Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Působení reklamy

Působení reklamy

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Šárka Burkoňová
Šetření:22. 02. 2014 - 01. 03. 2014
Počet respondentů:409
Počet otázek (max/průměr):24 / 21.02
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:79,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:38
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění dotazníku pro diplomovou práci. První část je zaměřena na reklamu a její působení. Druhá část je věnována robotickým pomocníkům do domácnosti a povědomí o společnosti RobZone.

Děkuji za Vaši ochotu a čas strávený vyplněním dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Který typ reklamy Vás nejvíce osloví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní reklama26764,96 %65,28 %  
Reklama na internetu18344,53 %44,74 %  
neobvykle umístěná reklama (na odpadkových koších, na chodnících, v dopravním prostředku, atp.)8921,65 %21,76 %  
Letáky8620,92 %21,03 %  
Reklama v tisku6415,57 %15,65 %  
Billboardy6114,84 %14,91 %  
Reklama v rádiu389,25 %9,29 %  
Plakáty317,54 %7,58 %  

Graf

2. Dokáže Vás netradiční forma propagace zaujmout více než klasická reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano17542,58 %42,79 %  
Ano16439,9 %40,1 %  
Nevím4210,22 %10,27 %  
Spíše ne204,87 %4,89 %  
Ne102,43 %2,44 %  

Graf

3. Líbí se Vám sdílená videa obsahující vtipná reklamní sdělení na internetu? (př. virální videa)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano27566,91 %67,24 %  
ne13633,09 %33,25 %  

Graf

4. Pokud byste narazili na povedenou reklamu ve formě videa, sdíleli byste ji na sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano10726,03 %26,16 %  
Spíše ne10024,33 %24,45 %  
Ne7919,22 %19,32 %  
Ano7618,49 %18,58 %  
Nevím4911,92 %11,98 %  

Graf

5. Jaký je Váš názor na samolepící propagační materiály umístěné na veřejném prostranství, které vtipně a trefně reagují na okolí, popřípadě situaci či konkurenční reklamu?

mezi tyto propagační materiály se počítá např. i street art

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Líbí se mi20048,78 %48,9 %  
Nevšímám si jich15337,32 %37,41 %  
Nelíbí se mi358,54 %8,56 %  
Nesouhlasím s tím225,37 %5,38 %  

Graf

6. Podpoří Vás při rozhodování o koupi sdílené video na sociálních sítích týkající se produktu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne32178,1 %78,48 %  
ano9021,9 %22 %  

Graf

7. Víte, co znamená guerilla marketing?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne29571,78 %72,13 %  
ano11628,22 %28,36 %  

Graf

8. Co si pod guerilla marketingem představíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Provokativní, kontroverzní až agresivní reklama12129,44 %29,58 %  
Nevím11026,76 %26,89 %  
Nápaditá překvapující a netradiční reklama10525,55 %25,67 %  
Kombinace výše uvedených6315,33 %15,4 %  
Politicky a eticky nekorektní51,22 %1,22 %  
šméčko na lidi10,24 %0,24 %  
Nápaditá překvapující a netradiční reklama s nízkými náklady na propagaci10,24 %0,24 %  
při troše šikovnosti "hodně peněz za málo muziky" :)10,24 %0,24 %  
Pouze první dvě10,24 %0,24 %  
šokující, zábavná ,tvořivá, vtipná,....10,24 %0,24 %  
Reklamam vtipně útočící na konkurenci na hraně zákonných norem10,24 %0,24 %  
nekonvenční forma propagace s cílem vzbuzení maximálního zájmu za použití omezeného rozpočtu10,24 %0,24 %  

Graf

9. Ocenili byste pomocníka v domácnosti, který by za Vás uklidil?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano29571,78 %72,13 %  
ne11628,22 %28,36 %  

Graf

10. Jakou domácí práci byste nejradši přenechali automatickému domácímu robotovi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mytí oken17743,07 %43,28 %  
Utírání prachu16038,93 %39,12 %  
Vytírání15637,96 %38,14 %  
Vysávání14635,52 %35,7 %  
Žehlení14034,06 %34,23 %  
nic30,73 %0,73 %  
mytí nádobí30,73 %0,73 %  
vše20,49 %0,49 %  
žádnou20,49 %0,49 %  
umývání nádobí20,49 %0,49 %  
vaření20,49 %0,49 %  
Malování10,24 %0,24 %  
nic takového nedělám10,24 %0,24 %  
všechno10,24 %0,24 %  
úklid kočičích exkrementů10,24 %0,24 %  
žádnou, raději si ho zkazím sám, než aby mi jej zkazil někdo jiný10,24 %0,24 %  
psaní DP10,24 %0,24 %  
all of it10,24 %0,24 %  
třídění odpadu10,24 %0,24 %  
mytí nádobí. Se vším všudy ale :D10,24 %0,24 %  
vse vyse uvedene10,24 %0,24 %  
vynášení koše10,24 %0,24 %  
Žádnou, zvládnu vše sama10,24 %0,24 %  
mytí koupelny a wc10,24 %0,24 %  
Umytí koupelny a wc10,24 %0,24 %  
mytí wc10,24 %0,24 %  
Mytí a utírání nádobí10,24 %0,24 %  
Mytí nádobí!10,24 %0,24 %  
nic,raději, aby mi pomohl živý pomocník10,24 %0,24 %  
smažení flambovaných banánů10,24 %0,24 %  
Nechám to sama sobě10,24 %0,24 %  
cfsgagah10,24 %0,24 %  

