní co do zvuku i barev, jaký je podle Vás pro to důvod?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tento typ reklamy je typický pro japonskou kulturu3934,82 %34,82 %  
snaží se na sebe upoutat pozornost3833,93 %33,93 %  
snaží se prorazit na japonském trhu přesyceném reklamními spoty1715,18 %15,18 %  
podle mne není přespříliš intenzivní119,82 %9,82 %  
nevím21,79 %1,79 %  
nepřijde mi rušivá ani příliš intenzivní10,89 %0,89 %  
ne10,89 %0,89 %  
nemohu odpovědět, neznám japonský trh ani reklamu10,89 %0,89 %  
myslím, že to odpovídá japonskému projevu10,89 %0,89 %  
na mě to nepůsobí rušivě10,89 %0,89 %  

Graf

14. Co v reklamě nejvíce upoutalo Vaši pozornost?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic98,04 %8,04 %  
hudba32,68 %2,68 %  
tanec32,68 %2,68 %  
Její střeštěnost21,79 %1,79 %  
Zpěv21,79 %1,79 %  
-21,79 %1,79 %  
taneční kreace21,79 %1,79 %  
barevnost21,79 %1,79 %  
pohyby herců10,89 %0,89 %  
žvejky10,89 %0,89 %  
ostatní odpovědi zvuk "plop" vy tytažení žvejdy z balíčku
Njevíc mě upoutalo to, co jsou Japonci všechno schopný vymyslet
Pěkná pani
pohyby
jejé aktérky
vysoká zvěř
krásné japonky
Krom otravného zpěvu a melodie snad jen pohledné japonky...
ten umělý herec s umělým chrupem ve druhé části reklamy
"písnička"
ten hrozný zvuk
maskoti
jediné, co si z ní pamatuju, je ten protivný "zpěv"
Usměvavá slečna
krajina
danek
hudební a taneční složka
divné taneční kreace
vysoké vřeštivé tóny
to, jak se tak blbě celou dobu usmívali.
Daňci
proměna zvířátka v maskota
hezké herečky
pištivý hlas
taneční kroky
umělé prostředí
oči mladé Japonky
znělka, tanec
podivné taneční kreace
Nesourodost toho, na co je reklama, a jak je zpracovaná.
Pohyby herců.
hezka slecna ve zlutem :-)
podivnosti, které u nás nejsou
fcsds
jak to mlskne, když se žvýkačka vytáhne z krabičky
Oblečení herečky
písnička
Vzhled slečen, jsou hezké.
mladí hezcí lidé
otravná melodie
že tam chyběl Tinky Winky
holčiny a stromy v parku za jelenem
infantilita
NIC, mám jen negativní pocit z té ubohosti
Srnec
Zvuky a lide
melodie - japonské provedení
oči prvního děvčete
Veselot
kdy skončí
přírodní výtažek ve žvýkačkách
taneční pohyby
zvuková a taneční složka
Japonka
herci
pozitivní atmosféra
taneční kreace, maskot, srnky
Dívčí hlas chlapce.
nějaké žvejkačky
asi pohyb
hluk
lidé
Taneček a "třetí postava" v pozdadí, která se promění v "maskota"
Střih na detail produktu se slovem "Fix" - bez lidí, jen produkt.
melodie, rytmus, tanec
Nic. Bylo to rychlé, ztřeštěné, propagující něco, co nepoužívám.
tančící mladí lidé s příjemnou japonskou hudbou
samotný produkt
Pohledné japonské slečny
Melodie, barvy, tanec
Mladá japonka
jeleni SIKA
celkové zpracování
hezké mladé tváře
Poskakující tanečníci
legrace
prostředí,příroda,příjemní veselí mladí lidé
křečovité úsměvy účastníků
niv
taneční kreace a zpěv
šikmoocí
krátké sukně slečen
Maskot
tvář dívky a chlapce
taneční kreace, úsměvy
8575,89 %75,89 % 

Graf

15. Všimli jste si během prvního shlédnutí nějakých typických symbolů japonské kultury? Pokud ano, jakých?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

písma, nebavilo mě to moc vstřebávat....Asi Japoncům nerozumím, nechápu... je mi jich líto.