Graf

11. Koupili byste si robotický vysavač?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 12, NEotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE23557,18 %57,46 %  
ANO17642,82 %43,03 %  

Graf

12. Kolik jste ochotni maximálně investovat do robotického vysavače?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 5 tisíc11364,57 %27,63 %  
Do 10 tisíc5330,29 %12,96 %  
Do 15 tisíc74 %1,71 %  
Do 20 tisíc21,14 %0,49 %  

Graf

13. Znáte značku RobZone?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 14, NEotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE32278,35 %78,73 %  
ANO8921,65 %21,76 %  

Graf

14. Máte doma produkt značky RobZone?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 15, NEotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE8089,89 %19,56 %  
ANO910,11 %2,2 %  

Graf

15. Jak jste spokojeni s výrobky této značky?

Ohodnoťte pomocí škály 1-5 (hodnocení jako ve škole: 1- nejlepší, 5 - nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Kvalita2.7781.951
Technické vlastnosti2.5562.025
Servis2.6672
Cena2.7781.062

Graf

16. Znáte nějakou jinou značku, která prodává robotické vysavače?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 17, NEotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE30473,97 %74,33 %  
ANO10726,03 %26,16 %  

Graf

17. Jakou jinou značku znáte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
IRobot2927,1 %7,09 %  
Sencor1312,15 %3,18 %  
Eta109,35 %2,44 %  
samsung54,67 %1,22 %  
Philips43,74 %0,98 %  
iClebo arte21,87 %0,49 %  
roomba21,87 %0,49 %  
elektrolux21,87 %0,49 %  
Vorwerk21,87 %0,49 %  
roomba, sencor, ecovacs10,93 %0,24 %  
ostatní odpovědi ted si nevybavim
Rowenta
robotWorld
goddess
I-Robot
sencor, samsung, irobot
samsung, sencor, irobot, cleanmate
eta, elektrolux???
I-robot, samsung, i-clebo,
phillips
iClebo, Ecovacs
Irobot Roomba
C
Samsung, Karcher, Sencor, iRobot
sencor, samsung
samsung, sencor , iclebo
RobZone
irobot, roomba, sencor
sencor, LG, philips, samsung
lg
Hoover, iRobot
Rumba Clean mate
eta, phillips
nokia :D
samsung, sencor
aeg
Nejsem si jista názvem
Eta, Roventa,...
Braava
ecovacs
Rumba
niken
Teď si nemohu vzpomenout
EEG
žadnou
To
datart
3734,58 %9,05 % 

Graf

18. Máte doma zvíře se srstí?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano21853,04 %53,3 %  
ne19346,96 %47,19 %  

Graf

19. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena31877,37 %77,75 %  
Muž9322,63 %22,74 %  

Graf

20. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 26 let26664,72 %65,04 %  
27 - 36 let6014,6 %14,67 %  
do 19 let389,25 %9,29 %  
37 - 46 let256,08 %6,11 %  
47 - 56 let122,92 %2,93 %  
57 a více let102,43 %2,44 %  

Graf

21. Velikost místa trvalého bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Více než 100 000 obyvatel17642,82 %43,03 %  
1 000 – 9 999 obyvatel8620,92 %21,03 %  
10 000 – 49 999 obyvatel7017,03 %17,11 %  
50 000 – 99 999 obyvatel4210,22 %10,27 %  
Méně než 999 obyvatel379 %9,05 %  

Graf

22. Váš osobní čistý měsíční příjem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 10 tis. Kč21151,34 %51,59 %  
10 001 – 20 000 Kč12129,44 %29,58 %  
20 001 – 30 000 Kč5413,14 %13,2 %  
nad 40 001 Kč133,16 %3,18 %  
30 001 – 40 000 Kč122,92 %2,93 %  

Graf

23. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské (Bc, Ing, Mgr, ..)23657,42 %57,7 %  
Střední škola s maturitou (vyučen s maturitou)12229,68 %29,83 %  
Vyšší odborné vzdělání215,11 %5,13 %  
Základní204,87 %4,89 %  
Střední škola bez maturity (vyučen bez maturity)122,92 %2,93 %  

Graf

24. Do jaké skupiny byste se zařadil:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student22755,23 %55,5 %  
Zaměstnaný13733,33 %33,5 %  
Mateřská dovolená153,65 %3,67 %  
Nezaměstnaný143,41 %3,42 %  
OSVČ112,68 %2,69 %  
Důchodce71,7 %1,71 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Koupili byste si robotický vysavač?