-

-

-

Ano - stromy, parky, uniformované oblečení a účesy, skupinový taneční projev

Ano, ale neumím je nazvat. Sochy-maskoti

ano,sochy

Architektura

architektura, úprava stromů

bohužel ne

bojovníci, japonské zahrady

budha

budovy japonské

bůžkové, postava v kimonu a klobouku

celkové zpracování reklamy, taneční složka

csc

geishy

gejša, japonský palác

hudba atd.,byly tak výrazné,že ne.

Japonská mluva

japonská zahrada

japonské postavy(něco na způsob obrů, draků), maskot gejšy, japonské stavby

japonske znaky

japonský park, květiny, japonské oblečení mladých,

Jen jejich typické ječivé a dětinské melodie, což je pro ně klasika.

jen texty

kimono

Klobouku typického pro východní kulturu.

Kromě architektury v pozadí, jsem si všiml jen oblečení herců. Je pestrobarevné, zvláštní, jako v podstatě všechno nové v japonsku.

kromě typických Japonců jsem si ničeho nevšimla....možná rozkvetlé japonské stromy, ale nejsem si jistá.

lidi,

Maskot v kimonu, brána - typická architektura.

maskoti

měli šikmé oči

Moc toho tam nebylo

Móda mladých japonek

na

Nara- jeleni SIKA

ne

Ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne

ne

Ne

ne - příliš rychlé (a na druhé shlédnutí už nemám kapacitu :-)

Ne.

Ne.

Ne.

Něco jsem nejspíš postřehla na obalu žvýkaček :-D

Něco jsem tahlédla nejspíš na obalu žvýkaček

nějak celkově

Nějaké japonské sochy

nejsem si jistá

nevím

nevim

nevím

nevšimli

neznám a ani nechci znát japonskou kuturu a její "symboliku"

Neznám typické symboly japonské kultury.

Nic

ničeho typicky japonského - kromě japonských tanečníků - jsem si nevšimla

nindžové, geisha, rykša, typická příroda a architektura

obleceni zeny v pozadi

oblečení

oděv, stavby

pagoda

pagoda v pozadi

pagoda?

písmo

Pouze písma a oděvů

pouze vzhledu herců

prostředí

přítomnodt zvířat a krajiny

snad jedině styl oblékání

Sochy samurajů,gejša

sochy,stromy,pagoda

stavba v pozadí, text ve znacích,

střecha

školačky v minisukních, retro grafická úprava - podobná starším hrám, chapadla, příliš sladce se tvářící, nagelovaní mladí modelové

Tradiční japonské budovy (prohlé střechy)

tradiční oděv u prvního maskota

trapností

Tuším, že tam byly nějaké ty šikmé střechy ne ?

Typická stavba v pozadí.

typické bylo skoro všechno

typicky japonská stavba

Velké sochy bojovníků se samurajskými maskami

vyrobky

yukaty (předpokládám, že to byly yukaty, když je to v létě), architektura/památky

žádných

žádných, zajímalo mne předebvším na jaký výrobek je reklama cílená

16. Víte na co reklama byla? Pokud ano, na co?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žvýkačky4338,39 %38,39 %  
na žvýkačky1412,5 %12,5 %  
žvýkačky Fits43,57 %3,57 %  
žvýkačka43,57 %3,57 %  
žvýkačky?32,68 %2,68 %  
na žvejky21,79 %1,79 %  
na žvýkačku21,79 %1,79 %  
Na žvýkačky.21,79 %1,79 %  
žvejkačka10,89 %0,89 %  
Byla na žvýkačku...co vás evidentně promění buďto v muffin nebo vám roztáhne koutky v nepřirozený úsměv.10,89 %0,89 %  
ostatní odpovědi zvykacky?
Žuvačky
žvýkačkz
žvejkačky
na žvýkačky (?)
Žvýkačka, žvýkací bonbon.
zvykacky
asi na žvýkačky
cscs
předpokládám na žvýkačky nebo žvýkačkám podobné bonbóny
ne
nevim
snad žvýkačka?
žvejka
na postřik květin, na líčení,aj.
ne, nepochopila jsem to
zvýkačka
na žvkačky
myslím, že reklama byla na žvíkačky
dsa
žvíkačky
žvýkačka Fit's
Žvýkačka Fit
nějaké žvejkačky
na zvykacky
Na žvýkačky :D
Na žvýkačky značky Fix.
Snaha upoutat pozornost, prodat co nejvíce toho, co člověk vůbec nepotřebuje. Peníze, byznys.
myslím na žvýkačky
žvýkačka, nebo něci podobného
na žvejku
na žvíkačky?
Zvykacky ta byla jedina dobra
Źvýkačky
jsk
žuvačky?!
3632,14 %32,14 % 