  • odpověď ANO:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 10 tisíc na otázku 12. Kolik jste ochotni maximálně investovat do robotického vysavače?
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Do 5 tisíc na otázku 12. Kolik jste ochotni maximálně investovat do robotického vysavače?

13. Znáte značku RobZone?

  • odpověď ANO:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 14. Máte doma produkt značky RobZone?

16. Znáte nějakou jinou značku, která prodává robotické vysavače?

  • odpověď ANO:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Eta na otázku 17. Jakou jinou značku znáte?
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi IRobot na otázku 17. Jakou jinou značku znáte?
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sencor na otázku 17. Jakou jinou značku znáte?

20. Věk

  • odpověď do 19 let:
    • 9.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 23. Nejvyšší dosažené vzdělání:

22. Váš osobní čistý měsíční příjem:

  • odpověď Do 10 tis. Kč:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 23. Nejvyšší dosažené vzdělání:

24. Do jaké skupiny byste se zařadil:

  • odpověď Student:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Základní na otázku 23. Nejvyšší dosažené vzdělání:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 19 let na otázku 20. Věk

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Který typ reklamy Vás nejvíce osloví?

2. Dokáže Vás netradiční forma propagace zaujmout více než klasická reklama?

3. Líbí se Vám sdílená videa obsahující vtipná reklamní sdělení na internetu? (př. virální videa)

4. Pokud byste narazili na povedenou reklamu ve formě videa, sdíleli byste ji na sociální síti?

5. Jaký je Váš názor na samolepící propagační materiály umístěné na veřejném prostranství, které vtipně a trefně reagují na okolí, popřípadě situaci či konkurenční reklamu?

6. Podpoří Vás při rozhodování o koupi sdílené video na sociálních sítích týkající se produktu?

7. Víte, co znamená guerilla marketing?

8. Co si pod guerilla marketingem představíte?

9. Ocenili byste pomocníka v domácnosti, který by za Vás uklidil?

10. Jakou domácí práci byste nejradši přenechali automatickému domácímu robotovi?

11. Koupili byste si robotický vysavač?

12. Kolik jste ochotni maximálně investovat do robotického vysavače?

13. Znáte značku RobZone?

14. Máte doma produkt značky RobZone?

16. Znáte nějakou jinou značku, která prodává robotické vysavače?

17. Jakou jinou značku znáte?

18. Máte doma zvíře se srstí?

19. Pohlaví

20. Věk

21. Velikost místa trvalého bydliště:

22. Váš osobní čistý měsíční příjem:

23. Nejvyšší dosažené vzdělání:

24. Do jaké skupiny byste se zařadil:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Který typ reklamy Vás nejvíce osloví?

2. Dokáže Vás netradiční forma propagace zaujmout více než klasická reklama?

3. Líbí se Vám sdílená videa obsahující vtipná reklamní sdělení na internetu? (př. virální videa)

4. Pokud byste narazili na povedenou reklamu ve formě videa, sdíleli byste ji na sociální síti?

5. Jaký je Váš názor na samolepící propagační materiály umístěné na veřejném prostranství, které vtipně a trefně reagují na okolí, popřípadě situaci či konkurenční reklamu?

6. Podpoří Vás při rozhodování o koupi sdílené video na sociálních sítích týkající se produktu?

7. Víte, co znamená guerilla marketing?

8. Co si pod guerilla marketingem představíte?

9. Ocenili byste pomocníka v domácnosti, který by za Vás uklidil?

10. Jakou domácí práci byste nejradši přenechali automatickému domácímu robotovi?

11. Koupili byste si robotický vysavač?

12. Kolik jste ochotni maximálně investovat do robotického vysavače?

13. Znáte značku RobZone?

14. Máte doma produkt značky RobZone?

16. Znáte nějakou jinou značku, která prodává robotické vysavače?

17. Jakou jinou značku znáte?

18. Máte doma zvíře se srstí?

19. Pohlaví

20. Věk

21. Velikost místa trvalého bydliště:

22. Váš osobní čistý měsíční příjem:

23. Nejvyšší dosažené vzdělání:

24. Do jaké skupiny byste se zařadil:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Burkoňová, Š.Působení reklamy (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://pusobeni-reklamy-a-povedomi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.