Graf

17. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8071,43 %71,43 %  
muž3228,57 %28,57 %  

Graf

18. Do jaké věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 – 254439,29 %39,29 %  
36 – 503632,14 %32,14 %  
26 – 351816,07 %16,07 %  
51 a více1412,5 %12,5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Uvítali byste podobný typ reklam v českých televizích?

  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nelíbilo se mi to na otázku 10. Jak na Vás působila taneční složka reklamy?

4. Jakým způsobem se podle Vás snaží reklama ovlivnit diváka?

  • odpověď vzbouzí pocit, že používání produktu Vás dobře naladí:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi originální na otázku 1. Jak na Vás reklama působila jako celek? Přišla vám …

10. Jak na Vás působila taneční složka reklamy?

  • odpověď veselé, k reklamě se to hodí:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 2. Uvítali byste podobný typ reklam v českých televizích?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak na Vás reklama působila jako celek? Přišla vám …

2. Uvítali byste podobný typ reklam v českých televizích?

3. Na koho si myslíte, že je reklama zacílena?

4. Jakým způsobem se podle Vás snaží reklama ovlivnit diváka?

5. Motivovala by Vás tato reklama ke koupi produktu?

6. Jak na vás působí herci a jejich výkony v tomto reklamním spotu?

7. Co ve vás vyvolala proměna některých postav v „maskoty“?

8. Líbili by se Vám podobní maskoti v českých reklamách?

10. Jak na Vás působila taneční složka reklamy?

11. Jak na Vás působila zvuková stopa reklamy z hlediska melodie…

12. Jak na Vás působila zvuková stopa reklamy z hlediska tónů a zpěvu?

13. Pokud vám přijde reklama rušivá a příliš intenzivní co do zvuku i barev, jaký je podle Vás pro to důvod?

15. Všimli jste si během prvního shlédnutí nějakých typických symbolů japonské kultury? Pokud ano, jakých?

16. Víte na co reklama byla? Pokud ano, na co?

17. Jste?

18. Do jaké věkové kategorie spadáte?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak na Vás reklama působila jako celek? Přišla vám …

2. Uvítali byste podobný typ reklam v českých televizích?

3. Na koho si myslíte, že je reklama zacílena?

4. Jakým způsobem se podle Vás snaží reklama ovlivnit diváka?

5. Motivovala by Vás tato reklama ke koupi produktu?

6. Jak na vás působí herci a jejich výkony v tomto reklamním spotu?

7. Co ve vás vyvolala proměna některých postav v „maskoty“?

8. Líbili by se Vám podobní maskoti v českých reklamách?

10. Jak na Vás působila taneční složka reklamy?

11. Jak na Vás působila zvuková stopa reklamy z hlediska melodie…

12. Jak na Vás působila zvuková stopa reklamy z hlediska tónů a zpěvu?

13. Pokud vám přijde reklama rušivá a příliš intenzivní co do zvuku i barev, jaký je podle Vás pro to důvod?

15. Všimli jste si během prvního shlédnutí nějakých typických symbolů japonské kultury? Pokud ano, jakých?

16. Víte na co reklama byla? Pokud ano, na co?

17. Jste?

18. Do jaké věkové kategorie spadáte?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vítová, V.působení japonské reklamy na českého spotřebitele (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://pusobeni-japonske-reklamy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.